Ikke at komme på 1. sal ? {{forumTopicSubject}}
Da mig og kæreste venter vores første barn til januar, har vi længe ledt efter noget større at bo i. Og nu har vi endelig fået det, vi flytter i hus pr. 1 oktober..
Vi har fået en kæmpe have og ca 100 kvm større bolig end vi har nu.. Alt er bare skønt.. Det ligger knap 200 m fra min kærestes arbejde.. Og lige ved siden af vores familier..
MEN, her hvor vi bor nu, er der kun et plan.. Men i huset er der også 1. sal .. Jeg vil ikke have hundene på første sal, de skal ikke gå op og ned af de trapper, det tør jeg ikke.. Ovenpå er der et stort soveværelse og et værelse, som i starten skal bruges som børneværelse/puslerum, så det er ikke der vi kommer til at opholde os mest, kun om natten..
Men hvordan lære jeg hundene at de skal sove nedenunder, og at det er okay? De er vant til at sove i sengen, eller Tyson sover ved siden af.. Og Nelli er meget en hængerøv når vi skal sove..
Vi vil sætte et trappe/børnegitter for trappen, så de ikke kan førsøge at tage trapperne i nattens løb.. Jeg vil helst at deres nye vane, bliver så nem for dem som mulig, uden de føler sig helt tilsidesat.. Vil helst have en blid overgang..
Jeg havde tænkt på at om aftenen inden vi gik i seng, at de kom ud og gå langt og fik noget hjernegymnastik, til de virkelig var trætte.. Nu, der går vi med dem efter aftensmaden, men der når de at sove lidt inden vi går i seng..
Nogen der har nogle gode forslag?
Undskyld det blev læidt langt, men vil helst det bedste for de små banditter
//Linette (:
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 30
I kunne jo forsøge at se hvad hunden siger til, at i lukker døren indtil soveværrelset allerede nu.
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 33 Emner: 141 Svar: 464
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Jeg mener det er nemmere for jer at træne dem til det nu, hvor i kan ta små skridt. Når først i ER flytter kan de jo ikke trænes i små skridt, så skal de jo være "helt nedenunder" fra day one.
Synes I gør det bedste for banditterne ved at vænne dem til det over en periode.... Men hvem ved. Vi byggede om på første salen de første 4 måneder vi havde vores gamle hund og der sov vi alle sammen i stuen, så vi regnede med nogle hyle nætter da vi rykkede ovenpå, men vi hørte ikke 1 pip.
Så måske er i heldige også.....
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.001
Hunde vænner sig meget hurtigt at det er anderledes.....
Vi flyttede også fra 1 plan til 2 plan...... her måtte hundene heller ikke komme nedenunder.... og vi satte bare gitter op....og så var den ikke længere.... de fik ALDRIG bare lov til at komme nedenunder og savnede det ikke....................( vores stue var oppe.... og soveværelse nede )
Man kan også sagtens vænne hunde af med at være i sofaen , hvis man får en ny f.eks...... og ikke vil have hunde i den nye...
Hvis de får NEJ hver gang.... så accepterer de det hurtigt.... :O)
jul 2007
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 33 Emner: 141 Svar: 464
Tror egentlig, at de vil accepter det med det samme, hvis de blev gjort trætte inden vi gik i seng, og så bare stillede deres kurve og diverse ting nedunder.. Det bliver forhåbentlig en nem omvæltning for dem.. For en omvæltning det bliver det i hvert fald..
For et år siden, boede vi en lejlighed i Randers by, på 1 sal, så der skulle vi dele have med de andre beboere..
Så flyttede vi i det rækkehus vi bor i nu, med en meget meget meget lille have, men med mere plads, og i den by vi begge kommer fra.. Og hundene følte sig bare hjemme fra dag 1.. De var lidt stressede før, da vi i den lejlighed vi boede i, kunne høre alt fra de andre beboere.. Vi rendte tit til dyrlæge med Nelli, da hun tog alt til sig af sygdomme.. Men efter vi er flyttet, har hun ikke fejlet noget som helst, har kun været ved dyrlæge for at få sin vacc..
Nu flytter vi så i hus, men mange værelser .. Og en kæmpe gigantisk stor have, hvor de kan lave alle deres unoder i
Har forresten lige et spørgsmål mere
jul 2007
Ikke at komme på 1. sal ?