{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Chihuahua {{forumTopicSubject}}

Måske spiller hjertet og hjernen ikke sammen her. Men jeg bliver ved med at tabe hjertet til en chihuahua. En opdrætter har indimellem voksne til salg. Det er måske ikke en skide go hund når man har små børn. De er jo så små de hunde. Eller kan det være godt? Uanset race sørger jeg for hunde-venlige børn (er meget striks med det)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua
  • #1   14. jan Så længe børnene lærer helt fra starten hvordan man passer på hunden, og du hvis du får en voksen, får en der er vant til børn/glad for børn, kan du sagtens have en chihuahua og små børn, det er der en del opdrættere der har. smiley
    Det er en skøn race, så jeg kan godt forstå at du er faldet for dem.

    Mine har siddet i barnevognen hos mine nevøer da de var små, hvis jeg lige skulle passe dem og trille en tur, og hundene ikke selv gad at gå. De syntes det var hyggeligt.
    Alle børn der møder Lucky elsker ham, det er ikke alle børn Lucky gengælder kærligheden til, men han er nu ret god til børn, selvom han ikke bor med dem og derfor ikke er sammen med børn så tit. I sommers sad ham og min niece og fik sig en hyggestund med godbidder på græsset, hun var så forsigtig, og Lucky sad ligeså fint og tog godbidderne når hun rakte ham en smiley


  • #2   14. jan Jeg kan godt blive lidt bekymret over "en opdrætter har indimellem voksne til salg" - hvor tit er indimellem?
    Hvis det er ofte/flere gange om året ville jeg tænke, at det næppe er et sted jeg ville købe hund.
    Hvis det vitterligt bare er en sjælden gang imellem kan det være helt ok - f.eks. at de har taget en (nu voksen) hvalp retur e.l.
    Men ja, jeg ville i hvert fald lige undersøge hvorfor, hvis de sådan jævnligt har en voksen hund til salg.

    Hvor gamle er dine børn?


  • #3   14. jan Jeg tænker hun får dem hjem igen fra hvalpekøber og så formidler dem videre smiley så mange er det heller ikke

  • #4   14. jan Jeg har en på knap 1,5 år og så forhåbenligt en på vej i løbet af året

  • #5   14. jan Helt ærligt, at få hund når man har så små børn, det vil jeg på det kraftigste fraråde! En ny hund uanset om den er hvalp eller voksen, kræver altså rigtig meget tid, det har de færreste altså. Har man hund i forvejen og så får børn, plejer det at gå lidt bedre, selv om hunden også der, ofte bliver taberen!

  • #6   14. jan Jeg tænker at man indimellem bedre kan se det omvendt smiley altså når man har børnene. Lige nu er der ikke mulighed for hund men jeg håber da det ændret sig

  • #7   15. jan @2: Der er en del seriøse opdrættere, der skiller sig af med avlsdyr når de ikke længere skal bruges i avl så de ikke optager pladsen for en ny. Der er også avlere der beholder en hvalp til avl og hvis den så ikke skal indgå i avl alligevel så formidles den videre.
    Jeg må så tilstå at de opdrættere jeg kender, der gør sådan, ikke ligefrem annoncere de dyr til salg. De bliver solgt/foræret væk til tidligere hvalpekøbere, venner af tidligere hvalpekøbere o.l.
    Jeg har selv haft en 'pensioneret' avlshan på den konto smiley


  • #8   15. jan Mette - jo jo, men nu blev der jo skrevet "indimellem", of derfor spurgte jeg, hvor ofte det dækker over. For en god opdrætter har vel ikke specielt hyppigt en pensioneret avlstæve der søger nyt hjem.
    Antaget at de anskaffer tæverne som hvalpe og har dem mindst til de har fået 2-3 kuld, så skulle der være rn del hunde, hvis de flere gange årligt har tæver der pensioneret.

    Så derfor, hvis "indimellem" betyder flere gange årligt, ville jeg finde det suspekt.


  • #9   15. jan Man skal i hvert fald lige se sig for, for der er i hvert fald minimum én som har en del flere hunde end man burde have, uanset om man er opdrætter eller ej.

    Det bliver dog mere og mere normalt, at man sender hunde i udstationering, og derfor holder hvalpene hjemme til efter tandskifte, eller simpelthen købe hunde hjem til udstationering, så de starter med at bo hos opdrætter.
    Man kan mene om det hvad man vil, det er blot noget af det jeg har lagt mærke til det sidste års tid smiley


Kommentér på:
Chihuahua

Annonce