{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

Hund i bil - vinter {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har fået tilbudt et job, hvor jeg skal være på et bosted. Vagterne kommer til at være fra 7-21:30 x 2 om ugen og en enkelt fra 7-14 (14-21:30)

Kan man forsvarligt have hundene i bilen om vinteren? Beboerne har hviletid fra 13-14 dagligt, så ville kunne gå en lang tur med dem der.
Jeg ville kunne komme ud og gå med dem kl. 8,10,12,15,18 og 20 på små ture.
Resten af tiden skal de tilbringe i bilen, medmindre kontoret siger ok for at de må være inde. Alle beboer elsker hunde.

Vil det være forsvarligt?
Min tidligere hundesitter er flyttet og jeg har rigtig svært ved at stole på andre mht mine hunde.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i bil - vinter
  • #3   5. okt 2023 Det tror jeg godt de fleste hunde ville kunne vende sig til, det er jo temmelig meget menneske kontakt og nogle fåreskind, en lun hule og nogle gode tyggeben, så tror jeg de vil have det bedre en mange hunde som tilbringer 8-10 timer eller mere i en baggang uden kontakt med mennesker smiley

  • #4   5. okt 2023 Tænker, at det burde være muligt.
    Hvis det bliver rigtig koldt, kunne du måske bruge sådan en varmeplade, som man også bruger til hvalpe.

    Det bedste ville dog være, hvis hundene må være inde - måske i et stort bur.


  • #5   5. okt 2023 Jeg ville have det fint med, at mine hunde havde én lang dag i bilen, hvor jeg kunne lufte dem undervejs. Men som fast løsning to dage hver uge - det tror jeg ikke, at mine umiddelbart ville trives med.

  • #6   5. okt 2023 Det mener jeg godt kunne forsvares.
    Noget isolerende og et varmt uldunderlag og dækken. Deres bur skal selvfølgelig være så de kan bevæge sig rundt og der skal være adgang til vand.
    Du er jo lige i nærheden og tilser dem ofte.
    Jeg kender flere håndværkere der har hund med i bilen hele året. Og hundene elsker det.
    I hård frost vil det mest optimale være i et stort bur indenfor, hvis det er muligt


  • #7   5. okt 2023 Dagene er faktisk yderst rolige derude. Har haft list prøvevagter, dog kun korte smiley
    Dog kan jeg ikke blive ved med at få de korte, da de hedder 7-21:30, da det er beboer med autisme, så de fungere bedst med en kontaktperson om dagen.
    Jeg ville så kun skulle arbejde max 3 gange i ugen og har så 4 dage fri med hundene. Derfor det lyder ret tiltalende. Jeg har ikke sagt ja til jobbet endnu og er kun der som vikar pt.

    Jeg må prøve at høre lederen om jeg må have dem i bur i personalestuen, hvor der iøvrigt altid er minimum en ansat.
    Hundene ville kun skulle være alene, når borgeren skal i svømmehallen, men jeg kan så ønske om ikke at få den dag smiley

    Luna sover altid i sit bur i bilen og har da klaret en tur til Slovenien på 12 timer, men tissepauser selvfølgelig uden problemer.
    Aslan er ikke den bedste til bilbur, men måske min kammerat kan have ham de dage. Han kan desværre ikke have begge to smiley og Luna trives bedst med mig.


  • #8   5. okt 2023 Jeg har som sagt ikke sagt ja til jobbet, da jeg vil have den bedst løsning for mine hunde først og fremmest.

  • #9   5. okt 2023 jeg må tilstå at jeg ikke er vild med vinter-delen.
    jo nogen år har vi milde vintre, men hvad hvis det bliver 20 graders frostvejr?


  • #10   5. okt 2023 Vores hunde er ALDRIG alene hjemme. Og er derfor altid med, vant til at være med i bilen.
    Men selv jeg må indrømme at jeg synes det er utrolig mange timer i en bil.
    Uanset hvor mange gange du lufter dem, er det mange timer de skal være der.
    En enkelt dag eller 2, ville jeg ikke have et problem med, men 2 gange om ugen, det synes jeg er for meget.
    Jeg ville hører om de måtte komme med ind, feks et par timer fast hver gang eller også have ophold i et rum indendørs.
    Tænker heller ikke at du kan holde bilen varm, når først det er frostvejr.
    Det kommer også lidt an på hvor meget motion og aktivering dine hunde er vant til.
    Mine sover i bilen, men hvis de skulle være der i SÅ mange timer, så ville de altså begynde at sidde og kigge efter mig i stedet for.
    Det ville heller ikke være nok for mine, at blive luftet x antal gange i snor.
    De er vant til at rende frit på 6,5 hektar.


  • #11   5. okt 2023 Det er nemlig mange timer smiley
    De snakkede om at dele vagterne ud til halve, så man skulle arbejde flere dage om ugen. Hvilket var fint med mig. For så vagterne kun af 7 timers varighed.
    Bilen er også kun en nødløsning, hvis jeg nu ikke må have dem med ind. Det er også med tanke om jeg overhovedet kan holde den varm.

    Jeg ved en tidligere vikar har haft sine hunde med på job, men om det er lavet om og hvordan det har foregået ved jeg ikke.

    Uanset er det ikke livsnødvendigt for mig at få det her job, da jeg stadig har mit gamle.


    Mine hunde er vant til de faste lufteture. Mandag agility Luna, tirsdag Hoopers begge og onsdag nosework begge. De andre dage er det "bare" Alm træning hjemme og så længere ture smiley


  • #12   5. okt 2023 altså hvis ikke det bliver møg koldt og de ellers har tæpper, bur, hule og vand tænker jeg ..
    en del af de timer er jo timer andre hunde alligevel er alene hjemme, og sover .. og dine hunde vil endda blive luftet jævnligt ..

    tyggeben ville jeg aldrig give og så gå fra en hund ..


  • #13   5. okt 2023 Øhhh hvorfor vil du ikke give tyggeben når du går fra en hund Hanne?? Mine hunde får altid en af de tynde pinde omviklet med kylling, dengang jeg havde store hunde fik de et kyllingelår hver ofte direkte fra fryseren smiley

  • #14   5. okt 2023 fordi jeg har oplevet at fx et stk sætter sig på tværs i ganen mlm tænderne og hunden går i panik ..

    og så har jeg oplevet at de der brune nogle kan blive meget bløde men uden at de går i små stk og derved kommer der et længere stk ned i halsen på hunden, jeg ved ikke om det kan ske men jeg ville være bange for kvælningsfare ... om ikke andet igen at hunden får en panik reaktion ..


  • #15   5. okt 2023 Mine hunde er nok bare ikke sådan nogle der går i panik, jeg har da været ude for et ben i klemme på tværs mellem tænderne, men det blev der nu ingen panik ud af;) de tynde tyggepinde kan ingen blive kvalt i, heller ikke hvis de sluger dem som en sabelslugere smiley
    Jeg er nok bare sådanne der tænker, det er farligt at leve, ingen har endnuoverlevet, der skal mere en et tyggeben til at hyle mig ud af det;) mine hunde har også halsbånd på altid.
    Vi er forskellige;)


  • #16   5. okt 2023 jamen det er vi helt sikkert ..

    jeg tænker bare sådan en bette hund i panik i et bur, eller bagagerum. det ville jeg ikke bryde mig om efter at have set hvordan en hund kan "drøne" rundt og forsøge med forpoterne at ramme snuden idet noget sidder fast derinde ... om de dør af nej, sikkert ikke de bliver nook udmattede inden, men alene oplevelse er nok til jeg aldrig lader hunde alene med tyggeting der kan enten gå i mindre stykker eller blive blødt op på en uhensigtsmæssig måde ..

    der finder sikker tyggeting i dag der hverken har den ene eller anden risiko, der er uendelig længe siden jeg har købt sådan noget så har ikke fulgt med i udviklingen ..


  • #17   5. okt 2023 Mine får heller ikke tyggeting uden opsyn.
    Marvben jo, af sådan en størrelse hvor kæben ikke kan sidde fast, men andre ting, nej.
    Sådan en som Gipsi havde en vane med at vente på at tingen fik en størrelse så hun kunne sluge resten. Mere end en gang, har jeg måtte have hele hånden nede i halsen på hende, for at trække det retur. Både tyggeben og rå ben.
    Det tætteste de kommer på at have rå ben uden opsyn, det er når vi slagter i november og december. Der får de en stak rå ben til deling i garagen og vi står så 10 meter væk og slagter. Men jeg går frem og tilbage og kigger inden af glasset i døren.
    Har man først haft en der sluger tingene, så er man på vagt.


  • #18   5. okt 2023 Mine hunde får aldrig tyggeben uden opsyn. Af samme årsag har de ikke halsbånd på, når de er alene.
    Har hørt alt for frygtelige historier om ben som sidder fast eller de sidder fast i halsbåndet. Kan sagtens være under leg med hinanden


  • #19   5. okt 2023 min datter har en ven der fik hvalp, den havde halsbånd på inde og ja den hang fast i noget på radiatoren en dag, og var død da de kom hjem ..

    så ja når man har oplevet de sjældne, men dog forekommende forfærdelige ting, enten selv eller hos nogle man kender, så passer man helt sikkert på ... det usandsynlige sker, desværre ..


  • #20   5. okt 2023 Det er sjældent at det sker, men det sker dog.
    Kan huske for år tilbage, at min far fortalte at hans kollega som også har Schæfer, havde en god ven, som mistede sin Schæferhund da den blev kvalt i en for lille bold. Der var intet at gøre, de kunne ikke nå til dyrlægen og de kunne ikke nå bolden. De kunne ikke gøre andet end at se til at deres elskede hund blev kvalt.
    En familie vi har kendt i mange mange år, havde 2 store blandingshunde, 2 hanner og de sad fast i hinandens halsbånd. De var begge ved at blive kvalt og så kom de samtidig op og slås, imens de hang sammen. Da de endelig blev skilt ad, var begge hunde mere døde end levende grundet kvælning, men også fordi de havde flået hinanden.
    Begge hunde blev aflivet.
    Efter den slags, og egen slughals, så tager man sine forholdsregler.


  • #22   5. okt 2023 Præcis Isabelle, marvben/kraftben, må mine også gerne have uden opsyn.
    Jeg køber dem altid store og de er alt alt alt for hårde til at de kan knuse dem.
    Vil jeg give noget uden opsyn, så får de feks KONG med noget i.

    Jeg har også mere end en gang pillet grene ud af munden på Schæferen. Hun har en vane med at bide dem over så det midterste sidder oppe i ganen, sådan på tværs. Det er selvfølgelig ikke farligt i den forstand, men den slags sker altså desværre.


  • #23   5. okt 2023 Jep, alle kender en eller anden som engang har hørt om en som muligvis engang har haft en hund somblev kvalt, brækkende ben eller noget andet vildt;) sådan er det, livet er farligt, ingen har endnu overlevet;) livet skal leves, også når man er en hund smiley

  • #25   5. okt 2023 Arhhh hån er da lige stærkt nok, men jeg mener faktisk at minimum halvdelen af de historier, er historier, det er altså ikke ret mange promille af vores hunde som kommer til skade eller dør af at spise tyggeben eller have halsbånd på;) der er nok flere som får tandskader af at spise hårde ben, men jo der er risiko ved alt! Kunsten må være at lade være med at lade sig begrænse for meget!



  • #26   5. okt 2023 Helt enig, det er lidt den der igen, at vi alle har hund på den måde vi finder mest rigtig og mon ikke det fælles for alle vores hunde er, at de alle har gode liv. smiley


  • #27   5. okt 2023 Så det du siger, det er at det er løgn?
    Fordi man gør tingene anderledes end dig?
    Det må jeg nok sige.
    Ja det med hunden der blev kvalt i bolden, der kender jeg kun min fars kollega, ikke ham der ejede hunden der blev kvalt og ja, det er måske 15 år siden.
    Men det gør det nu ikke mindre sandt.
    Det med de 2 store blandingshunde, det er en familie jeg har kendt hele mit liv.
    Det gør det nu heller ikke mindre sandt.


  • #28   5. okt 2023 Jeg ville ikke selv byde mine hunde den løsning på fast basis, men nogen kan måske godt få det til at fungere. For mig ville det afhænge af hundens race. Hunde uden underuld ville jeg aldrig lade ligge i en kold bil så længe. De har helt andre behov. Det er nogle virkeligt lange dage at skulle opholde sig i en bil på fast basis.

  • #30   5. okt 2023 Jeg kn ikke forstå at folk ikke mener det bliver for koldt?
    Jeg har tidligere haft Coco i bilen imens jeg arbejdede og fandt hurtigt ud af at det overhovedet ikke gik, hvis det var vinter-koldt udenfor. Selv med dækken, lammeskind osv så frøs hun helt vildt.


  • #31   5. okt 2023 Jeg skriver feks at jeg tvivler på at bilen kan holdes varm.

  • #32   5. okt 2023 @Zenta .. apropos Kong så fik min Nova's. mor knækket en stk af en og måtte have det opereret ud af maven smiley

  • #33   5. okt 2023 @ Bodil son jeg skriver er mine erfaringer ikke "har muligvis hørt om" de er enten selvoplevet , eller fra en jeg kender ..
    Det er rigtigt livet skal leves, men nogle erfaringer gør vel man ikke løber unødvendige risici .. man lærer vel af dårlige erfaringer...
    Ville du heller ikke trække hund/barn tilbage hvis de er på vej ud på en vej hvor der kommer en bil direkte mod dem ?



  • #34   5. okt 2023 Tak, jeg snakker med lederen på tirsdag. Hvis jeg ikke kan have dem med indenfor, så må jeg takke nej smiley

  • #35   5. okt 2023 Det lyder som en god ide.
    Det havde jeg også valgt. smiley


  • #36   5. okt 2023 @ JOHN ..# 29 ... hører den kommentar ikke til i en anden tråd ??? smiley

  • #37   5. okt 2023 Anton fik også de tynde ruller med kylling/and omkring og mere end én gang har jeg hevet ét langt stykke op ad halsen på ham, den eneste der gin lidt i panik var mig. Det kan altså ske for alle hunde, Anton var ikke forslugen, han var bare optimist. smiley

  • #38   5. okt 2023 Julia, få en skriftlig bekræftelse på, at du må ha' hundene inde hvis temperaturen kommer for langt under nul - bare så du har det på det rene, sæt nu ledelsen skifter eller hukommelsen hos lederen svigter.

    Bare et godt råd, nogle arb.givere glemmer lidt hvad de lover hen ad vejen, specielt hvis andre medarbejdere ikke er så glade for ideen, der kunne jo blive ansat en, der er allergiker.



  • #39   5. okt 2023 Der er forskel på at "leve livet" og så være direkte uansvarlig. Imo.

  • #42   6. okt 2023 Nu spørger du om vinter, og det har du fået mange svar på, men hvad vil du gøre til sommer ? Der kan hundene da slet ikke efterlades i en varm bil hele dagen.

  • #43   6. okt 2023 #41 - man kan vist få et "fyr" til bilen (eller det ved jeg, at man kan)
    Det kan holde bilen varm ubegrænset.


  • #44   6. okt 2023 smiley smiley smiley

  • #45   6. okt 2023 Jeg har ikke tænkt længere end til vinter, da det er mit problem nu smiley
    Jeg er ikke meget for at de skal være i bilen i det hele taget. Jeg snakker som sagt med kontoret på tirsdag om jeg kan have dem på personalekontoret, kan jeg ikke det så skal jeg bare ikke arbejde der smiley


  • #46   6. okt 2023 Julia, det lyder som en god ide.
    Husk at foreslå, at hundene kan være i bur.
    Krydser fingre for at du får lov smiley


  • #48   6. okt 2023 @43: Jeps, man kan få oliefyr til bilen og det er beregnet til at stå og holde bilen varm fx natten over. Kender mange håndværkere de har det i deres varebiler.
    14,5 time er mange timer at være alene uanset om hunden sidder i et bur i bilen eller er hjemme. Er der ikke mulighed for en pasningsordning de to dage om ugen?


  • #49   6. okt 2023 Mette,
    Jeg ved ikke lige hvilken pasningsordning, det skulle være. Jeg bor langt fra min familie og jeg ville ærlig talt have ondt i maven hver gang, hvis en veninde skulle passe dem


  • #51   6. okt 2023 @49: Så tror jeg at jeg ville takke nej til jobbet og finde et med nogle lidt mere rimelige alenehjemmetider for hundene smiley Men det er selvfølgelig bare ud fra hvordan jeg tror at mine hunde ville have det med det - det kan jo være at dine er anderledes. Mine ville godt kunne klare en almindelig arbejdsdag i bilen både sommer og vinter med fx dækkener osv om vinteren og et par lufteture. Men 14,5 time så ville de være ved at eksplodere begge to. At sætte mine i et bur i en personalestue ville heller ikke være en option med mine to. Det ville støje temmelig meget smiley

  • #52   6. okt 2023 Isabelle, jeg har et job i forvejen smiley Jeg er bare ved at se om jeg skal skifte karrierevej smiley

  • #53   6. okt 2023 Mine støjer ikke, så de ville sagtens kunne være i personalerummet, hvis de må smiley

  • #55   6. okt 2023 Jeg har 3 ugentlige fridage, det er her jeg har taget prøvevagter. Altså 1 ekstra hver anden uge ca. Så de er ikke mere alene hjemme end andres tænker jeg smiley

  • #56   6. okt 2023 altså det vil sige at den almindelige vagt, der kan de være hjemme ...

    er det helt umuligt at finde en der kunne se til dem, lufte dem ½-1 time midt i de lange vagter ...


  • #57   6. okt 2023 De kan sagtens være alene hjemme en Alm arbejdsdag smiley

    Måske jeg skulle snakke med min kammerat, som kører forbi dagligt pga jobbet smiley


  • #58   6. okt 2023 Du må bare flytte til jylland, problem løst smiley

  • #59   6. okt 2023 Hvad er forskellen på, at hunden er i bur alene hjemme og være i en bil, en hel arbejdsdag?

  • #60   6. okt 2023 Forskellen er vel at de er med og kan tilses mange gange i løbet af dagen.


  • #61   7. okt 2023 Der er da rigtig meget forskel på at være alene i et bur i 8-10 timer uden opsyn og at være i en bil med luftning og nusning med 2 timers mellemrum smiley

  • #62   7. okt 2023 JT forskellen her er at de ikke er i bur derhjemme smiley

  • #63   7. okt 2023 I 14,5 time plus kørsel frem og tilbage og om vinteren.

  • #64   7. okt 2023 Jeg må indrømme at jeg på ingen måde ser problemet ???

    Den kommer ud midt på dagen, skriver du, og så forstyrret x MANGE i løbet af dagen .. og så skulle den ikke kunne opholde sig i bilen ??

    Hvorfor ?

    Og hvad laver folks hunde i grunden, når de er alene hjemme ? Spæner rundt i stuerne ? Mine sover .. vågner lidt .. går et par runder, strækker sig .. og sover igen.

    Jeg synes det lyder underligt, det der ...


  • #65   7. okt 2023 jeg ville nu til enhver tid foretrække hjemmet hvor hundene dog har en bedre bevægelses radius ... hvis altså de kunne får en times tid med selskab og luftning, opfyldning af vand osv midt i perioden ... eller to mindre besøg ..

  • #66   12. okt 2023 Hvad endte det så med?

  • #67   12. okt 2023 Man må godt have hund med på arbejde og de behøver ikke være i bur heller, men jeg har valgt at sige fra. De har desværre ikke styr på tingene og sikkerheden smiley Virkelig ærgerligt for "min" borger har knyttet sig til mig efter kun 2 gange.

  • #68   12. okt 2023 Øv, både for borgeren, men også når du nu gerne måtte have dine hunde med.

  • #69   12. okt 2023 Ja, det er virkelig ærgerligt, men de har ingen alarmer og borgerne kan desværre være udadreagerende og jeg vil ikke være der med livet som indsats, der er ikke signal alle steder i huset, så er man et uheldigt sted "er det bare ærgerligt"

  • #70   12. okt 2023 Det kan jeg godt forstå, du ikke vil være med til. Det er et job ikke værd, og da slet ikke, hvis man har et andet at falde tilbage på.

Kommentér på:
Hund i bil - vinter

Annonce