{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blir sku så vred..
  • #1   28. sep 2007 ups...
    (link fjernet)

• #2   28. sep 2007 Kan godt se det er skide surt at man ikke kan finde træningssted smiley

Omvendt forstår jeg også godt at stederne tager hensyn til andre ejere og deres bekymringer.

Når man tænker på hvor mange af de "stærke" hunde der er kommet til de sidste år, så undrer det mig en del at klubberne ikke opretter specielle hold til de hunde.

For alle skal da have lov at træne

• #3   28. sep 2007 måske de skulle lade folk komme så hunden kunne ses an

• #4   28. sep 2007 Britt

Ja det kan du have ret i *S*, men omvendt så ville det vel også være en fordel for dig at finde et sted hvor trænere og andre deltager er "trygge" ved hunden, tror ikke utryghed blandt deltager og træner fremmer træningen.

• #5   28. sep 2007 nu er det jo sådan at jeg aldrig har mødt utryghed når folk først har set og hilst på ham... og hvis ingen får mulighed for at møde og hilse på hundene bliver det aldrig andreledes med hundenes rygte

• #6   28. sep 2007 Synes også det er vigtigt at intsruktøren har kendskab til muskelhunde, og LYST til at træne den slags hunde, uden lyst og viden kan det jo være ligemeget... Jeg synes altså også det er fair nok at nogen siger fra. Så har andre racer også muligheden for at vælge fra hvis man er utryg, fair nok nogen siger fra, men der burde være mange flere der oprettede hold for den gruppe, forstår ikke med den voksende interesse for racerne, der ikke også er folk i den gruppe der ønsker at uddanne sig til træner, og dermed medvirke til at også muskelhunde kan komme på skolebænken.

• #7   28. sep 2007 Ved du hvad Mette...

Det samme har undret mig i al den tid jeg har hørt på "kamphundeejere" der beklager sig over ikke at kunne træne nogen steder...

Er det ikke omkring 20000 der er af slagsen ???

Hvorfor laver de ikke deres egen klub, og uddanner deres egne trænere ?

Der findes specialklubber for rigtig mange racer, hvorfor er der ingen for f.eks. Amstaff ?

Er det fordi ejerne faktisk finder det mere interessant at sidde og klynke end at gøre noget for at løse deres problemer ?

• #8   28. sep 2007 Jeg synes f...... det er for dårligt alle og enhver ikke kan komme til træning med deres hunde uanset race eller blanding.

Vi beder selv om en del af de problemer der er ved at afskærer dem.

For mig er det ævl der skal tages hensyn til andre ejere. Lav en regl der siger alle hunde SKAL være i snor på pladsen, og ingen har grund til jammer.

Et surt opstød fra en der ikke selv har de problemer, men sagtens kan følge de hundeejere der har !!!!

• #9   28. sep 2007 Ja, jeg ville så ikke træne på hold med en amstaff eller en ambull.

Det ville jeg ikke være tryg ved.. Jeg undgår dem til hverdag her hvor jeg bor, så hvorfor opsøge dem bevidst på en træningsbane.

Kan godt se det ambivalente i det.. At disse hunde og ejere ville nyde godt af træning.. men som Mette skriver, skal det jo også være trænere, der ved, hvad det er for racer..

• #11   28. sep 2007 Ja, jeg ville så ikke have det mindste problem med at træne med alle typer hunde.

Det er træning, ikke leg er lal. Jeg tager for givet, folk der betaler og gider komme i en klub er folk der kommer af samme grund som mig. Og folk der gider træne ser jeg på som seriøse mennesker.

• #12   28. sep 2007 Så vidt jeg ved, vil man altid kunne træne sin hund på DKK´s træningspladser, hvis den har stamtavle. Uanset race. Derudover tager DCH også alle racerne, og det samme gør langt de fleste "private" træningspladser, som har adfærdsuddannede instruktører.

De fleste DGI-klubber tager derimod IKKE hunde af muskelhunderacerne ind. Der er tale om frivillige ulønnede instruktører (som er vanvittigt svære at skaffe og fastholde) og jeg er ret sikker på, at mange af dem ville kaste håndklædet i ringen, hvis der blevet stillet krav om, at de skulle tage alle racer. Og det ville så betyde, at ventelisterne rundt omkring, blev endnu længere end de er i forvejen.

Og da en DGI-forening ER en forening, hvor beslutningerne træffes på generalforsamlingen med alle foreningens medlemmer - ja, så er det faktisk ikke en instruktør, eller en bestyrelsesbeslutning. Det er hr. og fru. Jensen med deres King Charles Spaniels, Labradors, Beagler mv - og hvis de får valget mellem om der skal muskelhunde på holdene eller ja - så ved vi vist godt allesammen, hvad udfaldet bliver.

Og sådan SKAL det være i en forening...... Der er jo ingen ikke-medlemmer, der kan eller skal beslutte hvem der kan optages som nye medlemmer. Sådan er det i et demokratisk samfund.

Såååå - istedet for at blive vred på de foreninger, der ikke tager hundene ind - så må man jo gå til dem der gør - eller selv få uddannet nye instruktører med lyst og hjerte for muskelhundene. For der findes jo rigtigt mange dygtige kompentente hundeførerer som selv ejer muskelhundene - så det er bare med at komme i gang smiley

• #13   28. sep 2007 Personligt ville jeg være ked af ikke at kunne træne indkald, fremadsendelse eller fælledæk uden snor pga. politik om at hundene skal være i snor pga. muskelhunde på holdet....

• #15   28. sep 2007 Syntes i bund og grund det er for dårligt,der må da gøre's noget så jeres hunde også kan komme til at træne....

• #16   28. sep 2007 Der skal ikke være stambog for at træne på DKK's pladser, alle hunde kan deltage også blandinger. Det eneste der kræves er medlemsskab af DKK

• #17   28. sep 2007 Ok Maj-Brit. Tak. Det vidste jeg faktisk ikke smiley

• #18   28. sep 2007 Jeg ved at Dch har et hold kun for muskelhunde i Søndersø (Fyn), måske de har det andre steder også??

• #19   28. sep 2007 Jeg klapper lige Janie på ryggen og skriver enig... Kommmer på en plads hvor der er mange og de er ikke delt op i hold..

• #20   28. sep 2007 har du prøvet at kontakte Bygholm Dyrehospital,de køre også noget lydighedstræning. De starter også et klikkerhold op,prøv at kontakte dem.

• #21   28. sep 2007 Vi træner også i DCH..odsherred... der er vi også snart rigtig mange "muskelhunde" og t2 af trænerne er Amstaff ejere

• #22   28. sep 2007 ja det er godt nok komisk...

• #23   28. sep 2007 Jeg kan sagtens forstå dig, min veninde har 2 amr bulldogs og ville meget gerne træne med den yngste, hun ledte længe efter et sted og fandt også et sted her hvor jeg bor. Under en pause i træningen bliver hendes hund så overfaldet og bidt slemt i halsen af en Boa Boel uden slev at forsvare sig, da hun så møder op igen efter 3 uger (den skulle jo lige blive rask igen) får hun afvide at hun ikke længere er ønsket i klubben, for nu var hendes hund jo blevet overfaldet så nu ville den selv begynde at æde de andre!!!!!!!!!!!! Øhh godt så begge hendes hunde leger med mine uden problemer, min lille cavalier king charles spaniel har faktisk taget ben fra hendes tæve der ellers ikke deler med andre og hun gjorde intet.....

Så i bund og grund aner mange af klubberne ikke en SKI. om de typer hunde og det er faktisk i mine øjne meget synd at de ikke lære lidt og så måske ville få et andet syn på dem.

Jeg har ingen problemer i de racer mine hilser da pænt på dem og leger da også med en del og jeg går altså ikke over på den anden side af gaden fordi jeg møder en..
    Og jeg har 2 SMÅ hunde.

Kommentér på:
blir sku så vred..

Annonce