{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak version 39
  • #1   6. jun Nøj hvor jeg kæmper en brav kamp i de her dage, for at bevare den positive, forstående, støttende og kærlige tilgang til tingene.

    Én af mine veninder ser (i perioder) utroligt sort på tilværelsen.

    ALT bliver tolket med sorte briller på, og er godt nok til (meget) diskussion, men uden hun på nogen som helst måde kan rokkes til at se bare det mindste lillebitte lyspunkt, eller vil overveje en anden vinkel.

    Det er fair nok, og jeg vil faktisk rigtigt gerne hjælpe, men hold nu op, hvor jeg bare synes, det er svært, når time efter time går med at gennemgå, ALT hvad der er sket, og lægge de negative tolkninger ned over det. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #2   6. jun Jeg tror, du skal holde dig til "støttende og kærlige" i din venindes sorte perioder og droppe det "positive og forstående". Sådan a la "jeg ser dig, støtter dig og elsker dig". Punktum smiley
    Du behøver ikke forstå hendes tilgang til tingene - og det positive kan vist desværre ikke bruges, når hun er i sort humør.
    Nu kender jeg jo ikke din veninde, men når jeg en sjælden gang rammes af et "livet er bare LO..." humør, hjælper det mest, hvis mennesker bare giver mig ret. Så mærker jeg selv, at - njaaaaaaaaaa - SÅ slemt er det faktisk heller ikke smiley


  • #3   6. jun Tak for godt råd Isabelle smiley

  • #4   6. jun Åh, Karina, sådan en veninde har jeg også. Og jeg erkender blankt, at jeg af og til glemmer at være venlig og forstående, og i stedet kommer til at skælde ud. Hun er sådan én som altid laver opslag på fb om hvor smukt vejret er, hvor dejligt hendes liv er, hvor meget hun elsker sin kæreste osv., og IRL er hun bare én lang gang brok. Og jeg kan blive HELT træt i knolden af det smiley

  • #5   6. jun Hvordan reagerer hun så, når du skælder ud? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #6   6. jun Beder du hende ikke om at læse sine egne opslag, Anne? DET ville jeg sgu være ret fristet til smiley

  • #7   6. jun Karina, hun reagerer med “ja ja, jeg ved godt at jeg er en taber og at alle hader mig” smiley

    Hvis jeg får hende stoppet INDEN hun sådan er gået helt i selvsving over hvor forfærdeligt alt er, så plejer det at kunne tages i opløbet smiley


  • #9   6. jun det lyder til der er kommet mug på

  • #12   6. jun Hvad er det for noget kød?

  • #14   6. jun Det lyder mystisk:
    Friskt og frosset ned i går, og i dag er det grønt smiley

    Hvis det er til hunden, så kan der godt være noget grønt i kødet, men det er jo også grønt før det bliver frosset ned.


  • #15   6. jun Har du et billede, Indica?

  • #17   6. jun Kan det være fordi det er iltet?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #19   6. jun Det har jeg ikke oplevet smiley

  • #20   6. jun Er det gris ? Synes at det er for mørkt til at være grisekød.

    Har godt nok aldrig oplevet det.
    Men jeg er da meget nysgerrig på svaret.
    Håber at du opdaterer hvis du finder ud af hvorfor.

    Jeg ville tage det med til slagteren hvor det er købt og spørge om en forklaring.


  • #22   6. jun Åha.. jeg har en veninde der også brokker sig konstant. Jamrer. Det er også træls med en masse dårligdomme og jeg lytter gerne og giver en skulder til aflæsning. Men man bliver træt af jammer og undskyldninger på aflysninger og udsatte aftaler.

  • #23   6. jun Lige nu synes jeg, at det hele er lidt surt.
    Torsdag og fredag, i sidste uge, passede jeg mit mindste barnebarn, torsdag kastede han op, fredag havde han virkelig dårlig mave.
    Torsdag fik jeg vasket tøj og sengetøj, der var meget, da barnet havde kastet op hele natten også. Tøjet blev selvfølgelig skyllet, inden det kom i vaskemaskinen.

    Søndag kom regningen, jeg fik vilde mavesmerter. Jeg har dog hverken kastet op eller haft dårlig mave, men udover mavesmerter har jeg også haft influenzasymptomer.
    Nu må det godt snart stoppe. Man kan bare ikke være syg i 5 dage, og samtidig have en teenagehund, som plejer at komme i hundeskoven næsten hver dag.

    Sia tager det ret pænt, selvom det mest er blevet til korte gåture i snor, og ture i haven, hvor jeg det meste af tiden bare sidder på en stol.
    Sias kong og slikkemåtte er ved at være slidt op, og der er ikke flere kødben i fryseren. Sia har sågar nået at æde en pakke stegeben smiley


  • #24   6. jun Mærkeligt vejr, regn og solskin samtidigt smiley

  • #25   6. jun I morgen skal Ellie og jeg til konkurrence (i øvrigt sammen med Linda og Titus), så Dorit skal igen passes af genboens drenge. De glæder sig helt vildt, og har planlagt hele eftermiddagen og aftenen med hende smiley

    Denne gang har jeg pakket hendes aftensmad, så hun ikke æder 400 g Pedigree (håber jeg) smiley


  • #26   6. jun Åh, Lise-Lotte, god bedring smiley

    Jeg havde jo corona da Ellie var omkring et halvt år, og det var dæleme hårdt smiley Heldigvis kunne jeg køre ned på mine marker og lade hende spurte rundt, men havde jeg ikke kunnet det, tror jeg at en af os ikke havde overlevet smiley


  • #27   6. jun God bedring Lise Lotte.

  • #28   6. jun Tak Anne smiley

    Jeg håber, at det går bedre i morgen, så vi kan køre i hundeskoven.

    Det er lidt hårdt at være syg og alene med sådan et løsgående missil smiley

    Sia fylder 7 måneder i dag smiley


  • #29   6. jun Tak Anni smiley

  • #30   6. jun Tillykke med de 7 måneder, Sia smiley Så bliver du fornuftig om 15-17 måneder smiley

  • #31   6. jun #30

    Tak, men jeg har aldrig tænkt mig at blive fornuftig smiley
    Jeg vil bare altid være en lalleglad hund, der sommetider er ved at tage livet af min menneskemor smiley
    Jeg vil drille Emmily, og slæbe urtepotter med våd jord ind i køkkenet, og når min mor så rydder op, så kan jeg lige stjæle nogle af æggene på køkkenbordet, som min mor skulle bruge til Røræg- men jeg var hurtigst smiley

    Hilsen
    Sia, det sorte lyn


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #32   6. jun God bedring, Lise-Lotte smiley

  • #33   6. jun Tak Isabelle smiley

  • #34   7. jun God bedring Lise-Lotte, ikke mindst af hensyn til Sia smiley

    Jeg passer gerne børnebørn, men lige præcis de der maveomgange dem vil jeg ikke have, har prøvet det en gang og det kan min sukkersyge slet ikke håndtere, bliver hundesyg, rent ud sagt ... så de omgange må forældrene selv tage ..


  • #35   7. jun Så kom der svar på Svendes vævsprøve. Gevæksten var godartet og de fik fjernet alt ved operationen smiley

    Patienten slap for skærmen. Han var slet ikke interesseret i såret smiley

    Pt. Sidder han utålmodigt i buret i bagagerummet og venter på at komme ind til fyssen smiley


  • #36   7. jun Linda smiley smiley smiley

  • #37   7. jun Dejlig opdatering Linda smiley


  • #38   7. jun #34
    Tak Hanne smiley

    Det værste ved de der "børnesygdomme", er, at jeg er forfærdelig længe om at blive rigtig frisk bagefter smiley

    Men vores samfund er ikke indrettet efter familier, der består af to små børn og to forældre, der arbejder på fuld tid.
    Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan den enlige forældre klarer sig.

    Jeg har det dog fint med, at de små lige kan få en ekstra dag hjemme, så de er helt friske, når de skal i dagpleje og børnehave igen smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #39   7. jun Det glæder mig SÅ meget for dig og Svende, Linda smiley smiley smiley

  • #40   7. jun Vi har fået en ny kollega, som er det sødeste og dejligste menneske smiley Hun er sådan én som man ikke kan undgå at holde af, fordi alt ved hende udstråler at hun er et godt menneske.

    Oven i det har hun fortalt, at hendes mand er direktør i et firma der distribuerer slik, og at alt det slik der bliver skadet under transport, ligger på en "tag så meget du orker"-reol. Så nu har hun en hel masse slik med på arbejde smiley


  • #41   7. jun Så tog jeg mig sammen og kørte i hundeskoven med Sia.
    Det resulterede i en glad hund smiley


    profilbillede
  • #42   7. jun du mener våd hund smiley

  • #43   7. jun #42

    Våd hund = glad hund smiley



  • #44   7. jun 2, 5 times kørsel hver vej.... For at være i en ct scanner i under 5 minutter.. så blev den fredag da også brugt smiley

  • #45   7. jun Liva, gik det fint nok med at køre?

    Håber det bedste for dig, så ungt et menneske skal ikke slås med så meget.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #46   7. jun Jeg håber da godt nok, at de fem minutter har en betydning for dig, Liva.

  • #47   7. jun Skrigehunden, tak for tanken smiley det gik heldigvis ok. Jeg sørgede for at have taget smertestillende inden og så holdt jeg ind et par gange for at tage de pauser som jeg havde brug for. Vejarbejde, uheld og kø hjalp ikke, men sådan er det. smiley

    Tak isabelle - det satser vi på. Jeg synes måske det var lidt åndssvagt at køre så mange km for de få minutter i en scanner.. så kunne de måske have fundet en scanner tættere på smiley


  • #48   7. jun Tak allesammen smiley Hvis det er nogle, der forstår, så er det ligesindede hundefolk smiley

    Svende var knap så begejstret for fyssen. Hun tog godt fat i ham og denne gang, var der lidt at komme efter, så han skulle lige brumme lidt smiley

    Men…med hans operation in mente, så var hun meget tilfreds med, hvordan han føltes og hun fik løsnet ham godt og grundigt op. Ny tid igen til september smiley

    Jeg er SÅ glad for, at vi gav det et skud og satsede på kiropraktik/fys behandlinger smiley Det har været dyrt, men hver en krone værd…hans lys var stadig tændt og nu har vi fået gamle Svende tilbage med alt hvad hans corgi-mentalitet kan trække smiley smiley


    profilbillede
  • #49   7. jun håber bare det der kommer ud af den scanning er noget der hjælper dig, så ender det med de timers kørsel ikke betyder noget ...

    idag holdt jeg møde med hjmplejen, og on and off var min bror i rummet ... nogle ting endte vi med at blive enige om at drøfte efter undersøgelserne som er hhv 12/6 og 20/6 )må nok køre hjem fra Skagen den 19/6 og så tilbage .. men nu kommer der en og lige ser til ham om morgenen, sørger for han fx får nogle protein drikke, ordner seng osv, så får han en badstol og de kommer til en start og ser til han går i bad 1 x ugentligt, og så bliver der hentet vasketøj hver 14. dag ..
    Vi talte bleer osv, men vi ved jo ikke om han ender med fx kateter .. de er jo søde, men man får hurtigt dejavu til dengang med min mor og beskeder der ikke når rundt ... i går ringede en sygepl og bad mig købe øredråber, disse skulle hjm plejen så give de næste 3 dage hvorefter sygepl ville skylle hans ører på mandag .. men det havde hjm plejen så ikke hørt noget om ... vores gamle 78 årige onkel var med, han er hjælpsom og jeg er glad for støtten, MEN han har aldrig haft familie fx og man kan bare mærke at det at tænke praktik det er ikke lige hans force ...

    @ Linda åh hvor godt med Svende ... elsker racen men ikke fældningen


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #50   7. jun Det er dejligt, at du har en skøn og støttende tæt familie omkring dig, Hanne - og at I kan tage afsted på ferie.
    HUSK, at du ikke har ansvaret for din bror. Du tager det lige nu, men du kan vælge at lade være indimellem smiley


  • #51   7. jun Det er dejligt at du har en støttende onkel smiley Også selvom han ikke er praktiker smiley Jeg forestiller mig at det er en ret stor belastning for dig med din bror. Husk at give dig selv en pause en gang imellem smiley

  • #52   7. jun Selvom det er synd for den, så kunne jeg ikke lade være med at grine af denne historie smiley

    profilbillede
  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #53   7. jun Er der andre der vader rundt i snegle i år..? Jeg er ved at brække mig over at skulle skrabe dem af skoene hvis jeg rammer græsset og de hænger i Cookies pels. Orange slimklatter der er umulige at få af andet end med børsten, hvor de så sidder efterfølgende.. De skal SÅ meget DØ nu.. smiley

    profilbillede
  • #54   7. jun #53

    Hvis du har mulighed for det, så gå ud et par aftener i træk, det skal være næsten mørkt.
    Sneglene samles I en spand og klippes over (eller hakkes over med en skovl).
    Brug gode engangshandsker.
    Det kan virkelig gøre en stor forskel, og efter et par dage vil mængden af snegle blive mindre.

    Du kan også myrde nogle snegle og placere dem på strategisk gode steder om aftenen.
    Tidligt næste morgen kan du så nærmest skovle de levende snegle op, når de sidder og æder de døde snegle.


  • #55   7. jun ja, der er mange .. vores venner med golden siger de skal pille snegle ud af mlm rummen i trædepuderne når de har været ude i et skovstykke bag deres hus ... her i vores skov er det specielt tidlig morgen og aften der er stierne nærmest umulige at gå på ...

  • #56   7. jun tænker mange æg har nydt godt af det fugtige efterår ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #57   7. jun BWADR - og stakkels jer.
    Heldigvis er der ikke ekstra mange snegle i Hornbæk.


  • #58   7. jun ....jeg er i gang med projekt sneglestødhegn... så kan de små sv*n lære at holde sig fra mine agurke og tomatplanter! smiley smiley

  • #59   7. jun Sidder i Karachi. Endelig retur!

    Så fedt at være her med zara

    Foto fra mit vindue


    profilbillede
  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #60   7. jun Jeg har samlet snegle, men min ryg holder ikke til det. Så jeg har spredt Ferramol, som kun snegle tager skade af. Vi har meget få snegle med hus, og heldigvis ingen vinbjergsnegle, så det er kun de ækle slimede bæster der dør.
    Jeg samler dog stadig ind på de gode dage. Men med 3 hektar er der godt nok lang vej..
    Venter på min bestilte kobbertape kommer frem, så mine tomatplanter kan få fred. Det bliver simpelthen tapet på kasser og spande. Har kun 12 planter i år, så det er hurtigt overstået.


  • #62   7. jun Cookie, du kan da samle dem op ned sådan en gribetang.



    profilbillede
  • #63   7. jun Cookie, tjek forrige tråd smiley

    Hvis det er for besværligt, så er her opskriften på at slippe af med snegle:

    Du anskaffer nogle moskus- eller løbeænder. De skal selvfølgelig have en sø og et hus, så har du ikke en stor nok matrikel, må du købe noget mere plads. Når så fjerkræene tiltrækker rotter, køber du nogle DSG eller terrier, til at tage rotterne (måske er terrier en dårlig ide ift. ænderne - aner ikke nok om hverken terriere eller ænder).

    Og hvis du ikke har overskud til at aktivere flere hunde, så må du udvide bestanden af fjerkræ (og nok også antallet af kvm på matriklen), så der kommer flere rotter, så hundene er beskæftiget. Og skulle du være så uheldig at have et job (som jo er fint ift. at betale for udvidelse af både matrikel og dyrehold), er du nødt til at sige op, for dels skal du passe alle dine dyr, dels skal du bruge resten af din tid på at koge eller klippe snegle i stykker.

    PS. Jeg er med på Ferramol-løsningen. Men du må ikke sige det til nogen, for det er absolut ikke en acceptabel løsning herinde smiley smiley

    PPS. Der er tilbud på Ferramol i XL Byg smiley


  • #64   7. jun Jeg hopper på Ferramolløsningen.... det andet virker for omstændigt o.O (Hvis stødhegnet ikke virker)

    Og mine snegle er de nuttede med hus, men det afholder dem jo ikke fra at æde min planter eller true mine hunde med hjerte-lungeorm... så hvis jeg ikke kan holde dem nede så må de dø...


  • #65   8. jun Elsker at du er så kontant, Obster smiley

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #66   8. jun Anne smiley smiley smiley
    OMG det kommer så aldrig til at ske. Ænder sviner og stinker. Desuden vil vores velnærede ræv nok også synes det er en lækkerbidsken. Og godt nok vil jeg have Cookie til at vogte fremtidige geder, men jeg gider ikke en hund smurt ind i andelort. Og jeg gider slet ikke terriere til at fange rotter. Og mine Boxertøser skal ikke bydes rottejagt.
    Jeg købte 3 kg til 170 kr pr kilo. Men ser da lige om XL er billigere.

    Anni, jeg kan ikke engang samle dem op med mine fingre, så jeg tvivler på en tang kan hjælpe. Og seriøst, jeg ville ikke kunne lave andet, så mange som her er. Desuden fatter jeg ikke hvorfor Ferramol er no go. Det skader ikke hverken pindsvin eller andet end snegle.


  • #67   8. jun Jeg bliver sort-hvid når det kommer til mine hundes ve og vel.... (og mine tomater) smiley
    Jeg har netop modtaget kobbertape her til morgen, så skal jeg bare vente på min kæreste gider installere de små strømdimser....
    Jeg måtte købe nye planter i går og det er sådan set en af de få ting der afstresser mig i en ellers hårdt presset hverdag. -Det, forudsat, jeg ikke skal bekymre mig om invasionen fra de små slimede bæster. smiley

    Jeg har hverken plads til ænder, rotter eller flere hunde. smiley Jeg placerer en tudse nær mine tomater hver gang jeg finder en... og jeg prøver at leve i fred og fordragelighed med de snegle der er ellers. (selvom jeg ønsker dem derhen hvor peberet gror) Men hvis de bliver FOR mange og hvis det ikke virker med mine få hellige planter (eller hvis jeg ser hundene spise alt for meget græs med risiko for orm) ....så må de snegle altså mæske sig i en buffet af ferramol...


  • #69   8. jun Uh, Cookie, det var billigt (og billigere end XL Byg). Hvor har du købt?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #70   8. jun Jeg har faktisk bildt mig ind, at Ferramol kun tog de Ibiriske skovsnegle. Hvordan de andre snegle skulle kunne overleve giften - eller undlade at æde den, har jeg undladt at spekulere nærmere over smiley Æv, at jeg nu er blevet oplyst smiley
    Men jeg vil fortsat lægge Ferramol i mine plantekrukker, hvis jeg ser dræbersnegle i dem. Jeg vil gerne have blomsterne i fred. Tak smiley


  • #71   8. jun Jeg var til drive in-konkurrence i går, og havde start nr. 1 smiley Det startede med en super spor, men så gik der ret meget ged i resten. Jeg endte med point til en oprykning, men eftersom jeg har min oprykning, var det ret ligegyldigt smiley

    I bagklogskabens klare lys kan jeg se, at jeg skal være meget mere tydelig, og at jeg skal have is i maven og give Ellie et øjeblik til at være klar.

    Og så er jeg mega stolt over at hun ikke åd den ene dommers rollator, for med dét blik hun sendte hjulene, var jeg sikker på at hun tænkte “uh, nyt tyggelegetøj til mig” smiley


  • #72   8. jun Temperaturfald fra 45 i går til 36 i dag og der er en verden til forskel :))

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #73   8. jun Der ser helt vidunderligt ud, Lens smiley
    Men jeg ville ikke egne mig til at være der - synes 25 grader er i overkanten smiley


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #74   8. jun Anne i Land og fritid. Og er så medlem, som bare kræver at de har ens telefonnr og mail. Man spammes ikke i vildelse.

  • #75   8. jun hold op verden er svær, sad lige og hørte Troels Lund udtale noget om støtte i milliard klassen til Ukraine tror det var sammen med EU hørte ikke det hele ... men min datter har lige hentet sine drenge der har sovet her, vi talte lidt om hendes arbejde som karkirurg, hun fortalte bl.a. de var blevet opfordret til at lave færre af en bestemt type operationer for den stent der skal bruges er dyre smiley smiley ... ja I må meget undskylde, og jeg under Ukraine al støtte men men men smiley smiley smiley
    Og skattelettelser skal der åbenbart være råd til ...
    Der er så meget man ikke forstår smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #76   8. jun Da min datter havde en slange fast monteret, fordi hun fik kemoterapi, gik der hele tiden betændelse i hullet, hvor slangen gik ind i kroppen. Hun fik at vide, at dette skete, fordi den gode og sikre måde at give medicin intravenøst 24/7 var for dyr smiley
    Man sagde også, at hun kunne blive indlagt de dage, hun skulle have kemo. Undskyld mig, men det MÅ være dyrere at indlægge end at bruge et dyrt plaster - eller hvad det nu var smiley


  • #77   8. jun det er ihvertfald 100% at vi ikke længere har verdens bedste sundhedsvæsen .. afvejningen i omkostningerne koster som minimum gene hos flere patienter, og flere får ikke den optimale behandling ... de bedste mediciner, og de bedste remedier ...

  • #78   8. jun Sikke et vejr i dag smiley himlen åbner sig lige og i formiddag var vi i haven.
    Det kalder lidt på bagning og legeland


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #79   8. jun Jeg kan godt lide Ida Auken! smiley

    Hun skal have et møde med bl.a. en muslimsk kandidatstuderende på Christiansborg. Da han kommer til hendes kontor, strækker hun hånden frem. Han krydser armene over brystet - nægter at give hende hånden. Ida undrer sig:

    "Derefter forklarede jeg ham, at havde det været mig, der var på besøg i hans moské eller hans hjem, ville jeg respektere hans normer, men nu var han i demokratiets højborg, hvor ligestilling mellem mænd og kvinder er en grundsten. Men der var stadig ikke optræk til, at han ville række sin hånd frem og vise respekt for mig og for stedet.

    Jeg forklarede ham også, at det er en meget ubehagelig oplevelse at strække hånden frem til hilsen og blive afvist. Heller ikke det ændrede noget. Derfor vendte jeg ham og den kvindelige lektor om i døren og bad dem gå igen."

    SÅDAN, Ida smiley


  • #80   8. jun jeg tænker af og til på hvordan tingene havde set ud hvis migrationen mere havde bestået af kvinder end mænd ... hvis det var kvinderne der var kommet først og skulle skabe fodfæste for familien inden de evt hentede deres mænd til Europa ... der er ingen tvivl om at muslimsle mænd der holder fat i de der holdninger er en stor hæmsko for integrationen ..

  • #81   8. jun apropos vejret .... de står ned i stænger her i Aarhus, det er godt nok synd for North Side .. tænker ikke der er mange og det er nogen fornøjelse ..

  • #82   8. jun Jeg har været til arbejdsdag i klubben, og kom hjem drivende våd. Hundene havde været dygtige piger, så de fik et lammeribben, som blev spist indenfor i anledning af vejret. Ellie vil altid gerne ud og ligge i regnen, men jeg synes overordnet, at det er en dårlig ide.

    Men Ellie er kvik smiley Hun spiser sit ben med stor fornøjelse, og stiller sig så hen til terrassedøren. Jeg er lidt sløv i optrækket, så hun begynder at lave “jeg skal kaste op”-bevægelser. Jeg flyver hen og åbner døren, hvorefter køteren spurter ud og ruller sig i det dyngvåde græs igen og igen, hvorefter hun lykkeligt smed sig på terrassen i regnen smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #83   8. jun Skulle der mon være én herinde, der har forstand på grafikprogrammet Corell Draw - eller kender én, der har det?

  • #84   8. jun Mig der efter en samtale det sluttede på milkshake synger: "My milkshake brings all the boys to the yard"

    Teenageren, der tørt siger: "Hvor længe har du lige været på Tiktok"

    Av, der følte jeg mig lige gammel smiley


  • #85   8. jun Haha, Frk Jensen, hver gang jeg køber milkshake, giver jeg også et lille nummer til dem, der er i nærheden smiley

  • #86   8. jun Mango! :)))

    profilbillede
  • #87   8. jun Stemningsfoto fra Bahria Town



    profilbillede
  • #88   8. jun Selve Karachi city



    profilbillede
  • #89   9. jun Lens - Årrrrh! Pakistanske mangoer er gude-spise smiley smiley

  • #90   9. jun Ja - og man kan ikke få dem i dk som her... som i slet ikke. Jeg har aldrig smagt mango som dem de har her

  • #91   9. jun Hunde er sære smiley

    Jeg havde en brødrister, som tikkede imens den ristede, og Dorit var ved at dø af skræk over den. Så jeg byttede med den i sommerhuset, som i stedet har en høj og irriterende hyletone, når den er færdig. Dén dør hun også af skræk over. Nu sætter jeg så en timer, så jeg kan nå at slukke for brødristeren inden den hyler, og så burde alle være glade. Men nej, for når Dorit kan lugte at der bliver ristet brød, skynder hun at gemme sig smiley

    Dorit, som ellers ikke er bange for noget i verden, men som tilsyneladende synes at ristet brød er det farligste i verden smiley


  • #92   9. jun Svende går i stege skjul smiley smiley smiley

    Lige så snart, jeg finder stegepanden frem, tænder og tilsætter fedtstof, fordufter han smiley Dette kun på grund af at jeg en jul for mange år siden, bandede og svovlede over, at jeg blev “bidt” af stænkene fra fedtstoffet, da jeg brunede ande-indmad af til andesovs smiley


  • #93   9. jun Her er Rita bange for støvsugeren. Det i sig selv er ikke så underligt. Men hun bliver bange INDEN jeg begynder at støvsuge. Fordi hun har luret "rutinen" omkring hvad jeg tilsyneladende gør INDEN jeg skal støvsuge.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #94   9. jun Jeg købte en bordventilator sidste år - skøn at have på meget varme dage. DEN er Kenia virkelig bange for. Dog er hun nået til at snuse meget forsigtigt til den, når den ikke er tændt smiley

  • #95   9. jun Sia synes vist, at renovationsbilerne larmer lidt rigeligt. Herhjemme er hun inde, når de kommer tidligt om morgenen, men i sidste uge kom vi lidt for tæt på, da vi skulle passe børnebørn.
    Det er noget, vi må opsøge lidt mere fremover.


  • #96   9. jun Min fars hund er dødsens angst for HjemIs bilen.. hun ryster som en hund nytårsaften, når hun hører den og længe efter..:/

  • #97   9. jun Maggie hader...som i virkelig HADER -de små gule priser i tv smiley smiley

  • #98   9. jun Skye er bange for spyfluer ... Hun gemmer sig på badeværelset hvis hun hører en spyflue.
    Ellers er der ikke meget der sådan ryster hende, torden og fyrværkeri, men det kan flødeskum klare ret effektivt.


  • #99   9. jun Min Lucca var ræd for klikkere, lyden. Vi havde en en med et frø-hoved-motiv og puh den var væmmelig

  • #100   9. jun Hvepse og bier er livsensfarlige. Det syntes Laurids i hvertilfælde. Hører han dem, er han hurtig til at finde ind. Og når han skal ud igen, står han længe i døråbningen, inden han vover sig ud. Man skal jo nødig rende ind i de dødsfarlige dødsfarlige kræ igen

  • #101   9. jun JT, Laurids har jo faktisk fat i noget, i modsætning til alle de andre retardoer smiley



  • #102   9. jun Vi har været på 2 timers lege-spurte-gåtur med veninden og hendes corgi smiley Selv Dorit måtte overgive sig og lege med smiley

    Ellie og Newton fik givet så meget gas, at Ellie havde brug for en dukkert, og når der kun er store vandpytter, er det mest naturlige jo at lægge sig i en vandpyt, for så at RULLE sig i den smiley Newton var ikke heeeeelt med på den ide, men kunne dog køle sine futter i pytten smiley


  • #103   9. jun #101

    Retadoer??


  • #104   9. jun Retardoer=retarderede hunde der dør af skræk over ristet brød, stegepander, fluer, klikkere m.m.

  • #105   9. jun Jeg kender en hund der synes jeg er farlig. Kun mig. Måske han bare synes min stemme er grim eller noget smiley

  • #106   10. jun Jeg bliver nødt til lige at vende tilbage til snegle-emnet!
    Jeg har ALDRIG tidligere oplevet dem som et problem, men i år går det fuldstændig amok. Som i at de fra den ene dag til den anden, kan fjerne et hver spor af en peberfrugt-plante og to jordbær-planter. Det går simpelthen ikke!! smiley smiley

    Så jeg har både været rundt om aftenen og har samlet ind, og er så også grebet til øl-fælder. Jeg hader at slå dyr ihjel - tidligere har kun myg, blindbremser og flåter været undtaget, men nu er snegle altså også røget på listen! smiley


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #107   10. jun Karina: i Land og Fritid hos os har de aldrig oplevet så stor efterspørgsel på Ferramol. Så det er et vildt snegleår i år. Jeg har allerede fået udryddet mange af de bæster kan jeg se på vores morgen og aftentur, så der drysses mere Ferramol ud da alle korn er væk.
    Det er uhyre effektivt og ugiftigt da det blot er en jernforbindelse, der er naturligt forekommende i jorden. Mine tomater er også blevet drysset lidt.


  • #108   10. jun Jeg har også drysset i og omkring mine jordbærbede - endda bedene med skovjordbær. Jeg vil hellere at fuglene og de små insekter får glæde af bærrene, end sneglene.

    Også selvom jeg “dræber de uskyldige snegle med hus smileysmiley


  • #109   10. jun Jeg ser stort set aldrig nogle snegle med hus på matriklen - kun de væmmelige slimede bæster uden!!

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #110   10. jun Karina, så brug Ferramol med god samvittighed istedet. Hvis ellers ikke der snart er udsolgt.

  • #111   10. jun De havde stadig i "min" Jem&Fix i går smiley

  • #112   10. jun Det er godt nok underligt med de snegle. Jeg har i den grad haft mange de seneste par år, men i år har jeg kun set en håndfuld på matriklen.

    Jeg tror det hænger sammen med, at hobbyhøns ikke mere er fjerkræ iht reglerne om fugleinfluenza smiley Mine høns har derfor ikke været buret inde sidste vinter.
    Og hvad har det så med sagen at gøre?
    Jo, når hønsene render i haven, roder de rundt i jorden, og æder bla. snegleæg. Jeg har aldrig set mine høns æde en snegl, men derfor kan de jo godt gøre det smiley

    Desuden har jeg en god bestand af vinbjergsnegle i haven, og de æder efter sigende også snegleæg.

    Og så til sneglegift, det må andre da gerne bruge, hvis de har lyst, det blander jeg mig ikke i. Jeg har bare et ønske om at min have skal være giftfri.


  • #113   10. jun Men det er jo ikke gift... det er sneglekryptonit smiley

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #114   10. jun Ferramol er ikke gift for andet end snegle. Det er jernfosfat og hvedemel, der bliver til gødning med tiden.

  • #116   10. jun I Haderslev kravler de her kæmper rundt. smiley
    Vær glad for at i ikke har dem smiley


    profilbillede
  • #117   10. jun #116 ... Anni .... Dem har vi også her hvor jeg bor ... i Herlev .... de er ansat hos Post Nord.
    smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #118   10. jun Det fede er, at Ferramol faktisk også er giftigt for mig, fordi bindemidlet er hvedemel smiley

    Så snegle- og Anne-kryptonit smiley smiley


  • #119   10. jun jeg undrer mig lidt over Mee Too omgang Musik... hvorfor kom alt det fra musikbranchen ikke med i første bølge ... og så har jeg summet lidt over (kontroversielt) om det har gjort nogen forskel om det er en lidt klam/grim fætter, eller en af branchens lækre mænd man er blevet intimideret af ...

  • #120   10. jun Hmmm Hanne... I "gamle" dage sagde vi typisk "Det er kun sexchikane, hvis man ikke kan lide den, der gør det". Og det er nok en lillebitte smule rigtigt? smiley

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #121   10. jun Det er sgu lidt skørt det der.
    Hende der vil være anonym, er alt andet da både hende og hendes mor er interviewet flere gange til bla Alt for Damerne og hun selv har skrevet en bog omkring det. Og vi snakker et sexuelt forhold hvor der ikke har været voldtægt osv men med samtykke.
    Dernæst at ingen af de andre 8 kvinder ikke har påtalt det da det skete. Det er altså også lidt underligt.
    Dernæst havde jeg ikke forestillet mig at MB er sådan en klam fætter.. Eller måske han ikke er en klam fætter.. Jeg ved det simpelthen ikke.


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #122   10. jun Havde jeg været en del af mediebranchen og en dansk Sean Connery, der er over 40 år ældre end mig, ville hanky panky, havde jeg sgu ikke pebet over det. smiley


  • #123   10. jun Jeg har nu hørt bla Annette heick udtale sig om branchens sexisme mange gange.
    Hvorfor lige det med brygmann kommer ud nu ved jeg ikke, men jeg synes det er godt det kommer frem og der bliver lyttet.
    Der har også været en fra et orkester i toppen af proppen der har været uoasselig og her blev kvinderne heldigvis bakket op af 2 mandlige artister.


  • #124   10. jun Så fordi at brygmann er en pæn mand, så er hans opførsel okay?

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #125   10. jun Staff mom: ingen siger da det er okay. Men kvinder har en stemme. Så brug den. Eller knald en upassende mand en på skrinet. Det er simpelthen kujonagtigt i min verden at komme flere år efter.

    Og godt at der er nogle der har reageret og meldt det til produktionen, fremfor at 10-20 år på at gøre det.


  • #126   10. jun Jeg tror ikke at det er nemt, at skulle råbe højt når branchen stadig er som den er.

    I blandt de kvinder der står frem, har der været ganske unge også. Hvor skulle de finde modet, og stadig håbe på at leve af musikken.



  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #127   10. jun Jeg forstår det simpelthen ikke. Skal kvinder bare agere ofre og så må de sluge det der nu engang kommer deres vej..?
    Jeg tror det vil afføde langt mere respekt hvis de netop sagde fra.
    Jeg tror desværre også bare at kvinder er gode til at bolle sig til tops. Og til penge osv osv. De er så glade for at blive set af det her unikum og kandet lette vejen, så fint smiley
    Men nej, det skal vi ikke tale om i disse metoo tider.


  • #128   10. jun ubalancen mlm en pige på 16 og en mand på 42 i en arbejdsmæssig relation hvor den ene er kendt og den anden er helt grøn kalder imo på den voksnes ansvarsfølelse og gode dømmekraft ...
    Jeg tror også historisk set det har været svært for unge kvinder at sige højt fra overfor kendte mænd, det har helt sikkert oftere gjort det svært at komme frem hvis man lagde sig ud med de forkerte .. og man kan jo læse at produktionssleskaberne bag både film og holdet bag Toppen af Poppen har ignoreret gentagne henvendelser, og brugt de samme mænd gang efter gang alligevel ...
    Smag og behag er jo forskellig, jeg synes Martin B er ikke lækker jeg synes faktisk han er klam, men er mere overrasket over Claes Antonsen også er i puljen ...


  • #129   10. jun Det er så nemt at sidde og sige de bare skal sige fra..

    Det kræver ret meget at skulle sige fra overfor en voksen når man "kun" er en teenage-pige


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #130   10. jun Det har intet at gøre med om det er svært at sige fra. Der har været et sexuelt forhold gennem flere år, altså er hun ikke voldtaget. Og hun har jo netop fået den bekræftigelse hun ikke kunne få andet steds af ham og med ham. Og er fortsat i sporet efter enden på forholdet også.
    Så hun har jo ikke VILLET sige nej.

    Jeg håber alle vil være i stand til at sige nej i en situation man ikke vil være med til. Ellers må der være nogle forældre der bør lære deres piger at stå op for dem selv. Og måske sende dem til selvforsvar eller lign, for dem der har det svært.
    Og nej det er ikke victimblaming at lære de unge piger at ikke alle mænd har gode hensigter. Det er at lære dem at passe på sig selv og hinanden.

    Jeg har været ansat på en ren mandearbejdsplads og jeg har sågar givet en af dem i ejerkredsen en flad, fordi han tog mig på røven til en julefrokost.
    Det stoppede han så med og vi festede videre. Ingen som i INGEN OVERHOVEDET skal rage på mig uden tilladelse.. selvom jeg nu er blevet så gammel at det vil være kærkomment smiley smiley smiley

    Men det vil være rart at få ryddet op i de her situationer og få alle parter til at have respekt for hinanden i en arbejdsrelation. Og at mænd bare lader være med at fyre latterlige sexisiske kommentarer af bare fordi de kan. Selvom nogle kvinder godt kan håndtere det og synes det er sjovt, sødt, smigrende eller hvad de nu synes det er.


  • #131   10. jun Man kan godt blive voldtaget selvom man er i et forhold.

    Det handler om at man føler man ikke kan sige nej.

    men at man heller ikke siger ja.


  • #132   10. jun jeg er spændt på hvornår M. Fonseca´s barnekæreste kommer til den erkendelse at hun rent faktisk ikke var i et mentalt udviklingstrin der gjorde hun egentlig forstår hvad hun er med i ... det tror jeg nemt kan gælde for mange andre yngre kvinder/store børn .. vi andre har nok også ting som i bagklogskabens klare lys når vi bliver ældre viser sig at vi egentlig ikke følte os helt ok med at gøre i nuet .. men her hvor der er en voksen tilstede der burde vedkommende være stopklodsen, ikke den der for ting til at ske ...

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #133   10. jun Frk Jensen: sorry men du er helt off her..


  • #134   10. jun @ Cookie ... det mener jeg faktisk ikke Frk Jensen er ... man kan godt blive voldtaget i faste forhold ... ikke jeg siger det er sket her .. men det kan man nu godt ...

  • #135   10. jun Cookie - Det er muligt du syntes det, men en af mine tidligere veninder var i et forhold, hvor hun blev voldtaget..

    Hun er kommet på krisecenter og fået navne skift og manden er blevet dømt for vold og voldtægt imod hende..


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #136   10. jun Hanne og Frk Jensen. Ja selvfølgelig kan man voldtages i et forhold. Man kan også blive myrdet af ens ægtefælle, men det er ikke hvad vi taler om her, vel..? For så bliver det godt nok temmelig flyvsk..

  • #137   10. jun Cookie - Det kan hverken du eller jeg vide.

    Måske hun har skjult hun ikke ville.

    Måske ville hun gerne, men fortrød.

    Det er kun hende selv der kan vide det.


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #138   10. jun Frk Jensen: hun har skrevet bøger og der er lavet adskillige artikler om det. Selv hendes mor er der skrevet om. Og nej, hun er ikke blevet voldtaget pg er fortsat i samme spor selv efter det flerårige forhold med MB sluttede. Netop for at blive bekræftet osv osv. Ikke særlig sundt, men det er vel ikke mændenes skyld..?

  • #139   10. jun Jeg har ikke skrevet det er mændenes skyld smiley

  • #140   10. jun Cookie, jeg skriver ikke kun om den unge han var i et " forhold" med, men der har også været minimum 1 anden ung.

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #141   10. jun Frk jensen: og det var hvad du fik ud af det jeg skrev i 138..?

  • #142   10. jun Cookie - Prøv lige at gear ned ikke.. Det var det svar du fik.

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #143   10. jun Staff: og..? Jeg fatter simpelthen ikke at kvinder ikke har et medansvar. Jeg tror stadig på at mange lader sig forblænde og knalder med den her mand, og så fortryder de senere for hvad må han og omverdenen ikke tænke.
    Well.. det er sgu lidt sent at vågne af den fæle drøm.

    I tilfælde hvor han og andre har været korporlig, så vil det være på plads med en flad eller at sige fra overfor klamheder.
    Og ikke først komme efter flere år.
    Lad for pokker være med at være et offer.. Spark tilbage.. ved ikke hvem der opdrager og hvorfor kvinder opdrages til at være svage og ikke konfronterende overfor idioter.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #144   10. jun "Dernæst at ingen af de andre 8 kvinder ikke har påtalt det da det skete. Det er altså også lidt underligt."

    Mit bud er, at de ikke omtalte dét, de oplevede, fordi de ikke turde risikere deres mulige karriere ved at klage over en med magt. De ville, som de også selv siger, heller ikke virke snerpede og besværlige. Det med "besværlig" går igen mange gange, så det har virkelig fyldt hos dem alle otte.
    De siger noget nu, fordi de bliver spurgt - fordi der kommer fokus på et problem og lavet TV om det.

    Jeg er lidt ked af at få ødelagt mit billede af Martin Brygmann - har altid opfattet ham som virkelig sympatisk og danset til hans musik. Æv.


  • #145   10. jun Jeg har ikke set dokumentaren, men er mest i chok over at Martin Brygmann er hetero smiley

  • #146   10. jun Frk. Jensen, at en kvinde/pige skjuler, at hun ikke er interesseret eller fortryder bagefter kan da aldrig blive mandens skyld. Så må hun tydeliggøre, hvad hun vil/ikke vil. Mænd er ikke tankelæsere.

    Jeg er af natur smilende og imødekommende og det har mænd gennem årene ofte misforstået, der har det 100% været mit ansvar at tydeliggøre, at jeg ikke var interesseret, også på de mandearbejdspladser, jeg var på for 20-30 år siden. Der ER altså noget om snakken når man siger, at tiden var en anden dengang, ikke at det gør det mere rigtigt.

    Ligesom Cookie har jeg meget svært ved at forstå og have respekt for voksne kvinder, der i dag står frem med diverse beskyldninger, der skulle være sket for 10-20-30 år siden. Manden har ikke en chance for at forsvare sig, når først folkedomstolen har talt, og kvinderne kan af gode grunde ikke bevise, at det er sket. Det vil altid blive påstand mod påstand, og den eneste taber er manden og hans familie.

    Der er altså mange "starfuckers" (beklager sprogbruget, men det er en ting åbenbart), sådan har det altid været, i rigtig mange fag. Hvad med popstjerner, der knalder fans "backstage"? Det går altså begge veje i musikbranchen.

    Jeg er med på, at der kan være en magtbalance, der er forrykket, og jeg er enig i, at en mand på +40 år har det største ansvar for, at sådan noget ikke sker med en 16-årlig, men det gælder ikke kun hos kendte, det er også den almindelige dansker.

    Som 16-årig var jeg fuldstændigt i stand til at sige til og fra, også da en far til nogle børn, jeg passede forsøgte at tage tøjet af mig. Han fik en flad og jeg sladrede til konen, de blev efterfølgende skilt.

    Ikke alle unge piger har modet til at sige fra, men som en anden skriver må forældrene på banen og forberede de unge piger på, at sådanne ting sker og lære de unge piger at kende deres eget værd.

    Jeg synes, at det er godt, at der er kommet så meget fokus på, at der skal gives samtykke til seksuel omgang, så det utvetydigt er gengældt og at ingen kommer med beskyldninger bagefter. Det er bare sørgeligt, at det er kommet dertil, men både mænd OG kvinder bærer ansvaret for den udvikling.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #147   10. jun "Jeg tror stadig på at mange lader sig forblænde og knalder med den her mand, og så fortryder de senere for hvad må han og omverdenen ikke tænke."

    Nu har kvinderne ikke dyrket sex med den gamle mand - eller ladet sig forblænde af ham. Han havde magt. Det havde de ikke.

    At kvindelige musikere m.fl. stadig i vid udstrækning bedømmes først på deres udseende er, i mine øjne, problematisk.


  • #148   10. jun Skrigehunden - Jeg skriver netop at jeg ikke skriver det er mandens skyld smiley

  • #149   10. jun Cookie, DU dømmer, at de sikkert har lagt og knaldet med den mand. Det er hvad DU tror.
    Hvis du som kvinde dømmer dem sådan, hvordan pokker skal de så råbe højt??

    De ved da godt hvad der sker, hvis ikke de er flere der står sammen når der råbes højt.

    Jeg har ikke set programmerne endnu, men jeg har læst nok om de opråb der har været gennem årene, også i den andre brancher, at jeg er glad for at nogen endelig vil få det frem i lyset.




  • #150   10. jun Og så skal det jo lige siges, at det program er jo ikke lavet på en uge, men processen har været i gang længe

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #151   10. jun Jeg tror bare jeg henviser til Skrigehundens indlæg.
    Det er så topgodt skrevet og meget præcist.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #152   10. jun "Manden har ikke en chance for at forsvare sig"

    Det gør han nu i udsendelserne - og forleden i Politiken.

    Jeg tror ikke, at han dømmes så hårdt af folkesomstolen. Dels var det, som skrevet ovenover, en anden tid. Dels voldtog han ikke nogen. Dels fremstår kvinderne ikke som stakler med psykiske mén.


  • #153   10. jun En af mine veninder sagde noget meget rammende en dag. “Jeg var mest voksen da jeg var 17-18 år - jeg vidste ALT, og ingen kunne fortælle mig at jeg tog fejl. Siden er det kun gået ned ad bakke”.

    Sådan ER unge mennesker. De er uovervindelige, føler sig voksne og vidende, og ingen skal bestemme over dem. Så hvis en 16 årig vil knalde en kendis, fordi han er kendis, så er det dét der sker.

    Som den voksne synes jeg så at man har et ansvar i at sikre sig, at man er i et ligeværdigt forhold. Men at kalde det sexisme eller voldtægt, er langt ude. Og det uanset om man er kendis, eller hr. Jensen fra Silkeborg.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #155   10. jun Du skal lige se udsendelserne, Anne. Der blev omtalt en del sexisme, som vist ikke kan kaldes andet smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #156   10. jun »Kulturen er, at man faktisk ikke rigtig brokker sig over noget, for så kan du risikere ikke at få jobbet næste gang«, siger Signe Svendsen." (Der var med i dokumentaren)

    »Det føles farligt at gå ud og pege på nogle problematikker, for vores branche er så båret af relationer«.


  • #157   10. jun der er ikke tale om "mandes skyld" men den voksnes ansvar ... der er en verden til forskel .. og netop som Anne skriver de der teenagere... de kan både være den usikre slags, eller dem der netop ved ALT og ingen skal betvivle det i den alder ... det tager så nogle år inden de indser at det vidste de så ikke ---

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #158   10. jun Jeg har lige slettet mit indlæg #154, for jeg havde overset nogle ord i Skrigehundens indlæg og så gav mit ikke helt mening smiley

  • #159   10. jun fatter ikke de mænd ikke spørger sig selv om de ville bryde sig om at Hr 42 årig dyrker sex med deres 16 årige datter ... det tror jeg faktisk ikke ret mange fædre ville bryde sig om ...

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #160   10. jun Hanne: jeg tror faktisk at de fleste mænd vil være enormt smigrede over at få interesse fra en helt ung sprød pige.
    Vend den om.. en ung smuk mand viser interesse for en halvgammel kone.. Er det bare sex, hvorfor så ikke..?


  • #162   10. jun ja det er jeg da med på at de "gamle" vil føle sig smigrede ... men igen tror jeg ikke de "gamle" vil bryde sig om at tænke på hvis det var deres børn der var den unge i relationen...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #163   10. jun Jeg blev skam smigret, men fandt det faktisk også lidt pinligt, da en ung lækker fyr ville lave en date med mig for fem-seks år siden smiley
    Jeg var i skoven med hundene, fik en hyggelig sludder med ham om dem, og så pludselig spurgte han, om vi ikke skulle mødes en dag smiley

    Jeg tror heller ikke, at fædre ville være vilde med, at deres 16-årige datter havde et forhold til en 42-årig mand.


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #164   10. jun Nej men hverken far eller mor har noget at skulle have sagt, hvis den unge vil det.
    Og ved meget modstand fra forældrene kan det endda være startskuddet til at det føres ud i livet. Af bar protest.. teenageoprør..


  • #165   10. jun Håber i ser interview på dr1
    De forklare så godt, hvorfor man ikke gør noget nået før i den branche.



  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #166   10. jun Isabelle: det er nok den største forskel på mænd og kvinder udover det fysiske. Kvinder tænker ALT for meget på hvordan det tager sig ud, hvad andre vil sige og nej han skal ikke se mine rynker/deller etc, fremfor egentlig bare at go with the flow og tro på interessen er oprigtig. Jeg tror ikke på nogen mænd i et festligt lag vil takke nej til en nat med en ung kvinde der vil have deres krop.
    Jeg selv ville heller ikke takke nej til en ung Chris Hemworth eller en 40 år ældre Sean Connery type hvis det var en mulighed. Mindre kunne sikkert også gøre det. Og mere smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #167   10. jun Det er jeg helt enig med dig i, Cookie - og det er RET irriterende smiley
    Jeg håber, de unge/yngre kvinder er bedre til at acceptere såvel deres kroppe som aldringen af dem smiley

    - Og så lige dagens STORE glæde: Først sagde min svigersøn selv, at nu var han rask!!! Det kan ikke lade sig gøre, sagde lægerne - indtil de scannede ham og måtte konstatere, at der ikke er den mindste lille smule tilbage af hans hjernetumor smiley smiley smiley


  • #168   10. jun Isabelle, hvordan går det med datteren? Er hun også på vej i den rigtige retning? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #169   10. jun Ja - dog er der lige en blodprøve, der bekymrer os lidt. Forhåbentlig er det ikke noget.
    Hvis hun holder sig rask indtil december, er risikoen for leukæmi ikke større hos hende end hos alle os andre. Så DET gør hun!!!!! smiley


  • #170   10. jun Altså, jeg ser (læs: knalder med) en mand, som er væsentlig yngre end jeg er. Han er SÅ lækker, og har helt blød hud og hårde muskler smiley Han er totalt ligeglad med at jeg har for meget hud, og at der ikke findes noget hårdt , fast eller kantet på min krop.

    Vi har absolut intet til fælles, ud over at vi begge synes at Ellie er det mest nuttede i hele verden, når hun lægger sig med hovedet på hans (helt perfekte og muskuløse) brystkasse, og kigger på ham som om han er verdens 8. vidunder smiley


  • #171   10. jun Isabelle, det er jo HELT vildt, at de begge har overvundet noget så stort smiley

    Hvor må man føle sig heldig og velsignet, når man er kommet ud på den anden side smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #172   10. jun Ja, det er vildt - og fantastisk. Jeg holder dog vejret lidt endnu - indtil næste blodprøve er fin smiley

    De er overbeviste om, at såvel overdosis af C-vitamin som deres tilgang til canceren har spillet en afgørende rolle smiley


  • #173   10. jun Isabelle, det er jo mere end dagens gode nyhed .. det er jo bare den bedste nyhed ....hvor er det dejligt for dem, for deres børn, og uanset at der nok er lang vej til fordums gode form, så er det jo ingenting ifht det de har været igennem ...

    @ Anne nu er du jo en højtplaceret hvad, jurist ... nu udnytter du vel ikke din magt smiley -- ej men spøg til side i Mee Too er der jo enten et ulige alders spørgsmål, hvor en er den voksne og bør agere som sådan, eller et ulige magt forhold .. for er ingen af de ting tilstede ja så bør det være sådan at kvinderne er i stand til at sige til og fra .. og være bevidste om deres valg ..


  • #174   10. jun Isabelle hvor skønt! Vi krydser alt for det er fint til december smiley

    Jeg kan ikke helt kende mig selv... jeg er egentlig imod alle former for dyrplageri og ubehag.. men der er gået et eller andet primitivt i mig i forhold til de snegle og det var svært tilfredsstillende at konstatere at stødhegnet virker ...særligt fordi de små slimklatter bare slimer sig over 4cm kobbertape uden problemer...men når de når til nr. To og der skabes elektrisk forbindelse (ikke dræbende, bare demotiverende) så kan de god trække deres små agurkegnaskende følehorn til sig! smiley


  • #175   10. jun Det glæder mig enormt for din datter, din svigersøn, og hele familien smiley

    Jeg holder med din datter, ens holdning til sygdommen, har stor betydning.




  • #176   10. jun Karina: en af grundene til at du kun ser dræbersnegle kan være, når du har så enormt mange, at de spiser de andre snegle. Jeg har et par gange set dem angribe snegle med hus, de kravler simpelthen ind i huset efter dem smiley

  • #177   10. jun @A-S ... bvadrrr ... lyder grimt ...

    der er SÅ mange når man går tur i skoven, har lyst til at tage en beholder med gift på ryggen og spray på dem .... de er så ulækre ...


  • #178   11. jun Imorgen skal jeg endnu engang helt til Kolding for at få taget blodprøve for at se om de kan finde ud af hvad det er med mine ben..

    Har en tid kl 13.25

    Bliver hentet hjemme kl. 12.30 og kan først hentes igen i Kolding kl. 14.35, så laaaaang spildtid på Kolding Sygehus smiley

    Men enten det eller ikke kunne komme hjem smiley


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #179   11. jun 77 snegle klippet på min morgentur med tøserne op af vores vej hvor der er støet med Ferramol. Men meget færre nu trods alt end for en uge siden. Idag måtte jeg klippe de store inde i græsset.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #180   11. jun Jeg håber, de finder ud af noget, Frk. Jensen.

    Rører I ved de snegle med fingrene bare sådan? Adr. Nej, I har handsker på, ikke? smiley

    Jeg ved ikke, om det er al den snak om snegle, der gav mig mareridt i nat - men jeg blev forfulgt af to klamme fladfisk ( smiley ) med store tænder. Jeg løb og tænkte, at bed de sig fast i mit ben, kunne jeg ikke klare at skulle røre ved dem smiley smiley


  • #181   11. jun Det ser ud til, at mine hjemmelavede øl-snegle-fælder virker. Og jeg er glad for at konstatere, at der ikke er gået én eneste snegl med hus på i dem smiley


  • #182   11. jun Jeg tror, at de snegle har haft en fest smiley

    Når jeg har brugt ølfælder, har jeg heller aldrig set snegle med hus i fælderne.

    Det er en metode, som Isabelle også kan bruge: mælkekarton (eller fx saftevandskarton) med skruelåg.
    Låget skrues af, der fyldes øl i, og kartonen lægges ned - med hullet op.
    Næste dag/når man har fanget sneglene, skruer man låget på igen, og smider kartonen i restaffald.

    Ingen snavsede fingre smiley


  • #183   11. jun Hvor meget øl skal der i?

  • #184   11. jun Vi har også mange snegle i år, og ja, jeg har ænder, men de går ikke på alle 6,5 hektar. smiley
    Jeg er som sådan ligeglad med dem, de har heldigvis ikke rørt mine jordbær, de står i en krukke på gårdspladsen.
    MEN min bekymring går selvfølgelig på hundene, jeg strøer gerne mad ud til dem på græsset.
    Om jeg skal købe gift til de steder jeg oftest bruger til hundene, eller lade være med at strø mad til dem? Fortsætte men få hundene testet? Altså jeg kan ikke strø gift på 6,5 hektar. Jeg bruger gerne indhegning hvor fjerkræ går, til mad til hundene, men det er rart at kunne variere det. Og fjerkræ æder hundens mad, så det er lidt op ad bakke. smiley


  • #185   11. jun Jeg plejer at fylde en hel øl i en karton. Det er jo meningen, at de skal drukne dernede smiley

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #186   11. jun Nope rører ikke ved dem. De kravler jo henover græs osv og så er de jo dejligt nemme at klippe hovedet af.

  • #187   11. jun Jeg har brugt tomme 1L bøtter fra youghurt, skyr osv. Har lavet et par huller i den øverste del af dem, fyldt ca. 1/4 øl og lige så meget vand i, sat låget på, og sat dem ud.
    Min erfaring indtil videre er, at de snildt drukner på meget meget få cm, så længe man sørger for at tømme regelmæssigt.
    Jeg bruger en tang til at fiske dem op.
    Jeg KAN godt røre ved dem, men jeg vil helst være fri smiley


  • #188   11. jun Grooming er svært at forstå udefra.

    Er sgu blevet syg hernede men heldigvis er feberen væk her til morgen. Min familie blev noget bekymrede da jeg også fik feber for de har en del ubehagelige sygdomme hernede som vi helst skal gå uden om

    Så nu arbejder jeg mig tilbage på toppen - et glas elektrolytvand ad gangen smiley



  • #189   11. jun God bedring Lens. Man skal ikke være syg, når man er på ferie.

    Hvad siger din datter til mødet med familien?
    Det kan jo godt være overvældende for sådan en lille størrelse smiley


  • #190   11. jun Sias venstre øje var rødt her i morges, og hun blev ved med at knibe det sammen, så jeg ringede og fik en tid hos dyrlægen.
    Nu skal det sorte lyn have øjendråber 2x dagligt den næste uge, det skal nok blive sjovt.

    Så håber vi bare, at øjendråberne kan klare det.




  • #191   11. jun Gad vide hvornår Mette Frederiksen stopper, som Statsminister ... Lige efter sommerferien .. før?
    Der er vist masser af undskyldninger hun kan bruge, og partiet har ikke en chance hvis hun bliver .. Hendes "overfald", vil nemt kunne bruges som undskyldning, og stadig kunne tillade en toppost et andet sted ... uden brudte løfter som sådan ...
    Men når der ikke er en stærk aftager til formandsposten i SD, kan hun så trække sig nu?
    Nu må vi se.
    Jeg ved ikke hvorfor det fylder i mit hoved. Jeg har aldrig stemt SD og kommer nok aldrig til det.
    Jeg er ikke god til uro, og slet ikke når der i forvejen er kaos ...


  • #192   11. jun God bedring Lens og Sia ...

    @ Sanne, sjovt jeg tænker også på det i de her dagen efter EU valget, tænkte forleden at skal der være en anden der skal have en chance før næste valg så skal det snart være .. men nej der er ingen åbenlyse, og jeg tror ikke at baglandet nødvendigvis vil gå med en af de nu kendte fx en Wammen, medmindre en af dem nosser sig sammen og bliver rød igen .. det skriger både bagland og soc. vælgere på ..


  • #193   11. jun Hanne: Wammen har ikke hvad der skal til, for at få det parti op igen. Så skulle det være hende de har sendt til EU. Hun kan noget med ord og har pondus, virker ordentlig og stærk, og tør godt sparke partifæller på plads, hvis de dummer sig.
    Men hun er jo så netop ikke tilgængelig ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #194   11. jun God bedring, Lens - æv æv at blive syg på så spændende en ferietur.

    God bedring til Sia også - og god fornøjelse til dig, Lise-Lotte smiley

    Hvorfor tror I, at Mette stopper? Hmmm. Overfaldet vil være en fin smutvej.
    Måske vil hun overlade statsministeriet til Løkke smiley


  • #195   11. jun Isabelle: Fordi hun vel trods alt holder af sit parti, og er ved at køre det i sænk. Hun kan ikke umiddelbart rejse det igen, med hende selv ved roret.

    Hun siger selv, at den fiasko hviler på hende, ligesom sejren var hendes, da det gik godt.
    Hun føler sig ikke tryg længere, og har i længere tid oplevet grimme ting, når hun er ude i det offentlige, og derfor holder hun sig til sit kontor mere (hun har generelt heller ikke været ret synlig i lang tid).

    Det vil være forfærdeligt hvis Løkke er eneste reelle kandidat til at overtage. Så trods alt hellere Mette, og hun hader forhåbentligt ikke danskerne generelt, nok til, at ville straffe os med Løkke.

    Jeg tror hun elsker sit land og sit parti, og vil begge det bedste, men at hun måske skal trække sig, for at det kan lade sig gøre.

    Vil hun selv rette op, skal hun virkelig til at se indad, og til at komme i føling med, hvad danskerne har brug for ... sparke Moderaterne så langt væk som muligt, og lukke munden på den lille narcissist til Løkke. Ham skylder hun intet godt.


  • #196   11. jun Lise Lotte
    Hun elsker det og bliver forkælet som en prinsesse smiley



  • #197   11. jun men det bliver svært at vælge ny formand med fremtiden for øje og samtidig få en der kører nuværende regeringssamarbejde videre .. man kan vel ikke få ny statsminister uden der også skal vælges ny formand for partiet ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #198   11. jun Jeg læste lige, at det allerede er om fem uger, der skal være Nato-topmøde. Hvis rygterne er sande - at Mette kan blive den næste generalsekretær, bliver det vel straks herefter, at hun overlader statsministerposten til en anden. Jeg har læst Nicolaj Wammens og Peter Hummelgaards navne nævnt i den forbindelse.

    Jeg har svært ved at forestille mig, at hun trækker sig, uden at have et andet job på hånden - men jeg kan jo tage fejl smiley


  • #199   11. jun Jeg er ikke socialdemokrat, på ingen måde! Men jeg synes det er ualmindelig flabet, nedladende og en hel masse meget grimmere ord, at antyde at hendes overfald var et “overfald”. Særligt når der tilsyneladende er konsensus om, at man sagtens kan få PTSD af at ens hund er blevet nappet på en gåtur smiley

    Jeg tror ikke at NOGEN kan sætte sig ind i den konstante trussel vores politikere lever under. De lever med et evigt pres, og hver eneste dag modtager de trusler om både vold og drab på dem selv og deres kære. Det er for pokker naturligt, at en episode hvor en fuld polak får held til at give hende en knytnæve på kroppen, sætter gang i tankerne om hvad der KUNNE være sket.

    Havde det nu været dronning Margrethe, det var sket for, havde alle sikkert været enige om, at det da var for galt, og havde sendt hende de bedste tanker. Men fordi det er en politiker, er det pludselig skuespil.

    Øv, hvor bliver jeg nogle gange træt af menneskers tarvelighed smiley


  • #200   11. jun klart jeg mener ikke jeg giver udtryk for at nedgøre det hun har været ude for ..

  • #201   11. jun Og havde det været maler Hans Hansen, så var voldsmanden ikke blevet varetægtsfængslet.
    Så var han blevet afhørt og derefter løsladt indtil dommen.......


  • #202   11. jun Jeg er meget, meget enig Anne, det er bare ikke i orden..

  • #203   11. jun Der er rigtig meget forskel på om man overfalder en demokratisk valgt politiker eller en tilfældig forbipasserende.
    Et overfald på en politiker er et angreb på vores demokrati!


  • #204   11. jun Bodil, men hun er jo beskyttet af samme bestemmelse i straffeloven, som jeg er. Og jeg kan afsløre, at de gange mine kolleger har fået et klask, er ingen blevet varetægtsfængslet. Omvendt tænker jeg faktisk at der burde være en skærpelse, når der er tale om en politiker. Så jeg bakker fuld ud op om at stodderen er blevet varetægtsfængslet.

    Anni, hvis hr. Hansen var politimand, kommunemand eller retsbetjent, var bestemmelsen den samme. Men nej, ingen var blevet varetægtsfængslet, selvom hr. Hansen var en af ovennævnte.


  • #205   11. jun Jeg er mest overrasket over at man kan stille en diagnose så hurtigt. Min veninde med piskesmæld blev trukket gennem et utal af lægebesøg og praktikker indtil hun brød sammen med stress... og det er nok der folk undrer sig mest mht at være lige for loven i min omgangskreds

    Ingen skal dog overfaldes


  • #206   11. jun Lens, der er ingen der har sagt at hun har diagnosen “piskesmæld” (med varigt men) , men derimod at hun har fået en piskesmældslæsion, altså hvor hovedet bliver skudt frem og derefter trukket hårdt tilbage.

    Men folk er da gået helt i gakkelak over dén del af det. I øvrigt er piskesmæld til stadighed ikke en eksakt diagnose, men en samling af gener, som giver få objektivt konstaterbare skader, men til sammen hører under samlebetegnelsen “piskesmæld”.

    Jeg har også engang fået en piskesmældslæsion, men den gav kun gener i få uger. Det ændrer ikke på, at sammenstødet med en anden bil gjorde at min nakke blev udsat for en piskesmældslæsion.


  • #207   11. jun Anne: Jeg vidste ikke, at han allerede var dømt? Så derfor bruger jeg anførselstegn.
    Hendes oplevelse er 100% valid. Og det har helt sikkert været frygteligt for hende, og ekstra fordi hun i forvejen er tiltagende nervøs for, at bevæge sig rundt pga. pro-palæstinensere især, pt. Hun frygter helt sikkert noget endnu værre hver dag.
    Og skærpet straf hører sig til, når han ER dømt.

    Rigtig mange af os har oplevet lign., og værre, på arbejde, som vi forventes at leve med, som en erhvervsrisiko ... så jeg kan godt forstå hvis sympatien ikke er overvældende.

    Det betyder ikke, at det er okay, at hun ikke kan være tryg og gå i fred, slet ikke. Det er en forfærdelig udvikling .. dog er der tilsyneladende ikke noget politisk bag dette "overfald".


  • #208   11. jun Han er ikke dømt, han er bare varetægtsfængslet.

    Du skriver overfald i “”, og bruger det i sammenhæng med at hun så kan få en undskyldning til at smutte. Jeg synes det er super usmageligt at tale vold ned, uanset at man synes vores statsminister er en idiot.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.325
    #209   11. jun Man skal jo heller ikke tale det op. Hun fik et slag på skulderen af en fuld Polak.

    Det er jo ikke som Pia k og Glistup. Men aldrig har det været værre og nu skal loven strammes.


  • #210   11. jun Jeg er så stolt af min lille hundepige smiley

    Faktisk havde jeg frygtet en kamp med øjendråberne, men jeg lukkede Sia ind i transportburet, som ikke giver hende så meget bevægelsesfrihed. Så holdt jeg øjendråberne klar og stak tørret andebryst i munden på hende. Et hurtigt dryp, og Sia opdagede ikke, at hun fik dryppet øjet smiley


  • #211   11. jun Glemte billedet af det sorte lyn smiley

    profilbillede
  • #212   11. jun Max, men man skal heller ikke tale det ned. Og man kan næppe sammenligne Glistrups tid med i dag. Han blev ikke svinet til på sociale medier, fik mails med dødstrusler, fik brændt dukker med sit navn på osv.

    Tiden er en anden i dag, og der er en grund til at vi har et højt trusselsniveau.

    Men at negligere at en statsminister bliver udsat for et overgreb på åben gade, er for mig usmageligt. At Susanne ikke kan blive enig med sig selv om hvad hun synes, gør det bare lidt til grin smiley


  • #213   11. jun Iflg statsministeriet har hun fået lettere piskesmæld

    Jeg vælger at tro på deres ordvalg

    Og det var dælme en hurtig udredning


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.325
    #214   11. jun Anne. Så du taler vold ned??

  • #215   11. jun Lise-Lotte hvor er din lille hvalp smiley
    Hvor er det gået stærkt og hvor er hun fin


  • #216   11. jun Tak Staff Mom.

    Ja, min lille hvalp er blevet forvandlet til en stor lækker hundepige.

    I dag kørte jeg i god tid, så vi kunne gå en tissetur inden vi skulle til dyrlægen. Det kunne jeg så godt glemme, for Sia kunne godt huske, hvor de lækre godbidder og de søde damer gemte sig, så hun gøede og skabte sig, indtil jeg opgav og vi gik ind til dyrlægen.
    Så snart vi kom ind i konsultationen, hoppede Sia op på bordet.

    Da vi var færdige, skulle hun så lige hilse på alle i venteværelset smiley


  • #217   11. jun Hvor gammel er det hun er nu?

  • #218   11. jun Staff Mom

    Sia er lige blevet 7 måneder.
    Det er utroligt så hurtigt det går smiley


  • #219   11. jun Lens, piskesmæld er ikke en diagnose, det er selve skaden/bevægelsen i nakken og hovedet. Du kan have gener efter et piskesmæld, men du kan ikke have et vedvarende piskesmæld. Det giver næsten sig selv.

    Tro mig, jeg har levet med følgerne af et piskesmæld siden 2006 og været fleksjobber siden 2009 af samme grund.


  • #220   12. jun Jeg arbejder på en skærmet enhed for mennesker med svær demens og vi gør meget ud af rammerne for beboernes måltider, hvilket bla. indebære ro. Vi spiser 17.15 og det ved de pårørende godt. Alligevel er der pårørende der ofte kommer på besøg midt i maden. Hvilket naturligvis skaber uro, og så er måltidet ødelagt for alle parter.
    Jeg forstår simpelthen hvordan det giver mening for de pårørende at komme på netop det tidspunkt. Særligt fordi de har fået advide hvorfor ro er vigtig.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #221   12. jun Kan I ikke sætte et STORT skilt på døren, Anne Julie:

    "Kære pårørende
    Vi spiser aftensmad mellem 17.15 og 18 og vil rigtig gerne bede jer
    komme på besøg før eller efter dette tidsrum. Det betyder meget
    for vores beboere at have ro under måltidet.
    På forhånd tusind tak."

    Jeg gætter på, at de pårørende kommer efter arbejde, og før de selv
    spiser aftensmad. Det er forståeligt nok, men det er synd for de
    ældre, at de risikerer at få ødelagt måltidet.


  • #222   12. jun Jeg må tilstå at jeg synes der er temmelig meget forskel på om et menneske, der er i samfundets tjeneste får et slag FORDI det er i samfundets tjeneste, og så at en der ikke er i samfundets tjeneste får et slag. Vold mod embedsmand i funktion er en værre forbrydelse end vold mod medborger. Statsministeren er demokratisk valgt. Det må man som borger respektere uanset om man er enig i hendes politik eller ej. Det er virkelig farligt for vores tillidsbaserede demokratiske samfund, hvis man skal lave barikader rundt om folk, der er i samfundets tjeneste. Tillid til medmennesker er noget af det der er så unikt for vores samfund her i norden. Det er noget vi skal værne om.
    Måden af få indflydelse på det danske samfund er via sin stemme eller ved at engagere sig konstruktivt i den politiske debat - evt selv gå ind i politik. Ikke ved at sende dødstrusler på mails, brænde dukker af eller slå på statsministeren smiley
    Og nej, jeg er ikke socialdemokrat.


  • #223   12. jun Godt skrevet Mette

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #224   12. jun Jeg er meget enig, Mette - og vores tillidsbaserede demokrati er SÅ vigtigt at passe på.

  • #225   12. jun For mig er vold vold

  • #226   12. jun Lens det er meget sort-hvidt...

    Så vold er det samme hvis det er hustruvold..eller hvis det sker hvis en mand forsvarer en kvinde mod samme?
    Det er det samme når to ligeværdige mænd slås eller en voksen slår et barn?

    Jeg er enig med Mette. Nogle individer sætter sig i en mere sårbar situation og det bør også honoreres og opretholdes.


  • #227   12. jun Ja hustruvold er da bestemt vold

    Hvad i alverden skulle det ellers være!?

    Ja bestemt også når en voksen slår et barn... hvad vil du ellers kalde det?

    De øvrige eksempler du nævner er også vold ja

    Moral og forsæt spiller ind men det er stadig vold

    Jeg er iøvrigt temmelig rystet over at hustruvold og vold mod børn bringes op her... 2024...


  • #228   12. jun Alt vold er vold. Men der er forskel på intentionen med volden. At slå statsministeren eller en ansat i kommunen fordi man er utilfreds med tingenes tilstand har vi som samfund heldigvis vedtaget er helt uacceptabelt. De skal kunne gå trygt på arbejde hver dag. Og derfor risikere man at blive straffet hårdere fordi man slår statsministeren end hvis man havde givet samme slag på overarmene til en tilfældig forbipasserende.
    Den aktuelle situation kan da ikke på nogen måde kan sammenlignes med hustruvold eller at slå sine børn. De to former for vold kan man da også få temmelig hårde straffe for, men baggrunden for de straffe vil være en anden.


  • #230   12. jun Lens du misforstår med vilje tror jeg. Når du skriver Vold er Vold er jeg uenig... Vold er ikke bare vold... der er forskel på vold alt efter kontekst i min optik...
    For når man siger vold er vold så sidestiller man altså vold mod børn og kvinder med unge knægte der slås eller en familiefar der slår for at beskytte sin familie.

    Vold mod dem der - til vores alles gavn- sætter sig i en større risiko, skal man altså skærpe straffen for. Det er kun ret og rimeligt man anerkender at folkevalgte politikere, fængselsbetjente, ssa'en på en psykiatrisk afdeling er mere udsatte til almenvellets gavn.


  • #231   12. jun Nej jeg misforstår intet. Vi er bare ikke enige og bliver det næppe

    Iøvrigt

    Jeg kan ikke døje ordet hustruvold eller husspetakler - som indikerer noget middelalderligt for mig og stammer fra en tid hvor den slags hørte privatlivet til. I dag ser man heldigvis på vold mod en ægtefælle med samme alvor som mod en uden for husstanden - og man får heller ikke rabat på dommen hvis det et konen man dræber

    Og børn er det heldigvis forbudt at være voldelig imod i 2024. Desværre viser en undersøgelse at hver ottende barn i en klasse møder vold i hjemmet - noget vi naturligvis alle har pligt til at anmelde hvis vingård kendskab til - uanset hvor privat vi så end tænker den slags er

    Tro mig. Jeg har anmeldt sådan en familie og det var helt vildt grænseoverskridende men moren endte med at takke mig personligt

    Måske vi bare skal kalde ting hvad de er for så bliver de nemmere at gribe ind over for når vi møder dem



  • #232   12. jun Hver gang jeg rejser i Pakistan får jeg øje på alle de ting jeg tager for givet i Danmark

    Det er enormt udviklende at få øje på

    I dag har hende her fødselsdag og vi fejrer hende smiley her med farfar





    profilbillede
  • #233   12. jun Tillykke med datteren smiley

  • #234   12. jun Tillykke med Zara.
    Håber at hun får en uforglemmelig fødselsdag.
    Lens, kan hun sproget ?


  • #235   12. jun Tillykke med Zara smiley

  • #236   12. jun ikke rigtig men de snakker engelsk

    jeg forstår dog en del urdu utroligt nok


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #237   12. jun Tillykke med skønne Zara, Lens smiley

    Ja, vold er vold - men der er typer af vold, der er værre end andre. Det vil jeg give Obster helt ret i.
    Når Brian banker Børge, fordi de begge er skidefulde, er det vold.
    Når Brian banker sin datter, fordi han er skidefuld, er det vold.
    Jeg vil tillade mig at mene, at den vold Brian udsætter sin datter for, er værre end den, han udsætter Børge for.


  • #238   12. jun Tak Isabelle smiley

    Lens om det er med vilje eller ej, så misforstår du altså smiley


  • #239   12. jun Tillykke med hende, Lens smiley

  • #241   12. jun Nej jeg misforstår dig ikke. Jeg tager bare ikke stilling moralsk

    Og vold er stadig vold

    Gradbøjningen er subjektiv. Spørg ti mennesker og få forskellige svar

    Det er derfor vi har jura og en dømmende kraft samt skelner mellem simpel og grov vold fx - men det er stadig vold

    Jeg synes begge dele i eksemplet er skrækkeligt


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #242   12. jun - Og en dommer ville med 100% sikkerhed dømme vold mod barn hårdere end vold mod jævnaldrende smiley



  • #243   12. jun Så er det heldigt der er andre der gør smiley Så straffe kan blive mere retfærdige smiley

  • #244   12. jun Og vold er stadig vold smiley

    Som sagt enes vi aldrig og det behøver man heller ikke

    Lad os nu komme videre ikk smiley

    Min nye bedste ven. Luftfugtighed på 55 procent :))


    profilbillede
  • #245   13. jun Efter teenageren er stoppet på efterskolen er hun efterhånden så småt begyndt at man gerne må sige hun til hende.

  • #246   13. jun Min yndlingskollega, min workhusband, havde kræft sidste år, og nu var han blevet dårlig. Alle tal var helt skæve, og bedste bud var lymfekræft. Langt om længe fik han svar i morges, og det viser sig at han har kyssesyge smiley smiley Jeg var så lettet, at jeg var lige ved at tude!

    Den gode dag blev så skudt HELT i sænk, da jeg kom hjem til en stor buket blomster, en æske Summerbird og et håndskrevet brev fra en mand, som jeg på alle tænkelig måder høfligt og bestemt har afvist igennem de sidste mange år. Jeg blev simpelthen så rasende over at han ikke vil forstå, at jeg holder af ham som en slags ven, men aldrig kunne drømme om at blive noget som helst mere. Så blomsterne har jeg givet til mine hundesitteres mor, og chokoladen har mine træningskammerater fået. Og så har jeg skrevet en lang og meget tydelig besked til pågældende om, at han gør mig virkelig utilpas, når han ikke respekterer et nej. Der har været så mange situationer igennem årene, og jeg har flere gange gjort ham opmærksom på at kyssesmileyer ikke er passende. Der har været bunkevis af situationer, hvor han får det til at fremstå som at vi er et par, og hvor det er pisse akavet og ubehageligt for mig at forklare folk efterfølgende.



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #247   14. jun Tillykke med at have fået en datter igen, Frk. Jensen smiley

    Tillykke til din yndlingskollega - og dig, Anne smiley
    - Og jeg håber, din stalker fatter budskabet.


  • #248   14. jun Spændende at se om vi også fremover må få besøg af hjemmehjælpen. De sender vel en afgørelse.

  • #249   14. jun @ susanne, hvad er problemet siden der er en "sag"

    Jeg er godt nok glad for ikke at have skullet navigere i det der kønsforvirring med mine 3 børn ...

    @ Anne ... håber da godt nok også han fatter beskeden ..


  • #250   14. jun Hanne, at jeg har katte. Vi har haft to ude til en arbejdspladsvurdering.

  • #251   14. jun Hvorfor skulle det være et problem for hjemmehjælpen, at I har katte?

  • #252   14. jun Der er ofte en del mudderkastning her på HG, men kan I ikke være søde, at prøve at ramme forbi Cujo den kommende tid.... smiley smiley

    profilbillede
  • #253   14. jun Åhhh Yorkie, hvor er han skøn. smiley
    Og det bedste er, at han ikke engang ser særlig nedtrykt ud. smiley
    Du har jordens bedste yorkier og du er verdens bedste yorkiemor, fordi dine får lov til at leve et skønt liv hvor de får lov til at være hunde. smiley


  • #254   14. jun Arbejder hjemmefra idag - det er der nogen der nyder smiley Lidt synd at man ikke kan hører de lyde der kommer fra Clinton fordi han har mast næsen ned i gulvet og sover tungt smiley

    profilbillede
  • #255   14. jun Tak Anni. Det var sødt skrevet. smiley
    Jeg var lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skulle lægge billeder op i nogle yorkie-grupper på facebook; jeg bliver sikkert stemplet som hundemishandler.
    Jeg har jo tidligere fået at vide (af yorkie folk), at mine hunde er for aktive.
    ....Javel ja! smiley smiley


  • #256   14. jun Yorkie, så skal du være stolt over at være hundemishandler smiley
    Dine små yorkier lever et pragtfuld aktiv liv som de fleste små hund kun kan være misundelig på. smiley
    Det er så synd for alle de små hunde, som ikke får lov til at leve et hundeliv, kun fordi de er små og nuttede.
    Men jeg forstår dig, dengang jeg havde Taliban - Dværg Pinscheren fik jeg indimellem også at vide at jeg var hundemishandler med alt det jeg udsatte hende for, jeg skulle jo huske på, at hun var en lille hund og derfor ikke skulle slæbes gennem krat og kravl mm.

    Sådanne billeder du har lagt op er for mig livsbekræftende, at man har det sjovt og jeg kan blive glad indvendig når jeg ser sådanne billeder. smiley


  • #257   14. jun #251 Det har de ikke sagt noget om, hvorfor det skulle være et problem, men det kan det åbenbart være.

  • #258   14. jun .

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #259   14. jun Det var da en vanvittigt udsagn - at dine hunde er for aktive, Yorkie smiley smiley

    Det er så livsbekræftende at opleve hunde, små såvel som store, drøne rundt - være vilde, glade, legende, undersøgende og blive beskidte, når der er regn og mudder smiley smiley


  • #260   14. jun Isabelle, yorkiefolk er ikke rigtig kloge... smiley smiley
    Forstå mig ret, de mener, at de små hunde ikke kan holde til Canicross og K9 Biathlon og slet ikke på det plan mine dyrker det.
    Men forestil dig især Cujo som skødehund... oh lord, han ville blive et helvede at omgås. smiley
    De andre er (heldigvis) lidt mere afdæmpede i deres sprog. smiley


  • #261   14. jun Jeg har lige spurgt en ssa. Som siger at efter en APV kan man godt vurdere at kæledyr er et problem. Der kan være allergikere eller folk der er bange for dyr. Men oftest så vurderer man at dyrene i så fald må befinde sig i et andet sted end det rum hvor hjælpen skal udføres. Så der kommer en form for kompromis mellem folks hjem/deres arbejdsplads. Håber ikke det kommer til nogen står uden hjælp som har behov for den smiley

  • #262   14. jun Jeg kan godt forstå at du ikke vil have mere mudder på Cujo smiley Har du mon misforstået mudderkastning som 'kast hunden i mudder' smiley smiley smiley smiley
    Jeg ELSKER at du bruger din yorkie og beviser at det sagtens kan være alt andet end en lille bitte hidsigt gøende 'tæppetisser' smiley En hund som oprindeligt er en lille effektiv jagthund skal da ikke leve et liv nærmest udelukkende indendørs og pakket ind i vat. Vi har en lille yorkieblanding i familien; den bliver ikke behandlet anderledes end vores andres hunde. Den får lov at være hund og den er megasej (og en af Pennys bedste venner smiley ).


  • #263   14. jun Obster, det kan vi ikke her uden dør mellem køkken og stue, så jeg er bange for, at vores meget begrænsede bevilling bliver lagt på hylden igen.

  • #264   14. jun kan man ikke sætte fx en net dør i, sådan en man kan sætte i som holder insekter ude .. tænker hvor der er en vilje er der en vej .. eller er der ingen døråbning som i at det er et stort rum ..

  • #265   14. jun Det kunne man måske godt, men det ville ikke holde ret længe, og de skal alligevel gennem stuen uanset.

    Netdøren ville så skulle sættes op og pilles ned hele tiden.


  • #266   14. jun med mindre den evt kunne køre som en skydedør på en skinne ..

  • #267   14. jun Hvis det alligevel kun er meget korte tidsrum hjemmehjælpen er der - kunne kattene så ikke lukkes i transportbure/kasser imens?

  • #268   14. jun Hvorfor skulle sådan en dør hele tiden pilles af og sættes op ?
    Da jeg havde katte lavede jeg en skydedør af volierenet. Jeg kunne endda lave det hele selv.
    Det var rigtig nemt. En skinne for oven hvor hjulene løb og det var dét.

    Nu ikke kun nej atten på, men sæt også ja hatten på. smiley

    Du har vel også et brygers og et eventuel soveværelse hvor kattene kan lukkes ud den korte tid hvor hjemmehjælpen er der.
    Og som jeg har forstået, så har i også en førstesal, hvor kattene kunne lukkes hen mens hjemmehjælpen er der ?


  • #269   14. jun På den ene side af døren er der en radiator og på den anden side er der skabe. Det ville kræve, at vi smed en del møbler ud og betyde, at vi ikke længere kan have gitter for, så hunden ikke spiser kattenes vådfoder. Og stadig skal de igennem stuen, hvor alle kattene er. smiley

    Men sagen er nok længe afgjort.

    Jeg har ikke et bryggers. Og ovenpå går.der en kat, der ikke kan sammen med de andre. Jeg kan selvfølgelig aflive kattene bare for at kunne få tørret overflader af i køkken og bad to gange om måneden.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #270   14. jun Hvad er problemet for hjemmehjælpen egentlig?

    Det er da stærkt problematisk, hvis mennesker med behov for hjemmehjælp ikke må have dyr smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #271   14. jun Hov, nu ser jeg lige, at du HAR svaret på spørgsmålet, Susanne.

  • #272   14. jun Som sosu, både ssh og senere ssa, igennem mange år (28 helt præcist) har jeg oplevet mange steder med dyr.
    Og mange steder, skal dyrene lukkes af vejen når hjemmeplejen/sygeplejen kommer.

    Dette for at skabe optimalt arbejdsmiljø for dem der kommer.
    Når ovennævnte kommer, er hjemmet i det tidsrum en arbejdsplads. Resten af tiden er det borgers hjem.

    Det er ligesom hos rygere. Der må man bede dem lufte ud inden ankomst og bede dem ikke ryge under besøget.

    Så selvfølgelig skal både borgere med dyr og rygning have hjælp. Dyr og røg må bare ikke være til gene for hjælpen.


  • #273   14. jun Hvorfor skulle kattene være til gene? Jo hvis man hader dyr men ellers? De går jo ikke i vejen. Det gør hunden til gengæld.

  • #274   14. jun Nu kan jeg altså ikke holde min kæft længere. Hvad er det du forventer: Medynk? LIgegyldigt hvad der foreslås så er det bare 'nej - duer ikke'.
    Hvis man skal have hjælp i hjemmet af det offentlige så er man pinedød nødt til at acceptere at ens hjem i en kort periode er en arbejdsplads. Dvs. så må man kunne sørge for at kæledyr ikke er til gene for den der skal komme og udfører et stykke arbejde. Stop kattene i en stak transportkasser, bind hunden i haven og glæd dig over at leve i en samfund, hvor det rent faktisk er muligt at få hjælp uden at skulle betale den selv af egen lomme.


  • #275   14. jun Jeg forventer ingen medynk og slet ikke herinde. Og bestemt ikke af dig. Troede at det var en snik snak tråd?

    Jeg har en kat, jeg ikke kan komme i en kasse, men en sten kan vel også gøre det?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #276   14. jun Det kan jeg sagtens forstå, Louise, og det er helt fair at dyrene skal lukkes væk. Jeg opfattede det bare sådan, at Susanne slet ikke måtte HAVE dyr.

  • #277   14. jun Ak ja ..... Så handler en ellers god tråd lige om ---> brok og katte igen ...igen ... Suk smiley

  • #278   14. jun Åh Susanne stop dog med at være så negativ.
    Du har garanteret mere end et værelse ovenpå hvor du kan lukke kattene hen mens hjemmehjælpen er der.
    Den ene kat som bor deroppe behøver vel ikke være over det hele 24/7.
    Du har også transportkasser de kan være i. Mangler du, så kan jeg da godt skaffe dig flere.

    Det er så træls at uanset, hvad man foreslår, så er du kun negativ.
    Hvorfor bringer du diverse emner op, når alt hvad der foreslås alligevel er noget lort, hvor du ikke engang overvejer om noget kan bruges.

    Jeg har prøvet på at behandle dig pænt, men du gør det godt nok ikke nemt for en, din negativitet smitter. Efter sådan en række negativitet fra dig bliver man simpelthen i dårlig humør. smiley


  • #279   14. jun Jeg har to værelser ovenpå. Sønnen vil ikke have katte på værelset.

    Jeg brokker mig ikke, men den ene kat kan man ikke fange, lukke i en kasse eller noget. Det kan jeg ski da ikke ændre på. Hun skulle have været ved dyrlægen og få et tjek plus vaccine, men vi måtte opgive, da hun hoppede op i mit hovede med alle kløer ude. Men for jer er det jo simpelt. Hun panikker, når man forsøger at få fat på hende.

    I må virkelig gerne komme og prøve.

    Og nej jeg har heller ikke 16 transportkasser plus en til Balder.

    Og nu må i diskutere uden mig, for jeg er ikke i humør til det.


  • #280   14. jun Jeg kan selvfølgelig aflive kattene bare for at kunne få tørret overflader af i køkken og bad to gange om måneden

    Det er da en komplet sindssyg kommentar. smiley

    Og angående din kommentar om en skydedør, hvorfor skal vi kastet i hovedet, st så må du smide møbler ud.
    Det er lige så sindssyg en kommentar.
    Kunne du ikke bare PÆNT svare, at det ikke kunne lade sig gøre, for der er en væg og et skab i vejen ?


  • #281   14. jun Har man 16 katte + en vildkat og 1 hund .. (+ flere kanariefugle ) .... og kan fise rundt på mange forskellige udstillinger med kattene ... ...... Så kan man vel også selv tørre overflader af i køkken og bad 2 gange om måneden ???
    Jeg undres over man overhovedet vil være bekendt at brokke sig.


  • #282   14. jun i må virkelig gerne komme og prøve

    Jeg kommer gerne, og jeg skal nok få de kat proppet i en transportkasse.
    Jeg fik også proppet min søsters "livsfarlige" kat fanget og proppet i transportkassen for at få den aflivet.

    Og som "gammel garvet" opdrætter burde du ikke have et problem med sådan noget.
    Du burde have lært din kat at den skal acceptere sådan noget.


  • #283   14. jun Så kan man vel også selv tørre overflader af i køkken og bad 2 gange om måneden ???
    Jeg undres over man overhovedet vil være bekendt at brokke sig.


    Og så bor hun ikke alene. Der er både en mand og en voksen hjemmeboende søn.
    De kunne vel hjælpe med at tørre de flader.


  • #284   14. jun Jeg ved heller ikke om jeg kan beholde min rengøring.

    Fik en eller anden mail i eboks om det måske bliver lavet om og jeg måske så skal købe en robotstøvsuger smiley Det ville ikke fungere her, der er masser af fodlister eller hvad de hedder


  • #285   14. jun Jamen Frk. Jensen, du har to arme, to hænder og ben, du kan gå og bevæge dig, så kan du vel selv støvsuge.
    Jeg har aldrig forstået, hvorfor du har fået bevilliget rengøringshjælp.



  • #286   14. jun Denne her, er dog ikke blevet kontaktet yderligere endnu. smiley

    profilbillede
  • #287   14. jun Hvis jeg som sosu kom til et hjem med +10 katte og hund, så ville jeg også bede om at få dyrene lukket væk - og det til trods for at jeg selv har flere af samme slags selv.

    Og det er simpelthen fordi det er et værre morads med alle de dyr.

    Jeg har måtte takke nej til at give massage herhjemme (til mennesker), da jeg ikke vil have ro til det pga hunde og katte.
    Så der er mine egne dyr til gene i arbejdsøjemed.

    .... og det er ok for dig, at din søn ikke vil have dyrene på værelset, men ikke ok at hjemmeplejen ønsker dem af vejen imens du får hjælp?

    Og de par gange om måneden overlever kattene nok, at de skal lukkes af vejen eller i kasser.
    Luk dem i kasser, der kan og luk den sidste i et andet rum.

    Der er kommet flere muligheder på bordet, men du orker ikke at diskutere.
    Det var dig selv, det bragte emnet op, så burde du også vide at der kommer reaktioner.
    Og umiddelbart er det dem, du søger, for derefter at sige at du ikke magter det.
    Så log af HG til du kan overskue at læse kommentarer eller lad helt være med at lave de indlæg "bare fordi".

    Ytringsfrihed er jo altså ikke lig med ytringspligt.


  • #288   14. jun Jeg får det fordi jeg ellers ikke får det gjort, og i og med jeg har en datter der kommer er kommunen med på det ikke bare skal stå til.

    Desuden er jeg dårlig gående pga mine føleforstyrrelser i benene, så nej jeg bevæger mig faktisk ikke særlig meget.

    Og nej det er ikke dovenskab, men mine diagnoser der gør at jeg ikke får det gjort.

    De bevilliger det ikke, hvis der ikke er et behov for det.


  • #289   14. jun Når jeg er udenfor bruger jeg krykker og har fået bevilliget handicapkørsel og det er altså ikke noget de bare giver ud, det kræver man som min. er dårlig gående.

  • #290   14. jun Anni, så kom. Jeg har forbindinger. Hun er ikke bare. Det kan jeg med alle andre. Bare ikke hende.


    Bitten, jeg sidder i kørestol det meste af tiden, og jeg kan ikke holde ud at stå op. Jeg fiser ikke rundt på udstillinger, vi er afsted mellem 2 og 4 gange årligt, så længe jeg stadig kan. Det er mit eneste sociale liv. Min mand er faktisk på FP både med fysiske og psykiske diagnoser, og min søn har udfordringer. Vi har forsøgti 1 år at få sønnen i et bofællesskab. Og nu.var min sagsbehandler så sød og mente, at vi havde brug for hjælp. Og det mente hun jo tydeligvis også, hende der var ude og bevillige hjælpen.


  • #291   14. jun Yorkie, hvor skriver jeg, at det.ikke er ok? Jeg skriver kun, at jeg ikke kan gøre det. Det er altså noget af en forskel. Jeg kan slet ikke indfange alle de katte med min ryg.

  • #292   14. jun Men hvis dyrene er en hindring for at få hjælp til fx egenomsorg/pleje og hjælp i hjemmet, så er det måske på tide at overveje at gå ned i antal?

    Egenomsorg og eget helbred bør trods alt gå forud for kattene.


  • #293   14. jun Jeg er ikke interesseret i at aflive dem, bare fordi de har været en del af mit opdræt.

  • #294   14. jun Susanne - er det fordi der er mange de skal lukkes væk?

    Jeg har 2 (hvoraf den ene hader gæster, så den gemmer sig, den anden kommer og hilser og finder ellers et bord eller lign den halvsover på imens) og jeg har ikke fået besked på de skal lukkes væk eller i kasse.


  • #295   14. jun Det er HG, der mener, at de skal lukkes væk. Jeg har ikke hørt fra arbejdspladsvurderingen endnu.

  • #296   14. jun Ah okay, så misforstod jeg det smiley

  • #297   14. jun Da min far havde undulat måtte den ikke flyve frit når hans hjemmesygeplejeske kom og skiftede forbinding på hans ben, fordi hun var bange for den..

    Den kunne godt lide at sidde helt tæt på for at se hvad hun lavede smiley

    Så min far fik den guidet ind i buret inden hun kom smiley

    (Fuglen er desværre død nu, og min far har ikke overskud til en ny)


  • #298   14. jun #291 ..... du skriver ... " Jeg kan slet ikke indfange alle de katte med min ryg."
    ..............................................................................................................
    Jeg har også haft mange katte....( dog " kun " 8 på samme tid )
    Jeg har aldrig behøvet at " indfange " nogen af dem .... man har da bare kunnet gå hen og tage dem op ... eller kalde på dem .
    Det lyder som om det er " vildkatte " du avler på ?? smiley


  • #299   14. jun Jeg tror susanne mener at løfte på dem.. Sådan nogle maine coons er pænt store smiley

  • #300   14. jun Du fatter det ikke vel Bitten? Jeg kan ikke gå hen og tage hver enkelt kat og komme dem i kasser med min ryg, selv HVIS jeg havde kasser nok. Og ja, en kan jeg slet ikke fange, og to vil gøre alt for at gemme sig. Men du.må.gerne prøve.

  • #301   14. jun #299 .... Man behøver ikke løfte en kat , for at få den ind i et transport bur. .... den går vel selv derind hvis man kalder på den ??

  • #302   14. jun Frk. Jensen nemlig også det. Det hører ligesom med, når de skal i kasser. De voksne vejer mellem 5 og 12,5 kg. En enkelt kun 4.

  • #303   14. jun Bitten, du drømmer. Det er ikke hunde. Nej, de går bestemt ikke selv derind.

  • #304   14. jun NITTIB - Nogle katte gør (Min den ene kommer og går ind i den så snart jeg sætter den på gulvet), andre gør ikke.

    Min eks' kat er en norsk skovkat og den går bestemt ikke frivilligt i kassen.

    Jeg måtte løfte den, sætte kassen på højkant, løfte katten i, lukke og vippe kassen om til vandret.

    Og der måtte jeg holde den om poterne for ellers gik den amok.

    og den var ikke en stor tung kat smiley


  • #305   14. jun #300 Susanne ..... Gider ikke skrive mere ... hverken med dig eller om dig .
    Du har været så heldig endnu en gang at overtage en tråd med al dit brok .

    Jeg har set på dit brok i alle de år jeg har været på HG ------> og jeg har været her siden 2007 .... og jeg kan huske det hele endnu.


  • #306   14. jun Jeg brokker mig skam ikke. Jeg er forberedt på, at vi må undvære hjælp. Så må vi bare leve så godt, vi nu kan, for min mand kan ikke det hele. smiley

  • #307   14. jun Lens, dem har jeg også nogle af. Dem der gør alt for ikke at komme i en kasse. Ingen ville gå frivilligt ind eller måske Baw Baw. Han er den mest nysgerrige.

    Cecilia får panikangst, når hun er i en kasse, siden opdrætter har haft hende med hjemme, så hun forsøger alt for at komme ud.


  • #308   14. jun sønnen vil ikke have dyr på sit værelse ... så hellere mor ikke får hjælp .. den var så ikke gået her uanset udfordringer ...

    jeg under dig al den hjælp du kan få, men ønsker man hjælp til sig og sit hjem må man indstille sig på at være medspiller .. det er ikke urimeligt .. men men som du skriver intet er jo afgjort endnu ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #309   14. jun Jeg gætter på, at alle kattene ikke løber frit omkring - dvs. der er en hel del kattebakker, der skal tømmes og vaskes. Kan den, der klarer dette, egentlig ikke også klare at lukke kattene væk, når hjemmeplejen kommer - i et værelse eller i transportkasser?
    Alternativt må du vel komme af med nogle af kattene, Susanne, for i så fald er de mere, end din familie kan klare.
    Man kan ikke blæse, have mel i munden OG bede kommunen gøre rent efter forsøget smiley


  • #310   14. jun Kan du ikke købe en eller to af de smarte løbegårde med net over til kaniner/hvalpe og så lukke kattene derind? Med lidt foder, burde de vel selv at kunne gå derind.

  • #311   14. jun Isabelle, nej er det korte svar. Den ene kan slet ikke fanges, som jeg har skrevet før.

  • #312   14. jun Hanne, han er nervøs for sit elektronik, og jeg forstår ham godt. Derfor 0 katte i hans værelse.

  • #313   14. jun Susanne, så må I jo klare den smule rengøring selv - mon ikke, I klarer det?

    Hvis I kan klare rengøring efter 16 katte + hund + fugle vil jeg vove at påstå, at I også kan klare overfladerne de par steder.

    Men jeg er nysgerrig; hvordan får I tømt 16 kattebakker hver dag?


  • #314   14. jun Jeg har ikke haft fugle de sidste 14 år. Jeg kan ikke tåle støvet.

    Huset er ikke blot en smule rengøring, men så må vi leve med ikke at få gjort så meget rent. Det har vi også gjort indtil nu.

    Kattebakkerne bliver kun ordnet hver anden dag. Tøj en gang om ugen og opvask hver 3. dag ca. Næh her er bestemt ikke altid rent, men vi kan jo ikke mere, end vi kan.


Kommentér på:
Snik snak version 39

Annonce