{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Min hvalp er begyndt at halte lidt {{forumTopicSubject}}

Halløj, vores unge hanhund ca 11 mdr, er begyndt at halte lidt disse dag, vi har kigget efter torne og mærke på forskellige steder, men synes ikke at finde noget, han har dog små revner i poten, kan det mon skyldes det ? Vi i dag begyndt at smøre hans poter.

Når han går, så det højere bagben han ikke vil støtte på, og når han sidder ned lader det til han ikke vil støtte på højer forben, vi er så forvirret ???

Han spiser og drikker og leger, og vi har intet set eller hørt at der skulle være sket noget.
Tænker om han har forstuvet noget evt ? Jeg meget blank, så hvis i har oplevet sådan erfaring så del gerne med os, vi håber at fx at ro og lidt smørelse på poten vil hjælpe ellers må vi lige ind om dyrlægen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp er begyndt at halte lidt
  • #1   20. mar det kan jo være alt muligt ... fra problemer, irritation i trædepuderne, til splint i trædepuden som man ikke lige kan se ..
    og så kan det være forstrækning i ledbånd, led-gener, overanstrengelse ..

    Min Oda haltede on and off omkring den tid der var megen sne, smurte poter, vaskede var ved en dyrlæge der blot troede det var gener fra salt og kulde...
    Tilsidst insisterende jeg på de måtte se ind i trædepuden (her var det samme ben hun ikke vil træde ned på) og man opererede et mikro stykke metalsplint ud ..

    så ja tænker I må til dyrlæge ..


  • #2   20. mar Ja det ender det nok men lige meget hvad ??

  • #3   20. mar Flåtsygdomme viser sig tit ved smerter i forskellige led. Men start med en dyrlæge med speciale i knogler og led, og få lavet bøjeprøve på hunden. Samme dyrlæge kan tjekke poter grundigt. Er der umiddelbart ikke noget, så få taget en blodprøve, og bed specifikt om at få undersøgt for flåtbårne sygdomme.

  • #4   20. mar Jeg ville nok også få tjekket hofter og albuer.

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #5   21. mar Måske det vi kaldte "Vokseværk" i gamle dage,
    Men tur til dyrlægen ville jeg gøre - i dag


  • #6   21. mar Det kan kun dytlægen svare på, så afsted og god bedring med ham

  • #7   21. mar En unghund der halter sporadisk skal undersøges hos en dyrlæge.
    Halten på forskellige ben kan være alt fra akutte skader eller flåtsygdomme til HD/AD.
    Start fra en ende og få tingene udelukket.

    Vokseværk er ikke en reel diagnose. Det er noget dårlige dyrlæger kalder symptomer, de ikke kan finde en diagnose til. Der er altid en grund til halthed.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.437
    #8   21. mar Han kan sagtens have slået benet, fået et skævt vrid eller lignende, men han kan også have en knoglefejl, der ikke bare går væk af sig selv.
    Under alle omstændigheder ville jeg få ham røntgentjekket, hvis han var min hund.
    Da Kenia begyndte at halte, viste røntgen, at hun desværre havde AD3 i begge forben.



  • #9   21. mar Enig med de andre - Bla. AD/HD begynder ofte at give symptomer i den alder, så der er ingen vej udenom en grundig undersøgelse hos dyrlægen.
    Når han halter ER det fordi, han har ondt, og det skal der tages hånd om. De må ikke gå med smerter smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.437
    #10   21. mar PS. Kenia begyndte at halte, da hun var omkring 5 måneder gammel. Med dette vil jeg sige, at dysplasi godt kan vise sig på meget unge hunde.


  • #11   21. mar Hey tak fores jer svar smiley

    Balder har været ved dyrlægen idag, han fik ros.
    Han fik taget røntgen billeder, og der var intet komme efter, så har har heldig hvis "kun" lav en forstuvning/vrid, så vi fik medicin med hjem til ham ??:)


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.437
    #12   21. mar STOR ROS til dig, Benjamin - for at være sådan en ansvarlig skøn hundeejer smiley

  • #13   22. mar Tak skal du have, går meget op i mine dyr smiley


Kommentér på:
Min hvalp er begyndt at halte lidt

Annonce