{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Patella - efter operation? Erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Min lille Jack Russell blanding blev tirsdag opereret i venstre knæ efter Patella grad 3. Han er hammer sej! Men han støtter ikke på benet endnu her efter dag 3. Jeg er måske en meget bekymret hundemor ?? men jeg har sådan brug for at høre andre omkring hvornår deres hund begyndte at bruge benet?

Han støtter meget let på det når han står stille, men vil på ingen måde have benet nede ved bevægelse. Han er blevet opereret ved Anicura i Århus. Jeg ringer nok til dem i morgen - men jeg vil så gerne høre jer der selv har stået i situationen. Jeg overtænker måske - men jeg er så nervøs for dette forløb. ??

Kæmpe krammer til alle og deres hunde ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Patella - efter operation? Erfaringer?
  • #1   31. maj 2024 Hera støttende på benet omkring 4.dagen ca.

Er der blevet lagt en plan for genoptræning?

• #2   31. maj 2024 Jeg havde nok ringet og talt med dem før weekenden..
    Er du kunde hos Agria? For så har du gratis adgang til videokonsultation hos en dyrlæge. Det kunne være en mulighed nu hvor alm dyrlæger har lukket.

• #3   1. jun 2024 Anne Julie :

Han skal i waterwalker efter ca 12 dage når såret er groet pænt sammen. Jeg er bare så bekymret over at han ikke begynder at gå på det da jeg kan se mange andre steder at deres hund er begyndt efter 2-4 dage. Vi er på 5 dagen nu uden støtte på benet smiley

• #4   1. jun 2024 Heras dyrlæge sagde at små hunde ret hurtigt kunne vende sig til at gå på 3 ben. Så jeg ville nok være obs, men ikke direkte bekymret endnu.

• #5   17. jan Det er normalt at de ikke vil støtte på benet, derfor skal de i et genoptræningsforløb. Dette kan eksempelvis være med Water Walker. Har man ikke Water Walker i nærområdet, kan man sagtens få genoptrænet uden. Der skal lægges en plan med fokus, først på vægtbæring og ROM (Range Of Motion) - så hunden ikke bliver begrænset når den går. Derefter skal muskler genoptrænes og genopbygges samtidig med at de ømme muskler smertelindres.
    Jeg kan se at opslaget er fra i sommer - jeg håber virkelig at alle 4 ben er kommet i brug, ellers kontakt evt Magtor i Hinnerup. de er dygtige.
    Mange hilsner
    Nanna

• #6   17. jan Nu er det en del år siden at Lucky blev opereret (også i Århus), så jeg kan ikke huske hele forløbet i detaljer eller hvordan de forskellige dage lige var.
    Men jeg kan huske at han ret hurtigt skulle begynde at bruge benet, netop fordi de små hunde bare lader være. Og jeg mener bestemt vi gik i gang med øvelser i første uge.
    Vi havde ikke en waterwalk i nærheden, så vi måtte leve uden, men det gik ganske fint alligevel og han fik enormt meget ros for hans genoptræning, så vi behøvede ikke komme til det sidste tjek i Århus.

Vi brugte laser og havde en fys eller lign (kan ikke lige huske hvad hun er uddannet som) indover som gav os hjemmeøvelser, som vi så rettede til med ca. 1 uges mellemrum. Samtidig med at jeg stille og roligt gik bitte små ture i helt kort snor, og gik langsomt, så han blev tvunget til at bruge benet. (vi snakker om 10 meter måske de første dage og så stille og roligt lidt længere og lidt længere) så hen for enden af vores lille vej og tilbage osv.

Jeg ved dog at dyrlægen sagde at som minimum det første døgn, kan de ikke smertedækkes, så de første par dage kan være hårde at komme igennem, så jeg er sikker på at din hund nok skal komme i gang igen.

Han er 12 år nu, og er stadig glad og aktiv, så når i lige kommer over de første trælse dage, er jeg sikker på at i bliver så glade for det og synes at det er al bøvlet værd smiley

• #7   17. jan Jeg fandt lige tråden fra dengang Lucky blev opereret. Jeg ved ikke om du kan bruge den til noget, men der står i hvert fald en del om vores forløb smiley

https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/703177-luckys_pl_traad_

Kommentér på:
Patella - efter operation? Erfaringer?

Annonce