{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordomme..
  • #1   27. sep 2007 O:(

  • #2   27. sep 2007 Jeg har for schæfer og cocker spaniels ....

  • #3   27. sep 2007 Jepper.. schæfer.. men mor blev engang angrebet af en hvor jeg som 15 år skulle få den hund væk.. det var ikke fedt

  • #5   27. sep 2007 Natascha: Nej aldrig... Har faktisk aldrig haft dårlige oplevelser med nogen racer... Syntes bare at deres øjne er skræmmende.. Men kender heller ikke nogle eksemplarer af racen...

  • #7   27. sep 2007 jeg er ikke bange for nogle hunderacer. kun bange for hunde der har en truende adfærd...

    men har fordomme mod raceres adfærd som. feks skulle aldrig ha en damentiner da de har en ustabil psyke, aner i virkeligheden ikke om de stadig har det, men det er sår'n en ide jeg har...
    og ville aldrig have en jegt hund da de ikke er til at opdrage og kalde til sig hvis de først finder et spor..


  • #8   27. sep 2007 Slet ikke andre med fordomme??? smiley

  • #9   27. sep 2007 er blevet bidt af en schæfer, men er ikke bange for dem - måske fordi jeg er vokset op med dem.
    men bryder mig ikke om rottweiler, men har aldrig kendt nogen - det er altså underligt


  • #10   27. sep 2007 Jeg er bange for dansk/svensk gårdhunde. Eller er som sådan ikke bange fo dem, bryder mig bare ikke om at de er i nærheden af mig, og er ikke helt tryg ved dem. Ellers elsker jeg alle hunde.

    Hader dog små hunde der gør når man ser dem smiley Og det er kun fordi Bataya bliver helt vild når de gør af hende smiley


  • #11   27. sep 2007 jeg har ikke nogen fordomme for nogen hunde... men for ejere af bestemte hunderacer...

  • #12   27. sep 2007 platugler - Kom hjem og mød min rotte, Fia. Så er du slet ikke bange for hende mere. Hun er et pjatte hoved, og elsker at sidde på skødet smiley

  • #13   27. sep 2007 Hehe rart at se at jeg ikke er den eneste med fordomme der i princippet ikke er hold i..:-) Ville nu gerne møde en husky en dag og se om jeg i virkeligheden er så bange for dem..

  • #14   27. sep 2007 Doberman og rotweilere har jeg lidt respekt for, hvis jeg ikke har kendt dem fra lille. Hvorfor ved jeg egentlig ikke der er aldrig nogen der har gjort mig noget.

  • #15   27. sep 2007 Har ikke en fordom,men enormt meget respekt for Bullterrier hanner.. Underligt,for de er lækre hunde og har ingen probelmer med tæverne.

  • #16   27. sep 2007 Den eneste type hund jeg kan blive bange for er nogle typer af muskelhunde.

  • #17   27. sep 2007 Mia: det burde jeg, for det er jo noget pjat - jeg har jo ikke engang haft en dårlig oplevelse med racen ??

  • #18   27. sep 2007 platugler - Ja det burde du. For hende ville du helt sikkert kunne lide. Hun er vagtsom, men så længe du er accepteret af os andre, så er der ingen ting.

  • #19   27. sep 2007 Jeg er ikke bange for nogen hunderacer, er dog blevet overfaldet af en rottweiler.

    Til gengæld kan jeg ikke lide katte og de gør mig meget utryg og nervøs :oS


  • #21   27. sep 2007 He he Pernille. Jeg kan godt se på en kat og synes den ser sød ud, men jeg er utryg ved dem.
    Min mor har en blandingskat (maine coone og norsk skovkat) på ca 11kg og selv om jeg har kendt ham i maaaange år er jeg ikke tryg ved ham. Han er god som dagen er lang. MEN jeg stoler ik på ham. Ligesom med alle andre katte :o(

    Og ildere har jeg en decideret frygt for. Dem er jeg ligeså bange for som jeg er bange for edderkopper. De må slet ikke komme i nærheden af mig, så er jeg den der er ude af døren.


  • #24   27. sep 2007 Tjah Benedikte der må jeg sige at jeg er lidt naiv og dum hvad hunde angår. Jeg går gerne hen til alle slags hunde jeg ikke kender.
    Selvfølgelig vejer jeg stemingen og står hunden med halen mellen benene og gummerne blottet ja så klapper jeg den ikke men vender blikket og fronten væk fra den.

    Men løber en hund imod bliver jeg ikke bange, derimod forbereder jeg mig på, at blive væltet omkuld alt efter størrelsen **GG**


  • #26   27. sep 2007 Vurderer den enkelte hund.

    Jeg kan blive skræmt om det er en puddel eller en andet.......

    Schæfere har JEG det så fint med ;o)))


  • #29   27. sep 2007 Benedikte: he he. Ang det du siger ang små hunde og opdragelse: jeg tror mange har den fordom fordi, at de ofte oplever små hunde der er pi... irriterende og uopdragne.
    Mange ejere af småhunde gider nemlig ikke opdrage dem da de jo alligevel er så små. De bliver desværre ofte behandlet som babyer istedet for hunde, og derfor får de små hunde ikke rendt energien af sig ej heller bliver de disciplineret ligesom mange f.eks. schæfere gør.


  • #32   27. sep 2007 Benedikte jeg er helt enig. Har selv en chi som vi har bestræbt os på, at opdrage uden at lade os narre af hans lille fysik.
    Han er fræk, som en unghund skal være, men ikke uopdragen.

    Mange mennesker har desværre bare en fordom omkring alt.
    For mig bevidner det blot om, at folk ikke er så smarte at tænke sig om en ekstra gang.


  • #33   27. sep 2007 nej men det er enkeltstående tilfælde som man ikke må basere sine fordomme på.

  • #37   27. sep 2007 **SS** Benedikte. Tusind tak. Det er en fantastisk opfindelse det med scanning.

    Nej man må ikke disciplinere sine hunde via frygt. De skal have respekt for sin ejer men ikke være bange.

    Sjovt med hundes psyke på trods af størrelsen. Niño er ikke en hund som bliver skræmt let. Han er lille, men han er også meget stærk i psyken og skal nogle gange sættes meget på plads fordi han er så grænsesøgende (og jeg mener kke afstraffelse og slag osv) og frembrusende.
    Dine hunde er nogle ordentlige basse-bamser og man tror umiddelbart at de så psykisk robuste....fordomme igen :oD

    Ha ha ha...ja det må godt nok være grelt at komme til at vaske sin hund. Niño gør ret meget opmærksom på sig selv, så man er ikke tvivl om hvor han er. Undtagen når han har sneget sig ud bag en, når man laver mad. Så er han der som en mis når der ryger noget på gulvet.


Kommentér på:
Fordomme..

Annonce