{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Bange for bil {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig haft andet end en hund der sprang glad ind i bilen og var lykkelig - før nu. Hun sidder pænt på mig men skælver og halser. Gad godt have hende i en kasse eller andet mere sikkert.
Hun synes virkelig ikke det er fedt trods vi kører små ture og til gode steder.
Hvad gør man, sidder i bilen mens den holder stille og bare hygger? Kører et par meter og stopper?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for bil
  • #1   30. mar Har du plads til et bur I bilen?
    I så fald ville jeg gå all in på burtræning hjemme (I huset, ikke bilen) og få gjort buret til det fedeste, mest trygge sted i verden. Sideløbende dermed kan i så bruge tid på at hænge ud i bilen - giv mad, snacks mm i bilen.
    Når hunden er tryg ved buret placeres det i bilen. Igen mad, snacks mm gives i buret også gerne med tændt bil. Alt godt sker i bilen. Og køreture skal helst være super korte og gå til gode steder (i det omfang det er muligt)

    Vær i øvrigt opmærksom på, om hunden bliver køresyg, for så kan det jo godt være forklaringen.

    Min gamle tæve var meget ked af at køre bil da jeg fik hende netop pga køresyge som hvalp.
    Den første tid tog vi bilen når vi skulle i skoven selvom det kun var 2-300 meter væk, og så han vi jævnligt ud i bilen 5-10 min mens hun fik en tyggeting.
    Det tog kun få uger før hun selv hoppede glad ind i bilen og endte med at elske at køre bil.


  • #2   31. mar Vi har en mindre bil og med klapvogn, osv bliver det lidt trangt med et bur. Vi ville gerne at hun kunne sidde spændt fast på en måde.
    Vi prøver at hygge i bilen smiley

    Første gang vi havde hende med i bil var da vi hentede hende. Det varede lidt over 2 timer, så det var heller ikke den bedste start


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 739
    #3   31. mar Var det samme reaktion, da i hentede hende?

    Nogen gange er der en fysisk årsag, men rigtig mange hunde kører også kun bil, når de skal til dyrlæge og frisør og forbinder køretur med noget ubehageligt.

    Måske en god ide at spørge tidligere ejere om hvordan bilkørsel har været

    Nogen hunde føler tryghed ved at ligge på gulvet i passager siden og andre har det bedst med at være i højde hvor de kan se ud af vinduet.
    Pøj pøj med at finde den rigtige løsning smiley


  • #4   31. mar Det var værre første gang, der kunne hun ikke sidde stille, det kan hun godt nu. Men det er synd, hun er SÅ brugt efter en biltur

  • #5   31. mar Yrsa er jo ikke så stor, kunne hun være i en "kattetransportkasse"? Sådan en fylder jo ikke så meget.

  • #7   2. apr Hvordan kommer hun ind i bilen? Nu hvor du skriver, at hun sidder hos dig, betyder det så, at hun bliver båret ind?
    I så fald er det noget af det, jeg allerførst ville træne. At hun selv vælger at hoppe ind - selv bestemmer, hvor længe hun bliver.
    Når hun trygt hopper ind og fx. sætter sig foran passagersædet, så ville jeg sætte mig ind til hende (med døren åben), og give masser af guffere. Næste step er at gøre det samme, men motoren er tændt - og så bygge det langsomt, langsomt op.
    Og ja, som der bliver skrevet, så kan DAP være en god hjælp i begyndelsen


  • #8   2. apr Min vov led af frygtelig køresyge det første års tid, og hun var bestemt ikke glad for, at køre bil.
    Så det var små ture, og udelukkende til steder, der var tæt på.
    Hun kastede op hvis vi kørte mere end 10 km. af gangen.
    Hun skulle derefter bruge mindst 30 min. på at samle sig, før vi kunne køre hjem.
    Hun havde tykke kvalmetråde hængende fra mundvigene.
    Heldigvis aftog det med alderen.
    Så om det er relevant ved jeg ikke.

    Men at sidde på forsædet hjalp ikke, at sidde i bur i bagagerummet duede bestemt heller ikke, heller ikke at sidde uden bur, i bagerummet.
    Hun sidder nu på bagsædet med vinduerne åbne, når det er muligt, eller kold luft på aircon., og det fungerer.
    Nu kommer hun med overalt, ikke kun de sjove steder smiley
    Din hund kan ikke grounde hvis hun sidder på dig. Hun skal have et sikkert underlag, hvor hun kan placere poterne stabilt. Om det så er ved dine fødder på gulvmåtten, i sele på bagsædet, eller i bur. Det må I prøve jer frem med. Bur skal ofte trænes inden hun skal bruge det i bilen.


  • #9   2. apr Jeg har en enkelt gang haft en hund der blev køresyg som hvalp nogle gange. Det gjorde at han ret hurtigt kom til at synes at bilture ikke var superfedt. Jeg gjorde som Carina beskriver med at bruge tid på at lade ham selv vælge bilen til (heldigvis var han ret nysgerrig og ikke ligefrem en 'forsigtig-per') og så langsomt bygge det op. Jeg gav ham i tilgift ingefætabletter ca ½ time før biltræning (og bilture i de tilfælde hvor det var nødvendigt at få ham ud og kører). Det var et råd jeg fik af en dyrlæge. Jeg bliver selv ret let køresyg så jeg prøvede dem også selv - og de virker ret godt smiley
    Det tog ikke ret mange uger før min hund var OK med at kører bil og som voksen elskede han at komme med i bilen (det var jo ofte lig med sjov og spas i den anden ende af køreturen smiley ).


  • #10   2. apr Har du spurgt tidligere ejer, om de har erfaring med noget der virker?

    Ved køresyge er ingefær godt, hos mange hvalpe virker det også at putte en tot vat i det ene øre (kun i det ene). Man skal selvfølgelig huske at fjerne vattotten efter køreturen.


  • #11   2. apr Jeg tager hende i favnen og sætter mig ind. Og med lidt god vilje får jeg selen på
    De boede mest ude på landet og hun har ikke kørt mega meget i bil. Kun til dyrlæge og små ture.
    Hun har været med i bus i taske så helt uvant er hun alligevel ikke. Jeg tror de accepterede det da der jo ikke er noget når det er ovre.

    Vi øver at sidde i en bæretaske og så vil vi prøve at sætte hende i den.
    Vi vil prøve adaptil og ingefær smiley


Kommentér på:
Bange for bil

Annonce