{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

Forslag til hjernegymnastik ? {{forumTopicSubject}}

Laura har haft stor glæde af colaflasken med hendes madration i...
Men den er også meget let for hende...

Jeg er så begyndt at komme maden i en kraftig, lille papkasse som hun så får til fri smadring ude i gården.... Har også puttet en papkasse med mad i, ned i en anden papkasse... Så går der lidt længere tid og glæden er lige så stor...

Hun har også marvben med fyld i. Dem bruger hun også lang tid på..

Nogen der har forslag til andre billige løsninger til sjov og aktivering for hunden ?
Gør ikke noget det sviner, for hun får aldrig sådan nogle ting indenfor...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forslag til hjernegymnastik ?
  • #1   9. okt 2007 Har set flere papkasser blive splittet ti atomer,, og det er et h... hus at ryde op.. *GG*

http://www.bustercube.dk/ måske er dette noget

• #2   9. okt 2007 Gem mad/godbidder forskellige steder i huset - et par hapser på en hylde, et par mere under radiatoren, under sofaen og hvad du ellers kan hitte på.

Du kan også prøve at lægge godbidder under en underkop, som du lægger med undersiden op ad på feks køkkengulvet.

• #3   9. okt 2007 Lise ©

Hvad gør man så når hunden har fundet gufferne under 2 minutter..

Skal man så starte forfra..

Jeg kan ikke gemme noget for Babett, hun finder det faktisk hurtiger en jeg kan gemme det.. selv om hun er ude i haven når jeg gemmer det..

• #4   9. okt 2007 Theis og Trine - God idé smiley .... Putter forskellige ting i hendes marvben i forvejen smiley

Ceteris Paribus - Gør jeg også tit smiley

Schæferbanden -
    Ja, det sviner - Men hold fast hvor er hun glad smiley
    Gården er ca 20 m2 så med en kost tager det ikke alverden at rydde op efter hende... Hun er igang med endnu en kasse derude lige nu smiley
    Buster Cube, er det den 'almindelige' man kan købe hos div. dyrehandlere ?

• #5   9. okt 2007 Cani har fået en slags "puslespil", der består af nogle træklodser med hul indeni, med plads til godbidder. Klodserne sættes i nogle huller, som trækkes frem eller tilbage i en slags slæde, og det er så hundes opgave at finde ud af hvilken vej klodsen skal skubbes, for at den kan væltes og godbidden kan nydes. Det er sjovt, og der bruges meget tid idet der er mulighed for flere sværhedsgrader... Det hedder Dogfighter, og er købt hos Dorte´s Dyreartikler på Amager..

• #6   9. okt 2007 Stine P

Ja, jeg tror at du kan købe den i div dyrhandler..

• #7   9. okt 2007 Cassius er rigtig glad når vi tager en pølse eller lignende lækkerguf, deler ud i småstykker og gemmer på komplicerde steder rundt omkring i huset... Det går der god tid og hjerneceller med ;o)

Flænseopgaver er også lige ham - den med papkassen er et hit, men vi gør det sjældent, for sådan en papkasse kan virkelig fylde!!!

• #8   9. okt 2007 kender du den med håndklædet???

Man tager et håndkælde og en godbid ligger godbidden i håndklædet og bøjer hjørnet over, så skal hunden finde frem til håndklædet uden brug af poter (ved hjælp af snuden)
    når hunden kan dette så gemmen godbidden og håndklædet foldes meget over, så den bliver sværer at finde

• #9   9. okt 2007 Et spørgsmål til de der flænseopgaver..

Jeg kan simpelthen ikke få min hund til at prøve at ødelægge en kasse for at komme ind i. Så lader han den hellere være.. Er han lidt småtosset, eller er det meget naturligt for nogle hunde ? Han er generelt ikke særlig destruktiv på noget som helst (Bortset fra 2 par sko). Men er det noget man kan lære ham. Som I skriver, er det jo god aktivering med kassen.

• #10   9. okt 2007 Hold da op sikke mange gode forslag - jeg bruger meget deres store terning med guffer i, den er de meget glade for. - bruger også at gemme gufferne rundt omkring i huset, samt at give dem en kaster ud over græsplænen.

Den med papkassen må jeg prøve :-))

• #11   9. okt 2007 De "bløde" 2 liters colaflasker giver mere arbejde end de små.

Jeg putter også en tennisbold ned i en gamle sok og så skal Fie fiske den ud igen.

viskestykker med godbidder rullet ind i og så skal der bindes et par knuder på, det er også en god aktivitet, til de hunde der ikke ødelægger.

• #12   9. okt 2007 Schæferbanden B;

- Har samme "problem" herhjemme - når man gemmer godbidder, så er legen ovre efter et minut eller to- selvom de både er gemt bag ved reoler, under sengen, højt oppe, Indeni kasser osv. - og også selvom der er mange af dem. Desværre gider hun ikke at søge efter hendes tørkost - ellers var det jo en brilliant aktivering i stedet for at få det i skålen!

• #13   9. okt 2007 Til Schæferbanden B

Hunden finder heller ikke foderet på 2 min, hvis du gør gemmestederne svære nok - man skal selvfølgelig øge sværhedsgraden smiley

• #14   9. okt 2007 Lise;

Hvor for eksempel?? - Mangler lidt inspiration?

• #15   9. okt 2007 Colaflaske kan få fornyet interesse ved at skrue proppen på.

Mine skruer dem af, men min mors kan ikke finde ud af det, så de har lavet lidt huller og så bliver der ellers trillet flaske :o)

• #16   9. okt 2007 Sikke en masse gode ideer her smiley

Jeg bruger en mælkekarton med skruelåg til Lola med guffere i - det er lidt sværere, fordi den jo er firkantet og dermed ikke kan trille... Hun elsker det!

• #17   9. okt 2007 Bettina - Den har jeg også mine øjne på smiley

Schæferbanden - Ok, så kender jeg dem godt smiley

Team Vomløs - Uha, Laura er overalt med poterne når hun skal løse noget smiley

Lonni - Prøv at gøre det let til at starte med... Da Laura skulle lære den med colaflasken, lagde jeg først godbidderne i en plastickop, så det var meget let for hende at forstå princippet..
    Prøv at lade din hund få en åben kasse som han skal tage godbidder fra. Så langsomt gør det sværere...
    Laura er naturtalent til at flænse og flå pap i stykker... Gør det gerne selvom at der ikke er godbidder i sigte smiley .. Men udover det er hun ikke specielt destruktiv. Vi har endnu ikke oplevet ødelagte sko, stoleben eller noget...

René - Vil prøve en blød flaske så. Kunne være at det tog lidt længere tid så smiley

Jane og Lola - God idé med mælkekartonen.. Den vil jeg OGSÅ prøve smiley
    _______________________________________________________________________________________
    Tak for rådene og tipsene alle .... Så er der lidt mere Laura kan bruge hjernen på... smiley

Kommentér på:
Forslag til hjernegymnastik ?

Annonce