{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Hvad synes i? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg har fået Luca på 1 år og 4 mdr. hun er omplacerings hund.
Jeg har også Chicco på 2 år. Chicco har altid ligget ved mig i sengen og det gør Luca så også.
Problemet er at hun hver nat hopper ned, for at gå ud i køkkenet og tømme en vandskål på 1 l. (det skal lige siges at hun ikke kan finde ud af at springe op i sengen igen). Jeg vågner herefter ved at hun vandre rundt om sengen og vil op. Det er mega belastende at hun skal vække mig hver nat og ikke nok med det vågner jeg op til synet af tis på gulvet, klart når hun drikker 1 l. Luca er ellers en renlig hund.
Mit spørgsmål er, må jeg fjerne vandet om natten?
Problemet med sengen, vil jeg på længere sigt, løse ved at afvænne dem begge til ikke at ligge i sengen. Jeg drømmer om en sammenhængende nat søvn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad synes i?
  • #1   9. jan 2011 Ift vandet vil jeg lade andre kloge hoveder skrive hvad de synes er smart.. Men ift. det med sengen ville jeg lægge en pude som hunden kan bruge til at springe op på. F.eks en gl. sofapude eller lign. som er fast, så slipper du ihvertfald for at skulle hjælpe hunden op og ned. Det bruger vi her i huset og så opdager jeg slet ikke at hunden som er for lille til selv at kunne komme op, kommer eller går om natten.. zzz... smiley Dejligt med nattesøvn...

  • #2   9. jan 2011 Line, har faktisk prøvet det med puden, men det kan hun heller ikke lige greje, trods at jeg har hjulpet hende på vej med godbidder. Dette er helt paradoksalt i min verden, at skulle træne sin hund i at hoppe op i sengen. Jeg burde slå mig selv oven i hovedet over at jeg sagde nej fra starten til at ligge i sengen.

  • #4   9. jan 2011 Rettelse, over at jeg IKKE sagde nej fra starten

  • #5   9. jan 2011 Pia: Super vandet bliver fjernet om natten.

  • #6   9. jan 2011 Du kan godt fjerne vandet om natten.
    Men jeg ville så kikke på fodertidspunktet, da hunden jo åbenbart er tørsdig om natten.


    Så måske du skal rykke fodertidspunkt så tørsten kommer på et andet tidspunkt.

    Hunden drikker ikke en litter vand uden og være tørstig.


  • #7   9. jan 2011 Brug hjernen: 17.30 bliver de fodret, kl. 19 gåtur, kl. 21 ud og vende på græsset for at tisse af og så godnat.

  • #8   9. jan 2011 Jeg synes det er helt vildt at hun drikker en hel litter på en gang, her slår en vandskål ca. 1,5 liter til til 2 hunde i døgnet. Min Nikky vil også gerne drikke om natten, men kun hvis jeg alligevel er oppe og tisse ,o) jeg tror aldrig jeg har set mine drikke mere end 2 max 3 dl på en gang, det lyder underligt i mine øre.

  • #9   9. jan 2011 Hanne: helt enig, Chicco drikker måske 200 ml om dagen.
    kan nogen af disse ting være årsagen: Hun har lige været i løb. Hun har fået fjernet en ulveklo grundet en skade og er derfor på smertestillende og antibiotika?


  • #11   9. jan 2011 Ja er sikker på hun er helt rask. Hun er lige blevet gennem tjekket hos dyrlægen. Hun kommer fra en kennel af med mange hunde, måske har hun der skulle skynde sig at drikke før de andre hunde tømte skålen.

  • #12   9. jan 2011 Overdrivelse fremmer forståelsen. Har lige målt skålen af. 800 ml har hun drukket.
    I princippet kunne Chicco jo også godt have drukket af den, men han drikker aldrig om natten og dette har jo stået på i lang tid. Har også observeret når hun drikker og hun drikker meget af gangen, hun lyder næsten som en labrador.


  • #13   9. jan 2011 Anne: jeg fodre ikke 3 gange. Som skrevet fodre jeg 17.30, de andre tidspunkter er tissetider. Måske du har misforstået det skrevne.

  • #14   9. jan 2011 Anne: i nat ignoreret (staves) jeg hende og der vandret og peb hun i ca. 1 time, for derefter at lægge sig på gulvet.

  • #16   9. jan 2011 som skrevet øverst, er det en omplaceringshund og det kan være svært at vide hvilke vaner hun har haft i kennelen. Synes generelt at der har været mange negative vaner som jeg har skulle træne væk. det er ligesom at alt bliver overdrevet for Luca. Hun spiser hurtigt og overdrevet, hun drikker overdrevet. Hun overdriver med fysisk kontakt, hun nærmest lægger sig ovenpå mig, så jeg er ved at blive kvalt og når jeg sidder, så kravler hun op og nærmest krammer mig mens hun klemmer sig ind til mig. når jeg kommer hjem fra arbejde er hun overdrevet glad at hun nærmest hyler. Går jeg lige ind i en butik, mens min mor står udenfor og holder Chicco og Luca, kan jeg høre at hun hyler udenfor og nærmest har trykket snuden flad mod ruden for at holde øje med mig.
    Alt ovenstående er ved at blive trænet og jeg håber på at hun bliver en mere afbalanceret og rolig hund.
    Det er svære at overtage en omplacerinshund end jeg havde regnet med.


  • #17   9. jan 2011 linda: jo Chicco kan sagtens hoppe op.

  • #18   9. jan 2011 jeg ville fjerne vandet, og så ville jeg lufte meget senere.. sidste tissetur, lige inden du selv går i seng..

  • #20   9. jan 2011 linda, jamen hun har ondt og det er i foden hvor ulvekloen sad. Men det her startede før skaden. Men fik hende også på et uheldigt tidspunkt, for hun gik i løb 1 uge efter at jeg overtog hende, så hormonerne har jo også kørt rundt i hende.

  • #21   9. jan 2011 Sam b: jeg går selv i seng efter sidste tisse tur kl. 21, men til gengæld står jeg også op kl. 5 i hverdagen. Og der er jo intet når hun er alene hjemme og der drikker hun heller ikke.

  • #23   9. jan 2011 det er vist meget normalt at medicin kan gøre hunden mere tørstig. men du kan roligt tage vandet væk om natten. det dør hun ikke af smiley

    hvis hun som du siger vandrede rundt og peb og derefter lagde sig på gulvet og sov videre, lyder det til at problemet kan løse sig selv på den måde. læg en god pude eller kurv eller lign til hende og så ignorer hende fra starten. efter ganske få dage vil hun bare lægge sig vil jeg tro.

    og hvis du ikke har behov for at få chicco ud af sengen, så lad ham ligge. hunde er ikke mennesker, og føler sig ikke nødvendigvis uretfærdigt behandlet, bare fordi der er forskel på hvem der sover hvor. og det er jo ikke fordi du smider hende ud af sengen.

    hun må jo selv have indset at hun ikke kunne komme op, så måtte hun jo bare opgive. efter et stykke tid vil hun slet ikke tænke over at der er forskel.


  • #24   9. jan 2011 Jeg ville få tjekket for sukkersyge, det ligner rigtig meget dette da symtomet er meget vanddrikkeri.
    Man kan ikke blot fjerne vandet uden at kende årsagen til denne ret store tørst.


  • #25   9. jan 2011 Kennel Aasteds Corgier - nu med ny vaps... T: helt enig med dig. Har netop lagt et tæppe og der er også en dejlig kurv. Og ja Chicco bobler bare videre

    .Kennel Flindt's Shih tzu : burde hun så ikke drikke meget resten af døgnet også?


  • #26   9. jan 2011 Ikke nødvendigvis, vi havde en hund for år tilbage der fik sukkersyge og har en nu, han drikker også altid om natten og tømmer hele skålen.

  • #27   9. jan 2011 Hvad er symptomerne på sukkersyge?

    Øget drikkelyst og tissetrang ( hun render ikke og har tissetrang om dagen/aftenen )
    Vægttab trods øget appetit
    Nedsat syn og grålig uklarhed i øjets linse (grå stær/katarakt)

    der er kun et symptom som passer.


  • #28   9. jan 2011 Under punktet øget drikkelyst på netdyredoktor er der også et punkt som hedder: Psykisk betinget øget drikkelyst

Kommentér på:
Hvad synes i?

Annonce