{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik Snak version 35 2024
  • #303   18. apr Jeg har svært ved at se hvordan man kan sammenligne en potentiel miljøkatastrofe, som kan have langvarige konsekvenser for både vandmiljøet og dyrelivet i et kæmpe område (da vand jo som bekendt har det med at følge strømmen, og Alling å ender i Randers Fjord og videre til Kattegat) med branden i en historisk bygning. Det er to vidt forskellige ting, og de har begge store konsekvenser, men på meget forskellig vis. Børsen er historisk, og efter branden har vi mistet noget vigtigt i vores kulturhistorie. Men Nordic Waste kan have konsekvenser for miljøet i mange, mange år frem, måske lige så længe som andre har beundret dragespiret på Børsen, siden det blev opført for 400 år siden.

    Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan sammenligne de to smiley

    “ At påstå en jordbunke i Jylland skal rage mig i Nordsjælland mere end et brændt hus skal rage dig i Jylland er perspektivløst”

    Og dét der er simpelthen så arrogant, og ikke på den elegante måde smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #304   18. apr - Og til noget helt andet smiley

    En af mine allerførste hvalpekøbere var på besøg med sin nye eurasier - skøn tæve på 14 måneder. Vilma ville rigtig gerne lege med den, men Kenia var irriteret og "sagde" NEJ.
    Jeg kan ikke lade være med igen og igen at tænke på, OM Kenia har ondt i sine AD-opererede forben. Hun halter ikke. Hun løber og springer. "Så har hun ikke ondt," har jeg fået at vide af flere dyrlæger. Hmmm. I dag syntes jeg, at hun gik lidt stift - og HVORFOR tryner hun Vilma?
    I morgen får jeg fat i hundefyssen og en specialdyrlæge! Nu må jeg sætte gang i noget, uanset hvad div. dyrlæger siger.

    I dag har også været en af de meget rørende dage, hvad angår mine hunde. Vilma var den mest kærlige og fantastiske diplomat. Hun slikkede og nussede om Kenia, hver gang unghunden nærmede sig hende, for Kenia gad ikke gæsten. Vilma var havens fredsbevarende styrke smiley smiley smiley

    Gæsterne havde lækre tyggeben med smiley Dem fik Kenia og Vilma, da de var smuttet igen smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #305   18. apr "jeg kan simpelthen ikke med man kalder det en tragedie" (om branden)

    DET er jeg 100% enig i. Generelt bliver det ord misbrugt alt alt for ofte.

    "Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan sammenligne de to"

    Hvad er højest - Rundetårn eller et tordenbrag?


  • #306   18. apr Altså nu vælger man jo selv hvad man vil se og hvad man vil bruge sin tid på. News holder jeg mig langt langt langt væk fra og sådan er det jo.

  • #307   18. apr Jeg ventede bare på du kom ind i tråden, Anne smiley Man kan altid regne med dig når det kommer til eskalere smiley

  • #308   18. apr @ a-s ... nu har jeg aldrig skrevet det ikke rager mig .. skrev bare at dækningen var lidt for massiv til mig og dramaet imo skruet op ..,

    @ Isabelle ... jep ... der er simpelthen nok et sted vi to vil være uenige smiley smiley , jeg er en af dem der synes DK er for lille et land til at København skal fylde så meget, og jeg er en af dem der i den grad støtter at med det teknologien giver mulighed for så burde offentlige administrative instanser spredes meget mere all over ... så ja jeg har den der ikke tiltalende snert af der er for meget københavneri i DK ..


  • #309   18. apr A-S, jeg ventede også bare på at der kom en hovskisnovski nordsjællænder og smed kortet med “jordbunken i Jylland”. Når nu I har rigtige problemer, som ukrudt på fællesstier, for små huller i flaskecontaineren og at jeres elever ikke kan få lov at blive hyldet i en smuk sal i en historisk bygning smiley

    Men sådan HELT alvorligt, så ér din kommentar virkelig arrogant. Og jeg forstår stadig ikke hvordan de to kan sammenlignes. Men du er som altid velkommen til at forklare dig smiley



  • #310   18. apr Vi har taget dem i pleje så de kan blive helt tamme

    Shit de er søde!

    Fie kat kigger lidt. De kommer i et rum når vi tager på job

    Deres mor blev taget af en kat men Fie er nu ikke ret interesseret men alligevel


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #311   18. apr Skulle medierne lade være med at nævne, at Børsen brændte, Hanne - altså bare nøjes med lige at sige det en enkelt gang?
    Jeg skal ikke vurdere, om der er for meget københavneri, men skal en brand i Hvide Sande mejeri nævnes i News, bare for at vi får en ligevægt mellem København og Jylland?
    Skal vi se at få TO hovedstæder, bare for at få ligevægt mellem vores, relativt set, bitte små landsdele?
    Skal Folketinget flytte mellem fx Århus og København - ligesom EU-folkene flytter mellem Strassbourg og Bruxelle, bare for at hovedstaden ikke fylder så meget? Og hvad med Amalienborg - skal vi ikke bygge et ekstra slot i Odense, så Fyn også er med? smiley

    "DK er for lille et land til at København skal fylde så meget"

    At Danmark er så lille et land er jo lige præcis GRUNDEN til, at hovedstaden fylder så forholdsvis meget.


  • #312   18. apr Anne, nu hvor jeg er så vildt arrogant, tænker jeg heller ikke, at jeg behøver forklare mig for en simpel jyde smiley
    Og ja! Vi har ENORME problemer med ukrudt! Min nabo har japansk pileurt i sin have og beg selv døjer frygteligt med agerpadderokke. Det er faktisk næsten en TRAGEDIE! smiley

    Og ps. mine elever får heldigvis en fin sal, skolen har booket Musikkonservatoriets koncertsal om foråret de næste par år, indtil Børsen er klar igen, så det er fint nok smiley


  • #313   18. apr @ Isabelle, jeg har ALDRIG skrevet det bare skulle nævnes, eller være en bisætning .. men ja dagen før brændte en el-bus her i Aarhus og en snarrådig passager der lige var stået af ringede til veninden der stadig sad i bussen og de fik den dermed standset og folk ud kort inden der lød et brag .. var det sket i København er jeg sikker på det var nævnt et sted i landsdækkende ..
    Og ja sker der brand i noget historisk i Hv Sande så bør det nævnes på lige fod .. og nej jeg skrev ikke at folketinget skal flytte frem og tilbage, men at arbejdspladser af off karakter bør kunne lige mere ud i hele landet, og dermed fx også skabe arbejdspladser og grobund for at andre og ydre dele af DK kan udvikles ..

    Jeg er af den opfattelse at netop fordi DK er så lille et land er den centralisering i et moderne digitalt samfund helt unødvendigt og meget uhensigtsmæssigt ..
    Jeg kan ikke huske hvor mange mange penge de københavnske boligejere er kommet sovende til de senere år grundet prisstigningerne, mens nogle ejere fra yderkommuner slet ikke kan sælge .. samtidig med der har været en tendens til ay storbyens sociale problemer flyttes til de små yderkommuner for der kan folk få billige lejeboliger, så flytter man de sociale tunge ydelser fra de kommuner der har gode skatteydere til de der i forvejen er pressede ... ALT dette synes jeg DK´s størrelse taget i betragtning burde kunne undgås netop fx ved at staten tog ansvar for at placere arbejdspladser ogf uddannelsesinstitutioner mere bredt ..
    Det har intet med kongehus eller pendling af folketing at gøre ...


  • #314   18. apr Hanne - Altså der har også været meget om letbanen både i Odense og i andre byer den har gjort sit indtog..

    Det er ikke noget jeg syntes er særlig interessant, men det kan være andre syntes det..

    Jeg syntes heller ikke det er så interessant med hvem der skal betale hvad for de skader den "jordbunke" laver, men følger med i om det går ud over åsystemet..

    Jeg har fulgt med i det med Børsen på tv2 Nyhedernes side, det er rigeligt, da de opdaterede live, og løbende kommer med oplysninger uden det konstant er det samme igen og igen..

    Det er tragisk med Børsen, men den kan bygges op igen.. (Og på den måde få en historie mere at kunne fortælle)

    En miljøkatastrofe kan ikke bare gøres om. Der er meget dyreliv der går til spilde og som ikke kan "bygges op" igen.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #316   19. apr #313
    Det med at Folketinget og kongehuset skulle flytte frem og tilbage var bare ment i sjov smiley

    Mht at flytte offentlige arbejdspladser ud af København: Det blev gjort for nogle år siden. Alt i alt flyttede daværende regeringer (Venstre og VLAK) små 8000 (har jeg lige googlet mig til) offentlige arbejdspladser til provinsen. Der kunne sikkert flyttes flere, omend det ikke var så vældig populært hos de ansatte - enten at miste deres job eller at skulle tvinge ægtefæller til at droppe deres.

    Jeg kan godt forstå, at unge uddannelsessøgende helst vil bo i de store byer, hvor der sker mere end i fx Nakskov eller Bogense.

    Du har muligvis ret i det med el-bussen, men hvis det brændte i Den gamle by i Århus, i H.C.Andersens hus i Odense, i Dybbøl Mølle eller et andet historisk sted i provinsen, er jeg ret sikker på, at det ville blive omtalt i News - i båndsløjfer.

    At huspriserne stiger så voldsomt i hovedstadsområdet skyldes efterspørgslen (og rentefaldet). Jeg ved ikke helt, hvad der skal gøres ved det. Det har da givet husejere, der købte FØR priserne steg, en vældig gevinst - der så bliver brugt, hvis de skal købe noget andet at bo i, der befinder sig i hovedstadsområdet.

    At man flytter de tunge sociale problemer til yderområder er noget svineri smiley


  • #317   19. apr Altså ude på landet har vi også RET store tragedier!
    I nat er der "noget" der har trampet rundt i OG spist af mine ærteblomst-spirer.
    I vindueskarmen - INDENDØRS<!!! smiley smiley smiley smiley


  • #318   19. apr Og mine rabarber har også haft besøg

    profilbillede
  • #319   19. apr Karina, det har nok været en rotte. De kan godt lide nye spir der står i vinduerne.

  • #320   19. apr Jeg bliver NØDT til at tro på, at det var en mus. Muligvis en ret STOR mus... Men klart en mus smiley smiley

  • #321   19. apr En rotte er jo også kun en STOR mus. smiley
    Strø lidt mel på gulvet og i vindueskarmen i aften, så kan du morgen tidlig se fod og slæbespor af halen i melet, og se, hvor den kommer fra smiley


  • #322   19. apr Jeg har flyttet bakken med spirerne over på den modsatte side. Lige over ét af hundenes sovesteder. Hvis den så forsøger sig i nat, så overlever den ikke.... smiley smiley

  • #323   19. apr @ Isabelle, det er jo hvad kom først, hønen eller ægget .. du kan godt forstå de unge flytter for der sker mere i de store byer ... jamen det kan jeg da også, men HVORFOR sker der mere, det er jo så fordi man har centraliseret og udviklet, havde man gjort det bredere var ja alt mere lige fordelt, og der ville ske mere flere steder og flere ville nok blive også andre steder end lige de største byer ..

    Jeg har ofte når vi har rejst tænkt hvor forkert det er at tegne billeder af lande hvor man kun ser deres store byer og udvikling for i mange lande skal man godt nok ikke langt udenfor før man ser at der er udviklingen gået i stå ... fx Japan jeg var chokeret over forskellen bare en kort tur ud af fx Tokyo ... ligeledes Grækenland, Kroatien, ja mange lande om det er fordi de er større ved jeg ikke, men i DK med den str der burde det ikke være nødvendigt, en gang måske men med de teknologiske muligheder i dag så bør det ikke være sådan ..
    Jeg er ikke tilhænger af at tale for folk jeg ikke kender, så at sige alle vil jeg slet ikke og mener heller ikke, men mange, rigtig mange i det øvrige DK (tror jeg) mener at København kan få hvad som helst, og til glæde for dem og de turister der kommer der, mens det øvrige DK kun mener de bidrager med penge og intet får for det andet end polarisering mlm land og by, og at de skal kæmpe for hver en øre til noget spændende hvis de overhovedet får andet end et plaster på såret af og til ..
    Jeg synes det er trist og jeg har venner i København, når vi er sammen med dem, deres venner derovre og deres børn så føler jeg forståelsen for udkantsDK er manglende, og man er lidt nedladende fordi de der er jo ikke med på beatet så at sige, en opfattelse af de er bagefter, og ja det tror fanden .. De siger også det der med de unge vil jo til XXX ja det tror fanden ...
    Sært nok var en af dem SÅ ked af det da datteren kigge på uddannelse i Aalborg for nogle år siden, øh hvor mange forældre sidder ikke hvert år og er kede af de store byer trækker deres unge langt væk ...



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #324   19. apr Har nogen et bud på, hvilket dyr, der har huseret på mit toilet? Her har jeg en sæbedispenser stående. Jeg fyldte den i forgårs med nyindkøbt neutral sæbe. Senere kom min datter med yngstebarnet, som jeg skulle passe. Min datter skulle på toilettet og spurgte mig efter dette, hvorfor jeg dog havde håndsprit i sæbedispenseren smiley smiley smiley

    Jeg har ikke haft håndsprit i huset siden coronatiden. Jeg hældte SÆBE i dispenseren - men ja, mens jeg gik med hunde, var sæben blevet til håndsprit smiley smiley ???????


  • #325   19. apr altså Isabelle, medmindre du går og laver ting du bagefter tager dig til hovedet over, det gør jeg !! så kan det jo kun være firmaet det har fyldt noget forkert i den beholder du har fyldt op fra ???

  • #326   19. apr Demens light dyret måske? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #327   19. apr De uddannelser, der trækker mange til, kan fint ligge udenfor de store byer - og gør det vel egentlig også. Jeg har fx lige læst, at der er seks professionshøjskoler, der tilsammen har uddannelser i 36 byer i Danmark.


  • #328   19. apr til mit indlæg 323 vil jeg lige skrive til det med når man er i udlandet og ser de store forskelle at så tænker jeg fx på klimaet og det der skal til, det kommer ALDRIG til at ske når der er så mange steder i vel alle lande der ikke udvikles, ikke følger med ... kun ved at løfte alle og helheden kan man skabe en forståelse for det der skal til ... det ses jo bestemt også i debatten i DK hvor forskellig land og by ser på og forholder sig til det nødvendige .. for nogle er det fremtiden, for andre er det deres levebrød de føler sig truede på, og dermed er det endnu en vej til at noget bliver fortid derude hvor kragerne er vendt ... Igen kunne man derude se andre muligheder for arbejde og føle man fik noget så var modstanden måske ikke så stor mod de ting der skal til på fx klimaområdet

    forøvrigt undrer det mig gang på gang når der kommer undersøgelser om trivsel og ensomhed fra de store uddannelsesbyer , de er jo som regel så trist læsning, de unge føler sig ensomme, de føler der mangler nærhed, de har svært ved at få kontakt og netværk .. og alligevel fortsætter man udviklingen ..

    De proff uddannelser ja der ligger nogle, men igen er søgningen ikke så stor til de der ligger længst ude, og ja for udviklingen i tilbud, kultur, osv er jo kvalt for mange år siden .. men håber de holder fast og håber de flytter endnu mere ud ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #329   19. apr Jeg har ikke håndsprit i huset - og det var sæbe, jeg fyldte i. Det tager jo noget mere tid at hælde tyktflydende sæbe i en dispenser, end det ville tage at fylde sprit i - OG jeg har stadig plastikflasken, sæben var i. Det ER sæbe, der var i den.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #330   19. apr #328
    Det er jeg slet ikke uenig i. Jeg ved bare ikke lige, hvordan man skal gøre det.


  • #331   19. apr Undskyld Isabelle ... smiley men som du måske kan fornemme trykkede du lige på en knap indenfor et område der har været en kæphest for mig i mange år ... at centraliseringen til de større byer imo skaber polarisering og manglende forståelse mlm folk i så lille et land som DK, og at jeg finder det ikke er nødvendigt, at man kan træffe andre valg netop grundet landets str ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #332   19. apr Det er helt OK, Hanne. Jeg kender godt den slags knapper fra mig selv smiley

    Det er så trist at køre gennem halvdøde småbyer - med tomme forfaldne huse og smadrede ruder i tidligere butikker smiley

    Jeg må dog nok erkende, at jeg elskede at gå på lærerseminarium i København.


  • #333   19. apr Jeg læste på landbohøjskolen i sin tid. Rigtig mange af os der gik der synes det var virkelig dumt at den lå i København. Og for en stor dels vedkommende var det heller ikke i København at jobbene var. Det gav en del rejsetid, når vi skulle ud og lave noget praktisk. Det er begrænset hvor mange grisestalde, kostalde, frugtplantager eller hvedemarker man finder på Frederiksberg smiley De uddannelse man kunne tage derinde handlede jo om at dyr og planter og den slags der mest foregår ude på landet.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #334   19. apr Jeg kan google mig til, at man også kan læse veterinærmedicin i Viborg i dag smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #335   19. apr Når jeg var på ferie hos min farmor og farfar i Randers som barn, kaldte de andre børn (på ejendommens legeplads) mig hånligt for "københavneren". Det forstod jeg ikke, for jeg var jo overhovedet ikke fra København - anede ikke, at enhver sjællænder var københavner i randersbørnenes øjne smiley

  • #336   19. apr Jeg kommer jo fra Nakskov .Og nuvel, jeg har ikke været der i noget der ligner 5 år og det var til en begravelse, så meget kan jo have ændret sig. Men min oplevelse af at vokse op lige der var, at man ikke skal gøre sig ret umage for ikke at passe ind. Der er kort sagt ikke noget der må stikke op over roerne. Der ud over er der nærmest ikke noget natur på Lolland. Det hele er jo opdyrkede marker, og en smule plantageskov.
    Så det bliver en meget kold dag i helvede før jeg flytter tilbage.




  • #337   19. apr Jeg er opvokset i en lille bitte landsby, der næsten kun er nogle huse på hver side af gaden. I de små klasser gik vi i en lille bitte landsbyskole. Vi var 7 i vores klasse. For at skolen ikke skulle være lukningstruet, var det lavet sådan, at alle i Broager "by" gik i Broager skole, og alle i oplandet gik i Skelde. Skelde havde kun børnehaveklasse til og med 3. Da jeg startede i skole i Broager, som stadig er en lille bitte by i sammenligning med mange andre, så stak vi op af roestakken. Vi passede ikke ind, for vi var på forhånd dømt som værende bonderøve, selvom der kun var en enkelt, der rent faktisk kom fra en bondegård.

    Jeg tror, at modstanden mod "Københavnerne" her i Jylland stammer lidt fra samme. At vi bliver betragtet som en flok bondeknolde og outsidere. En fra min mands familie var kæreste med en vaskeægte Københavner, der talte syngende københavnsk. Han var med til en familiefest og meddelte kort, at nu kunne man altså ikke komme længere ud på landet, og at vi i Sønderjylland ikke engang havde sange på vores "eget" sprog. DET skulle han aldrig have sagt. Musikken slog omgående over på Sønderjyske sange, og han fattede ikke en meter. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #338   19. apr ER det ikke en gammel historie den der med, at københavnere betragter jyder som bondeknolde? Jeg "hører" (læser) flere jyder tale nedsættende om københavnere end omvendt. Men altså - jeg VED ikke, om det er sådan generelt.

    Sønderjysk er skisme også svært at forstå smiley Det kan - øhh "Thisted'sk" også være smiley


  • #339   19. apr Om det er en gammel historie eller ej, så eksisterer det stadigvæk.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #340   19. apr Hvor mærkeligt - i vores lillebitte land. Men men - mennesker har jo den tendens. Vi danner grupper og generaliserer. Jeg kan huske det fælles søbad, Furesøbad, der lå (ligger) mellem småbyerne Farum og Værløse. Vi børn var MEGET bevidste om, hvilken by vi hørte til - og vi blandede os nødigt med "de andre" fra nabobyen smiley
    Når jyder siger "københavnersnuder" om alle sjællændere, og sjællændere siger "bondeknolde" om alle jyder, er det jo lidt af det samme drilleri.


  • #341   19. apr Jeg er jo fra Amager, og selv på den lille Ø er der KÆMPE-skel ift. hvor man kommer fra.

    Dragør er "det fine", men hvor Dragør Nordstrand i den grad ser ned på Dragør Sydstrand, og Dragør gamle by er i en klasse for dig.

    St. Magleby og de omkringliggende gamle sogne er stadig helt specielle, og betragtes oftest som hollændernes domæne.

    Tårnby føler sig hævet over Kastrup - og omvendt.

    Og INGEN fra Dragør, Tårnby eller Kastrup mener for alvor, at dem der bor i Kbh S (Sundby) er rigtige amagerkanere smiley smiley smiley smiley

    Alligevel var det helt idyllisk og uden nogen som helst form for geografiske klasseskel, at gå på øens (dengang) eneste gymnasium.
    Og nej - Christianshavns Gymnasium ligger NATURLIGVIS ikke på Amager smiley smiley


  • #342   19. apr Global opvarmning, det er endnu ikke kommet til Kolding. smiley
    Det er koldere end det har været hele vinteren.
    Kun 5 grader og så både blæser og regner det. smiley
    Global opvarmning - nej, her må det være global nedkøling. smiley
    Hvor jeg dog længes efter forår og varme smiley


  • #343   19. apr Det med 'københavnersnuder' vs. 'bondeknolde' osv eksistere i stadig i bedste velgående smiley Men jeg opfatter det som lidt kærligt ment drilleri fra begge sider af.
    Jeg har så mødt en del folk fra hovedstadsområdet, der tror at jeg kun bor langt ude på landet fordi jeg ikke har råd til andet smiley Jeg fatter så ikke at man gider bo et sted med så meget støj og møg og betale så mange penge for det smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #344   19. apr Vi har også nedkøling i Nordsjælland. 4 grader og småregn har det været - men ligenu har man faktisk en fornemmelse af, at der er en sol bag skyerne smiley

  • #345   19. apr Tja kærligt drilleri var der så slet ikke tale om, da en udstiller sagde lige så højt, at vi var fra det mørke Jylland. Hvortil min mand svarede, ja og i er fra djævleøen. Hun talte ikke med os i flere år. Så drilleri? Tjaaa...... smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #346   19. apr Min ældste søn og svigerdatter vil rigtig gerne ud af byen, men det er ikke lige til at finde noget, der er til at betale, medmindre man tager ret langt væk. De fandt et hus på Amager til 3,5 million. DET var billigt - fordi det var et kolonihavehus smiley

    Jeg boede på Nørrebro i København nogle år - 76 til 78. Jeg var ret glad for at bo der, men flyttede nordpå, da jeg fik min datter. Byen er ikke for børn, synes jeg.
    I mit næste liv vil jeg bo på landet og have dyr smiley


  • #347   19. apr @ Anni .. ja det var rigtig ondskabsfuldt af vejret lige at give os et par dage med forårsfornemmelser og tage det væk igen .... NU må det godt bare se at komme det der forår smiley

    Uanset hvad så skaber ulighed ikke noget godt, og at DK udvikles så ulige skaber at folk tænker mindre pæne tanker om de andre ...
    Om de ene tænker mere skidt om de andre i dag end omvendt, det tror jeg ikke, som skrevet tror jeg mange udenfor det storkøbenhavnske område føler de betaler til en udvikling de på ingen måde får noget ud af, andet end der så bor nogle der som føler sig mere fordi de har råd til at bo i hovedstaden hvor man er lidt mere hip .. så ja jeg tror også mange føler at folk i København selv mener de er dem der mener det rigtige, går rigtigklædt, bor rigtigt osv fordi den er hurtigere med på hvad der sker af strømninger ... tilgengæld synes jeg også mange hovedstadsfolk er mere og mere nedladende overfor de mindre samfund og tænker når man bor derude kan man da ikke være så klog (for så boede man i en storby med det gode job) ...
    Så jeg tror såmænd det er fifty fifty mlm de der tænker de elitære i storbyen og dem der tænker bonderøve på landet ..

    jeg er kommet ret fast i København siden mine 2 ungdomsveninder flyttede derover start 80' erne, og jeg føler at den der uudtalte "vibe" at det er ikke nødvendigt at komme på den anden side af Valby Bakke er blevet meget mere udtalt, at resten af DK ikke kan byde på noget man ikke kan få i København, en følelse af at de er sig selv nok ...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #348   19. apr Kattefolk er tossede, Susanne. Det ved du da smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #349   19. apr Århus er hipe, og de bedste danske musikere (minus Gasolin) kommer derfra.
    TV2 befinder sig i Odense.

    Flere af min ældste søns københavnervenner er flyttet på landet - nogle sågar til Ærø (eller muligvis en anden af de små øer. Jeg bliver lige lidt i tvivl). Min yngste rykkede fra København til Møn, hvilket flere af HANS venner også har gjort - rykket sydpå.
    Jeg må indrømme, at jeg simpelthen ikke kan genkende de billede, der bliver tegnet af københavneres syn på ikke københavnere. Dermed ikke sagt, at jeres oplevelser ikke er rigtige - vil jeg gerne lige slå helt fast.


  • #350   19. apr Ikke mere end hundefolk, hestefolk osv. Isabelle. Hver sine "laster".

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #351   19. apr Enig, hundefolk, hestefolk og dem med marsvin er OGSÅ tossede smiley

  • #352   19. apr apropos dumme svin :
    https://ekstrabladet.dk/krimi/uhyggelig-tiltale-laege-bedoevede-og-misbrugte-sine-boern/10203551

    Tænker at vinklen man ser fra jo også afhænger af hvor man selv er ... ja der kommer mange gode musikere fra Aarhus, og hvor flytter de hen ...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #353   19. apr Føj for s.......... en læge smiley smiley

    Såvidt jeg ved bor TV2-folkene stadig i eller omkring Århus. Det samme gælder Gnags og Thomas Helmig. Ihvertfald DISSE århusmusikere er blevet hjemme smiley


  • #354   19. apr Peter A G bor i København .. ja Helmig har adresse i Aarhus men han er nu mest i København har man indtrykket af hvis man følger ham på instagram .. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #355   19. apr OK. Du ved mere end mig, Hanne - men hvad med resten af Gnags og med TV2? smiley

    Er det egentlig ikke rart at bo steder, hvor man har råd til at købe/leje et hus, selv om man ikke har meget høje indtægter?


  • #356   19. apr Steffen B bor vist i Aarhus ..

    jo det er vel rart at bo et sted man har råd til, men man kan også blive bundet til området, tænker jeg og igen synes jeg ikke det er ok at det er sådan at man samler fx kultur, uddannelse, administration af stat, store organisationer osv i de store byer med deraf pres på boliger der gør at de stiger så ikke mening mand har en chance der .. man skaber lemming-effekten mod byerne, men det lader så den gns.snitlige dansker tilbage da det kun bliver de højtlønnede der har råd ... det tiltaler mig bare ikke .. man kunne sagtens fra politisk side gøre flere steder i DK attraktive og dermed udligne noget ... ikke helt det ved jeg men dog en del hvis der var politisk vilje og mod ..

    Men omvendt set hvis det man har råd til at bo i er i fx var det Nakskov en skrev om, og området mere afvikles end udvikles, så er det netop så dejligt selvom man kan betale sit hus, eller husleje .. det er ligesom ikke nok ...


  • #357   19. apr Jeg har så mødt en del folk fra hovedstadsområdet, der tror at jeg kun bor langt ude på landet fordi jeg ikke har råd til andet

    Det er vist en misforståelse, at det er billig at bo på landet.
    Selvfølgelig findes der billige huse på landet, men men men, de ligger altså på Lars Tyndskids Mark og er ikke i alt for god stand.
    Har man et lille nedlagt landbrug med lidt jord til, så er det dyrt nok, og speciel efter de nye regler med ejendomsvurderingerne på disse ejendomme.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #358   19. apr Det er billigere, Anni. Jeg har brugt en del tid på at lede efter boliger til såvel salg som leje, og var jeg villig til at flytte fx til Maribo, kunne jeg (i dag) leje et hus til 6500 kr - mod mine 13.800 kr. Jeg kunne faktisk flytte mange steder hen sådan nede sydpå til under 8000 kr. om måneden. Måske ligger de på Lars Tyndskids Mark - men den slags finder du heller ikke i hovedstadsområdet/i Nordsjælland.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #359   19. apr I Løgstør kan du leje en villa på 156 kvadratmeter til 6500 kr.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #360   19. apr PS. Jeg taler ikke om nedlagte landbrug med jord til, for dem har jeg ingen forstand på.

  • #361   19. apr nu er alt jo også set i forhold til hvad man betragter som dyrt og mindre dyrt ..

    til sammenligning har jeg 2 børn der pt ser på hus, det ene hold vil bo i Aarhus, og tæt på C, det andet ser på hus i Silkeborg som jo da ikke er et udsted, og huset ligger så man kan gå til skov og sø ..
    Kan sige at det vi her i huset kaldet hus Aarhus for ruinen, det ligger i Hasle 10 minutters kørsel fra Aarhus C med bil ... det SKAL have nyt tag og nye vinduer og indenfor er der nærmest intet rørt siden huset blev bygget i 1960, mener det er 103 kvm pris 3.5 mill (til start satte de det til salg for 4.5 )
    Huset der ses på i Silkeborg lige pt er på omkring 150 kvm, fra 1961 men total, som i total moderniseret, der er ordnet kloak, el, rør, nye badeværelser, nyt køkken osv ... det står til 3.995.000 ... så jo der er forskel og køreturen dertil tager under ½ time fra den side af Aarhus vi bor på ..

    Er sikker på at lå huset i Silkeborg tæt på København så var det mindst 5 mill ...
    Så boligpriser skaber forskelle, og høje boligpriser skabes af efterspørgsel som igen skabes af hvor er der gode jobmuligheder, gode lønninger, god kultur osv ... og igen dette kunne reguleres politisk ...
    Der er jo en grund til Ritt B ville bygge boliger i København som folk med almindelige job skulle kunne betale, i takt med folk flytter ud af de gamle ikke så dyre boliger så bliver de jo sat i stand og sat til salg til de der kan betale prisen ... og der skubber mange af de der arbejder i fx servicefag ud af de store byer så de må pendle på job hvis de vil have en ok bolig for de kan ikke betale prisen i centrum af byerne ...

    Igen forstår jeg det ikke, tilbage til undersøgelser om fx ensomhed, de viser ofte at den er der mest af i de store byer, men fx har de unge fra oplandet jo ikke anden mulighed end at flytte hvis de fx vil på Universitet, Handelshøjskole, Tandlæge, Arkitekt osv alle devideregående høje udd ligger jo centraliseret ...

    Nå det er en lang snak man kan fortsætte i det uendelige .. må hellere komme ud og købe ind ....


  • #362   19. apr Det er muligt det er billigere, men man skal også transportere sig til alting..

    Man kan ikke "bare" gå hen til kiosken hvis man mangler noget..


    Dog er det i Haderslev faktisk tit billigere at bo i de gamle gader i midten af byen, til gengæld er de fleste ret utætte og med underlige plantegninger smiley


  • #363   19. apr Vi bor i eget hus, og vi har faktisk en så billig husleje, at det ikke kan betale sig for os at flytte, for vi ville skulle lede umådeligt længe efter en bolig med tilladelse til katteopdræt, og som er til at betale for os. Vi giver ca. 3500 kr. om måneden plus forbrug for 144 m2. Det er så overhovedet ikke renoveret. Vi skal så køre til alt. Bevars vi har en SuperBrugs og en 365 i byen og en enkelt bager.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #364   19. apr Jeg tror egentlig ikke, at vi er uenige om så meget, Hanne. Men som med hundehvalpe - "den der har grisen, bestemmer prisen". Hvis folk vil betale 4 millioner for et hus i en forstad til København, selv om de kan få et hus magen til i Næstved for 2 millioner, vil sælger af første hus tage 4 millioner. Med almennyttige boliger, kan politikerne være med til at bestemme, men prisen på privatejede boliger er der nok ikke politisk vilje til at blande sig i smiley MEN:
    Dengang renterne faldt, og (væsentligst) de afdragsfri lån dukkede op - og vi fik en helt vanvittig boligbobbel, KUNNE regeringen have interveneret. Men en borgerlig regering, der blander sig i bankernes og kreditforeningernes gøren og laden ville nok ikke falde i god jord hos de borgerlige vælgere - så det skete ikke. Huspriserne steg og steg, og de er ikke faldet af betydning siden.


  • #365   19. apr Jeg er ret sikker på, at hvis vi solgte vores, ville vi næppe få ret meget over 300.000 for det. Det er noget under det, vi selv gav for 25 år siden.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #366   19. apr Skal der da laves en masse, Susanne?


  • #367   19. apr Isabelle, læs nu lige en gang mere.
    Jeg svarer på Mettes indlæg, og som du ved, så bor Mette på et eget lille landbrug. Hvor jeg blandt andet også skriver om de nye vanvittige priser på ejendomsskat.
    Det har INTET at gøre ned lejeboliger og er ikke billig


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #368   19. apr Beklager Anni. Det kan jeg godt se nu - at du svarer på Mettes indlæg.

  • #369   19. apr Ja Isabelle. Det er fra 1906, og det er blevet renoveret lidt her og der af personer, der nok skulle have ladet være.

  • #370   19. apr Min søster boede i nogle år i Århus. Og hun blev jævnligt mobbet med at være fra "Djævleøen", på trods at at hun jo er fra Lolland... Det var hun jævnt træt af.
    Desuden er det min oplevelse at den der Jylland/KBH-fejde er noget jyder (bosiddende i Jylland) går noget mere op i end københavnerne gør. Hvilket også giver mening i og med at der er ret mange jyder i København. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #371   19. apr Jeg tror, du har meget ret, Anne Julie. Der er vist ikke ret mange københavnere (som så muligvis indbefatter alle øst for Fyn smiley ), der finder det så vigtigt, om man kommer fra Randers, Rødovre eller Roskilde smiley

  • #372   19. apr Min stedfar er kbh'er smiley Og kender nogle stykker der bor herovre smiley

  • #373   19. apr ej er der nogen der ser TV2 nu her med Helle Bondesen og Klaus Riskjær ... det er næsten et udtryk for det vi har debatteret ... hun siger hele Kbh gik i stå, folk græd, han siger det der er rigtig Københavnsk det der, nej siger hun hele DK græder over Børsen ... det er lige på kornet smiley

  • #374   19. apr Jeg er født i Hvidovre, forældrene boede på Chr.Havn. Som 3årig flyttede min mor til Tønder, jeg var nogle år på efterskole -Fyn og Koldingegnen. 18årig flyttede jeg til København. Nu er jeg 41... jeg betragter og benævner mig som jyde... (selvom det måske ikke er helt sandt)
    Jeg har helt klart mødt langt mere devaluering omkring Københavnere fra jyder end jeg nogensinde har oplevet den anden vej.

    Men når det er sagt.... så er jeg også lidt ovre nyhederne generelt. Jeg kan hverken rumme jordskred, brændende kulturarv, folk der lider på begge sider af krige osv.
    Jeg har brug for mit overskud til at hjælpe folk med måske lidt mere mindre men også nære- men så så meget hårdere kriser og problemer... og det er det perspektiv jeg holder mig til og i smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #375   19. apr Det er ikke københavnsk. Det er amerikansk - at sige, at hele Kbh gik i stå. Selvfølgelig gjorde byen ikke det - og københavnerne generelt græd ikke. Men selvfølgelig blev byen påvirket, og selvfølgelig græd NOGLE - nok dem, der stod og så dragetårnet stå i flammer. Det er hæsligt, når noget brænder - og ekstra hæsligt, når noget uerstatteligt brænder.
    Men, men - for at være helt sikker, vil jeg lige få fat i min søn og svigerdatter og spørge, om de gik i stå og græd smiley


  • #376   19. apr mine tanker om at københavnere ikke går så meget op i det med jyder (hvilket jeg så mener de gør når der skal træffes store beslutninger) er fordi de ikke føler sig forbigåede når det kommer til ting der skal bevilliges penge til ... de har så at nok i sige selv, først når der er noget på spil hvor de kan risikere fx larmen om de arbejdspladser der flyttede ud, så kommer de på banen med hvor forfærdeligt det er at bo og arbejde udenfor Danamarks navle ... og der er imo flyttet alt for få ...
    Sidste gang jeg var i København havde jeg ikke været der siden før corona ... det slog mig fx hvordan den ene store organisation efter den anden, den ene store fagforening efter den anden lå på dyre adresser i mega bygninger ... hvorfor siger jeg bare, de kunne sagtens ligge andre steder ... men det er betalt af medlemmernes penge .. jeg synes ikke det er ok ...


  • #377   19. apr ej det var simpelthen hendes måde virkelig en dramatisk måde hun udtrykte det på, og netop det jeg mener, ringede jeg til hende og sagde der er nogen der er nærmest ligeglade ville hun gå i chok .. det var faktisk komisk ...

    jeg er med på og enig i at hvis ikke der er noget på spil så taler jyder nok oftere om københavnere end omvendt, men det er imo også et udtryk for at man synes at der bruges for mange af de fælles penge i København og det vil københavnere selvf ikke sige noget til, mens i andre dele af DK er det "nu igen" så for at sige det mindre pænt er det imo fordi det øvrige DK ikke er værd at beskæftige sig med set fra Københavns side ... det er mere attituden i det ikke sagte og så de reaktioner der er når noget er på spil end det direkte sagte ord ... jyderne siger heller ikke så meget mere, de sukker bare opgivende


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #378   19. apr Sådan har det været i årevis, Hanne - mht de dyre adresser.

    - Og så synes jeg altså lige, at du skal overveje, hvad det ville betyde for dig og din familie, hvis du, for 10-15 år siden var blevet bedt om at flytte til den anden ende af landet. Havde det været fint fint for din mand - og for dine børn?

    - Og så igen: Der er en del københavnere, der flytter væk fra byen - pendler eller finder arbejde i provinsen. Du må altså lige følge lidt med, inden du går til angreb på alle hovedstadens beboere - inkl. dem der er flyttet smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #379   19. apr Mange af de fælles penge, der bruges i og på København betales af københavnerne - af deres skattepenge.
    Du må altså lige komme med nogle eksempler på, hvad det er nogle jyder brokker sig over, at deres penge bruges til i København.
    Gad vide i øvrigt, om de brokkende jyder tænker over, at der i Storkøbenhavn bor omkring 23% af den samlede danske befolkning. ER det eventuelt så OK at bruge lidt flere af skattepengene her end i Brande og omegn? smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #380   19. apr Anni :
    Du har helt ret… min lille ejendom er pludselig gået fra 750.000 kr i vurdering til 1.3 mio.
    som naboen siger vores ejendomme kan ingen gang sælges til gammel vurdering.
    Da vi har fået vindmølle parken bag os.
    Og indenfor få år 2000 hektar med solceller ( men det er vist sat i bero )
    Men jeg forstår jo ikke mine 2 naboers ejendomme er ikke steget. Det er kun min smiley
    Men manden jeg snakkede med fra vurderings styrelsen siger jeg skal lave en indsigelse.
    Men da utroligt 3 ejendomme som har været vurderet til det samme stort set pludselig bliver så forskellige.


  • #381   19. apr men Isabelle, der er mange der skal flytte med deres familie til København, eller Aarhus osv hvis den ene er ude efter et job af bestemt karakter fordi de job ikke spredes ud, der er også familier der bliver splittet fordi deres børn tvinges til at flytte til de store byer hvis de vil de videregående uddannelser, og så finder de kæreste og/eller job der og bliver der .. det er simpelthen ikke værre for en storby-boende at skulle flytte efter noget end det er for en fra en flække i vestjylland ...
    Igen at der bor 23% er jo et resultat af den imo forfejlede politik at der ikke er sket en større fordeling af attraktive off arbejdspladser og uddannelser, så igen er det den med ægget og hønen ..
    Tænker ikke København fx har ene finansieret Metroen ..


  • #382   19. apr Vores hus var før vurderet til 620.000. Nu er det vurderet til 975.000, hvilket ingen får deres huset solgt til her på gaden. En af naboerne har i lang tid haft sit til salg til 1.150.000, og der er en ekstra byggegrund med til, som kan sælges fra. Han har taget det af markedet, da ingen ville købe det.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #383   19. apr Denne snak er umulig, Hanne. Jeg vælter kongen smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #384   19. apr Jeg håber, I er glade for at bo i jeres hus, Susanne, så I slet ikke behøver spekulere over, hvad det kan sælges for smiley

  • #385   19. apr Isabelle, nej det er vi ikke, men vi bliver nødt til at bo her, til vi bliver båret ud med benene først. Det ville måske kunne sælges i hurtig handel til 350.000 vil jeg gætte på. Det er et typisk byhus med kun en lille grund til.

  • #386   19. apr enig Isabelle, det er den ...
    men netop det sidste, der er aldrig nogen der siger det er synd for jyder/fynboere/diverse ø-boere at de eller nogen af dem skal flytte til København, men da man ville flytte københavnere ud i landet der viste det sig jo netop med al tydelighed hvor "forfærdelig" de opfattede resten af landet ...

    men tak for snakken smiley /kampen


  • #387   19. apr Er der ikke et eller andet med at der bor flere jyder i København end i Jylland?

  • #388   19. apr når det så er sagt har Aarhus de sidste mange år haft nogle elendige borgmestre til at trække ting hertil ... Louise Gade tabte regionshovedstads kampen til Viborg (hvilket forøvrigt gjorde at rigtig mange regions (tidligere amt) ansatte måtte flytte eller pendle), og Jacob Bundsgaard brugte mange år på at gøre sig mere lækker som formand for Kommunernes Landsforening end at tænke på egen baghave ...

    @ Anni, jo det siger man jo, men de er så blevet københavner-ficerede med tiden smiley


  • #389   19. apr "Ifølge Københavns Kommune boede der pr. 1. januar 2023 i alt 73.485 mennesker, der oprindeligt er født i Jylland, i København. Der er ikke friskere tal, men den flinke medarbejder ved kommunen forsikrer os om, at tallene ikke ændrer sig så meget hen over tid.".... Politiken

  • #390   19. apr Det er hårdt at være kaninmor og kaninunge

    profilbillede
  • #391   19. apr Vi har været til færdselsprøvetræning, og fik KÆMPE ros smiley Det er så sært, for jeg har altid syntes at den lydighed i brugsprøverne er virkelig stiv og opstyltet, men min hund ELSKER det smiley Og hun er ret sej til det!!

    Åh, men så griber det jo om dig, det skidt, hvis vi også skal til at snuse til den del af hundesport smiley Jeg er ikke sikker på at vi når til IGP, men lydighedsdelen og spordelen kunne vi måske godt kigge lidt nærmere på smiley


  • #392   19. apr #390 ... Lens .... Er den kaninunge ... ikke en hareunge ??? .... Jeg synes mere det ligner en hareunge ? smiley
    Men jeg kan godt tage fejl ...


  • #393   19. apr Jeg nægter simpelthen at tro, at min søster blev "Djævleøs-mobbet" fordi nogle jyder følte sig forfordelt på deres landsdels vegne. Det var mere noget med bøvede påstande om at københavnere er snobbede, højrøvede og intet aner om livet uden for stenbroen.
    Og hvor er det dumt at køre den smøre af på en Lollike. *lol*


  • #394   19. apr Harer har længere ører smiley

  • #395   19. apr Dét Frk Jensen siger (om harer). Og det ved jeg kun fordi jeg har været i en lang diskussion om forskellen på alpaca og lama, som første til at vi også diskuterede forskellen på harer og kaniner smiley

  • #396   19. apr Sorry .... men jeg tror nu alligevel det er hareunger ( harekillinger ) -----> kig på billedet af dem højere oppe i tråden smiley .... i #310

  • #397   19. apr for hulen man skal jo have handsker på på aftenturen smiley , det er sgu da over midten af april smiley

  • #400   20. apr Det er kaniner, harer har længere ører, mes sorte spidser

  • #401   20. apr En skam at jeg ikke kender en fotograf hernede af. Jeg skal have lavet streamers til bil og trailer, men det kræver billeder i høj opløsning. smiley

  • #402   20. apr Nittib

    Det er dyrlægens kanin som vi passer da moren er taget af en ræv til stor sorg. Mor var hvid smiley Og de har tre hvide søskende som er i pleje et andet sted



    profilbillede
  • #403   20. apr Susanne, kan du ikke spørge i nogle lokale grupper på facebook, om ikke der er en der kan hjælpe dig?
    Det plejer at fungere - i hvert fald herovre i det Storkøbenhavnske. smiley


  • #404   20. apr Man kan jo godt få lavet streamers til sin bil, uden at kende vedkommende, der skal lave det. Og så betaler man selvfølgelig for det, helt som alle andre. Og når man nu ikke mangler penge, så er det vel næppe et problem smiley

  • #405   20. apr ...det sner!

    Hundene skal ud, vi har ikke direkte udgang til haven (endnu, det er en anden dyrere og kommende historie). Maggie og jeg går i haven og gammelmanden får lov til at trisse udenfor i eget tempo.
    Kommer tilbage op af trappen -ingen Minion at se, kun en bæ lige ude foran døren! smiley smiley
    Protestanten er gået ind, ovenpå og er hoppet tilbage i seng.... smiley smiley



  • #406   20. apr Yorkie, jeg kan prøve. For at få lavet pæne streamers, kræver det pæne billeder i høj opløsning. En af mine venner laver billige streamers. smiley

  • #407   20. apr Susanne, kan din ven som laver streamers ikke fotografere ?
    Men ellers gør som Yorkie skriver, det fungerer fint her i Kolding gruppen.


  • #408   20. apr Anni, jo sagtens men hun bor i Århus. smiley

  • #409   20. apr Godt nok en uhyggelig måde at miste sin hund på. smiley

    https://www.facebook.com/share/p/9Hv7CrNxPvuMStKp/


  • #410   20. apr Kommer fra spændende kursus ved DB om konflikthåndtering. Hun var dælme dygtig hende der stod bag

    Frontsetter. Kan varmt anbefales


  • #411   20. apr hvad skete der med Global OPVARMning jeg tisse fryser i dag ... er klima krisen aflyst

  • #412   20. apr Hanne - Det er bare forår smiley

  • #413   20. apr ....jeg elsker altså Toftegårds gartneri! -og det på trods af både kæresten og pengepungen mukker noget smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #414   21. apr Hanne
    Det var frygtelig koldt i går da jeg kom hjem på scooteren og skyndte mig i et varmt bad.
    For havde virkelig ondt af mig selv….
    Så kom jeg i tanke om de mennesker der sidder i deres sønderbombet lejlighed i Ukraine og uden lys og vand og varme smiley
    Ved ikke om det stadig er sådan for indrømmer gerne jeg ikke følger med. Men så noget på TV sidste vinter.
    Så er vi alligevel heldige med vi har vanter vi kan ta på og mulighed for et varmt bad.


  • #415   21. apr Gode venner smiley
    (Elvis nyder det - han har næsten altid et "Æsel"-udtryk)


    profilbillede
  • #416   21. apr @ Mike´s ja vi er da utrolig priviligerede .. jeg kunne ikke få varmen så først sov jeg 1 time på sofa ... og endte med at gå i sen kl 21, og er først kommet op her kl 11, manden tog Oda´s morgentur .. og det utrolige er at jeg er sgu stadig træt smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #417   21. apr Sådan har jeg det også, Hanne - vågner op og er stadig træt. Men da jeg ikke har nogen mand, der kan gå i skoven med hundene, må jeg selv - og det hjælper faktisk på MIN træthed at tvinge mig selv ud, selv om jeg føler, jeg kunne sove nogle timer mere.

  • #418   21. apr ja det gør det .. måske de 1½ time igår eftermiddag var lige i overkanten, men ja ellers har du ret det hjælper at komme ud

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #419   21. apr Jeg er også træt. Men det er mere træt af…. smiley
    Ser sådan frem til at kan gå med hundene igen. Og kører til byerne igen og gå med dem smiley

    Men hvad skulle jeg dog ha gjort uden scooteren smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #420   21. apr Da jeg skriver en del, slides mit tastatur. Nogle tasters bogstaver er slidt væk - og skal ungerne lige bruge computeren spørger de til, hvor faen e, r, d, f og v er henne smiley Jeg skriver blindskrift og bemærker det ikke, men nu er jeg gået i gang med at kigge efter et nyt tastatur. Dette lyder lovende:

    "Nyd hvert behageligt tastetryk, og få mere tilfredsstillende produktivitet"

    smiley smiley smiley smiley Hvem FINDER dog på så fjollede reklametekster smiley


  • #421   21. apr Jeg trænger også til nye taster på min pc.
    Er der nogen der ved, hvad det koster at få nye taster på en bærbar ?


  • #422   21. apr Åh Hanne, fatigue er virkelig opslidende smiley Og svært at sætte sig ind i, hvis ikke man har oplevet det smiley Det hjælper nemlig ikke at gå en tur, men det hjælper sådan set heller ikke at sove. Det er intet overhovedet der virker, og det er bare så hårdt at være i. Er det en periode du har det, eller er det kronisk?

    Jeg kan huske at jeg nærmest levede af energidrik, slik og vitaminpiller, dengang jeg hang fast i det. Det var heldigvis “kun” et år tid, og så aftog det stille og roligt hen over de næste 2-3 år, men ikke noget jeg ville ønske for min nærmeste fjende smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #423   21. apr Hvad er "fatigue"?

  • #424   21. apr Det er kronisk træthed, som er meget mere end “bare” at være træt. Man er udmattet helt ind i knoglerne, så meget at man sejler og bliver forpustet bare af at leve. Det følger med som en lille “bonus” til en række sygdomme, og for de fleste er det bare en periode eller on/off, men for andre er det nærmest konstant.

    Jeg slap af med det efter nogle år, men i guder, hvor var det drænende i de år det stod på smiley


  • #425   21. apr @ Anne, tror det hænger sammen med fibromyalgi, og i mit tilfælde var det on and off en gang, nu synes jeg det har været i 1½ års tid denne gang, håber det bare er en lang periode .. synes det plejer at bedres om foråret og sommeren men sidste sommer var ike meget bedre, og ja det lader vente på sig i år at jeg får overskud ...
    Det er lige det at man er så træt at knoglerne føles som har de influenza konstant ..


  • #426   21. apr Ja, det skulle være en følgesvend til fibromyalgi smiley Jeg håber for dig at det bedrer sig hen over sommeren smiley Har du fået målt “træthedsværdier” i blodet? D, B12, folinsyre? Særligt B12 kan jeg mærke når jeg glemmer i perioder.

    Da jeg var hårdest ramt, kunne jeg kun overkomme at arbejde og sove. Og så SLÆBE mig ud på tur med hunden (dengang havde jeg kun Bella). Jeg husker en tur, hvor jeg brugte 2 timer på at gå 2 km, og da jeg var halvvejs på turen, var jeg nødt til at lægge mig i græsset og slappe af, og begyndte at stortude af udmattelse. Det er simpelthen så dræbende at være så træt smiley


  • #427   21. apr On a happier note, så var jeg til konkurrence med Ellie i dag, og kom derfra med en 3. plads og 172,95 (hårdt tilkæmpede) point smiley

    Ellie var SÅ glad og frisk hele dagen. Vi mistede lidt på nogle tyvstarter og utidig hals (MEGET glad og frisk), og på at jeg FFS gik figuren forkert i fvf smiley Sporet gik i ged, og der er ingen anden undskyldning end, at min hund simpelthen blev væk. Vi gik sidst på dagen, og underlaget var møgsvært - gammel rapsstub med efterafgrøder, og det blæste det ret meget op i løbet af dagen. Jeg har trænet sådan et underlag alt for lidt, fordi mit knæ har svært ved at gå i det, så vi er tilbage ved, at det bare blev for svært for hende.

    Men Ellie havde en god dag, og havde masser af overskud igennem dagen smiley Dorit var med som maskot, og meldte sig frivilligt til at vogte grillen, da det blev frokosttid smiley

    Så snart vi kom hjem fandt Ellie sin bamse og gik hen i sin kurv og tog en lur smiley


    profilbillede
  • #428   21. apr D og B12 mangler jeg ikke, er lige målt og lægens kommentar var at B12 er helt i top .. folinsyre ved jeg ikke noget om smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.599
    #429   22. apr Fibromyalgi lyder til at være så ufattelig grumt og værre, når der kommmer træthed oveni smiley Du har min største medlidenhed, Hanne smiley smiley
    Så er min svimmelhed og træthed jo ingenting sammenlignet med, men det kan være deprimerende at orke så uendelig lidt. Når 10 minutter i skoven med hundene føles som en time, eller støvsugning føles som et fuldstændig umuligt megaprojekt smiley


  • #430   22. apr Hanne, jeg kan ikke huske om vi har talt om det tidligere, men bliver der holdt øje med dit stofskifte når du får taget prøver?


  • #431   22. apr Fibromyalgi er dum. Heldigvis er min ikke så slem, som visse andres, men den der fatigue er simpelthen en r*v!

  • #432   22. apr @367 - m.fl. Mht de nye ejendomsvurderinger så har jeg fået min ejendom i overgangsordning fordi der jo reelt drives landbrug på ejendommen. Om det er en fordel at være i overgangsordningen aner vi ganske enkelt ikke. Det var et valg man skulle træffe uden at kunne kende de økonomiske konsekvenser af hverken a eller b. Helt utroligt at det er noget der kan lade sig gøre i et retssamfund smiley smiley Her i området er de foreløbige vurderinger af landejendommene dog meget reelle og der er ikke nogle eksempler på at de nedlagte landejendomme er stukket helt af.
    Vores ejendom, som jo altså fortsat bliver vurderet som landbrug, er faktisk til den lave side. Og med en mulig totalekspropriation hængende over hovedet vil vi faktisk gerne have den temmelig meget op. Men lige pt afventer vi jo stadig at få en endelig vurdering i 2025. Så har de forhåbentlig også fundet ud af om statsvejen til stevns skal gå gennem Vallø Storskov (selvom det stider mod Bernkonventionen) og dermed lige hen over vores stuehus. Eller om den skal lægges længere nord på.
    Nå, har slet ikke været på pc'en i week-enden smiley Lørdag var begge hunde til rallykonkurrence i begynderklasse. Clintons performance var absolut ikke noget at skrive hjem om. Han kunne slet ikke abstrahere fra telte med hunde i ved siden af banen. Hunde der blev varmet op osv. Han var slet ikke rigtig med. 11 x stram line, 3 ommere og et mistet skilt. Så det blev en IB og jeg tænker at vi er der, hvor han bare skal nøjes med at vi har det sjovt til træning og droppe konkurrencerne.
    Det var Pennys første rigtige rally konkurrence. Hun var en lille stjerne. 96 point og en 3 plads. Hun var superfokuseret på mig hele vejen rundt og gjorde virkelig sit bedste. Om 2 uger skal vi til den første konkurrence i B-klassen. Det glæder jeg mig helt enormt til smiley Igår aftes gik vi et dejligt spor. Fint tempo, spot on knæk og stor begejstring for genstandene som blev sikkert afleveret. Clinton gik også et dejligt spor. Det er altid en fornøjelse at gå og se på hans glade hale på et spor.


  • #433   22. apr Hov, rettelse: Det var kun 94 point Penny fik smiley

  • #434   22. apr Og så lige et billed Penny med sin fine roset smiley

    profilbillede
  • #435   22. apr Jeg er SUR.... Jeg synes, det er sjældent jeg sådan for alvor er grundlæggende muggen og indebrændt, men det er jeg nu!!!
    Dagen startede faktisk ret fint, og i godt humør. Masser af tæt mandagstrafik for os pendlere, som jeg tog med højt humør, endnu højere musik, og masser af falsk sang undervejs.
    Nåede på job, og fik morgenmad og morgenkaffe med søde kolleger.

    Men SÅ fik jeg tjekket min mail, og så var det gode humør forduftet! For over en måned siden meldte jeg mig til et LP-efteruddannelses kursus i den kommende weekend med emnet "Indlæring af øvelser fra Klasse 3 og opefter".
    Jeg har glædet mig helt vildt!

    Men nu her til morgen, har jeg så fået en mail om, at når jeg ikke er indstillet af en DKK-kreds, så er prisen "dobbelt op", så hvis jeg lige ved være venlig, at betale kursusgebyret én gang til, så skal jeg være velkommen.

    Det er sgu ikke i orden!!
    Det stod der ikke en lyd om ved tilmeldingen, og der kom ingen besked om det, da de bekræftede min tilmelding og min indbetaling.

    Og jeg er nok mest sur, fordi jeg i den grad havde glædet mig til at nørde LP-øvelser HELE weekenden.... smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #436   22. apr @Karina: Det kan jeg godt forstå du er sur over smiley Det er da ikke iorden at prisen på 'varen' ikke tydeligt fremgår inden man tilmelder sig.

  • #437   22. apr Hold da op Karina, det er godt nok ikke i orden.
    Kan godt forstå at du er sur.


  • #438   22. apr @ MLA, ja de følger mit stofskifte , er lige reguleret lidt op i medicin.
    @ Yorkie .. min fibro har heller ikke altid været så indgribende som det sidste 1½ år, tidligere var det mere i perioder med bedre/gode tider indimellem ..

    @ Mette #433/434, du må da ikke skrive KUN 94 point smiley , og hold op hvor er hun smuk..

    @ Karina, det er da ikke i orden og som Mette skriver når man ikke ved tilmelding kunne se at der var forskel på prisen, man kan jo prøve at tage fat i dem og sige at det altså ikke fremgik så man egentlig har tilmeldt sig på misvisende grundlag, det kan vel så føre til 3 scenarier:
    1) at de siger det kan de godt se og du får det til 1 x gebyr og de vil være mere tydelige en anden gang
    2) at de siger sådan er det, og vil du deltage må du betale
    3) at de siger at du kan melde fra og få dine penge tilbage og så får du ikke oplvelsen du har glædet dig til


  • #439   22. apr De sagde netop 2 & 3.... Betal hvis du vil fastholde din plads, og ellers får du gebyret tilbage. Men jeg ville jo hellere på kursus smiley

  • #440   22. apr røv Karina, ikke en gang at de ville ændre det så det i fremtiden fremgår ... det er jo det man kalder Bondefangeri ...

  • #441   22. apr Det der irriterer mig mest er, at de tilsvarende har et rally-efteruddannelses-kursus udbudt.
    Der er "reglen" åbenbart det stik modsatte.
    At den oplyste pris gælder for eksterne instruktører, men hvor DKK-instruktører så efterfølgende får rabat. Formuleringen på de to kurser på Hundeweb er iøvrigt identiske.

    Det er ved gud ikke nemt at navigere i..... smiley


  • #442   22. apr nej .. men der kan du så se din pris, at de så giver rabat til andre bagefter "snyder" jo ikke dig ind i et kursus under falske prisforudsætninger .... surt, men hvis det bare er noget man virkelig gerne vil så skal man måske lære at sige PYT og så har man lært at man skal se dig for en anden gang ...

  • #443   22. apr tænker I andre egentlig over at "nogen" som aldrig deltager/giver sig til kende læser med herinde ?


  • #444   22. apr Hanne - Jeg ved der er folk der læser med, men tænker ikke over det.. Man er jo ikke tvunget til at deltage.

  • #445   22. apr Der skal da nok være nogen der læser med uden at deltage, hvilket jeg synes er helt i orden.
    Men tror nu ikke, at det er særlig mange..


  • #446   22. apr Skal vi ikke have en ny tråd ?

  • #447   22. apr På en hyggelig tur med Katten fik vi hilst på en fin kat i naboblokken og da vi gik forbi nabohuset kom Havana (Toller) og hilste på, lidt senere kom ejerens lille pige løbende og råbte glad MOR smiley Jeg måtte dog sige til hende at jeg ikke er hendes mor smiley

Kommentér på:
Snik Snak version 35 2024

Annonce