{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

foder til hvalpe... HJÆLP {{forumTopicSubject}}

VI har nu flere gange fået at vide at pedigree er lige som og give vores hund fast food hver dag, nogle der ved om det passer eller?? vi har givet vores hund det fordi den fik det der hvor vi købte den fra.. Og det er ikke ud til at der er noget problem med det, men hvis det er usundt vil vi selvfølgelig ikke forsætte med det, men hvad skal vi så vælge i stedet for??? vi har overvejet
* Royal Canin
* Olivers
* Hills

nogle gode råd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til hvalpe... HJÆLP
  • #1   5. dec 2008 Jeg ville heller ALDRIG give Pedigree... Men kan anbefale Olivers... SUPER service, det er let og prisen er særdeles rimelig! Vores hund fungere ihvertfald perfekt på det smiley

  • #2   5. dec 2008 Ja, det er junk food til hunde.
    Royal Canin, Orijen og Arion er eksempler på gode produkter. (synes jeg)


  • #3   5. dec 2008 vi bruger precept puppy formula

  • #4   5. dec 2008 PJAT!!!
    Jeg fodre begge mine hunde på det. Og det fejler INGENTING. og har ALDRIG været syge nogle af dem

    Self er det ikke et super foder med rigtig kød og det der. Men hvis din hund trives fint på det, så er det jo bare rigtig godt.
    Der er self nogle der ikke trives på det. Men jeg har ALDRIG haft problemer med det.


  • #5   5. dec 2008 tja har aldrig prøvet det og ku heller aldrig drømme om at gøre det.

    Olivers kan jeg varmt anbefale smiley


  • #6   5. dec 2008 Du kan jo ikke generalisere det!
    Som jeg skrev er der self nogle der ikke trives på det. Men jeg har brugt det i mange år. Og mine hunde har ALDRIG været syge. og den ene er altså 10½ år.
    Så jeg har 2 levende beviser på at fodret er helt fint, til nogle hunde.


  • #7   5. dec 2008 Vil gi' de andre ret i der med Pedigree,,hold dig fra det :o)

    Jeg fodrer selv med Gilpa, og er yderst tilfreds. Mine hunde stortrives, og har altid gjort det, de er flotte i pelsen og aldrig syge. Og så er det tilmed billigt og bliver leveret til døren uden fragtomkostninger :o) Jeg bestiller det på gilpa.dk og så kommer det et par dage efter. Det er nogle yderst rare mennesker, som selv har kennel, der har firmaet. De kan kontaktes på tlf :75264400 og er rigtig gode til at vejlede og finde det rette produkt til dig :o)
    Held og lykke med den bette ;o)


  • #8   5. dec 2008 Man kan jo ikke sige at det er et lorte foder, hvsi man ikke har prøvet det.
    Og siden det kan blive ved med at være på markedet, må det jo sælge meget godt.
    Jeg har endnu ikke hørt om en hund der skulle være død af pedigree????


  • #9   5. dec 2008 Noddie fik allergi af pedigree... www.regalpetfoods.dk er til at anbefale:)

  • #10   5. dec 2008 puha nu om muligt mere forviret en da jeg startet smiley men tro jeg/vi må tage en tur til dyrelæge og se om jeg kan blive kloger der smil

  • #11   5. dec 2008 Synes det lyder lidt mærkeligt at du siger du er seriøs opdrætter osv. For synes godt nok det her virker barnligt.Hun spurgte om råd, og så starter det her.
    Jeg sagde hvad min erfaring er.


  • #12   5. dec 2008 Colour Collection : Er da helt glad for at der endnu en der kender det :o) Men jeg er da forbavset over at du synes det er dyrt ? Jeg gi'r 248 for 15kg., og syn's det er enormt billigt når man tænker på at så meget andet godt foder løber op i 5-600 kr. ? Talut for så et af deres andre produkter da Gilpa ikke laver large breed. Han får Proformance og det koster så godt nok 388 for 15kg., men det er jo kun til han bliver ca. 1½ år.
    Mine hunde spiser jo 45kg. tilsammen om måneden,,host host,,så bliver nød til at være lidt økonomisk ;o)


  • #13   5. dec 2008 Christina

    Toastbrød og Nutella sælger også ganske godt og har været på markedet i mange år, men det betyder ikke at børn kan leve af det. Overleve, jo. Men det er noget andet.

    I øvrigt kan man sagtens vurdere et foder ved at se på hvad det indeholder. Ligesom det er muligt at vurdere andre fødevarer på indholdet.


  • #14   5. dec 2008 Pedigree sælger godt fordi folk ikke gider bruge penge på ordentlig foder til deres hunde. - desværre....
    At man har to hunde der lever på det siger ikke så meget.... mennesker kan også godt leve på mcdonalds og grill mad men det gør dem ikke ligefrem raske og sunde og er ej heller optimalt til at vedligeholde immunforsvar og den generelle sundhed i optimal tilstand.
    Synes sagtens man kan se på folks hunde hvilke der får god og hvilke der får dårlig mad, det lyser ud af dem ....og jeg arbejder på en dyreklinik hvor jeg ser mange hunde og dem der er kedeligst at se på i pelsen er ofte dem der får det billigste foder. Og så kan ejerne ikkke forstå hvorfor de ski..... hele tiden....


  • #15   5. dec 2008 Gider ikke blive ved med at sidde og forsvarer mig. Jeg ændre ikke foder på mine hunde, før jeg ser de ikke trives på det. Og det har de gjort rigtig fint i maaange år.

  • #16   5. dec 2008 Desuden sagde mine dyrlæge at det så ud som om at jeg fodrede dem på et dyrt fodermærke, forde de havde en fin form, fin pels, og ikke var syge. De sikder ikke mere nu, end da jeg købte cronch. Jeg giver dem bare alm fiskeolietabletter. Det giver det samme.

  • #17   5. dec 2008 Christina

    Der er ingen der beder dig forsvare dig. Du bliver oplyst, så kan du selv vælge om du vil bruge det.


  • #18   5. dec 2008 Du behøver ikke forsvare dig, at du vil fodre med junk fordi du synes at dine hunde trives fiiiint på det er dit valg.
    At man ikke vil give sin hund det bedste af det bedste er så kilde til undren hos mig, men det vil jeg så lade være hvad det er.

    Jeg ville aldrig selv fodre med den slags og det er nemlig som Colour collection siger affald fra kød, såsom kråse, halsvæv, kløer, næb og andet af ligeså dårlig kvalitet. Det er der naturligvis ikke meget næring i og det gør foderet billigt da ikke mange har brug for kødaffald andet end fodergiganterne der sælger skod mad.


  • #19   5. dec 2008 Det er da dybt til grin det her.
    I ved da ikke en skid om om det er fordi jeg ikke vil give mine hunde det bedste!!
    Self vil jeg det. De er mine børn, og de mangler INTET.
    Man kan da ikke tillade sig at sidde og hænge et andet menneske ud på den måde. Det synes jeg simpelthen er under al kritik!
    Hvis bare jeres hunde har det fint. så er det jo godt.
    Men at sidde og sige at min hund ikke blive så gammel og bla bla bla.
    Det er simpelthen, .. ja. Ved ikke hvad jeg skal sige.
    Men det er under al kritik!!!


  • #20   5. dec 2008 Collour,,,: Nåå på den måde,,he he,, Har faktisk aldrig set hvad de mindre sække koster ? Her supershopper jeg jo i kæmpe mængder, ha ha :o)
    Da Ayla havde hvalpe spiste hende og hvalpene 15kg. på 2½ -3 dage,,,er du gal en mængderabat man kan opnå, looooool ;o)


  • #21   5. dec 2008 Orv, ja det ville da gå helt galt med en GD på pedigree - tal lige om en fejlernæret hund. Maria ville gå helt i spåner hvis hun hørte sådan noget, fodring af en Gd er jo vidensskab....med god grund, der skal den rette mængde gods til at kunne støtte den vægtforøgelse....

  • #22   5. dec 2008 Christina -tak skæbne en reaktion. Ramte vi et ømt punkt siden du hidser dig sådan op??

    Hvordan kan man iøvrigt forsvare sig når man ikke bliver angrebet,vi angriber foderet ikke dig, så hvorfor den så negative attitude??


  • #23   5. dec 2008 Colour Collection A

    Nej det ville den da ganske givet ikke trives på, og jeg kunne ikke drømme om at afprøve det.

    Christina

    Jeg vil nærmere mene det er uheldigt at du uden at blinke fortæller at Pedigree er helt lige så godt som meget andet foder. Ingen ved hvordan dine hunde ville se ud på et andet foder, men flere kan fortælle hvad Pedigree indeholder eller hvad det har gjort ved deres hunde.

    Det gør ikke noget man er kritisk med de råd man giver.


  • #24   5. dec 2008 NB

    Jo tak *GG* jeg er ret sikker på der ville blive en fandens ballade hvis jeg satte Svea over på junkfood. Tror hun ville brænde foderet af og hente hunden :o)


  • #25   5. dec 2008 Mie - ja det tror jeg også hun ville smiley

    Christina -enig med mie, det ville klæde med lidt kritisk sans. Hvis du aldrig har prøvet andet hvordan kan du så vide at dine hunde har det ALLERBEDST på pedigree?


  • #26   5. dec 2008 hmm fik jo næsten startet en lille krig.. ville jo bare have et par god råd og ikke andet sorry

  • #27   5. dec 2008 Camilla

    Du skal ikke undskylde noget, det var et godt spørgsmål du stillede.
    Men der vil altid være uenighed om fodring, sådan er det jo bare.


  • #28   5. dec 2008 Tanja H: hvor mange hvalpe havde hun?? for det lyder da vildt - for mig lyder det netop som det jeg kender til Peedigre - at der skal store mændre til, for at mætte hunden - så det man tror man har sparet i forhold til et andet mærke, er væk, hvis man regnere prisen for et måltid ud

  • #29   5. dec 2008 Camilla E.: Du skal bestemt ikke undskylde noget :o) Det var et rigtig godt spørgsmål, og der er rigtig mange svar. Det kan være svært at gennemskue sådan en tråd af og til, og tonen kører tit op og ned. Men jeg synes da at der er lidt at tænke over, og navne på mange gode foderprodukter :o) Skriv navnene ned og tal med din dyrlæge. Han vil sikkert anbefale dig deres eget produkt, og det går du heller ikke galt i byen med, det er kun prisen der kan skræmme der :o) Du skal nok finde det rigtige til din vapse, men jeg tror at du skal købe Large breed som er et hvalpefoder til hunde der kommer til at veje over 20kg. som voksne :o)
    Held og lykke med det :o)


  • #30   5. dec 2008 Hvis i læser hvad jeg har skrevet. Så jo, jeg har prøvet andet. Cronch. Det kostede 3 gange så meget. Og jeg mærker ingen forskel.-

  • #32   5. dec 2008 Platugler: hun havde 10 hvalpe ! Ayla selv spiste ca. 2,6kg. om dagen de første 5-6 uger hun havde de små, og de små fik jo 4-5 måltider om dagen,,det løb op skal jeg garantere dig for :o)
    Ayla havde så også meget at indhente i vægt da hun havde så meget kvalme de sidste 10 dage af graviditeten at hun faktisk intet spiste. Hun tog 10kg på, men tabte sig på sin egen krop så man kunne se både ribben og rygrad,,det var så synd for hende. Jeg brugte 5500kr allerede inden hun fødte, på kvalmesprøjter(hun fik en hver dag i ca 10 dage jo) og dyrlægens hvalpe dåsemad+zoolach, da hendes mave jo også gik i uorden.
    Straks hun havde født kom appetitten igen, og oveni tørkosten fik hun 1-1½ liter af dyrlægens mælkeerstatning om dagen. Hun fik det straks godt igen og var en super mor for hvalpene :o) Men damn,,sikke en udskrivning for mig,,,pyyyhh,,hi hi


  • #33   5. dec 2008 Jeg giver 330 kr for 15 kg hvalpefoder fra Olivers, og 270 kr for 15 kg Adult fra Olivers. Billigt og godt foder.



  • #34   5. dec 2008 Platugler : Normalt spiser mine jo 500g. om dagen og en tæve der har hvalpe (når hun giver mælk) Skal jo ha ca. 5-6 gange så meget mad, eller alt hvad hun kan spise :o) Så for mig lyder det ikke helt hen i vejret,,slet ikke med 10 hvalpe :o)

  • #36   5. dec 2008 Geser.
    Det var da dejligt med en "positiv" kommentar i denne tråd smiley
    Lige præcis. Man kan ikke generalisere at det er alle hunde der trives dårligt på pedigree.


  • #37   5. dec 2008 Vores labber er fra opdrætter opvokset på pedigree, og fodret i de første 4mdr hos os med Pedigree...ingen problemer dér og hun sked skam ik mere end da vi skiftede over til Hill's...Hill's ku hun så ik fungere på da hun får tør hud af det, så nu får hun RC Labrador..det er super til hende og det eneste foder hun rigtig trives på (Nutra Nuggets og Cronc er også afprøvet-duede ikke)

    Jeg vil råde dig til at tage et foder der understøtter væksten hos store racer, da din hund er blandet med bla New Foundlænder og de vokser i dén grad ind i problemer hvis ikke de får et godt foder...så enten Hill's eller Royal Canin Giant ville jeg da benytte til din "lille" bamse...køb evt et tilskud der hedder Vital Animin hos Matas(det er billigst dér, men kan også købes hos dyrlægen) og giv ham det....det har jeg god erfarring med til mine hunde, og især dem som har vokset lidt ekstremt :o)

    Håber du finder vej rundt i foder junglen og at din hvalp klarer opvæksten uden de store foder og vækst problemer...



  • #38   5. dec 2008 Vi overvejede også kun af skrifte fordi vi vil vores hund det bedste.. men han æder jo alt og som sagt så virker han ikke til og have nogle problemer med det han får nu.. det er mere også der er i tvivl

  • #39   5. dec 2008 Camilla E - jeg vil støtte Braks' forslag om RC, dog vil jeg foreslå dig at købe Rottweiler istedet for Giant (din hund er blandet af Newfie & Rott) Rottweiler produktet indholder mere Glucosamin, som jo er vigtigt for de store racer med kraftig vækst.

  • #40   5. dec 2008 R.C. Giant er lidt billigere end Rottweiler - hvis du vælger Giant, så giv evt. Glucosamin som kosttilskud....

  • #41   5. dec 2008 Okay tak for tippet.. tro jeg er kommet lidt nærmere på hvad vi gør.. men høre stadig væk dyrlægen ad en gang.. bare for en god ordenskyld

  • #42   5. dec 2008 arhh Smydi...du er sku også så klog at du ku undvære dit hoved hvis ik det var fordi det pyntede sådan på dig...G*.......

    men ja..Rottweiler foderet er skam også udemærket fra RC og vil snildt ku bruges til din basse(også bedre end RC Giant)...så længe det er til de store racer du holder dig til når du kigger foder..så kan du NÆSTEN ik gå galt i byen....og så husk..moderat med motion..ingen trapper og ingen lange cykel/løbeture...det holder fysikken ikke til på ham endnu, og slider ham op!


Kommentér på:
foder til hvalpe... HJÆLP

Annonce