{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Min hund trives ikke {{forumTopicSubject}}

Vi flyttede for en uge siden.

Ozzy trives desværre ikke i den nye lejlighed.

Har i et råd til hvordan jeg kan få ham til at føle sig hjemme?

Alt er nyt, bortset fra få møbler og hans hundesenge.

Nye omgivelser med nye dufte og mange hunde.

Der er sket meget de sidste 2 uger som han har været berørt af, både nedpakning og udpakning.

Det største problem med hans manglende trivsel, er at han ikke slapper af når jeg efterlader ham, han har været efterladt for ganske korte perioder.

Sidst vi flyttede for 8 år siden havde han 4-benede venner med, nu er han alene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund trives ikke
  • #2   10. jun 2023 Det kan ofte være nødvendigt at lave noget alene hjemme træning igen når man er flyttet, for det er netop et nyt sted for hunden.

  • #3   10. jun 2023 Han får ro når i alle får ro... flytning er stressende smiley

  • #4   11. jun 2023 og evt noget af tøj der dufter af dig i hans kurv, eller bare på gulvet når du går

  • #6   11. jun 2023 Hvis du har mulighed for det, så tag ferie. Øv alene hjemme træning. Tag ham med rundt i området og lad ham snuse og lav sjove tricks. Det kan være alt fra at gå balance. På trapper, gå slalom, springe over forhindringer. Kravle under forhindringer. Det er noget du kan gøre både i byen og i skoven. En trappe i byen eller en træstamme i skoven. Er i hjemme i lejligheden, så kan i også lave noget sjovt, der udfordre hans hjerne. Gem godbidder, legetøj, som han skal søge. Hyg med ham, giv ham masser af nus. At ligge i ske, kan være guld værd. Det er kun fantasien der sætter grænser. Det han skal føle er, at han er i centrum. Lad alene træning foregå langsom på hans præmisser. Lad ham vænne sig til flytningen på hans betingelser. Du er den der kender ham og ved hvad det kræver. Jeg kan kun give forslag til hvad der eventuelt kan virke. Jeg håber jeg har givet råd, der kan virke og som du måske ikke selv har overvejet. Held og Lykke herfra.

  • #8   11. jun 2023 Du har før skrevet om, at Ozzy er en følsom hund, bl.a. overfor lyde.
    Med den viden, må du have gjort nogle tanker og forberedelser ifm flytningen.
    Kan han trives i et lejlighedskompleks med den uro, der nu engang er sådan et sted?
    Blev han passet et sted med ro, mens du pakkede ned det gamle sted og ud det nye sted, så kaos ifm selve flytningen ikke har påvirket han?
    Er der afsat tid til at finde ro samt indlære alenetid det nye sted, før han skal være alene?

    Du kan supplere træningen med kosttilskud, fx Calm.


  • #10   12. jun 2023 Jeg har gjort mange overvejelser i forbindelse med flytning da Ozzy var årsagen til at vi flyttede sidste gang og denne gang flytter vi ikke igen smiley

    Jeg har derfor også en dejlig lang ferie så vi kunne komme ud på en masse ture, og bruge tid på at han skulle vænne sig til nye omgivelser.

    Ozzy er heldigvis blevet mere afslappet mens jeg er hjemme, han sover i sine senge og er ikke i hælene på mig konstant. Og det var det jeg søgte hjælp til, hvordan jeg kunne få ham til at slappe mere af når jeg var hjemme.

    Vi er i gang med alene hjemme træning, men når han ikke kunne slappe af selv hvis jeg var hjemme, så ville det aldrig lade sig gøre når han var alene. Derfor har han også været med mig i bilen hver gang jeg skulle noget.

    Så det at han slapper mere af nu, hjælper ham forhåbentlig også på at være alene, evt. med en radio.

    Jeg har ikke haft erfaringer i at produkter som CALM mv. hjælper.

    Jeg ved det har været en hård omgang for Ozzy. Der er rigtig meget nyt han har skal forholde sig til, både inde og ude.


Kommentér på:
Min hund trives ikke

Annonce