{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad synes i...
  • #1   27. feb 2012 hehe tak smiley

  • #2   27. feb 2012 Rigtig søde billeder - og sikke en dejlig hund :o)

  • #3   27. feb 2012 mange tak smiley

  • #6   27. feb 2012 ej mange tak smiley det vil jeg virkelig tage til mig smiley man kan altid lærer noget nyt og jeg er 100 % ny indenfor fotografering med spejlrefleks ^^

  • #8   27. feb 2012 alter ego - sjovt nok kiggede jeg billederne igennem og så det også, men jeg ved altså ikke hvordan jeg har fået hunden lige men baggrunden skæv?

  • #9   27. feb 2012 hehe smiley

  • #11   27. feb 2012 maria - tak smiley


  • #12   27. feb 2012 maria - hvordan kan man det? han hælder jo ikke ligeså meget som baggrunden smiley

  • #16   27. feb 2012 hehe smiley mange tak Maria.. jeg vil prøve mig frem smiley

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #17   28. feb 2012 Jeg er enig med Maria langt hen ad vejen.

    Mht farverne, så synes jeg de er en lille tand for mørke hvad angår hunden, fordi det er som om den mister lidt udtryk og definition, men at de fungere godt til omgivelserne og tilføre en stemning til billederne, som formidles rigtig godt.

    Mit umiddelbare råd ville nok også være at arbejde lidt med kompositionerne og beskæringen (altså med kameraet, så at sige, ikke efterfølgende med et redigeringsprogram).
    Det jeg synes der fungere bedst i den henseende er billed nummer 7 smiley Jeg kan godt lide at horisonten ligger så højt på billedet, jeg synes det skaber en fin dimension i billedet.
    Ud over at der mangler en halv tunge på det sidste billede, så synes jeg også det fungerer fint, den slørede baggrund og den manglende horisontlinie holder et godt fokus på hunden.

    Et lille tip...prøv et læg mærke til, når du selv kigger på billeder, hvad vinklen og perspektivet gør ved "modellen"...jeg kan godt selv lidt de billeder hvor du er mere i niveau med hunden, men det hænger også sammen med situationen, jeg synes kontakten mellem hund og dig/beskueren er bedre på de billeder smiley
    Det kan gøres på så mange måder, og er bare lige det jeg tænker med de her billeder, men generelt kan det gøre en kæmpe forskel på det man søger at formidle og det indtryk man ønsker beskueren skal have.

    Men hvis jeg må give et råd, så ville det være at lære om blive opmærksom på disse ting når du fotografere - selvom det jo gerne skal gå lidt stærkt med en livlig hund smiley
    Altså simpelthen lave nogle "regler" du vil overholde når du fotografere, så du bliver fortrolig med dit kameras funktioner og ikke forfalder til at redigere for meget...Photoshop og lignende er geniale værktøjer, men hvis kunsten skal være at fotografere og ikke redigere sig til gode billeder, så er det om at lære at blive opmærksom på alle disse faktorer i øjeblikket, så man ikke bare ender med at køre Auto og så redigere sig til det endelige resultat smiley
    Måske finde et objekt og tage en masse, masse billeder af det, hvor du leger med indstillinger, funktioner, vinkler, lys, fokus, osv, kig dem alle igennem og se hvad der fungerer - det har for mig været en rigtig god måde at lære hvordan funktioner og indstillinger indvirker på hinanden og hvad det gør ved motivet.

    Håber du kan bruge det til noget smiley Og lad os se mere! Rigtig godt udgangspunkt, så det er bare at give den gas jo smiley


  • #18   28. feb 2012 Blah - mange tak smiley ingen af billederne er redigeret, men jeg kan godt se jeg skal lege lidt med indstillinger smiley

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #19   28. feb 2012 Selv tak smiley

    Nej, jeg kunne næsten forstå at ingen af dem var redigeret. Det jeg mener er bare at der er rigtig meget at lære med et nyt spejlrefleks, så det gælder om at finde ud af hvad de forskellige funktioner og indstillinger gør ved et billede, som også afhænger omgivelserne selvfølgelig, så man ikke "bare" tager alle sine billeder på auto-funktionen og gør det til gode billede bagefter - så tror jeg nemlig ikke man bliver så fortrolig med sit kamera smiley

    Jeg synes selv stadig at det er svært at tage rigtig gode billeder på en våd, disen og grå dag, så det spiller helt sikkert også ind.

    Næste gang det er klart og solen skinner, så gå ud og tag en masse billeder af den samme ting, fra samme vinkel. Brug Manuel funktionen og så juster indstillingerne for hvert billede, fx lukketid, så blænde, så har du lynhurtigt er lille kartotek du kan slå op i og se hvad der sker, når man gør sådan og sådan - og der er det smart at det er samme motiv, så der ikke spiller andet ind smiley

    Det er såmænd bare at prøve sig frem, du kan også gøre der når det er mørkt, når motivet er i bevægelse, osv, osv.

    Jeg har det med at vende tilbage til de samme ting, og jeg kan se for hver gang jeg gør dét, at mine billeder bliver bedre, fordi jeg lære hvad jeg skal være opmærksom på - så er det bare at overføre det andre lignende situationer smiley

    Fedt at du kan lide det og er i gang smiley


  • #20   28. feb 2012 Hehe smiley kunne du af anbefale en indstilling til aktive hunde? Jeg fik anbefalet tv 1/500 I lukketid men billederne bliver endnu mere mørke end dem jeg har taget.. så jeg prøvede at sœtte den ned til 200 og jae.. de er mørke men hvis jeg satte den på 100 så blev de sløret..er der en indstilling som man kan gå ud fra? Altså måske œndre lidt på et eller andet

  • #21   28. feb 2012 .. på den indstilling

  • #22   28. feb 2012 En nybegynder indstilling - som ikke er automatisk indstilling for det lœrer jeg jo ikke noget af smiley

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #23   28. feb 2012 Du kan jo prøve med enten 1/200 eller 1/500 og så øge ISO - men helst ikke for høj, for så bliver billedet bare sløret, men billedet bliver lysere.
    Du kan også ændre blænde tallet, jo mindre det er, desto mere lys lukkes der ind og desto højere, jo mindre lys lukkes der ind og billedet bliver mørkere.

    Juster hellere på blænden frem for ISOen, da ISO gør billedet mere og mere "kornet". Jeg justere KUN ISO som sidste udvej, og holder den helst på 100, men det kan man ikke altid slippe afsted med smiley

    Prøv med lukketid 1/500, (eller så meget du kan ændre uden motivet i bevægelse bliver sløret, fx 1/200 som du skriver, der lukker mere lys ind, end 1/500), det laveste blændetal du kan og så prøv at øge ISO et "trin" ad gangen for hvert billede, 100 -> 200 -> 400, osv...
    Vær også opmærksom på hvordan du og hunden er placeret i forhold til hvor lyset kommer fra.
    Jeg tror du vil opleve en kæmpe forskel fra den dag de billeder er taget og å en klar solskinsdag.
    Desto mørkere det er, desto sværere er det at tage den slags billeder.
    Prøv evt det jeg lige har beskrevet på en stille objekt inden døre, bare for at få en fornemmelse af hvad forskellene er og hvordan det ser ud på billedet.

    Det er lidt svært for mig at forklare med de rette begreber på skrift, fordi jeg jeg har prøvet mig frem og det derfor er noget nemmere for mig at kunne vise hvilke knapper der kal trykkes og drejes på smiley

    Jeg vil klart anbefale dig at gå i krig med M(manuel) indstillingen, hvor du selv styrer det hele - det virker lidt uoverskueligt, men du mange flere muligheder og bedre kontrol.

    Prøv eventuelt at kigge på dette link, det er rigtig godt til at forklare alle begreberne:
    http://www.ttf.dk/Dansk/Foto/ONLINE_FOTOSKOLE.aspx

    Lad mig endelig høre hvordan det går smiley



  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #24   28. feb 2012 Hov...det jeg prøver at skrive her "(eller så meget du kan ændre uden motivet i bevægelse bliver sløret, fx 1/200 som du skriver, der lukker mere lys ind, end 1/500),", er at der lukkes mere lys ind v 1/200 end ved 1/500.

    Men i og med at den også er lidt længere om at tage billeder ved 1/200, så er er der jo også mulighed for at motivet i bevægelse nemmere bliver sløret.


  • #25   28. feb 2012 Hehe mange tak smiley jeg vil prøve det når jeg engang kommer hjem til kameraet ^^

Kommentér på:
hvad synes i...

Annonce