{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Sup / paddleboard + vest {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har aldrig overvejet at købe vest, så jeg ved absolut ingenting. Kender nogen til en anbefalet model? Det er til en retriever, så er lidt i tvivl om relevans, men hvis vi skal ud på længere ture, finder jeg den relevant.

Jeg er meget i tvivl om boards og deres stabilitet, men når jeg skal have hund med, vil jeg gerne have mit eget så ikke deres negle ridser en andens.

Ved nogen noget om stabile boards? Det er kun til pjat og leg, men det skal jo helst være en succes.
Jeg har ok økonomi, men ingen grund til at bruge flere penge end nødvendigt.

Jeg har fundet nogle kritier indenfor vægt, udformning og tykkelse. Jeg er lidt i tvivl om hvor stor forskellen er, og om det kan betale sig at betale mere.

Jeg vakler i mellem de her to bauhaus discount til 799 og Watery x 3 prisvindende board men koster så også 1885.

Så hvis man er useriøs og bare vil lege, er det så overkill at give næsten 2000 for et sup board, eller ville jeg blive ked af at have købt for billigt og kun købt 800?

https://www.bauhaus.dk/stand-up-paddle-board-297-cm-med-taske-pumpe-paddel?gclid=CjwKCAjw4ZWkBhA4EiwAVJXwqdctzIZEV8WncXhY5xSnAO0GK19Wj-nXOiH-m1qHtQ2ix7-ijOCF9BoCgfoQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

https://www.watery.dk/products/watery-global-106-inflatable-paddleboard-blue?variant=33079770579026&gclid=CjwKCAjw4ZWkBhA4EiwAVJXwqWGXGY1AhOhgEu1LDnEdBV_ynHj7Maj5cOPWY-YTosoIa5s0vCQExBoCTScQAvD_BwE

Kender du et 3. forslag, jeg virkelig burde overveje, så hit me smiley

Jeg er ikke nervøs for at købe brugt, men synes folk vil have urealistiske høje beløb for brugt uden garanti eller også er det i jylland eller også er annoncerne meget mangelfulde omkring informationer omkring hvad man køber.

Hvis nogen ellers sejler eller har andre gode råd, så sig endelig til smiley
Vi er en del medlemmer af løbeklubben Dirty Paws der er begyndt at eksperimentere og de første kurser afholdes nu i SUP med vovse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sup / paddleboard + vest
  • #1   12. jun 2023 Mig og min søster har vær et paddleboard fra watery. Jeg havde også et brugt(kun en sommer, så ikke meget) det bliver ved med at gå i stykker, så det har lapper på. Det min søster har (jeg har ikke brugt mit fra watery endnu) er stadig som nyt, og det er tiltros for at vi sejer ind i sten, vælter hinanden ned fra det, rammer ind i ting når vi går med dem. Vil også sige at det fra watery er nemmer at pudse op. Det er også nemmer at stå på og er længere så det er ikke nemt at få tippet over. Det er ikke lige så bredt som mit (det lyse blå man kan se ved siden af)
    Watery har dog ikke nogle veste til hunde, men næste alt andet har de og det er rigtig godt deres udstyr(minus mobil holder, de knækker nemt når de bliver kolde…) vi har endnu ikke haft Molly med ude på nogle af dem, men jeg håber at få hende op på mit, når jeg har fået negle klippet ned.

    Du kan også skrive ind til watery fra deres hjemmeside, om de har nogle gode råd til hunde på boardet.


    profilbillede
  • #2   12. jun 2023 Altså det der kun er brugt en sommer med lapper på, det er et andet mærke end Watery?

    For billedet til højre af det sorte er magen til det i linket jeg gerne vil købe, hvis jeg bliver overbevist om det er så mange penge værd


  • #3   12. jun 2023 Det med lapper på er fra et mærke der hedder boierto.

    profilbillede
  • #4   12. jun 2023 Min kæreste er rigtig glad for sine boards fra Aqua Marina.
    Han har købt dem her: https://www.surfline.dk/rogskadede-sups
    Og han siger at det er et fint sted at handle, med god kundeservice. smiley


  • #5   12. jun 2023 Trine: Perfekt, det er jo virkelig gode argumenter for hvorfor jeg skal tage det dyre.

    Anne: Yeah de er meget spændende og ved de er gode, men der er ikke nogle på tilbud og blandt de røgskadede har jeg været for ubeslutsom smiley For der er kun et semi junior board tilbage, som jeg ikke tør købe hvis det skal tælle min vægt + en af hundene + vand, så er jeg nervøs for manglende stabilitet.
    Så jeg tror, at de er virkelig gode, men tror også, er de er for dyre i forhold til hvad jeg kan få hos fx Watery.


  • #6   12. jun 2023 Jeg kan rigtig godt lide watery, de har en masse forskellig ting. Sidst vi købte var det et board, en svømme vest til min far, til mobil poser, 2 par svømme sko, 1 par bade sko(bade sko er med en hård bund), en ny leash (den til mit knækket...) og nu overvejer vi også at købe bærestrop, da det ikke er så nemt at gå med et board når det også blæser.
    Vis det er at du vil se board på nogle måde som side ikke viser, skal jeg over på Omø (der har vi dem) på fredag.

    Jeg tænker at det med vest til hunde, der kan nogle af dem der svømmer med deres hund måske hjælpe?


  • #7   12. jun 2023 Tak for tilbuddet, men Dirty Paws løbeklubben har flere kurser, så tænker vi ser en masse muligheder der smiley

    I starten er vest nok ikke så vigtigt, for hun er en eminent svømmer men så er jeg og har også en svømmevest på, så tænker, hun også får en, men da vi mest leger på strandkanten af Præstø Fjord i starten og træner balance og tillid til mine helt nye board evner, går der lidt inden den er sådan meget brugbar smiley


  • #9   12. jun 2023 Det eneste jeg tænker kunne hjælpe med klør og board vil være sko, men ved ikke om det gør det svært for hunden at svømme/stå fast på et vådt board. Men når hunden er god til at svømme tænker jeg ikke der er noget der. Måske man så kunne øve at hunden bliver skubbet i vandet lige som man gør med børn så de ikke går i panik.

    Fandt også lige denne artikel som måske kunne hjælpe!
    https://shopturhunden.dk/blog/9-sup-med-din-hund/

    Håber i for nogle gode ture!


  • #10   12. jun 2023 Jeg var på højskole for nogle år siden hvor de havde en masse og et enkelt som var særligt bredt og kunne tage en del flere kg end de almindelige. Jeg ville klart anbefale sådan et hvis du skal have hund med, der vil være rigtig fint plads til jer begge og kvaliteten er virkelig tyk og god på den slags, så du kan være rimelig sikker på der ikke går hul på det.

  • #11   12. jun 2023 Yeah de er bare svære at dreje og styre, hvis man ikke er tung nok og det ligger for højt i forhold til vandskorpen. Så er også nervøs for at det bliver for stort og stabilt. Særligt fordi med hund tør jeg endnu mindre vægte mig baglæns for at krænge svinget.

    Bliver spændende at blive klogere på undervejs smiley


  • #12   12. jun 2023 Kan ikke hjælpe med noget som helst ang de der boards, men det lyder da sjovt, især hvis man har en hund der er glad for vand smiley
    Nu er mine hunde jo små, men både hurtta og ruffwear laver veste til hunde af god kvalitet og som ser ud til at sidde godt. Jeg bruger et fra ruffwear til Teemo når vi er til svømning, for det er det de har i hans størrelse. Men har også hørt meget godt om hurttas, og de har vist lige fået ny model. Baltic skulle også være et godt mærke når det kommer til veste til hunde. Det er umiddelbart de 3 jeg selv ville gå efter. Men de er altså heller ikke lige de billigste smiley


  • #13   12. jun 2023 Der er ikke noget billigt i hunde smiley inden vi kom til Jylland i sidste weekend for at løbe en lille 8 km, nu 1800 kr for et sup board, vest om lidt og har lige bestilt både tørfoder, lidt hygge frossen barf til sommer varmen og lidt tørrede godbidder

    Hahha jeg var rig uden hunde, men fattig på kærlighed smiley

    Vil tjekke vestene ud i morgen efter job, se om ikke vi kan finde en god en smiley så kan den måske også beskytte maveskindet lidt mod solens stråler.

    Ziva elsker vand, så hun bliver svær at få til at blive. Abby vil ikke i vand, så hun bliver svær at overbevise om det er en god ide jeg har fået smiley såeh jeg har ingen ide om hvem der bliver bedst


  • #14   12. jun 2023 Jeg har købt et billigt board, husker ikke hvorfra, men har brugt det i 2-3 år nu med min labrador på.

    Af vest bruger vi Hurtta. Især de nyeste modeller er vildt gode.


    profilbillede
  • #15   12. jun 2023

    profilbillede
  • #16   13. jun 2023 EQDog har en vest vi må prøve, er brandet ukendt eller vil folk ikke bruge dem fordi produktet er dårligt?

    Men skal k hvert fald have kigget på Huerttas, dem er i flere der nævner.

    Har købt det her der burde komme i dag og et kursus d 26 for sup med pup smiley

    Det bliver en spændende sommer


  • #17   13. jun 2023 Og kan se jeg ikke er den eneste der vil have vest på en labrador, selvom jeg ved allerede nu at det får jeg nok underlige kommentarer på når den er så dygtig en svømmer.

    Rart vi i hvert fald er to smiley


  • #18   13. jun 2023 Jeg overvejer at købe en vest til Hera, men jeg synes det virker super uoverskueligt. Hun er jo ret kort og lidt bred i det....

  • #20   13. jun 2023 Isabelle, vis det kunne hjælpe kan man også få et sæde til sup board!

    profilbillede
  • #22   14. jun 2023 Jeg købte simpelthen bare et startsæt gennem COOP mener jeg det var, det har jeg været glad for.
    Boardet har fintbholdt til hund, men nu har jeg også primært været afsted uden hund.
    Af vest til hunden endte jeg med en fra Ezydog mener jeg - synes alle andre sad elendigt på min slanke smalle hund smiley


    profilbillede
  • #23   14. jun 2023 Jeg har vest på, da jeg er bange for, at vi vælter og hunden panikker eller generelt bare ikke har formen til at svømme ind igen. Det kunne også være noget så slemt, som at den får et krampeanfald (det kan alle jo få, og det vil jeg ikke være glad for skete på/i vandet)

    Jeg kunne heller aldrig selv finde på, at være på vandet uden vest på. smiley


  • #24   16. jun 2023 Ziva har du købt noget?

  • #25   17. jun 2023 Først købte jeg hos Watery, så lang historie kort blev vi uvenner og igår købte jeg Biltema ud fra det kriterium at jeg kunne få det med det samme, så jeg havde et sup i weekenden.

    Og så fraråder jeg Watery til alle der ikke har vanvittigt god tålmodighed og er fuldstændig ligeglade med hvornår deres ordre bliver behandlet selvom pengene er trukket - for deres salgsafdeling er en uge hurtigere fremme i ordre end deres lagerafdeling.

    https://www.biltema.dk/baad/vandsport/stand-up-paddle-boards/sup---stand-up-paddle-board-305-cm-2000043694

    D 26 prøver jeg veste EQDOG og så køber jeg derefter.
    Overvejer da det kun er pjat og nær kyst at købe en fra Baltic. Det er et godt mærke i sejlerverden, og der er halv pris i forhold til hundeverdens brands


  • #26   17. jun 2023 Jeg bestilte en igår aftes og forventer at den bliver leveret mandag eller tirsdag, hvilket er fin nok til mig, da jeg alligevel først har tid næste weekend.

    Jeg skal dog lige have købe en redningsvest til mig selv. Jeg har til hundene.


  • #27   17. jun 2023 AboutMyDogs hvor har du veste fra?

  • #28   17. jun 2023 Den ene kan jeg ikke huske hvor er fra og den anden er bare fra Biltema.

    Begge mine hunde er store vandhunde og habile svømmere. Jeg har dem faktisk kun til hvis min kammerat finder på at vi skal sejle fra Hjerting Stand til Fanø i hans lille jolle, en sejltur på en god halv time over åben hav. Men så den tur har de dem på i tilfælde af at de skulle ryge i vandet ligesom jeg har en redningsvest på. Så det er ikke nogen de egentlig svømmer i selvom de vist har gjort det et par gange i en eller anden anledning.


    profilbillede
  • #29   18. jun 2023 Har muligvis fået lov af min mor til at tage Molly med ud. Men hun dykker gerne så det er mere vis vi skal ud hvor færgen sejer.

Kommentér på:
Sup / paddleboard + vest

Annonce