{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Kemisk Kastration {{forumTopicSubject}}

Mason har fået forstørret prostata og døjer en del med følgevirkningerne heraf.

Vi skal snakke sammen med dyrlægen mandag, men vi fik beskeden i går og nu er der altså dukket en del spørgsmål op i mellemtiden.
Jeg går og overvejer, om vi skal satse på en kemisk kastration.

Er der nogen herinde, der har erfaring med kemisk kastration som behandling mod forstørret prostata?
Jeg er nok mest interesseret i at høre om eventuelle bivirkninger ved en kemisk kastration. Jeg kan selvfølgelig sagtens selv læse mig frem til de mest gængse, men jeg har brug for at høre nogle personlige erfaringer.

Jeg vil meget gerne bede om, at der bliver holdt en god tone. Jeg forsøger at træffe det bedste valg for min flotte fyr og har bare brug for lidt vidensudveksling smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kemisk Kastration
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.017
    #1   6. apr Ja, min Ingle fik en kemisk kastration i 2020 på grund af forstørret prostata. Prostata skrumpede til normal størrelse, så det var jo vældigt fint, men kastrationen gjorde ikke noget godt for hans selvtillid, og hans pels blev så blød, at den ikke kunne trimmes.

    Efter 3 1/2 år er bivirkningerne for længst forsvundet, men prostata er stadig normal uden yderligere behandling smiley


  • #2   6. apr Balder blev kemisk kastreret i forbindelse med, at vi havde Mimi.
    Han blev meget mere aggressiv overfor andre hunde, tog voldsomt på og havde kun mad i hovedet. Vi har ikke brugt det som led i behandling. Men jeg ville nok prøve.


  • #3   6. apr Hannibal var kemisk kastreret ad flere omgange og der var ingen bivirkninger. Han ændrede sig ikke, andet end overfor tæver, især i løbetid, hvilket var hensigten og hans pels (Cairn Terrier) forblev uændret.

    Det gode ved en kemisk er jo, at den damper af igen, så hvis det af en eller anden grund ikke fungerer kan man blot lade den løbe ud.


  • #4   6. apr Sam fik prostata medicin, da hans prostata var vokset sig kæmpe stor og sprang blodkar i hans penis, det var ikke sjovt.
    Derefter blev det en kemisk kasteration som tilsidst blev en rigtig kasteration, da dyrlægen ikke synes han skulle blive ved med at være på den kemiske.

    Vi har måske været heldige, vi har nemlig ikke haft nogen bivirkninger vedrørende hans sind.
    Kun at han er blevet meget madglad og kan spise hele tiden, det både en fordel og en ulempe smiley


  • #5   6. apr Albert blev kastreret efter problemer med hans prostata.
    Han fik desværre for lavt stofskifte efterfølgende. Nogen mener det kan have noget med kastrationen at gøre


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #6   6. apr En af Vilmas gode legekammerater (springer spaniel) blev kemisk kastreret for et lille års tid siden. Eneste bivirkning hos ham var en enorm fokus på mad.

  • #7   6. apr Staff mom, ja, jeg kan også læse mig frem til, at man skal have øje på stofskiftet.

    Vi har fået recept på Ypozane og skal til en start give ham det, da det har hurtigere effekt end en kemisk. Til gengæld mener jeg førhen at have fået at vide af min dyrlæge, at man i mange tilfælde alligevel vil blive nødt til at kastrere, da medicinen ofte ikke kan blive ved at have virkning. Men det må jeg selvfølgelig snakke med dyrlægen om smiley

    Synes dog også jeg kan læse, at medicinen kan have mange af samme bivirkninger som kastration (på humør, stofskifte og inkontinens). Så ift. bivirkninger er det nok lidt hip som hap...

    De af jer der har oplevet adfærdsændringer - forsvandt de også igen, da effekten af den kemiske aftog?


  • #8   6. apr Da den kemiske aftog, passede med hvor lang tid den varede, blev han virkelig hormon fyldt, det var som at være tilbage ved 1-1,5 års alderen, hvor hormonerne var på sit højeste!
    Det var faktisk det hårdeste at være igennem igen..
    Det var så der dyrlægen ikke var meget for at kemisk kastrere ham en gang til, men kastrere ham for good.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #9   6. apr Luis fokus på mad forsvandt, da virkningen af kemien gjorde det.

  • #10   6. apr Balder blev meget fokuseret på tæver og hunkatte, lige da den kunstige kastration var ved at klinge af, og derefter blev han stille og roligt sit gamle jeg. Dvs. han tabte sig hurtigt igen, og nu skælder han igen kun de hunde ud, der råber røv efter ham.

  • #11   6. apr Tak for alle jeres svar smiley

  • #12   7. apr Vær obs på at kemisk kastration anses som doping i konkurrenceøjemed, og hunden derfor udelukkes fra prøver mens den er kemisk kastreret.

  • #13   7. apr Tak for notits, Malene! Vi har dog sat en stopper for konkurrencer, men det er alligevel godt at vide smiley

  • #14   7. apr Sjovt at det ikke gør det i katteverden så. Mange katte er chippet, når de deltager på udstillinger.

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #16   8. apr Man kan få nedlagt et frivilligt avlsforbud på kemisk kastrerede hunde, så kan de stadig deltage i konkurrencer og udstillinger.

    profilbillede
Kommentér på:
Kemisk Kastration

Annonce