{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundevask
  • #3   17. jul 2018 Har du en hundesvømmehal i nærheden, hos mange af dem kan du også komme til at vaske hunden med shampoo og efterfølgende blowertørring.

  • #4   17. jul 2018 Tænker eget badeværelse ville være oplagt

  • #9   17. jul 2018 MB - så en tur under haveslangen, det bruger jeg hellere alligevel, for så slipper jeg for badeværelsesrengøring smiley
    Men eller kan man da spørge på den lokale rideskole om man må låne deres vaskeplads. Shetlandspony eller newf må kunne være det samme smiley


  • #16   17. jul 2018 Petworld i Viby J har vist noget

  • #17   17. jul 2018 Åh dejligt med popsmarte bemærkninger smiley

  • #18   17. jul 2018 Altså jeg har en enkelt gang gjort det da jeg stod på en campingplads med hund, der stank temmelig ækelt af død sæl (det var lidt svært at forestille sig at tage den med ind i teltet smiley ) at jeg tog hunden med på stranden, tog den med ud i vandet så den blev gennemblødt, gik ind på stranden og sæbede den ind og så gik vi ellers ud og svømmede til der ikke kom mere sæbe ud af pelsen. Vi afsluttede med at skylle den grundigt med en udendørs haveslange på campingpladsen. Det kunne måske være en brugbar løsning til en Newf, der skal i bad ? Jeg har haft en kammerat der havde to newf'er. De blev altid vasket udendørs når de skulle på udstillinger.

  • #20   17. jul 2018 Jeg vasker Alma på badeværelset under bruseren. Tørrer med supersugende håndklæder. Giver hende et Sicarro WetDog tørredækken på. Tørrer hende på trimmebordet med blower efterfølgende. Intet problem (og nej - der er ikke hundehår alle vegne bagefter). smiley Det eneste minus er, at det ikke altid er de bedste arbejdsstillinger, man havner i, når hunden står på gulvet, mens man vasker den.

    Nu du leder efter et specifikt sted, vil jeg anbefale enten en hundefrisør med gør-det-selv, evt. 'Rene Poter' (som anbefalet i indlæg #2 og #6). Hvis jeg alligevel skulle betale for at vaske et sted, ville jeg netop vælge, at hunden er hævet lidt fra gulvet, så man har en ordentlig arbejdshøjde.



  • #21   17. jul 2018 @19: Nå, så duer ideen vist ikke smiley Det var ellers en ok fin løsning med en Irsk Terrier smiley

  • #22   17. jul 2018 Nu er det ikke alle der har store badeværelser smiley

    Her ville en newf have svært ved at komme helt ind i badeværelset, så en vask ville resultere i at det ubehandlede trægulv i gangen blev ret vådt..


  • #23   17. jul 2018 7 kr Vemmetofte camping har et baderum med rampe specifikt til hunde.

  • #24   17. jul 2018 Men ikke i newfoundlænderstørrelse, Trine - ellers så skal de da have fået en ny, siden vi sidst var der.

  • #25   18. jul 2018 ahh vist rigtig nok må indrømme det kun var et lille sneak peak jeg lavede. vi bader kun på stranden smiley

  • #26   18. jul 2018 Nogle dyrehospitalet har waterwalker og der er ofte et perfekt indrettet hundebad til.
    Man kan garanteret betale sig fra at låne det i tyve minutters tid.


  • #27   18. jul 2018 Har man en Newf så er det at vaske den nærmest et mindre projekt. smiley

    Da jeg havde to af dem, så foregik det ude på badeværelset i et badekar. Det blev gjort en gang om året om sommeren.

    Da begge var udendørshunde, så var bare det at gøre dem våde et enormt arbejde. Mine Newfer kunne jo svømme rundt i en grusgrav i lang tid, og når de så kom op så rystede de sig og var nærmest tørre igen.

    Hvis man stak hånden ind i pelsen, så var der helt sikkert tørt. De er jo bygget til at opholde sig i vand. Pelsen på udendørshunde som mine, var så heller ikke som den der tørre pels jeg oplever ved nogen udstillings Newfer. Faktisk er det noget der irriterer mig lidt at opleve. En Newf skal ikke være et virvar af puffet tør pels i mine øjne.

    Så det at gøre dem våde ind til huden, det tog altså tid.

    Fik/Får jeg en Newf igen, så bliver det en hundefrisør jeg går til. Med alderen kommer mageligheden. smiley


  • #29   18. jul 2018 Når jeg skal vaske hund her om sommeren foregår det med hunden på et solidt havebord ude på græsplænen. Skruer en haveslange på vores blandingsbatteri i brusenichen og indstiller til en fornuftig temperatur.
    Med en brusepistol på haveslangen så kan jeg både få gennemvædet pelsen og bagefter skyllet shampoo ordentlig ud.
    Men for pokker, man er våd til skindet bagefter, men ryggen har det godt - med ryggen lige modsat ved vintervask i vores heldigvis store bruseniche, av av.


  • #31   18. jul 2018 Hvor er det dog bare dejligt nemt med en helt korthåret model, som oven i købet nyder at få bad smiley Perle beder man bare gå ind i brusebadet. Det gør hun så. Det tager et par sekunder at gøre hende helt våd. Shampo-delen tager et par minutter og skylningen ligeledes et par minutter og vupti fin og ren vovse. Men OK hun bliver jo så også våd til skindet i regnvejr og får derfor regndækken på. Hun er heller ikke ligefrem superduper glad for at være ude uden dækken om vinteren smiley

Kommentér på:
Hundevask

Annonce