{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Hvad synes I???? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg luret på en masse annoncer osv og jeg må indrømme at jeg på en måde ikke kan sætte mig ind i det..ja måske er det bare mig.
Man ser en masse annoncer om at lige så snart man får familie-forøgelse, så er der mange som kommer af med deres hunde fordi de bare ikke har tiden?? Altså vi får snart barn nr 2 og vores ældste søn er snart 3 år( han er i denne prøve fase hvor ungerne prøver en ad) og ja han kræver opmærksomhed, det gør børn eller alt andet som ikke er en selv. Min pointe er jeg synes bare det er lidt sært at folk sælger deres bedste ven (hunden) fordi de venter barn??? Hvorfor anskaffe sig en hund eller et barn hvis man ikke kan klare det?
Jeg selv har 2 katte, 4 kaniner og 2 fugle og nu venter jeg på at få min schæfer hvalp...Børn kræver opmærksomhed og tid og penge men så slemt er det da ikke...jjeg elsker at have travlt og der skal være gang i den 24-7 ellers så keder jeg mig....få dog noget motion tage hunden med på tur hvergang du går med barnevognen...tag den med i skoven..både barnet og hunden har godt af at opleve noget og få noget luft....giv det da en chance. Medmindre hunden markerer eller gør barnet fortræd så kan jeg bare ikke sætte mig ind i at folk bare kommer af med ders hund når de for et barn....ja måske er det bare min holdning...hvad synes i andre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad synes I????
  • #1   25. sep 2007 Vil da også lige give mit besyv med..

Vi har altid haft 2 hunde og har da også fået 2 børn. samtidig med fuldtidsarbejde begge to og en lille gård med 400 grise på stald og heste og køer smiley

Så man kan hvis man vil smiley

• #2   25. sep 2007 Glemte sgu da lige 2 kaniner og 6-8 katte smiley har også haft geder samtidig med at den største var lille..

det handler bare om planlægning smiley

Har så ingen geder nu. men 3 ponyer smiley

Er ingen "helt" smiley Men et levende bevis på at det kan lade sig gøre,, smiley

Men har desværre også selv måttet af med 2 hunde, som ikke kunne "indordne" sig, men begge to har fået de perfekte hjem.. Og har stadig kontakten til dem smiley

Og det skal lige siges at vi fik hvalpe, 8 stk, også mens den store var lille.. Hold op der var glade dage.. smiley

• #3   25. sep 2007 Ja, jeg indrømmer skisme gerne jeg var glad for aflastning til mine hunde da mine unger var små og skreg af koliki 3 mdr.

Havde jeg ikke haft det tror jeg nok jeg havde kastet håndklædet i ringen

• #4   25. sep 2007 gg jow det er extremt tidskrævende at få børn, men det skulle de folk have tænkt på inden de fik en hund som imidlertidig "baby"løsning - så skal de have en rigtig baby og ud med hunden. Kan ikke have det i mit system...ville aldrig gøre det, medmindre der var andre omstændigheder såsom voldsom allergi, som skulle være livstruende nærmest, for at skille os af med hunden. Vi har valgt at få ham og han skal være her til han ikke kan mere SS bare min mening SS sorry det blev lidt langt..

• #5   25. sep 2007 Min Foxi ødelagde mine møbler når hun var alene hjemme.. Hun magtede ikke at jeg var væk så længe af gangen..

Og min tidligere hund Zita, var en hvid shæfer, hende måtte jeg af med, da jeg skulle flytte fra manden, for hun holdte simpelthen op med at spise om tabte sig, uanset hvad jeg gjorde for hende.. Hun bor nu ved min lillebror og har fået en god legekammerat og er blevet den pæneste hund..

Desværre går det ikk altid som præsten prædiker:-)

• #6   25. sep 2007 Vi har 5 hunde, 6 får, 2 børn, har fuldtidsstillinger og er selvstændige. Derudover går vi til træning med Afram og lejlighedsvis på udstillinger.....så ja, - man kan hvad man vil. Vi opdrætter også hunde, og har haft helt nyfødte hvalpe da den yngste var bare 10 dage gammel.

• #7   25. sep 2007 Jeg har også været ude for at blive ringet op af en hvalpekøber, der stod og skulle have barn, så de kunne ikke have hunden mere...what..tænkte jeg, men gad ikke engang prøve at diskutere det med dem, for så synes jeg ikke, at de fortjente hende. Så jeg sagde, at de bare kunne komme med hende.

Ja, det er en skam, at folk ikke tænker ret langt ud i fremtiden, at det kan være, at de gerne vil have børn, og hvad de evt har tænkt sig i det tilfælde, og om de så overhovedet skulle anskaffe sig en hund.

Som jeg siger, det er godt, at børn ikke må sælges, tror godt at der kunne være nogle stykker til salg i DBA, når folk skal skilles:-)

• #8   25. sep 2007 Hej Anika,

Jeg ville da også helt klart vælge mine børn...men hvis man kan og har en vilje så burde man ikke afskaffe sig af med hunden.....der er foreksempel tons vis af annocer hvor folk sælger deres hund fordi de får barn.....jeg synes det er dejligt at have børn og dyr omkring sig.....og foreksempel at gå til træning så farmand også lige kan passe ungerne 1-2 gange om ugen, hvor man hver især har sin hobby synes jeg er vigtigt........en hund knytter sig meget til en, så det var bare min mening.

• #9   25. sep 2007 Anika, selvfølgelig skal børnene have første prioritet, ellers er det jo en sag for kommunen:-)

Og jeg kan også sagtens forstå hvis folk kommer i en situation hvor de bare ikke kan have hunden mere, der kan jo ske så meget, men at bruge som undskyldning....ja, nu venter vi vores første barn, så kan vi ikke have hunden mere...den bryder jeg mig ikke om. Selvfølgelig hvis hunden ikke er rask i pæren eller lignende. Men i mange tilfælde giver de jo ikke hunden en chance. Tror nemlig at mange er bange for hvordan hunden vil reagerepå den lille ny, det var i hvert fald grunden i mit tilfælde:-(

• #10   25. sep 2007 anika i din situation er det da fuldt forståeligt SS når en tråd som denne kommer op, vil det selvfølgelig også ramme dem der har prøvet alt men har måttet indse at det ikke gik. Og selvfølgelig et valg mellem barn og hund, men i mit tilfælde ville jeg gå meget meget langt inden jeg skilte mig af med hunden, men man kan blive tvunget, det fik jeg vist ikke firmuleret godt nok før SS

• #11   26. sep 2007 SElvfølgelig kan man blive tvunget....og det er også forståeligt!!!!!!!- Jeg taler mere om dem som ikke gider det hundeshow mere.

Kommentér på:
Hvad synes I????

Annonce