{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.379 visninger | Oprettet:

Snik snak 34 {{forumTopicSubject}}

... vi træner vist til en nu hyggesnak tråd.
Jeg lægger ud. Penny og jeg var på træningsweek-end i den forgangne week-end. Det var superfedt at nørde hundetræning i en hel week-end, hygge med klubkammerater og gamle træningskammerater og snakke en hel masse hund og hundetræning smiley
Jeg var på et b-hold for nørder med en instruktør med en fed tilgang til øvelserne. VI trænede ikke en eneste færdig øvelse og vi trænede udelukkende på arbejdsøvelserne med fokus på hundens selvstændighed i arbejdet og megafokus på belønning. Vi var i skoven og lave selvstændigt opsøg af figuranter, vi lavede selvstændigt opsøg af sporet, selvstændighed i fritsøg og så en masse leg med vores hunde. Vi lavede også lidt figurantarbejde (altså DcH figurant smiley ). Vores instruktør var supergod som figurant. Penny voksede nærmest flere meter og lavede nogle fede halsgivninger. Det var simpelthen så skøn en week-end med helt vildt meget input og inspiration.
Og hold k*** hvor var både Penny og jeg trætte da vi landede på sofaen i går aftes smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak 34
  • #1   18. mar nu=ny smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #2   18. mar "vi træner vist til en nu hyggesnak tråd."

    Hvad hjertet er fuld af .................... smiley


  • #3   18. mar Det lyder som den FEDESTE weekend!!
    Min gik også helt i hundene. Super agility med Nimbus fredag aften, hvor han også fik lov at lege med en lille Västgøtaspids på 11 uger.
    LP med både Nims og JohnJohn lørdag morgen/formiddag. JohnJohn er så ufatteligt stabil i sine øvelser og overfor miljøet, at jeg nu virkelig glæder mig til vores første LP-prøve.

    Sammenføring endnu en gang lørdag eftermiddag af hele min flok, og min venindes to MAS´er. De har været sammen på kryds og tværs i næsten alle kombinationer tidligere, og vi har også gået ture sammen. Men det var kun anden gang i lørdags, at de var frie sammen hjemme på mine marker, og der var så meget ro på, at vi kunne tage alle fem med ind i huset, da vi drak kaffe bagefter.
    HURRRRAAAAAAA smiley

    I går var jeg så nødt til at melde afbud til både agility med Nimbus og rally med Sheena, fordi Nimbus havde kastet op et par gange i nattens løb, og jeg ikke kunne vide, om det var noget smitsomt. Men der var intet at mærke på ham i dagens løb heldigvis, så vi fik både klaret 7km rundtur i skoven OG 1,5times hårdt arbejde med at beskære brombærkrat - altså, der var mig, der arbejdede hårdt, og hundene der primært gik i vejen smiley


  • #4   18. mar Isabelle, vi har da trænet i 33 tråde , så nu er vi klar. smiley

    -----------------

    Jeg frygtede lidt og havde en grum mistanke om, at Lille Lotte var drægtig, selvom hun ikke har været sammen med drengene inden de blev kastrerede smiley , men i dag er jeg begyndt at klippe hende - og så ser hun pludselig ikke så drægtig ud. Pyha!
    Vi har pause i klipningen, derfor er hun kun halvfærdig. smiley

    Lotte har pels som et får og lider af regneksem, så når det er fugtigt i vejret og begynder at blive lunere, så klør hun sig næsten til blods, så derfor bliver hun klippet.

    Venstre: i går morges.
    Højre: her til formiddag.
    Kæmpe forskel. smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #5   18. mar Det ser helt vildt ud - og jeg kan skisme godt forstå, at du fik tanken om en mini-Lotte i maven på hende smiley smiley

  • #6   18. mar Rimelig vild pels smiley

  • #8   18. mar Vi var indenfor hele lørdag og bare hyggede, så fjerner og bagte boller. Manden og knægten tog i legeland og jeg hyggede med hunden.
    I går tog vi i det der hedder Doktorparken. En stor park med stor sø, legeplads, dejlig natur og stor legeplads. Det var en fornøjelse at se hvordan hunden bare NØD at gå rundt derude smiley Og det var mega hyggeligt i det gode vejr. Vi var også en del i haven og ordne lidt


    profilbillede
  • #9   18. mar Vi havde jo spordag her forrige weekend, og jeg blev “udfordret” til at prøve at lade min hund gå spor på en ny måde. Og hun fangede det SÅ fint på nr. 2 spor den dag. Jeg har gået en masse spor siden, og det har bestemt hjulpet på tempoet. MEN! Pludselig stod jeg med en hund, der blev i tvivl på sporet. Stoppede op, kiggede på mig, kom tilbage på plads. Og vi skal i konkurrence på søndag smiley

    Så de sidste par dage har jeg lagt spor med fokus på selvstændighed, sikkerhed, samarbejde og ros, ros, ros. Tempoet er blevet lidt højere på dén konto, men nu har jeg igen en hund der går spor med glæde og selvtillid smiley

    Jeg ELSKER så meget at træne hund. Og jeg elsker at der ikke findes en “one size fits all”. Jeg bliver aldrig canis-dame - det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til. Og det har min hund åbenbart heller ikke smiley


  • #10   18. mar Er der nogen herinde, der har doneret en nyre? Eller kender nogen der har? Som kan fortælle lidt om forløbet? Og måske mere om overvejelserne inden?

    Jeg klippede jo en ordentlig slat hår af for nogle uger siden, og sendte det til dem der laver parykker. Dagen efter var jeg i blodbanken og give plasma, og sagde for sjov, at jeg da også kunne donere en nyre, nu jeg var igang. Sygeplejersken sagde, at man såmænd godt kan donere en nyre anonymt, og at der er mange på ventelisten.

    Jeg har jo ingen børn, og kan ikke få nogle. Jeg har en bror med børn, men de har en kæmpe familie på morens side. Så skulle det blive nødvendigt for dem, formoder jeg at der er masser der kan levere. Jeg har den mest almindelige blodtype, så afhængigt af vævstypen, burde jeg kunne være et match til én af de 300 (!!!!!!) på ventelisten. Nu har jeg booket en samtale med dem, der står for det på OUH, men jeg ville gerne høre fra nogen, som selv har erfaring (både med at donere og modtage, egentlig). Ikke nødvendigvis personligt, men også familie eller venner.


  • #11   18. mar Naboen har doneret en nyre til sin bror. Hans bror fik det næsten omgående fint, men naboen har døjet længe bagefter. Det ville nok være noget, jeg personligt ville overveje en ekstra gang.

  • #12   19. mar Susanne, hvad var det for ting naboen døjede med?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #13   19. mar Bor du i Randers, Pernille? Jeg spørger, fordi jeg kan huske "Doktorparken" fra besøg i Randers, da jeg var barn. Min farmor og farfar boede der smiley

  • #14   19. mar Det gør jeg, Isabel smiley Doktorparken har ligget der i mange mange år. Det er SÅ dejligt derude



  • #15   19. mar Anne, på DR1 er der et program om Rigshospitalet.
    I nummer 2 afsnit er der nogle der donerer en nyre. Og jeg synes det bliver beskrevet meget godt
    Med livet i hænderne | DRTV https://www.dr.dk/drtv/serie/med-livet-i-haenderne_307239


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #16   19. mar Hyggeligt lige at få et flash-back, Pernille - til besøg hos min farmor og farfar i Randers smiley

    Her er et billede af mig i parken smiley


    profilbillede
  • #17   19. mar Årh hvor hyggeligt! smiley man må desværre ikke fodre ænderne mere

  • #18   19. mar fedt Pernille, jeg sad lige og tænkte der da lige havde været noget med en yngre kvinde der donerede, kunne bare ikke huske hvor jeg havde set det ..

  • #19   19. mar Min mormor og morfar boede også i Randers, og vi havde mange ture til Doktorparken i min barndom. Stierne var belagt med fint grus, så det betød at min morfars kørestol faktisk kunne komme rundt dernede. Jeg kan huske årene med de sorte svaner, og så kan jeg meget tydelig huske da jeg som lille pige stod ved boden og ville købe for 5 kroner "bom", og manden i boden ikke anede hvad jeg snakkede om smiley

  • #20   19. mar Og ja.. en dag i hyggens tegn. Og lidt kaos

    profilbillede
  • #21   19. mar Anne, boden er der ikke mere, er den det?


  • #22   19. mar Aner det ikke - det er nok 30-35 år siden jeg sidst har været der smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #23   19. mar Endelig endelig endelig hundestrand og hundeskov igen - dvs endelig løse hunde igen smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Jeg ved ikke helt hvorfor, men denne omgang løbetid har VIRKELIG gået mig på nerverne - altså det at skulle have hundene i snor. I dag er første frie dag, og hold OP, hvor vi nød det alle tre smiley


    profilbillede
  • #24   19. mar Her har vi været knap så heldige.
    Sam styrtede i tirsdags, da han løb uden snor.
    Han var oppe igen og løbe videre, så tænkte alt var fint.
    Onsdag var der ikke noget og se, så vi fik både gået lange ture og fik trænet lydighed og fitness.

    Men torsdag morgen havde han en kæmpe hævelse på venstre skuldre, som han faldt ned på i tirsdags, samt var stok halt, hylede hvis man rørte skulderen.
    Åhhh nej, tænkte det værste!.
    Afsted i en fart til dyrlægen, som fik beroligede mig.
    Det var nemlig ikke så slemt, han havde slået sig, da han styrtede i tirsdags, så ro og smertestillende, pyha!

    I lørdags gik der hul på hævelsen, så jeg fik lavet en forbinding på ham, der kunne sidde og tage alt væsken.
    Nu er hævelsen væk og han er haltfri og fuld af krudt, så det er jo dejligt nok.

    Vi skal til dyrlægen imorgen, da der blev opdaget en knude på ham, som højst sandsynligt indeholder kræft, så den skal vi have væk med det samme. smiley

    Så tilbage til ro, smertestillende og skærm på, øv hvor vi hader det!

    Jeg glæder mig til han er fuldstændig på højkant igen!


  • #25   19. mar God bedring med ham Mathilde.
    Håber ikke at det er kræft, men en ganske uskyldig knude


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #26   19. mar Sikken en omgang, Mathilde.
    Hvorfor mener dyrlægen, at knuden er en kræftknude?
    Jeg krydser alle fingre for, at den er godartet.


  • #27   19. mar De har fjernet mange knuder på Ridgebacks, der har været kræft i alle sammen igennem årene, så det er deres generelle erfaring.

    Så derfor anbefaler de, når det gælder Ridgebacks at finder man en knude, så skal den altid fjernes.

    Så nu må vi bare vente og se hvad prøven siger i sidste ende.
    Desværre har Sam's søster lige fået fjernet 5 knuder i december, der var kræft i dem alle sammen.

    Det er så mærkeligt at tænke på vi står med "senior hunde" nu 7 år, for pokker der skal være mange år i dem endnu!!


  • #28   19. mar God bedring med Sam. Hvis det viser sig, at der er kræft i knuden, var det måske held i uheld, at han faldt.

    Her kan jeg undre mig over alle de underlige ting Sia laver, uden at komme til skade.
    Fx tømme en plantesæk delvist for jord, for derefter at spurte haven rundt med den, indtil Sia - i fuld fart - træder på sækken og slår en vild kolbøtte.
    Hvad gør man så; rejser sig op og løber videre med sækken smiley


  • #29   19. mar And so it begins....

    Min overbos overbos nabo, syntes det er MEGET svært at holde hoveddøren lukket..

    Han hamre den op, så den går i hak, og lader den så bare stå...

    Til trods for det står i husordenen at sen skal være lukket, og sidste år satte jeg en del sedler op..

    Sedlerne hjalp lidt, men nu har han åbenbart glemt det igen smiley

    Varmen suser ud når døren (Som i øvrigt har dørlås på, der fungere ganske udemærket) står åben, plus Katten kan finde på at rende ud af min dør, og så render han helt ud (Heldigvis ikke så langt, og jeg kan fange ham).

    Så nu har jeg sat en sten i hak bagved den der "hasp" der fanger og holder døren, så håber jeg han fanger pointen..

    Ellers må jeg hører varmemesteren hvad vi skal gøre.


  • #30   19. mar Nok wt dumt spørgsmål, men jeg er jo total uduelig i et køkken. smiley
    Og selvom jeg er uduelig, så har jeg alt i køkkengrej, også en airfryer, som nærmest er ubrugt
    Jeg har købt en pose fisk and chips og har tænkt mig at lave det i airfreyeren, men hvordan ved jeg hvor længe de skal have og ved hvilken temperatur ? Der står jo ikke tilberedning i aurfreyeren på posen


  • #31   19. mar jeg plejer at give det det samme varme (eller det højste airfryer kan tage) og hvis der så står fx 20 min, så giver jeg det først 10 min, kigger til det, evt vender det lidt rundt og så de sidste 10 min, det plejer at fungere fint

  • #32   19. mar jeg googler meget omkring airfryer, synes ofte vi kommer til at give for høj varme ..


  • #33   19. mar Hanne, man skal som udgangspunkt heller ikke give højrere varme i en AF, nærmere lavere. I hvert fald i vores, som har 2 varmelegemer og er kraftig.

  • #35   19. mar Linda, min fremadsendelse er gået HELT i smadder. Som i at hunden dels ikke fatter at VENTE inden kommando, dels SLET ikke fatter at løbe ligeud smiley Og jeg bliver såååååå frustreret over det, selvom jeg godt ved at det er pisse dumt!!

    Resten synes jeg at vi har ok styr på. Bortset fra at rigtig mange øvelser har vi kun meget få gange lavet med afslutning (vente på af slippe apport, gå på plads fra her, mange øvelser i streg uden belønning).. Så det bliver på mange måder virkelig spændende på søndag smiley


  • #36   19. mar Anni!!!! ANNI!!!!!!

    Du plejer at være den, der varsler at de store edderkopper nu er på vej. Jeg vil bare sige at jeg regner med at du gør det igen, bare så jeg mentalt kan forberede mig.

    Tak smiley


  • #37   19. mar Gudskelov tak og lov, så er det længe siden jeg har set en monster edderkop. smiley
    Men tag det bare rolig Anne, vi går den gode årstid i møde. smiley
    Det er om efteråret de siger sig ind for at prøve på at give os hjertestop. smiley


  • #38   19. mar Åh, så er der slet ingen grund til at panikke allerede smiley Men se, det er derfor jeg har brug for en som dig til at fortælle mig de ting smiley

  • #39   19. mar Anne, du lærer da bare dine hunde at daske edderkopperne smiley

    Da mine gamle maltesere var hvalpe, kunne vi ikke forstå, hvad de lavede ude i gangen. Da jeg kiggede efter, stod de og daskede til en edderkop smiley
    Det var noget, som de fortsatte med hele livet smiley


  • #40   19. mar Jeg mødte en MONSTER STOR sort edderkop i søndags. Her inde i huset. Levende og livsfarlig ????

  • #42   20. mar Gunnar, gæsling på 5 uger, er blevet storebror. smiley

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #43   20. mar Jamen altså, hvor er han KÆR smiley smiley smiley
    Er han ligeså blød, som han ser ud? smiley


  • #44   20. mar Meget. Lille dunbold. smiley
    Tænker at han skal hedde Gilbert, det passer vel til Gunnar. smiley
    Han har en bror, måske han skal hedde Gert? Gert og Gilbert. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #45   20. mar Jeg synes, at broren skal hedde George.
    Gilbert, Gunnar og George lyder SÅ godt smiley
    Men OK - Gilbert, Gunnar og Gert er heller ikke helt dårligt smiley


  • #46   20. mar Der er video af de 2 små på FB og også storebror Gunnar. smiley
    Også et godt bud, det med G, kommer sig af at alle mine gæs plejer at hedde Gåstav. smiley


  • #47   20. mar Så skete det.
    Endelig er det blevet forår smiley smiley
    Jeg har sådan en lille "krog" i haven, der er lukket på tre sider, der har. Der har jeg siddet og læst i to timer. Termometret sneg sig op på 19 grader. smiley


  • #48   20. mar Hvor er han nuttet ... er man sikker på det er en han ?

    Det er så dejligt i dag, forår, selv fuglene lød anderledes og optimistiske i morges i skoven ..


  • #49   20. mar Så er vi hjemme fra dyrlægen smiley
    Knuden er fjernet, så nu må vi vente og se, hvad prøven siger.


    profilbillede
  • #50   20. mar Nej, men alle dyr er på eller anden måde hanner herhjemme. Kalle, hed Kalle da han var 1 dag gammel. Den dag i dag, er Kalle jo en pige. Og Kalles søskende fra kuldet efter, hedder Dupond og Dupont, og det er vist også piger. smiley

  • #51   20. mar jeg synes det er kønsdiskrimination smiley smiley smiley ... synes du skal indføre lidt Girl Power smiley i navnene ..

  • #52   20. mar Så fik mig og Katten gået en lille tur og fik snust til nogle fine forårsblomster smiley

  • #53   20. mar Tolderen blev noget lang i hovedet og grinede smørret, da han spurgte, om det bare var os to i bilen, hvortil jeg svarede ja og en masse kattegrus. smiley smiley

  • #54   20. mar Dumpet i bur uden for i dag... er det ikke groft

    Hun er helt tam og fin - hvis nogle mangler et skønt hamster så send mig en mail på Viborg internat

    Hun er fremlyst men i dumpingsager henvender folk så ikke... så kan flytte fredag

    Hun hedder Marts smiley og dette var buret hun kom i. Hun har bedre forhold nu


    profilbillede
  • #55   20. mar Lens - Altså den på billedet er et marsvin smiley

  • #56   20. mar Hamster? smiley det er altså et marsvin smiley

  • #57   20. mar Det er altså ikke en hamster det er et marsvin smiley

  • #60   20. mar I øvrigt er marsvin flokdyr, så jeg håber i finder en veninde til hende og/eller et hjem med andre hun-marsvin hun kan gå sammen med smiley

    Og de skal have et specielt foder, da der er et vitamin de ikke selv kan producere (Kan ikke huske om det er c eller d) og så skal de have hø (Hø må ikke gives til hamstere, de spiser det ikke, men kan komme til at prikke hul på kindposerne med høet)


  • #61   20. mar Ej John (eller KaninTulle), jeg troede du havde lavet en Lille Per og var gået og aldrig kom tilbage….!

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #62   21. mar Når nu ingen andre har sagt det: Marsvin, Lens, ikke hamster smiley smiley

    Det var vist ikke længe, John nåede at være her, Anne. "Lynet" fra # 58, ikke?


  • #63   21. mar John var så Ninja-hurtig, at jeg slet ikke nåede at spotte ham, før han var væk igen smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #64   21. mar Åh så skønt med forår, fuglesang, sol og lidt varme. Dog har jeg et hængeparti på nogle vinduer, der trænger voldsomt til at blive pudset, hvilket afsløres, når solen skinner. Jeg er håbløs til den slags - og der er ikke mindre end 552 små ruder i alt smiley

  • #65   21. mar hvad er det med John .. har godt tænkt han ikke var aktiv ... men er det ham med den profil oprettet i 23 ?

  • #66   21. mar Det kan jo være svært at holde styr på sine profiler, og særligt når man er en gammel mand, der udgiver sig for at være kvinde smiley

    Ja, Hanne, det er Johns "hemmelige" profil. Og det er på en måde lidt sødt at han tror den stadig er hemmelig smiley


  • #67   21. mar jeg kan simpelthen ikke holde det ud ... rygterne om hans invasion af Ukraine viste sig jo sande, sååå smiley smiley
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/taenketank-rusland-forbereder-sig-paa-konflikt-med-nato/10171308

    tænker hvis der kommer krig, hvos i DK ville I så bo ?
    Lige nu tænker jeg Vadehavsområdet


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #68   21. mar Jeg bliver, hvor jeg er, tænker jeg. Men hvis russerne nærmer sig, tager jeg til Møn, hvor min yngste bor.
    Det er SÅ urealistisk at tænke tanken. Men sådan havde jeg det også, før russerne invaderede Ukraine - at DET ville de da ikke turde. Øhhh jo, og med skrækscenariet "Trump som præsident", bliver vi nok nødt til at forberede os på lidt meget af hvert smiley


  • #69   21. mar Ja, Hanne, det er Johns "hemmelige" profil. Og det er på en måde lidt sødt at han tror den stadig er hemmelig

    Og hvordan ved man så det ?
    Har du tjekket IP adressen ?


  • #70   21. mar Jeg var lige inde og tjekke mine blokerede, og kan se john nu hedder silas.

    Og kan ikke søge på KaninTulle, så det kan være den er blevet slettet..

    Ville ellers have puttet den på blokér

    og så blev både navn og billede ændrer *g*


  • #71   21. mar Anni, da kanin-profilen dukkede op, var det udelukkende for at svine Frk Jensen til, og pudsigt nok har kaninen samme stavefejl som John. Så jeg er 99,9% sikker, uden at tjekke IP-adressen. Og når nu profilen er slettet, fordi den er kædet sammen med John, så blev det til 99,99% sikker smiley

    Bonus - tidligere i dag tjekkede jeg Johns profil, og han havde ikke været logget ind i en måneds tid. Det er da godt nok noget af et sammentræk, at kaninen kommenterer, kædes sammen med John og at John himself så logger ind samme dag, og ændrer sig navn. Man skulle ellers tro at sådan en fængselsbetjent var mere snu smiley


  • #72   21. mar Tjaaa ... Jeg er ret nem at finde / genkende ..... Jeg hedder det samme som jeg hed i 2007 , da jeg oprettede mig her på HG.
    Og skifter kun profil-billede , når jeg får ny hund ... ( når de gamle er døde af alderdom)

    Egentlig kan jeg ikke se nogen ide' i ... at skifte navn ... profil-billede ( måske) .... eller lyve om sin alder -----> ( som flere gør herinde ) .......... Hvad er det man vil skjule ? .... eller ikke vil stå ved , hvad man skriver ? smiley


  • #73   21. mar Jeg skifter billede fordi jeg syntes der trænger til forandring, ikke for at skjule noget smiley

  • #74   21. mar Det kan du altså heller ikke være bekendt Anne, sådan at afsløre hende øh ham. smiley

  • #75   21. mar Når ikke man har tjekket IP adressen kan man jo ikke være sikker, så er det kun en påstand uden at det er bevist.

  • #76   21. mar Jeg personligt er så glad for mit bøvede profilbillede, at der ikke kommer nyt, før vi måske engang får en ny hund.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #77   21. mar "Når ikke man har tjekket IP adressen kan man jo ikke være sikker, så er det kun en påstand uden at det er bevist."

    Men vist en påstand, der holder mindst i Byretten - p.gr.af indicier smiley

    PS. Men da denne kanin-John slet ikke er her og dertil ikke bliver talt dårligt om eller den slags, går det i øvrigt nok med en påstand eller tre smiley


  • #78   21. mar hvorfor alt det kispus ... rt det forstadie til at gå i barndom .. eller

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 167
    #79   21. mar #71
    Det kræver jo en vis intelligens ikke at eksponere sig selv smiley
    Når man laver luskefis numre så skal man altså hele tiden være 2 træk for modstanderen…
    Og det er jo ikke nemt herinde da der faktisk sidder mange og læser med. smiley

    Når det så er sagt undre det mig at manden der har alt og gerne vil prale med alt det han har osv har et behov for at nedgøre andre herinde.

    Hvor blev overskuds mennesket af smiley


  • #80   21. mar Som sagt, Anni, 99,99% sikker. Så der ér jo en lille (bitte) usikkerhed smiley

  • #81   21. mar Jeg elsker at sidde og se gamle danske film på Charlie…

    Men idag ødelagde det lidt at der var en bjørn der i det meste af filmen blev tvunget til at gå på 2 ben :(

    Det ville hvertfald ikke være gået idag.



  • #82   21. mar Ellies mor får hvalpe her en af dagene. Det er et M-kuld. Jeg har foreslået Mulat (hvis der kommer en brun), Mohammed (til en af de sorte), Mårten, Mumitrold, Møgkælling og Mis-mis smiley

  • #83   22. mar Der MÅ da også kunne blive plads til en helt basic Møghund smiley

  • #84   22. mar Der må også blive plads til at den største han kommer til at hede Mammut

  • #85   22. mar Aj Anni, det skal da være den allermindste smiley

  • #86   22. mar så kan den største hedde My, eller Minnie

  • #87   22. mar Karina, det har du ret i. Den glippede for mig. Det skal være den mindste, uanset om det er tæve eller han. smiley

    Det kan også være en Morder
    Måske også en Moræne......


  • #88   22. mar Og en MUDDERKLIRE !!!
    Nøøøjjjj hvor bliver opdrætteren bare glad, når Anne giver vores fantastiske forslag videre smiley


  • #89   22. mar Igår landede 'Ulle' hos os smiley 'Ulle' er en ung tyr vi har købt til at sikre de næste års kalve smiley
    Ulle hedder egentlig LH Ulsted og har en rigtig god stamtavle, når man er en Hereford lavet til at være selvkørende.
    Damerne har fint accepteret ham som en del af flokken og kalvene synes de har fået en ny legekammerat smiley Han er cool, rolig og virker rar og omgængelig.
    ... og ja, alting ser altså bare megamudret og trælst ud nu når der kommer 10 mm regn. Og køerne ser lurvede ud for de er begyndt at fælde vinterpelsen.


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #90   22. mar Tillykke med Ulle smiley



  • #91   22. mar Fin Ulle

  • #92   22. mar Sødeste Ulle!!
    Hereford-tyrene plejer også at være ret omgængelige, når de bliver voksne, ikk?


  • #93   22. mar Anni, i B-kuldet var der en der hed Bombe, og han kom til politiet. De valgte, sjovt nok, at kalde ham noget andet smiley

  • #94   22. mar Når der var en bombe, så må der nu komme et Missil smiley

  • #95   22. mar Nøøøøøjjjjj jeg er åbenbart MEGET gammel. smiley

    Jeg er lige skiftet til en ny musik-streaming-tjeneste, og sad og kiggede deres playlister igennem.
    Så faldt jeg over én, der hedder "Gamle Danske Sange", og var sikker på, at det måtte være de DanskTop-numre mine forældre var så begejstrede for.

    Men nej - det er jo MIN musik.... Thomas Helmig, TV2, Anne Linnet, Alberte, Lis Sørensen. Søs Fenger, Kasper Winding, osv, osv.

    Hvad sker der dog for det?? smiley smiley smiley smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 167
    #96   22. mar Vi har fået Luka hjem igen smiley
    Tror hun nyder at være hjemme ved hendes pude igen smiley


    profilbillede
  • #97   22. mar @92: Jo, Hereford tyre plejer at være meget omgængelige hele livet smiley

  • #98   22. mar En bekendt mistede sit barnebarn i går. Hvor er det dog frygtelig. Hun fik hjertestop 7 år gammel. smiley smiley

  • #99   22. mar Susanne, sådan noget er frygtelig

  • #100   22. mar Puha, Susanne, hvor er det frygteligt smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #101   22. mar Hvor hæsligt, Susanne. Stakkels stakkels forældre og resten af barnets familie smiley

  • #102   22. mar Ja, det er slet ikke til at forestille sig, hvad de nu går igennem. Hvor jeg dog føler med dem. smiley

  • #103   22. mar det er jo helt forfærdeligt ...


    @ Karina ... min ungdom er på Museum i den Gl. By smiley

    Prinsesse Kate har kræft ...


  • #104   22. mar Puha, det er mange triste nyheder i dag smiley

    Ikke at jeg har fulgt særligt med i det engelske kongehus, men jeg husker da at de har 3 små børn. For alles skyld håber jeg hun kommer igennem det smiley


  • #105   22. mar Susanne det er forfærdelig. Der findes ikke noget værre, end at miste et barn.stakkels forældre.

    At Kate har kræft er ikke det eneste nyt. I Moskva har en flok mænd åbnet ild i en koncertsal. Der nævnes at der er flere dræbte og sårede. Der har også været en eksplotion og man kan se, at at der er udbrudt brand.


  • #106   22. mar Nu har jeg det lidt underligt med at komme med mine egne positive nyheder midt i al det triste...

    Men jeg har sagt op i dag, fordi jeg har fået mig et nyt job - et rigtigt spændende et af slagsen.
    Men det føles også lidt underligt.


  • #107   22. mar sådan er livet jo ... for nogen er dagen den værste, for andre den samme dage en af de bedste ..Man skal ikke skamme sig over at glæde sig over det man er glad for, selvom man læser at andre lige nu er udfordrede .. at man glæder sig betyder jo ikke at man ikke har empati med de der er udfordrede ..

  • #108   22. mar Ellie er højløbsk eller meget tæt på. På aftenturen mødte vi en doodle af en art, og ejeren bedyrede, at han bare var “en hvalp”. Jeg sagde at Ellie er meget løbsk, og at det godt kan fucke med hanhunde, men nej nej, han var bare en hvalp. De hilste, begge i snor, doodlen snusede Ellie bagi og så flød savlet, imens han pev mere og mere smiley

    Jeg gik derfra og ønskede manden held og lykke med sin nattesøvn smiley


  • #109   23. mar Sønnen har spist surströmming i dag. smiley

  • #110   23. mar Ja naturligvis marsvin smiley bare en tanketorsk

    Hun får nyt hjem mandag smiley Vi ved godt de er flokdyr.

    Hun er SÅ sød. Snakker rigtig meget og vi glæder os til at få foto fra det nye hjem med vennerne

    Vi skal jo fremlyse så derfor venter hun på det


  • #111   23. mar I går havde jeg en hundehvalp, som ikke ville spise.
    Morgenmaden blev tilbudt et par gange, men først hen på eftermiddagen blev der spist lidt tynd havregrød, og derefter lidt tørfoder.

    Sia var glad og frisk, der blev leget igennem i haven, og det der kom ud fra bagenden, så fornuftigt ud.

    I dag spiser Sia helt normalt igen, dvs hun får flere små måltider.

    Jeg tænker, at Sia har fået smagt på noget (kokasser?), da vi var i Kohaveskoven i torsdags. Vi skulle lige tjekke, om der var vand på stierne omkring begravelsespladsen.
    I morgen holder vi mindedag for min mand, og det er meningen, at vi, efter en lækker brunch, skal et smut forbi begravelsespladsen, så vi kan drikke en gravøl smiley


  • #112   23. mar Lise Lotte, jeg har bestilt godt vejr til jer i morgen smiley

  • #113   23. mar Hvad giver man en dreng i konfirmationsgave, når hans ENESTE interesser er gaming og motocross?

    Jeg købte et smykke til min niece, da hun blev konfirmeret for et par år siden, og hun elsker det smiley Og jeg ville så gerne finde noget “langtidsholdbart” til min nevø også. Men jeg er HELT blank smiley


  • #114   23. mar Tak Anni.
    Vi hygger inde med brunch fra kl 11-14 i Skovpavillonen I Kerteminde, derefter kører vi i skoven. Så tørvejr om eftermiddagen vil være rigtig fint smiley


  • #115   23. mar Anne, der findes da rigtig mange flotte herrearmbånd, fx i læder.

  • #116   23. mar Der findes også fine halskæder til herrer.


  • #118   23. mar Han er slet, slet ikke til smykker. Jeg gik med tanker om et ur, men har er smart watch-typen, og det er der jo ikke meget langtidsholdbarhed i smiley

  • #119   23. mar Hvad med en oplevelse? Noget gamer messe eller hvad det end er de laver?

  • #120   23. mar Obster, jeg forsøger at lede efter gamer-lejr og motorcross-lejr. Men det er sgu lidt en jungle smiley Personligt hælder jeg selv til motocross - at være ude, bruge kroppen og lære en masse nyt.

  • #121   23. mar @ Anne, ikke nogen hjælp, men det er SÅ meget nemmere at købe gaver til piger ..

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #122   23. mar Jeg købte engang en lækker sølvkæde til min venindes søn i konfirmationsgave. Jeg glemmer aldrig hans skuffede ansigt smiley smiley

    Hvis det ikke SKAL være noget langtidsholdbart, kan et par lækre motorcrosshandsker måske være noget?


  • #123   23. mar Jeg må ringe til min bror og spørge. Knægten får en ny crosser af sine forældre, så jeg ville elske at ligge i tråd med det smiley Altså noget til crosseren smiley

  • #124   23. mar Anne, nu skriver du at han ikke er til smykker, men det er han måske, hvis det er det "rigtige" smykke.
    Evt en halskæde med en motorcykel eller en crossmaskine ?


    profilbillede
  • #125   23. mar Jeg synes også at de her armbånd er seje.

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #127   23. mar #124
    En sort lædersnor kunne også være flot til smykket.


  • #128   23. mar Anne - Måske noget gaming udstyr? smiley

  • #129   23. mar Ellers er der Gamebox i herning sidst i April... giv ham oplevelsen og så kan det være den oplagte ekstra gave viser sig i løbet af dagen smiley

  • #130   23. mar Hvis den unge mand virkelig ønskede sig noget, som jeg synes er helt forfærdeligt grimt, så ville jeg købe det, hvis jeg ikke kunne komme på andet. Men når nu han på ingen måde er til smykker, er der ikke jordisk chance for at jeg køber smykker til ham, som jeg synes er virkelig grimme smiley

    Frk Jensen, jeg aner vitterligt ingenting om gaming udstyr smiley Jeg har været med i jule- og fødselsdagsgaver, hvor han har fået tastatur, mus, stol og headset. Jeg ved sgu ikke om der findes mere smiley


  • #131   23. mar Anne - Øv, er der ikke blevet oprettet en ønskesky til gaveønsker?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #132   23. mar På eftermiddagsturen ville jeg lige sætte mig og nyde udsigten til Sverige. Hmmm. Udsigten til Kenia er selvfølgelig også pæn smiley

    profilbillede
  • #133   23. mar https://viborg-folkeblad.dk/viborg/britta-og-nelly-bidt-til-blods-af-fire-fremmede-hunde-ejerne-skyndte-sig-bare-vaek-forkasteligt


    Ejerne af de fire staff (ved ikke om politiet har racen korrekt eller om det er mix) bør melde sig for den slags her stikker man da ikke bare af fra.... simpelthen uansvarligt


  • #135   23. mar Er en staff ikke også en terrier?

  • #136   23. mar Anne, giv ham aktier i et børsnoteret gamingfirma eller fx én bitcoin (ved ikke lige hvad den ligger i pt) eller en anden kryptovaluta smiley

  • #137   23. mar @A-S, er det svar ikke til anden tråd smiley

    kan heller ikke læse hele artiklen ... er det Amstaffs eller Staffordshire Bull der er tale om ?


  • #139   23. mar smiley

    profilbillede
  • #140   23. mar Mit gæt er at der ikke er nogle der melder sig, med aflivning af hundene hængende over hovedet. Heller ikke selv om der ikke er tale om skambid. Man har fået skræmt folk godt og grundigt.
    Men godt Boxeren trods alt har overlevet og Britta ikke er bidt mere alvorligt.


  • #141   23. mar Hanne, nej, jeg er ulykkeligvis kommet til at diskutere konfirmationsgave til nevøen i denne tråd smiley

    A-S, bitcoin er et mega godt bud!! De har alle fået aktier i dåbsgave af mine forældre, og får det også i konfirmationsgave. Men bitcoin kunne være lækkert til sådan en ung knøs smiley

    Jeg har fundet en motocross sommerlejr, som er ude på Djursland. Så nu skal jeg lige tale med dem i morgen, og høre lidt mere om det, og så høre knægtens forældre om det passer ind i sommerplanerne smiley


  • #142   23. mar Cookie, kender du mon ejeren af boxeren? Det kunne være en stor hjælp for hende at vide, at man kan anmelde sådanne skader her: https://www.dfim.dk/garantifonde/garantifond-hunde/

  • #143   23. mar Jeg kørte ned og lagde et lille spor (som endte på 400 meter smiley ) inden vi skal i konkurrence i morgen, og Ellie gik SÅ lækkert smiley Det er længe siden jeg sidst har haft 5 meter linen i brug, men det er den vi skal gå med i B, så det var helt sært at gå så tæt på hende hele tiden.

    Bagefter tullede vi rundt på marken. Ellie fik spurtet og jagtet viber, og Dorit fik rullet og gravet mus smiley Det var helt perfekt hyggeligt smiley

    Og Ellie kom af sig selv med hen til bilen, da vi skulle hjem. Hun har lavet narrestreger et par gange, hvor hun er “stukket af” når vi skal hjem fra noget sjovt. Så har jeg sat mig ind i bilen og er begyndt at køre, og så skal jeg satme love for at hun kommer smiley Nok er hun en bøllebandit, men sin moar vil hun altid med smiley


  • #144   23. mar Anne: nope desværre ikke. Jeg kan ikke engang lige regne ud hvor hunden er fra, så man kunne finde hende den vej igennem. Jeg har været godt og grundigt væk fra boxerverdenen herhjemme siden 2018 ca.

  • #145   24. mar Hvad laver Martine egentlig, er det ikke længe siden hun har skrevet noget ...

  • #146   24. mar Måske har John taget hende med?

  • #147   24. mar Martine er til Cacit i tyskland. Så hendes B for en times tid siden til 88 point.

  • #148   24. mar Så er hun travlt optaget. smiley

  • #149   24. mar Jeg har været til min allerførste konkurrence med Ellie smiley Hun er højløbsk, så vi mødte ind kl. 10, og kørte på sporet. For første gang nogensinde i en konkurrence, lå sporet i et lyn (de plejer at ligge i et U). Ellie gik FANTASTISK smiley 10 point for sporet, 10 point for genstandene smiley Og kæmpe ros fra dommerne, både for sporet og for hendes glade sind smiley Og hundemor her fik sgu lidt fugtige øjne, både over sporet og rosen.

    Vi havde lidt ventetid inde på banen, og måtte lige vente på at alle andre var færdige. Så det betød så, at ALLE stod og kiggede, da vi skulle lave vores lydighed. Vi missede stå-øvelsen, men i resten fik vi 9 point eller mere, så vi endte på 187,15 point (af 200 mulige) og en 1. plads smiley

    Hun var SÅ sej igennem hele dagen, og og jeg fatter slet ikke at jeg har været så heldig at få netop hende smiley


    profilbillede
  • #150   24. mar Tillykke Anne og Ellie smiley

    Jeg er hjemme igen efter en fantastisk mindedag for min mand.
    Alle fyrre gæster var begejstrede for arrangementet og skovturen.

    Jeg vågnede i morges med hold i nakken.
    Sia skulle være alene i 5-6 timer, så hund i bil, bil til hundeskov.
    I hundeskoven mødte vi nogle søde mennesker og en hund, som Sia blæste rundt med.

    Da jeg kom hjem efter mindedagen, var Sia glad for at se mig, hun kom en tur i haven og blev fodret. Nu ligger Sia og gnasker tørret kallun smiley

    Det er bare så lækkert, at Sia er så dygtig til at være alene hjemme smiley


    profilbillede
  • #151   24. mar tillykke Ellie smiley og Anne ..

    @ Lise-Lotte lyder til at have været en fin mindedag, og håber nakken får det bedre ..


  • #152   24. mar Det var en rigtig fin mindedag. De nytårspyntede borde var et hit smiley
    Nakken er desværre noget skrammel, og min kiropraktor holder påskeferie hele næste uge smiley


  • #153   24. mar God bedring Lise-Lotte. smiley

    Tillykke med Ellie. smiley


  • #154   24. mar Tak Susanne smiley

  • #155   24. mar øv Lise-Lotte, er der ikke en anden, eller kan du prøve med en varmepude ... der er jo længe til efter påske..

  • #156   24. mar Sidder/ligger med varmepude, den er min bedste ven smiley
    Med mindre det bliver endnu værre, venter jeg, til min kiropraktor er tilbage. Jeg har ikke god erfaring med at bruge en anden.


  • #157   24. mar er der ikke en god osteopat i den omegn, det har virkelig hjulpet mig helt enormt .. meget mere end kiropraktor ..

  • #158   24. mar Jeg vil kigge efter en osteopat.
    Er der nogen, der kender en god osteopat i Odense/på Fyn?


  • #159   24. mar det re dem her jeg har gået hos i Aarhus, de har også i Odense ...

    https://www.aarhusosteopati.dk/afdeling/odense/

    jeg har så prøvet 2 i Aarhus og de var forskellige, den ene væsentlig bedre end den anden .. så det er jo lidt svært at vide hvem der i Odense er dygtig

    ham jeg har er uddannet fys og derefter osteo ... ville nok gå efter en af de to sidste på deres personale liste


  • #160   24. mar Tillykke til Elliie med sin første prøve, og også tillykke til dig Anne. smiley

  • #161   24. mar @Lise-Lotte, hvor længe går der typisk imellem du har brug for at komme til kiro ?

  • #162   24. mar Det er meget forskelligt.
    Denne gang er der gået lang tid (flere måneder), da jeg har gået først på et ryghold hos en fys, og efterfølgende kun fået behandlinger hos fyssen ( det var ikke længere muligt for mig at deltage i rygtræningen pga smerter fra mit bindevæv).
    Kiropraktoren valgte jeg, fordi min ryg pludselig låste helt.


  • #163   24. mar ok .. jeg spørger fordi jeg ikke kunne gå længere end et par uger mlm kiropraktor, og ja det løsnede lige der mlm skulderbladene, men til gengæld fik jeg smerter andre steder ned i ryg, lænd osv grundet de knæk .. var så til osteo 3 gange og har så kunnet gå 3 måneder inden jeg synes jeg trængte igen ..
    Jeg har også forsøgt et træningshold under det der her i Aarhus hedder Folkesundhed, men måtte også stoppe grundet smerter ..


  • #164   24. mar Tak damer smiley

    Jeg fik lige sådan en tanke - gad vide om hun er for ung til at rumme sådan en dag, men hun har været sit vanlige, glade, søde jeg siden vi kom hjem smiley

    Jeg lagde mig virkelig i selen for at huske at tage den med ro, være tydelig i mit kropssprog og lægge låg på nerverne, så hun ikke blev smittet. Og jeg er virkelig glad for at vi lykkedes sammen.

    Trods flere år i B med Bella, lykkedes det mig ikke en eneste gang at komme bare i nærheden af de point, Ellie trak hjem i dag. Jeg er simpelthen så stolt af hende. Og af mig selv, selvom jeg har det virkelig svært med at tage imod ros. Men det er derfor jeg ELSKER både DcH og PH. Folk er fanme så søde smiley

    Og i guder, hvor havde jeg savnet at stille i konkurrencer. Det var så dejligt at være tilbage. Og så med en hund, der bare rigtig gerne vil det smiley

    Vi har efter planen næste konkurrence om 14 dage, så nu skal vi lave en masse sjov og ballade indtil da. Og så skal jeg forsøge at huske, at hun stadig er MEGET ung, og at jeg ikke kan forvente at hun er stabil i konkurrencer, heller ikke selvom det “bare” er B-klassen.


  • #165   24. mar Jeg har lige tømt Sias kurv for følgende: 1 stor Lamaze elefant, et stort firben (tøjdyr), det brune papir fra mine blomster (knitrer og er sjovt at flå i stykker), en æggebakke, stjålet fra køkkenbordet - også flået i små stykker smiley

    Hold nu kaje, hvor den hund kan svine. Men hun havde en fest, og det er ok, når hun kunne være alene i 6 timer uden problemer. Sia er trods alt kun lidt over 4 måneder smiley


  • #166   24. mar Lise Lotte: Du kan hurtigt lære hende selv at rydde op. Hvis Skye flår noget afleverer hun hvert et lille bitte stykke. Det er meget hyggeligt at hun rydder op, imens jeg chiller i sofaen smiley
    Jeg dispenserer så godbidder til gengæld. Selv sine hundehårsnullemænd afleverer hun (savlede hundehårsklumper bvadr.). Det gør mine vovser fra en meget tidlig alder, da de aktiveres i ulvetimen på den måde, og det hænger så ved, resten af deres liv, at de skal rydde op.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #167   25. mar Tillykke Anne OG skønne Ellie smiley

    Hvor dejligt, festligt og hjertevarmende med din mindedag, Lise-Lotte smiley


  • #168   25. mar I dag var vi tidligt afsted på morgentur i "baghaven"


    profilbillede
  • #169   25. mar I sivene er den anden svane, der har de som oftest rede, sidste år fik de 7 eller 9 (alzheimer) ællinger


    profilbillede
  • #170   25. mar Jeg har Nimbus med på job i dag - men fordi alle har mødt JohnJohn så mange gange (han var ret fast med som hvalp) så bliver han konsekvent kaldte JohnJohn af samtlige kolleger.
    Personligt synes jeg jo ellers ikke, de ligner hinanden ret meget smiley


    profilbillede
  • #171   25. mar Jeg flytter lige mit indlæg fra Hannes brok-tråd smiley

    I er sikkert ved at være trætte af at høre om gårsdagens mindedag, men jeg kan kun anbefale, at man tænker lidt utraditionelt i sådanne situationer - selvfølgelig tilpasset den afdødes ønsker.

    Der var nogle, der lige kiggede, da de kom ind til festligt opdækkede borde, med bla serpentiner og nytårshatte, men alle kunne godt følge, at det var helt i min mands ånd.

    Den efterfølgende tur i Kohaveskoven, hvor min mands urne er sat ned, forløb i tørvejr, og der var en fantastisk ro I den gamle skov smiley


  • #172   25. mar Jeg fik gået lang morgentur med hundene smiley 7 km ned igennem skoven, helt alene i verden smiley

    Fik ringet og hørt min mosters månedlige update på Vipse, naboen, Vipse, overboen, Vipse, Vipses hundevenner, Vipse og åbningstiderne i Rema smiley Skyndte mig i Brugsen for at købe ind, og nu skal jeg ikke lave en fløjtende fis de næste dage smiley


  • #173   25. mar Anne, hvorfor har du skjult den her video af din kat for os ? smiley

    https://www.facebook.com/share/v/gShGQJ48HAUNnZcs/


  • #174   25. mar Haha, Anni, min kat behøver (desværre) ikke dope for at være åndssvag smiley

    Ej, hun er mega sød for tiden, og bruger rigtig meget tid på at kæle og putte smiley Jeg er sikker på det er fordi jeg har fortalt hende, at jeg overvejede at opsige hendes sygeforsikring og så bare aflive hende, hvis hun bliver syg. Så nu er hun verdens sødeste kittekat smiley MED sygeforsikring smiley


  • #175   25. mar Vipse er altså også det sødeste væsen i verden Anne smiley

    profilbillede
  • #176   25. mar Det er hun sikkert, men jeg kan afsløre, at hun ikke er så sød at jeg orker at høre om det i 45 min smiley smiley

  • #177   25. mar Arhh pjat Anne der er intet så dejligt som at høre om hvor godt de to har det sammen, jeg bliver så glad når jeg får en af de rigtig mange opdateringer smiley

  • #178   25. mar Hun sagde i dag at hun skulle skrive til dig, men at det jo bare blev en gentagelse “Vipse er så sød, bla bla bla, jeg elsker hende” smiley

  • #179   25. mar Jeg elsker DcH så meget. Når folk spørger hvorfor jeg gider det program, så er det da programmet, men det er i særdeleshed menneskerne smiley

    Jeg var slået lidt ud af kurs efter præmieoverrækkelsen i går. Jeg var stolt og rørt, og jeg fik så mange kram og tillykker af både “konkurrenter” og tilskuere. Og i dag har jeg fået en besked via en herinde og en besked på messenger smiley Nå ja, og min opdrætter har solgt en hvalp fra Ellies mors kuld til en af dem, der så Ellie i går smiley

    Jeg er SÅ stolt af min hund, og jeg er SÅ glad for alle dem, der deler min glæde smiley Når jeg hører hvordan folk åbenbart behandler hinanden i IGP-verdenen, bliver jeg endnu mere glad for min lille DcH-boble smiley


  • #180   25. mar Anne, angående behandlingen i de forskellige klubber, så er DCH ikke bedre end IGP klubberne.
    Jeg kender DCH'ere der ikke behandler andre særlig pænt.
    Jeg tror at det helt kommer an på, hvilke klubber/afdelinger det er,


    Jeg har en kasse DCH pokaler på loftet, tror du at DCH evt kunne være interesseret i at få dem tilbage. De er ikke graveret, så kan de vel bruges igen.


  • #181   25. mar Selvfølgelig er der røvhuller alle steder. Men det lyder som om IGP-verdenen er giftig, både inden for rækkerne men også ift. alle andre sportsgrene. Der var en tråd i HG’s fb-gruppe, hvor én blev ved med at øffe rundt i, at jeg skulle give hende navnet på bare én dygtig hundefører i PH smiley

    Der er altid sladder og slanger, men jeg har ALDRIG oplevet noget SÅ modbydeligt og ondskabsfuldt i DcH. Eller PH, for den sags skyld. Heldigvis smiley



  • #182   25. mar Vi fik en bunke gamle pokaler fra enken efter en afdød, som havde været aktiv i DcH i mange år. De står nu og pryder klubhuset. Jeg kan ikke forestille mig, at din gamle klub vil takke nej smiley Og overvej om du vil gøre en eller flere til vandrepokaler, hvor du udstikker retningslinjerne - den bedste kammerat, den aktive seniorhund eller lign. De pokaler er altid i høj kurs blandt medlemmerne - dem, som er indstiftet af tidligere medlemmer, og som gives for andet og mere end konkurrenceresultater smiley

  • #183   26. mar Tak for svar.
    Det med vandrepokalen er en god ide.


  • #184   26. mar Tager en dyb indånding, og indrømmer, at jeg i MANGE MANGE år har haft en skidt opfattelse af DCH foranlediget nogle af episoder for lige så mange år siden...

    Men jeg er selv lige begyndt i en lokal DCH-klub, og jeg er allerede stor fan!
    Der er en god stemning, plads til alle, hyggelige faste traditioner, varierede hold, og et utal af racer.
    Og jeg tror faktisk ikke, at jeg nogensinde ellers er blevet taget så godt imod på en ny træningsplads. smiley

    Så jeg har taget fejl, da jeg skar alle over én kam, og det skal man være stor nok til at indrømme smiley



  • #186   26. mar Vi har heldigvis fået nye ansvarlige for Dch her i byen. Vi har kun været der en gang for mange år siden, og det var sådan noget med, at man skulle lade sit nøglebundt falde ned i hovedet på hunden, hvis den ikke gik ved fod.

    Da min mand var ejendomsfunktionær, ville hans nøglebundt nok kunne have været skyld i en del skader på den stakkels hund.

    De nye virker medlemmerne til at være glade for. Der er i hvert fald mange tilknyttet der nu i forhold til før.


  • MC
    MC Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #187   26. mar Da jeg fik min første hund for 13 år siden, valgte jeg DCH fra pga rygte om hårde metoder.
    Jeg valgte så noget andet privat, enormt dårligt fandt jeg ud af. Alt for pusse nusse, og det handlede mest om for træneren, at jeg fik kastreret min hanhund, i stedet for hun hjalp mig med noget træning.

    Med min hund fra sidste år valgte jeg så DCH. Det er det bedste valg. Så fed en klub, gode trænere, godt sammenhold. Man hepper på hinanden og bakker op. Og det er hjælp at hente til træning, uden man bare får af vide det er neutralisering som er vejen frem.

    Eneste ulempe er, at det indimellem på hvalpe og unghunde hold, bliver talt til en, som om det er første gang man ser en hund. Men fair nok, hvordan skal træneren vide, hvad man har af viden og erfaring smiley
    Og så fik jeg af vide, at min tæve på 8 måneder var dominerende, da hun til sidst i en træning humpede min arm. Den kommentar valgte jeg bare at ignorere smiley


  • #188   26. mar Vi havde for 6-7 år siden en trænerdag med spor som tema. Vi havde en IGP-udøver som underviser, og det var kæft, trit og retning. ALLE hunde skulle have linen i halsbåndet og ud mellem bagbenene, og hvis de lettede snuden fra sporet et splitsekund, skulle de have et ordentligt hak i linen, gerne samtidig med at linen blev trukket op, så den samtidig skar i kønsdelene på hunden. Nogle af de gamle ELSKEDE det, og var vilde med ideen om at hunde bare skulle irettesættes, indtil de endelig gjorde det rigtige.

    For nogle uger siden havde vi igen trænerdag om spor, denne gang med en underviser fra Canis. Altså helt i den anden grøft. Alle de gamle, som var sååååå begejstrede dengang for mange år siden, gad overhovedet ikke det pladder, som Canis-damen fyrede af.

    Jeg selv er et sted midt imellem, når det gælder min egen hund. Hun kan under ingen omstændigheder trænes uden at blive korrigeret og irettesat, og bliver møgfrustreret, hvis hun selv skal regne ud hvad der er rigtigt og forkert. Nærmest alt er indlært med en form for lokning, og så herefter forstærket ved “shaping”. Men “shaping” er først kommet på, når hun har haft en ide om, hvad det er jeg forventer.

    Når det er mig der er træneren, forsøger jeg at fortælle om de forskellige muligheder, men erkender åbent, at jeg ikke har hverken evnerne eller tålmodigheden til shaping. Jeg er stor fan af lokning i indlæring, og når hunden ved hvad der forventes, eller kender grundelementerne, er jeg tilhænger af at fejlmarkere eller korrigere, hvis hunden fejler. Det er altid op til hundeføreren selv at vælge om vedkommende vil det ene eller andet.

    Vores ældste træner er 80 år, og har trænet hund i 60 år. Gæt hvilken af typerne han var på spordagene smiley Samme træner mener bestemt, at hunde SKAL samle genstande op på spor, for “sådan har jeg altid gjort”.

    Det er heldigvis langt størstedelen af både trænere og medlemmer, som i dag bekender sig til den positive træning, og så er der forskelle inden for den gruppe.

    Men sammenholdet har været uændret i mine 13 år i DcH smiley Jeg elsker at alle hepper på hinanden, at der altid er klubkammerater med til konkurrencer for at heppe og bakke op, og går det ikke så godt, får man et klap på skulderen og et trøstende ord med på vejen. Går det godt, får man en masse lykkeønskninger og besked på at give kage eller en omgang smiley


  • #189   26. mar Jeanette - det er DCH Haslev.
    Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, hvordan Lydighedsdelen spænder af (jeg har en - måske fejlagtig - oplevelse af, at det nok er der, de fleste af den gamle skole holder til) men på agility og rally, hvor jeg går, og på hvalpeholdet, som jeg har observeret, er der dømt positive metoder over hele linjen.

    Anne - jeg er inkarneret klikkertræner, og ELSKER shaping. Men som en virkelig klog kvinde sagde en gang, så gider jeg altså ikke bruge 5 uger på at shape en adfærd, hvis jeg kan lokke den frem på 5 minutter - så firkantet er der vist ingen grund til at være.

    Ift at korrigere, så blev jeg vænnet af med det for ufatteligt mange år siden, for det virker bare ikke med en husky, medmindre man vil have en helt slukket hund, der bare lusker ved siden af én.
    Det var bare kun et positivt samarbejde, og en venlig tilgang, der kunne bringe noget godt frem, og det måtte jeg bare rette ind efter smiley .

    Så jo, de små bliver "fejlmeldt" med et forbavset "HOV", hvis de kikser i noget, de faktisk godt kan, og de har også et ret effektivt "ah-ah", når de er på vej på gale veje, men det er vist også det. smiley


  • #190   26. mar Hverken Bella eller Dorit kunne/kan korrigeres, uden at gå helt død. Men der er så meget fart og drift i Ellie, at hvis jeg ikke meget tydeligt fortæller, at hun fejler, så knalder hun helt af. Fx i bidearbejdet, hvor hun bare begynder helt hektisk at bide på må og få og totalt glemmer hjernen. Dét er i øvrigt en indlæringsfejl af de dyre, men jeg anede ikke klap om det.

    Ellers er en meget typisk situation når hun bliver overgearet lydigheden, og hopper op og napper mig på indersiden af overarmen. Av for psatan!!!! Dér får hun altså MEGET tydelig besked på, at det gider jeg ikke!! Hun kan også finde på at tyvstarte i øvelser, og får hun bare et “hovsa”, så tænker hun at alt er fjong. Så hun får et bestemt “nej”, jeg afbryder øvelsen og så laver vi noget andet i 5-7 minutter, før vi går tilbage og prøver igen. Efterhånden har jeg fået hende til at stoppe med at skrige inden øvelser. Det er gjort fikset på samme måde som tyvstarter - nej og afbryd.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #191   26. mar Efter at Vilma er blevet unghund, vil hun ikke have klippet negle. Hun VIL ikke!!! Da jeg sidst fik min dyrlæge til at gøre det, endte det op i en ubehagelig fastholdelse, som jeg efterfølgende var ret ked af. Jeg overskred Vilmas grænser, og gav hende al grund til ikke at nære tillid til mig smiley
    Siden har jeg tænkt og tænkt på, hvad jeg skulle gøre - overvejede om bedøvelse blev nødvendig.
    I dag tog vi til en lokal dyrlæge (som hundene og jeg hilste på for nogle uger siden, hvor jeg bare kiggede forbi med en urinprøve), der helt roligt tog Vilma med sig, mens jeg blev i venteværelset. Hun havde ingen problemer overhovedet med at få lov til at klippe - og Vilma kom fredsommeligt tilbage til mig smiley smiley smiley
    Det var og er en kæmpe lettelse smiley
    Måske kan jeg igen en dag få lov til selv at klippe Vilmas kløer - ligesom jeg kan med Kenias, men indtil da er jeg nærmest lykkelig over, at jeg har fundet en dyrlæge (endda tæt på), der kan klare det uden at begå overgreb på Vilma smiley


  • #192   26. mar Haha ja, de der unge hunde med ild i poterne kan godt være noget af en udfordring.
    JohnJohn har en lille bitte smule af det samme - lidt for meget krudt i røven, lidt for meget utålmodighed og lidt for meget LYD, når tingene enten går for langsomt, eller han endelig får lov at give los.

    Men når han for alvor er i arbejdsmode, og får lov til at blive i det, så er han faktisk både koncentreret, fornuftig og riiiimelig stille smiley


  • #193   26. mar Vi må heller ikke klippe kløer på Balder, men dyrlægen må gerne.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #194   26. mar Er der en net-kyndig tilstede? smiley

    Jeg kan pludselig ikke se Youtube-videoer mere - får følgende besked:

    "Du er offline. Tjek din forbindelse."

    Har nogen prøvet dette - og har måske en løsning? Jeg er jo IKKE offline altså smiley


  • #195   26. mar Isabel - Prøv at logge ud og ind af YouTube smiley

  • #196   26. mar Åh, jeg er kommet til at købe flæsk i skiver og nye kartofler smiley Det er himmelsk!!!

  • #197   26. mar Ikke dårligt.. der er ikke meget der der er bedre.. og måske med lidt rabarber kompot.



  • #198   26. mar Her er det blevet min tur til at blive syg.. Oliver begyndte at kaste op Torsdag, så ved man at man kan begynde at tælle dagene til hvornår det bliver ens tur.
    Emilia fulgte efter søndag og Anja begyndte mandag morgen..
    Det er skønt at have sådan nogle capuchiner aber rendende rundt og sprede dårligdom smiley smiley


  • #199   26. mar Isabelle - Jeg har fået samme besked på youtube i en uges tid og har ikke fundet en endelig løsning. Dog er en opdatering af siden nok til at vise videoen.

  • #200   26. mar Æv, Steffen, god bedring! Sig til hvis I har brug for hjælp til at få luftet hundene, striglet hestene eller andet (bare det ikke har med børn at gøre smiley ).

  • #201   26. mar Tak Anne. smiley
    De er andre er heldigvis ovenpå igen, så dyrene er der nogenlunde styr på,
    børnene er der alligevel aldrig styr på så dem kunne jeg ikke finde på at belemre andre med:D smiley
    De andre er sluppet med en enkelt dags dårligdom så det satser jeg kraftigt på og at slippe med.
    Men jeg har sgu da ikke været syg så tit som efter vi begyndte at have børn institution


  • #202   27. mar Daginstitutioner er jo værre end petriskåle på Statens Seruminstitut smiley

  • #203   27. mar Kennelnavn/kennelmærke til at påføre stambog?
    Og UDEN noget tjek af, om kennelnavnet allerede er "optaget" i FCI.
    Det er da fuldstændig grotesk!
    Jeg er ikke vred.
    Jeg er SKUFFET!!!!

    https://www.dansklabradoodleklub.dk/412264379.html


  • #204   27. mar # 203
    Så håber jeg da, at dem der har registreret det kennelnavn i forvejen hos FCI slæber vedkommende der bruger deres kennelnavn i retten.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #205   27. mar RET sjovt at læse om racestandarden i klubben - fx:

    "Bemærk: Det er normalt for alle farver at der kommer blegning og misfarvning på tryg og spidser af pelsen. Dette kan skyldes solen - helt forventet og acceptabel. Den Danske Labradoodle er en aktiv hund og ofte en tjeneste hund, der elsker at udendørs."

    Jeg tror faktisk, at mine hunde også elsker at udendørs - hmmm - eller måske ikke smiley

    "Fejl:

    Ethvert tegn på aggression eller dominans (større fejl)
    • bange, frygtsomme, overspændte temperamenter
    • Kort eller overdrevent tyk hals
    • En lang, smal eller blok-lignende hoved
    • Udstående eller indsunkne øjne
    • Rindende eller tårer i øjnene
    • Over eller under-bid
    • Lang ryg
    • tænder der sidder uregelmæssigt og hvor de fortrænger hinanden.
    • tung gangart
    • krytokid
    • ind eller udadvendte tæer
    • Albino
    • Over eller undermålere (større fejl)"

    Ud med undermålerne, OK - men hvad er en "overmåler"? smiley


  • #206   27. mar Det er så useriøst, at man ikke ved, om man skal grine eller græde smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #207   27. mar Det ER lidt svært at lade være med at grine, Karina smiley
    Men det er trist læsning samtidig.


  • #208   27. mar Fedt hvis ens kennelmærke forbindes med Doodler smiley
    Håber ikke mit kennelnavn er så lækkert at det vil være en ide til Doodle-opdrættere..


  • #209   27. mar Karina - Og de kan ikke engang finde ud af deres egne forkortelser..

    DLK og så står der også DKL smiley


  • #210   27. mar Det virker til det bare er et par veninder der har startet en klub, så de kan slippe for FCI

    deres avlsnavne ser ud til alle at hedde noget med labradoodles


  • #211   27. mar FCI slipper de jo udenom, uanset hvad….

    Jeg er vild med, at der under sundhed står noget med hvordan man ser om ens hund er syg. Og når man går ned under fanebladene med arvelige lidelser, har de tyvstjålet, og flere steder står Dansk Kennel Klub smiley Og så har de, meget belejligt måske, slettet pudlen over listen med hunde, der er disponeret for PRA. Lige dét kan egentlig godt gøre mig lidt gal smiley


  • #212   27. mar Det mest sørgelige er, at der er så mange købere der tror at de har købt en racehund, for det er jo det de bilder hvalpekøberne ind og derfor får astronomisk høje priser for deres hvalpe.

    Det er ikke andet end fup, svindel og bedrageri og for at få nogle hurtige penge i baglommen


  • #213   27. mar Jeg er altid så rastløs lige når foråret starter.
    Det har jeg altid været og i dag er det rigtig slemt. smiley
    Den der forårs rastløshed har mine hunde altid nydt godt af, men nu hvor der ikke mere er en hund er det lidt sværere at komme af med.
    Så jeg tog en tur gennem de fleste af Koldings genbrugsforretninger, hvor jeg også kom forbi bageren som har fået kåret sine romkugler som Danmarks bedste.
    Jeg ville forkæle mig selv og købte to, selv om jeg godt nok syntes at de var mega dyre med 20 kr for en. smiley
    Og jeg undrer mig over at de er kåret som landets bedste, for føj, hvor de dog smager grimt, og så er de næsten flydende indvendig.
    Tog en bid, og så røg de direkte i skraldespanden. smiley

    Jeg har vanvittig lyst til en citronroulade, men de er åbenbart ikke mere moderne, for ingen bager har dem her i byen smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #214   27. mar Puddelblandingerne - doodlerne - er nok kommet for at blive. Det ville ikke være så ringe, hvis nogle engagerede doodlefolk lavede en forening/klub for blandinger med sundhedstestede forældre - slog lidt på tromme for et ansvarligt avlsarbejde.

  • #215   27. mar Ønsker alle fire og tobenede en dejlig påske. smiley

    profilbillede
  • #216   27. mar øv Anni, der er intet så træls som når man vil forkæle sig selv, eller i mit tilfælde synde og så det end ikke er prisen værd ... det er på jysk TRÆLS

    og tak i lige måde...


  • #217   27. mar Jeg var ude at købe ind (samme med resten af østjylland, åbenbart), og besluttede at jeg lige hurtigt ville lægge et spor til Ellie på vejen hjem. Jeg havde ikke skinnen på, men det burde også være ok at gå 500 meter på en mark. Hjem, tømme bil, vente, snor på Ellie og op til marken. Havde glemt skinnen, men det måtte jo gå.

    Ellie gik SÅ fint, på trods af et sært og svært underlag og temmelig meget vind. Men mit knæ smiley Lagde is på i en time, og hævelsen faldt nok til at jeg kunne få skinnen på og få luftet hundene en lille tur. Så ingen træning i aften, men i stedet en aften på sofaen. Og det er måske slet ikke så tosset endda smiley


  • #218   28. mar Man siger jo at tæver modnes med løbetider. Ellies løbetid sluttede tirsdag, og her til morgen kunne jeg mærke på hende, allerede inden vi gik ud af døren, at hun var i et helt andet mode end normalt. Mere afslappet og slet ikke så hektisk. Vi gik den halvlange morgentur, hvor vi skal gå en kilometers penge langs landevejen. Hun har de sidste mange måneder stresset max over kørende trafik, og har jagtet/hyrdet biler, særligt elbiler der kommer bagfra. Vi har arbejdet med at ignorere biler, og at hun skal sætte sig på numsen og kigge på mig når hun stresser op. Og i dag var hun SÅ god og afslappet. Lige til sidst på landevejsstykket kørte hun en smule op, men kun ganske kort, og kom hurtigt tilbage til at være afslappet smiley

    Det har været super træls, for det er en ond cirkel - hun stresser op, jeg stresser op og forstærker, hun bliver hektisk, jeg bliver endnu mere stresset. Så i dag var bare så dejlig smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #219   28. mar Jeg krydser fingre for jer, Anne smiley

  • #220   28. mar er jeg den eneste der tror at hvis Kina angriber Taiwan og USA griber ind, så står USA til en ordentlig røvfuld ?

  • #221   28. mar De to lande har omtrent lige mange soldater, så det kommer vel ned til allierede og taktik. Jeg tror måske, at USA og allierede faktisk vil have overtaget - mest fordi USA har NATO og en pokkers masse taktik i baghånden.

    Og det er sådan set også det jeg håber smiley


  • #222   28. mar ja ... meeen Kina har imo, vestlig tankegang, alle tosserne på deres side smiley

  • #223   28. mar Men hvem har de, der kan noget? Ud over russerne, som vel efterhånden er lidt trætte i koderne?

  • #224   28. mar Vi skal i skoven i morgen tidlig og træne eftersøgning. Det er ude på Mols, og jeg tror vi er fuldtallige, så det kommer til at tage 3-4 timer. Kl. 15 skal jeg være i Hornslet til færdselsprøvetræning, hvor 2 af dem fra skovholdet også skal med. Så vi 3 har aftalt at køre ned i Ebeltoft og finde noget frokost, inden vi kører til Hornslet.

    Dorit kommer med i skoven, og så tager min veninde hende med hjem efter træning, så jeg kan hente hende når vi endelig er færdige ved 17-18 tiden.

    Det er sgu da godt at det ikke er påske så tit, for jeg bliver helt træt bare at tænke på det program i morgen smiley


  • #225   28. mar tænker Kim i Nordkorea brænder for at få lov at fyre løs ...

  • #226   28. mar @Anne alt efter hvor god tid i har i Ebeltoft så kan Restaurant "Mellem jyder" varmt anbefales smiley

  • #227   28. mar Nordkorea kan højst sandsynligt ikke få noget til at virke hvis det kommer til stykket.
    Hverken Kina eller Rusland vil have noget som helst klinket med et NATO der har brugt de sidste over 20 år på at være i kamp og forbedre deres udstyr.


  • #228   28. mar Mine hunde mener ikke man kan tage til Ebeltoft uden at besøge Aoife Coffee og få en pupperchino! smiley

    Aftenens humør -heldigvis sjældent!
    Jeg er træt... og jeg kan virkelig ikke overskue at skulle lave en forskningsopgave, hvilket er svært -men bevares det er den eneste opgave på min 4årige specialiseringsuddannelse. Jeg har taget 5 af mine ti dage næste uge, og efter det går turen til Aarhus på kursus nogle dage. Og selvom tanken om ikke at skulle møde op på mit arbejde og de sædvanlige daglige opgaver og de 184km daglig kørsel...er herligt...så har jeg alligevel bare barnligt lyst til at skrige og gemme mig i en pudeborg...

    Jeg vil godt opsige mit abonnement på "voksen"....


  • #229   28. mar Jeg har været handywoman her til aften, og føler mig SÅ sej smiley

    For 4-5 år siden skulle jeg arrangere en dag for den daværende stab på job, og vi var 5 kvinder og 1 mand. Så vi var på handywoman-kursus smiley Vi var retfærdigvis også til skydning med både gevær, pistol, bue og pusterør. Men det handywoman-kursus gav lige lidt basisviden, så siden har jeg fået købt en bore-/skruemaskine, og nu har jeg lige købt min første kasse blandede plugs og skruer. Og mænd tænker “ja ja, det har jeg altid haft”, men for MIG er det kæmpe stort! Og her til aften har jeg fået hængt et skab op på væggen, og fået flyttet en reol ind i et skab, som krævede at reolen delvist blev skilt ad og samlet inde i skabet.

    Når jeg kigger på resultatet, er det meget mindre fedt end jeg havde troet, men heldigvis er jeg så selvfed over mine handywoman-evner, at det næsten opvejer det hårde arbejde smiley


  • #230   28. mar Rusland har ellers som det eneste nedlagt VETO så man ikke kan opretholde overvågning af Nordkoreas oprustning, selv Kina undlod i det mindste at stemme .. men Russerne ned lagde veto mod fortsættelse .. Kim og Putte er nye bedste venner ... hvis de står ved det i en konflikt så tør Kina nu nok gå med af den vej ...

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #231   29. mar Min yngste viste mig lige denne i dag smiley smiley smiley

    https://youtu.be/lhDz8xMXU8s?si=L4q0gmINAa54HXCC


  • #232   29. mar Så lige i nyhederne på tysk tv, at de overvejer at forbyde avl af gravhunde.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #233   29. mar Er det normalt med myg i marts? smiley smiley

  • #234   29. mar Isabel - Der er også myg her, dog bliver de omkring buskene

  • #235   29. mar Kæft, jeg er TRÆT!!!! smiley

    Vi kørte hjemmefra kl. 8.30, og startede træning i skoven kl. 9. Ellie er så fantastisk i den øvelse smiley Men terrænet er virkelig kuperet, og jeg går lidt med hjertet i halsen når hun bare blæser afsted smiley Men wow, en arbejdsmoral hun har smiley

    Vi kørte ned og købte frokost i Føtex, og kørte hjem til en veninde og spiste lidt mad og kage, inden vi kørte ud til færdselsprøveholdet. Her var vi alle igennem lydigheden, og kørte så ned til Rema (som var lukket) for at teste afbinding. Og så fik vi at vide, at vi sådan set godt kan stille til prøven nu, alle os som var mødt til træning i dag smiley

    Jeg skulle lige hente Dorit hos en veninde på vejen hjem, og de havde bare hygget så meget. Der havde lige været lidt bøvl, da åndsbollerne ikke fattede at Dorit brokkede sig over at hun ikke selv kunne hoppe op i deres sofa smiley

    Men nu er vi hjemme. Trætte og klar til at gå til køjs smiley 10 timers hund i streg er måske lige til den gode side, trods alt smiley


  • #236   29. mar #233 Har fået sæsonens første myggestik, så her er de også fremme…det bliver en lang sæson smiley smiley

  • #237   29. mar Fjolle smiley

    profilbillede
  • #239   30. mar Min knæskinne har fået stort service i dag smiley

    Den har fået en flot, ny farve (og har derfor ikke længere synlige hakker efter apportbukke og selespænder), har fået skiftet remme og polstring og fået smurt hængslerne smiley


  • #240   31. mar Så er weekenden gået som hundepasser, og i nat får jeg igen sengen for mig selv smiley
    Det er nu gået godt men har fået bekræftet, at jeg ikke skal have hund før jeg lander i et rækkehus igen smiley


    profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 167
    #241   31. mar Vi nyder Max scooteren. Luka og mig smiley
    Marko har en anden holdning til den smiley
    Så køre gå tempo når han er med.
    Men Luka elsker bare når vi skal på tur
    Det er også dejligt komme afsted på den når man nu ikke kan få sine daglig gå ture så er den et godt alternativ.

    Så har jeg ude at handle i dag. Var løbet tør for det vigtigste.
    Chips smiley


    profilbillede
  • #242   31. mar Vildt godt gået, at du kan holde til at have benet ned af. Det kunne jeg slet ikke i lang tid smiley

  • #243   31. mar Staffordshire, man kan godt lægge benet op på forskærme mens man kører på scooteren, det gør jeg tit.

    Mikes, det lyder til at du har det lidt bedre. smiley
    Sådan en scooter gør livet nemmere for mange mennesker, hvoraf jeg er en af dem.
    For mig er scooteren frihed og jeg elsker den. Eneste jeg kunne ønske mig var, at de kunne køre lidt hurtigere.
    Så lige at Lindebwrg har lavet en ny model som er mere terrængående og har en rækkevidde på 80 km. Sådan en ville jeg gerne have.


  • #245   31. mar Sia har lige været I hundeskoven, sammen med en masse andre søde hunde.
    Retriverne bader, mens den sorte vandhund kigger på smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #246   31. mar Sia har ikke læst racebeskrivelsen, Lise-Lotte smiley

  • #247   31. mar Det ved jeg godt, Isabel.
    Sia ved nemlig heller ikke, at en vandhund er skeptisk i mødet med nye mennesker, dyr og ting smiley


  • #248   31. mar Vi mødte faktisk en ung mand, hvis søster har en portugiser.
    Manden kunne ikke forstå, at Sia er en portugiser, for hun løb lige hen til manden og skulle nusses. Som manden sagde; min søsters portugiser er meget reserveret og opsøger ikke fremmede smiley
    Forøvrigt mente Sia da, at hun godt kunne tage en tur mere rundt om søen, sammen med sine nye venner smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #249   31. mar Mine hunde har heller ikke læst racebeskrivelsen - som bl.a. siger, at eurasiere ikke er badedyr og ikke indladende overfor fremmede mennesker. Mine holder meget af langt de fleste mennesker - inkl. dem, de ikke kender, begge er glade for vand og Fie tager sig gerne en svømmetur smiley

    profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 167
    #250   31. mar Rigtig Anni
    Man kan nemlig ligge benet op der. Det er smart og garanteret lavet dertil.
    Det er fantastisk med sådan en.
    Det giver livskvalitet at man stadig kan komme ud og rundt.
    Er ikke helt tryg endnu. Men den burde kunne køre til købmand og hjem
    Igen. Det er 8 km.
    Mener den kan køre 40 km på en ladning.

    Staff mom :
    Men man er nødt til at gøre noget og prøve noget.
    Så finder man ud af hvor meget man kan holde til.
    Kan godt mærke at sidde med bukket ben for længe det gør ondt.
    Men som Anni skriver så ligger man benet op på der og strækker det ud smiley


  • #251   31. mar Fedt man kan det. Jeg havde slet ikke tænkt den tanke dengang, og måtte have min mor til at lufte Albert eller selv gå en lille runde.

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 167
    #252   31. mar #251

    Det er i Hobro der kører en ældre dame rundt på sådan med
    Hendes elegante hvide konge puddel
    Det var der jeg fik ideen fra. Ellers havde jeg hellere ikke lige fået den tanke smiley
    Har givet 10.000 kr for den nynrenoveret.
    Planen var egentlig at sælge den efter det nye knæ. Men tror jeg vil tabe for meget på den. Så vil jeg hellere have sen stående til hvis nu ledegigten sku drille eller noget andet noget gjorde jeg kunne få brug for den smiley
    Har os en veninde som skal ha nyt knæ på et tidspunkt så kan hun låne den til at lufte hendes hund med smiley


  • #253   31. mar Jeg smelter når de to putter smiley

    Karla er rigtig meget inde for tiden, og vil gerne nusse og putte - både med mig og hundene. Dorit gider absolut ikke putte med katten, men dét gider Ellie godt smiley


    profilbillede
  • #254   31. mar I tilfælde af at I aldrig har set en næbet gæsling række tunge, ja så har I det nu. smiley

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.440
    #255   31. mar Fedt billede, Janni smiley

  • #256   31. mar Jeg har set alt for mange gæs i mit liv. Mine forældres nabo ejede en tom grund op til mine forældres indkørsel. Der gik nok 50 gæslinger hver sommer og nogle voksne gæs hele året rundt. Aggressive bæster. smiley

    Og hvert år var der mindst en med et brækket ben.


  • #257   31. mar Tak Isabelle. smiley

  • #258   31. mar I dag er min fars fødselsdag.
    Første fødselsdag efter han gik bort i november.

    Det har været en hård men rar dag.

    Jeg (og yorkiefar) mødtes med min mor, min søster og hendes mand og børn samt min ene faster og onkel på kirkegården, hvor vi skålede i sismofyt-shots og spiste After Eight, som var nogle af fars favoritter.
    Dernæst tog vi allesammen ud og spise wienerschnitzel, som var fars livret.
    Vi sluttede af med kaffe hos min søster, der havde bagt søsterkage; det var nemlig også fars favorit.

    Så selvom han ikke kunne være med fysisk, er han fejret i stor stil. smiley

    Her er et billede fra "hans" hjørne på kirkegården (hvor det er tilladt at sætte blomster m.m.). smiley


    profilbillede
  • #259   31. mar Det er så smukt, at I kunne fejre din far på den måde smiley

  • #261   1. apr Kan få killinger selv om kort tid..

    Helt gratis

    https://www.facebook.com/share/p/swb47bgSqQRTbsWU/?mibextid=WC7FNe

    smiley


  • #262   1. apr For jer uden fb

    profilbillede
  • #264   1. apr Der har været flere aprilsnar fra de forskellige internater. Jeg synes det er lidt trist

  • #265   1. apr Hvad blev der af den tråd med at købe hvalp hos en opdrætter med rodet hjem?

  • #266   1. apr Nok det samme som vedkommendes første tråd om at folk der kom for at købe hans hvalpe ikke ville købe efter de havde set rodet i hans hjem.. smiley

  • #267   1. apr Jeg så ikke første tråd, men skægt, for jeg fik tanken at det var hans eget hjem som tråden omhandlede ..

  • #268   1. apr Haha, fedt at man har et klammo hjem, og så laver tråde for at få bekræftet at det er hvalpekøberne der er hysteriske, men ender med at få det modsatte at vide smiley

  • #270   1. apr Var det mon den samme, som ville have depositum/reservationsgebyr fra folk inden de kom og mødte hvalpene, fordi han ikke gad folk kom for at se hvalpe, som de alligevel ikke ville købe?

  • #271   1. apr Vi har fået en fantastisk respons på et vigtigt emne for mange af vores følgere smiley

    profilbillede
  • #272   1. apr Og Mille hedder naturligvis ikke Mille og hun blev adopteret i januar med sin søster

    Her er hun i dag det dejlige lille pus


    profilbillede
  • #273   1. apr Præcis den samme, Yorkie smiley

  • #274   1. apr A-S, tak. Jeg tænkte det nok.

  • #275   1. apr Jeg var heller ikke i tvivl om, at der var tale om samme person fra de to tråde.
    Men personen må brænde inde med sine hvalpe.


  • #276   1. apr ..... ja, det er jo noget skidt når det ikke går som forventet, men at man i stedet for brænder ind med hvalpene frem for at få mange nemme tusinde kroner i tegnebogen. smiley

  • #277   1. apr Det varmer mit hjerte en smule, at der faktisk trods alt er en overvægt af folk, som ikke bare i blinde betaler en formue for en blandingshvalp fra et klamt hjem. Og han lyder sgu som et røvhul, ham der har lavet det kuld smiley

  • #278   1. apr hvalpene var vidst at ikke særlig dyre smiley

  • #279   2. apr Mindstemanden JohnJohn debuterede i DKK-lydighed her i Påsken, og var den sejeste lille gut. Han fik sin LP1-titel, her i sit første forsøg, og blev 2. vinder på dagen. Det bedste af det hele er, at han ELSKEDE hvert minut, og primært fik fratrukket point for glædeshop og begejstret vuf smiley



    profilbillede
  • #280   2. apr Til lykke Karina og John John smiley

  • #282   2. apr Tak Anni smiley

  • #283   2. apr Tillykke Karina smiley

    Der er ikke meget i verden der er federe, end at gå på banen med sin nye hund og så sparke røv smiley


  • #284   2. apr Hæhæ jeg ved sgu ikke, hvor meget vi "sparkede røv", men vi havde det ligeså sjovt som til træning smiley

  • #285   2. apr Men at sparke røv er jo netop, når man har det fedt sammen smiley Resultatet er mindre vigtigt - bare både hund og fører går derfra og føler, at man har haft det dejligt sammen smiley

    Jeg synes det er så rørende, når man oplever at det hårde arbejde bærer frugt, og ens hund bare er PÅ og viser, at der ikke er noget andet sted i hele verden den hellere vil være smiley


  • #286   2. apr Arh okay. SÅ sparkede vi røv!!!
    Nyt sted, fremmede hunde, fremmede mennesker, ny hal, kunstgræs tæppe (der ifølge de andre hanhunde duftede virkelig godt!!), ret meget larm pga. voldsom regn - og alligevel en glad lille debutant, der bare var topfokuseret og koncentreret, når han ikke lige blev så begejstret, at han slet ikke kunne være i sin lille krop, uden at give udtryk for det smiley


  • #287   2. apr Svært at forstå men er virkelig taknemmelig

    profilbillede
  • #288   2. apr Det lyder som en perfekt debut smiley

    Jeg véd at Ellie kan alle øvelser til perfektion, og det fik jeg også bevis for til vores første konkurrence. Alle mener, at nu skal vi bare lige lave samme point de næste par gange, og så skal vi til DM. Og det ville være dejligt, MEN hun er ung, og hun skal have lov at være en fjolle. Og hvis vi går ud de næste par gange og bommer mange øvelser, så er jeg præcis lige så stolt af hende, hvis bare hun er glad imens smiley Hun er typen som enten laver 10 eller 0 smiley

    Vi blev filmet i går da vi trænede feltsøg, og jeg elsker så meget at se hende arbejde i et felt. Hun drøner rundt, og pludselig fanger snuden en fært, og det er som om der lige går et splitsekund, før hjernen registrerer det, og imens er benene løbet videre smiley Men hun er bare så glad imens, og jeg elsker at det lyser ud af hende, at hun bare elsker at arbejde smiley


  • #289   2. apr Både Sia og Mimi har ligget og gnasket kødben det meste af dagen smiley

    Min vandhund gider ikke regnvejr smiley


  • #290   2. apr Jeg skulle have kage med i hundeklubben i weekenden, og lavede kagen der aldrig fejler - kanelkage bagt med rismel. Bortset fra at jeg brugte et nyt mærke rismel, og ikke den sædvanlige fra Urtekram. Resultatet var SLET ikke så lækkert, som det plejer at være smiley

    Så jeg havde en hel bradepande smuldrende kanelkage med et halvt ton glasur. Smagen var fin, men kedelig smuldrende konsistens smiley

    Så jeg måtte lave dem om til romkugler. Men bunkevis af kakaopulver, rigtig rom og tivolikrymmel smiley Og de er SÅ lækre, og jeg har spist SÅ mange romkugler, at jeg er lige ved at sprække smiley

    Jeg får måske romkugler en gang hvert andet år, og har ikke sådan rigtig dårlig samvittighed over at jeg spiser så mange smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 167
    #291   2. apr Chok det er koldt i dag
    Efter 2x4km på scooteren i morges i regn og blæst måtte jeg hurtigt ind i bad smiley
    I aften har vi kørt på skovlegepladsen i bilen.
    Stadig koldt smiley
    Men hundene nød at komme derud. Vi har ikke været der i snart 3 uger.


    profilbillede
  • #292   2. apr Morgenbillde 2. April Nordjylland


    profilbillede
  • #293   2. apr Og der har været hvidt i nedbøren nærmest i 12 timer

  • #294   2. apr Jeg har fået invitation til 25 års jubilæum på gymnasiet smiley 25!!!!!!!!

    Men jubilæet bliver holdt samtidig med de nye elevers første fest. Og min niece starter på gymnasiet efter sommerferien smiley Så jeg har skrevet til hende, at det er hendes valg - jeg kommer ikke, hvis hun synes det er pinligt smiley Ungen skriver, at det vil være mega fedt hvis hendes faster er der, for så vil alle vide hvor hun har det fra smiley

    Hun er klart et af mine yndlingsmennesker i verden smiley smiley


  • #295   3. apr Altså - da jeg begyndte at synge "Sometimes it snows in April" på jobbet i går, fordi folk bemærkede, at der var voldsomt koldt, mente jeg det altså ikke bogstaveligt!!! smiley smiley smiley

  • #296   3. apr Det er MEGET sjældent, at nogen er glade med det arbejde jeg og mine kolleger laver. Men her til morgen fik jeg den her sms smiley Efter halvandet år lykkedes det endelig at få udstedt et pas til et anbragt barn smiley

    profilbillede
  • #297   3. apr Åh hvem der havde sommerhus ved Vesterhavet, elsker den side af DK


    profilbillede
  • #298   3. apr Argh! En træningsmakker skal forsvare sin ph.d om et par uger, og vi har købt en lille gave. Jeg skal mødes med hendes kæreste og aflevere gaven senere i dag, og skal skrive et kort. Hvad fanden skriver man? smiley

    "Tillykke med din afhandling"? smiley


  • #299   3. apr Tror bare jeg ville gå med "Tillykke med ph.d.´en", selvom det også ser lidt fjollet ud smiley

  • #300   3. apr Kære X
    Stort tillykke med afslutningen på mange års arbejde. Vi glæder os til du har (endnu) mere tid til at lege hund med os alle i klubben.
    Vh/knus klubben


  • #301   3. apr jeg er jo i Nordjylland og har været lidt på tur, der er i området mange heste der går ude og så kom jeg til at tænke på ulve, at man hører om angreb på får, men angriber de ikke heste der går ude ? i området hvor vi har været før gik her før får nogle steder, det har vi ikke rigtig set denne gang, men ved ikke om det er fordi påske faldt så tidligt i år og vi ofte har været her lidt senere på foråret ..

  • #302   3. apr Ja, der er berettet om ulveangreb på heste. Det sker ikke så ofte, men det sker.

  • #303   3. apr Det sker ikke så tit og med lang mindre skade idet hestehegn er højere end fårhegn, heste er større og kan forsvare sig og så går de ofte tættere på bebyggelse end får.

  • #304   3. apr Der er kommet så meget mere "skub" på Berta på gåturene - i stedet for at tusse bag mig er der fuld fart på hende!

    profilbillede
  • #305   3. apr Heste er jo temmelig aggressive, hvis de føler sig truet. Det samme er køer. Af samme grund leger man ikke hyrdning med køer og heste - det kan alt for hurtigt gå galt smiley

    Der har vist været en enkelt pony (eller var det et føl) der var blevet angrebet af en ulv.


  • #306   3. apr Jeg tør næsten ikke skrive det, for tænk hvis jeg jinxer det smiley

    Men Ellie er SÅ god for tiden smiley Lydig når vi går ture, og kan endda stoppes på katte!! Hun er på-på-på når vi træner, og når vi ikke træner, er hun bare sød og dejlig. Hun er så nem, og hvis bare hun får lov at rende fri 30-40 minutter, så er hun egentlig fint tilfreds med sit liv. Hun er super glad hvis vi træner eller går lang tur, men det er ikke livsnødvendigt - hun vil bare gerne putte og kramme smiley


  • #307   3. apr Det var en pony på 130 cm, der blev spist.

  • #308   3. apr Man hyrder også på køer/kreaturer.
    Jeg kender flere cattle dog ejere der gør det.
    På Fyn bor blandt andet, Jesper, ham kan man ringe til, hvis man skal bruge hjælp til at indfange/flytte kreaturer.


  • #309   4. apr Ja, Anni, men man træner ikke uerfarne hunde på heste og kvæg. Man starter på ænder/gæs eller får. Netop fordi de andre er alt for farlige for hundene. Har man en kvæghyrde, så giver man sig muligvis i kast med det, når hunden er erfaren.

  • #310   4. apr Plus køerne også skal lære at blive hyrdet af hund (eller hest, mig og en veninde prøvede at lege cowboys ved at hyrde køerne hjem fra malkning fra ryggen af en fjordhest og en shetlandspony, frem for at gå.. Det tog ca dobbelt så lang tid, fordi køerne stoppede op for at se hvad det nu var for nogle underlige "køer/mennesker" der var kommet ind på marken smiley Derefter valgte vi kun at gå)

  • #311   4. apr Nej, alle starter ikke med gæs eller får, og slet ikke i Australien.
    Jesper som jeg nævnte har været i Australien et par år for at lært at hyrde og også har været til konkurrencer der over.
    Jeg har været til et par kursuser om hyrdning af blandt andet kvæg, som blev holdt af Larry, Australiens førende hyrde/hyrdeunderviser (kan ikke lige huske hans efternavn), og det der startede man hellere ikke med gæs eller får. Hellere ikke blandt de tyskere jeg på daværende tid havde kontakt med.


  • #312   4. apr Jeg er bare nødt til at sige, at der er LANGT fra de danske, småfede, sløve kvæghyrder, og til de driftige hyrdehunde, som er født med et kæmpe instinkt i Australien. Man kan overhovedet ikke sammenligne hverken hundene eller behovet for at hyrde.



Kommentér på:
Snik snak 34

Annonce