{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.844 visninger | Oprettet:

Min hund er bange for mine kaniner. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min yderst sociale og altelskende labrador bl. har siden dag et taget godt imod kaniner og katte i familien, og har levet med dem siden han var 5 mdr.

Han render dagligt i haven med kaninerne, og nuser, dutter, vasker og hygger med dem. -Og sidder jeg med dem i sofaen kommer han også gerne og hilser.

Men han er begyndt at være rigtig bange for dem, hvis han også er i sofaen, eller hvis begge er i kurven, eller i sengen. -Kaninerne må ikke komme til ham, og han trækker sig bare mere og mere væk fra dem.

Kaninerne er mine, og eftersom at jeg jo bor hjemme skal begge parter være her. -Så jeg håber lidt at der er en mulighed for at kunne rette op på dette.

Jeg ved, at han ikke er blevet bidt, da de aldrig er sammen uden opsyn, og da kaninerne var yngre puttede de sammen i sofaen og på gulvet, så har svært ved at se hvad der har startet det.

Den ene af kaninerne skal forhåbentligt snart bo frit på mit værelse (Han trives ikke i bur) og til den tid vil det være rart hvis de kunne bo sammen uden at en af dem skal være bange/trykket hver gang de mødes.

Hvad ville i gøre?
At lukke helt er jo ikke optimalt, da kaninen så enten vil være alene det meste af dagen, eller at jeg næsten ikke er sammen med hunden.

(-Kan du ikke se det, så er billedet af vores to hunde, og min gamle kanin)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er bange for mine kaniner.
  • #1   16. feb 2015 Når adfærden pludseligt er opstået, er der ingen tvivl om at hunden er blevet bidt eller sparket. Ellers ville den simpelthen ikke ændre adfærd. I har vel heller ikke konstant haft øjne på parterne? Det er praktisk talt umuligt.

    Mod angst kan man lave en desensibiliseringsproces.
    Kaniner har ikke, så vidt jeg ved, behov for samvær med mennesker på niveau med en hund, så min løsning ville være at lade kaninerne være bag hegn, så hunden kan være til uden at frygte dem. Problem solved.


  • #2   16. feb 2015 Hvilken race er kaninen?

  • #3   16. feb 2015 Her hjemme har vi to chihuahua på knap 2 kg og en fritgående kanin på 2,7 kg.
    Kaninen knurre og i værste fald sparker hundene, hvis de er for nærgående, og så trækker de sig. Den ene underkaster sig med det samme, når kaninen nærmer sig.
    Andre gange lader kaninen hunden nusse den, ved at hunden slikker kaninen i panden. (alle kaniners ynglings nusse-punkt)

    De er IKKE sammen uden opsyn, ALDRIG, og det bør ingen byttedyr og rovdyr være. smiley

    Så snart kaniner føler sig truet forsvare de sig, og det må hunden have mærket. Ikke nødvendigvis ved bid, men de har jo andre signaler / måder at sige fra på. Fx sparke, knurre, slå med forpoterne mm.

    Jeg kan ikke se problemet i at have dem sammen under opsyn, selvom hunden er bange for kaninen. Bare de aldrig er sammen uden opsyn.


    profilbillede
  • #4   16. feb 2015 Og lige en kommentar til at kaniner ikke har brug for lige så meget menneskekontakt som hunde.

    Kaninen her hjemme er langt mere kontaktsøgende og putte-nusse glad end hundene. Den er (selvfølgelig) kastreret, men da vi ikke har en artsfælle til kaninen (endnu) så søger den yderst meget kontakt fra os. Det kan ændre sig, hvis den får en neutraliseret artsfælle.
    Så snart den høre/ser mig, så er den klar til at blive nusset eller aktiveret med aktivitets legetøj og tricks-træning.
    Med den rette pasning og pleje bliver en kanin gerne 10-15 år gammel, og knytter sig til sin ejer lige så meget som en hund.


    profilbillede
  • #5   16. feb 2015 Kaniner er næsten lige så kloge og nemme at træne som en hund smiley
    Min kan både sit, dæk, komme når jeg kalder, snurre rundt, gå slalom mellem mine ben og hoppe op på ting.
    Både når han er inde og ude i haven kommer han når jeg kalder, og han kommer hen og hilser på gæster, og sidder og tigger ved bordet.


    profilbillede
  • #6   16. feb 2015 Mine kaniner skal ikke adskilles fra os andre.. De er så morsyge, at det vil simpelthen være synd. -Og de er aldrig sammen uden opsyn.
    De, jeg har nu går jeg altid med i snor, og den gamle kunne komme ud af haven, så jeg var der også altid når han var ude. -Så jeg VED at han ikke er blevet bidt.;) Og eftersom at de jo bor ude lige nu, så kan det altså heller ikke lade sig at gøre, at han er blevet hverken bidt eller sparket mens vi ikke har været hjemme.

    Beltane - den ene er noget dværgblanding, og den anden en fransk vædder.:)

    Men nu er ingen af mine kastreret. -Jeg ved ikke om det har noget at sige.


  • #7   3. mar 2015 Tror problemet er tæt på løst.
    Han er lidt nervøs med den lille endnu, men acceptere ham på gulvet. Ham og den store kanin er blevet helt glade for hinanden smiley


Kommentér på:
Min hund er bange for mine kaniner.

Annonce