{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak version 38
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #2   26. maj DET må du lige forklare nærmere, Indica smiley smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #6   26. maj Jeg har også en Cobra - og så en rød version af den slags telefon.

    En elbil gad jeg godt have råd til.


  • #7   26. maj Mine bedsteforældre havde, så længe jeg kan huske, en telefon lignende den på billedet hængende i gangen i deres hus.
    Efter min bedstemor døde for nyligt er den nu lagt til opbevaring, men synes nu den er ret sej


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #8   26. maj Den er da SÅ lækker, Michelle smiley

    Havde jeg sådan en, ville jeg være fristet til at gå hen og sludre i den nu og da smiley


  • #9   26. maj Isabelle - den flyttede med min bedstemor på plejehjem. Hun var dement, og engang imellem "talte vi i telefon" med hende (det gjorde personalet i øvrigt også - de er SÅ søde på det plejehjem) smiley

    Da jeg var barn, hang den i deres gang inkl. diverse sedler med gamle beskeder fra dengang den var i brug - beskederne er desværre gået tabt siden da.

    Nu er den så pakket godt ind og venter på, hvor dens næste hjem skal være - tror det bliver min onkel, der skal have den op. smiley


  • #10   26. maj Min bedstefar samlede på antikke ting og restaurerede antikke møbler, så vi fandt en del sjove ting under tømning af deres hus - de havde flere gamle telefoner, også en af de der store, sorte nogen, hvor der er et separat "rør" at tale i og et andet til at lytte.

    Og så havde min bedstefar bare lidt sjov humor, når han fandt nipsting rundt omkring.
    Således har jeg arvet disse små (ca 5 cm høje), ikke ret kønne, men ganske sjove figurer - når man stiller dem sammen med front mod hinanden, passe de sammen så de kysser og øhhm... ja... det havde vi ret meget sjov med som børn smiley


    profilbillede
  • #11   26. maj Det gik op for mig, at jeg har sådan en næstesprøjte/snotsuger, så nu prøvede jeg med saltvand. Der er HELT lukket af i det ene næsebor. Hvad gør man så?

  • #12   26. maj #11
    Sådan en kender jeg vist ikke, men med et næsehorn ville jeg bare prøve næseborene på skift, og håbe på, at der kommer hul igennem smiley


  • #14   26. maj Lise-Lotte, jeg har den her https://apopro.dk/apotekets-naesesuger-medicinsk-udstyr-1-stk-220276?gclid=EAIaIQobChMInfa247CrhgMVnrxoCR0GcgS2EAQYAiABEgJ7tfD_BwE

    Som blev købt til Dorit, dengang hun havde et fremmedelegeme i næsen, og jeg skulle forsøge at skylle det ud.

    Jeg putter vand i den, og sprøjter det ind i næsen på den måde det beskrives i dit link. Der er bare ikke hul igennem smiley


  • #15   26. maj Jeg kan kun sige, at når jeg er stoppet helt til, så har jeg altid fået "hul" igennem med et næsehorn. Nogle gange sker det med det samme, andre gange tager det lidt længere tid.

    Med et næsehorn sprøjter man ikke, vandet siver stille og roligt.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #16   26. maj Næsehorn smiley smiley

    profilbillede
  • #17   26. maj Isabelle, det er lige før jeg hellere vil have dét næsehorn i næsen, end at skylle med mere saltvand smiley

    Jeg har sovet formiddagslur, middagslur og eftermiddagslur, og er stadig totalt smadret. Fik luftet hundene, og trænet lidt med Ellie, og er helt mørbanket. Det eneste gode ved at være syg, er at man med god samvittighed kan få suppe til aftensmad, selvom det er sommer smiley


  • #18   26. maj I dag har Teddy katten skidt for første gang siden 22. Maj, han har spist en meget lille smule selv - hvilket er en start! Og jeg er SÅ glad!

    I nat skete der det meget rørende at han kom frem for at sove ved zara hele natten

    Der er lang vej men små skridt !

    Her tænker jeg han er svær at genkende så et lille bitte foto smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #20   26. maj Kun os vildt dedikerede dyreelskere forstår, hvor glad man kan være for, at en kat eller en hund skider - at den SPISER og derfor har noget at komme af med smiley smiley smiley
    Kram til dig, Lens, for at passe på Teddy smiley


  • #21   26. maj Lens, trods det lille billede ser han dælme sød ud. smiley Godt, at du forbarmede dig over det lille væsen.

  • #22   26. maj Indica, jeg pudser næse, det må være nok. Men der er seriøst HELT lukket. Som i totalt smiley Mine ører klikker, jeg hoster og jeg har feber. Måske er det bare mere end en gang næseskylning kan fikse smiley

  • #23   26. maj Som teenager prøvede jeg at have helt lukket næsebor.

    Jeg mener jeg fik nogle saltvands dråber, jeg skulle have dryppet i mens jeg ligger ned, så skulle jeg ligge nogle minutter og så måtte jeg sætte mig op og pudse næse.

    jeg husker ikke hvor lang tid, men mener min en uge..

    lige siden har jeg nærmest været helt febrilsk når det kommer til snot, og har papir tæt på mig, når jeg sidder i sofaen, så jeg kan pudse næse med det samme.

    Har ikke haft lukket næsebor siden smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #24   27. maj Nu ved jeg ikke, om det kan hjælpe på forkølelse, men jeg har en Benaliv næsespray, der virker super godt på stoppet næse. Jeg tager den mod allergiske reaktioner på pollen og den slags.
    Mentholatum er heller ikke så ringe - omend sikkert ikke nok, når næsen er HELT stoppet.


  • #25   27. maj jeg blev en gang på apoteket rådet til ved svær bihulegene, eller når det kunne være både forkølelse og evt lidt allergisk reaktion indblandet at man bruger en alm næsespray og så en Otrason .. begge dele tages samtidig .. det synes jeg virker ret godt ...

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #26   27. maj He he smiley

    profilbillede
  • #27   27. maj Jeg bruger Otrivin ved bihulebetændelse. Og så tømmer jeg bihulerne helt, når der endelig er luft igennem. Det raller med betændelse i bihulerne, til det slipper med et smæld og kommer ud. Bruger tyngdekraften med hovedet nedad.
    Det sejeste vamleste blodtingede betændelse.
    Så kan jeg som regel sove om natten.
    Jeg har det et par gange om året.

    Det er arveligt og min Mormor brugte det der skylleaggregat al den tid jeg kan huske tilbage, og holdt det nede på den måde.
    Jeg kan bare ikke gøre det selv.

    Dampen og varmen fra varm te er også godt om aftenen i den sengetid (koffeinfri)

    God bedring


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #28   27. maj Otrivin er også godt.

  • #29   27. maj Jeg var kæmpe fan af otrivin næsespray med mentol og et næsehorn, da jeg var totalt stoppet i fjæset - var syg/stoppet i 5 uger. Det er ved at være 3 uger siden nu. Mine propper i ørene er først gået helt væk nu - er i sindssyge, det både gjorde nas og var helt fantastisk, da trykket endelig lettede sig smiley

  • #30   27. maj Jeg har engang brugt en næsesuger på mig selv, det var yderst effektivt

  • #31   27. maj Pernille, jeg ville kaste op, hvis jeg skulle det smiley

    Jeg har været på apoteket efter en næsespray, men det er som om der stadig bare ikke er hul igennem. Den gode nyhed er, at jeg tror det topper nu - mine ører føles som om de er ved at eksplodere, min kæbe gør vanvittig ondt når jeg har hovedet nedad og min kalkunhals er gigantisk smiley


  • #32   27. maj #31

    Vi vil have billeder smiley

    God bedring, lad os håbe, at det snart er overstået smiley


  • #33   27. maj Anne, der er et filter på men ja.. ikke et lækkert syn smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #34   27. maj Kan nogen ikke bede om lidt køligere vejr - bare et par dage?
    Det er dejligt nok om dagen, hvor vi kan gå i vandet - men om natten - pyyyyy. Hundene stønner om kap smiley


  • #35   27. maj Isabelle - De har lige sagt i vejrudsigten at det bliver efterårs-agtigt vejr imorgen smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #36   27. maj Det vil jeg glæde mig til smiley

    Jeg sidder lige og finder sjove gåder til mine børnebørns sommerferieopgaver. Skønt at sidde helt for sig selv og skraldgrine smiley

    I får lige én:

    Hvad står KDR for?


  • #37   27. maj Kan Det Reddes ? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #38   27. maj Nixen - Dansk Ordblinde Institut smiley

  • #39   27. maj @ Anne, lyder virkelig som om du skal kombinere med en Otrason ..

    Enig, varme dage og kolde nætter tak ....


  • #40   27. maj Hanne, jeg har recept på Nasonex, men den kan jeg ikke tage når jeg er så stoppet som nu. Det er bare en bihulebetændelse, og det skal jo gå sin gang. Måske kan jeg prøve Nasonex om et par dage, hvis det stadig driller.

    Som sagt tror jeg at det har toppet. Jeg har kun sovet én lur i dag, og får kun feber-svedeture når jeg lufter hunde eller spiser suppe med masser af chili smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #41   27. maj Chili er sundt - på en kold vinterdag smiley

  • #42   28. maj #34

    Nu ved jeg ikke, hvordan vejret er hos dig Isabelle, men her p..regner det.
    Jeg foretrækker sol og sommer smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #43   28. maj Jeg venter på regn smiley
    Vi fik en lille skylle i går. Det var SÅ lækkert smiley
    I morgen, derimod, satser jeg på tørvejr. Jeg skal have frokostgæster, og det vil være dejligt at kunne sidde ude smiley

    PS. Jeg elsker altså også sol og sommer smiley


  • #44   28. maj Regnen vælter også ned her på Sydsjælland... Godt jeg nåede at slå græs i weekenden smiley

  • #45   28. maj Vi har sædvanen tro ikke fået de vilde mængder regn og morgenturen foregik i tørvejr. Nå, men det ville nu være rart med regn nu til både græsset, juletræerne og urtehaven smiley Min lille firkant blomsterbrak er også endelig spiret; den blev sået før deadline d 30/4 og så har den ellers manglet vand.
    Og så må det så gerne blive tørvejr og holde tørt i en perioden igen når vi skal til at lave wrap smiley
    Jeg må nu tilstå at jeg holder meget af sol og sommer. Det er da skønt ikke at skulle ifører sig en forbandet masse overtøj, tykke støvler og dækken på vovsen for at gå udenfor. Det er da dejligt at kunne gå en tur i t-shirt, shorts og kondisko og nyde solen, varmen og lærkesangen smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #46   28. maj Så fik jeg lige en opringning fra Kastberg & .......... et eller andet: "Du har faktura, der ikke er betalt. Det drejer sig om reparation af en gasbeholder"
    smiley smiley
    Øh, jeg bor til leje og har ikke nogen gasbeholder, men her er naturgasfyr så.................
    - Og så kom datoen på reparationen: 15. november 2022 smiley smiley smiley smiley smiley
    Det var jo den dag, jeg flyttede ind i kineserhuset og gasfyret var i stykker. Madam You har STADIG ikke betalt den regning smiley smiley

    Jeg fik en herlig snak med den søde dame fra Kastberg og co. Hun endte med at sige, at de nok ikke skulle regne med at få nogen penge. Det gav jeg hende ret i - og priser mig lykkelig for ikke at have noget med den (10 mindre pæne ord bortcensureret) k....... smiley smiley


  • #47   28. maj Teddy


    profilbillede
  • #48   28. maj Teddy og zara

    De to smiley


    profilbillede
  • #49   28. maj Wauw, Lens, hvor ER han bare smuk og sikke et udtryk, han har. smiley

  • #50   28. maj Hvor ER han sød, Lens smiley

    Isabelle, hvor er det crazy at du skal blive ved med at høre om den frygtelige kineser smiley


  • #51   28. maj Uden i øvrigt at gå i detaljer, så vil jeg bare sige at det dér næseskylning kan noget, når der endelig er hul igennem smiley Klamt på ALLE tænkelig måder, men virksomt.

    TAK til jer, der stædigt blev ved med at sige, at det var vejen frem smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #52   28. maj Hvor er de skønne begge to, Lens smiley

    Ja, det er RET skørt, Anne - at jeg stadig skal høre fra den bindegale kineser. Heldigvis bliver det en joke for mig nu.

    GODT, at der er hul igennem i næsen nu smiley Når der er lukket er det jo lidt en følelse af at blive kvalt smiley


  • #53   28. maj Ja han er kommet utrolig langt på få dage den lille dreng ( han er kun en stor killing)

  • #54   28. maj Gal en smuk kat! Er det en racekat?

  • #55   28. maj Måske en ragdoll - jeg har ingen stamtavle fået på ham men han er en dejlig dreng

    Han kan også være en blanding. Jeg ved det ikke rigtig for jeg overtog meget akut smiley han har haft lidt mange hjem og er noget udfordret mentalt med stress men han er kommet langt på få dage



    profilbillede
  • #56   28. maj Sidste foto - undskyld spam smiley

    Men er nødt til at vise at i dag ringede Teddy og zara til mig på arbejde. Han elsker hende. Os er han utryg ved endnu


    profilbillede
  • #57   28. maj Er det ham Susanne W søger opdrætter på?

  • #58   28. maj Ja jeg har bedt hende forsøge

    Chippen gav desværre ikke resultat

    Vi vil så gerne fortælle en eventuel opdrætter at han har det godt og bor her. Hvis nu der sidder en og tænker på ham et sted

    Hun tror han er ægte men for os er det lige meget. Han er ægte ven med Zara som vi siger

    Men jeg ville selv blive så glad som opdrætter smiley


  • #59   28. maj Det forstår jeg godt smiley Jeg håber i finder opdrætter smiley

  • #61   29. maj Hanne, man kan blokere Susanne, så hun dropper 37’eren smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #62   29. maj Så laver hun nok en 39 - bare for at irritere smiley

    Da jeg lige skulle et smut i haven, sad der den sødeste lille/store solsorteunge under havelågen og gloede på Vilma smiley Hun havde heldigvis ikke opdaget, at den sad der, for hun havde nok godt kunnet finde på at bide lidt i den. Nu er ungen på den anden side af lågen, og jeg håber, at overboens eller genboens kat ikke får øje på den.

    Tillykke til Århusbugten, Indica smiley


  • #63   29. maj Her havde vi en spændende eftermiddag i haven. Dueungerne mente, at de skulle lave en prøveflyvning i haven, mens Sia og jeg var der.
    Sia var meget interesseret I duernes flaksen rundt.
    Heldigvis var der ikke nogen af ungerne, der måtte nødlande i haven smiley


  • #66   29. maj jeg er helt og aldeles mundlam ... stakkels stakkels børn ...

    jeg er træt i mig ..jeg får meget let stress agtige symptomer som ondt i maven, dårlig søvn når ting sker, og jeg vil have dem løst hurtigst muligt i jagten på ro ... der er bare det at det føles SOM hver gang jeg lukker et hul så kommer der noget nyt .. fik jo købt bil forleden, så i går morges ringer min aldrende, eremitboende, lettere handicappede, tidligere stærkt alkoholiske bror som jeg tilbage i 2016 fik i en ældrebolig da min mor røg på plejehjem, det var så hans første eget hjem han fik i en alder af 64 år ..
    Han vil ikke noget, han vil ikke ændre noget og han vil ikke have nogen ind .. der kommer rengøring hver 14. dag og en gammel onkel vi har køber ind med ham eller til ham 1 x ugentlig ... og så henter han sin mad i cafeen på centeret alle hverdage ..
    Jeg kører af og til ud med ting til ham, men oftest møder han mig så nede ved elevatoren .. det er ok ...MEN når så lokummet brænder, så ringer han, det er svært for han hører dårligt, ser heller ikke super mere, men vil hverken til ørelæge eller optiker ..
    Så ringede han i går morges råbende Hanne du må gøre noget jeg tisser hele tiden, så sagde jeg han måtte ringe til læge så skulle jeg nok køre ham, det ville han ikke så kunne jeg glemme det, ellers måtte der komme en vagtlæge, kunne jeg så sige at de kørte ikke ud når lægen har åbent, og nærmest ikke mere, man skal møde op på Skejby hvis det er.. .. det gav mange udfordringer .. hans læge var selvfølge på kursus men fik fat i en anden ... kom på apotek fik købt glas til prøven .. på vej derud ringede han, jeg tror jeg skal indlægges kan næsten ikke stå på benene ... øh jeg kan jo ikke indlægge dig ..
    Kommer derud, til en bror der går rundt helt nøgen, står og tisser i en kaffekop ... det kunne jeg jo så sige jeg ikke kunne bruge til noget ... der var MØG beskidt specielt på wc, i køkkenområde og så hans seng ... alt var beskidt ..store skjolder, wc helt sort nede i og rundt om ... senere på dagen fandt vi ud af hans køleskab er fuld af belægninger ... der stod glas med noget med mug på han blev vred da jeg smed ud .
    jeg fik pencillin, og senere fik vi købt ny madras, ny rullemadras ny dyne ... vil du vaske det sagde han "nej det ryger på lossepladsen sagde jeg" ... jeg sagde også at NU skulle han tage mod mere hjælp, for hjemmeplejen vil gerne men han vil ikke ..
    Der var SÅ ulækkert ... på intet tidspunkt tog han tøj på, end ikke underbukser ...
    Der lå papirkugler, gamle beskidte klude osv overalt ..
    Jeg talte med lederen af hjemmeplejen som har sagt de har prøvet, og de har holdt møder med ham og spurgt om han ikke ville have en med .. nej det ville han ikke ..
    Hans tå negle var lange som i ikke klippet i flere år, ser det ud til ..vi smed en lænestol ud der var våd, sikkert af tis ..
    Han er glad for at bo der, og jeg har nu sagt til ham der skal holdes et møde, han skal tage mod mere hjælp der, ellers kan han komme på plejehjem (ved godt jeg ikke kan tvinge ham, men det tror jeg ikke han ved) , og vil han hverken det ene eller det andet kan han bare slette mit nummer ..
    Der skal gøres bedre rent ... han skal hjælpes til bad og soignering, og vi skal have fundet en ordning for vask af tøj og ikke mindst sengetøj ... de ting var ok da han flyttede ind, men det er skredet .. og jeg VIL ikke fx vaske for ham, han har aldrig gjort noget for mig eller været nogen god person i mit liv ... jeg vil hjælpe til en grænse, men stå med faste opgaver vil jeg ikke ....
    Vi skal nu have købt nogle ting der mangler, og noget nyt tøj ( er nødt til at gå ud og gennemgå skabe og skuffer) lavet et system med kasser hvor der står hvad der er i ...

    jeg synes virkelig aldrig jeg siden 2015 da min ældste bror blev syg og hvor jeg var meget på for at hjælpe hans døtre, siden da har jeg ikke haft en længere periode uden udfordringer .. ikke ½ år med nogenlunde ro ...
    Undskyld smøren ... og ja mine børn hjælper, men de skal ved gud ikke op til ham ... hjemmepleje lederen sagde de godt vidste han går nøgen rundt ..
    Jeg sagde hvorfor de ikke havde ringet inden det vælter ... det må de ikke når borgeren siger Nej .... hvem er det man hjælper så .. talte med en veninde der er indenfor hjmplejen som fortæller der er hjem de nægter at komme i grundet skidt og møg og en ulækker borger, og det må de godt (og jeg forstår det faktisk godt) men hvorfor griber man ikke ind før det bliver så slemt SELVOM borgeren siger nej ... en sådan person er jo ikke istand til at se egne behov, tage vare på sig selv ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #67   29. maj Kære søde kærlige omsorgsfulde Hanne
    Jeg får lyst til at ruske lidt i dig og sige DROP NU DEN BROR!!!
    Hvad er det, der får dig til at hjælpe ham? Han har, skriver du, aldrig hjulpet dig. Han skider jo højt og flot på dig - skælder dig tilmed UD, når du hjælper.
    Hvorfor, hvorfor, hvorfor?
    Holder du af ham?
    Vil du få dårlig samvittighed, hvis/når han dør i sit eget stinkende hul af et hjem, hvis du ikke har prøvet at hjælpe?
    Du HAR prøvet at hjælpe - både ham og hans børn. Du HAR udtjent din værnepligt x mange.
    Nu skal du glemme at du har denne shuft af en bror og fokusere på dig selv og din familie - på mennesker, der giver dit liv noget godt. UD med dem, der ikke gør smiley

    Stort og varmt kram fra mig smiley


  • #68   29. maj det er ikke ham der har børn, det var ham der døde af cancer i 2015 der havde de 2 døtre der har svigtet ..

    men men .. jeg ved ikke om jeg holder af ham ... nogen gange måske, men ikke i går, og ikke gennem livet hvor han drænede mine forældre med sin druk og ødelagde familiefester og jul med sin fuldemands reaktioner. .. det er min empati, det er min jeg kan jo godt se han er et sølle menneske ... det er mine ord til min mor inden hun døde om jeg nok skal være der for ham ... og ja jeg vil nok have det skidt hvis jeg slet ikke har prøvet og han dør i sit eget skidt .... men jeg tror jeg kan leve med at have prøvet og give ham de alternativer der findes, mere hjælp i nuværende bolig eller plejehjem, og siger han nej til begge tror jeg jeg kan leve med at så må det gå som det går ...

    Vi dumme, manden og jeg fik ikke taget billeder af fx wc inden jeg angreb det med alt det rengøring jeg havde købt ... desværre for det kan hjmplejen ikke være bekendt .. men vi har billeder af seng og køleskab, men det sidste er ikke hjmplejens opgave ... og det første kan sagtens være han har sagt den skal de ikke røre ..

    tænker hvem ordner fx køleskab ved andre der bor i ældreboliger hvis de ikke selv kan eller har pårørende .. de findes jo ... hvem skal fx afkalke brusehoveder sådanne steder .. så der ikke kun kommer 2 stråler ud ,..når borgeren ikke selv kan ... tvivler på der er sat tid af i hjmplejen


  • #69   29. maj Hanne, loven er desværre sådan, at så længe et menneske ikke er umyndiggjort, eller syg på en måde, hvor læge tvangsindlægger, så kan man intet gøre, hvis de siger nej. Uanset om det klart er for deres eget bedste. Og uanset, at det er klart for en hver, at personen ikke forstår konsekvenserne.
    Jeg har arbejdet i mange år med svært hjerneskadede - så skadede at de ikke nødvendigvis ved der foregår omkring dem. Men det er så svært at få dem umyndiggjort, og vi må derfor ikke hjælpe dem, når de siger nej. Og det gør de tit, for de forstår det ikke. Dybt frustrerende. Og jeg er derfor heller ikke i faget mere.

    Husk at passe på dig selv ingen, ingen takker dig i sidste ende, hvis du får kørt dig selv ned. Mange tanker til dig.


  • #70   29. maj det er mig uforståeligt der ikke er nogle der rejser spørgsmålet politisk, om de borgere der er SÅ ringe at de ikke kan se/overskue egne behov ... at der ikke kommer måder hvor man må give dem hjælp selv om de siger nej ... min bror kan ikke overskue forandringer, ikke overskue processen heller ikke selvom han bare skal sidde på en stol mens andre gør noget, men bagefter er hen glad for det meste .. for det man gør ..
    på en måde er det liiidt for nemt for samfundet bare at sige, når de siger Nej ...


  • #71   29. maj Hanne, du har mulighed for at tage fat i kommunen, og bede dem starte en sag om flytning uden samtykke. Det er noget der bruges relativt tit. Men det kræver selvfølgelig at det vurderes, at borgeren faktisk vil profitere af det (for selv på plejehjem er der jo grænser for, hvad personalet må). Du kan læse mere om det her: https://familieretshuset.dk/flytning-uden-samtykke/flytning-uden-samtykke/om-flytning-uden-samtykke-efter-serviceloven

  • #72   29. maj Så laver hun nok en 39 - bare for at irritere smiley

    Eller i dag kunne blive dagen, hvor hun laver MERE end 36 opslag på sin fb smiley


  • #73   29. maj Helt ærligt, kan man ikke være bedøvende ligeglad med, hvor mange facebook opslag andre laver.
    Og hvorfor skal det kommenteres herinde ?



  • #74   29. maj var ude med en mikroovn og andet i dag ... han er virkelig hjerneskadet, spurgte om medicinen var begyndt at hjælpe, nej nu var det den der var skyld i han havde rendt hele natten, så han havde ikke taget piller i dag ... personalet derude var væk så nu må jeg ringe imorgen og høre om man kan få nogen derover 3 x dgl så han får pillerne ... jeg tog en ud af pakken og gav ham et glas vand, og sagde nu tager du den ... det gjorde han så, men han tror simpelthen der er et quick fix og forstår ikke det er en behandling på flere dage ..

  • #75   29. maj Hanne - jeg har en moster, der heldigvis ikke bor uhumsk, som du beskriver, men hun er horder (møbler og ting - mad og den slags er der styr på), hun er psykisk syg og lidt "bagefter", ikke sådan rigtig retarderet, men lav IQ og meget naiv og derfor nem at udnytte for andre.
    Hun vil ikke have hjælp, er panisk for at blive "registreret nogen steder" og den slags, og derfor er behandling osv jo ikke muligt... hun er lige præcis så god, at hun kan hutle sig gennem livet, men ikke leve godt.

    Nå, men i mange år har mine bedsteforældre, onkel m.fl. forsøgt at få hende til at tage imod hjælp uden held. Min mor og jeg fandt for nogen år siden så frem til, at vores kommune har nogen opsøgende medarbejdere, hvis opgave det er at få etableret kontakt til den slags borgere, så de evt på sigt kan få gang i noget hjælp og støtte, men i første omgang bare få en relation til borgeren.
    Det kræver ikke visitation og der skal ikke laves sagsakter og holdes møder for at komme i gang - vi henvendte os bare og så tog de imod information og bekymringer og prøvede så stille og roligt at få opbygget kontakt.

    Vores nabokommune har noget lignende, så måske findes det også hos jer?

    Noget de i høj grad pointerer var, at nu var bekymringer og dårlig samvittighed parkeret hos dem, de ville gøre alt hvad der var muligt for at hun fik løbende tilbud om hjælp (de kan jo ombestemme sig hen ad vejen) og havde nogen at kontakte når det hele bryder sammen, og så kunne vi "nøjes med" at være pårørende og være der I et mere rimeligt omfang.

    Og det tror jeg du har brug for - at få parkeret det hele hos nogen andre, så du kan få ro og mulighed for kun at hjælpe i det omfang du faktisk ønsker og har overskud til det.
    - han kan ikke tvinges til at tage imod hjælpen, men det er HANS valg, hvis han afviser den.


  • #76   29. maj @Michelle, tak det vil jeg se på .. da han flyttede fra barndomshjemmet var der faktisk en kontaktperson, kan ikke huske hvor jeg fandt ham, men via noget handicapafd i kommunen .. en vældig sød fyr der skulle forsøge at få min bror til at få lidt liv, men det løb ud i sandet da hen dengang heller intet ville end at sidde på værtshus .. det er så stoppet .. men jeg vil se om der er noget af den slags ..
    Ved du om det har en eller anden betegnelse ? eller et område i kommunen man henvender sig ... det er lidt "svævende" at fx ringe til kommunen og høre om de ved hvor man skal sættes hen .... jeg kan også høre lederen af hjm plejen derude om han ved noget ..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #77   29. maj "Og hvorfor skal det kommenteres herinde ?"

    Som man råber i skoven, får man svar. Derfor smiley


  • #78   29. maj Et simpelt un-follow og man er fri for de mange opdateringer...

  • #79   29. maj Hanne - jeg kan desværre ikke huske hvad det hed, men tror det hørte under socialpsykiatrien. Jeg vil umiddelbart tro man skal kontakte det, der i min kommune hedder social og handicap.

    De kan næppe udvirke mirakler for en som din bror, men bare det, at man ved, han har nogen at kontakte, når lokummet brænder, og den "nogen" ikke er dig, ville jo være en hjælp i din situation.


  • #80   29. maj Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men prøv evt at søge på "opsøgende social indsats" + din kommune.
    Nogen steder har de også det der kaldes en social vicevært, som hjælper med den sociale indsats.

    Jeg kan se, at min kommune nu har ændret kurs og ikke længere tilbyder det samme som tidligere - eller det gør de, men det er nu målrettet unge.
    Men f.eks. det her er noget lignende det, som vi fik kontakt til dengang https://halsnaes.dk/borger/voksne-og-seniorer/voksne-med-saerlige-behov/opsoegende-socialt-arbejde


  • #81   29. maj Isabelle, men nu har Susanne ikke selv bragt FB på banen herinde, det har Anne, da hun i en anden tråd absolut skulle nævne antal opslag på Susannes væg.

    Jeg ville 100% unfollow en type som Susanne, hvis vi var venner på FB, alle de ligegyldige opslag gider jeg ikke. Men det er 100% på mig, Susanne kan lave alle de opslag, hun vil, uden at skulle høre for det - især herinde.

    Når Anne så decideret går på FB og finder Susanne KUN for at finde ting, hun kan slæbe herind og bebrejde hende/mobbe hende med, er det bare virkelig ynkeligt!


  • #83   29. maj Indica, kan du ikke smide en opskrift?

    Det ser lækkert ud og mel og min mave går ikke super godt i spænd.


  • #86   29. maj Tak, Indica.

    Jeg laver de her boller, de er også rigtig gode. Dog bager jeg dem 3-4 minutter mere, end hvad der står i opskriften.

    https://madensverden.dk/skyrboller-proteinboller/


  • #87   29. maj Sorry for mit indlæg ... lige i bageopskrifter på lækre brød ... meeen ...

    Jeg sidder lige og ser TV2 News.... og der bliver sagt at Nordkoreanerne har startet en " krig" mod Sydkoreanerne ved at smide Lortebomber = ( Plastikposer fyldt med LORT ) ned over Sydkorea med balloner . ------> som gengæld for høj Pop - musik fra Sydkorea smiley smiley

    Så sidder man her med dette på nethinden ----> en hel masse Nordkoreanere sidde og sk*** i en plastik pose , som de lader den gå videre til den næste .... smiley smiley smiley
    smiley smiley smiley smiley smiley


  • #88   29. maj Ej hvor specielt med at bruge kød i brød. Det må da prøves smiley

    Jeg skal have bagt lidt brød med skyr og husk, de er også gode


  • #89   29. maj Jeg er vild med at der er dumpet giftig jord i Nordsjælland. Godt vi jyder ikke skal bekymre os om en jordbunke i Nordsjælland smiley

  • #90   29. maj @ Michelle, det lyder meget som det vi fik fat i den gang ... jeg vil have det i baghovedet, men min bror har så mig og den der gamle onkel der jo gerne vil køre .... hvis bare han ville ...

  • #91   29. maj Og ja, jeg er en sucker for dårligt drama. Derfor betaler jeg glad 50 kr om måneden for at se reality fra Bravo. Susannes væg er lidt det samme. Dårlig reality. Men gratis smiley

    Jeg faldt over hendes fb-profil dengang hun lavede et læserbrev om en parkeringsplads ved en indkøbscenter, og læserbrevet blev flittigt kommenteret i Sønderborg-gruppen (som jeg har været medlem af i mange år, eftersom jeg jo egentlig kommer derfra). Så på en “rainy day” hopper jeg forbi Susannes fb, og ser om der er noget dårlig drama. Og dér er bonus hver gang smiley


  • #92   29. maj Anne, det står dig da også frit for, at du vil spilde din tid på en for dig (påstået) ligegyldig persons væg på Facebook. Men du burde holde dig for god til at tage det med herind og bruge det som underbygning af dine egne argumenter i en diskussion med Susanne. Det er bare dårlig stil!

    Jeg elsker også drama, p.t. er det "Gift ved første blik - UK" på DR1, de går virkelig til den. Det er den danske udgave x 100. smiley


  • #93   29. maj hold kæft når de jonglerer med jord, fakturafabrik/karrusel, millioner her og der, indtjening på millioner uden at betale skat osv ... så må jeg bare sige jeg føler mig dum ... sikke mange penge samfundet går glip af fordi skat og eller kontrol ikke er godt nok ... det er beskæmmende ...

  • #94   29. maj NITTIB, tak for et godt grin. smiley
    Sådan burde alle krige udføres. smiley
    Jeg kan se det for mig, når der sendes lorteposer til Ukraine smiley


  • #97   29. maj Indica, jo, det tror jeg da sagtens, at man kan. Man kam få glutenfri havregryn, det eneste lille problem kan være, at de skal være grovvalsede, ellers bliver bollerne meget flade og "våde".

  • #98   29. maj Jeg tror ikke at Indica har problemer med gluten smiley

    Susanne har selv lagt i kakkelovnen til alt. Og ja, så er det dårlig stil at referere til hendes FB herinde. Men som Isabelle siger - som man råber i skoven…. I øvrigt vil jeg bare til mit forsvar sige, at jeg skrev noget i stil med 27 daglige opslag, og så rettede Susanne mig med, at hun altså havde lavet 36 opslag pågældende dag - ud over dem, der er begrænset til fb-vennerne smiley

    Og der var sgu ingen der brokkede sig, da jeg løste jeres “nu har vi rådgivet Susanne om ny bil, og dét her er takken” (sagt som Yvonne fra Olsen Banden), og jeg kunne afsløre hvilken bil hun havde købt. Jeg kan i øvrigt berette om, at hun har fået bilen hjem nu. Selv tak smiley


  • #100   29. maj Anne, dejligt, at du lige kunne fortælle mig, at Indica ikke har problemer med gluten efterfulgt af en smiley En anden gang kunne du også bare lade Indica selv svare. smiley

    Susanne har ikke selv bedt om at du skal gennemgå hendes FB i tide og utide, og du har seriøst for høje tanker om dig selv, når du skriver, at du løste noget som helst. Hop nu ned fra din indbildske piedestal.

    At du overhovedet vil sidde herinde og indrømme, at du jævnligt tjekker Susannes FB er mig en gåde, det siger imo langt mere om dig, end om Susanne.


  • #101   29. maj Sarkasme er svært på skrift.

    Og særligt svært for visse personlighedstyper smiley

    Og særligt svært for visse personlighedstyper smiley

    Og særligt svært for visse personlighedstyper smiley

    Og særligt svært for visse personlighedstyper smiley

    (Vælg den smiley du synes passer bedst - og fra én der ALDRIG indrømmer sine fejl, så mærk dagen i dag - jeg VILLE have lavet en helt almindelig, kedelig “ smiley “, men kombinationen af at mine læsebriller ikke sidder på min næse, og at jeg sidder uden lys, så ramte jeg forkert. Beklager at det støder dig SÅ meget smiley )


  • #102   29. maj Bum bum.... voksenmobning, er det det HG bruges til nu om stunder.... det kan da godt være, der ikke er så meget gang i den som der var engang, men helt ærligt, hvis ikke man kan lide hinanden, kunne man så ikke bare afholde sig fra,at skrive til og om hinanden? Eller måske tage den internt - jeg aner ikke hvad jeres konflikt handler om, hvem der startede og hvorfor, men at hive den med ind i samtlige tråde herinde er da decideret mobning.

    Troede de her sniksnak tråde var sådan noget om løst og fast, ikke til drama og intriger inkl. FB-stalking... hvis jeg tog fejl hopper jeg da bare ud igen.


  • #103   30. maj Snik snak er til alt muligt. Jeg scroller bare hen over de seneste dramaindlæg. Jeg fatter hat af hvad det er de handler om smiley

  • #104   30. maj @89: Holbæk er vel næppe at regne for nordsjælland smiley Nå, men hvis nogle journalister begyndte at 'grave' - hi hi - lidt mere så kunne de ganske givet finde ustyrlig mange sager med forurenet jord fra byggerier i hovedstadsområdet, der er fordelt ud på sjællandske marker. Landmændene får penge for at tage imod jorden. Og jeg tvivler på at der er taget 3 jordprøver fra hvert læs og at prøverne er analyseret inden det bliver hældt af ude i landskabet.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #105   30. maj Noget nager mig, når snakken falder på forurenet jord i Nordsjælland:
    Min datter og svigersøn købte en grund i Helsingør - af Helsingør kommune. Grunden havde tidligere været brugt af/til en børnehave.
    Jordprøver viste, at der var forurening på grunden, men at jordlaget ovenpå det forurenede var tykt nok til, at der ikke var fare forbundet med at bygge og bo der.
    Min svigersøn fik sendt prøver til flere instanser for at være sikker. Alle sagde god for grunden.
    Et par år efter var det, at både min datter og svigersøn fik kræft. Et tilfælde? Måske, men tanken om at det ikke er, kan jeg ikke helt slippe smiley


  • #106   30. maj Isabelle, på den gade hvor mit barndomshjem ligger, har ALLE i mine forældres generation haft kræft. Brystkræft er højdespringeren (alle kvinderne har haft det), derefter modermærkekræft og så er de øvrige spredt ud over andre kræfttyper. Det skal siges at det er en meget kort gade, så det drejer sig om 13 kræftramte.

    Det var nærliggende at undersøge jordprøver og vandet fra det lokale vandværk, men der var intet at komme efter.



  • #107   30. maj Jeg troede det var i Vallensbæk jorden var dumpet, men det var åbenbart fra et byggeri i Vallensbæk. Jeg har ikke set udsendelserne endnu.

    I øvrigt var det, hvis nogen skulle være i tvivl, meget sarkastisk, at vi jyder ikke skal bekymre os om “en jordbunke i Nordsjælland” smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #108   30. maj Hvor vildt mærkeligt, Anne smiley



  • #109   30. maj seriøst burde "samfundet" melde ud at krummes der et hår på hovedet af hende der er muldvarp i Den Sorte Svane, så bliver samtlige afslørede fra programmet straffet kollektivt ...

  • #110   30. maj Hanne M, hun forsøgte jo at svindle sig udenom og gå bagom ryggen på TV2, så hun er ikke helt fin i kanten... Med andre ord vil det nok blive svært at finde ud af hvem der har krummet det hår på hendes hoved - hun har mange, mange flere fjender, end dem der har været på skærmen smiley

  • #111   30. maj Det er SÅ åndssvagt! Jeg har tilmeldt mig en konkurrence, som tilfældigvis er et DM. Alle kan tilmelde sig, så det er ikke sådan at det er noget særligt at det lige hedder DM. Bortset fra at min hjerne er ved at blæse det op til noget MEGET stort smiley Så jeg har den slags sommerfugle, som meget vel kan blive til store, ubehagelige nerver smiley

    Måske er det også lidt fordi det er en konkurrence i noget, der er helt nyt for mig, og i en anden form end jeg er vant til. Og fordi jeg har været så letsindig også at melde mig til holdkonkurrencen, så der er andre mennesker der "afhænger" af, at mig og Ellie gør det godt.

    Ellie kommer til at gøre det pisse godt, det er jeg slet ikke i tvivl om smiley Og så håber jeg bare, at jeg kan styre mine sommerfugle og nerver, så jeg ikke koster hende for mange point smiley


  • #112   30. maj 26 dage til termin smiley åh hvor jeg glæder mig!

    profilbillede
  • #113   30. maj @106: Creepy smiley

    Og så et lille hurra; jeg har fået en henvisning til en ortopædkirug for at få kigget på mit knæ. Det er 1½ år siden jeg forvred det. Jeg har brugt en mindre formue på fysioterapi og det bliver ikke rigtigt godt. Jeg kan på ingen måde løbe på det, hvilket er supertrælst, da løb altid har været 'min' motionsform. Det har dælme givet nogle ekstra kilo på sidebenene ikke at kunne løbe. Det gør ondt når jeg går og trapper er temmelig udfordrende. Det føles somom noget 'hopper ind og ud af led' dybt inde i knæet hver gang jeg rejser mig op og begynder at gå og de klonk det siger er ret voldsomme og forbundet med smerter. Denne gang hørte lægen klonkene - ny læge i det lægehus jeg har, da han undersøgte knæet og sagde at 'sådan skal det bestemt ikke lyde'. Jeg føler lidt at jeg har slået i en dyne indtil nu. Jeg har været afsted med det nogle gange fordi venner, familie og kollegaer siger 'ai - det skal du da få gjort noget ved'. Men hver gang er jeg blevet spist af med at jeg skal se tiden an, men at jeg godt kan få en henvisning til en fysioterapeut hvis jeg vil. Sikkert fordi de undersøgelser de laver med hvor langt ud i diverse stillinger man kan brække knæet ikke rigtigt viser, at der skulle være et problem. Det er bare ømt, men det er så også det.


  • #115   30. maj Jeg har lige plukket (og spist) sæsonens første hjemmedyrkede jordbær smiley

    Det er officielt sommer smiley


  • #116   30. maj @ Anne, det ved jeg godt ... men stadig så har en del af de der er på skærmen nok så gode kontakter at de måske kunne påvirke vejen rundt ... trods at hun selv ikke var fin i kanten så har hun alt andet lige fået afsløret nogen og noget ...

    @ Kirsten, jeg glæder mig også til hvalpe spam i stooooore mængder ... Hvor mange skønnes der at være ?

    vi har fået jordbær 2 gange, den ene gang i weekenden fra gårdsalg på Fyn, de første af deres selvavlede, de smagte ikke af noget smiley
    men i går købte jeg i Kvickly og de var ret gode ...


  • #117   30. maj Hanne- Jeg ved det ikke. Jeg får hverken scannet eller taget røntgen af mine tæver, så længe alt synes normalt.

    Hun fik 10 sidst (9 levende + 1 død) følger hun sin egen mor kommer det til at være ca. samme antal igen Bianchi fik 2 kuld med 9 i hver. Når vi nærmer os fødsel plejer jeg at være rimelig til at skønne, indtil nu har jeg kun gættet en forkert smiley


  • #118   30. maj Maggie har udviklet en magelig tilgang til sin forbinding... den bliver simpelthen lagt på mig..kæresten...og hun forsøgte med Minion én gang smiley

    profilbillede
  • #119   30. maj Hvornår skal man senest have modtaget valgkort?

  • #120   30. maj Frk Jensen, google siger tirsdag den 4. Juni.

  • #121   30. maj Tak, jeg har nemlig ikke fået endnu, men min ex har.

  • #122   30. maj Ellie har besluttet sig for at være unghund i fuldt flor. Hvilket hun jo for så vidt er i sin gode ret til, men timingen er altså lidt off smiley

    Hun har i dag til træning, for 2. gang i sit liv, humpet ud i luften. Træningen var lidt klemt, der foregik en masse på meget lidt plads og jeg tror hendes hjerne kogte over. Så vi kørte hjem, hundene fik aftensmad og vi gik en lille bonustur.

    Nu har hun så den sidste time BLÆST rundt med bamser - tygget, rusket, kastet dem op i luften. Hentet sin kæmpe-elefant, som er blevet rusket godt og grundigt. Leget “hockey” med et bøffelhorn.

    Dorit ligger i sofaen og kigger på mig med det der “hvad fanden har hun gang i”-blik. Og jeg sidder bare HELT stille og håber at hun snart har raset af, så vi kan gå i seng smiley


  • #123   30. maj Min dreng knaldede hovedet ned i en blomsterkrukke i eftermiddags så vi brugte det meste af eftermiddagen/aften på skadestuen. Nu vil vi bare holde rolig weekend smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #124   31. maj God bedring til det stakkels barn, Pernille.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #125   31. maj Hvem siger, at skraldespande skal være kedelige? smiley

    profilbillede
  • #126   31. maj Hvad er jeres erfaring med kølemåtter? Bruger jeres hunde det?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #127   31. maj Mine vil ikke ligge på en kølemåtte.

  • #128   31. maj Nej, min kan heller ikke fordrage kølemåtter..

  • #129   31. maj Mine har været glade for dem, men kunne bedst lide dem hvis der var et viskestykke over dem.


  • #130   31. maj Nix - mine foretrækker valgfrie og skiftende liggesteder. Og vælger sol lige så ofte som skygge.

  • #131   31. maj Okay, det lyder som om jeg ikke skal spilde de penge smiley

  • #132   31. maj Mine er ret glade for deres kølemåtter (ikke dem med gele), særligt når kølemåtterne er fordelt i sofa, seng m.m. på de varme dage (og varme nætter). De ligger ikke på dem hele tiden, men flytter gerne til og fra. Jeg bruger dem også selv i sengen smiley

  • #133   31. maj Det ser ud til at blive perfekt konkurrence-vejr i morgen smiley 20-23 grader, let skyet og lidt vind.

    Genboens drenge passer Dorit imens jeg er afsted med Ellie, og jeg er sikker på at både Dorit og drengene kommer til at hygge sig smiley


  • #134   1. jun Jeg har fået en eller anden virus. Puh at have feber i den varme smiley

  • #135   1. jun Vi blev fanme nr. 4 til IBGH1 DM i dag smiley Med 95 point (ud af 100)! Hun rejste sig desværre til allersidst i langtidsafdækningen, og det kostede lidt. Men hun præsterede LANGT bedre end jeg havde turdet håbe på smiley Og så fik vi pokalen for dagens yngste hund smiley

    Og så fik jeg oplevet min første prøve i Schæferhundeklubben, og det var SÅ hyggeligt og rart, og alle var så skide søde smiley

    Ellie og hendes “baby-pokal” smiley


    profilbillede
  • #136   1. jun øv Pernille god bedring ...

    Tillykke Anne og Ellie ..


  • #137   1. jun jeg har været et miljø-svin i dag .. smed min brors køleskab på lossepladsen fordi jeg ikke ville røre det på nogen måde og gøre det rent, det eneste det ellers fejlede uden af være SÅ ulækkert var at håndtaget var knækket af ... købte et nyt og fik sat ind .. fik ordnet hans fødder af en fodterapeut .. gjort mere rent .. smidt mere ud og må nok konstatere at det ikke er blærebetændelse, det har ikke hjulpet ... men han skulle have taget 11-12 piller til i formiddag og havde kun taget 7, han ville til vagtlæge men de ville ikke se ham når ikke alle piller var taget efter forskrifterne ... så nu har han fået af vide at ingen læge vil se ham hvis ikke han tager medicinen ... men jeg tror simpelthen der er lukket næsten til dernede så han har konstant tissetrang uden at kunne komme af med meget af gangen, det er sgu lidt synd ...

    så har vi haft have hygge med først den ene lille familie og derefter besøg af yngste datter og yngste barnebarn ... jeg er sgu færdig nu...


  • #138   1. jun En lille tur i baghaven blev det også til, den lille grå klump foran svanerne er 12 "grimme" ællinger


    profilbillede
  • #139   1. jun Åh Hanne, det lyde drænende med din bror smiley Han lyder som samme type som min far smiley Det bliver aldrig nemmere eller bedre. Og det er ok, hvis du er der hvor du tænker, at det ville være bedre hvis han bare døde smiley

  • #140   1. jun Dorit er blevet passet af genboens drenge i dag smiley De hentede hende i morges, kort efter jeg var kørt med Ellie, og så har de ellers hygget, krammet, børstet og gået tur. Så fulgte de Dorit hjem til middag, så hun kunne få en middagslur i et par timer, inden de hentede hende igen smiley

    Hun har ædt en labrador-størrelse portion Pedigree, og ligger nu med et kæmpe butteliv og fiser så meget, at jeg næsten ikke kan trække vejret smiley


  • #141   1. jun #137
    Jeg prøvede noget lignende med min mand. Første gang ringede han til mig på arbejde, at han havde vildt ondt, og at han ikke kunne tisse. Jeg ringede til egen læge, og fik en akuttid med det samme. Sygeplejersken i lægehuset fik tømt hans blære.
    Anden gang måtte jeg kontakte lægevagten midt om natten, og da jeg sagde, at jeg ikke kunne få ham ud i bilen, bad de mig om at prøve hjemmeplejen. Det endte med, at en sygeplejerske fra hjemmeplejen kom og tømte hans blære.

    Er det virkelig helt umuligt at få din bror til at acceptere hjemmeplejen?


  • #142   1. jun #135

    Stort tillykke til jer begge smiley


  • #143   1. jun @ Anne ... jamen det ville være nemmere, man frygter jo det her kan gå op og ned over flere år ..

    @ Lise-Lotte, da jeg spurgte forleden havde han ikke ondt ... men jeg har da tænkt tanken ... han kommer til at acceptere hjemmeplejen hvis jeg skal være der for ham, vi har bare ikke haft møde endnu, og tidligere har han takket nej ... i dag tog jeg nogle billeder af områder mlm en lille stol og væg, et område mlm en lille kommode og væg, og af kanten under hans seng ned mod gulvet, alle steder hvor en støvsuger uden problemer kan komme, der var spindelvæv i lår-fede mængder .. han siger han er glad for sin rengøring, det er SÅ hyggeligt når hun kommer, og sidst lavede hun fodbad til ham, og det er sødt, men de får af vide hun ikke kommer for at hygge, at der skal komme hjemmehjælp og tage sig af hans hygiejne og så skal hun gøre rent når hun er der ... desværre fik vi jo ikke taget billeder i tirsdags/onsdags før vi gik i gang ...

    Som sagt sagde han han ikke havde ondt forleden, tilgengæld siger han han er udmattet, men det tror pokker når han hvert 5. minut skal vralte (har polio og er noget halt, ud på toilet og så står han og presser ...
    men må jo få fat i egen læge på mandag ..

    Talte med min læge-datter i dag, hun fortalte at der HAR været en indlæggelse der hed at de, ægevagten, måtte indlægge på en kombination af sygdomssyptomer og social vurdering, det må de IKKE mere, er det ikke virkelig akut skal ALLE henvises til egen læge når denne åbner, og som hun sagde lægerne på hospitalerne ved godt at det ofte er de svageste det så går ud over, dem som måske ofte ikke kommer til egen læge ... de ved godt og har gjort opmærksom op i systemet at det igen er samfundets svageste det går ud over ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #144   2. jun Politiken skriver om en tætpakket lastbil med smågrise, der kørte næsten et døgn - og en dagtemperatur på 27 grader. Om de lange grisetransporter siger Et EP-medlem:

    »Det er vigtigt for mig, at lovgivning bygger på fakta. Ikke følelsesporno. Og der er ikke noget entydigt videnskabeligt belæg for, at dyr kun skulle transporteres i i otte timer«.

    Er der noget entydigt videnskabeligt belæg for, at folk som ham ikke skal stuves tæt sammen i en stor papkasse og stilles i solen10-15 timer? smiley


  • #145   2. jun Hvis man ville beholde arbejdspladser herhjemme og sikre bedre forhold for slagtedyr, burde man gøre det langt mere attraktivt at slagte herhjemme, og gøre det vanvittigt dyrt og ikke mindst meget besværligt at køre over grænserne med slagtedyr.
    Det er simpelthen ikke rimeligt at dyr skal transporteres i mange timer for at blive slagtet.


  • #146   2. jun Isabelle, hvem er det ? Bare så man ikke lige kommer til at stemme på ham ?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #147   2. jun Asger Christensen. Han sidder i Europa-Parlamentet for Venstre.
    Han sidder også i EU's særudvalg for dyretransport smiley smiley





  • #148   2. jun Fair nok, det uhensigtsmæssige i meget lang transporttid synes han ikke der er evidens for - hvad med det at de er så tæt pakket og i flere etager endda og i høje temperaturer (grise kan ikke svede). Mon ikke der kunne findes ret entydig evidens for, at det har betydning for dyrevelfærden?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #149   2. jun Hundene og jeg mødte en hest på hundestranden. Vilma fandt den spændende. Kenia var lidt forbeholden. Begge holdt pæn afstand til det store dyr. Jeg syntes, det var hyggeligt - og tænkte på, hvor jeg ville elske at ride igen - og gerne på stranden.
    Hundene og jeg gik i vandet, og Vilma blev bedt om at lade være med at æde løs af en hestepære - selv om jeg faktisk har læst, at den slags er sundt for hunde smiley

    Så spottede vi vores to gode hundevenner - en firbenet og en tobenet. Førstnævnte var i snor, hvilket han ikke plejer at være. Hans ejer stod og sendte vrede blikke mod HESTEN smiley smiley
    Nu blev jeg præsenteret for et nooooooget andet syn på heste på hundestranden:
    De skal f....... ikke komme her, hvor hundene må være løse. Det kan være farligt for både hundene og hesten, hvis den bliver bange - og det er ikke nødvendigvis sundt for hunde at æde hestelort!!!!!

    Hun har sikkert ret, og jeg havde helt sikkert fået læst og påskrevet, hvis hun havde set og hørt mig stå og hyggesnakke med den unge hestepiges mor smiley smiley

    Hvad siger I? Skal heste holdes fra steder med løse hunde?


    profilbillede
  • #150   2. jun Jeg har det lidt sådan, at der helst skal være plads til os alle. Men på en strand, hvor hundene må være løse, hører hestene vel ikke til. Jeg tænker også, at det kan give farlige episoder. Når det er sagt, hvor må hestene så bade?

    I vores hundeskov, som er en nedlagt, indhegnet grusgrav med stier og gode arealer rundt om søen, der har jeg et par gange mødt løbere, og jeg synes jo heller ikke, at de hører hjemme i hundeskoven.

    Hundeskoven er en del af et større grusgravsområde, som er forbundet via tunnelerne og stier.
    Der er områder, hvor hunde skal være i snor, der er områder med ridestier, der er en badestrand for mennesker, der er hundebadestrand i hundeskoven, der er mountainbikestier, og en masse andre ting. Faktisk er der noget for alle mennesker og dyr smiley


  • #151   2. jun Nej, hvorfor skulle heste holde sig fra stranden ?
    Stranden er for ALLE.
    Kun fordi der er et stykke strand, hvor hunde må gå løse, er det jo ikke ensbetydende med at der kun må færdes hunde, samt at hunden skal gå løs
    At vedkommende hundeejer ikke har tjek på hunden og blev nød til at have hunden i snor er jo ikke hesteejerens skyld, men ene og alene hundeejerens, som har forsømt noget i hundens opdragelse.
    Men typisk for mange hundeejere, mest dem der ikke har tjek på deres hunde, så skal og må de være alle steder uden snor, og alle andre skal tage hensyn til dem og deres hund.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #152   2. jun Jeg er på sin vis enig med dig, Anni smiley
    Men alligevel ikke helt: Vi har et par hundrede meter eller tre på stranden, hvor hundene må være løse. Hesten KUNNE vel have gået til højre - som ikke er hundestrand - i stedet for til venstre, der er hundestrand.

    "Men typisk for mange hundeejere, mest dem der ikke har tjek på deres hunde, så skal og må de være alle steder uden snor, og alle andre skal tage hensyn til dem og deres hund."

    Ikke alle steder - men på hundestrande og i hundeskove er det vel OK at håbe på lidt forståelse?

    "Stranden er for ALLE."

    Ja. Men jeg vil altså tillade mig at blive lidt irriteret på mennesker, der lægger sig på hundestranden og bliver sure over, at der er løse hunde.
    Jeg synes også, at mennesker, der flytter til København og brokker sig over, at der er trafikstøj er .................... besynderlige.


  • #153   2. jun Ha, ha, Isabelle, det er lige som folk der flytter på landet, og brokker sig over den til tider landlige 'duft", og lyden af landbrugsdyr smiley

  • #154   2. jun Hesten KUNNE vel have gået til højre - som ikke er hundestrand - i stedet for til venstre, der er hundestrand.


    Hvorfor skulle hesten det , den gik vel til venstre fordi den destination den skulle hen til lå til venstre, og så ville det da være fuldkommen tåbelig at gå i den modsatte retning


  • #155   2. jun Jeg kom før i tiden i Geel skov, som nok er en af de mest bredt anvendte skove i DK. Der er ikke meget plads til skovens dyreliv dér, men der er hundeskov i hele skoven, der er mountainbikespor hist og pist overalt i skoven, rollespil, spejder-typer, OG der er heste og ryttere, dog hovedsageligt på de store stier (hvad jeg har mødt).
    Jeg synes absolut der skal være plads til hestene, der er krav om kontrol over hunden OGSÅ i hundeskove/hundestrande, men jeg har ofte tænkt, når jeg mødte heste i den skov, at deres ejere var modige. Jeg ville ikke selv turde ride i en hundeskov, dertil er der godt nok for mange hundeejere, som ikke har styr på deres hund i sidste ende...


  • #156   2. jun Har intet problem med heste på stranden, men en hundestrand ville jeg undgå, helt som at jeg heller ikke ville rode gennem en hundeskov - mange hunde har aldrig set heste og hund-hest møde er ikke noget jeg forventer folk lige har sørget for at træne, så jeg ville forvente problemer med hunde der gør af eller jager min hest, og det er der ingen grund til at udsætte hverken hunde eller heste for.

    Min erfaring fra møder med hunde (i snor) på rideturen er at rigtig mange af dem er nervøse ved hestene og gør af dem.

    Så selvom hesten må være der (hvis den må), og jeg ikke ville blive sur over synet, så synes jeg det er en unødvendig risiko at tage på hestens vegne.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #157   2. jun "Hvorfor skulle hesten det , den gik vel til venstre fordi den destination den skulle hen til lå til venstre, og så ville det da være fuldkommen tåbelig at gå i den modsatte retning"

    Jeg tror, at du tror, at jeg er komplet idiot, Anni - eller også finder du bare en glæde ved at behandle mig, som om jeg er det.

    Hesten kom fra den parkeringsplads, jeg oftest parkerer på - ved hundestranden. Den gik ned på stranden - og til venstre ad hundestranden, for derefter at vende om og gå tilbage til parkeringspladsen.
    Den kunne have gået til højre i stedet OG tilbage til parkeringspladsen.
    Destination: Først den ene vej, og så den anden smiley

    Hvis hesten havde skullet et sted hen, havde jeg da ikke haft et eneste ord at sige om hændelsen. Jamen altså smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #158   2. jun I øvrigt havde og har jeg, som tidligere nævnt, INTET problem med heste på hundestranden. Mine hunde har set heste før, men synes stadig at det er LIDT voldsomt store dyr. Jeg synes, det er skønt med alle mulige oplevelser til hundene - og mig.
    I går mødte vi en kitesurfer på stranden. Især Kenia blev lidt bange for den der kæmpe blå tingest, der lå og blafrede på stranden. Vi satte os i sandet lidt på afstand (heldigt, for kite'en kom op - og røg ned med et brag i første omgang), og nød solen og aktiviteten fra bl.a. kitesurferen smiley


  • #159   2. jun Selvfølgelig må der være heste på en Hundestrand. Ligesom der må være hunde der ikke kan med andre, folk der ikke kan lide hunde osv.
    Hundesnoren, strand whatever... loven gælder: du har styr på din hund. Dvs. Den ikke uopfordret skal opsøge kontakt med andre.
    Så længe alle bare sørger for deres egen del så går det jo helt fint.
    Heste er ikke til fare for hunde der ikke opsøger dem. Hunde der ikke kan administrere heste må skabe sig på behørig afstand sikret af deres ejere - ligesom rytteren Selvfølgelig ikke rider hesten lige op i snotten på en aggressiv hund...

    Hvis alle bare følger reglerne er der ikke noget problem smiley men som Anni undrer det mig altid at nogen synes der skal tages hensyn til deres manglende hensyn til andre.. smiley


  • #160   2. jun
    "Hvorfor skulle hesten det , den gik vel til venstre fordi den destination den skulle hen til lå til venstre, og så ville det da være fuldkommen tåbelig at gå i den modsatte retning"

    Jeg tror, at du tror, at jeg er komplet idiot, Anni - eller også finder du bare en glæde ved at behandle mig, som om jeg er det.


    Helt ærlig Isabelle, det er vist dig, som skal stoppe sig selv.

    HVOR SKULLE JEG VIDE FRA, AT HESTEN KOM NED FRA P-PLADSEN FOR AT RETURNERE DERTIL ?
    Det havde du jo IKKE skrevet noget om, og jeg er altså ikke spåkone og tankelæser.
    Så vær venlig ikke beskylde mig for tanker som jeg ikke har.
    Var du kommet med den oplysning inden jeg skrev, så havde jeg jo aldrig svaret sådan, for så er situationen jo en helt anden.
    Og ja, lige nu er du en idiot - du kommer ikke med relevante oplysninger og bliver ubehagelig og fornærmet når jeg svarer på det du har oplyst smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #161   2. jun Som jeg skrev, Anni: "Hvis hesten havde skullet et sted hen, havde jeg da ikke haft et eneste ord at sige om hændelsen." Med det mente jeg, at hesten IKKE skulle et sted hen, men det kunne jeg selvfølgelig godt have skrevet explicit. Beklager.

    Jeg er både enig og ikke enig, Obster.
    Jeg må gerne gå i hundeskove med tæver i løbetid. Men det gør jeg ikke af hensyn til hanhundene. Men jeg MÅ GERNE! Synes du, jeg skal bruge min ret og være ligeglad med hanhundene og deres mennesker? Jeg mener "Hvis alle bare følger reglerne er der ikke noget problem" - og der er ingen regler om løbetidstæver i hundeskove.

    Jeg må gerne gå tur på mountainbikestier i hundeskove. Men det gør jeg ikke af hensyn til mountainbikerne. De skal ikke spotte en løs hund og få ødelagt deres flow, for de aner ikke, om jeg har styr på mine hunde. Er det fint fint iflg. dig? Cyklisterne skal da bare kende reglerne om, at jeg skal have styr på hundene, så de behøver ikke overveje at sætte farten ned - eller hvad?


  • #162   2. jun Obsternasig - men vi ved også allesammen godt, at I hundeskove er det IKKE alle der har styr på indkaldet, det er faltisk ofte derfor, at de kommer der. Jeg antager det samme gælder for hundestrande. Så uanset om reglerne siger at hunde skal være under kontrol, også på hundestranden, så er det alligevel lidt af en risiko at tage som rytter... og da især, hvis der er fri adgang til ikke-hundestrand i den anden retning.

    Noget andet er, at der bare er rigtig mange hunde der aldrig har set en hest. Og det er sgu ikke helt nemt at træne noget, man aldrig mødet. Så selvom Fido vanligvis hører ganske godt efter, så kan sådan en hest alligevel godt betyde, at Fido mister hørelsen (er niveauet af adrenalin højt nok, så ryger hjernen altså ofte ud).

    Så selvom vi da hurtigt kan blive enige om, at vovse bør kunne kaldes ind, så må man bare også forholde dig til virkeligheden, som er at det kan langt fra alle hunde i et fritløbsområde.


  • #163   2. jun Teddy bear

    Ser barsk ud men er rareste fyr smiley

    Han har det rigtig godt igen


    profilbillede
  • #164   2. jun Da jeg havde hest kunne jeg ikke drømme om at tage den med hen på en strand der er en dicideret hundestrand (altså ikke "bare" en strand der tit kommer hunde), da heste er flugt dyr, og man ikke ved om den lige har en dårlig dag..

    Heste skal i øvrigt bevæge sig som bil i trafikken, så jeg ville heller ikke tage en hest med hen til en strand medmindre det også måtte komme biler, den var reserveret til heste eller den var "privat" (jeg havde den ene hest opstaldet på et lille landsted der bogstavligt havde havet i baghaven).

    Jeg ville heller ikke forvente at se en hest andre steder.

    Hvis folk VED der er heste (eller biler) på stranden plejer de at have mere styr på hunde og børn end hvis der ikke er.

    Børn kan finde på at løbe direkte fra krattet og ud i vandet uden at kigge om der kommer en hest (eller hund) i samme sekund..

    ved en hund er det nok mest bare en bule, men ved hest er man nok ikke så heldig..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #165   2. jun Jeg tror, ved nærmere eftertanke, at hestens mennesker valgte hundestranden, fordi de regnede med, at hundemennesker er lidt mindre sarte end strandgæster generelt. Jeg kan lige forestille mig badefolket på Hornbæks store strandområdes reaktion på, at hesten lagde en stor velduftende hestepære smiley




  • #166   2. jun Isabelle - Ved heste kan man få en bøde for ikke at samle op smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #167   2. jun Sikken stor pose, man så skal have med smiley

    Hvis der kom heste på stranden dagligt, ville jeg måske synes, det var irriterende - med hestepærerne. Men en enkelt nu og da er hyggeligt.
    Engang mødte jeg en elefant ved Farum sø smiley Der var cirkus i byen.
    DET var skisme alternativt - og vildt fascinerende.
    Mine hunde blev lidt utrygge smiley


  • #168   2. jun Jeg hsr prøvet at skulle have hest på sommergræs fra gården den stod på, jeg red derhen, hvilket jeg fortrød, for lige inden vi nåede helt derhen lagde den en stor bunke på vejbanen, jeg var dog klog nok til at stoppe op, så det ikke blev en stribe smiley

    Jeg fik sat hesten på græs, måtte tilbage på gården efter trillebør og skovl, ud efter bunken og tilbage på gården med det smiley

    Men ellers ved lange ture kan man købe en pose til at sætte under rumpen smiley


  • #169   2. jun Godt jeg ikke skulle samle op efter en elefant *g*

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #170   2. jun Jeg hørte noget snak om kontrol og uro på en del af vores strand i dag - den del af stranden, hvor hunde skal være i snor, men sjældent er det udenfor sæsonen. Den er startet nu - og så falder hammeren. Fair nok. Men så er det, at jeg lige tænker på, om en hund må være løs på en hundestrand, hvis den har blåt flag?
    Der kom nemlig sådan ét op i går på "min" strand - der både er hundestrand og ikke-hundestrand.
    Som jeg læser det, må hundene overhovedet ikke VÆRE på en strand med blåt flag.


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #171   2. jun Nu læste jeg lige videre i reglerne. Hundestranden er ikke omfattet af Blåt Flag reglerne. Så vi må ikke gå til HØJRE fra parkeringspladsen fremover - men gerne til venstre smiley

  • #172   2. jun Betyder det ikke bare de ikke må bade der?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #173   2. jun "Ingen hunde på Blå Flag-strande

    Hunde eller andre husdyr - med undtagelse af førerhunde og andre hunde på arbejde - er ikke tilladt på stranden. I det omfang lokale myndigheder tillader det, må husdyr opholde sig på parkeringsområder, strandpromenader og stisystemer ned til stranden."


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #174   2. jun Men måske gælder ovenstående faktisk slet ikke smiley

    "Danmark har altid tilladt hunde på sine strande. Den internationale Blå Flag organisation anbefaler, at lande ikke giver hunde adgang til strande med blåt flag i sommerhalvårets højsæson. Danmark tillader dog hunde på sine strande hele året rundt, så længe de er i snor mellem 1. april og 30. september"

    https://www.visitdenmark.dk/node/828


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #175   2. jun "Hvis alle bare følger reglerne er der ikke noget problem"

    "Mellem 1. april og 30. september må hunde desuden kun bade frit på dybt vand, så længe vandstanden er over den daglige lavvandslinje, på strande uden blåt flag."

    Lykken er at forstå reglerne smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #176   2. jun Nu skal jeg nok stoppe smiley

  • #177   3. jun Og kommer man så på en strand man ikke hyppigt færdes på, så ved man selvfølgelig lige hvor lavvandslinjen er smiley

    Og så har jeg i øvrigt aldrig oplevet nogen få bøder for ikke at samle op efter heste - det er ellers ofte nok diskuteret, om man skal det.


  • #178   3. jun Michelle ... igen er forudsætningen at hvis alle følger reglerne smiley
    Og som jeg også påpeger er det utroligt at de skal have lov til at ødelægge det for alle andre... og endda have lov til at stå og brokke sig over DE føler sig begrænsede...
    Jeg synes man bør tage ansvar for sine egne hunde og det ganske uagtet om andre gør det eller ej.

    Isabelle jeg synes der er en jævn forskel på om du frit KAN færdes et sted du har ret til...eller om du vælger at tage hensyn til andre... smiley

    Alle regler brydes...hele tiden...hvis det skal være et argument for at det er i orden...så velkommen til ragnarok. Love kræver at størstedelen af befolkningen trods alt har en smule respekt og moral overfor resten af fællesskabet...


  • #179   3. jun Min chef får sådan nogle og jeg kan ikke vente smiley

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #180   3. jun "Og som jeg også påpeger er det utroligt at de skal have lov til at ødelægge det for alle andre... og endda have lov til at stå og brokke sig over DE føler sig begrænsede..."

    Hvem er "de"?

    "Isabelle jeg synes der er en jævn forskel på om du frit KAN færdes et sted du har ret til...eller om du vælger at tage hensyn til andre..."

    Øh ja. Det var jo lige præcis det, jeg beskrev i #161.
    Det var faktisk også det, mit indlæg om hesten på hundestranden handlede om - at man KAN ikke er lig med, at man behøver gøre det. Man kan i stedet vælge at tage hensyn til andre.

    "Alle regler brydes...hele tiden...hvis det skal være et argument for at det er i orden...så velkommen til ragnarok."

    Jeg håber virkelig ikke, at du læser mine indlæg som et generelt forsvar for at bryde regler. Jeg synes bare, at reglerne mht hundestrande og blåt flag er noget uklare.


  • #181   3. jun Kender I det? (Det VED jeg i gør!!!)

    Pakkeposten kommer ned af grusvejen, og man står forventningsfuld klar ved lågen sammen med hele hundeflokken, for at tage imod PAKKEN med det nye trænings-udstyr.
    Og så kommer de bare og afleverer en kedelig konvolut med et valgkort!! smiley smiley smiley smiley


  • #182   3. jun Har lige haft besøg af en økologikonsulent. Der var en del at tænke over så nu knager det i knolden på både husbond og jeg. Vi har jo leget lidt med tanken om at gå den vej. Både af idealistiske og økonomiske årsager.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #183   3. jun Jeg håber for jer, at det er blevet nemmere at drive økologisk landbrug, end da jeg havde min skole med et lille økologisk landbrug/dyrehold. Kæft, hvor skolens landmand jævnligt var træt af alt papirarbejdet og kontrollen. Jeg husker især ét år, hvor vores status som økologisk landbrug var ved at ryge, fordi vores sliksten til hestene ikke var økologisk. Man KUNNE ikke få den slags økologisk smiley smiley

  • #184   3. jun Har sagt ja til en stue lejlighed med altan, håber kommunen vil låne til indskud hvis jeg får den..

    Man må have kat der, og den ligger i et område jeg boede i som teenager, så kender området.

    jeg ved dog ikke om det er en åben eller lukket altan.

    Hvis det er lukket kan altanen bruges som et gæsteværelse smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #186   3. jun Hvor DEJLIGT, Frk. Jensen smiley
    Er lejligheden og området bedre end den og det, du bor i nu?
    Det er den og det, gætter jeg på smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #187   3. jun DET kender jeg alt for godt, Indica smiley
    God bedring til Linus - OG til dig smiley


  • #188   3. jun Dejligt Frk. Jensen.
    Håber at du får det, og at du bliver glad for at komme tilbage. smiley
    Vil du fortælle, hvilket område det er ?

    Hvordan endte du egentlig i Fredericia ?


  • #189   3. jun Isabelle - Det er det samme, men tættere på min familie smiley

    Anni - Jeg havde en kammerat der boede her, han havde en ven der hjalp mig med at flytte.

    Vennen var ret sød, og vi endte med at være kærester..

    16 år og et barn senere og jeg er stadig her i byen..

    Nu hvor jeg ikke er kæreste med ham mere, vil jeg gerne "hjem" til min fødeby igen og tættere på familien.


  • #190   3. jun Anni - Området er Hjortebro

  • #191   3. jun Jeg har storindkøbt Ferramol, og har nu igangsat projekt “dræb alle snegle på matriklen”. Eller næsten - de får lov at leve i den ende af haven hvor der ikke er bær, men nærmer de sig mine højbede, skal de først igennem et bredt bælte gift smiley

    Jeg har en slags usundt ressourceforsvar, når det kommer til mine jordbær smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #192   3. jun Er Ferramol 100% uspiseligt for hunde? Jeg er nemlig en lille smule bange for at bruge det i mine potter.

  • #193   3. jun Jeg må indrømme, at gift er totalt forbudt på min matrikel.
    I over 30 år har jeg boet her, og har kun enkelte gange haft problemer med snegle (de der røde djævle).
    Hver aften, når det var næsten mørkt, og tidligt om morgenen, gik jeg ud og fangede bæsterne og klippede dem midt over.
    Her gik de primært efter mine Georginer, og man kunne nærmest høre sneglene smaske.
    Det tog typisk et par dage, så var snegle-buffeten lukket smiley


  • #194   3. jun Isabelle, ja, det er fuldstændig ufarligt for alt andet end snegle. Og ja, jeg har tjekket, for Dorit har selvfølgelig prøvesmagt engang. Det var dengang jeg gav gift for at undgå at smitten med lungeorm blev hængende i haven. Men brug KUN dansk sneglegift købt i Danmark - i udlandet er der mange varianter som dræber pattedyr, inkl. hunde smiley

    Jeg har nogle dygtige og aktive pindsvin, men der er simpelthen for mange snegle til at de kan følge med. Det er primært agersnegle der æder mine jordbær, i øvrigt. Samme snegle som også er den værste ift. smitte med orm smiley

    Jeg bor med mark på 2 sider af haven, så her er virkelig mange snegle. Som i voldsomt mange! Så de får gift, bestanden bliver holdt nede så pindsvinene kan æde resten og alle er glade (undtagen sneglene, jo) smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #195   3. jun BWADR - klippede du i sneglene, Lise-Lotte? smiley smiley smiley

    Da jeg var på planteskolen fornylig - og var ved at købe mine yndlingsstauder - georginer - fortalte planteskoledamerne mig, at jeg delte yndlings med sneglene. SÅ købte jeg andre planter - og har, indtil videre, ikke set en eneste snegl på nogle af dem smiley
    Den georgine, jeg købte for et par uger siden, smed jeg ud for få dage siden. Den var ædt op af de afskyelige bløddyr smiley


  • #196   3. jun Det hjælper jo ikke bare at fange sneglene, og det nemmeste og hurtigste er, at klippe dem over med en saks smiley

  • #198   3. jun Kogende vand og salt på levende snegle er virkelig synd, det frarådes også af eksperter. Klip dem i stedet over og kassér dem bagefter.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #199   3. jun Jeg har læst, at kogende vand er den mest humane måde at slå dem ihjel på, fordi de dør straks. Klippe en snegl over kommer jeg aldrig til at gøre - bare tanken - skulle røre ved dem - høre lyden - gys med gys på smiley

  • #200   3. jun Det er muligt, at det er ok, hvis man hælder kogende vand over et par snegle, men når jeg har samlet snegle, har der været 30-60 snegle, og så tror jeg faktisk ikke at det er særlig humant.
    Jeg plejer at bruge engangshandsker, det virker fint smiley


  • #201   3. jun " Bekæmp dræbersneglene
    I stedet anbefaler vi, at sneglen aflives på den mest humane måde ved at klippe hovedet af sneglen. Herefter kan du lægge de døde snegle ned omkring de hårdt angrebne områder såsom eksempelvis kompostbunken, da lugten fra de døde snegle tiltrækker de levende snegle, som så kan få samme tur."


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #202   3. jun Det kan jeg godt se, Lise-Lotte. Jeg afliver kun en enkelt ad gangen.

    "Den mest humane og effektive måde at aflive dræbersnegle på er at hælde rigelige mængder kogende vand over dem"

    https://www.sneglebekaempelse.dk/faq-om-draebersnegle/hvordan-aflives-draebersnegle/


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #203   3. jun LInkbattle, Hanne smiley smiley

  • #204   3. jun nogen der så Søren Østergaard i Go´Aften DK på TV 2 ?
    Er det mine høreapparater, eller var han ikke ret svær at forstå ?


  • #205   3. jun Isabelle, er det ikke ret logisk, at en snegl dør øjeblikkeligt ved at få klippet hovedet af? Man koger jo heller ikke levende hummere mere, i hvert fald de fleste steder, fordi der er bred enighed om, at det tager for lang tid.

    Jeg kan da godt se, at en enkelt snegl er noget andet i modsætning til en spandfuld, men stadig synes jeg ikke det er i orden at lige levende dyr!


  • #207   3. jun https://www.bolius.dk/saadan-afliver-du-draebersnegle-1823

    Så det vil sige, at hvis man skal sikre sig, at vandet er spilkogende, bør man tage sneglene med ind og putte dem i en gryde med spilkogende vand, én ad gangen. Dét tvivler jeg på nogle har lyst til.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #208   3. jun "Isabelle, er det ikke ret logisk, at en snegl dør øjeblikkeligt ved at få klippet hovedet af?"

    Øh - hvad har jeg skrevet, der får dig til at spørge?



  • #209   3. jun Indica, et dyr er vel er dyr, uanset.

    Der er ingen som helst grund til at risikere at give dem en pinefuld død, fordi man er sart og ikke vil klippe dem over.

    Jeg er slet ikke i tvivl om, at du fortsætter med at koge/skolde dem. smiley


  • #210   3. jun Isabelle, du skriver, at kogende vand er den mest humane måde, men eftersom man ikke kam sikre sig, at de ikke blot bliver skoldet og lider en pinefuld og langsom død, er det jo mere humant at klippe dem over - det tager ét sekund og så er de døde.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #212   3. jun Det tager mig max 8 sekunder at gå fra mit køkken til haven. Vandet i min elkeddel bobler næsten stadig, når jeg kommer til sneglen. Måske er vandet ikke 100 grader, men kun 98,8 grader, når jeg hælder det over sneglen, men jeg er 100% sikker på, at den dør i sekundet, vandet rammer den.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #213   3. jun "Isabelle, du skriver, at kogende vand er den mest humane måde"

    Nej, det skriver jeg ikke. Jeg skriver, at kogende vand er den måde, jeg bruger - og linker til nogle eksperter, der siger, at det er den mest humane måde. OM kogende vand er mere humant end at klippe sneglen over, skal jeg ikke kloge mig på. Jeg tror det egentlig, de to aflivningsmåder ligger temmelig tæt mht. humanitet.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #214   3. jun "Du kan også aflive dræbersneglene ved at klippe eller skære dem midt over. Du er her slet ikke i tvivl om at de dør, da indmaden “vælter” ud af dem. Sørg for at skære sneglen over lige omkring åndehullet, da den så dør hurtigst muligt."

    Hurtigst muligt?
    - Og hvis jeg klipper, skærer, hakker skævt eller ikke lige omkring åndehullet? smiley

    Nej og nej - beklager min gentagelse fra eksperterne: "Den mest humane og effektive måde at aflive dræbersnegle på, er at hælde rigelige mængder kogende vand over dem"
    smiley


  • #216   3. jun Man kan også lave ølfælder. En mælkekarton med skruelåg (eller en anden karton, eller en øl/sodavandsdåse), læg den ned, så hullet vender op, fyld øl i.

    Nej, jeg ved godt, at det ikke anbefales, men sneglene må da få et festligt endeligt smiley


  • #217   3. jun Frk. Jensen, jeg har som barn boet mange år i det kvarter. ??

  • #218   3. jun Hvorfor er der ikke nogen som har sneglefælder ?

  • #219   3. jun Wow, det lyder som meget arbejde, når man bare kan give dem gift smiley Jeg tror at uanset hvilken metode man bruger, så er det træls at være dræbersnegl og dø.

    Ferramol er i øvrigt godkendt til øko-landbrug. Det er en saks helt sikkert også, men igen, meget arbejde for samme resultat.

    https://www.sneglegift-draebersnegle.dk/


  • #221   3. jun Ifølge Videnskab.dk er det kun manuel indsamling der virker.

    Det er faktisk ikke så slemt, at gå ud i haven et par aftener i træk, og myrde løs smiley

    https://videnskab.dk/naturvidenskab/kun-en-effektiv-maade-at-slippe-af-med-draebersnegle-paa/


  • #223   3. jun Indica, og som sagt er det ikke dræbersnegle, men agersnegle, som jeg vil af med. Både fordi de æder mine bær, men også fordi de potentielt bærer smitte med hjerte- og lungeorm.

    Har man først stået med en hund der var ved at dø af hjerteorm, får man nok et mere hysterisk forhold til det. Men jeg forsøger at begrænse antallet af snegle, og så tester jeg rutinemæssigt mine hunde 2 gange om året. Indtil videre har vi sluppet for ormene i de sidste 6 år. Om det er fordi jeg giver sneglegift i haven, ved jeg ikke. Men for mig er det win-win; ingen orm og jeg kan have mine jordbær i fred smiley


  • #224   3. jun Desværre dør leopardsneglene også, samt de små uskyldige hjemmehørende med hus på ryggen. smiley

  • #225   3. jun Hvornår kommer man til at døje med snegle? Når man har urtehave? Vi har så myre indenfor, pænt klamt.

  • #226   3. jun Anni - Okay smiley Jeg har boet i et af højhusene på Kløvervej af 2 omgange, først som baby og senere som teenager.

    Jeg har gået på Hjortebroskolen (da den fandtes) de fleste af mine skoleår smiley

    Jeg både håber og ikke håber jeg får den, for ved ikke lige hvad jeg gør i de 3 måneder med 2 huslejer smiley


  • #229   3. jun Var der ikke en periode hvor man ikke måtte lade døde snegle ligge, fordi der så kom flere for at spise dem?

  • #230   3. jun Desværre dør leopardsneglene også, samt de små uskyldige hjemmehørende med hus på ryggen.

    Jeg er vild med den dramatiske hulke-smiley smiley

    Når jeg slår græs, ryger der gerne en flok små frøer, en bunke brumbasser og bier, et par sommerfugle, en masse snegle (både med og uden hus - vinbjergsnegle er klart de klammeste at komme til at køre over med plæneklipperen) og en masse andre nyttige og unyttige insekter.

    Det er jo altid en afvejning - vil man have sin have nogenlunde for sig selv og minimere risikoen for spredning af sygdomme, eller vil man dyrke frugt og grønt til både nyttige og unyttige insekter, og behandle sig ud af de sygdomme, som de (unyttige) snegle smitter med?

    Jeg FORSØGER efter bedste evne og overbevisning at gøre det bedste for mine hunde og for min egen lyst til jordbær, og så synes jeg det er pisse træls at blive dømt af en mavesur kone smiley


  • #231   3. jun Indica, nej, det tænker jeg faktisk ikke om dig, så den stråmand kan du godt pakke sammen igen.

    Jeg kommer aldrig til at koge et levende væsen. Mange af dem jeg kender, som bruger kogende vand har en halv spandfuld snegle, som de hælder "kogende" vand over, de øverste dør måske relativt hurtigt, de nederste sikkert ikke.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #232   3. jun "den stråmand kan du godt pakke sammen igen"

    - Og den der med, at man (læs: fx Indica og jeg) slæber snegle ind og lægger dem i en gryde med kogende vand - ELLER samler en spandfuld snegle og skolder dem til en langsom død, kan du altså godt pakke sammen igen, Skrigehundens smiley


  • #233   3. jun "Da døde snegle tiltrækker andre snegle, bør alle snegledele samles i en pose, der bindes for og puttes i skraldespanden."

    Syntes nok der var noget med at de ikke bare skulle blive liggende..

    Hvis man vil klippe den over, skal det gøres bag hovedet:

    "Klip eller hak sneglen over lige bag hovedet, så den dør med det samme."

    https://stick-shop.dk/blog/agersnegle/


  • #234   3. jun Anne - Det der Kobber-tape virkede ret godt til at holde alle slags snegle fra bær og grøntsager, da mit barn og dennes farfar havde have på havnen i Fredericia. smiley

    Desværre er det ikke effektiv mod småfugle og solsorte smiley


  • #235   3. jun Jeg har net over mine højbede, og for at gøre bod for at fuglene ikke må mæske sig i de bær, har jeg et langt bed med både skovjordbær, et par rigtige jordbærplanter og en pokkers masse hindbær smiley Så fuglene må “nøjes” de bær, og hvis jeg kigger på hvor mange skovjordbær der allerede er, og hvor stor trafikken af fugle er, så ser det ud til at de er vældig tilfredse smiley

    Og inden nogen kommer med historier om stakkels fugle der bliver fanget i nettet, så er det tunneller med net, så fuglene skal anstrenge sig VIRKELIG meget for at komme ind UNDER tunnellen, og det lykkedes ikke en eneste fugl at begå selvmord på den måde sidste år.


  • #236   3. jun Isabelle, mig bekendt har jeg intet skrevet om, hvordan I koger sneglene, jeg henviser blot til artiklen i det link, jeg har lagt op.

    Om I render 1 eller 10 meter aner jeg ikke, det gør så heller ingen forskel for mig.

    Indica beskylder mig direkte for at synes noget bestemt om hende, som jeg aldrig nogensinde har udtalt, der er en væsentlig forskel.

    Men I koger da bare løs, og vi andre gør det på en anden måde - ingen grund til at blive så defensive.

    PS. Isabelle, du er ude med riven i aften, det klæder dig faktisk ikke.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #237   3. jun Jamen altså, Skrigehundens - skal jeg nu også tænke over, om det klæder mig at debattere? smiley

    Jeg er ikke defensiv. Jeg forklarer, hvad jeg gør. Du skriver, at "man ikke kam sikre sig, at de ikke blot bliver skoldet og lider en pinefuld og langsom død"
    Dette er forkert, og det har jeg brug for at sige, at det er. Derfor forklarer jeg, hvad jeg gør. Er dette at være ude med riven i din optik, jamen så må det jo være sådan smiley

    PS. Hvem er "vi andre"?


  • #238   3. jun Isabelle, jeg gider ikke diskutere mere med dig, det er simpelthen så ligegyldigt. Jeg udtrykker MIN holdning, længere er den ikke.

    Jeg kommer aldrig til at bifalde metoden med at koge levende snegle, derfor fortsætter jeg med at klippe dem. End of story!


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #239   3. jun Det er nemlig lige præcis det, vi gør, Skrigehundens - udtrykker vores holdninger.
    Vi behøver heldigvis ikke diskutere dem. Vi skal bare stå ved det, vi gør - og det gør vi begge to. Heldigvis ved vi også, at vi begge gør vores ypperste for, at ingen dyr ikke skal lide.


  • #240   3. jun Frk. Jensen, der har jeg også boet, i stue etagen.
    Jeg gik på Hertug Hans. Hjortebroskolen var ikke bygget den gang.

    Måske bliver din lejlighed lejet hurtig ud igen så du slipper for dobbelt husleje


  • #241   3. jun Det tvivler jeg på, da denne lejlighed er forbeholdt folk der har brug for hjemmevejleder(e)

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #242   3. jun Kan det så ikke være, at der netop er venteliste til din nuværende lejlighed, Frk. Jensen?

  • #243   3. jun Det er der ikke, det er en alm boligforeningen. Lejlighederne kan stå ledig i lang tid før der kommer en ny..

  • #244   3. jun Hvorfor køber I ikke bare et par Moskusænder ???
    Moskusænder spiser dræbersnegle med stor fornøjelse .
    Så slipper I for at sidde og diskutere hvilken dræbermetode af dræbersnegle , der er den bedste ... den mest rigtige eller mest humane -------> desuden er moskusænder ret søde... smiley

    Og så kan man spise dem Juleaften .... når alle dræbersneglene er ædt .... ha ha ha


  • #245   4. jun Og løbeænder spiser dem også. smiley

  • #246   4. jun Har man fjerkræ, har man rotter. Jeg har rigeligt med rotter, så magter ikke at tiltrække flere smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #247   4. jun Indtil videre har jeg set én dræbersnegl i haven. Det er nok for lidt til en and smiley Det kunne da ellers være hyggeligt at have sådan en gående rundt og rappe smiley

  • #248   4. jun Har man hunde der tager rotter, så har man ingen rotter. smiley

  • #249   4. jun Ænder sviner af Pommern til smiley desuden kræver de ret meget hvis de skal have et ordentligt liv smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #250   4. jun En sø vil de vel fx gerne have smiley

  • #251   4. jun Så jeg skal simpelthen skaffe nogle ænder med tilhørende sø og hus og skaffe en ny hund, som kan tage de rotter som ænderne medfører? Burde jeg så teknisk set ikke også købe en kæmpe grund, så mine (mange) dyr ikke behøver at nøjes med en almindelig parcelhushave?

    Jeg er nødt til at sige, at 2 kg gift på ALLE måder er nemmere og billigere.

    Det er dejligt at andre har tid og råd til at bruge et par timer i haven hver dag på at passe snegle, afgrøder, ekstra hunde, ænder og hvad ved jeg, men jeg må erkende at min prioriteringer er HELT off i den henseende.

    Jeg vil hellere passe mit arbejde (som lidt er et grundvilkår) og så vil jeg gerne træne hund og præstere i konkurrencer smiley


  • #252   4. jun Aj, Anne - NU synes jeg altså du har Nej-hatten på smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #253   4. jun Jeg har marker hele vejen rundt om haven, men har stort set ingen agersnegle, dræbersnegle e.l. smiley Eller også ser jeg dem bare aldrig. Der hvor vi boede før kæmpede nogle af naboerne en krig mod snegle. Min holdning var - og er - at livet er for kort til at bruge tiden på at udrydde snegle smiley Vi har virkelig mange vinbjergsnegle. De skulle efter sigende spise æg fra andre snegle så måske derfor at jeg kan have både salat og jordbær i fred smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #254   4. jun Vinbjergsnegle og andre snegle med hus på må gerne være i min have smiley


  • #255   4. jun Karina smiley smiley smiley

  • #256   4. jun Hold op hvor er jeg ved at være træt- Blev vækket af hundene der var meget urolige og dimsede rundt kl 03.30. Tænkte 'åååhh nej, en eller anden har dårlig mave'. Røg op og skyndte mig at lukke dem ud. De strøg så afsted efter en kat der sad uden for døren. Var sådan lidt 'de plejer da ikke at jagte Kitty på den måde' og 'det lignede måske heller ikke rigtigt Kitty smiley '. Nå, måtte jo så måtte jeg jo hellere ud og hente kræene så hen efter en jakke (var kun iført underbunder). Kunne så se at Kitty sad i sin kurv og så faktisk lidt trykket ud. Greb lige snor og halsbånd på vej ud af døren og gik over mod det budskads hvor nogen væsede og hvor der stod to rumper. Penny kom heldigivs ud til mig på første kald i venligt toneleje og gik fint med og blev lukket ind. Clinton havde ikke lige tænkt sig at komme så ham måtte jeg hive fat i og putte snor på. Så kunne katten klatre over hegnet og rende væk. Penny gik direkte med i seng igen. Clinton blev ved med at være meget på vagt og rørte på sig ved det mindste så jeg fik ikke sovet ret meget de sidste to timer inden uret ringede. Så lige nu kunne jeg godt bruge en lur smiley
    Kitty gik med os på morgenturen og holdt sig til tæt Clinton, så gad vide om katten i nat var en der havde været dum ved Kitty smiley


  • #257   4. jun Tillykke med jubilæet Milan smiley

    profilbillede
  • #258   4. jun Jeg har kigget på min økonomi, og den er slet slet ikke til 2-3 dobbelt husleje og flytteudgifter lige nu, så har været inde og sige nej til lejligheden.. Jeg ER igang med at spare sammen.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #259   4. jun Det er jeg ked af at høre, Frk. Jensen.
    Får du ikke hjælp til huslejen af det offentlige? Du kan jo umuligt spare sammen til en fast husleje, der er 2-3 gange højere end det, du får hjælp til.


  • #260   4. jun Øv, hvor træls Frk. Jensen.

    Du må sige din lejlighed op og finde en lejlighed hvor du først skal flytte ind 3 måneder efter.
    Kender flere der har gjort det på den måde.
    Har også selv gjort det.


  • #261   4. jun Isabelle - Jeg får alm boligstøtte. (Tror jeg det hedder) Det tager laaaang tid at spare sammen, men har ikke andre muligheder.

    Anni - Hvis jeg havde et sted jeg kunne tage hen i tilfælde af jeg ikke fandt noget havde jeg også opsagt denne..

    Men når jeg ikke har et sted, så tør jeg ikke tage chancen


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #262   4. jun Hov, Annis indlæg gør mig lige i tvivl om, hvorvidt jeg misforstod dig, Frk. Jensen.
    Er det huslejen i den lejlighed, du gerne vil flytte til, der er 2-3 gange så høj som det, du betaler nu, eller skyldes det med 2-3 gange så høj, at du skal betale dobbelthusleje en periode?



  • #263   4. jun Isabelle - Huslejen er ca. den sammen, men flytter jeg i Juli bliver jeg nødt til stadig at betale husleje for denne i 2-3 måneder (pga opsigelse)

    altså dobbelt husleje, og det har jeg bestemt ikke til.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #264   4. jun "Men når jeg ikke har et sted, så tør jeg ikke tage chancen"

    Det kan jeg godt forstå.

    Selv gjorde jeg som Anni, da jeg boede i "kineserhuset" - opsagde det uden at have et andet sted at flytte hen. Det VAR "lidt" nervepirrende.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #265   4. jun Hvad betaler du i husleje?

  • #266   4. jun omkring de 5.000 med vand/varme mener jeg.

    Men jeg er førtidspensionist og betaler børnebidrag osv.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #267   4. jun Når du igen får tilbudt en bedre lejlighed, skriver du til mig. Jeg kan låne dig pengene til huslejen til din nuværende bolig. Vi kan lige skrive sammen på pb om det, når det bliver aktuelt smiley

  • #268   4. jun Hvor er det bare sødt af dig Isabelle. smiley

  • #269   4. jun Isabelle - Tak det vil jeg overveje smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #270   4. jun Jeg mener det helt alvorligt, Frk. Jensen. Vi mennesker skal hjælpe hinanden, hvor vi kan smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #271   4. jun Det er et mærkeligt samfund, vi lever i.
    Der skal spares og spares på børn, på sårbare, på ældre. Samtidig scorer bankerne kassen - og i Danmark SKAL man have en bank.
    45,6 milliarder tjente de danske banker i 2023 på, at renterne steg. Hvor kom de penge fra? Hvem FIK de penge? Tja. Gæt selv.



  • #272   4. jun Frk Jensen, du kunne ikke låne pengene ved kommunen, og så afbetale istedet for at spare op ... de giver jo indskudslån fx måske de også kunne hjælpe med det andet ...

    I mandags talte jeg med min brors læge, fik en akut tid til i dag kl 9 ... min onkel fortalte det til min bror som pure nægtede at tage til læge, "hun må komme her" .. onkel skriver det til mig mandag eftermiddag ... jeg kører i matas og køber trusseindlæg til mænd .. kører ud til bror og siger han SKAL til læge ... han ender i et hys anfald og råber UDDD ... jeg ender i et hys anfald og råber han fandme skal høre på hvad jeg siger, og om han tænker hvis der skal undersøgelser til om han så forventer hospitalet kommer til ham .. han falder ned og siger fx "det er så ydmygende hvis jeg tisser i bukserne" så præsenterer jeg ham for indlæggene og lover at komme og hjælpe ham her til morgen medpåklædning og indlæg ... kommer til læge sammen med min onkel og min bror er nu henvist til kræftpakke forløb grundet stor og udspillet blære ..
    Desuden fik jeg lige i farten aftalt møde med hjemmeplejen til fredag morgen, og lægen har skrevet at han skal tilses 1 x dagligt, det kunne han ikke se mening i, men vi sagde "jo til der er styr på det her" ..


  • #273   4. jun bankerne burde skulle betale bankpakkerne tilbage ganske som de der fik corona støtte skulle ...

  • #274   4. jun Hanne - Det er ikke indskudet der er problemet smiley

  • #275   4. jun Puha Hanne, tager hatten af for dig og din tålmodighed. Jeg havde nok taget min jakke og smuttet.
    Sender dig lige et kram smiley


  • #277   4. jun Jeg kan ikke se på deres hjemmeside man ikke må have dyr med ind i centeret..

    Jeg tror kun det er fødevarebutikkerne inde i centeret der ikke må komme hunde i smiley

    Ellers prøv at skrive en mail til dem og hør om man må have hund med smiley


  • #278   4. jun @ Frk Jensen ... men hvis du har til indskuddet men bruger dem til dobb husleje istedet og så låner til indskuddet som du så betaler af med det du nu skal spare op .. kunne du så ikke flytte .

    @ StaffMom, tak men jeg var bestemt ikke venlig mandag aften, men målet helliger midlet i den sag ..


  • #279   4. jun Jeg har sagt nej til den nu smiley

  • #280   4. jun Men Hanne, du blev der. Man må godt skrue op for volumen indimellem for at trænge igennem, og det hjalp.


  • #281   4. jun Jeg er blevet indkaldt til “bekymringsmøde” om min far. Fordi han drikker sig pattestiv, er et røvhul over for personalet, kaster op, skider i sengen osv.

    Jeg foreslog dem, at de kunne prøve at tage fat i hans læge og spørge om lægen vil sætte ham på antabus, hvortil plejehjemsbeboeren helt bestyrtet sagde “jamen, det kan jo være livsfarligt at drikke, når man tager antabus, og vi kan ikke sikre at han ikke drikker”. Og jeg siger “præcis, og hvad er ulempen ved det?”.

    smiley


  • #282   4. jun On a happier note, så har jeg været til træning med Østjyllands Politi i dag, og det var verdens bedste aften smiley

    Ud over at min lille hund var så pisse sej, så var der virkelig mange dejlige mænd at kigge på imens. I uniform. Er kæmpe fan af at blande pæne mænd i uniform med hundetræning smiley


  • #283   4. jun hvordan får han fat i så meget drikkelse ... og hvad har de tænkt du skulle kunne gøre ? Tage ham hjem smiley

  • #284   4. jun Han får de andre beboere til at købe sprut til sig, og af og til sender han en taxa ud efter et større lager.

    Jeg tror bare at de vil have at vide (igen) at det er ok at de synes han er træls, og at det for så vidt også er ok hvis de kommer til at give ham en overdosis smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #285   5. jun Vilma væltede en hundebekendt forleden. Der skete heldigvis umiddelbart ikke noget. Dvs hun ømmede sig lige lidt og rejste sig så op og gik videre. Men i går fik jeg SMS om mulige varige men og erstatning og forsikring, for det havde hendes homøopat, som hun fast får behandlinger hos, nævnt.
    Vi var tre sammen på turen, og nummer tre sagde "HA, det nummer har hun lavet før. Der skete jo ikke en skid" smiley
    Jeg føler mig altså lidt uheldig. Men men - er der sket noget, skal min forsikring naturligvis indover. Jeg har så bare bedt om, at der en læge, der vurderer skaden - inkl. en scanning og/eller røntgen af benet. Dette kræver forsikringsselskabet naturligvis også.
    Jeg er super ked af, at vilde Vilma fik væltet hende - tror jeg må have snor på kræet, når der er legehunde i nærheden. Det er lidt synd, men hun har det altså med at drøne rundt om benene på os mennesker.
    Har nogen et tip til, hvordan man får hunden til IKKE at lege rundt om menneskeben?


  • #286   5. jun Isabelle i sådan et tilfælde skal du egentlig bare sende oplysningerne videre til dit forsikringsselskab, de skal nok indhente de oplysninger de skal bruge, hun får formodentlig intet ud af det, men sagen køres udelukkende af dit forsikringsselskab smiley

  • #287   5. jun Hvis hundene må være løse, der hvor I var, så tror jeg faktisk ikke, at forsikringen gør noget.

    Jeg blev selv rendt ned af 2 lalleglade jagthunde på stranden for en del år siden. Hundene kom bagfra med 100 km/t, og rendte lige ind i mig. Jeg gik i jorden med et brag.
    Min egen ulykkesforsikring dækkede først en del behandlinger hos fyssen, og udbetalte til sidst en mindre erstatning.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #288   5. jun Jeg tror egentlig, at modparten skal anmelde først, Bodil. Jeg tænker - at jeg jo ikke har så meget andet at anmelde end, at Vilma væltede en dame. Skal der mon ikke komme et erstatningskrav først?
    Det ER altså en speget sag. Skadelidte har endnu ikke så meget som talt med en læge - men vil ringe til én i morgen. Hvis jeg var kommet så voldsomt til skade, at jeg var bange for varige mén, ville jeg næppe vente fire dage med at kontakte en læge smiley
    Kender I det, at det er æv med den slags sager - især når de involverer mennesker, man rigtig godt kan lide? Jeg har ikke den mindste lyst til at mistænke nogen for at ville snyde mig - og da SLET ikke søde, skønne hundevenner smiley


  • #289   5. jun @Isabelle, jeg er enig med Bodil, tag kontakt til dit forsikringsselskab og fortæl om situationen ... problemet er måske at har hunden bevidst været løs et sted den ikke må, så ved jeg ikke om de vil dække noget hvis der er noget der skal dækkes ..

    Men men sig derefter til personen at alt skal gå via jeres forsikringsselskaber, måske du kan sige det inden du reelt tager kontakt, hvis det er fup og fidus så trækker hun sig måske alene på den information...
    Det er jo en ikke ualmindelig form for forsøg på at få penge ud af mennesker på, nok mere udbredt i fx USA, men det er en af grundene til at forsikringsselskaberne fx de senere år ser sig nødsaget til fx at overvåge nogle personer for at se om de reelt er så medtaget som de siger ...

    Jeg mener simpelthen du skal meddele damen at eftersom hun jo gav udtryk for der ikke var noget, så kan du ikke stå for kontakten og det nu bliver en sag for din forsikring ..
    Hvem er homøopaten, og det er nok slet ikke en behandling forsikringen vil anerkende ,,


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #290   5. jun Homøopaten behandler for en anden skade, som intet har med Vilma at gøre. Jeg gætter på, at skadelidte har nævnt for ham, at hun faldt, da Vilma rendte ind i hende - måske med lidt drama involveret (hun er skuespiller smiley ). Homøopaten har nu støttet sin patient i, at noget må gøres - nogen må drages til ansvar for noget.

    Hundene - hendes, mine og endnu en - var løse i en hundeskov.

    Jeg har sagt og skrevet, at sagen må gå via vores forsikringsselskaber. Men jeg sender hende nu en kurv med lækkerier - vil gerne anerkende, at min hund var skyld i, at hun har slået benet og (måske) skal belastes af en portion ømhed nogle dage. Værre tror jeg seriøst ikke, at det er. Men HVIS det er, må det, som nævnt, blive en sag mellem vores forsikringsselskaber.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #291   5. jun Jeg kontaktede mit forsikringsselskab i går. Som forventet sagde forsikringsmanden, at de kræver dokumentation på en eventuel skade - dvs lægeudtalelse mv.

  • #292   5. jun godt Isabelle, det er den helt rigtige vej at gå ...

  • #293   5. jun må sige jeg sidder endnu en gang og tænker .. de der Lotto spil, nu er der en der har vundet 760 millioner, en anden 50 millioner ... jeg synes simpelthen der skulle være et loft, jeg ved ikke hvor mit bud er fx 10 mill, derefter når puljen når over det skal der åbnes for at flere kan vinde fremfor at en/få kan vinde absurd enorme summer ...
    tænk hvis det var 10 mill, så kunne livet have ændret så for så mange flere ..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #294   5. jun Jeg er meget enig, Hanne. Tænk at glæde 81 mennesker med ti millioner hver - eller 162 mennesker med fem millioner hver istedet for TO mennesker med helt absurd mange penge.
    Jeg kan også tænke, at der skulle være et loft over, hvad mennesker kan tjene. Ville nogen fx arbejde mindre/dårligere/mindre kreativt, hvis de "kun" kunne tjene fx max 5 millioner om året?
    Jeg kommer aldrig til hverken at forstå eller anerkende, at nogen skal arbejde for 1 krone i timen, mens andre får 100.000 i timen. ALDRIG smiley


  • #295   5. jun Isabelle, er også enig med dig der ... alt arbejde må jo være en nødvendighed i samfundet ellers var det der jo ikke, jeg ved ikke om jeg mener ligeløn hele vejen rundt, der er nogle ansvarskriterier, og evt uddannelsesniveauer der kræver man måske tilsidesætter nogle ting for at at nå noget ... men men en anden og mere retfærdig sammensætning er jeg helt enig i den burde være .. et loft tænker jeg ikke, for hvis pengene er tjent ved lovligt reelt og hårdt arbejde så tænker jeg ikke man skal sætte loft ... man skal bare give alle de samme muligheder .

  • #296   5. jun Isabelle, så du mener, at en person der aldrig har taget en uddannelse og ikke har været for god i skolen skal have det samme i løn, som en person, der har taget en uddannelse og som sørger for mange arbejdspladser ?
    På den måde kan vi nok alle pakke sammen, for så vil landet gå konkurs på rekordtid og vi kommer til at sulte ihjel.

    Hanne og Isabelle, hvorfor skulle gevinsterne deles ud til mennesker som ikke har ramt de rigtige tal ? Det ville da være virkelig uretfærdig.
    Hvis i fik indført jeres "gode" ideer, så ville der ikke være så mange som spillede, hvilket igen betyder, at der ikke var så mange penge der blev delt ud til diverse foreninger, hvor de gør meget godt, blandt andet til ungdommen.

    Jeg synes også, at 760 millioner er rigtig mange penge, og håber, at familien som vandt kan administrere dem og gøre en del godt med pengene.
    Jeg kan da også føle mig misundelig på vinderne, men derfor går min misundelse altså ikke så langt, at jeg synes at det ikke må være tilladt andre at vinder store beløb.


  • #297   5. jun @ Anni .. nej er sikker på der sidder nogle der kan lave en spil logoritme hvor det stadig handler om rigtige tal på en eller anden måde men hvor man på en eller anden måde får det skruet sammen ...
    Jeg har aldrig skrevet jeg ikke under at folk vinder store beløb, tværtimod under jeg flere at vinde store beløb ...

    mht til arbejde mener jeg ikke ligeløn til alle, men håndens, åndens, omsorgens arbejde bør belønnes bedre ... og det er nu ikke alle der bare fordi de tager lange uddannelser bruger disse på at skabe arbejdspladser ...


  • #298   5. jun Jeg tror så modsat dig Annie, at øgede chancer for en ret stor/pæn gevinst fremfor en mikro chance for mega gevinst ville få endnu flere til at spille ...

  • #299   5. jun Hanne, så er det da pudsig, at des større puljen er, des flere er der som spiller ...,..

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #300   5. jun "Isabelle, så du mener, at en person der aldrig har taget en uddannelse og ikke har været for god i skolen skal have det samme i løn, som en person, der har taget en uddannelse og som sørger for mange arbejdspladser ?"

    Nej. Det mener jeg ikke, Anni - og det var jo heller ikke det, jeg skrev. I min optik er der ret stor forskel på 1 og 100.000 smiley

    Der var engang, hvor medejeren af min skole mente, at vi som ejere/ledere ikke skulle have en krone mere i løn end de ansatte lærere. Jeg var lodret imod, for JEG havde investeret 100.000 kr. i skoleprojektet (lånt pengene), og JEG havde brugt en sommerferie på at male og klargøre den gamle gård, og JEG var ansvarlig overfor såvel kommuner og elever som de ansatte. F.... nej om jeg skulle have samme løn som dem. Jeg skulle have løn for det, jeg lavede - og lidt ekstra for min investering. Det fik jeg så - men jeg fik ikke 50 - 500 gange så meget i løn, og det ville jeg havde fundet bindegalt - lige så bindegalt som jeg finder lederlønninger i mange firmaer i dag.

    PS. Det er super godt at sørge for mange arbejdspladser - men uden arbejdere, er disse "supermænd" ikke fem flade ører værd.


  • #301   5. jun Og uden supermændene er arbejderne hellere ikke fem flade ører værd..........
    Det hele hænger jo sammen


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #302   5. jun "Og uden supermændene er arbejderne hellere ikke fem flade ører værd"

    DET passer så ikke. Arbejderne kan stadig skabe værdier, men en tusindkroneseddel kan ikke - sådan sat på spidsen.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #303   5. jun Hvem vil du helst have med på en øde ø - en landmand eller en børsmægler? smiley

  • #304   5. jun @ Annie, der er jo ikke et alternativ ... det er lidt det samme som når man siger alle vil se Vild med Dans år efter år, eller X faktor .. de gør det jo i mangel på alternativer .. og større chance for fx 10 mill skulle nu nok få nogle til at spille, at folk ikke rigtig gider for at vinde et par hundrede kr er jo noget andet end fx 10 mill ..

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #306   5. jun "Hanne og Isabelle, hvorfor skulle gevinsterne deles ud til mennesker som ikke har ramt de rigtige tal ? Det ville da være virkelig uretfærdig."

    Det handler jo om, hvilke kriterier spilfirmaerne vælger. De kan jo fx sige, at 6 rigtige giver en større del af præmiepuljen.

    "Hvis i fik indført jeres "gode" ideer, så ville der ikke være så mange som spillede, hvilket igen betyder, at der ikke var så mange penge der blev delt ud til diverse foreninger, hvor de gør meget godt, blandt andet til ungdommen."

    Hvor ved du fra, at der ikke ville være så mange, der spillede?
    Jeg tror, at der måske ville være FLERE, der spillede, hvis chancen for at vinde en pæn portion penge var større. Men altså - jeg TROR - ligesom du vist TROR, Anni. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl - hvis der er lavet undersøgelser, der viser, at folk ikke gider spille for at vinde småpræmier på 10 millioner smiley


  • #307   5. jun DET passer så ikke. Arbejderne kan stadig skabe værdier, men en tusindkroneseddel kan ikke - sådan sat på spidsen.

    Og hvordan skal arbejderne få arbejde, hvis ikke der er arbejdsgivere ?


  • #308   5. jun @ Anni, du skriver det faktisk selv ... vores pointe er man er gensidig afhængige af hinanden derfor er fordelingen af den økonomi der kommer ud af den fælles indsats ikke imo retfærdig ... stadig ikke at den skal være lige !

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #309   5. jun IKke for noget - men "jeg" kan godt plante en gulerod, lave en tallerken af ler, bygge et hus, undervise nogle børn, kreere og sælge et måltid mad mmm uden at der er en arbejdsgiver. Men det fungerer bedst, hvis vi samarbejder smiley


  • #311   5. jun Hanne, det er jo det jeg skriver i # 301
    Det hele hænger sammen, det ene virker ikke uden den anden.


  • #312   5. jun Wow Isabelle, så er du jo lige så god som gud
    Hvor vil du få mursten eller træ fra til at du kan bygge et hus ?
    Hvor får du alle de andre materialer fra som skal bruges, for du kan nok ikke dyrke nok i din villahave.
    Hvor får du de fleste af dine fødevarer fra hvis ikke der findes arbejdsgivere, for landmænd er også arbejdsgivere.
    Og sådan kan man så blive ved.
    Du vil ikke kunne klare dig ret længe uden arbejdsgivere.


  • #313   5. jun som ikke ville kunne klare sig uden arbejdere ... Anni, vi er jo ikke uenige om sammenhængen, kun om belønningen derfor .. historisk sætter nogle deres økonomi på spil, andre ofte deres helbred alt efter hvad man arbejder med .. men det ene oppebærer bare hos nogle en ret så meget større respekt end det andet ... ligeledes er holdningen til hvordan det økonomiske udkomme fordeles meget forskellig ...

    Jeg har ofte diskussionen på et andet plan med fx sportsfanatikere ....når nogen falder i svime over de der præstationer, at de bør hædres osv .. blandt nogle sportsgrene belønnes med igen imo uartigt store summer .. så siger de der fans "ej er det ikke beundringsværdigt, osv" næe siger jeg, jeg har fatisk større respekt for arbejderen der utrætteligt står op kl 5-6 om morgenen og møder troligt på sit job år efter år for at ende med en mindre pension og en folkepension hvor man kan ende med ikke at have råd til fx at have et aktivt ældre liv, eller give sine børn/børnebørn en gave ...

    jeg forstår ikke den næsegruse beundring for de der satser stort fremfor de der tager det lange seje træk, og forstår ikke belønningen skal være SÅ uens ...

    nu vil jeg tage i Musikhuset og slå min hjerne fra med Sang i 2 timer ..

    synes ikke der er nogen grund til at blive ironisk og nedladende i en forøvrigt spændende snak hvor vi alle har ret til vore holdninger ..


  • #314   5. jun Altså for ca tre år siden blev en lokal hundebekendt væltede af to løse hunde i hundeskoven. Hun væltede så uheldigt, at hun fik alvorlige brud på ankel/fod, blev opereret og faktisk var på krykker i 1,5-2 år efter.
    Ja, det blev meldt til forsikringen, og selvfølgelig er der blevet erstattet for bl.a. genoptræning og men.

    Men på intet tidspunkt har der været sure miner over hundene eller bebrejdelse af ejerne - det vat to glade, store hunde, der legede og havde fn fest og då bare rendte rigtigt uheldigt ind i hende... den slags sker. Giv forsikringen et praj, og så må damen jo selv gå til egen forsikring, hvis hun mener der er sket skade. En kurv er en sød gestus, men bestemt ikke nødvendigt - den slags sker, når vovsen hygger, og heldigvis er udfaldet jo sjældent alvorligt smiley


  • #315   5. jun Hanne, nu var det ikke mig der startede med at være ironisk og nedladende.
    Det blev startet i # 303 og 309


  • #316   5. jun ok .. det må være måden man læser på .. ironiske måske, men nedladende kan jeg nu ikke læse dem som .. men fred være med det...
    Godnat ..


  • #317   5. jun Godnat

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #319   6. jun Revideret udgave af (slettet) 318 smiley

    Jeg er ikke nedladende, Anni - men ja, lidt ironisk. Et arbejdende menneske kan klare sig uden en arbejsgiver. Det omvendte er ikke tilfældet.

    "Hvor vil du få mursten eller træ fra til at du kan bygge et hus ?"

    Det vil jeg få der, hvor man køber mursten og træ - det samme sted som arbejdsgiverne køber det.

    Gennem århundreder har mennesker bygget deres huse, pløjet deres marker, passet deres høns mv. - helt selv - uden en arbejdsgiver. Sådan én er ikke en naturlov. Det var egentlig bare det, jeg ville sige med #309.

    I dag fungerer vores samfund ikke uden hierakiet - arbejdsledere mv. Det er jeg helt med på. Men stadig - arbejdere kan klare sig uden arbejdsledere. Det omvendte er ikke tilfældet. Men vi har brug for hinanden, og for at bruge hinandens styrker.

    Det der med at være gud, fordi man kan lave sin egen mad, tøj mv. fatter jeg ikke. Var mennesker guder for et par hundrede år siden? smiley


  • #320   6. jun Du udtaler dig da som om du er gud.
    Du kan alting selv, endda bygge huse, avle nok fødevarer i din lille villahave, og påstår at verdenen ikke har brug for arbejdsgivere.

    Hvor vil du få mursten eller træ fra til at du kan bygge et hus ?"

    Fra en arbejdsgiver? Har sådan en mursten og træ? Hvis ja: Hvor har vedkommende det fra


    Ja, det har sådan en, for arbejdsgiveren har et firma, hvor der er ansat arbejdere som producerer materialer.
    Landmændene er også arbejdsgivere og producerer føde,
    Dit tøj kommer fra fabrikker, som arbejdsgivere ejer og hvor der er ansat arbejdere. Men du har vel hellere ikke brug for tøj. Du går vel ud i skoven, skyder nogle dyr og klæder dig i skindene.
    Og dine hunde kommer nok til at dø af blandt andet livmoderbetændelse mm, for uden arbejdsgiver ingen operationer, medicin, scanner mm.

    Det er jo fuldkommen tåbelig at påstå, at vi ikke har brug for arbejdsgivere, men kan nøjes med arbejdere.
    Gad vide, hvor arbejderne skal arbejde når ikke der er arbejdsgivere.

    Og endnu engang, for at det hele skal fungere, så kræver det både arbejdsgivere og arbejdere. Det hele hænger altså sammen.


  • #321   6. jun #319 ....

    "Hvor vil du få mursten eller træ fra til at du kan bygge et hus ?"

    "Det vil jeg få der, hvor man køber mursten og træ - det samme sted som arbejdsgiverne køber det."
    ....................................................
    Hmmm ... troede lige du var på en øde Ø og skulle bygge hus der ----> uden butikker hvor du kunne købe mursten og træ ....


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #322   6. jun Vi taler 100% forbi hinanden, Anni.

    Jeg tror egentlig ikke, at du har det mindste ønske om at forstå, hvad jeg mener - lytte til, hvad jeg siger. Du har, lyder det til, bare et ønske om at FORTÆLLE MIG AT DU HAR RET.

    Samtale slut - ingen blev klogere, men hvad faen smiley

    Hvorfor troede du, jeg var på en øde ø, Nittib? smiley smiley


  • #323   6. jun #322 ... Isabelle
    Fordi jeg troede du var på en øde Ø ... sammen med din landmand ... og selv kunne bygge hus ... lave tallerkener af ler ..." plante gulerødder" ... osv ---


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #324   6. jun Jeg håber, den ø ligger et varmt og rart sted - og at landmanden er sådan lidt lækker smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #325   6. jun "Det er jo fuldkommen tåbelig at påstå, at vi ikke har brug for arbejdsgivere, men kan nøjes med arbejdere.
    Gad vide, hvor arbejderne skal arbejde når ikke der er arbejdsgivere."

    Kan du virkelig ikke selv høre, hvor forkert det lyder?

    Er mennesker ikke i stand til at lave noget som helst, uden at der står en leder og dirigerer dem?

    Hvis Martin laver et autoværksted, kan han vel godt reparere biler uden en arbejdsgiver? Men OK - hvis du så kalder Martin for Martins arbejdsgiver, har du selvfølgelig ret smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #326   6. jun Kæft, klokken er blevet mange - og LANGT over min sengetid smiley
    Jeg har været i Tivolirevyen og er træt - overtræt måske smiley


  • #327   6. jun Du skrev selv ( spurgte ) i # 303

    "Hvem vil du helst have med på en øde ø - en landmand eller en børsmægler? "

    Så jeg var sikker på DU ville vælge landmanden ... og blev på Øen ....


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 56 Emner: 15 Svar: 1.865
    #328   6. jun Nåååååååååå - den havde jeg lige glemt smiley
    Ja, jeg ville vælge landmanden, men jeg ville nok ikke blive så længe på øen, hvis jeg havde muligheden for at komme væk smiley


Kommentér på:
Snik snak version 38

Annonce