{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Pedigree hvalpe foder {{forumTopicSubject}}

Vores hund får lige pt noget hvalpe foder fra Pedigree(ris og kylling), men vil er kommet til at snakke hvorvidt det er et fint nok mad til vores hund eller ej.
Jeg er klar over at det ikke er noget vidunderprodukt, men det burde da dække Villemos behov?

Ingredienser:
Korn (min. 4% ris i risbidder, min. 4% majs), Kød og kødbiprodukter (min. 4% kylling i kyllingbidder), Olie & fedtstoffer, Vegetabilske biprodukter, Vegetabilskt proteinekstrakt, Mineraler.

Næringsværdi (%):
Protein 30, Olie & fedter 18, Råaske (mineraler) 8, Træstof 2, Kalcium 1.25, Fosfor 1, NFE (kulhydrater) 34, Vand 8. Energiindhold/100g: 1578 kJ (377 kcal).
(taget fra pedigree hjemmeside)

Hvad mener i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pedigree hvalpe foder
  • #1   21. okt 2007 Jeg har fodret flere hunde op på Pedigree uden problemer. De har alle haft A hofter, så NOGET godt må der da være i det:-))

  • #2   21. okt 2007 Katrine&Preben:... Jamen, hvorfor er det ikke noget godt hundemad..?!

    Jeg aner intet om det, så det er derfor jeg spørg. smiley


  • #3   21. okt 2007 Jeg bryder mig ikke om at der er farvestoffer i, men ellers ved jeg ikke hvor godt/skidt det er ift alt andet på markedet.
    Men hvis hunden trives på det kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte


  • #4   21. okt 2007 Katrine&Preben .Øhh okay, noget du vil komme nærmere ind på? Noget du selv har erfaring med eller blot noget du har hørt?


  • #5   21. okt 2007 Vi bruger pedigree som godbidder, og Samson har det da fint med det. Ingen maveproblemer eller noget =)

  • #6   21. okt 2007 Korn som hovedingrediens, biprodukter og farvestoffer er ting, som helt automatisk diskvalificerer et foder for mig..

    Men der da hunde, der lever fint og længe på den slags - min skal bare ikke ;o)


  • #7   21. okt 2007 protein indholdet skal helst være under 23 %, og i pedigree er det på 30%, hvilket er alt for højt.
    Jeg ville vælge royal canin eller Hills hvis jeg var dig.


  • #8   21. okt 2007 Jeg vil gerne lige sige, at jeg har snakket med dyrehandlere som ikke ville anbefale det produkt, da det kylling som skulle være i foderet er melet kyllinge ben eller sådan noget. Så jeg vil absolut ikke anbefale det og alle dyrehandleren talte lige ud af posen selvom de faktisk lever af at sælge foderet. Så jeg tror på dem..
    P.s. det er noget med at der har været retsag om det...


  • #9   22. okt 2007 Jeg er skam helt enige med jer, men min kæreste er overbevist om at det er ligeså godt som alle andre.
    Vi bruger normalt acana, eller royal canin. Men han synes at ud fra indgribienserne må det være ligeså godt, og at det hele bare er folkesnak.

    Dette forum var til for at overbevise ham om at der er noget galt med det foder.


  • #10   22. okt 2007 Ditte - Prøv at regne prisen ud pr dagsration... Så vil i finde ud af at der ikke er den store forskel om i bruger Pedrigee eller Royal Canin smiley
    Kan være at du kan overbevise ham sådan..


  • #11   22. okt 2007 Mener det er RC der også laver pedigree, som er et skodprodukt.
    Prøv bare at tænke på hvor meget der bliver reklameret for pedigree og hvor meget det koster, så er det ret begrænset hvad der er tilovers til råvarer.
    Der er mange gode produkter, som kan købes til omkring 300 for 15 kg, selvfølgelig voksenfoder, men næstern alt andet end pedigree. Jeg kender kun Frolic der er værre...


  • #12   22. okt 2007 Ved ikke om han er ved at være overbevist. Men hvor står der henne at der er farvestoffer i?

  • #13   22. okt 2007 Det burde vel ikke være uoverkommeligt at købe noget ordentlig foder til sådan et bette myr. RC har mange forskellige produkter, også noget der er beregnet til små hunde.

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #14   22. okt 2007 Det der står først under ingredienser er det der er mest af i fodret... altså korn i dit foder...
    Jeg fodre med noget der hedder 1st choice.... køber det i en hundeforretning i Frederikshavn.... det har som først nævnt i ingredienser min. 32% tørret kyllingekød. Det indeholder bl.a. og så omega 3 og 6 fedtsyre, men også omega 9, som er godt for hjerte og kredsløb... 9´eren er der ikke meget foder der indeholder.
    Det med kunstige farvestoffer og biprodukter skriver de ikke noget om... med mindre der er noget godt at skrive.. så det kan du ikke se på alt foder... 1st choice har ingen farvestoffer... kunstige konserveringsmidler og smagstoffer... hvilket de også skriver på pakken.
    Det er virkelig et foder jeg kan anbefale.. og mine hunde er vilde med det... de har en rigtig flot og blank pels...


  • #15   22. okt 2007 Alle de foder man kan købe i daglivare butikker er ikke top kvalitet af hundefoder.

    Hej Ditte,

    Når der på en ingrediens liste står Korn først er størstedelen af foderet blevet fremstillet af Korn....

    Samt når de skriver at der er kødbiprodukter brger de affaldet, som der ikke engang er godkendt til menneske føde. Forestil dig at du har en kylling med fjer, næb og det hell. Du har den i et fad og det der stritter ud over fadet er de de bruger som kødbiprodukter (sådan groft formuleret/beskrevet)

    Jeg vil anbefale at du skifter foder eksempelvis:

    Kingsmoor eller Gour Mix

    Links:
    www.kingsmoor.dk
    www.vetcur-biotec.com

    En venlig hilsen
    Ninna-Oline.


  • #17   22. okt 2007 Det er ikke lige så slemt som Frolic, men kvalitets mæssigt ligge de på niveau med hinanden...

    Jeg selv elsker osse at fylde mig med chips, matador mix og chokolade, men det er bare ikke godt som 'byggesten' som kroppen har brug for.


  • #18   22. okt 2007 Jeg tror at han er ved at være overbevist om at det ikke er ligeså godt som det andet, men han tvivler stadigvæk på at det er så slemt. Især fordi at hun spiser det før hun spiser acana som jeg har hældt noget af der i, så hun ikke kunne får pedigree, men hun spiser nu pedigree'n først.

  • #19   22. okt 2007 Sjovt at der både er for meget korn og protein i... Hvordan løser man det problem?

  • #20   22. okt 2007 Søster target
    Ved at skifte foder.


  • #21   22. okt 2007 Ditte:

    Som sagt pedigree er slik for hunde.

    Hvis du giver et barn en lækker is og et grønt øble-hvad vil barnet så spise først ? ; )

    Men det lyder som du har bestemt dig for hvad hunden skal have at spise eller ??

    //Ninna-Oline.


  • #22   22. okt 2007 Der bliver jo sagt i medierne at det er forskelligt fra gang til gang hvad for mængde der er i poserne fra gang til gang.. Har brugt det selv en gang, er skiftet til Royal canin, som min hund bedere kan lide, og der er tilmed også sket en vægt øgning, det skete ikke med Pedigree.. Dertil vil jeg sige, at hvis du ikke vil købe den dyre foder til dine hunde, altså det er er "lavpris", er Pedigree klart det bedste der er på marked.. Du kan jo også hurtigt fornemme hvis det foder du bruger ikke er godt for din hund, hvis den kommer i mangel af nogle vitaminer eller eks. det som skete for mig.. Hvis alt er godt med vapsen, så keep it up..

  • #23   23. okt 2007 jeg er helt enig med rigtig mange af jer, jeg fodre selv me rc, og har kke hørt godt om pedigree, det der er med pedigree er at hunden ikke kan optage nærringstofferne ordentligt og derfor skal ha mere af det og selvf skal, af med mere. og det med prisen, jeg har ikke regnet på det, men det giver vist det samme pr dag hvis du kigger på mængden hunden skal ha og hvad kg prisen er..
    har også hørt rigtig godt om kingsmoor og nutra nuggets


  • #24   28. okt 2007 Nina L: Bare fordi ens hund har det godt, er det ikke ensbetydende med at foderet er i orden. Det viser sig måske først når hunden er slidt op før tid og den slags.
    Hovedregel: Undgå korn og biprodukter!
    Som mange andre skriver er det altså ikke særlig dyrt at fodre med kvalitetetsfoder. Man skal bare huske på at kvalitet ikke nødvendigvis afspejler sig i prisen. Specific er f.eks fyldt med korn, men koster mere end 1st Choice, hvor hovedingrediensen er kød. Så man kan hurtigt blive snydt!


Kommentér på:
Pedigree hvalpe foder

Annonce