{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundevask
  • #1   25. okt 2007 Nogle siger at man ikke må andre siger at det er lige meget, så ved ikke helt hvad jeg skal svare, men tror godt du kan gøre det en enkel gang.

• #2   25. okt 2007 Gør jeg også normalt men kan ikke finde den lige pt og den trænger virkelig til det... Men jeg siger tak for hjælpen

• #3   25. okt 2007 Hvis jeg løber tør for hunde shampoo og King har rullet sig i noget der virkelig stinker så ryger han under bruseren og blir vasket med baby shampoo uden parfume osv.. Det har han ikke taget skade af smiley

• #4   25. okt 2007 Ja, hos os bruger vi også babyshampoo, hvis vi er løbet tør for det andet.

Jeg tænker nemlig; hvis man kan forsvare at vaske et nyfødt lille bitte spædbarn med det, så kan Oscar og Mille såmænd også nok tåle det!! ;o)

• #5   25. okt 2007 Nu er en hund jo en hund og ikke en baby, som bekendt..

Så selvom det er gode sager for bebsen behøver det ikke at være det for hunden..

Vores PH-værdi er forskellig..

Men har hunden rullet sig i en lækkerbidsken af en art, og bare MÅ i bad, så kan man vel bruge det..

• #7   25. okt 2007 Lene, Cassius har heller aldrig prøvet det - han er 14 måneder..
    En tur med vandslangen i sommers er det blevet til... Eller ti, han synes det er rigtig sjovt ;o)

• #8   25. okt 2007 Hvis min har rullet sig i lort, død fugl, død fisk osv osv så er vand IKKE nok til at fjerne den Klamme stank og så blir han vasket med sæbe uanset hvad andre siger er det rigtige og forkerte.. Der er mange delte meninger om hvad man må/ikke må.. Men en ting er helt sikkert, min lille lejlighed og mine møbler skal ikke stinke af lort og døde dyr smiley Hvis andre hunde har tisset på ham plejer alm vand at være nok til at fjerne stanken he he ... Men lort osv og hvad han ellers syns er labert at gnide sig i kræver sæbe smiley

• #11   25. okt 2007 Lene S: i det frie liv skal de heller ikk op og sove i min seng/sofa når de har rullet sig i døde dyr he he.. Det er jo en smags sag hvad man gør.. Og nej min hund ryger heller ikk i bad når han har været på stranden/mosen, mudder osv.. tror det er 2 måneder siden han sidst fik en tur med bruseren, men der havde ham og et par hundevenner fået fat i en MENNESKE høm høm nede i vores nærliggende park.. Og så er sæbe altså nødvendigt skal jeg lige hilse og sige aaad...

Er det kun mig der har så "klam" en hund *griner*

• #12   25. okt 2007 Okay min hund lyder bare overdrevet klam ha ha ha smiley

• #13   25. okt 2007 Jeg har heller ikke vasket nogle af mine hunde... og jeg har haft flere hunde gennem 40 år....
    Jow... det er løgn... havde en med udbrud af hårsækmider... som blev vasket (kur )... :O)

• #14   25. okt 2007 Lene, Akita bliver vasket når hun skal på udstilling for pelsen skinder på en anden måde når hun er blevet vasket, men ellers bliver hun ikke.
    Men Paskal har ikke skidt afvisende pels, så han bliver nødttil at blive vasket oftere (og han over pisser sig selv).

• #18   25. okt 2007 Lene, det er der nok nogle der gør. Paskal bliver jo vasket noget oftere end Akita men det er kun når jeg ikke kan klare at sove ved siden af ham mere, så ryger han i bad, og hvis han er blevet baberet og skal udstilles så ryger han også i bad.

• #19   25. okt 2007 Hvis du bare fortynder shampooén med vand sker der ikke noget den ene gang. men ellers skal du næsten købe en speciel hunde shampoo i en dyrehandel.

• #20   25. okt 2007 Sjovt.....Jeg har altid ment at hunden kun skal vaskes et par gange om året......Men her forleden var jeg til dyrelæge, fordi han havde fået hvalpeknupper og der fik jeg noget special shampoo og dyrelægen sagde at det var godt at vaske med langt oftere end 2 gange.....Da det renste og beskyttende huden og pelsen

• #21   25. okt 2007 Christina, har hunden problemer med huden kan det være det bedste at vaske en gang i mellem..

Men som udgangspunkt tror jeg på, at man beskytter hundens hud og pels allerbedst ved ikke at affedte og tilføre kemikalier - og begge dele gør man ved at vaske hunden.

Jeg kan nemt forestille mig en ond cirkel, hvor hundens pels og hud netop får behov for at blive vasket en gang i mellem alene fordi man er begyndt på det, og der ikke længere er en naturlig beskyttelse..

• #22   25. okt 2007 Hej Anita,

Man skal bruge shampoo til hunde da deres PH værdi er helt anderledes end vore

//Ninna-Oline.

• #23   25. okt 2007 Ch: det har også altid været min holdning - og det også endnu, men den shampoo vi fik med hjem skulle altså være god for hundens hud - eksem eller ej....

• #24   25. okt 2007 Oftere betyder i mine øjne jo ikke en gang i uge....

• #25   25. okt 2007 Vores blir max vasket (sån rigtig-vand-og-sæbe-agtigt) 3 gange på et år. Med minkolie-shampoo, eller mandelolie-hunde-shampoo.
    Så har man et marcipanbrød på næsten 80 kilo til at spankulere rundt!!! ;o)

Jeg anbefaler ikke at bruge baby-shampoo, men siger blot at det kan bruges, hvis man står med en bæ-indsmurt hund og ikke har mere hundeshampoo i huset! ;o)

• #26   25. okt 2007 Halløj,

Jeg kender to vetereniærsygeplejesker, der siger sålænge man bruger hundeshampoo er der ingen problemer med at vaske sin hund flere gange om året.
    Har indtil nu troet max 2 gange.

• #27   25. okt 2007 Vi har heller aldrig haft problemer med Ferdinands pels selvom han bliver vasket, når han trænger til det (har ikke tjek på hvor ofte, men vil tro det drejer sig om hver 2. måned) - og også inden de gange, han har været til udstilling. Hvis bare man bruger den rette shampoo til sin hund, tager hverken pels eller hud skade af det. Det er en skrøne...
    Vi køber shampoo samme sted, som vi køber hundemad - hos én som virkelig har forstand på præcis hvilken shampoo vi ska' ha' :o)

• #28   25. okt 2007 Fortæl mig en god grund til at vaske hunden, hvis den ikke har rullet sig i et eller andet..

Min hund har bestemt ikke brug for det - hans pels er blank og fin, han lugter ikke og bliver han snavset, så går der få timer så er det væk igen...

• #29   25. okt 2007 ja..hvis man ikke har noget hundeshampoo...men det skal være mild baby shampoo eller bare mild shampoo..

Kommentér på:
Hundevask

Annonce