Hun kryber for os..... :0( {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal gøre ved det.......
Hvis vi retter på Chilie så kryber hun........ :0(
Vi har IKKE rørt hende, men man skal bare kigge på hende og sige ahr ahr..... så kryber hun.
Hvis hun f.eks. er på vej op i stolen, jeg opdager det og siger ahr ahr (ike råbe eller sige det hårdt, for hun kender godt betydningen af det ord), så kan hun krybe hele vejen fra stuen ud i køkkenet!!!!!!!
Hun er en meget eksemplarisk hund, men selvfølgelig vil der komme nogle rettelser, som f.eks. hun hopper op, hopper op i møblerne osv., men der er ingen grund til at skælde hend ud....... men bar rettelser er nok til at hun kryber.
Hun er ikke bange for os, overhovedet, ellers.
Og jeg forstår ikke hvorfor hun gør det.......
Men det skal siges at hun ar gjort det siden vi fik hende (for 9 dage siden).
Kan det være fordi dem vi fik hende fra ikke har været gode ved hende eller har hun bare en sart sjæl (hvis man kan kalde det det...??)?????
Men hvad kan jeg gøre ved det??
Er det bare i med gufferne (i lommerne) og en masse ros???
Og skynde mig at rose hende når hun hører efter, så hun ikke når at krybe???
Eller er det tiden der skal hjælpe os???
Håber der er nogen der kan hjælpe, enten med råd eller bud på hvorfor hun gør det og hvad vi kan gøre for at hjælpe hende :0)
(jeg skal lige køre min søn op til en ven, så der kan godt gå noget tid før jeg svarer, men jeg håber I vil komme med bud og råd alligevel :0))
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.734
Hvis det ikke er "nok" ville jeg helt lade være med at irettesætte hende, indtil hun kender jer bedre og er tryg ved jer.
Det er jo ikke ensbetydende med, at hun f.eks. skal have love at spadsere rundt på sofabordet, men så lok hende ned - og ros når hun er nede. Tilsvarende - hvis hun er ved at tage noget, som hun ikke må - så tilbyd hende hendes eget legetøj eller en bidepind el. lign., og ros hende for at bide det det "rigtige".
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Vi kikker bekymret efter den, men hunden opfatter det som yderligere straf, nedstirring.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.979
Karina: Jeg roser hende også overstrømmende, for hun har ikke brug for meget irretesættelse, og det er dejligt :0)
Vil du mene at vi bare skal lade tiden hjælpe hende??
Janie F: Det har du ret i, det havde jeg slet ikke tænkt på.... Skal jeg så ikke bare rose hende helt vildt og så bare ignorere hvis hun kryber, altså ikke kigge på hende??
Tina: Hun forstår nemlig også den der ahr ahr (det er sagt helt almindeligt, ikke strengt), så det er ikke sagt hårdt til hende :0)
jun 2005
I tiden hvor de har været usikre, viser jeg ansigtet med siden lidt til.
Du kan forstærke med lidt dæmpende signaler som smasken eller gaben.
Når du kikker hende i øjnene, så kan du lave dem små og blinke hurtigere end normalt. Det er med til at dæmpe.
Ved skisme ikke om det her er til at forstå, ellers må jeg prøve igen :o)
jan 2007
Janie: Jeg kan sagtens kigge hende i øjnene, det gør jeg meget i, så hun ved at jeg ikke gør noget. Og hun er ikke bange for mig på den måde.......
Det er kun hvis jeg hæver stemmen (hvis jeg skælder min søn ud f.eks.) så kan hun finde på at krybe, også selv om jeg overhovedet ikke skænker hende et blik!!!!!!
jun 2005
Det lyder åndsvagt, men jeg har oplevet det har hjulpet at synge højt mens jeg vaskede op og den slags ting.
Min vænnede sig tilpå den måde at høje stemmer ikke var lig skæld ud.
jan 2007
Janie : *GGGG* Det vil jeg da gøre :0)
Takker for hjælpen, ellers må jeg jo spørge igen, hvis jeg kommer i tvivl om noget :0)
Janie, må jeg søge om venskab??
Så har jeg dig ved hånden hvis der er noget jeg bliver i tvivl om :0)
jun 2005
Hun kryber for os..... :0(