{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.463 visninger | Oprettet:

Snik snak 34 {{forumTopicSubject}}

... vi træner vist til en nu hyggesnak tråd.
Jeg lægger ud. Penny og jeg var på træningsweek-end i den forgangne week-end. Det var superfedt at nørde hundetræning i en hel week-end, hygge med klubkammerater og gamle træningskammerater og snakke en hel masse hund og hundetræning smiley
Jeg var på et b-hold for nørder med en instruktør med en fed tilgang til øvelserne. VI trænede ikke en eneste færdig øvelse og vi trænede udelukkende på arbejdsøvelserne med fokus på hundens selvstændighed i arbejdet og megafokus på belønning. Vi var i skoven og lave selvstændigt opsøg af figuranter, vi lavede selvstændigt opsøg af sporet, selvstændighed i fritsøg og så en masse leg med vores hunde. Vi lavede også lidt figurantarbejde (altså DcH figurant smiley ). Vores instruktør var supergod som figurant. Penny voksede nærmest flere meter og lavede nogle fede halsgivninger. Det var simpelthen så skøn en week-end med helt vildt meget input og inspiration.
Og hold k*** hvor var både Penny og jeg trætte da vi landede på sofaen i går aftes smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak 34
  • #313   4. apr Katten tog en mus med ind i nat, og Ellie vækkede mig - fordi hun gerne ville ind til katten og musen for at lege med smiley Jeg stod i trusser og en top, og det var midt om natten. Jeg orkede ikke at fange musen! Så jeg lukkede døren, og lod kat gøre mus færdig. Og så har jeg haft virkelig dårlig samvittighed hele dagen smiley

    Så jeg tjekkede lige da jeg kom hjem, og musen sad og trykkede sig under fryseren. Den er nu fanget og sat fri smiley


    profilbillede
  • #314   4. apr #313
    Tror du ikke, at du skal få aflivet den mus. Det er da sikkert den samme mus, som katten bliver ved med at slæbe med ind smiley 6


  • #315   4. apr Altså, sidste gang katten tog en mus med ind, fandt jeg musen død under fryseren, så jeg HÅBER virkelig ikke at det er den samme smiley smiley

  • #316   4. apr Ha, ha, ha, nej det håber jeg så heller ikke smiley

  • #317   4. apr Bahhhhhh!!! Ventede i cirka 1000 år på tørvejr, så vi kunne gå tur. Og det lykkedes smiley Vi fik trænet lidt sjov oppe ved skolen, og hundene fik spurtet, gravet mus og pladret i mudder smiley

    Lige præcis 100 meter før vi kom hjem, lavede Ellie en hurtig vending og gik ujævnt. Jeg tjekkede poten, og den blødte smiley Vi skyndte os hjem, frem med førstehjælpskassen og igang med at rense. Hun har en flænge på 1 cm på ude i kanten af den store trædepude. Den er heldigvis ikke særlig dyb, kun lige dyb nok til at gå igennem overhuden. Nu har hun fået en forbinding og en sok på, og så må hun få en sko på i morgen på morgenturen, og så krydser jeg dæleme for at det heler fint!


  • #318   4. apr øv håber det går hurtigt over ...

    er jeg den eneste der i denne tid får nye følgere hver dag ? det er ikke navne der siger mig noget smiley


  • #319   4. apr Hanne - Jeg kan ikke se når jeg får nye følgere, tror det er fordi jeg er på fra appen smiley

  • #320   4. apr Jeg er bare nødt til at sige, at der er LANGT fra de danske, småfede, sløve kvæghyrder, og til de driftige hyrdehunde, som er født med et kæmpe instinkt i Australien. Man kan overhovedet ikke sammenligne hverken hundene eller behovet for at hyrde.

    Og hvad har det at gøre med din påstand om, at man ikke træner hyrdning på kreaturer inden hunden er "erfaren", og at man indtil det kun træner dem på gæs og får ???

    Så sandelig trænes rigtig mange af de "småfede sløve kvæghyrder" også uden for
    Australien på kreaturer fra begyndelsen

    Det er utrolig med dig Anne, du ved alt, og du ved alt bedre, og aldrig om du nogensinde så meget som har indrømmet at du har taget fejl. I stedet for, så bliver du bare ved, og ved at komme med dumme kommentarer.
    Men flot, at du er ekspert i samtlige former for hundearbejde. Med alt den viden synes jeg at det er utrolig, at du har haft så mange problemer med træningen af Ellie

    Så sandelig trænes rigtig mange af de "småfede sløve kvæghyrder" også uden for
    Australien på kreaturer fra begyndelsen.



  • #321   4. apr The devil in Ohio på Netflix er mega god

  • #322   5. apr Anni, HERHJEMME træner man ikke uerfarne hunde på kreaturer. Beklager at jeg ikke var specifik på geografien smiley

    Og muligvis er det et emne der ret tit er oppe at vende i corgigrupper. Der jo som bekendt er kvæghyrder. Men SELVFØLGELIG ved DU alt. For DU tager nemlig ALDRIG fejl smiley

    Og det er fedt at du absolut SKAL blive personlig, og trække træning af min hund ind i en debat om ulveangreb på heste smiley Du er simpelthen den sureste gamle k*lling, når lige det stikker dig. Og det gør det ret tit, efterhånden smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #323   5. apr Jeg oplevede engang en border flytte en stor flok islandske heste fra en ende af en mark til en anden. Det var et ret fascinerende syn smiley

  • #324   5. apr Anne, mon ikke der er racer som i DK er liiidt mere oplagte til kreaturhyrden end corgier?
    Jeg må indrømme jeg anser dem mere for en selskabshund i DK end en arbejdende hyrdehund, hvorimod jeg bedre kunne forestille mig, at man i DK ville bruge fx de forskellige cattledogs til jobbet, og man derfor bibeholder drivet bedre i de racer end hos corgien?


  • #325   5. apr Åh ja Anne. jeg tager skam fejl ind i mellem, og så siger jeg undskyld, hvilket jeg har gjort masser af gange.
    Hos dig er det sådan, at du desværre mangler det gen der indrømmer at også du kan tage fejl, og derfor ikke vil indrømme det.
    Jeg kender ikke noget til Corgier og træning af dem, men hos CD trænes der også på kreaturet af uerfarne hunde, hvilket jeg som skrevet i # 311 har oplevet på nogle kursus jeg har været på i sin tid.
    Men selvfølgelig, så ved du jo bedre end mig selv, hvad jeg har set med mine egne øjne og har hørt med mine egne ører.

    Og blive personlig ? Sikke da noget vås. Du har jo selv lagt alle dine problemer offentlig op, og når du selv gør dem offentligt, så er de vel ikke mere så personlig, men fakta på, at du slet ikke er så dygtig og alvidende som du selv påstår.
    Men tillykke, hvor må du være stolt af dig selv.


  • #326   5. apr Anne, mon ikke der er racer som i DK er liiidt mere oplagte til kreaturhyrden end corgier?

    Jo, i dén grad. Det ændrer bare ikke på, at vi ikke bruger kvæg og heste på uerfarne hunde herhjemme.

    Anni, du hopper altid let og elegant hen over, når jeg skriver at jeg tager fejl. For jo, det gør jeg skam. Men du skal altid (!!!!!!!!) lige trækker enten min hundetræning eller mit arbejde (WTF) med ind. Det er super dårlig stil, og det er så ulækkert, når du gør det, og ikke kan nøjes med at debattere og være uenige på en forum.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #327   5. apr Her må jeg altså lige give Anne ret, Anni. Jeg har oplevet hende skrive nogle gange, at hun tog/havde taget fejl i dette og hint.

  • #328   5. apr Jeg tror bare ikke at Anni kan klare, at jeg er uenig med hende, og så må det nødvendigvis være mig der tager fejl og er stædig.

    For Anni tager jo aldrig fejl (heller ikke i tråde om kettehalsband) smiley


  • #329   5. apr Anne, mere modbydelig menneske end dig skal man lede længe efter.

    Jo, i dén grad. Det ændrer bare ikke på, at vi ikke bruger kvæg og heste på uerfarne hunde herhjemme.

    Og uanset, hvor påståelig du er, så ændrer det altså ikke på hvad jeg har set og hørt med mine egne øjne og ører. Heste ved jeg så ille, det har jeg hverken set eller hørt. Men du ved jo åbenbart bedre hvad jeg har set og hørt end mig selv.
    Hvorfor ikke bare indrømme, at der er nogen som træner uerfarende hunde på kvæg ? Men du kender åbenbart samtlige der dyrker hyrdning, siden du så kategorisk kan afvise det ?


  • #330   5. apr Oh shit....
    Der er lige kommet et opslag fra det lokale politi om en 58-årig, der blev overfaldet og udsat for røveri i byen omkring midnat, og derfor efterlyses der vidner.
    Gerningsmanden blev åbenbart i området, for han blev anholdt kort derfra lidt senere.
    Og jeg var LIGE DER - LIGE PÅ DET TIDSPUNKT.
    Jeg kom ind med toget kl. 00.06...
    Lidt skræmmende... smiley


  • #331   5. apr


    Men du skal altid (!!!!!!!!) lige trækker enten min hundetræning eller mit arbejde (WTF) med ind.

    Du må tage fejl af mig og en anden. Jeg har ikke trukket dit arbejde ind i debatterne.


    Det er super dårlig stil, og det er så ulækkert, når du gør det, og ikke kan nøjes med at debattere og være uenige på en forum.

    Dejlig, så er vi jo lige ulækre begge to, for det gør du jo selv rigtig tit.

    Endvidere så troede jeg, at det man havde postet i trådene måtte bruget i diverse debatter, for ellers havde man nok ikke postet det. Men det er måske kun dig selv der må gøre brug af det der er postet og for os andre er det forbudt ?



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #332   5. apr Hvor uhyggeligt, Karina smiley smiley

  • #333   5. apr Puha, godt der ikke skete dig noget Karina.

  • #334   5. apr Tak smiley

  • #335   5. apr Karina, det er i sådanne situationer, at man lige stopper op og er taknemmelig for at tilfældighederne faldt ud til ens egen fordel smiley

  • #336   5. apr Anni, hvad mener du så med dette "Håber, at du i dit job kan finde ud af at forholde dig til det der faktisk bliver skrevet frem for at fantasere dig til et eller andet."

    Jeg forstår stadig ikke hvorfor du mener at min træning med Ellie er relevant ift. ulveangreb, men det må jo give mening i din "hjerne".

    Du er en modbydelig kost, når nogen er uenig med dig. Men i det her tilfælde er det jo super nemt at afgøre. Hvis du kan linke til steder, hvor man kan dukke op med sin uerfarne hund og hyrde køer (i Danmark), så lægger jeg mig fladt ned. Jeg kan i sagens natur ikke "bevise" at sådanne steder ikke findes. Men hvis jeg tager fejl, så indrømmer jeg gerne. Det er jo nemt nok at give et par eksempler på det modsatte - særligt når du har set det med egne øjne smiley

    Og PS. Dorits mor blev brugt til at hyrde heste ind fra fold. Hun var opvokset med hestene, og hestene havde fin respekt for hende. Men en fremmede hund ville aldrig være blevet sat til at hyrde de heste - det er min opdrætter for glad for hunde til at lade ske.


  • #337   5. apr Ellies fut ser så fin ud smiley Nu har hun lige fået en strimmel englehud på under gazen, og så selvklæbende forbinding, en ballonsko og en rigtig sko smiley Det er f*ing op ad bakke at holde en pote ren og tør i det her vejr smiley

    Jeg har sådan en tanke om, at nogle ting går igen fra ens afdøde hund. Jeg har længe gået og håbet på at lidt af Bella ville vise sig i Ellie, og det gør det, når hun skal have fikset sår på futten smiley Hun lægger sig bare fint og tålmodigt, følger nysgerrigt med og nyder at få ros for at hun er dygtig. Der er ingen bøvl med at gå med sko på, og hun har haft en sok på i dag imens jeg var på job, og den sad hvor den skulle, da jeg kom hjem smiley


  • #338   5. apr Er der nogen som har set de udsendelser om politihunde i Norge som har været vist i tv de sidste par dage ?
    Det undrer mig, at de køber hunde fra kenneler i Ungarn.
    Der burde da findes opdrættere i Norge, som kan lave hunde som er velegnet som tjenestehunde, ellers kunne de hente dem hos os.

    I går var der en to år gammel hund som ikke var velegnet som tjenestehund, så den blev sendt retur til kennelen i Ungarn. Det havde jeg det lidt svært med, for jeg synes, at man burde have fundet et andet godt hjem til den hos nogle private i Norge, akkurat som man gør her hjemme, for jeg vil tro, at den i Ungarn kommer til at bo i en hundegård, frem for som familie/tjenestehund, som den jo er vant til fra Norge.
    Nå, men hundeføreren skulle så have en ny hund i stedet for den der blev sendt retur.
    Det hun fik var en anden voksen hund fra Ungarn.

    Jeg kan ikke se fordelen ved at man henter hunde i Ungarn, og da slet ikke voksne hunde, hvor der går en grum tid før de er klar som tjenestehunde.


  • #339   5. apr øh og puh ...

    I kan nu begge være nogle varaner når det tager jer !

    men jeg har så ikke opfattet Anne´s skriv om Ellie som "problemer" hun har jo været hhv hvalp og unghund gennem det meste af tiden herinde (altså Ellie, ikke Anne smiley ) og de udfordringer der har været har vel været, i min ringe kendskab til træning, men dog nogen kendskab til hundes udvikling fra hvalp til voksen, helt naturlige for Ellie .... nu forleden skrev Anne jo hun næsten ikke turde tro så godt det gik hvilket fik mig til at tænke at Ellie vel nu har været gennem 2. eller 3. løbetid og det imo derfor er helt efter bogen at hjernen er mere moden og hun er ved at være voksen ...


  • #340   5. apr Jeg passer semilanghåret kat og den bekræfter mig i at jeg aldrig skal have en med så meget (eller mere) pels..

    Der er rigtig mange filter på ham, selvom han er sød og tålmodig med mig, så har jeg anbefalet ejer at hendes kat bliver klippet helt ned, så man kan starte forfra.


  • #341   5. apr Semi-langhårede katte behøver ikke nødvendigvis at have en pels, der filtrer. Desuden så KAN de altså børstes. smiley

  • #342   5. apr Der kan sprøjtes noget antifiltrenoget i pelsen.
    Min kat var voldsomt sat til med filtret pels og skulle være klippet, da hun var ung, men et enkelt spray af det der antifiltrenoget og hun kunne kort efter nemt redes igennem.
    Der har ingen problemer været siden.
    Det er ikke sværere end man gør der, slet ikke med indekatte.

    Redigeret: Det hedder KW Tangle-Fix


  • #343   5. apr Det værste er, hvis man blander pelstyper. Men sådan er det jo også ved hunde. smiley

  • #344   5. apr Min kittemittemøgkat er langhåret, og med garanti en blanding, og hun får kun filtere omkring halsen, hvis hun har fået savl i pelsen (fordi hun har slåsset eller Ellie har slikket på hende). Jeg børster hende måske en gang om ugen, så hun er absolut nem at holde fin smiley

    profilbillede
  • #345   5. apr Vores Eddie havde praktisk taget aldrig en filtknude i pelsen, han blev kun børstet, når han fældede om foråret eller når han havde burrer i pelsen smiley

    profilbillede
  • #346   6. apr Jeg har flere, der så godt som aldrig har nogle knuder i pelsen, enkelte der får under forbenet og en enkelt der har haft en del knuder, fordi hun er syg i munden. Det bliver dog holdt så langt nede pt., at hun selv fikser pels.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #347   6. apr "Der er rigtig mange filter på ham, selvom han er sød og tålmodig med mig, så har jeg anbefalet ejer at hendes kat bliver klippet helt ned, så man kan starte forfra."

    Jeg synes, det lyder som en rigtig god og kattekærlig idé, Frk. Jensen. Du kan jo så anbefale ejeren det KW Tangle-Fix, som Sanne anbefaler.
    Gennem tiden er jeg stødt på flere langhårskatte/blandinger, hvor ejerne ikke fik børstet dem. Det er hjerteskærende at opleve sådan en kat fuld af knuder i pelsen smiley


  • #348   6. apr Èn her på vejen har den flotteste Maine Coon, han er udekat og hans pels er én stor filtret masse. smiley Det er SÅ synd for ham, de klipper en enkelt af en gang imellem, men gør ikke mere ved det. Han er den mest snakkesalige kat, jeg nogensinde har mødt, men jeg kan ikke holde ud at røre ved ham. smiley


  • #349   6. apr Han er sød, men mine korthårede børster jeg stortset kun når de er i storfæld 2 gange om året smiley

    jeg vil se om jeg kan finde ud af noget med den der spray


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #350   6. apr Kan du ikke smutte forbi dem med Maine Coon'en og fortælle, at det er dyremishandling, Skrigehunden? Hmmm. Måske med nogle andre ord smiley
    Fx: Start med at roooose familiens smukke kat, som du jævnligt får lov til at kæle - og derfor har du mærket, at den indimellem har et par knuder. Fortæl så om en kat din onkel (tante/fætter/kollega.......) havde engang, hvor filterknuderne blev så stramme, at de lavede sår. H*n fik så klippet sin kat helt ned og brugte efterfølgende en spray, så det var let at børste katten en gang om ugen cirka smiley


    profilbillede
  • #351   6. apr Isabel, det har jeg allerede gjort, men de trækker bare på skuldrene. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #352   6. apr IDIOTER!!! smiley smiley

  • #353   6. apr her på vejen bor også en langhårs kat .. tror nu ikke den er ren det ene eller andet .. den klipper de ned en gang om året ... sidste år gjorde de det inden frost og kulde var ordentligt ovre, og de tager nogle gange afsted nogle dage af gangen og katten er så ude hele tiden .. den har ikke kattelem ..

  • #354   6. apr Bodil er en ret kendt kat hernede hos os. Hun ligner noget perserblanding. Hun går hele Sønderborg tyndt i håb om lidt opmærksomhed og lidt varme. De lader hende gå udenfor hele dagen. I vinters blev hun klippet helt ned, og en af mine venner i Sønderborg fik et billede af hende i løveklip. Der var altså frost på det tidspunkt.

  • #355   6. apr Hanne, det samme med katten her, ingen kattelem og selv i den hårdeste frost sørger de ikke for at lukke ham ind eller sørge for pasning, når de tager på ferie. Han står tit hos os og miaver ynkeligt, men desværre er han også typen, der er svær at "komme af med" igen, og det duer bare ikke. Desværre!

    Vi har dog haft ham inde, når det har været rigtig koldt og selvom jeg skriver til ejer og sender billeder af ham inde hos os, henter de ham ikke, vi kan bare lukke ham ud igen.


  • #356   6. apr nogen mennesker burde ikke have dyr ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #357   6. apr Hvis man oplever dyremishandling har man faktisk pligt til at handle på det. At klippe en kat i koldt vejr og ikke sikre den et varmt sted at være er dyremishandling.
    Dyrenes Beskyttelses internater tager, såvidt jeg ved, imod dyr i de tilfælde, I nævner.


  • #358   6. apr Jeg ved desværre ikke, hvor Bodil bor, kun at det er i midtbyen et eller andet sted.

  • #359   6. apr Endelig dejligt solskinsvejr i KBH smiley

    profilbillede
  • #360   6. apr Susanne, sikke en fin historie du digter.

    Jeg tror jeg delte artiklen fra JV om katten Bodil herinde for nogle måneder siden. Bodil er rigtigt nok en perser, og hun bliver klippet ned af os til. Og hun holder til i hele den øvre del af gågaden i Sønderborg. Hun HAR kattelem ind til sit hjem, og så har hun stole og kurve i mange af butikkerne i gågaden, hvor hun gerne går ind og tager sig en lur og får en snack. Hun er kælen og udadvendt, og følger derfor tit efter folk. Og så går hun hjem igen.

    Men jeg kan godt se at det er meget federe at fremstille det som en forsømt kat, der bliver lukket ude i kulden smiley


  • #361   6. apr Sjovt som nogen tror på alt, hvad de læser. min ven bor på Kærvej, som helt sikkert IKKE ligger på gågaden. Og billedet taler sit helt eget tydelige sprog af en næsten skaldet kat midt om vinteren. Vi var sammen i Januar, hvor hun viste billedet. Min ven ringede til Bodils ejer, som ringede retur 6 timer senere! Og som iøvrigt var fløjtende ligeglad. Bodil er også spottet ude i det tidligere Kærhaven, så hun kommer rigtig langt omkring. Hun har været fremlyst og efterlyst mange gange. Fakta er jo så svær at forholde sig til ikke Anne?

  • #362   6. apr Så dine venner ved derfor, at Bodil ikke har kattelem? Spændende.

    Det er rigtigt at hun kommer langt omkring, men det ændrer ikke på at hun har kattelem, og altid finder hjem.

    Men jeg ved at hendes ejer, Sissel, gerne fortæller mere om det. Du kan eventuelt spørge hende smiley Selvom det er federe for dig at lave historier…


  • #363   6. apr Lille søde påståelige Anne, HVOR har jeg nævnt kattelem? Bodil bliver klippet i DECEMBER. Ikke lige den bedste måned at gøre dette. Du kan jo selv kigge ind på hendes fanside og se. Det er altså ikke særlig "sødt" at have en kat til at gå og ligge sig i forretningerne, møbler og garn, der er til salg. Der findes faktisk stadig allergikere. Eller når nogen må redde Bodil, fordi hun ligger midt på p-pladsen og er ved at blive kørt ned. Nej, ikke alle elsker Bodil.

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 28 Svar: 211
    #364   6. apr Lykken er bare når en ens 2 knæ mentorer lige vejleder en i brug af ens kondi cykel så man komme en helt omgang rundt smiley
    @cookie smiley


  • #365   6. apr Skye nyder også, at solen er fremme og mudderet er lunt ...

    profilbillede
  • #366   6. apr Sursanne, du får skabt en historie om en stakkels frysende kat der strejfer rundt for “at finde lidt varme”. Og det er løgn. Hverken mere eller mindre. Og det kan gu da aldrig være Sissels skyld, at butikker lukket katten ind i deres butikker smiley

    Du må gerne synes det er forkert, men du skal ikke skabe løgne, som fx får Hanne til at skrive, at nogle mennesker bare ikke burde have dyr, og Isabelle til at kalde det dyremishandling.


  • #367   6. apr JEG kalder det dyremishandling at barbere en kat næsten skaldet i December og lader den gå ude. Jeps det vil jeg til enhver tid gøre. Og så må du egentlig skrive, hvad du vil, for nej jeg vil ALDRIG blive enig med dig. Bodil burde indfanges, og er hun væk en dag, vil det bestemt ikke undre mig det mindste. Hun går ind ALLE steder - også hvor hun ikke er velkommen.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #368   6. apr Jeg trækker lige "dyremishandling" mht. Bodil tilbage. Det lyder til at være et dejligt katteliv, hun har - omend det lyder lidt mærkeligt at klippe hende i december.

  • #369   6. apr Man kan faktisk godt pleje pelsen på en Perser, så den slet ikke behøver at klippes ned. Det kræver blot, at katten er hjemme, at den bliver vasket, får plejeprodukter i pelsen og redt. Men mange tænker sig ikke om, når de anskaffer sig en langhåret kat.

  • #370   6. apr jeg kender ikke den Bodil ... men egentlig må man vel anfægte at det ikke er ejers problem at katten går ind i fx butikker ... ikke at jeg kender katte loven men, realistisk eller ej ! er det så ikke sådan at katte såvel som hunde skal holdes på egen matrikel ?

  • #371   6. apr Jo Hanne, der står i loven, at katte også skal holdes på egen matrikel. Hvilket rigtig mange ikke overholder. De forstår simpelthen ikke, at deres kat ikke er guds gave til alle naboer mm.

  • #372   6. apr Putin ---> Hvad HAN siger , kan man ikke stole på . ... smiley
    Trump -> Hvad HAN siger , kan man ikke stole på . ... smiley

    Nu skal man sgu også til at vurdere her på et lille HG i DK , hvad der er rigtigt eller forkert om en lille halv hårløs / pelsknudret missekat uden kattelem på tur i samme by ? smiley smiley
    Suk . Tjaaa ... vælg selv .... ha ha ha


  • #373   6. apr Hanne, det er da absolut ejers problem at katten går ind i butikker. Den burde slet ikke have mulighed for at komme udenfor matriklen!
    Det er simpelthen så TRALS (med A!) at katte af en eller anden grund har trukket frikort ift en lov der gælder ALLE.


  • #374   6. apr Hi hi ...... I #372 ... mangler jeg et T i slutningen af halv ... sorry smiley smiley smiley

  • #375   6. apr Smiiiil. smiley

    profilbillede
  • #376   6. apr Stop nu! Butikkerne har stole og sofaer, som er reserveret til Bodil, og har kasser med snacks til hende. Men selvfølgelig pisser det Susanne af smiley

    Læs selv artiklen og døm om butikkerne er “generet” af hende: https://jv.dk/soenderborg/bodil-fra-soenderborg-moed-byens-charmerende-kattedronning

    JEG ville tusind gange hellere være Bodil og leve det frie liv, frem for at være tvunget til at komme i bad, blive puffet op og børstet, smidt i en kasse i en bil og blive vist frem på en udstilling. Men jeg kunne da ikke drømme om at råbe op om at det er dyremishandling, bare fordi jeg synes det er et ringe katteliv.


  • #377   6. apr men Anne, det ændrer jo ikke at loven er som den er uanset om mange synes det er hyggeligt ... og så kan de der butiksejere jo reelt ikke vide om der kommer katte"hadere", allergikere mm i butikkerne så det er da lidt af et sats ... men ja ja dem om det ...

  • #378   6. apr Der er også en butik som altid har haft en skottehund gående, og så må allergikere, hundehadere og sure damer jo gå et andet sted hen. Jeg forstår slet ikke hvordan det klan være et problem at man bestemmer over sin egen butik smiley

  • #379   6. apr men Anne, jeg siger ikke det er et problem, jeg siger netop de selv må bestemme det, og så tage den konsekvens der KAN være ... men fx det med skotten det er så som du skriver det EN butik, ikke en hund der surfer rundt så synes ikke det kan sammenlignes ... og ja igen loven er vel som den er, altså er det ejer der er ansvarlig for kattens færden .. uanset hvor hyggelig man finder det ... tro mig jeg er den der decideret vil opsøge butikker der har hund, eller kat gående, synes det er mega hyggeligt ... men det fjerner ikke faktum at det kan udelukke nogle kunder ... og ja det er så butiksindehaveren der må foretage den afvejning ...

  • #380   6. apr Min veninde hækler meget, og så har hun kraftig allergi mod katte. Spørg hende om hun synes, at det er fedt, at Bodil render rundt på gågaden, går ind i butikker og lægger sig i garnet i kurvene udenfor. Katte kan være hyggelige men dælme også en belastning.

    Eller om dagplejemoderen på Kærvej synes, at det er genialt med Bodil i haven, kattelort i sandkassen og allergibørn.


  • #381   6. apr Og Hanne, jeg reagerer på at det udspringer af Susannes sære løgn om en kat, der bliver smidt ud i kulden og render rundt “alle steder” for at finde varme. Ja, en kat skal holdes på egen matrikel, men når nu folk inviterer den ind i butikken, kan jeg slet ikke forstå hvordan det overhovedet på nogen måde kan være noget folk går op i (med negativt fortegn).

    Der er butikker med tykke mennesker, transseksuelle, piger i korte nederdele og med nedringede toppe, hunde, katte, papegøjer og hvad ved jeg. Kan man ikke lide lugten i bageriet, går man et andet sted hen. Jeg kan vitterligt ikke se problemet. Jeg kan ikke tåle mel, og derfor går jeg ikke i bagerbutikker. Skal jeg hyle op om, at bagere ikke må bage, fordi der kunne komme en som mig forbi? Eller skal jeg bare tage ansvar for mit eget liv og holde mig væk?


  • #382   6. apr Sure damer kan dæleme også være en belastning. Og så må man jo gøre hvad man kan for at slippe uden om belastende elementer….

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #383   6. apr Jeg ville elske at komme i butikker, som Bodil også frekventerede smiley

    I Farum var en cykelforretning, hvor ejerens golden gerne lå udenfor - og indimellem gik sig en lille tur. Jeg hørte aldrig nogen brokke sig over dette - og heller ikke over den sorte haleløse kat, der jævnligt holdt til ved Netto to minutter derfra. Katten bad gerne højlydt alle kunder om en portion kæl. Det sagdes, at den boede i nærheden, og hjemløs så den bestemt ikke ud til at være smiley

    Der ER, i min optik, noget hyggeligt ved det lidt skæve og ikke 127% regelrette.


  • #384   6. apr jeg reagerede lidt på denne i #366, for jeg er ikke helt enig .."Og det kan gu da aldrig være Sissels skyld, at butikker lukket katten ind i deres butikker" for jo, rendte katten ikke rundt var der ingen kat at lukke ind ...

    du skal nok spise mel før du reagerer, det skal en dyrehårs allergiker ikke ... at sammenligne diverse menneske diversiteter i butikker med dyr synes jeg er lidt at sammenligne æbler og pærer ...


  • #385   6. apr Jeg må medgive, at du er ekspert på dit felt. At fordreje sandheden, finde på løgne, skrive ting, der aldrig er blevet skrevet herinde og føle dig uretfærdigt behandlet Anne.

    Og i bund og grund lægger det nok nærmere ved, at du er netop en af dem, der mener, at dine dyr er guds gave til alle også naboer mm.

    Du er så sjov. Bliver du klappet på skulderen er du som et lam. Bliver du modsagt, er du som en tiger i en ulvefælde. Men den der råber højest får ikke altid opbakning.

    Og så er der lige lovgivningen.

    Iøvrigt har jeg indfanget flere katte her på matriklen. Jeg har ikke valgt at have andres dyr i min have. Og nej lille Anne, jeg er ikke sur. Jeg er bare træt af andres skødesløse indstilling til det at have dyr.


  • #386   6. apr forøvrigt prøvede jeg ofte i min hundeløse periode at lokke med naboens ikke særligt selskabelige kat ... det lykkedes få gange smiley

    og så har jeg bare været helt enormt heldig på min påsketur til det nordjyske først mødte jeg den sødeste og virkelig lækre Irske Terrier tæve på 9 måneder, på en Cafe ved Nørlev Strand hvor hunde (tænker også katte er velkomne) ... den stod og peb ynkeligt indenfor da vi kom ind for at købe is .. ejer sagde den lige havde været i første løbetid og nu gik der den der lækre hanhund udenfor, kunne så fortælle at var det skotten de mente så var det nu en tæve smiley
    Et par dage efter mødte jeg i Lønstrup den flotteste lækre hvedefarvede " den hund jeg altid har drømt om og aldrig får" Irske Ulvehund øj øj øj ... hun var bare dejlig, og jeg tror faktisk de boede der, så jeg må finde et sommerhus at leje der en dag smiley


  • #387   6. apr Vi har haft plante/havedag i dag smiley mopserne nød at ligge uden for i solen og være med

    profilbillede
  • #388   6. apr Min søn har planlagt en rejse til Japan med nogle venner. Det bliver så spændende.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #389   6. apr I Skotland må du ikke brokke dig, hvis en mand vil klæde om sammen med kvinderne eller bruge kvindetoilettet - hvis han altså siger, at han FØLER sig som kvinde.
    Brokker du dig, risikerer du at blive straffet, hvis nogen melder dig - og myndighederne passer godt på ikke at støde "nogen". HVIS de nu ikke bryder sig om at skulle anmelde på en politistation, kan de gøre det i en sexbutik, hos en svampeavler eller på en campingplads smiley
    Det bliver spændende at komme til Skotland til sommer smiley


  • #390   6. apr @ Ida K .. her hvor jeg bor, lige oppe af vejen er der en der pt har 5 Mops hvalpe smiley smiley

  • #391   6. apr fatter stadig ikke de "nu følger xxx dig" har nok fået 5-6 stykker de sidste dage ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #392   6. apr De seneste dages nye brugere har sikkert automatisk fået dig som følgesvend, Hanne - fordi du er sådan et venligt menneske smiley smiley

  • #393   6. apr smiley .. så må jeg skrue bissen på

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 28 Svar: 211
    #394   6. apr Hanne :

    Jeg har også fået mange de sidste dage. smiley


  • #395   6. apr Hanne M: Ååårh, det ville jeg have svært ved at stå for! Særligt når det nok er de sidste mopser, jeg har nu.

  • #396   6. apr Sursanne, du må brokke dig lige så tosset du orker (præcis som når du hælder din galde ud i de lokale fb-grupper, og folk kalder din brokkerøv igen-igen-igen), men du skal holde dig til sandheden. Når du skriver at den stakkels kat lukkes ud i kulden og må søge ly og varme i butikker og hos fremmede, så er det løgn.

    Givet som du også gav en noget anden historie end sandheden, dengang med tibben. For du var jo sørme ikke for fin til at tage imod mine og andres penge dengang. Apropos at være et lam.

    Jeg vil gentage rådet jeg gav dig, da du truede med selvmord i sidste uge - søg noget professionel hjælp.


  • #397   6. apr Hanne, selvfølgelig ville katten ikke kunne gå ind i butikker, hvis den blev holdt inde. Men som du selv skriver, så forsøgte du at lokke naboen kat. Og sådan er det givetvis også med Bodil, bortset fra at Bodil i modsætning til din nabos kat er meget selskabelig.

    Der er helt sikkert folk som er trætte af katten, men jeg tror nu at langt de fleste er vilde med hende. Og ja, så må folk gå i andre butikker, hvis de ikke kan tåle kat. Men nu er Sønderborg immervæk ikke en lille bitte by med kun 2 butikker, så man kan jo bare gå andre steder hen.

    Men derfra og så til at kalde det dyremishandling, synes jeg er rigtig langt smiley


  • #398   6. apr Endnu en stor løgn. Jeg skrev, "hun går ude hele dagen", det får du til, "de lukker hende ud i kulden.", "de har ingen kattelem" og lignende løgnhistorier. Du er simpelthen for meget.

    Og nej de såkaldte fb grupper deltager jeg kun meget sjældent i. Så igen en fordrejning af sandheden, som du er så utrolig dygtig til.

    Og det med Tibben tja igen en løgn. Men jeg har lært af det, aldrig sige ja til at få hjælp herinde fra, og aldrig tage en hund til sig så må den hellere dø af sult. JEG bad ligesom ikke om hjælp til Mimi. Mimi betød faktisk rigtig meget for os, men salt er du god til at strø.

    Jeg håber meget, at du snart får hjælp. Man har faktisk en diagnose til din lidelse.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 28 Svar: 211
    #399   6. apr Hvad hedder den diagnose ?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #400   6. apr Jeg tænkte lige på, hvordan jeg fik opfattelsen af, at Bodil blev misrøgtet:

    "Hun går hele Sønderborg tyndt i håb om lidt opmærksomhed og lidt varme. De lader hende gå udenfor hele dagen"

    Ovenstående lyder temmelig meget som om, at katten ikke har mulighed for at komme indendørs. Mener du, Susanne, at den er tvunget til at opholde sig udenfor om vinteren, eller var det bare en uheldig formulering?


  • #401   6. apr Bare fordi man sletter sine tråde, betyder det jo ikke at de ikke er læst smiley Og den om din parkeringsepisode ved Ulsnæs Centret kan man jo stadig finde på fb, og det er ret tydeligt i kommentarsporet, at du er en gammel kending med brok.

    Og der er sørme langt fra at hjælpe en hund, med en død ejer, til at tage imod penge fra andre, for at få hunden steriliseret i håb om at kunne beholde den. Men nu fandt retten jo at hunden skulle afleveres, så mon ikke der er meget mere i den historie, end det du fortalte smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 28 Svar: 211
    #402   6. apr Tror du ikke den kender åbningstiderne for butikkerne smiley
    Så må den gå hjem om natten og sove smiley
    Så den kan være klar til shopping næste dag smiley

    Noget tyder på Bodil er vellidt og populær og gågaden smiley

    Så måske der er 2 Bodiler i Sønderborg smiley


  • #403   6. apr Ewwwwwwww!!!!! Jeg har en (lille) høne at plukke med edderkoppeoraklet Anni smiley

    Jeg har lige myrdet en fuldfed jagtedderkop i mit køkken smiley Jeg havde vinduet åbent i en times tid i dag, og tænker den er kravet ind ad den vej. Men Anni har LOVET at det ikke er sæson!!!! Retfærdigvis var det ikke en af de der kæmper på størrelse med en tallerken, dog smiley


  • #404   6. apr Hvad hedder Bodils fanside på fjæsen?

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 28 Svar: 211
    #405   6. apr Skal altså også ha fundet Bodil på insta smiley

    Har fundet hende. Hun ser ud til at ha det rigtig godt smiley

    Det er 2 meget modstridende historier.

    Jeg går nok lidt med linket og insta og synes Bodil trives med hendes shopping liv smiley


  • #406   6. apr Jeg havde en af de klamme edderkopper i mit soveværelse i torsdags, og til aften sad en ligeså kæmpestor en inde i stuen over tv’et smiley Jeg ståraltid og overvejer om det er NU hytten skal futtes af smiley

  • #407   6. apr Nåå insta, så er det derfor jeg ikke kunne finde hende på fjæsen smiley

  • #408   6. apr Jeg elsker hun har sådan et grumpy cat fjæs smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 28 Svar: 211
    #409   6. apr
    Jeg plejer at samle mod til at ta skoen af og baske den en.
    Men det er da faktisk meget bedre at futte huset af så er man også sikker hvis den har lavet familie sammenføring i ens hus så ryger de os smiley

    Du er en god mentor cookie smiley


  • #410   6. apr Jeg kalder panisk på Katten, så kommer han løbende, så holder jeg ham hen til adderkoppen og så slår han den ihjel og skaffer sig af med liget smiley

  • #411   6. apr hvad hedder den på insta

  • #413   6. apr Bruger Trinol mod edderkopper. Er ikke koordineret godt nok til at kunne ramme dem med en fluesmækker ...
    De må være her, så længe jeg ikke kan se dem, da de jo æder myg og andet skrammel inkl. hinanden ...


  • #414   6. apr Jeg tør sgu ikke baske dem.. de bliver taget med det lange rør på støvsugeren.. og så går jeg hen og suger sten og grus op bagefter, så jeg er sikker på lortet dør.. De skal ikke være her ihvertfald.. og det der med at vågne midt om natten og se en, det kan ikke vente med at fjerne den. For er den væk igen inden, så kan jeg ikke være i soveværelset.
    Det er dybt åndssvagt og jeg VED godt den ikke gør mig noget, men i det øjeblik den er der, så tænker jeg bare ikke rationelt. Det må være det nærmeste jeg kommer tanken om hvordan det må være at lide af angst. Der er ikke noget i verden jeg frygter mere end edderkopper


  • #415   6. apr Der findes alverdens kryb og kravl + flyvende diverse ... de er alle vegne både udenfor og indenfor.
    Så kan nogen fortælle mig , hvorfor man er så pokkers bange for EDDERKOPPER ... det er de mest uskadelige af dem alle sammen . smiley smiley

    PS: ... Iøvrigt siges det , at de bringer lykke smiley ....... Men ok .... det siges også at hvis man får en fugleklat i hovedet , så bringer det også lykke ... smiley


  • #416   6. apr Jeg fik araknofobi af at se filmen Aracnofobia, min storebror viste den til mig da jeg var lille og jeg havde mareridt flere uger efter smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 28 Svar: 211
    #417   6. apr Så må det være dobbelt op på lykke at få en fugle edderkop i hovedet smiley
    Eller i hånden smiley

    Så burde jeg ha meget lykke kommet i Lykke banken smiley


    profilbillede
  • #418   7. apr Anne, det kan godt være, at jeg er ynkelig, men jeg har politiets ord på skrift for, at det han gør i Ulsnæs er pisse ulovligt. Så må jeg jo være ynkelig, men han må være det endnu mere. Og det er faktisk pænt længe siden.

  • #419   7. apr Dem der ikke er fan af Bodil, er næppe på hendes fb eller insta side. Og hvis de var, var de nok blokerede forlængst.

  • #420   7. apr Ulsnæs

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #421   7. apr Jeg var lige nysgerrig. Tænk, at episoden i Ulsnæs ligefrem blev skrevet om i lokalavisen smiley

  • #422   7. apr Frk Jensen og Mikes, hun hedder også cat_bodil på fb. Jeg ELSKER også hendes sure fjæs smiley

  • #423   7. apr Nittib, jeg har ingen logisk forklaring på at jeg er bange for edderkopper. Eller på at jeg altid tænker på edderkopper, når jeg ser chi’er smiley smiley Måske er det fordi chi’er også bevæger sig i sådan nogle hurtige ryk, og fordi de altid ligner nogle der vakler imellem at flygte og angribe smiley

  • #424   7. apr Så fandt jeg hende på fjæsen også, tak Anne smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #425   7. apr En gruppe forskere har nu fundet ud af, hvorfor børnetallet falder. De har undret sig så voldsomt og har virkelig arbejdet hårdt på at finde grunden. Nu har de den: Mange kvinder har ikke lyst til at få børn. WHAT? Hvem havde gættet lige dét?
    Hvor ER det godt og vigtigt, at vi har forskere smiley smiley smiley


  • #426   7. apr Banebrydende forskning, Isabel smiley Det kunne så være interessant at vide, HVORFOR de ikke ønsker det smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #427   7. apr Det har forskerne skam også fundet ud af: De unge kvinder gider hverken bruge tiden eller pengene på børn. Det havde vi aldrig gættet, vel?
    Jeg har læst, at ét barn koster forældrene 1 million fra fødsel til det fylder 18. Jeg har tre. Jamen sikken en BIL, jeg kunne have haft...................... smiley

    Gad vide i øvrigt, hvad de unge mænd tænker mht. børn. Vil DE have dem? smiley


  • #428   7. apr jamen hende Cat_Bodil er da dejlig, man føler sig helt snydt ved at have været i Sønderborg og ikke have mødt hende smiley

    @Isabel .. tja den er svær og på ingen måde evidensbaseret, men min opfattelse (alt er jo en kombi af flere ting) er at det er de unge mænd der ikke rigtig er klar, og når så de bliver det måske godt op i 30' erne så er udvalget af de kvinder i den alder enten faldet over nogle mænd der var med på at starte lidt før, eller de har så godt gang i karrieren at den vil de ikke give køb på .., eller det er kvinder det evt er blevet skilt og har børn fra første omgang og så vil de ike have flere ..
    Men jeg må også sige at mener vi det seriøst med at der skal fødes flere børn så skal der altså helt andre og mere fleksible boller på barselssuppen ... og nej jeg ved ikke hvordan det skal skrues sammen, for på den ene side skal der deles mere, for jeg kan godt forstå de unge kvinder ikke gider at komme 2-3-4 år bag karrierekøen, på den anden side mener jeg stadig at det lille barn har mest brug for mor en stor del af det første leveår ..


  • #429   7. apr Jeg forstår så udmærket godt fravalget af børn. Jeg har selv taget det valg og er meget glad for det.

    Jeg er vild med Bodil smiley Men jeg er ikke så vild med budskabet. Jeg har en kæphest med løstgående katte. Og nej det er tydeligt alt ikke er sort/hvidt men det er og bliver en kæphest for mig. Katte bliver kørt ned i flæng, de fylder enormt i statistikkerne for tilskadekommende eller bortkomne dyr og ja folk er ret onde ved dem.
    Jeg forstår ikke man kan... særligt ikke fordi man jo faktisk heller ikke må...


  • #430   7. apr Jeg forstår også fravalget af at få børn, jeg har selv taget det for mange år siden. Ellers det vil sige, det har egentlig aldrig været en aktiv beslutning, lysten og behovet har blot ikke været der, til stor undren for langt de fleste.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #431   7. apr Jeg har aldrig helt forstået det med "karriere" - men jeg er også lærer og har aldrig haft i tankerne, at jeg skulle gøre karriere. Jeg skulle "bare" være en god lærer smiley At jeg så købte mig en skole var ren tilfældighed - ikke et eller andet ønske om at være noget andet eller mere end lærer.
    Gad vide, om fx SOSU'erne, sygeplejerskerne, den praktiserende læge, gymnasielæreren, socialrådgiveren tænker karriere?

    Jeg kender ikke reglerne for barselsorlov i dag, men de kunne da sikkert forbedres smiley


  • #432   7. apr det er jo et ret følelsesladet emne ... og man skal jo passe på med det der med ikke at forstå hinanden, jeg tænker at man også finder et liv uden børn såvel som med ..

    men som mor til 3, og med 3 børnebørn, og nu med endnu en fællestur overstået hvor vi er enten samme alle med nogen af dem så kan jeg slet ikke forestille mig en alderdom uden ... slet ikke med mine begrænsninger, de er så meget mit guld , Alle 3 drenge siger de elsker sommerhus, og de 2 ældste som skulle hjem en dag før græd begge da de skulle afsted.... har lige været i Musikhuset og se Skatteøen med den ældste Hugo på 7 som takkede mig og sagde det var den bedste oplevelse ... eller når Philip på godt 2 siger "mormor kommer du og besøger mig ", eller når Walter på 4 stormer mig om halsen når jeg henter ham i børnehaven ..
    For så slet ikke at tale om at Oda vimser om dem når de kommer til de ligger sig på gulvet og hun kan få lov at kysse løs ..
    Men med den alder man får børn i dag, og hvis de børn venter lige så længe eller længere så vil oplevelserne med bedsteforældre jo blive mindre...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #433   7. apr Jeg forstår ikke fravalget af børn - dvs. det GØR jeg sådan set rent intellektuelt, men selv har jeg bare haft et dybt ønske om at få børn fra jeg var ganske ung. Hvorfor aner jeg faktisk ikke smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #434   7. apr Jeg synes, det er OK ikke helt at kunne forstå hinanden altid. Man skal bare respektere hinandens valg smiley

  • #435   7. apr nu kender jeg mest det med karriere fra min datter, og fx skal man jo udgive artikler, forske, evt skrive phd, være speciallæge X antal år før man kan blive overlæge osv .. og alt det tager jo tid og skubbes for hver gang du er på barsel ifht dine mandlige kolleger der ikke er på barsel lige så længe ... og ja så alene det at have kræfterne/tiden til det mens man har de mindre børn, eller for den sags skyld skolebørn da der jo også er behov for at man bruger tid der .. og det vil man jo også gerne ..
    Jeg ved fra artikler om andre fag, at der ser man fx gerne arbejdsuger på langt over det vi kalder fuld tid, igen ofte svært at kombinere med et liv med mindre børn og jeg tror stadig ofte det er kvinderne der så indgår kompromis ... det ses jo også på fx statistikker over hvem der er på deltid, hvem der ikke når den store opsparing til pension osv ..

    men jeg må sige en af mine grundholdninger er, hvis ikke vi får børn hvad skal vi så overhovedet med verden?


  • #436   7. apr Isabelle jeg synes faktisk det ER relevant at tænke karriere for de faggrupper du nævner.
    Jeg synes alle skal vælge som de selv vil og dette er 100% for min egen regning. For jeg har kolleger som har børn og som er fantastiske forældre.

    Men JEG kunne ikke arbejde 3holds-skift.... i et job hvor man til hver en tid risikerede at stikke sig på en hiv-smittet nål, hvor man blev truet og udsat for overfald.
    Det er måske også nemmere for mig at fravælge fordi jeg ligesom få andre aldrig har ønsket mig et barn (hunde derimod smiley ) men jeg synes også at man skal ofre meget hvis man skal have et.
    Blandt andet viser meget forskning jo at det er bedst at gå hjemme med børnene til de er ret gamle.
    Jeg kan lide jeg kan blive på arbejde uden dårlig samvittighed, at jeg kan give det ekstra til nogen andre...
    Og så kan jeg møgforkæle alle de børn i vores liv....og det elsker jeg.
    Men jeg har ikke det overskud der skal til for at gøre begge ting godt nok.... efter min standard.


  • #437   7. apr #434 Isabelle .. du har ret, HELT ret men kender du ikke det der med, det tror jeg faktisk vi alle gør, at når man nu oplever noget man rent faktisk synes er, udover alt det hårde det også er, helt fantastisk så vil man så gerne at andre oplever det samme ...

    Jeg er sikker på mange forældre misunder de barnfrie deres frihed, at deres tid altid er deres egen, at de kan sove længe, gå sent i seng, gå til hvad de vil, rejse osv uden at deres skal indtænkes børn og børnepasning ..

    Er også sikker på de fleste "normal-fungerende" ikke ville bytte deres børn med det hvis spurgt .. en weekend eller 2 men i længden nej ...

    jeg har egentlig aldrig ønsket børn som i ej jeg skal have børn, men de er nu planlagte alle 3 ... et voksen liv uden børn kunne jeg måske godt forestille mig, og så ville alt være anderledes det ved jeg, men hvordan anderledes ved man jo ikke med det man ikke har prøvet ... men en alderdom uden kan jeg ikke forestille mig ..
    De er min familie, vores så at sige udenom familie som forældre, søskende er enten døde, eller hhv har nok i egen familie og er meget gamle ... (både manden og jeg er efternølere og vores stadig levende søskende er tæt på 80) ...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #438   7. apr "Isabelle jeg synes faktisk det ER relevant at tænke karriere for de faggrupper du nævner."

    OK. Men hvilken karriere tænker du så mht. de faggrupper? Hvad skal fx sygeplejersken arbejde for at blive - mere end sygeplejerske?

    "Jeg synes alle skal vælge som de selv vil"

    Helt enig.

    Jeg er helt enig i dine tanker vedr. børn, Hanne. Jeg har jævnligt tænkt, at det ville være en del nemmere uden børn - langt færre bekymringer fx - og langt flere penge til mig selv smiley Men skulle jeg vælge om, ville jeg garanteret gøre det samme - få et par børn eller tre igen smiley


  • #439   7. apr Assisterende oversygeplejerske, oversygeplejerske, der er ret mange ledere udover det f.eks. på plejehjem der er sygeplejersker, forskningsstillinger er der også sygeplejersker der har....

    For slet ikke at tale om de mange specialistuddannede sygeplejersker....
    Samt flere tager supplerende behandler eller terapeutiske efteruddannelser osv.


  • #440   7. apr #436 apropos så går min datter lige nu og venter svar på bp fordi hun kom i kontakt med blod fra en HIV smittet patient under en operation smiley ..

    Nu kommer det også an på hvad man er for en hundeejer, hvad man vil ... vores har jo bare været familiehunde, og været en del af dagligdagen med børn .. kunne de vi havde da børnene var små have fået mere opmærksomhed, helt sikkert, men jeg har aldrig været hunde-træningsmenneske .. leg, læring til husbehov, gåture og nus og det har fungeret med børn ..


  • #441   7. apr omvendt kunne verden nok være et bedre sted hvis flere overvejede nøje inden de fik børn smiley
    Desværre er det jo nok sådan at det netop er blandt de "kloge" egentlig ressourcestærke hvor der overvejes nøje, og hvor udfaldet så af og til bliver et Nej tak ...


  • #442   7. apr Isabelle - Sygeplejeuddannelsen er i dag en professionsbachelor, så det er muligt både at bygge videre med en kandidatuddannelse og en PhD

    Jeg ville ikke undvære mine tre voksne sønner, men havde jeg haft en mindre "børnegal" mand er jeg ikke sikker på, at det havde været et tilvalg. Min mand har taget mindst lige så stor en del af "slæbet" med børnene som jeg har og det er også ham, der agerer børnepasser for de to børnebørn.

    Den ældste som bliver fire lige om lidt nyder jeg at tilbringe tid med, men den lille på 11 måneder må forældrene gerne beholde lidt endnu smiley

    Min søn er forøvrigt på barsel og har været det siden før jul, mens han kæreste skriver PhD, han forsvarede sin for et år siden og jeg dynes de er ufatteligt gode til at håndtere både børn og karriere på bedste vis.

    De er så nok heller ikke helt typiske for nutidens forældre, hun var 22 og han 27 da de fik den første, og jeg tror ikke de stopper med de to de har nu.

    Min mellemste vil ikke have børn, han har en diagnose i den milde ende af autismespektret og vil ikke give det videre, den yngste på 24 vil på nuværende tidspunkt ikke have børn, men det kan jo ændre sig smiley


  • #443   7. apr Jeg er også en af dem der har fravalgt børn. Eller som en anden skriver, lysten har aldrig været der. Hvilket mine forældre også bekræfter. Jeg har aldrig udtrykt ønske om børn, heller ikke da jeg var langt yngre.
    Jeg har også igennem alle årene skulle hører på at børn er guds gave, at jeg nok skulle ændre mening, bare vent og se og alt det andet, jeg hører det stadig af og til, men det stilner lige så stille af, jeg bliver også 37 lige om lidt.
    Jeg ved godt at det lyder hårdt, men jeg kan ikke lide børn. De siger mig intet. Hverken at hører om eller snakke med. Kommer jeg i et hus med børn og dyr, så finder I mig ved dyrene. Jeg er typen der bliver træt af at hører på råb, skrig og ballade og de ting børn siger og gør, ja ja sorry, men sådan har jeg det.
    Selvfølgelig elsker jeg mine 2 små niecer, mit eget kød og blod, forstå mig ret, men som jeg altid har sagt, så elsker jeg at være moster for dem og jeg elsker at kunne aflevere dem igen.
    Jeg ser dem selvfølgelig, det er klart, men slet slet ikke som mine forældre gør. Altså pigernes mormor og morfar.
    Nu er jeg sammen med en mand der er 18 år ældre end mig selv og har derved fået 2 store sønner med i købet, på 25 og 27 år.
    Min kæreste ønsker sig lidt en efternøler, men det bliver ikke med mig.


  • #444   7. apr for nogen tid siden arrangerede min søn jo familietur til Syng Syng Syng i Musikhuset Aarhus, en aften hvor man på 2 timer øver en sang der ender med et brag, det var så stor en oplevelse .. her er resultatet som imo skal høres for fuld skrald :

    https://www.youtube.com/watch?v=AVCLuneL_O4



  • #445   7. apr Wow Hanne, hvor er det smukt og sikke en oplevelse...

    Og jeg er vild med hende dirigenten... sikke en skøn energi!


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #446   7. apr I har selvfølgelig helt ret mht. alt det, en sygeplejerske kan bliver mere end sygeplejerske - men det KAN hun vel også, selv om hun bruger et år eller tre på at få børn.
    Jeg blev skoleejer/leder, selv om jeg havde tre børn - og færdiggjorde min læreruddannelse efter, at jeg havde fået mine første to smiley

    Jeg er glad for, at to af mine børn har fået børn - og håber også, at den tredje får, FORDI de alle tre gerne har villet/vil have børn. Ville de ikke, ville det selvfølgelig også have været helt OK.


  • #447   7. apr @ Obster .. hun er virkelig skøn, og sådan en der i den grad kommer ud over scenekanten .. vi skal afsted igen den 16. april men ved endnu ikke hvilken sang der skal synges ..

  • #448   7. apr Isabelle men det er jo heller ikke pointen, om hun så bare var helt alm nyuddannet sygeplejerske..

    Så er tre holdsskift, overarbejde og det at man kan blive (og i den grad bliver) pålagt at arbejde en ekstra vagt ikke helt sammenlignelig med at være mor og nærværende for et barn.

    Hanne det lyder skønt... laver de den slags i KBH?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #450   7. apr "Isabelle men det er jo heller ikke pointen, om hun så bare var helt alm nyuddannet sygeplejerske.."

    OK.
    Jeg kender ihvertfald fem sygeplejersker med børn, hvoraf de 3-4 er avanceret til ledende stillinger. Men altså - jeg er slet ikke uenig i, at det er nemmere ikke at have børn også i forhold til arbejdsliv.


  • #451   7. apr Mht til vagter og skift ... for ikke at tale om uddannelsestiden hvor en del af hendes uddannelse lå i en anden by og med fx vagter der gik fra fredag til mandag så ved jeg godt nok ikke hvordan det kan hænge sammen for dem der ikke har familie i nærheden, vi aflastede godt nok meget med den førstefødte, og stadig en del da de 2 drenge var mindre, nu er det ikke så tit da det er nemmere for far at have dem alene nu de er ældre ..

    @ Obster jeg tror det ikke, søgte fordi jeg ville anbefale det til min veninde derovre, men prøv at søg på Line Groth om hun laver noget derovre .. hun er åbenbart ret kendt indenfor korledelse ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #452   7. apr Jeg skal ikke kunne sige, om det er umuligt at uddanne sig til sygeplejerske i DAG og have børn (hvis man er enlig). Det kunne godt lyde som om, uddannelsen er ændret meget, siden de sygeplejersker, jeg kender, tog den.
    At have et job med skiftende arbejdstider kræver selvfølgelig en ægtefælle og/eller familie/venner, der kan træde til mht. børnepasning. Det siger sig selv.


  • #453   7. apr Igen Isabelle... det er ikke pointen smiley

    Det jeg skriver er at JEG ikke ville byde et barn det liv jeg ville kunne give, hvis jeg skulle kunne koncentrere mig om det arbejde jeg har også.
    Det handler ikke om at man ikke kan. Men mit personlige overskud er der ikke når jeg først er kørt hjemmefra kl 6.30 og er hjemme igen ca 17.30-18.30 på de gode dage.

    Jeg går ud fra andre har det på samme måde, ikke alle men nogen.

    I min mening skal man førsteprioritere end barn og dets behov.... det kan jeg ikke med mit arbejde. Ikke og gøre det godt nok. SÅ jeg prioriterer mit arbejde og dermed min karriere i stedet for et barn.

    Det har aldrig handlet om det var umuligt, men hvad man subjektivt fandt etisk rigtigt.

    For jeg vil IKKE byde et barn:
    -en tilværelse hvor det skal være bange for der er sket mor noget på arbejdet
    -en tilværelse hvor det ikke ved om mor eller hvem henter, passer og hvornår hun kommer hjem
    -De ikke allermest optimale (og ja her kan jeg ikke gå på kompromis, forhold og opstart på livet, hvilket betyder man er hjemme med dem til skolealderen.
    -en tilværelse hvor mor vælger sit arbejde før barnets behov
    -en tilværelse hvor mor ikke er nærværende fordi der altid er arbejde med hjem...

    At du hiver sygeplejersker osv. ind i det er egentlig en smule stråmandsargument. Men jeg forestiller mig der er andre hvor jobbet fylder mere end hvad der egentlig er i barnets rigidt optimale tarv.
    Og det kan sagtens lade sig gøre... det er bare ikke sådan jeg vil have børn... det er ikke sådan jeg synes børn skal have det... det passer ikke med mit liv og mine prioriteringer.
    -og der synes jeg bare helt grundlæggende at hvis ikke man kan sætte sit barn først...eller i hvert fald nedprioriterer det i den grad jeg gør...så skal man ikke have et smiley

    Det er de små valg hele tiden... men jeg nyder friheden til at -helt uden etiske overvejelser og dilemma'er at kunne sige "ja jeg bliver til den her debriefing, eller i den her opkørte situation, i snakken med en påvirket kollega, indlagt, eller bare menneske i lidelse og nød" uden at skulle tænke på det går ud over andre end mine hunde (der ikke lider under det) og min voksne og selvstændige kæreste...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #454   7. apr Åh altså. Jeg hiver ikke sygeplejersker ind. Jeg nævner faget - hvorefter der kommer flere indlæg om, at jeg tager fejl lige mht. sygeplejerskerne. Det erkender jeg i følgende indlæg - derfor adskillige om lige dette fag.

    Men point taken mht. din pointe. Det forstår jeg virkelig godt - at du ikke ville byde et barn dit arbejdsliv - so to speak.
    Da jeg startede min skole op, var jeg godt nok også en halvdårlig (læs: ret fraværende) mor. Heldigvis havde børnene deres far de måneder, jeg havde størstedelen af mit fokus på skolen.


  • #455   7. apr
    Hanne, netop det du beskriver med familieweekender/-ture ville jeg simpelthen ikke gide. Selvfølgelig har tanken da strejfet mig i forhold til alderdom, men jeg har set/ser rigeligt med eksempler på ældre, der aldrig får besøg af deres børn og som absolut ingen hjælp får, så det gør sikkert ikke den store forskel.

    Jeg elsker min niece og nevø og børn er generelt rigtig glade for mig, jeg er ret god til børn. Men jeg magter dem ikke for længe ad gangen. Jeg nyder min frihed, både for fred, når det er behovet og at kunne rejse m.v uden hensyntagen til andre (børn).

    Min grundholdning er, at man skal ønske det 100% og føle et behov for at sætte børn i verden, før man kaster sig ud i det, sådan har det bare aldrig været for mig. Man skal ikke få børn fordi "det bør man" eller for at have nogen til at hjælpe én gennem alderdommen, man skal gøre det fordi man ikke kan lade være.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 47 Emner: 12 Svar: 1.537
    #456   7. apr "man skal gøre det fordi man ikke kan lade være."

    Just præcis - og sådan havde jeg det dengang i 1977, 80 og 86 smiley

    Mine børn forventes ikke at skulle tage sig af mig, når jeg engang bliver så gammel, at jeg ikke selv kan slå græsset. Men lige dét, må de da gerne hjæpe med smiley


  • #457   7. apr Det er lidt sjovt med børne snakken herinde, hvor man ofte bliver gjort til dårlig hundeejer, og flere opdrættere herinde vil ikke sælge til folk hvor hunden skal være alene en almindelig arbejdsdag og man skal holde fri flere uger/måneder når hvalpen kommer.
    Men når det handler om børn ( ikke noget jeg har herinde fra) så skal arbejdet passes og børnene må så ned prioteres, selvom vi i dag ved at daginstitutionerne/folkeskolen er overbebyrdet og de voksne/professionelle ikke har den tid til det enkelte barn som der er behov for, selv når børnene er syge bliver de ofte sendt afsted, for mor og far skal passe deres arbejde, nogle er heldige at ha flexible bedsteforældre, men de bliver færre og færre.
    Det børn bliver budt i dag, ville aldrig blive tolereret i forhold til vores hunde, i hvert fald ikke herinde.

    Jer er uddannet pædagog og har arbejdet i daginstitutioner og sfo'er og det gjorde sit til aldrig at ville ha børn, nu var det heller ikke noget jeg som sådan havde en drøm om, men det blev definitivt et nej tak efter at ha oplevet hvordan daginstitutionerne bliver mere og mere forringet.



  • #458   7. apr @Skrighunden .. man skal ikke få børn af pligt, det skal være af 100%+ lyst, enig..
    Mht til hjælp i alderdommen tror jeg så også på det kan komme an på hvilken forældre man har været .. jeg forventer ikke vores børn skal holde vores hjem, men ja jeg regner med deres hjælp, ja som vi har hjulpet dem, og som vi har hjulpet vores forældre .. jeg bliver ikke sur hvis det ikke sker, men det ligger i den ånd vi har som familie ..
    Vi er heldigvis gode til at hjælpe hinanden på de familieweekender, ferier, og give plads, jeg får lov at sove hvis jeg har behov, og drikke en ekstra kop kaffe, eller læse ... men ofte vælger jeg selv at gå en tur med et eller flere børnebørn, læse for dem eller spille et spil ... vi skiftes til at lave mad, og ja selvfølge er der gang i 3 drenge på 2. 4 og 7, men deres forældre er jo godt opdraget smiley smiley smiley , så drengene får ikke bare lov at fylde det hele med larm ..
    Rejse har vi nu gjort med børn, og ja også uden ... jeg ville gerne rejse mere, men kan ikke rigtig lige nu ..

    @ Maya .. jeg har selv gang i institutioner, og skole, det er skræmmende ringe .. det kan vi ikke være bekendt


  • #459   7. apr Hanne, jeg kender bare flere, som ikke får nævneværdig tid med deres (voksne) børn og som har haft en normal barndom, så jeg er ikke enig med dig i, at det afhænger af, hvilken slags forælder man har været. Det gør det selvfølgelig i nogle tilfælde også, men ofte har "børnene" travlt med deres eget liv og så kommer forældrene altså langt nede i rækken.

    Jeg elsker at være sammen med familien og deres børn (jeg skal snart være faster igen <3), og jeg elsker alle ungerne i familien himmelhøjt, men der er immervæk forskel på "lånte" børn og så at have sine egne.

    Som en anden skriver er hunde en helt anden snak, dem ville jeg gøre alt for og har gået på rigtig mange kompromiser gennem årene. Netop derfor skal vi ikke have hund(e) igen (foreløbigt), for nu vil vi rejse og generelt bare leve uden hensyntagen til fx hund(e).


  • #460   7. apr Jeg er glad for kun at få 1 barn.. smiley

  • #461   7. apr selvfølgelig er der børn der har mere end nok i deres egen, travle hverdag, der er også det faktum at børn kan bosætte sig så langt fra forældre at det kan være svært med hjælp ... men det kommer måske også an på hvad de ældre forventer, nogle forventer at børnene skal hoppe sekundet efter man har bedt dem om noget og har ikke indsigt i og forståelse for de vilkår deres hverdag skal fungere i ... jeg håber at kunne bibeholde et realistisk forventningsniveau så tænker jeg nok det går ...

    det var egentlig også vores plan at skulle rejse og have en tid uden hund, men ja nu kom Oda så ind fra højre ganske uventet, og så bliver næste tur bare med hende som bagage , jeg vil alligevel helst køre på ferie, og skulle de blive til en flyvetur med tiden så har vi ok med pasningsmuligheder ...


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 28 Svar: 211
    #462   7. apr Folk plejer at vide så meget herinde smiley

    Er der nogle der ved hvor jeg kan købe en masse tålmodighed henne ? smiley
    Det mangler jeg i den grad smiley

    Og vil da gerne bruge alle mine skatte penge som kommer tilbage på at købe god portion smiley

    For hvis der er noget jeg ikke ejer eller har så er det da tålmodighed smiley


  • #463   7. apr uh, får du meget, og noget i overskud så aftager jeg gerne, det er en af de dyder jeg aldrig har ejet, så den står højt på ønskesedlen .. smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 28 Svar: 211
    #464   7. apr Hanne lige pt kontoen så meget i minus jeg nok ikke kan sende noget videre.
    Jeg har blod røde tal på kontoen smiley
    Men ligeså snart jeg har sorte tal så får du smiley


  • #465   7. apr Jeg har været til konkurrence med Ellie i dag, og lige så knivskarp som hun var sidst, lige så fuld af ballade var hun i dag smiley smiley

    Hun startede med at bomme feltsøget, som er en af de 3 store og dyre øvelser. Så var stilen lissom lagt smiley Videre til fremadsendelse, hvor vi fik kommentaren “meget kreativ udførelse” smiley Hun gik et okay spor, og vi endte med samme point som til klubmesterskabet i efteråret, så det var ikke helt skidt - men heller ikke skide godt. Men hun viste endnu engang, at hun er en rigtig makker på konkurrencebanen, omend hun denne gang krydrede det med lidt ekstra ballade smiley


  • #466   8. apr Nu hvor vi er godt nede på side 2, er det så ikke ved at være tid til en ny tråd?? smiley

Kommentér på:
Snik snak 34

Annonce