{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Bange for at køre i bil:( {{forumTopicSubject}}

Aiko er nu 2 år gammel, og har i alt den tid vi har haft ham været heeelt vild med at køre i bil, hvilket vi har nydt, da vi tit tager med når vi skal nogen steder.

MEN...en dag var der ikke plads i bilen pga en masse sager jeg skulle have med op til mine forældre, så han måtte sidde i bundet af bilen foran passagersæden, efter noget tid begyndte han at hyperventilere (udover dette opførte han sig helt normalt, virkede ikke ked af det eller noget) og jeg gik self. ud fra at det nok var for varmt, så jeg åbnede vinduerne osv og sørgede for at han havde det køligt.
Det gik ikke rigtigt over, men var snart fremme og tænkte ikke længere over det.

Dagen efter da vi skulle hjem (hvor han så kunne sidde på bagsædet som vanligt) var det ligesådan...og der lagde jeg mærke til at det blev ved selvom jeg gjorde det køligt og gav vand osv. Og siden da er det bare blevet værre.
Han tager halen mellem benene og krøller sig helt sammen når han finder ud af at vi skal ud og køre. Han hyperventilerer og ryster helt uhæmmet på hele turen, han piver og gør alt for at kunne komme op foran og helst hen på skødet af mig (dette har han ALDRIG gjort før).
Vi har prøvet at min kæreste sidder og leger med ham, giver godbider, snakker osv med ham på hele turen, dette hjælper ikke.
Har prøvet at tage ham op foran så han kunne være tæt på mig, det virker heller ikke...
HVAD skal jeg gøre? Og hvad kan ha forsaget at han er blevet så bange!?

Udover dette er han helt som han plejer, altid glad og frisk. Også efter en køretur er han rigtig glad og virker ikke til at tænke over hvad han lige har været "udsat" for...

Håber virkelig i kan hjælpe da jeg synes det er rigtig træls for ham at noget han før har elsket, pludselig er blevet så ubehageligt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for at køre i bil:(
  • #1   29. nov 2009 Blidur har altid hadet at køre bil... Men det hjalp da han blev kastreret. Da faldt han endelig lidt til ro...

    Jeg har brugt godbidder - hvor han sad på passagersædet ved siden af mig og så roste jeg ham og gav godbidder som beskæftigelse. Så han ikke fik tid til at hyperventilere. Det har taget lang tid - men han har det ok med at køre nu.


  • #2   29. nov 2009 Jeg ville prøve at gøre det at køre til noget sjovt og hyggeligt igen.

    Hvis det allerede starter når han bare sidder i bilen, så er det der jeg ville begynde. Få ham ind i bilen, og forkæl ham med lidt kiks, tyggeting eller hvad han nu kan li'. Og bliv ved ham. I begyndelsen skal han ikke være der så længe, men bare finde ud af at det er rart at komme ind i bilen.

    Hvis dette fungerer uden problemer, kan du gå videre og lade ham være bagi i bilen alene, mens du sætter dig om på førersædet. Læg mærke til om der er problemer, hvis ikke, så kør en lille tur (ikke mere end måske 5 minutter afhængig af hvordan han tager det).
    Læg køreturene sådan at de afsluttes med noget sjovt. F.eks. en gåtur med leg og andet hyggeligt.

    Dette skal så self udbygges, så turene bliver længere.


  • #3   30. nov 2009 Okay....vi vil prøve at arbejde på det alt det vi kan:D

Kommentér på:
Bange for at køre i bil:(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce