{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik Snak version 35 2024
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #1   8. apr Her er den første - dog uden fad smiley

    profilbillede
  • #2   8. apr Jeg elsker bogfinker. smiley

  • #3   8. apr den er da også smuk .. i dag var vi tidligt i skoven det er tankevækkende så meget mere man hører fuglene synge først på dagen før hverdagens lyde fra de omkringliggende veje tager til ..
    sol og fuglesang og Oda er bare en god start, men det trængte jeg også til ovenpå en weekend med for mange udfordringer ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #4   8. apr Jeg savner min by og vennerne der - men jeg ELSKER stilheden heroppe i det nordsjællandske. Her er ingen motorvej eller anden stærkt befærdet vej i nærheden det meste af året. Til gengæld er her masser af fuglesang smiley

  • #5   8. apr Isabel: Hvis ikke det ville være helt vildt upraktisk, så var jeg flyttet til det nordlige Nordsjælland for længst.Min kæreste og jeg har en campingvogn ved Hundested, og der er dæleme dejligt. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #6   8. apr Åh ja - Hundestedegnen er også vidunderligt stille. Jeg boede deroppe nogle måneder (St. Karlsminde) og elskede, at der ikke var gadelygter. Stilhed og stjerner smiley
    Kikhavn er også et lækkert sted smiley
    Hvor har I campingvogn?


  • steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.121
    #7   8. apr Jeg elsker også at bo ude midt i skoven. Så kan man ligge i sin seng og se på månen og stjernen og høre ugler og ræve oh hvad der ellers må give lyd fra sig, om morgen vågner man til lyde af skovens fugle. Det er så fedt

  • #8   8. apr skulle jeg gøre noget om ville jeg leve et liv længere ude i naturen .. netop der hvor det bliver mørkt når solen går ned, og der ikke er en konstant susen fra biler .. når vi har lejet sommerhus langt ude så får jeg efter nogle dage en sjælden ro i kroppen og sindet

  • #9   8. apr Ihh hvor er det altså bare dejligt forår nu smiley Har tilbragt det meste af week-enden udendørs. Igår lavede vi hegn til en ny fold til køerne; den får de adgang til i næste week-end, hvis den lige tørre lidt mere op i ugens løb. Glæder mig til at lukke dem ud på friskt og saftigt nyt græs der er ved at være lidt 'halvlanghåret' smiley I sidste week-end plantede vi et 4-rækket læhegn i den vestlige ende af vinterfolden; bævreasp, birk, rødel og gul cypres (sidstnævnte fordi jeg synes de er så smukke). Det har fået rigeligt vand i sidste ud og nu begynder knopperne at bryde på rødel'erne smiley
    Jeg elsker at bo herude på bøh-landet, hvor der er højt til himlen og stilhed. Pt synger lærken i vilden sky og alle mulige andre fugle kvidre på livet løs. Når ikke lige de allesammen 'fletter næbet' fordi glenten, musvågen, spurvehøgen eller rørhøgen glider fordi. Alt bliver grønnere for hver dag og forårsblomsterne titter frem i tusindvis. Mirabellerner er sprunget ud og bierne har travlt i mirabelleblomsterne.
    I det moderne samfund bliver det komplet undervurderet, hvor meget det betyder for menneskers velbefindende at være i grønne og stille omgivelser og have kontakt med naturen. Hvor helt vildt meget det betyder at gå udenfor og bare være der og tage de indtryk ind der kommer uden at skulle tænke på tiden eller noget som helst andet. VI har så travlt med at tænke over at de dyr vi har i vores varetægt skal have et godt liv - bl.a. defineret som have lov at udøve deres naturlige adfærd. Men 'menneskets' helt oprindelige behov er der faktisk ikke ret mange der skænker en tanke. Vi har en eller anden formodning om at bare vi mennesker har nok af materielle goder, venner og familie, får mad på bordet hver dag osv så har vi det godt. Synes bare der er så mange mennesker der 'mistrives' at man burde standse op og se på den måde vi har indrettet vores verden på.


  • #10   8. apr Mette, hvorfor sætter du altid bindestreg i weekend?

    Jeg har undret mig over det SÅ mange gange, så nu spørger jeg bare smiley


  • #11   8. apr Jeg har taget et IT-sikkerhedskursus, som består af 12 korte videoer med en efterfølgende quiz. Spørgsmålene i quizzen var så latterlige, at selv min 5 årige niece ville kunne bestå. Når nu det er en tvungen opgave for alle medarbejdere, hvorfor laver man det i det mindste ikke sådan, at der faktisk er noget læring og udfordring i det? smiley

    Men nu er det overstået, og så kan jeg bruge frokostpausen på en bonustur med hundene i det skønne vejr smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #12   8. apr "Mette, hvorfor sætter du altid bindestreg i weekend?"

    - Og hvorfor bindestreg i bøh-landet? Det giver mig et sjovt billede af et sted med mange spøgelser smiley


  • #13   8. apr En lille sød fortælling herfra.

    Oppe til frokost (det er så skønt vejr, at vi for første gang i år tog tagterrassen i brug) har en and besluttet sig for, at én af plantekasserne da er et genialt sted at bygge rede.
    Der stod et bord helt tæt foran, så det ER faktisk også ret ugenert, specielt når der indtil nu, ikke har været mennesker deroppe.

    Men vi sad nogle dyrevenner, der naturligvis absolut måtte "hjælpe" smiley
    Så først blev et par kolleger gennet videre, da de var ved at sætte sig ved andens skjulesteds-bord.
    Så røg vi ned og fik lavet et (lamineret naturligvis) skilt, vi kunne sætte på bordet, for at bede folk om, ikke at rykke rundt på de møbler.
    Da vi kom op for at montere det, sad der tre mandlige kolleger ved bordet lige ved siden af, og andemor var tydeligt stresset.
    Hun havde forladt reden/æggene, og trippede uroligt rundt i plantekassen længst væk fra de væmmelige mennesker.
    SÅ fik de også besked på at flytte sig lidt længere ned.

    Sidst men ikke mindst, fik vi overtalt én af security-drengene til at gå derop og sætte lidt afspærringstape omkring området, så hun kan få mest muligt fred. smiley


    profilbillede
  • #14   8. apr Hold nu op hvor bliver jeg bare mere opløftet i humøret af et godt vejr!

    Jeg glæder mig allerede til at kunne være ude det meste af dagen og aktivere barn og hund

    Men man ser så også at haven trænger til en forårs-tur


    profilbillede
  • #15   8. apr @1o og @12: Jeg har ikke nogen forklaring på mine bindestreger. Jeg kan prøve at lade være, men glemmer det sikkert igen og igen smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #16   8. apr #13 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley og smiley

  • #17   8. apr Isabel: Det er ved noget der hedder Amagerhuse. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #18   8. apr Da jeg boede i Hundested/St. Karlsminde, var jeg NÆSTEN hjemme, når jeg kørte igennem Amagerhuse smiley
    Jeg vil tænke på dig, når jeg kører igennem på fredag, hvor jeg skal til frokost hos søster og svoger i Lynæs smiley


  • #19   8. apr Der er også så hyggeligt i Lynæs. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #20   8. apr Lynæs og resten af Hundested er blevet nærmest mondænt. Jeg kan næsten ikke kende det mere med de fancy caféer og små butikker, der er kommet, siden jeg boede der.
    Krydstogtskibe kommer der vist også smiley smiley


  • #21   8. apr Så er græsslåmaskinen blevet luftet for første gang i år. Dvs. jeg tog det første område, foran huset i går, og nu har jeg lige taget alt det bag bygningerne, og kors hvor det trængte. Forhaven ned mod vejen mangler stadig, men den er ikke så trængende. Nu er jeg så svedig og snavset, men lettet over at have fået taget det første gang, hvor det har vokset vildt siden oktober. Nu skal vi bare have en masse dejligt sol og tørvejr, så jeg også kan holde det nede. smiley

    Jeg kan helt bakke op om det vidunderlige ved at bo på landet. Stilhed, fuglesang, grønt så langt øjet rækker, ingen gadelys eller lign., det er bare godt for sjælen. Der er da selvfølgelig også en vej herude, men den er ikke så trafikeret. Jeg har aldrig ønsket at bo andre steder end på landet. Og når jeg så tænker på, hvad folk betaler ekstra for at bo i byens støj og trafik os, så er det godt nok en win win situation herude.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #22   8. apr Hvis samtlige danskere flytter ud på landet, får vi brug for endnu flere motorveje - plus bunker af offentlig transport, som ganske få af politikerne (= deres vælgere) vist vil bruge de nødvendige penge på.
    Hvis samtlige danskere flytter ud på landet, bliver vores store byer til spøgelsesbyer, som ingen vist ønsker sig.
    DEJLIGT, at nogen har det fint fint med støj, gadelygter mv smiley


  • #23   8. apr Heldigvis er der jo en grund til at det er så dyrt at bo i storbyerne, nemlig at rigtig mange gerne vil det. Og så længe det er sådan, så tror jeg ikke, at vi andre behøver bekymre os. Vi kan nyde livet på landet med de konsekvenser det også har, f.eks. langt til sygehuse, mangel på praktiserende læger m.m. Et hvert valg medfører også fravalg af et eller andet.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #24   8. apr Nemlig, Lene - valg og fravalg smiley

    Da jeg var ret ung, boede jeg et par år i København og elskede det. Så blev jeg gravid .......... og flyttede ud af byen smiley


  • #25   8. apr Jeg har haft et meget, meget langt onlinemøde, hvor jeg skulle være på uden billede. Så jeg har gjort rent smiley Altså vasket vægge, døre, skabslåger osv. ned i bryggers, gang og stue, og fået tørret støv af og vasket overflader på møbler i stuen.

    Jeg ELSKER at foråret er på vej, men hold kæft hvor er det lys belastende, når ens hjem er fuld af mudder smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #26   8. apr #25
    Der der lys er skønt smiley lige bortset fra når det rammer boligen indvendig smiley
    Man synes jo ellers nok der var så dejligt pænt rent i vinter mørket smiley


  • #27   8. apr Man skal bare bo overfor en kirke med høje træer omkring. Så er der aldrig sådan rigtig lyst. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #28   8. apr 168 små beskidte ruder bare i stuen er seriøst belastende, når solen afslører HVOR beskidte, de er smiley
    Men OK - forår er nu også fantastisk og dejligt smiley


  • #29   8. apr Vi har heldigvis kun 16 runder i stuen. smiley
    De er så til gengæld både beskidte ud- og indvendig.
    Kattene gør dem beskidte på under et døgn efter vask.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #30   8. apr Jo, ja det er da pænt med alle de små ruder - men IKKE, når de skal pudses smiley

    profilbillede
  • #31   8. apr Pyh kan godt mærke på Katten det er forår.. Han går og vræler for at komme ud på tur konstant smiley

  • #32   8. apr jeg elsker bindestreger smiley smiley

    det er egentlig så skørt det der med land og by, og så i så lille et land .. nu her er der så megen diskussion om trafik i og omkring Aarhus, politikkerne skal opfylde nogle CO2 mål og vil have bilerne ud af byen, bl.a. med nogle områder for ParkandRide .. men hvor skal de giga P pladser være, herude i forstæderne hvor vi bl.a er ved at sande til i trafik der fodrer motorvejsnettet omkring Aarhus, og et trafikproblem de har lovet at se på, netop fordi da folk købte boliger herude var det udenfor byen og til fred og ro, og ingen kunne forudsige den trafikintensitet vi har fået, det har vi politikkernes ord for er korrekt og det skal ses på, men hvor skal trafikken så hen ..
    Min børn forstår mig absolut ikke når jeg siger at skulle jeg vælge i dag blev det langt udenfor en storby ... larm kan man altid opsøge, fred og ro bliver en luksus-ting i fremtiden ..


  • #33   8. apr Hanne, min nabo havde grisefarm indtil efteråret, og naboerne er SÅ begejstrede over at svinene er væk, for så slipper de for gyllen. Nej, her er stadig marker, og de skal stadig gødes… Nå, men så slipper de i det mindste for …. Grisene! Lige indtil jeg pipper om, at manden jo ikke kan leve af den bette slat jord han har, og i øvrigt er der allerede “forhandlinger” om at ekspropriere jorden til byggeri. Dét er jo dejligt, synes naboerne, så kommer her lidt liv. Indtil jeg igen pipper om, at når der påtænkes at bygge til 8.000-10.000 mere, så er det en ret stor stigning fra de knap 1.000 beboere, der er i dag. Og bliver vi 10.000, så skal vi også have supermarkeder, og en væsentligt større skole, end den der er ved at blive eksproprieret jord til nu.

    Og så savner folk pludselig grisene, for dem kunne vi i det mindste regne med smiley

    Når tingene er som nu, er jeg simpelthen så glad for at jeg bare lejer huset, og kan flytte mig væk herfra, hvis jorden rundt om mit hus lige om lidt skal bygges til og være næsten-nabo til en stor skole smiley


  • #34   8. apr ja det er svært det der med at ting forandres, og hvis folk fx køber for at få højt til himlen, frad og idyl, hvor længe er fremtidens politikkere så bundet ifht planer i de områder ..

    synes der er lidt modstridende tendenser pt .. der siges stadig folk trækker mod de større byer, men samtidig synes jeg man hører om mindre landsbyer der lige pludselig er blevet populære ..


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #35   8. apr De sidste par uger har været vildt underlige.

    I ugen op til påske gik jeg og legede med tanken om at melde Ingle til B-konkurrence i DcH Vesthimmerland. Nok nærmer han sig de 11 år, men han elsker stadig at arbejde, og vi har fået ret pænt styr på alt andet end apport og fremadsendelse, så det kunne jo være lidt sjovt at lade ham “lugte savsmuldet” igen.

    I påsken blev han så lidt vakkelvorn. Ikke meget, og han havde trods alt gået et rimeligt langt spor efterfulgt af en lang tur i skoven, så jeg slog det hen.

    I løbet af sidste uge blev benene lidt mere usikre, og jeg bemærkede, at der var spildt usædvanligt meget vand på gulvet, når jeg kom hjem fra arbejde, men Ingle var glad og ville gerne løbe rundt i haven og lege med de stribede, så jeg var ikke sådan vanvittigt bekymret før fredag aften, da han pludselig fik et anfald (teknisk set en absence) på vej ind fra bilen efter en tur i skoven.

    Efterfølgende ville han ikke gå op ad trapperne herhjemme, og bilen kunne han heller ikke hoppe ind i. Lørdag tog vi alligevel en tur i skoven, og det gik fint med balancen, så længe han bare var i fremdrift. Da vi kom hjem, og han havde hvilet sig lidt efter turen, “gik” han op ad trappen til stuen. Okay, der var ingen point for det kunstneriske indtryk, men op kom han, og vi fik en hyggelig lur sammen på sofaen.

    Søndag tilbragte vi det meste af dagen i haven, hvor Ingle løb rundt og hyggede sig og insisterede på at træne fri ved fod. Bevares, balancen var ikke den bedste og han havde lidt svært ved at styre tungen (derfor alt det spildte vand), så her til eftermiddag tog vi en tur til dyrlægen. Umiddelbart mener de, at den mest sandsynlige forklaring er en tumor i hjernen, som har forårsaget et lille hjerneblødning, men det kan selvfølgelig kun afklares ved MR-scanning, og det vil jeg simpelthen ikke udsætte en næsten 11 år gammel hund for, så nu må vi se, om binyrebarkhormon kan tage toppen af problemer, mens jeg planlægger Don Dinglebens allersidste rundering smiley smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #36   9. apr Det lyder barsk, Eva smiley
    Jeg håber, I får nogle dejlige sidste stunder med skønne Ingle smiley


  • #37   9. apr Åh, Eva, hvor er det trist at høre smiley Jeg håber I får en dejlig sidste tid sammen smiley

  • #38   9. apr Øv hvor trist at hører Eva. Håber i når at få en sidste dejlig tid sammen smiley

  • #39   9. apr @22: heldigvis lader det til at langt de fleste danskere føler at de virkelig elsker at bo i byen. Så jeg frygter ikke rigtigt at 'ude på landet' bliver overrendt. I mit profesionelle virker møder jeg rigtig mange der slet ikke fatter at jeg gider bo så langt ude. Hvad gør jeg dog når jeg får lyst til en tur på cafe eller i teatret eller operaen???? Det er egentligt meget simpelt; det er slet ikke noget jeg har lyst til smiley Det siger mig ganske enkelt ikke noget. Til gengæld er der INTET der slår at sidde i solen på en bænk lavet af en gammel kæmpe blågran, der blev offer for et blæsevejr og nyde synes af sine køer, der ligger og tygger drøv. Den den ene hånd på en hund lænet op ad mit ben og en arm rundt om den hund, der sidder ved siden af en på træstammen. Baggrundsmusikken er lærker, bogfinker, gulspurve og viber. Bare sidde og tage det ind og nyde nuet. Sådan 15 min havde jeg i går eftermiddags.
    Igår aftes havde jeg mit nye hvalpehold første gang sammen med mit 'føl'. Det var 5 skønne hvalpe smiley med engagerede ejere. Jeg har fået en lille Border Terrier hvalp på 15 uger på hold og jeg er totalt solgt smiley smiley smiley Terrierhvalpe er altså bare alt alt for nuttede smiley
    ... ok - jeg er måske en smule biased smiley


  • #40   9. apr Eva: Jeg er ked af at det går den vej med Ingle. Jeg føler nærmest det var sidste år du fik ham, men så er der gået 11.

  • #41   9. apr Jeg overvejer at skifte forsikringsselskab, men Hera er jeg nød til at lade blive i TRYG, fordi hun fylder 8 i september , og så tænker jeg de andre selskaber ikke vil røre hende med en ildtang. Men mon TRYG så finder på at sætte prisen yderligere op...?
    Jeg skifter i øvrigt fordi TRYG igen igen har sat prisen på alle mine forsikringer op.


  • #42   9. apr Eva, det gør mig ondt med Ingle.

  • #43   9. apr @ Eva . øv håber bare det bliver en god tid der er tilbage.

    @ Mette .. åh det lyder lige som en scene og en koncert af den slags jeg også er vild med..
    Synes det sjove er at spørger man de der bor i byerne, alt efter alder så er det egentlig ikke meget det går ud alligevel, teater og koncerter er dyre, det gør man ikke bare, café ja de voksne/ældre måske af og til men det er mit indtryk det mest er de yngre ..
    Har man lyst til en tur ind til en by med café besøg så er det jo nærmest muligt fra de fleste steder i DK, og er der et teater stykke eller en koncert man brænder for så finder man sikkert også ud af det ...
    Selvfølgelig kan man også køre i naturen i weekenden, dage efter arbejde er det jo sjældent lige til at nå, så at bo lige i den må bare være lykken ..


  • #44   9. apr Her har vi Gunnar, Gilbert, Gert og Georg.
    Gert på billedet. smiley


    profilbillede
  • #45   9. apr nu med balance-kobling smiley smiley

  • #46   9. apr Haha, det skal det hedde fremover. smiley smiley

  • #47   9. apr @43: Jamen for mig ER det er lykken at bo ude på landet med natur og dyr rundt om mig smiley Jeg vil ikke bytte det for noget som helst i denne verden. Det er total modpol til job jeg har, hvor tempoet er højt og hvor det forventes at jeg går forrest og hele tiden forsøger at optimere på processer osv. Bevares det afspejles i lønnen, men det er kun noget jeg kan holde til fordi jeg har den modpol. Og fordi jeg kan arbejde hjemmefra en hel del.

  • #48   9. apr Mette jeg har det på fuldstændig samme måde.
    Alle (inkl. mig selv) var noget bekymrede for, hvordan det skulle gå, når jeg flyttede lllaaaannngggtttt ud på landet. Men jeg elsker, elsker, elsker det.
    Dyrelivet, roen, højt til himlen, og oplevelsen af årstidernes skiften tæt på.

    Jeg er så én af dem, der nødigt vil undvære kultur - men det lykkedes da også, at komme i teatret i København OG til koncert i Greve i sidste uge smiley Og så har vi faktisk en helt fin biograf med premierefilm hernede - som iøvrigt ligger med den smukkest tænkelige udsigt over Faxe Kalkbrud smiley

    Ja, der ER langt på arbejde, men ligesom Mette kan jeg arbejde hjemme et par dage om ugen. Og jeg nyder faktisk køreturen med kaffe og lydbøger. Totalt win-win-win smiley


  • #49   9. apr bor I egentlig i nærheden af hinanden ..

  • #50   9. apr Mette og mig?
    Jeg mener, Mette hører til Stevns, og jeg til Faxe. Men de støder jo også op til hinanden smiley


  • #51   9. apr Det er da godt, at SOSU'erne kan more sig i kommunale biler på en lukket p-plads om natten. De skal jo heldigvis ikke selv betale for eventuelle skader, når de laver sjov ved at lave bratte vendinger i grus mm.. Eller hvis de drøner ud foran en bil. smiley

    De har jo også så meget tid til at lege i arbejdstiden.


  • #52   9. apr @50: Jeg tænker ikke at der er særlig langt imellem vores steder smiley Og ja, jeg bor i Stevns kommune. Både Stevns og Faxe er landkommuner hvor de meste af vejnettet er små smalle landeveje. 'Storbyerne' i området er Haslev, Faxe, Hårlev og Store Heddding smiley Det er et skønt og kønt område smiley

  • #53   9. apr Ja, og så har vi vel 25 godser fordelt henover de to kommuner = MASSER af smukke naturområder, man kan nyde i fred og ro smiley

  • #54   9. apr lyder som det forjættede land ..

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #55   9. apr Tak smiley Heldigvis ser det ud til, at binyrebarkhormonet virker. Ingle er stadig noget vakkelvorn, og han kan stadig ikke gå op ad trapperne, men han er glad, og han kan selv hoppe ind og ud af bilen, så vi kan få nogle gode ture i skoven smiley

    Det er ikke en rar beslutningen, men jeg skylder ham at sige stop, mens han stadig er glad, så der kommer ikke til at gå mange dage. Nu skal vi bare nyde tiden i fulde drag, og knægten skal forkæles efter alle kunstens regler.

    Da han fik konstateret epilepsi for knap seks år siden, havde jeg slet ikke fantasi til at forestille mig, at vi fik så lang tid sammen, og jeg er dybt taknemmelig for, at han stort set har været anfaldsfri og er sluppet for de grimme bivirkninger, som epilepsimedicinen har for rigtig mange smiley


  • #56   9. apr Eva - Vi tænker meget på dig og ved at du tager den svære beslutning i rette tid smiley

    men dejligt at han har det bedre, han fortjener bare al den forkælelse du overhovedet orker, han er en dejlig dreng smiley


  • #57   9. apr Jeg elsker at bo på landet smiley

    Jeg var glad for at bo i Hinnerup, hvor alt det vi havde brug for i dagligdagen var indenfor gåafstand, det var uhyre praktisk, da mine 3 sønner boede hjemme, men her hvor vi bor nu er mit hjem smiley


    profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #58   9. apr Tak, Kirsten smiley

    Ingle er absolut ikke perfekt, men han er verdens bedste Ingle smiley


  • #59   9. apr Eva - Han er skøn som han er smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #60   9. apr Kirsten - Ja, selv Divaen kunne jo lide ham smiley smiley

  • #61   10. apr Jeg "faldt" lige over en god og nem ide til en hjemmelavet hundekurv.



    profilbillede
  • #62   10. apr den er da fin, men nu et stort arbejde at strikke sweateren ... og de er vist ret dyre at købe .

  • #63   10. apr Der kan jo bruges en gammel slidt sweaters, måske med huller hist og pist

  • #64   10. apr Hanne, nu er der jo ikke nogen der siger at man selv skal strikke sweateren .
    Man kunne jo brugen en " aflagt" sweater eller købe en I genbrug.
    Og det behøver nu hellere ikke ligefrem være en af de dyre sweatere af alpaka uld smiley


  • #65   10. apr ej ... så langt kan mit hoved ikke tænke i dag, jeg tænkte bare den så så ny og fin ud .

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #66   10. apr Måske er den nyvasket, Hanne smiley smiley

  • #67   10. apr Vi har været ude på en lang tur og lidt træning i haven

    Nænner næsten ikke at rydde op og vække hende, hun snorkbobler


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #68   10. apr Hundeejere ER tossede smiley smiley smiley

  • steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.121
    #69   10. apr Jeg er vokset op i Langkærparken i Tilst. Jeg har boet tæt på naboer alt det jeg behøver.
    Jeg ELSKER mit liv herude i skoven med 6-700m til nærmestenabo, jeg elsker at give ungerne en opvækst hvor de kan rende rundt på må og få og selv udforske lidt.
    Vi har lige over 7,5 HA og de har fuldstændig styr på hvor vores grund går til.
    Jeg elsker også at komme inde i Århus feks. Det tager omkring 30-35 min. Her fra Thorsager, og nu kan jeg selv vælge hvornår jeg vil storbyen(verdens mindste storby smiley )
    Og hvornår jeg bare vil sidde omme på terrassen og nyde livet.
    Vi er jo heldigvis forskellige, og sådan som de bygger i Århus er der plads til os alle (hvis folk havde råd smiley )


  • #70   10. apr Nu begynder de at komme ind

    Søde men uha sæsonen starter tidligere og slutter senere år for år


    profilbillede
  • #71   10. apr Jeg ØNSKER sådan at bo på landet. Langt, langt ude på landet! Men det passer ikke kæresten og så har jeg heller ingen bil smiley Virum er nu også skøn, er glad for de mange naturområder her. Men kunne jeg selv vælge så boede jeg på landet! Jeg har boet på Amagerbro et par år, det var også skægt. Men tror aldrig jeg kommer ind til byen og bor igen smiley

  • #72   10. apr Jeg gad godt bo på en gård som Erritsøgaard, den ligger inde midt i en by smiley

  • #73   11. apr ja nu må jeg istemme koret: jeg ELSKER at bo på landet man er bare nødt til at have bil så er der ikke så langt til byerne .
    Så en udsendelse fra Canada 400 km. til Toronto når der skulle købes stort ind.
    her er der 22 km. til nærmeste (stor) by Ringkøbing.


    profilbillede
  • #74   11. apr Har opdaget at der er en Irsk Terrier opdrætter i New Zealand, der bruger sine irere til praktisk jagt; som apportører af gæs og ænder fra vand. Hendes grundstamme kommer fra den kennel jeg har Clinton fra. En af hendes hunde er barnebarn af en kuldbror til min gamle Carlson. Kuldbroderen blev eksporteret til Australien. Verden er lille nogen gange smiley Og skønt at se at andre rent faktisk bruge racen til noget smiley

  • #75   11. apr Jeg boede på indre Nørrebro lige op og ned af Blågårds plads... og jeg elskede det. Det var perfekt med afstand til universitetet, alle kulturtilbuddene, madstederne og og og...
    Jeg har altid tænkt sangen Steady as she goes, beskrev mit personlige mareridt. Jeg skulle aldrig falde til ro i en lille by, med en mand... hvor konformt og kedeligt! smiley

    Men jeg er og bliver opvokset i en mindre by og jeg nåede et punkt hvor jeg var færdig med storbyen, jeg fandt en kæreste, der dog ikke er helt konform men vi griner tit af vi er blevet borgerlige og nu sidder og ser "Kender du typen" herhjemme og dyrker tomater og krydderurter...
    Men jeg elsker det... jeg har fundet "hjem"... smiley vores lille hus og roen.

    Jeg tager stadig ofte til KBH, der er ikke de gode madsteder, alt kulturen og en hel del af min omgangskreds herude, men jeg elsker lige så meget at sætte mig i toget eller bilen hjemad... og mærke den der ro (der ikke eksisterer i KBH) ramme mig... det bedste af to verdener...

    Og så var der jo plads til en hund mere... smiley smiley


  • steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.121
    #76   11. apr Jeg går og laver fold så vi kan få de små heste hjem. Oliver køre rundt på han el bil et eller andet sted, og Emilia leger med hundene. Det er svært at finde noget at være utilfreds over smiley

    profilbillede
  • #77   12. apr Ååårh jeg havde fødselsdag i dag, og midt i ringede min søster med “du er ikke den eneste der har fødselsdag i dag. Ja blev lige moster igen på min 35 års fødselsdag smiley

  • #78   12. apr Tillykke Pernille smiley

  • #79   12. apr Sheena var så heldig at blive "udvalgt" til en fotosession i Trylleskoven i går. Som tak for hjælpen får jeg to fotos - men hvordan i alverden vælger man to fotos ud af ca 150 fuldstændig fantastiske pletskud????? smiley smiley smiley

  • #80   12. apr Hov mente i går

  • MC
    MC Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #81   12. apr Ved man om der er noget arvelighed i falsk drægtighed? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #83   12. apr Falsk drægtighed siges at være arvelig, MC.

  • #84   12. apr MC: ja og det er i den grad arveligt, og et eller andet sted, så gudskelov for det. For det viser at vores tamhunde stadig har en helt naturlig flokadfærd, også selvom det kan være irriterende for os mennesker
    Der er dog en masse man kan gøre for at mindske generne ved falsk drægtighed også uden at bruge medicin (galastop)


  • MC
    MC Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #85   12. apr Cookie - okay, så du synes man skal avle videre på det (slemme tilfælde)?
    Jeg kan sagtens se, hvad du mener ift. det naturlige smiley
    Jeg tænker bare ikke så meget på, om det er træls for os mennesker eller ej, men det lyder til virkelig at være hårdt for nogle tæver. Måske overtænker jeg det bare smiley


  • #86   12. apr Personligt synes jeg nærmest ikke, der er noget smukkere, end når "tanter" har så gode instinkter, at de hjælper med at passe en anden tæves kuld. Det ses heldigvis forholdsvist ofte hos fx. huskuyer.
    Jeg tænker også, det er naturens baggrund for, at tæver der bor sammen ofte finder ind i samme cyklus smiley


  • #87   12. apr Alarmsystemet er tydeligvis ude af drift. smiley

    profilbillede
  • #88   12. apr MC -Alle tæver uanset om de er blevet parret eller ej, har efter løbetiden samme progesteronindhold i blodet, så alle ikke parrede tæver er i realiteten falsk drægtige, det er helt naturligt smiley

    Det er så forskelligt, hvordan de reagerer, når hormonniveauet igen begynder at falde, nemlig omkring det tidspunkt, hvor de ville have født, hvis de var drægtige.

    Jeg ville aldrig udelukke en tæve af avl pga. falsk drægtighed, lægger tæven mælk ned og udviser meget yngelplejeinstinkt, kan man hjælpe hende ved at skrue drastisk ned for fodermængden i nogle dage og skrue op for aktivitetsniveauet, så er det oftest hurtigt overstået.

    Jeg har skåret ned på foder, så tæven kun får 1/3-1/2 af hendes normale mængde og så stopper mælkeproduktionen ret hurtigt, det svarer til, at der er fødeknaphed og så er der ikke råd til at bruge energi på at opfostre hvalpe, den energi, som er til rådighed, skal tæven selv bruge for at holde sig i live.

    Mine tæver har næsten synkrone løbetider og det er ret praktisk, når man ønsker hvalpe på den ene, for så er de andre også hormonelt indstillet på at deltage i yngelplejen, specielt den ene af mine tæver er en super reservemor, hun deltager i hvalpepasning på lige fod med moren, så snart denne tillader det og lægger også rigeligt mælk ned smiley

    Her hjælper hun med pasningen af sine ni, 2½ uge gamle halvsøskende smiley


    profilbillede
  • MC
    MC Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #89   12. apr Det giver så god mening det i fortæller med flere tæver, der bor sammen og de naturlige instinkter, der er starter ved hvalpe/andres hvalpe smiley

    Men jeg tænkte nu mere på tæver der bor alene og som bliver slemt ramte.
    Jeg tror stadig bare jeg krydser fingre for det aldrig rammer min tæve (som er ene tæve og aldrig skal have hvalpe).
    Men tak for jeres meget brugbare svar smiley


  • #90   12. apr MC - Sker det, så skær ned på foder og op for aktiviteter, så er det overstået på kort tid smiley

  • MC
    MC Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #91   12. apr Tak Kirsten, det vil jeg helt sikkert huske smiley
    Det er min første tæve, så der er meget at lære, når man har været vant til hanhunde.
    Og jeg vil gerne undgå at sterilisere. Heldigvis fik første løbetid så nemt smiley


  • #92   12. apr Det ER da bare noget af det smukkeste, Kirsten smiley smiley smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #93   12. apr - Og fjern eventuelle tøjdyr, den falsk drægtige tæve kan bruge som "hvalpe".

  • #94   12. apr Karina - Helt enig, jeg bliver også så rørt over den tålmodighed og omsorg de voksne og især Tilla udviser overfor de hvalpekuld, som fødes her i huset smiley



  • #95   12. apr Sia mener vist, at jeg er dum smiley
    Jeg har lige givet hende sådan en snusebold, hvor tørfoder og laksekronch er gemt i stofstrimlerne smiley

    Vi er lige kommet hjem fra hundeskoven. Sia ville gerne have en tur mere rundt om søen, men jeg har fået at vide, at jeg skal skære lidt ned på fysisk aktivitet, og så aktivere Sias hoved lidt mere smiley


  • #96   12. apr #94
    Sådan var min Sissi også. Hun tog sig af alle hvalpe her i huset - også bjergloriunger, vagtelkyllinger osv smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #97   12. apr Mine er ret glade for deres stofstrimmel-snusebold smiley men det tager eeeeevigheder at fylde den med foder smiley

  • #99   12. apr Har lige haft en uges tid, hvor Hundegalleri har drillet.
    Men forleden dag, da det var rigtig fint vejr, stod Sia og pjaskede i vandkanten i hundeskovens sø. Pludselig kunne man kun se Sias hoved, hun havde nemlig fundet ud af, at hun er en vandhund smiley
    Efter en kort svømmetur, ræsede hun videre til det næste sted, hvor hun kunne kaste sig i vandet. Dette gentog sig et par gange smiley

    Der er desværre ingen billeder, da jeg først stod lidt og overvejede, om jeg skulle hjælpe hende op, men det klarede hun fint selv smiley


  • #100   12. apr MC, du kan allerede i løbetiden skære godt ned på foderet til hun er færdig med løbetiden plus en uge. Når der så er gået 7-8 uger efter løbetidens slutning sætter du hende ned igen. 1/2 portion kan de fleste hunde godt klare.
    Er hun alene ville jeg egentlig bare lade hende have en sok eller andet som hun kan rende med. Så længe man har skruet godt ned for føden varer det sjældent så længe. Og det er det mest naturlige i verden for hunde.

    Og omkring avl så har Kirsten svaret så fint. Falsk drægtighed er ikke noget jeg lægger vægt på i mit avlsarbejde. Og det trods mine tæver alle har været det, og har været ved at slå hinanden ihjel omkring løbetid og særligt ved falsk drægtighed og med hvalpe.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #101   12. apr Reflektion over en trist nyhed i avisen:

    En 39-årig mand blev skudt for øjnene af sin 12-årige søn i Sverige forleden. De cyklede forbi en gruppe ikke etnisk svenske bandemedlemmer.
    Jeg er SÅ SÅ SÅ glad for, at Danmark ikke åbnede grænserne for alle de frustrerede voldsparate mellemøstlige mænd i forrige årti.
    Jeg har uendelig ondt af alle de syrere og andre, der flygter fra krige, sult og håbløshed i hjemlandene - men jeg må blankt erkende, at jeg har svært ved at finde begejstringen ved tanken om, at de kommer til Danmark. Er det, tænker jeg, HELT umuligt at kæmpe for at gøre deres egne lande værd at leve i?
    Hvorfor er det i øvrigt hovedsageligt mænd, der flygter? Hvorfor lader mændene deres døtre, koner, mødre blive tilbage?


  • #102   12. apr Det er nu meget almindeligt at det er mændene der tager afsted. Sådan har det været under andre folkevandringer igennem historien, fx udvandringen til usa var det meget ofte manden tog i forvejen.
    Årsagen er typisk at rejsen er hård og dyr, man skal lige se om det går i det nye land (og om man når frem) inden man henter familien.

    Det sagt så synes jeg ikke det i udpræget grad er syrere, der skaber problemer, snarere tværtimod..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #103   12. apr Det kan du nok have ret i, A-S, at det ofte er (de yngre) mænd, der tager afsted.

    At jeg nævnte syrerne kan selvfølgelig forstås som om, at det er dem især, der skaber problemer. Dette mente jeg ikke.

    Jeg læste i øvrigt, at Canada for nogle år siden sagde ja til at modtage 25.000 syriske flygtninge, men ingen af dem måtte være enlige yngre mænd. Flere lande HAR oplevet problemer med overvægt af mandlige flygtninge.


  • #104   12. apr jeg er egentlig ligeglad med om det er historisk at det er mændene der tager turen først, det er utiltalende og imo endnu et eksempel på en verden/kultur/tro der ikke har fulgt verdens udvikling og som ser kvinder som noget mindreværdigt.

    Det er svært at miste respekt for nogen man ikke havde det for i forvejen, men MINK erhvervet der nu har siddet med og givet erstatning til medlemmer for mink de ikke havde, eller mink der er opdrættet ulovligt ... det bekræfter blot min opfattelse af nogle grådige mennesker der ser der livs økonomiske redning selvom deres erhverv var for nedadgående ... at de så overhovedet kom med i et sådan udvalg der skal sidde og udmåle erstatning er mig helt grotesk, hvem fanden har sovet i timen .. desuden må det være ren matematik på baggrund af deres senere års regnskaber før corona ...


  • MC
    MC Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #105   12. apr Cookie - hun har kun været i en enkelt løbetid, men har absolut ikke vist så meget som antydningen af falsk drægtighed, så jeg tænker ikke det er nødvendigt at ændre noget smiley

    Det var heller ikke min egen tæve jeg tænkte på med spørgsmålet. Det var fordi jeg havde set en tæve som ventede kuld, hvor der generelt er mange ting det gør jeg ikke synes den tæve burde komme i avl. Og så hørte jeg oven i, at den også døjede med falsk drægtighed. Og det er bare ikke noget jeg selv ønsker for mine hunde, som ikke skal i avl og ikke lever i flok. Men jeg vidste ikke om det var arveligt. Deraf spørgsmålet smiley


  • #106   12. apr Den her lille spilopmager, er lige startet i skolegruppen i børnehaven smiley

    Hun kunne næsten ikke være i sig selv af glæde og fortæller stolt alle, at hun er gået fra at være “Bænkebider” til nu at være “Skolopender” smiley smiley


    profilbillede
  • #107   13. apr Nogen gange forstår jeg simpelthen ikke hvad der foregår (eller ikke foregår) imellem ørene på folk. Tidligere idag/ igår var jeg hos dyrlægen for at købe øjendråber til Hera. Mens jeg står der kommer der et par ind med to shih zhu'er. Manden sætter den ene ned på gulvet, uden snor. Og det første der sker er at den drøner over til en nervøs dobermann, der skal have tjekket et operationssår i maven ( som jo er lige i snudehøjde for sådan en lille fætter). Manden med shih zhu'en har vældig svært ved at forstå at dobberens ejer synes det er en rætti dårlig ide at hans hund "hilser " på dobberen. Altså WTF!

  • #108   13. apr "Det er os mennesker der har avlet dem til at ha flap øre. Hunde stammer fra ulve og de har ikke flap øre så tænker det er helt efter bogen at klippe dem, bare ikke lovligt "
    (Læst på Facebook)


    Den var alligevel ny...


  • #109   13. apr Apropos hvad der er imellem ører ... er lige kørt forbi en bil med påskriften Drive Academy ... får myrekryb .. det er for helvede en køreskole smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #110   13. apr Jeg er SÅ enig, Hanne. Det er latterligt med alle de meningsløse oversættelser til engelsk - "SALE" fx smiley
    Men "drive academy" tager nu prisen smiley


  • #111   13. apr Hold nu kaje, en crazy uge. Og nu er det endelig weekend, og jeg har telefonen liggende i lommen, fordi vi går og venter på at politiet rykker på en sag, så vi skal finde en løsning for et ungt menneske.

    Men jeg tog chancen og kørte til træning i skoven. Vi havde aftalt at tage dobbelt runde eftersøgning, og så lige nappe en flødebolle i pausen mellem de 2 runder. Det var skide hyggeligt, og Ellie var så sej smiley Dorit var med som pause-klovn, og klarede opgaven til UG smiley

    Nu er jeg hjemme med to glade og tilfredse hunde, og tager en lille slapper på sofaen. Med telefonen ved hånden, naturligvis smiley


  • #112   13. apr På onsdag skal min ene kat have hevet alle tænder ud. Hun er 8 år, så det bliver hårdt for hende. Kryds gerne fingre.

  • #113   13. apr Apropos det der med at være flyttet ud af byen (og blevet ældre med andre mentale behov)


    Det her er simpelthen et ualmindeligt tilfredsstillende projekt at få gennemført. Så mangler jeg bare de manglende krydderier men de skulle gerne være på vej... smiley smiley



    profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #114   13. apr Wow det ser godt ud smiley

  • #115   13. apr Mikes jeg er også vild med det... nok særligt nu hvor der er lidt for meget rod i mit hoved... smiley så noget skulle ske med det udenom

  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #116   13. apr Ja så er det rart at man kan få lidt håndgribeligt orden når det ikke kan lykkedes i hovedet smiley
    Men det ser mega godt ud ! Så rigtig Bo Bedre agtig smiley


  • #117   13. apr ja! ...som.. indrømmet... det eneste i vores hjem smiley men det er rart smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #118   13. apr Mit hjem ligner jeg ved ikke hvad efter det nye knæ smiley både ude og inde og torsdags fik Marko fjernet en negl smiley
    Så det hele er total kaos i tiden. Men hva gør det ? Vi har jo til det smiley smiley


    profilbillede
  • #119   14. apr Balder var lidt frustreret i går, fordi sønnen var nødt til at gå med ham. Balder har lidt OCD, så han gør helst ting, som han plejer. Men han overlevede, og min mand kunne sove lidt og få det bedre. smiley

  • #120   14. apr Susanne, hvorfor slettede du din tråd omkring ny bil?

  • #121   14. apr Tak for lort, Susanne smiley

  • #122   14. apr Ej rolig nu, måske hun havde fået de svar hun behøvede.

  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #123   14. apr Kan godt forstå Susanne slettede tråden.
    Hun havde jo nej hatten på hele vejen igennem og svarede til sidst folk rigtig uforskammet (efter min mening )
    Så er det ikke sjovt længere og det kan være så svært at få sympati og indtage offer rollen.

    Det mig stadig en gåde hvorfor Susanne spørger om hjælper når alle gode forslag / råd bliver skudt i sænk….
    Men så gik tiden jo i mens for Susanne smiley


  • #124   14. apr Mikes
    I skal nok få rettet op på det hele. Mit skuffeprojekt kom også efter noget tid hvor mit fokus bestemt ikke har været på mit hjem -og det ku jeg ikke holde ud... smiley
    Der er stadig for meget uro, men overskuddet til at få ryddet op og gjort rent er heldigvis tilbage smiley


  • #125   14. apr Af en eller anden grund ville Susanne ikke svare på, hvilken bil, hun har købt, I wonder why. smiley

    Det er super flabet og meget lig Susanne at slette sine tråde, når vinden ikke blæser i hendes retning, og uanset om hun har fået det svar, hun efterlyste (hvilket hun efter eget udsagn bestemt ikke havde!), så er det mega dårlig stil at slette en tråd. smiley


  • #126   14. apr Mikes, hvad er der sket med Marko? Det med at få fjernet negle er noget rigtig bøvl smiley Jeg synes det tager en evighed om at hele smiley

  • #127   14. apr Min græsplæne trænger VIRKELIG til at blive slået, men fordi det konstant regner, er det jo nærmest umuligt at få gjort. Jeg tror at jeg må gøre et forsøg i dag, og så må det gå bedst det kan. Glæder mig allerede en lille smule til duften af friskslået græs smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #128   14. apr Anne

    Det er hans sædvanlig entreprenør arbejde smiley
    Marko kan 2 ting løbe med en bold eller grave huller.

    Ja tak…. Vi har været hele forløbet igennem for er par år sidden smiley
    Lang bøvlet proces.
    Men omvendt skal det være så er det godt det er i mens jeg går hjemme.
    Marko er bange for at ha krave på. Så vi bruger mundkurv.
    Men hverken det ene eller andet er ok når man er væk hjemmefra 10 timer når man er på job.


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #129   14. apr Oberst :
    Ja det tror jeg os smiley

    Dejligt at overskuddet kommer tilbage til dig.
    Så er det til at holde ud at være i smiley


  • #130   14. apr #128

    Så er Sia bare dygtig, hun kan løbe med en bold/bamse, grave dybe huller og tømme vaskemaskinen smiley

    God bedring med jer begge to smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #131   14. apr Tak Lise Lotte smiley

    Ja hun er meget dygtig smiley


  • #132   14. apr Ellie er absolut den mest kærlige hund jeg nogensinde har kendt smiley Når jeg har været i bad, kommer hun ud på badeværelset og ligger ved mine fødder imens jeg tager makeup på, og når jeg føntørrer håret, skal hun skiftevis nusses og blæses på med fønen. Når så jeg går i soveværelset for at tage tøj på, lægger hun sig i sengen, og så skal jeg lige lægge mig hos hende et par minutter og putte og kramme, imens hun uddeler kys og putter sig ind til mig smiley

  • #133   14. apr #125 Det stod i tråden som jeg også skrev. Men jeg vil hverken nu eller senere blive med at gentage mig selv 50 gange i samme tråd, fordi man ikke læser det skrevne. Det har jeg ikke overskud til. OAO.

  • #134   14. apr @ Anne, sådan er Oda også .. smiley

    @ Susanne, jeg fulgte ikke tråden særlig meget, er da nysgerrig efter hvad det endte med ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #135   14. apr Bortset fra, at Kenia afgjort ikke bryder sig om føntørreren, er hun også meget lig Ellie smiley

    Susanne endte vist med at købe en bil - eller at beslutte sig for at købe en bestemt bil. Det vil være venligt af dig, Susanne, hvis du fortæller fx hér, hvilken bil du nåede frem til. Selv er jeg ret ligeglad, men flere hjalp jo med gode råd til dit valg, og overfor dem er det ikke så pænt bare at slette tråden, synes jeg.


  • #136   14. apr latterlige gl macho-mænd der hænger fast i gamle drømme om herredømme, territorier, øje for øje tand for tand ...

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #137   14. apr Ni-årige Mohammeds forældre og søskende blev dræbt, da Israel bombede Gaza.
    Jeg fældede en tåre, da jeg læse artiklen om ham i dag - om at Danmark har sagt ja til, at han kan komme hjem til sin dansk-gifte onkel.
    Billedet (af Mohammed med sin onkel, Hussein) er taget i Tyrkiet, hvortil Mohammed blev bragt, fordi han var skadet af granatsplinter i det angreb, der dræbte hans familie.

    "Fredag morgen var den 42-årige palæstinenser Hussein Shaheen, der bor i Aabenraa med sin kone, Line, og deres to børn på fire og fem år, Adam og Amira, kommet hjem fra sit arbejde hos tøjkoncernen Bestseller. Han arbejder om natten med at tømme containere og havde lagt sig til at sove. Hans børn var i børnehave, og hans kone var taget på arbejde, da telefonen ringede. Det var en medarbejder hos Dansk Flygtningehjælp.

    »»Sover du«, spurgte hun. »Ja, jeg har været på arbejde«, sagde jeg. Så fortalte hun, at Mohammed får lov til at komme til Danmark«, siger Hussein Shaheen i telefonen, mens han forgæves forsøger at kontrollere sin stemme.

    »Det er det lykkeligste øjeblik i mit liv. Jeg ringede til Line, og hun blev så lykkelig. At en dreng på ni år kan komme hertil efter den tragedie, betyder, at det ikke er forbi med verden«.


    profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #138   14. apr Luka er også meget som Ellie smiley
    Sådan en rigtig hygge putte hund smiley
    Hun skal helst være med i det hele smiley
    Også elsker hun bare scootere turene smiley
    Nok snart som den eneste her i huset smiley
    Jo jo jeg nyder dem os , men nok ikke helt på niveau med Luka smiley


    profilbillede
  • #139   14. apr min hjerne krøller sig helt sammen i uforståelse over de gamle mænd og deres egoer, om de så er formelt valgte, ledere af Hamas, eller lignende, der er gamle latterlige egoer der sidder forholdsvis langt væk fra og i sikkerhed for de handlinger der sker på baggrund af deres beslutninger ...

  • #140   14. apr Jeg bliver altid fascineret over den tillid, vores hunde har til os smiley At store, potente hunde som fx Luka og Ellie uden anstrengelse ville kunne dræbe og æde os, men i stedet vælger at stole blindt på os, og samtidig viser ubetinget kærlighed smiley

    Og det er bare endnu en grund til at jeg foretrækker hunde frem for mennesker. Særligt den slags mennesker, som ansporer til krig og terror, og som dræber i flæng, bare fordi smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #141   14. apr Hamas dræbte omkring 1200 israelere - i bosættelser, israelere OGSÅ har stjålet fra palæstinensere. Som hævn har Israel dræbt omkring 24.000 palæstinensere og fordrevet over en million. Nu er der plads til endnu flere (ulovlige) israelske bosættelser.
    Er det virkelig Hamas, du finder værst, Hanne? smiley


  • #142   14. apr nej Isabelle så læser du ikke hvad jeg skriver ...
    jeg er TRÆT af dem alle ... de er pisseligeglade med "folket" for dem er det bare kanonføde for deres fortsætten af gl konflikter, angreb, hævn for angreb, hævn for hævnen ...

    jeg er træt af gamle mænd, eller mænd der drømmer om storhed som den var en gang osv, magtfulde gamle mænd der sidder og påvirker og trækker i trådene bagved i den kulisse der hedder verden og sætter den i brand gang på gang ..


  • #143   14. apr #133 ,,, Susanne ....... Der stod INGEN steder i den slettede tråd hvilken bil du havde købt
    Du skrev d. 5/4 ----> at du havde kigget på en Toyota Yaris Cross .

    Og da der var mange der spurgte dig hvilken bil du så havde købt , svarede du at det stod i tråden og man bare kunne følge med i hvad du skrev.

    D. 13 /4 skrev du ...... " Jeg har først købt bil sent i går eftermiddag " ..... Og så blev tråden slettet .

    Hmmmm .... altså er det lidt underligt , ( løgn) at det kunne stå i tråden flere gange / dage før , hvilken bil du havde købt ....... når du selv skriver du købte den dagen før , du slettede tråden.

    JO... jo ... Jeg kan godt huske alle dine " historier" gennem årene ( dem har der været mange af ) ... og jeg har været på HG siden 2007 ....


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #144   14. apr Jeg kan godt følge dig, Hanne, men ikke mht. konflikten i Palæstina/Israel, for den er ikke kun gammel. Israel arbejder på at få 100% af Palæstina og presset det folk, der boede og dyrkede området, før jøderne fik det i 1948, helt ud. En stor del af det israelske folk er helt med og laver bosættelser, i det sekund hæren har fordrevet eller dræbt palæstinenserne. Det er her og nu.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #145   14. apr Sejt, at du sådan har styr på historikken, Bitten smiley

    Jeg forstår ikke helt, Susannes motiver bag eventuelle løgnehistorier. Men der er sgu så meget, jeg ikke forstår smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #146   14. apr Ja jer synes faktisk Susanne har vist en rigtig uartig og uforskammet side over for de brugere der forsøgte at hjælpe hende. Og ydermere svarede meget flabet til sidst til en bruger.
    Det er jo en adfærd som motivere ret mange at hjælpe hende igen.


  • #147   14. apr @ Isabelle ... jeg ved ikke hvordan man løser det .. for så ville jeg sælge min viden asap for milliarder og trække mig tilbage smiley ..

    men en ting "ved" jeg, at så længe alle vil sige det og det var din skyld, det og det må vi hævne, den hævn må hævnes .. vi må ikke "tabe ansigt" (HADER det begreb) så stopper verdens vanvid ikke og det er ikke kun mlm.østen ... så længe INGEN er så kloge, indsigtsfulde, empatiske (på den almen bef.vegne) og vil sige NU nulstilles og så må nogle komme på banen med fredelige, rimelige løsninger og vi må alle æde kameler, eller advocadoer til veganerne, og vi får vel alle noget ... jeg ved det ikke men der findes jo end ikke ORD der kan beskrive den idioti verden oplever og den skamfuldked menneskeheden bør føle ved ikke at have taget ved lære ..

    og så gør det det ikke nemmere at der jo er kulturer der mener tiden på jorden er prøvelsen mens himmerigs livet venter hinsides, det giver jo alt andet lige en offervilje i ondskabens navn ..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #148   14. apr Hvis nogen kommer og smider dig ud af dit hjem i morgen, Hanne, vil du sige "OK OK - selvfølgelig. Jeg finder et andet sted at være, for jeg vil ikke være sur og negativ. Hej hej - og jeg håber, I kan lide de grøntsager, jeg har dyrket" ?

    Hvis nogen smider dine børn ud af deres hjem samtidig, vil I alle skynde jer at flytte til ......... øh - ingen vil rigtig tage imod jer, men DET bliver I ikke sure over, for det er ikke nogens skyld, og I har det allesammen helt fint med at finde et telt et sted og blive der de næste 50 år - og æde kameler smiley
    Sagt med andre ord: Du og jeg kan sagtens sidde og kloge os i vores sikre lille smørhul. Vi ville da ALDRIG være hævngerrige eller andet ubehageligt uanset hvad - eller ville vi? Vi aner det ikke, for vi har aldrig været i nærheden af at blive smidt ud af vores hjem/by/land - vel?


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #149   14. apr Men men - det ville være så godt, hvis alle satte en streg i sandet - mens de gjorde deres bedste for at udligne uretfærdigheder (i eksemplet Israel/Palæstina kunne Israel give palæstinenserne Gaza, Vestbredden og en kile imellem de to områder). Det ville være SÅ godt smiley

  • #150   14. apr nej Isabelle .... men nogen bør være større end det på verdens vegne . ..

    nogle steder gik det dog den "rigtige" vej nogle år med, murens fald, nedrustning og lidt mere respekt og Give and Take ...


  • #151   14. apr Man kan se på Susannes meget åbne facebook (hvis man orker at scrolle sig igennem de cirka 100 opslag om dagen), at hun har købt en Yaris Cross smiley

  • #152   14. apr Gad vidst, h em der så skal løfte kørestolen op i traileren?

    Dét jeg opponerer imod er, at du, Susanne (du læser jo med) hagler alle velmenende forslag ned, inkl. en almindelig personbil med trailer, fordi dit og dat, og så ender du alligevel med den løsning. Er du for stolt til FlexTrafik? er det i virkeligheden dét, det handler om?

    Ikke ét ord til tak til dem, der har brugt tid på at hjælpe dig. Næh, du sletter bare tråden, så ubehøvlet!


  • #153   14. apr #Den har 6 hjul. De færreste kan løfte over 130 kg. smiley

  • #154   14. apr Men hvordan får I den så op i traileren?

  • #155   14. apr #Du er så klog, det kan du vel regne ud. Slut herfra.

  • #156   14. apr Hvorfor vil du ikke skrive, at det så godt kan lade sig gøre med bil og trailer, selvom du skød det ned flere gange i den slettede tråd?

    Sig nu bare tak engang imellem til dem, der har forsøgt at hjælpe dig, det ville virkelig klæde dig.


  • #157   14. apr Jeg savner sgu ---> John .... hen var ekspert i at gennemskue ... ????....... øhhh "ting" ...... smiley smiley smiley smiley

    PS: ... men mon ikke han kigger med ???


  • #158   14. apr Skrighunden, dette er min allersidste besked til dig. Det med bil og trailer nævnte jeg flere gange selv i tråden. Det har vi overvejet i over et år, hvis nu jeg ikke fik en handicapbil. Men ring og få det bekræftet af min mand. Tyv tror hver mand lyver.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #159   14. apr "Tyv tror hver mand lyver."

    - og løgner tror hver mand stjæler smiley smiley


  • #161   14. apr Det må sgu være rart at være så pletfri, og ude af stand til at indse egne fejl og mangler, så man bare kan hælde galde udover folk der prøver at hjælpe en.
    Men det lader til problemet jo ikke var større når du stort set samme dag som tråden laves, smider 300.000 til en ny bil og trailer.
    Så er man sgu alligevel rimelig ok ved muffen oveni.


  • #162   14. apr Og angående alt det med Mimi dengang. Smid jeres mobil Pay og beløbet, og jeg overfører dem retur. Jeg gider ærlig talt ikke høre for det resten af mit liv, at Anne tilbød at starte en indsamling.



  • #163   14. apr Det er ligesom , når min datter skriver til mig ....... " Vi er lige i Fields og købe nyt tøj til sønnen ( han er vokset ud af alt det gamle ) .... så nu var det dejligt , hvis man havde fået skattepenge tilbage " smiley
    øhhhhh .... hvorfor skriver hun ikke bare ... Moooaaar... giver du ikke et tilskud .... Eller

    Når min søn skriver .... "Ajjjj for pokker nu er vores havemøbler fløjet væk i stormen og ødelagt . så vi sparer sammen til nogen nye . " smiley
    Øhhhh ...... Hvorfor skriver han ikke bare .... Moooaar ... giver du ikke et tilskud ...

    Meeen ... man kan jo udtrykke sig på mange måder ..... og bliver alligevel gennemskuet ... smiley smiley smiley smiley smiley : ....


    profilbillede
  • #164   14. apr NITTIB, sådan er det heldigvis ikke alle, der er. Jeg har skam penge.
    Jeg var så uheldig at min familie døde. Hvis du ville vide mere.


  • #165   14. apr Jeg synes egentlig heller ikke, at det er sådan helt god stil at smide det med Mimi i hovedet på dig gang på gang, uanset hvad der så var op og ned på den historie.

    Jeg selv reagerer på din virkelig dårlige attitude og den evindelige offerrolle, du gang på gang putter dig selv i, det er uklædeligt og ikke sandfærdigt. Det beviser hele denne sag med bilen jo, du var slet ikke så ilde stedt, at det var nødvendigt at skyde folks hjælp ned, som du gjorde.


  • #166   14. apr Hvis du selv har penge hvad pokker er så problemet med den bil?!

  • #167   14. apr Som jeg skrev i tråden, ledte jeg efter en bil i min prisklasse, hvor kørestolen kunne være i. Det fandt jeg bare ikke. Det skrev jeg også i tråden mindst 4 gange. Men uanset hvad jeg skriver, skal jeg svare på det samme gang på gang. Derfor blev tråden slettet.

  • #168   14. apr Det sidste der blev spurgt om var, hvilken bil du har købt, hvilket du nægtede at svare på, derfor slettede du tråden!

    Men tillykke med din nye bil, håber det løser sig for både mand og dig.


  • #169   14. apr #164 ... Susanne .... Jeg vil ikke vide en skid om dig .... ( tværtimod ) ... Jeg vil helst undvære at læse alt dit brok i snart alle tråde ........ Så bland ikke mig ind i alle dine " historier" ....... Dem har jeg hørt i over 10 år...... og kan huske dem alle.

  • #170   14. apr # Alligevel skal du kommentere og brokke dig. Flot.

  • #171   14. apr De fleste herinde kender Susanne, sådan da.
    Hun ændrer sig ikke, så fejlen er vel jeres for at forvente en ændring?

    I VED hun ingen respekt har for andre menneskers tid, eller næsten generelt, og at hun sletter sine tråde, og ellers i virkelig nødstilfælde sin profil (når ikke Bazoom gør det for hende).
    Intet er ændret på den front i 15 år, og intet tyder på, at det nogensinde ændrer sig.

    Lad være med at skrive et eneste ord, i hendes tråde, og hold enhver kommunikation i de andre tråde, så er I ovre slette-delen.

    "Definitionen på sindssyge: At gøre det samme igen og igen og forvente et andet resultat." (Albert Einstein).

    Det er mega frustrerede, men i sidste ende uendeligt ligegyldigt ...
    Vi kan jo undgå at begå den samme fejl igen og igen ...



  • #172   14. apr #169
    Må vi få en top 10? smiley


  • #173   14. apr Jeg har aldrig haft slettet min profil herinde. Jeg blev slettet af bazoom engang, men ellers har jeg skam været her i mange år minus de 3 måneders pause, bazoom mente, at jeg skulle have. Men der er ingen ende på, hvor mange løgne, der skal fortælles, for jeg er jo sådan en slem en. Og jo jeg har forandret mig. Jeg stoler ikke længere på nogen.

  • #174   14. apr Susanne, ingen stoler på dig heller mere, så den går begge veje.

  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #175   14. apr Rigtig Sanne
    Selvfølgelig kan man ikke klandre Susanne for at folk bliver ved at svare i hendes tråde.
    Men at hun er ubehøvlet og uforskammet behøver hun ikke være overfor folk der forsøger at hjælpe.
    Men der bliver jo også færre og færre der hjælper af samme grund.



  • #176   14. apr Jep jeg er en ond ond en. Derfor hjælper jeg, hvor jeg kan. Såååå slem.

  • #177   14. apr @ Susanne ... nu brugte jeg også tid i starten af den tråd og googlede og sendte link .. ligeledes oprettede jeg en tråd da du efterspurgte advokat ... normalt ville jeg ikke reagere, men ja jeg ved ikke, din attitude er bare jeg ved snart ikke hvad ...

    er det virkelig, når nu du trods alt selv opretter tråde om input at skrive " tak til jer der, endnu en gang brugte tid på at lede efter noget der måske kunne hjælpe, har fundet en løsning der virker for mig" , er det virkelig så svært ...


  • #178   14. apr Når det så ender i sådan en gang møg, så mister jeg ærlig talt lysten. Men tak Hanne.

  • #179   14. apr hvorfor er John egentlig ikke aktiv ?¨

    selvtak Susanne, det var så lidt, det var nu ikke mig men generelt jeg mente ..
    det er jo ikke møg når folk skriver mulige løsninger, og jeg tror også folk er helt ligeglade med om hjælpen bruges, men når det at man overhovedet har forsøgt så afsluttes med at den der har søgt hjælp bare hakker af og sletter, så bliver det møg


  • #180   14. apr Men at afvise noget betyder jo ikke at man er ligeglad.. Der er en tendens til man SKAL bruge alle råd der gives herinde, ellers er man utaknemmelig.

    Også selvom man forklare hvorfor den ide ikke kan bruges.


  • #181   14. apr Jeg har haft den dejligste eftermiddag smiley

    Mødtes med min eksmands ekskæreste smiley Hun er nu opgraderet til fremover at blive omtalt som “min veninde med corgi” smiley Vi lagde et lille spor til hendes hund, og så lagde jeg et langt og svært spor til Ellie. Vi gik sporene, og så gik vi tur på markerne bagefter. Dorit døde næsten af lykke over endelig at se hende igen smiley De har ikke set hinanden siden sidst eksen passede Dorit, og det er vel et års tid siden.

    Hundene hyggede sig helt vildt, og de 3 gik så fint i spænd. Venindens corgi er 4 år, så noget mere frisk end Dorit, og lidt mindre vild end Ellie. Men han gad rigtig godt at spurte med Ellie og lege trækkeleg med legetøj, og da vi sluttede oppe i hallen, fandt de ud af at lege fangeleg rundt om en traktor, imens Dorit gravede efter mus smiley

    Dejlig, dejlig eftermiddag i dejligt selskab smiley


  • #182   14. apr Frk Jensen -for mig handler det ikke om hvorvidt man bruger et råd. Men hvordan man tager imod det. Men når man nærmest bliver mødt med en attitude om at man dog er helt åndsvag fordi man foreslår noget - så gider man faktisk ikke rigtig hjælpe folk...

    Man prøver jo bare at hjælpe, men bliver mødt af en mur af -ja fjendtlighed over man da ikke lige kan regne ud at det da er et lorteråd...
    For det var jo helt klart ens intention at komme med sådan et... smiley smiley


  • #183   14. apr Altså jeg forstår det ikke helt.
    Nu har jeg også været herinde i mange mange år og derfor kender jeg også efterhånden brugerne herinde.
    Altså hvis man mener at det er spild af ens tid at svare Susanne, hvorfor gør man det så? Det er helt tydeligt at folk er enige om at sådan plejer Susanne jo at gøre. Altså så kommer det vel ikke bag på folk? Eller?
    Når det så er sagt, så forstår jeg heller ikke at man sletter tråde. Sådan i et væk. Eller profiler for den sags skyld.
    Noget jeg så tilgengæld heller ikke forstår, det er at der skal bruges 25 indlæg på noget så ligegyldigt nu, forstå mig ret.
    Nogen kører efter den der, dårlig opmærksom, er bedre end ingen opmærksom.
    Og så lige et sidste indspark, så undre jeg mig over den tendens der er, især herinde, at man skal stå til regnskab. For fremmede folk på et hundeforum. Altså i det her givne tilfælde, jamen der skylder Susanne os alle at fortælle hvilken bil hun har købt. Det er satme en sær tendens hvis I spørger mig.


    Og nu et billede af en løbeælling, sjældent har jeg set noget så skørt. smiley


    profilbillede
  • #184   14. apr Hov, jeg glemte lige, at jeg er enig i at attituden er fuldstændig off. Sådan i det hele taget. Det mindste man kan gøre, er at være taknemmelig og svare folk ordentligt.

  • #185   14. apr Janni smiley jeg anede det altså ikke.... Jeg siger bare hvordan jeg har det med de råd *G* det handler ikke om for mig om folk lytter... jeg gider bare ikke have kastet ting i hovedet fordi jeg prøver at hjælpe folk...sådan helt generelt smiley

    Jeg ved heller ikke noget om Mimi eller sådan...


  • #186   14. apr Jamen jamen, så er du lovlig undskyldt. smiley

    PS, kommer du snart forbi og hilser på mine fjerkræ. smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #187   14. apr 176
    Jeg synes ikke du er slem eller ond.
    Men synes du selv det er fair at sende en sviner afsted i pb og derefter blokere en?
    Men ja det gør du vel for ellers gjorde du det ikke.
    Men det er ok Susanne.
    Vi spiller jo allesammen med de kort vi har på hånden.
    Tillykke med den nye bil smiley


  • #188   14. apr NEJ! smiley jeg kommer gerne og hilser på dig.... men fuglefobien og dine fjerkræ ...gys!!! smiley

    Ok måske til jul hvis det er sikkert til den tid og de er spiseklare smiley


  • #189   14. apr Hvor er sådan en løbeælling bare kær smiley

  • #190   14. apr #180 Frk Jensen ... er ikke enig, det handler om måden man tager eller ikke tager imod på .. og så er vi tilbage til at med det skrevne mangler vi kropssproget, mimik og udstråling, men og det kan da godt være det er HELT forkert tolket , men Susannes facon virker bare så negativ ...
    Jeg kan heller ikke huske noget med en Mimi ... og nej selvf skylder man ikke nogen "noget" men tja pli og høflighed når nogen har været engageret i ens udfordring ..


  • #191   14. apr hvor er JOHN ?

  • #192   14. apr Selvfølgelig står man ikke til ansvar overfor hele HG med, hvilken bil man har købt. Men når nu en HEL tråd handlede om, hvilken bil, hun kunne købe og altså SELV efterspurgte andre menneskers råd og vejledning, så er det sgu ringe ikke at fortælle, når man har besluttet sig for en løsning. Det handler ikke en disse om, om Susanne har taget imod råd eller ej, det handler om attituden, og den halter gevaldigt.

    Men jeg skal gerne indrømme, at jeg lugtede ugler i mosen, da hun lige pludseligt skrev, at hun havde da købt en ny bil, og min mistanke holdt stik. Hun havde en hel tråd igennem skrevet er utal af gange, at dét havde hun sørme ikke råd til og bla bla bla, altså, hun brugte økonomi til at skyde folks gode råd ned med. Hun indtog igen offerrollen, når der igen ikke var belæg for det og det er bl. a. dét, der provokerer mig!

    Vi har alle ansvaret for vores eget liv og vi har kun os selv til at skabe de bedste rammer. Den der evindelige attitude med, at det altid er åh, så synd for Susanne er efterhånden til at brække sig over, for gu' har hun så åbenbart råd til at købe en ny, dyr bil OG trailer (en løsning der efter eget udsagn heller ikke duede!) og dels insisterer Susanne på at have en svinedyr hobby med de katte, hvilket er fint, men ikke når man så konstant piver og hyler op om dårlig økonomi!


  • #193   14. apr Hanne, dem der rigtig kender mig, hvilket kun er nogle få, de ved, at jeg sjældent er negativ. Men jeg blev negativ til sidst, fordi jeg utallige gange havde skrevet, at bilen var købt, og alligevel blev de samme spørgsmål ved og ved. Ja, jeg har også en grænse, og i går var den nået. Jeg er kun et menneske. Min mand var syg i går, så nul aftensmad og kom først i seng efter klokken 05.00. Jeg ved godt, at det meste af det, jeg skriver bliver misforstået, men nogle få herinde leder kun efter noget at misforstå. Jeg ved godt, at jeg ikke passer ind i samfundets firkantede kasser, men heldigvis gør det ikke mig til et dårligt menneske.

  • #194   14. apr Jeg forsvare ikke Susanne, jeg deltog slet ikke i tråden. Jeg tror bare at jeg tænker lidt sådan, at Susanne oprettede en tråd, Susanne fik råd, Susanne købte bil og slettede tråd, og end of story.
    Altså vil Susanne fortælle om sin nye bil, så kan hun da bare slå sig løs, og hvis ikke, jamen så fuck da det.
    Altså jeg mener, når alt kommer til alt, er det så ikke uendeligt ligegyldigt?
    Hvis man føler at det er spild af tid at svare, jamen så lad være. Altså det er nok mit bedste råd.
    Det eneste jeg bare vil forsvare, det er det der med at tro at andre mennesker skal stå til regnskab overfor os.


  • #195   14. apr Skrighunden, igen bliver mine ord fordrejet. Jeg skrev, at jeg ikke havde 500.000+ til en ombygget bil, som kørestolen kunne være i. Det skrev jeg MANGE gange. Rigtig mange. Og det har jeg såmænd stadig ikke. Den vi valgte koster under det halve. Men usandheder får en jo til at stå I bedre lys. Vil du se min konto?

  • #196   14. apr Susanne, vi lader den ligge her, for vi bliver aldrig enige og det behøver vi heller ikke.

    Nu vil jeg smutte i biografen med min søde mand og nyde resten af weekenden. smiley


  • #197   14. apr Susanne: det passer simpelthen ikke det du skriver. Du skød alle nævnte biler ned med pris og dem der var til at betale var for lave, for små osv. så du ikke kunne have kørestol med.
    Og du kunne sørme heller ikke have en boks på taget.
    Det er lige præcis din offermentalitet og din attitude der gør at du gang på gang rager uklar med alt og alle. Det er altid synd for dig..
    og ellers fuldstændig enig med Skrigehunden..

    Jeg har blokeret dig for jeg ønsker aldrig af vanvare at komme til at svare dig i dine tråde igen, så du igen igen kan spy galde og brok udover os og derefter igen hoppe tilbage i dit offerhul.. Men du burde virkelig se indad..

    Over and out herfra på Susannes indlæg..


  • #198   14. apr Hvordan vil du komme en kørestol i en boks, når stolen vejer over 130 kg, er 110 cm høj, 93 cm bred og x-antal cm lang? Netop derfor er/var det svært at finde en bil. Og ja, vi var hos en lang række forhandlere, hvor de fleste måtte melde pas. VW kostede 520.000 delvist ombygget. Toyota havde en, som vi ikke kunne få lov at se, og som lå på 420.000 plus ombygning. Det skrev jeg faktisk i går. Ligesom jeg skrev, at Darcia var for lav. Det er sku da ikke min skyld.

  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #199   14. apr Fornuftigt cookie smiley

  • #200   14. apr Yrsa er også sådan en putte-hygge-hund. Kan hun sidde på en og blive kløet, så ef hun glad

    Nogle gange får man fnidder men det er bare fordi hun så gerne vil elskes.


  • #201   14. apr Sia har i dag præsteret flere sammenhængende hjerneceller til dagens træning smiley
    Der er måske håb forude smiley

    Sia er totalt lækker, men der er godt nok knald på hende smiley


  • #202   14. apr Jeg har ondt i hånden, sådan mellem pege- og tommelfinger. Hvilket giver mening, for jeg er både blå og hævet og har et rødt mærke midt i bulen. Umiddelbart tænker jeg at en hund er skyld i det, og jeg vil nok sætte mine penge på Ellie. Men jeg kan på ingen måde huske at hun har hakket mig i hånden smiley

  • #203   14. apr Sia har tabt sine mælketænder, så nu har jeg blå mærker i stedet for rifter/sår smiley

  • #204   14. apr jeg undre mig faktisk også, og der blev ikke svaret, men, hvor er John blevet af?

  • #205   14. apr John har slettet sig. Det har Søren vist også.

  • #206   14. apr Jeg savner både John og Søren.

  • #207   15. apr Susanne, jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvilken Dacia, der ikke er høj nok? I forhold til den Toyota, du har købt. smiley

    Både Dacia Jogger og Duster er højere end Toyota, og så er de temmeligt meget billigere. smiley


  • #208   15. apr Det var i forhold til at kunne have kørestolen med i bagagerummet, som jeg skrev. Igen blandes to ting sammen. Dacia Duster var lavere end Toyota Proace Verso long.

    Vi valgte Toyota, da vi med en serviceaftale kun skal tænke på dæk og evt batteri de næste 10 år. Jeg har ingen steder skrevet, at den vi har valgt er højere end noget som helst. Dog er Cross højere og længere end en almindelig Yaris.


  • #209   15. apr Og det er lige netop oga det her konstante ordkløveri, at jeg slettede tråden. Vi har købt. Længere er den ikke.

  • #210   15. apr Susanne, grunden til, at jeg spørger er, at du skød Dacia ned som værende for lav, hvilket den ikke er. Jeg er udmærket klar over, at I har købt, men fakta er bare, at I kunne have fået en højere og billigere bil, end den I har købt, og bl. a. højden og økonomien var nogle af de argumenter du brugte til at skyde forslag ned med.

    Men jeg giver dig ret i, at en serviceaftale er en god ting at have, hvis man ikke har så meget at gøre med til dagligt, dog kan det også blive en unødig dyr affære, især fordi Toyota er kendt for at lave kram. smiley

    Men god tur i jeres nye bil, håber I bliver glade for den.



  • #211   15. apr En Duster kan stadig ikke have kørestolen med. Derfor blev den fravalgt.

    Og tak, vi har haft Yaris før, så jeg er sikker på, at vi bliver glade for den. En serviceaftale indeholder alt. Lige fra at få skiftet vinduesviskere til dækhotel mm. Serviceaftalen er billigere pr md, end hvad vi gav i afdrag på handicapbussen.


  • #212   15. apr Yaris kører også længere på literen og er billigere i halvårlig afgift.

  • #213   15. apr Hvornår ville I herinde gøre op med jer selv om en ny hund er forkert for jer eller ej? Har drømt siden Norbert skulle væk om en ny og Norb var en stor del af at afhjælpe min angst og det skulle den ny også gerne, og jeg har slet ikke kunne være til uden.
    Jeg fik hentet en ny i lørdags. Super sød og dejlig blanding, og der er ikke noget galt med hans væremåde overhovedet, han er så nem og vi hygger med ture og leg og starten på lidt træning, men jeg er gået helt i stykker.
    Jeg ved godt at der er en tilvænningsperiode, men jeg havde slet ikke regnet med det her og jeg føler mig så dum og ond over at jeg allerede nu fortryder alt ved at få ham her og måske egentlig måske føler det er gået for hurtigt selvom jeg ikke har kunne tænke på andet. Jeg vil nødig ødelægge ham med at ryge frem og tilbage, men jeg har det virkelig skidt og er i tvivl om hvad der er den bedste måde at håndtere det på


  • #214   15. apr Men Susanne, man kan dælme fået lavet meget service og skiftet mange vinduesviskere for knapt 30.000 kr. for 5 år, forhandlerne forærer jo ikke skidtet væk, men tjener styrtende med penge på dem. Når vi skal have skiftet vinduesviskere på bilerne køber vi jo heller ikke ved autoriserede forhandlere, men køber dem på nettet og skifter selv.

    Nå, men min anke gik egentlig mere på, at du gang på gang brugte økonomien (hvilket er helt fair, hvis det reelt forholder sig sådan) som argument, og så ender I alligevel med at købe en af de dyreste biler i sin klasse og med en løsning (trailer), som også blev skudt ned gang på gang. Jeg undrer mig bare over dine bevæggrunde, men dem har du så svaret på. smiley

    Tak for at svare mig i en god tone. smiley


  • #215   15. apr Norlunlus, jeg ville nok aflevere den tilbage. Der er kun gået 2 dage og hvis du har det så skidt med det som du skriver, så synes jeg du skal levere den tilbage.

  • #216   15. apr Igen den trailer. Jeg giver op. Som sagt har det med en trailer aldrig været skudt ned. Det har altid været vores plan B. A havde været bedre men for dyr. Jeg ved ikke, hvor meget jeg skal skære det ud i pap.

    Forden har kostet os rigtig mange penge. Det vil vi gerne undgå at gentage. Alene årlig service koster kassen, og uden er der ikke 10 års garanti.

    Og Yaris kan jeg komme ud og ind af, hvilet jeg har haft problemer med andre mærker. Det er trods alt mig, der skal kunne køre den.


  • #217   15. apr Men en Dacia er højere og kan også trække en trailer. smiley

    Din nuværende Ford, er den bevilget af kommunen?


  • #218   15. apr Norlunlus, jeg ville give det et par dage. Da min første hund blev aflivet, faktisk i morgen for 13 år siden, gik der 4 dage før jeg fik Bella hjem. Hun var objektivt en sød og nuttet hvalp, men nogle dage efter jeg havde fået hende, kan jeg huske at jeg brød helt sammen og tænkte, at jeg aldrig ville komme til at elske hende, og slet ikke så højt som jeg elskede Malde. Men så vandt hun alligevel mit hjerte smiley

    Når man sammenligner en ny hund med den gamle, vil det tage tid. Hvis du i stedet forsøger at se den nye hund som sin egen, og giver jer tid til at få det bånd, som helt sikkert er dét du savner, så er jeg sikker på at I nok skal finde melodien smiley


  • #219   15. apr Skrigehunden, hvis jeg havde råd til en Toyota ville jeg aldrig overveje en Dacia uanset at den var billigere.
    Jeg er træt af min 308 SW, dels pga den er for lille med 3 hunde, hvoraf den ene er i ponystørrelse, og dels pga man sætter sig NED i den, og selvom vi kan få 100.000+ for den, så ville jeg ikke købe en dårligere kvalitet bil.
    Så må jeg jo vente til vi har så vi kan kaste yderligere 250-350.000 mere efter en større bil, uagtet at jeg kunne få en Dacia der er større til mindre penge. Jeg kiggede på Logan da den kom frem, men da jeg så hvordan man pillede “bagsædet” af, og hørte dørene smække, blev det et nej tak. smiley


  • #220   15. apr Cookie, jeg har det da på samme måde, men eftersom det var et spørgsmål om økonomi undrede jeg mig.

    Men har man et behov her og nu og ikke HAR råd til andet må det jo være sådan. Ikke alle kan bare udskyde det at købe en ny bil. smiley



  • #221   15. apr Skrigehunden, helt enig og jeg undrede migogså, men det er jo nytteløst at prøve at finde en fornuftig forklaring, for Susanne mener jo selv hun var så super positiv åbenbart men bare træt af at fortælle det samme igen og igen.

    Ja jeg ærger mig sgu lidt over min kære husbond ikke synes det kunne være en god løsning med leasing af en Jeep Wrangler.. jeg kunne ellers godt se mig selv køre rundt i et stort benzinslugende møgdyr af en bil.. Bare træls når jeg skal ud og handle, men så kan jeg vel låne hans 2008 smiley


    profilbillede
  • #222   15. apr Haha, den er da også cool, den giver helt sikkert lidt street credit. smiley

    Jeg foretrækker tyskere, helst med lidt spark bagi. smiley


  • #223   15. apr Nu bor vi jo på landet så en 4x4 er jo oplagt.
    Men jeg har lidt kig på en Mercer også.
    Men lige nu har vi kun til en C5 Aircross sport , som for såvidt kunne være fin nok, men hvis jeg nu venter kunne det jo hænde at han kunne blive overbevist om noget større endnu. Han selv er brændt varm på en Volvo XC60 hvor jeg ville vælge XC90.
    Vi er ikke modne til en elfætter endnu. Så skulle det da lige være en Tesla Model S long range. Men så er vi vist ude i noget hundetrailer også smiley Jeg kan jo ikke stoppe dem op på taget..


  • #224   15. apr Tak for svar, Zenta. Og tak Anne, det er rart at høre fra en, der har været i samme situation.
    Jeg tænker efter også at snakke med familie om det, at jeg vil prøve at give det mere tid, for jeg holder virkelig meget af ham og han er på mange måder perfekt til det arbejde han forhåbentlig kommer til at skulle og til mig, ellers var han ikke kommet herhjem, men han er ikke Norbert, og det er nok er dér, det gør mest ondt.


  • #225   15. apr Yaris Cross koster under 300.000 og så får de min Ford i bytte, den får vi også over 73.000 for. Det er stadig indenfor mit rådighedsbeløb. Og ja Toyota er en bedre kvalitet, og da den nok bliver min sidste bil, skulle den gerne holde 12 år eller mere. Og ja, min Ford var bevilliget af kommunen. Men vigtigst af alt, jeg kan komme ud og ind i den. Det kan min mand også. Jeg har det meget sværere i andre mærker. Det ville være dumt at købe en, vi ikke kan bruge.

  • #226   15. apr Susanne, det er da besynderligt, at du så ikke kan få bevilget en ny. Er det fordi kommunen mener, at du skal reparere på den du har i stedet for at købe en ny?

    Jeg håber da du anker den afgørelse.


  • #227   15. apr Cookie, vi har elbil, og når den gamle Opel (diesel) skal skiftes bliver det endnu en elbil. Tesla er ingen af os til, men vi har en ID.3, som gerne måtte blive bil nr. 2 også, men VW har sovet i timen i forhold til at få træk på, der skulle måske komme en opdateret model med træk til efteråret. Ellers bliver nr. 2 en ID.4 eller ID.5. Nr. 2 bliver så nr. 1 til den tid, men ID.3'eren forventer vi at køre i, til den ikke kan mere, sådan gør vi altid med vores biler. Eller indtil de bliver for dyre at reparere på. smiley

  • #228   15. apr men han er ikke Norbert, og det er nok er dér, det gør mest ondt

    Dét er han nemlig lige præcis ikke. Og det er SÅ hårdt, men også SÅ befriende, når først det svære har lagt sig.

    Du skal prøve at lægge den dårlige samvittighed fra dig - der er ingen der forventer, at du føler et stærkt bånd til ham allerede på 2. dagen. Så giv jer tid sammen smiley Hvis det ikke ændrer sig i løbet af et par uger, så kan du overveje om I bare ikke er et match. Men lad ham lige charmere dig først smiley


  • #229   15. apr søren har ikke slettet sig ..

    John har måske, jeg tror mere han er her under et andet brugernavn, ham savner jeg nu også indimellem

    men Martine savner jeg, håber virkelig det bare er sæsonen der gør hun ikke har tid til at være på


  • #230   15. apr Skrighunden, nej de mener, at jeg nu pludselig kan bruge offentlig transport.




  • #231   15. apr Det knager i FN smiley smiley .. det er skræmmende, retorikken siges aldrig ar have været så "slem" i FN's historie

  • #232   15. apr Søren og John er/var nok omend de største Karens herinde, og det er nu engang en ret stor præsentation, når det her forum er fuld af dem....

  • #233   15. apr Skrigehunden, der skal simpelthen være større rækkevidde på langt de fleste biler før de bliver interessante for os. Eller en ladetid på 5 min og så have 200 km mindst på batteriet.
    Men der kommer en billig elfætter hjem på et tidspunkt (Xiaomi) som netop har folus på hurtig ladning og mange km på batteriet.
    Så den skal da kigges på.
    Har haft kig på Fisker Ocean long range også, men den tror jeg ikke nogen tør købe nu hvor de nærmer sig en konkurs.
    Men markedet bliver udvidet godt og grundigt nu er jeg sikker på.


  • #234   15. apr Tak Anne, det vil jeg prøve at gøre, tak for hjælpen. smiley Forhåbentlig begynder det snart at føles bedre for skøn er han smiley

  • #235   15. apr Billed fra en virkelig skøn morgentur i skoven med Penny foran kickbiken smiley
    Smed kickbiken på traileren og kørte ned til skoven. Spændte Penny for og var så det bare totalt 'nydning' smiley Solskin, fuglesang og en glad Dobermann, der fik lov at strække ud. Jeg fik også selv god motion smiley


    profilbillede
  • #236   15. apr Og ja, på billedet havde hun lige fået en lille pause i skridtgang, hvor jeg gik og trak kickbiken, så hun kunne snuse og tisse.

  • #237   15. apr @183: Løbeænder er altså bare nogle virkelig sært udseende skabninger. Men topnuttet er den nu altså smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #238   15. apr "Søren og John er/var nok omend de største Karens herinde"

    Gider en eller anden forklare mig, hvad ovenstående sætning betyder? Hvem er fx Karen? smiley


  • #239   15. apr Cookie, de fleste elbiler (nyere) har nu også 200 km. på batteriet, selv om vinteren.

    Vores (58 kWh) kan vi få omkring 200 km. ved 80% opladning, men det er også 90% motorvejskørsel med 130 km/t.

    Vi kører omkring 45.000-50.000 kilometer pr. år og har været på lange bilferier til bl. a. Holland og Litauen, og det var absolut intet problem med en ladepause på 20-30 min. hver 3-4 time. Man holder jo alligevel pauser undervejs. Når det så er sagt er komforten i en elbil (måske lige minus Tesla, undtagen S'eren smiley ) så meget bedre, så det opvejer alt andet for os. Så vi kommer aldrig til købe diesel/benzin igen. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #241   15. apr Tak, Karina smiley men jeg synes nu stadig, at sætningen er noget sludder - sådan a la den gode gamle "elefanter går hverken med slips". Søren og John var nok omend de største Karens så ............. øh hvad? Eller er det også et eller andet nyt sprogbrug, jeg ikke lige har fanget? smiley

  • steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.121
    #242   15. apr I lørdags lykkedes det endeligt at få Sofie hjem. Hun skal selvfølgelig ikke gå alene, og da "Snuske" manglede en ven, og vi manglede en sød og lidt yngre Shetlænder, kom hun også med hjem.
    Så nu er alle dyrene endelig samlet på matrikelen smiley


    profilbillede
  • #243   15. apr Ja men så tager det også betydeligt længere tid at lade til 200 km på dem. Og tidspilde og dermed tankning er det værste jeg ved. Jeg gider ikke skulle lade bilen i 1/2 til 1/1 time for at kunne køre 4-500 km.
    Xiaomi kan lade hurtigt ved lynlader. 5 min så er der over 200 km ekstra. Tankning og køkørsel er virkelig min kæphest.jeg har ikke tålmodigheden, og kører hellere en kæmpe omvej hvis jeg kan undgå kø.. smiley
    Elsker min dieselbil der kan køre 1000 km imod et tidsspilde på 3-4 min max. Og det uden at få rækkeviddeangst..


  • #244   15. apr Det skal man helt sikkert gøre op med sig selv, hvad der vægter højest, ligesom mår man køber fossilbil. Alle elbiler, uden undtagelse lader langsommere efter 20% og efter 80% er det spildt, hvis man fx er på bilferie. Der er det hurtigere at lade igen før, end at sidde og vente fra 80% til 100%.

    For os har økonomien ved en elbil også megwt at sige. Vi sparer mellem 2.200-2.400 kr. i brændstof pr. måned og bilen "tanker" sig selv om natten i carporten, nemmere og billigere kan det ikke gøres.

    Vores diesel, en Opel Corsa kører mellem 23-24 km/l, men den er stadig betydeligt dyrere end elbilen, også i driftsomkostninger.

    Elbiler er bestemt ikke for alle (endnu), men for os har skiftet været helt rigtigt. smiley


  • #245   15. apr #241
    Ok, Karen smiley

    Som sagt, der er fyldt med dem på denne her side. Omend meget underholdende. smiley


  • #246   15. apr @241: Isabelle - jeg vidste heller ikke hvad en Karen var smiley Jeg kan så heller ikke få det til at passe. Synes egentlig ikke at John og Søren var brokkehoveder. Men der er måske igen et eller andet der er gået han over hovedet på mig????

    @el-bil diskussionen: Jeg kommer ikke til at eje sådan en før jeg kan lade den hjemme. Og det har temmelig lange udsigter: det kræver åbenbart at der bliver gravet nye kabler i jorden i mit område. En på vores vej har fået el-bil og hjemmelader og vores elselskab har meldt ud at nettet herude ikke kan bære flere, da vores nabo ville have haft sat en hjemmelader op. Vi kører på en meget gammel og tynd kobberledning åbenbart. Og der var ikke lige planer om at skifte den.
    På vores nuværende sikring kan vi desuden heller ikke både få varme i huset og lade en el-bil. Og at skulle tilbringe lang tid på en ladestation på vej hjem fra arbejde hænger ikke sammen med vores hverdag.
    Vi skal snart skifte min mands elskede Passat van ud; den er ved at være slidt op. Afløseren bliver nok noget firhjulstrækker; passaten har to mangler i forhold til det liv vi har nu: 1. den ligger ikke godt på vejen, når der kommer læs på en stor trailer (1500 kg). 2. Den er for lavbundet. Om det er på diesel eller benzin betyder ikke så meget. Og ja, det er sikkert meget politisk ukorrekt, men det lader ikke rigtigt til at el-biler tænkes til folk på landet med behov for transport at hunde, køer, heste, gravemaskiner, store mængder byggematerialer osv osv osv. De tænkes vist til det segment der har brug for en handy pendlerbil, en ferietur i ny og næ, som max har brug for plads til en kuffert eller to. Og forøvrigt massere af tid i overskud i hverdagen til at holde på en ladestation og hygge sig med kaffe og en bog smiley


  • #247   15. apr Jeg ville heller ikke gide en elbil, hvis vi ikke kunne lade hjemme. Vi arbejder på samme arbejdsplads og de har også Clever ladere, så det gør det nemt for os i hverdagen. Men ikke om jeg gad lade ude i byen hver eller hver anden dag, så det kan jeg sagtens forstå.

    Jeg kender dog en del, der bor i lejlighed og ikke har mulighed for at lade hjemme, eftersigende er det åbenbart en vanesag at lade ude hver dag, meeen jeg er ikke overbevist. smiley

    Vi bor i et nybyggerområde og efterhånden holder der mindst én elbil ved hvert hus. I vinters, da det var koldest om natten, blev ladehastigheden pga. den lave temperatur og belastningen fra de mange elbiler sat ned til det halve, dvs. omkring 5-7 kW. Det er ikke et problem, de fleste har jo timerne til rådighed om natten. Men man opfordrer også til kun at lade bilerne om natten og ikke i spidsbelastningsperioder mellem 17-21, hvor mange laver mad m.v. Det er også langt billigere at lade om natten, så det giver næsten sig selv. smiley


  • #248   15. apr Det her billede dukkede op på Facebook i dag, taget for 9 år siden. smiley

    Hvor jeg savner den lille hundemand. smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #249   15. apr Jeg synes nu ikke, at der er særlig meget brok herinde, Nissen. Der er generelt ikke så meget liv faktisk, og DET vil jeg gerne brokke mig over smiley


  • #250   15. apr Selvom jeg både havde mulighed for hjemmelader OG der er ladestationer her på jobbet, så endte jeg alligevel med en hybrid istedet for en el-bil.

    En el-bil med tilstrækkeligt stort batteri, lang nok rækkevidde, kort ladetid OG plads til alle hundene, var næsten umuligt at finde, og HELT umuligt at betale smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #251   15. apr Jeg er en lille bitte smule misundelig på jer, der har RÅD til at købe nye biler - eller lidt brugte el- og hybridbiler. Glæd jer over DET - altså at I har råd smiley

  • #252   15. apr Jeg ville gerne have el, men har ikke kunnet finde en, hvor økonomi og mine behov hænger sammen.

    Jeg har 118 km på arbejde hver vej og selv om jeg kun er afsted 2-3 gange om ugen ved jeg at jeg ikke ville orke at skulle lade hver gang jeg er afsted. Der er ikke mulighed for at lade på arbejdspladsen.

    Samtidig skal der være plads til seks whippets og med de krav kan jeg ikke finde noget, der passer til pengepungen


  • #253   15. apr Jeg bor i lejlighed og vores afdeling har lige fået elladere på p-pladsen.

    lige pt er det for beboere og deres gæster, men bliver det ikke brugt nok vil folk udefra få lov at bruge dem smiley


  • #254   15. apr Jeg har min elskede Toyota Sportsvan, som er den mest pålidelige bil i verden smiley Jeg har haft den i omkring 6 år nu, og den har rundet 350.000 km. Den skal have ny brændstoftank, ny tandrem og 2 nye sommerdæk. Min mekaniker mener at jeg skal aflive den og købe en ny. Men dels er jeg bare rigtig, rigtig glad for min 'Yota, dels vil jeg jo også skulle smide penge i en ny bil.

    Så jeg fikser min gode, gamle dieselbil, og tager et par år mere med den. Skulle jeg alligevel blive tvunget ud i ny bil, bliver det en benzin. Med mindre jeg finder en virkelig billig hybrid på auktion smiley


  • #255   15. apr den der i #232 Karen fattede jeg heller ikke en meter af, så blev da helt glad da andre heller ikke helt var med ..
    Synes ikke de er brokkere .. er sikker på de læser med

    ny bil, det er også et issue her ... vores fylder 10 år nu her i maj, men jeg orker ikke rigtig, er ikke klar til el ... hybrid bliver det aldrig vi kender flere der har prøvet, og min mand har flere kolleger der har været der, og skiftet hurtigt igen .. der er bare 2 systemer der så kan gå itu, og 2 systemer der skal vedligeholdes ..
    Så enten holder vi den vi har et par år og håber der ikke kommer store rep, ellers køber vi benzin igen og tænker det kan gå de næste 10 år..
    Der er lige kommet en ny Peugeot 2008 til under 200.000 den summer jeg lidt over ..


  • #256   16. apr Åh Anne - jeg havde også Sportsvan i MANGE MANGE år, og var helt ufatteligt glad for den!! Det var desværre min eks, der "vandt" den, da vi blev skilt smiley

    Så har jeg kørt Toyota Auris på gule plader indtil for 1,5 år siden.
    Der fyldte den 14 år, og jeg turde simpelthen ikke risikere, at stå herude på landet, med langt til alting, og pludselig ikke have et brugbart køretøj.
    For med de krav os med mange hunde har (og de økonomiske hensyn) så smutter man jo ikke bare lige omkring og køber én, ved den nærmeste forhandler smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #258   16. apr Børsen brænder. Hvor er det trist smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #259   16. apr Du var lige tre sekunder hurtigere, Frk. Jensen.

  • #260   16. apr og så på Dr. M's fødselsdag .... men trods alt bliver vi ikke bombet ... mon ikke det bliver bygget op igen, og så bliver det en med tiden en historisk begivenhed den dag det historiske Dragespir kollapsede på den historiske bygning, så historie på historien .. godt der tilsyneladende ikke er nogen der er kommet noget til .

  • #261   16. apr Hvor er det dog mega trist, at endnu en historisk bygning bliver ødelagt af ild, men heldigvis har vi set dem (Roskilde Domkirke, Notre Dame, etc) blive bygget op, selvom dragespiret aldrig bliver 100% det samme, da det ikke ville kunne lade sig gøre.

    Men hold nu k*ft hvor bliver man træt af kvaliteten af dansk journalistik "Børsen har været din arbejdesplads i mange år, hvordan er det at se den gå op i flammer?" Ja, hvad tror du selv?! Aj, men hvor bliver man dog dum i nakken af at høre på den slags!

    At det så nu også bliver til et gæt om terror, og at folk lige kan lufte deres racist-kommentarer er ligeså klamt, for ikke at nævne, at vi faktisk har utrolig mange eksperter indenfor renoveringsprojekter og brandbeskyttelse i diverse kommentarsporer på facebook - ej, men hvor bliver man træt af mennesker, når sådan noget her sker!

    Nå, men jeg fik lidt luft smiley



  • #262   16. apr Enig DK journalistik er ringe ... efter det store nederlag "hvordan har du det " ja hvad tror du selv ... ofte tåkrummende

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #263   16. apr Jeg er ikke fortaler for dødsstraf - eller "øje for øje". Men når to voksne mænd går i gang med at voldtage/tilskynde til at voldtage en pige på to år, får jeg en voldsom lyst til at nogen kastrerer de afskyelige møgsvin - langsomt smiley smiley smiley smiley

  • #264   16. apr Det er SÅ sygt!!! Der må virkelig være noget seriøst galt i hovederne på dem!


  • #265   16. apr hvad er nu det for en sag ?

  • #266   16. apr Uha Isabelle, jeg har kun læst overskrift på sagen. Jeg tør slet ikke læse om det smiley

  • #267   16. apr Billede fra tagterrassen på min arbejdsplads i morges. Så sørgeligt...

    profilbillede
  • #268   16. apr Tjaaa ... så brænder Børsen med det berømte Dragetårn med de 4 drager med snoede haler .... og så kun lige efter vi er gået ind i Dragens År . smiley ..... og på Dronning Margrethes fødselsdag smiley

    Det siges ellers at dragerne skulle sikre/ beskytte os mod brand og Div. andre grumme ting
    smiley smiley smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #269   16. apr Du er liiiiiiiiiiiiidt sent ude med den triste nyhed, Nittib smiley ( #257 m.fl.)

  • #270   16. apr #269 ... Isabelle .... Ja .. jeg er sgu godt klar over at der er skrevet før at Børsen brænder ....
    smiley ...... Det tror jeg hele Danmark og resten af verden ved .... smiley smiley


    Det er det, jeg skrev nedenunder... vedr: Dragens År her i 2024 ..... Det siges ellers at dragerne skulle sikre/ beskytte os mod brand og Div. andre grumme ting .

    Som sædvanlig læser du ikke ALT man skriver ..... smiley smiley til dig ... tilbage


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #271   16. apr Jo jo - jeg læser skam som oftest alt. Men når du skriver "Så brænder Børsen ..........." KAN jeg ikke lige regne ud, at du har læst tidligere at ....................... Børsen brænder. Alt det med dragerne siger mig ikke rigtig noget - udover, at det er ment for sjov - på en eller anden måde smiley

  • #272   16. apr har stadig ikke fundet ud af hvad #263 handler om ..



  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #273   16. apr Denne sag, Hanne - fra Politiken i dag:

    "Endnu en mand er blevet fængslet i en sag om voldtægt af en toårig pige.

    Kendelsen om varetægtsfængsling er afsagt tirsdag i Retten i Holstebro.

    Det skriver TV Midtvest.

    Den 44-årige mand er sigtet for at have tilskyndet en anden mand til at gennemføre overgrebet på pigen samt for at have være med til at filme overgrebet og dele video af det."

    smiley


  • #274   16. apr #271 ... Isabelle .... Anbefaler du læser om Dragens År ...
    Man kan også læse om ... grisens år ... harens år ... abens år ... rottens år ... hestens ... Osv. Osv. .... God fornøjelse .

    I År 2024 ... er det altså Dragens År ... smiley smiley

    Det lyder Kinesisk .. ikke ??? ... det er det også smiley smiley ........ men du kender jo alt til Kinesere ...... ha ha ha


  • #275   16. apr Noget helt andet:

    I en alder af 45 år, er jeg begyndt at tage kørekort.
    I dag var første køretime på vej og det gik over al forventning.
    Jeg er dælme stolt af mig selv! smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #276   16. apr Læs selv om drager og kinesere, Bitten smiley

    STÆRKT, Louise smiley

    I morgen kommer mine hunde hjem fra dage hos eksmanden. Åh, jeg glæder mig smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #277   16. apr Nu er jeg jo ved at lave opgaver til børnebørnene.................. Så I får lige én af dem smiley

    Børge kan godt lide øllebrød.
    Erik vil helst have ymer.
    Charlotte er vild med æg.
    Hvad skal vi give Gurli?
    Havregrød, vandgrød eller en ostemad?


  • Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #278   16. apr Isabelle - hvad med (w)ienerbrød til Gurli?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #279   16. apr Wienerbrød er faktisk et godt bud, Marie smiley Måske skal jeg, for ikke at havne i tvivlsspørgsmål, sende Gurli hjem og tilbyde Nana en ostemad smiley

  • #280   16. apr #273 endnu et par stk af den mandlige garde der kan puttes i hullet ... svin

  • #281   17. apr Min lille missepige var ved at stille kattepoterne ved dyrlægen i dag. Så hun skal i narkose igen om 14 dage. smiley

  • #282   17. apr Jeg ELSKER livet med brugshund (og nu jinxer jeg det sikkert)!

    Jeg er vild med at hun rigtig gerne gider at gå tur, men 1000 gange hellere vil træne, og når så hun træner, giver hun sig 100%. Om vi så kun træner 15-20 minutter, så er hun glad og tilfreds, og vil til enhver tid foretrække dét fremfor en lang gåtur smiley

    Og når hun så også får en ny bamse med hjem fra træning, er lykken gjort smiley


    profilbillede
  • SC
    SC Tilmeldt:
    jul 2021

    Svar: 13
    #283   17. apr Jeg læser ikke med så tit herinde, men når jeg gør, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at nogle få brugere ville have godt af at tage en meget lang pause herindefra, og fokusere lidt på noget andet - f.eks. deres eget liv, dem selv, deres egne handlinger, og deres relationer til andre. Måske en hobby udenfor hjemmet. For der er altså nogle gange nogle ting der bliver skrevet, hvor man tænker ...hold da op, det er vidst en smule over hundegalleris 'pay grade'.
    Selvsamme personer virker også til at have umådelig svært ved at tage ansvar for egne handlinger, nogensinde, og ingen foreslåede løsninger på eventuelle problemer kan bruges, nogensinde, selvom man selv har bedt om forslag. Alt går galt, hele tiden, og det går ikke bare lidt galt, det går fuldstændigt af helvedes til.

    Egentligt ret trist, det må jo næsten være et symptom på noget dybere. Ensomhed og et behov for opmærksomhed? Psykisk sygdom? Nok lidt af hvert.

    Nåh. Nok om det. Jeg fandt en god portion morkler den anden dag (10-12 stykker). Det gør altid dagen lidt bedre med sådan en dejlig overraskelse, og det handler jo om at sætte pris på de små ting i livet og skabe sin egen lykke smiley


    profilbillede
  • #284   17. apr Der er ikke noget så skønt som folk, der skal gøre sig kloge på andres gøren og laden, og som alligevel "ikke læser herinde så tit." smiley

    Nej, fint. Så smut du bare igen.


  • #285   17. apr
    Jeg læser tit herinde, og når jeg gør, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at nogle få brugere, der stort set aldrig læser herinde, ville have godt af at tage en meget lang pause herindefra, og fokusere lidt på noget andet - f.eks. deres eget liv, dem selv, deres egne handlinger, og deres relationer til andre. Måske en hobby udenfor hjemmet. For der er altså nogle gange nogle ting der bliver skrevet, hvor man tænker ...hold da op, det er vidst en smule over hundegalleris 'pay grade'.
    Selvsamme personer virker også til at have umådelig svært ved at tage ansvar for egne handlinger, nogensinde, og ingen foreslåede løsninger på eventuelle problemer kan bruges, nogensinde, selvom man selv har bedt om forslag. Alt går galt, hele tiden, og det går ikke bare lidt galt, det går fuldstændigt af helvedes til.

    Egentligt ret trist, det må jo næsten være et symptom på noget dybere. Ensomhed og et behov for opmærksomhed? Psykisk sygdom? Nok lidt af hvert.

    Nåh. Nok om det. Jeg fandt en god portion kaninpøller den anden dag (10-12 stykker) på mit job. Det gør altid dagen lidt bedre med sådan en dejlig overraskelse, og det handler jo om at sætte pris på de små ting i livet og skabe sin egen lykke smiley


    profilbillede
  • #286   17. apr Ok, jeg giver mig; Lens udstillede 10x bedre, hvor ualmindeligt dumt #283 er skrevet smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #287   17. apr 282

    Kan da godt forstå hun er glad for den bamse smiley
    Den er da mega lækker smiley


  • #288   17. apr er jeg en kulturløs, empatiløs, historieanalfabet, etellerandet ikke så pænt når jeg allerede nu ikke gider høre mere om Børsen og synes det er noget Københavneri at det fylder så meget på 2. døgn ....
    Sorry den var historisk, branden bliver historisk og ligeledes bliver genopbygningen .. jeg kan simpelthen ikke med man kalder det en tragedie ... hvad er sammenligningsmæssig så krig, sult, naturkatastrofer hvor menneskers hjem jævnes med jorden og folk begraves i ruiner ..


  • #289   17. apr Nej det er du ikke. Af samme årsag, ser jeg aldrig!!!! på News. Jeg bliver så helt igennem åndssvag træt af hvordan de kører rundt i det samme hele dagen igennem. Og stiller så mange åndssvage spørgsmål. Og så er det lige meget om det er Børsen der brænder, Dronningen der går af, eller noget helt tredje. De gennemkn*pper det simpelthen.

  • #290   17. apr Se lige hvad der kom i dag på mit arbejde

    De er godt nok kære !


    profilbillede
  • #291   17. apr Skye nyder foråret, nok hendes yndlingsårstid ...
    Den er også skøn, men ihh et svineri det er, når hun har været i mudderbad.
    Men de virker jo, hun er jo virkelig en smuksak, det meste af tiden smiley


    profilbillede
  • #292   18. apr @288: Jeg har det på samme måde. Jeg slukkede for dækningen af branden, da det begyndte at virke somom man forsøgte at vride gode historier ud af det. Ja, der er gået kulturarv tabt, men det er jo ikke første gang i historien at det sker og det er jo kun materielle ting, der er gået tabt.

  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 184
    #293   18. apr Må også indrømme den morgen jeg hørte i morgen radioen Børsen brænder…..
    Det kunne altså interessere mig mindre smiley
    Beklager… men det er bygning og IKKE en skole med børn som brændt.


  • #294   18. apr Jeg synes da egentlig heller ikke jordskreddet et sted i Jylland var super interessant, men der blev dælme også kogt suppe på det ben fra alle mulige vinkler i laaaaaang tid...
    Er det ikke bare det medierne gør? smiley


  • #295   18. apr #289 ........ Du skriver -------> " Af samme årsag, ser jeg aldrig!!!! på News. Jeg bliver så helt igennem åndssvag træt af hvordan de kører rundt i det samme hele dagen igennem. Og stiller så mange åndssvage spørgsmål. Og så er det lige meget om det er Børsen der brænder, Dronningen der går af, eller noget helt tredje. De gennemkn*pper det simpelthen. "
    ................................
    Hvis man ... aldrig !!!! .. ALDRIG !!!!! ser News .... hvordan ved man så at de kører i det samme hele dagen .... stiller dumme spørgsmål og at "de gennemkn*pper det simpelthen." ???? smiley smiley


  • #296   18. apr @A-S på den en side har du en pointe, på den anden side synes jeg hvad der kommer ud af det jordskred mht til fx ansvarsplacering er noget der kan komme til at berøre os alle i fremtiden, når og hvis den slags depoter placeres nær os ... det er nutidig samfundsrelevant for fremtiden så at sige ...
    Børsen står kun et sted ..og er ikke særlig samtids- og fremtidsrelevant for andre end de der nu mangler deres daglige arbejdsplads fysiske placering .

    @ Nittib, og Jannie ... egentlig var det ikke kun NEWS det var alle nyhedsudsendelser .. men Nittib, man behøver nu ikke at have set det mange gange for at vedtage man aldrig gør det i fremtiden medmindre der sker noget man er voldsomt optaget af for når man har set NEWs et par gange så kender man konceptet ..


  • #297   18. apr #296 ... Hanne M .... Jeg hæftede mig såmænd bare ved ------> aldrig !!!!

    Aldrig ( med 4 udråbstegn ) .... er vel ikke -----> nogen gange ???
    Jeg læser jo bare hvad der bliver skrevet. smiley smiley


  • #298   18. apr Det skal jeg gerne svare dig på Bitten, jeg har desværre en kæreste der ser et lys i News.


  • #299   18. apr Jeg tænker ikke der er risiko for at der bliver deponeret giftig jord i nærheden af mig. Og ansvarsplacering? Du tænker: hvem skal betale? Ja, det bliver jo nok os alle sammen, som skal spæde til, selvom det overhovedet ikke vedrører alle. Børsen kommer nok til at få et statsligt tilskud, men det bliver helt sikkert en masse andre end staten der kommer til at lægge flest penge her. Og godt det samme! Heldigt at nogle ender af landet har overskud, når andre konsekvent ikke kan få det til at løbe rundt.

    Nutidig samfundsrelevant? Børsen bliver brugt af rigtig mange mennesker. Mange flere end dem der arbejder der til dagligt. Fx bruger min arbejdsplads stedet til dimission af studenterne, og mange andre lejer også salen til forskellige ting. Udover dem som bor i lokalområdet som jo også er berørt.

    At påstå en jordbunke i Jylland skal rage mig i Nordsjælland mere end et brændt hus skal rage dig i Jylland er perspektivløst. Man er altid mere berørt over de ulykker som sker tættest på én. Selvfølgelig.


  • #300   18. apr Og Hanne har ret, et par timer en enkelt gang på News og så kender man ligesom konceptet med gentagelse på gentagelse på gentagelse og med dumme spørgsmål.
    Og så er det ikke svært at afgøre at det ikke er noget man gider bruge så meget som et eneste sekund mere på.


  • #301   18. apr Der skal da gentagelser til, for ellers kan alle jo ikke se det,f or alle er jo ikke på news på samme tid.
    Men man kan jo nøjes med at gå på en gang frem for flere gange, så slipper man jo for gentagelserne.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.464
    #302   18. apr Jeg ser ikke særlig meget fjernsyn - og har ikke News' båndsløjfer kørende i baggrunden. Måske derfor har jeg ikke nået at blive træt af dækningen af Børsens brand - som jeg synes er forfærdelig. Jeg elsker, at Danmark har smukke historiske bygninger. "Tilfældigvis" står de fleste af de historiske nok i vores hovedstad, som altså er København. Hvis nu Rosenborg, Rundetårn eller Amalienborg brænder, skal medierne så holde sig væk, for NU må det være nok med det københavneri? smiley

    PS. ER det ikke sådan, at News kører de samme historier døgnet rundt, fordi der jo ikke sker SÅ meget nyt 24/7, der passer til en landsdækkende kanal, og man regner med, at der kommer nye seere til løbende - mens andre får andet at lave?


Kommentér på:
Snik Snak version 35 2024

Annonce