{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

A. N
A. N
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6

Analkirtel Byld {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er ret uviden omkring dette emne, og håber på at I vil dele jeres erfaringer, råd mm.

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at deres hund har haft en byld som måttes spaltes og skylles mm. og efterfølgende har haft problemer med analkirtlerne? Min chihuahua på 4 år har lige fået det gjort. og jeg er så for angst og bekymret for at det skal blive et problem fremover og skal have dem opereret væk (hvor jeg har hørt/læst at der er risici forbundet med det) For jeg vil for alt i verden ikke miste ham smiley

Så kunne virkelig være være rart at høre fra nogen at det sagtens kan være en engangsting og ikke tilbagevendende. Eller skal man bare regne med at at hunden skal døje med problemer med analkirtler når han har haft det en gang? På forhånd tak for jeres svar og oplevelser smiley

Måske I har nogle råd til foder eller tilskud for at undgå disse problemer og konstant skal være bekymret for at det kommer igen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analkirtel Byld
  • #1   19. mar Det hunde jeg har kendskab til(ikke mine egne hunde) har det været tilbagevendende, så de endte med at måtte få dem opereret væk.
    Det er så gået godt med operationen og efterfølgende.

Ved godt at det nok ikke lige er de opløftende ord som du gerne vil have.

• #2   19. mar Min 5 årige havde det i den ene for lidt over et år siden, og har ikke haft problemer siden.
    Min Rosa som desværre ikke er her mere (Af andre årsager) fik det en gang i hver og så havde hun ikke efterfølgende problemer.
    Lucky på 12 har lige haft det i den ene i januar, ingen aner hvorfor han pludselig fik det, for han har aldrig før døjet med det, og det gik da også hurtigt væk igen og så har der ikke været noget siden. (alle bylder sprang af sig selv) og har fået laser for at hjælpe med helingen.

Jeg kender dog også hunde som har måtte igennem operation, men som derefter har levet fint og i mange år smiley
    Så uanset hvad, så tænker jeg bestemt ikke det er i nærheden af en dødsdom. Men hvis det er første gang, ville jeg bestemt se tiden an.

Mine bliver i øvrigt (nu) fodret med mush og Dolina Noteci Superfood mini. smiley

• A. N
    A. N Tilmeldt:
    mar 2025

#3   19. mar Mange tak til begge for jeres svar.

Ja det er første gang og i den ene side. Det er rart at vide at det også kan gå fremad uden at have yderligere problemer med analkirtler smiley Men uanset vil jeg gerne forebygge det ved f.eks at få noget fiberrigt foder eller noget kosttilskud.
    Min hund er meget kræsen med tørfoder, og bidderne skal helst være så små som muligt. Så mon der findes noget tørfoder der samtidig er i små bidder og som er godt til at få analkirtlerne tømt naturligt.

Har du et link til netop det foder du bruger?

• #5   19. mar Min Boston terrier fik fjerne dem, pga ene lækkede. Vi holde øje med den i år og den blev bare værre med mere og mere analvæske. Så de blev fjernet. Han kunne i alder af 9 år tabe en lille pølle når han sov, men fik han bare våd foder i han tørfoder så tabte han ikke nogen.

• A. N
    A. N Tilmeldt:
    mar 2025

#6   19. mar Tak for at dele jeres historier og links smiley

• #7   19. mar Chihuahua opdrætter her.

Min på snart 7 har haft betændelse en gang i hver af analkirtlerne, med 3 års mellem. ellers ingen problemer. De andre har ingen problemer.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 104 Emner: 29 Svar: 3.377
    #8   20. mar Jeg havde en eurasier, der havde problemer med at tømme analkirtlerne. Efter at dyrlægen havde måttet gøre det et par gange, valgte jeg at få dem bortopereret. Der var ingen problemer efterfølgende - fx med inkontinens.

• #9   20. mar Min svigermors gamle Islandske Fårehund (13 år) har fået problemer for et års tid siden med analkirtlerne. De skal tømmes jævnligt og hun har også haft noget særdeles sejlivet betændelse i dem. Set i bakspejlet burde de nok være blevet fjernet, men det er også en gammel hund så operation er heller ikke uden risiko. Så indtil videre bliver de tømt og chekket jævnligt hos dyrlægen og hunden virker ikke somom den har gener af det.

• A. N
    A. N Tilmeldt:
    mar 2025

#10   20. mar Hold op hvor er det beroligende at vide at det nødvendigvis ikke er et tilbagevendende problem når først "skaden er sket"

Har I efterfølgende givet noget andet foder eller givet noget tilskud?

• #11   20. mar Jeg har hørt mange være glade for tilskuddet Glandex. Men jeg har ikke selv afprøvet det, så jeg ikke kan give en rigtig anbefaling smiley

• #12   20. mar Min pekingeser havde en byld og den endte med at måtte opereres væk.

• #13   20. mar Det var desværre et tilbagevendende problem for Sam, havde aldrig før haft problemer med sine analkirtler, før han fik en slem infektion, som så gjorde hans immunforsvar var helt i bund.
    Det endte med han fik fjernet sine analkirtler, bedste beslutning nogensinde, vi er så glade for der aldrig har været problemer siden hen smiley

• #14   20. mar Og tilskuddet Glandex, havde desværre ingen virkning for Sam, men vi startede der i samråd med dyrlægen, inden vi endte med operation.

• A. N
    A. N Tilmeldt:
    mar 2025

#15   21. mar Dem af jer, hvor jeres hund har haft en analkirtelbyld/betændelse (og ikke fået fjernet dem) kan de stadig finde på at køre numse noget tid efter?. Det er nu 10 dage siden og der er ikke noget sår på nu, for det har han så nået at få slikket af her til aften, hvor vi før var ude og der ville han gerne køre numse lige efter afføring. Han vil også gerne slikke sig bagi og sniffe. Er det normalt og kan området stadig være lidt irritabelt? Vi var til kontrol ved dyrlægen i torsdags og sagde at alt så fint ud...Tænker om der godt kan gå lidt tid, hvor han stadig vil være berørt af at der måske kan være lidt irritation i området? Han kørte meget numse op til og ville meget gerne køre numse mange gange efter fjernelse af bylden, men nu hvor det er helet, vil det så kunne forekomme?

• #16   22. mar Det var netop de symptomer Sam havde, som gjorde vi ofte måtte til dyrlægen og få dem tømt ud, det var alt for ofte, og han var meget generet af det, så det var virkelig bedste løsning at få dem fjernet.

• A. N
    A. N Tilmeldt:
    mar 2025

#17   22. mar Så vil det sige at han allerede skal have tømt analkirtlerne...? Vi stoppede med antibiotika i onsdags og var til kontrol ved dyrlægen i torsdags og det var i går én gang han kørte numse på græsset. Han gjorde det også meget lige efter han havde fået spaltet og skyllet analkirtlen, som nu er 11 dage siden. Tænker om det ikke vil kunne forekomme nu her lidt efter, at han vil køre numse uden at det decideret betyder at den er gal med analkirtlen igen?

• #18   22. mar Jeg kan faktisk ikke huske, om Teemo kørte numse efter at såret var helet færdig. Han ville gerne imens det stod på for det kløede jo, men hvor lang tid det stod på kan jeg ikke huske.
    Lucky kørte slet ikke numse, han var generelt en lille engel til ikke at pille ved det.

Hvis du er i tvivl ville jeg da give dyrlægen et kald og hører om de tænker det er normalt eller om der lige skal kigges på det. Men når det er så nyt at det er sket, tænker jeg ikke nødvendigvis at det behøver være noget slemt, det kan jo godt være at han bare lige skal finde ud af at alt er ok.

Men ja mit råd er ring til lægen, og ellers se tiden an. Han skal selvfølgelig ikke gøre det hele tiden eller blive ved, men en enkelt gang eller to lige efter, tænker jeg ikke man skal være super bekymret for.

• #19   25. mar Jeg har haft 2 tæver der har haft en sprungen byld i en analkirtel. Begge har overhovedet ingen problemer bagefter og det har ikke været tilbagevendende.

• #20   25. mar Jeg har haft en del hunde i salonen gennem tiderne, som har haft sprunget 1 eller begge analkirtler. 1 har haft gentagelse, men efter der kom styr på maven (IBD), hr der intet været. Ingen har fået fjernet kirtlerne, og de rer kun den ene, der har haft gentagelse.

• A. N
    A. N Tilmeldt:
    mar 2025

#21   29. mar Tak for alle jeres erfaringer....når der ikke har været gentagelser - kan det så hænde at hunde godt kan køre numse en gang imellem, uden at det betyder noget? Det er snart 3 uger siden han fik fjernet bylden, og har kørt numse 2 gange udenfor den sidste uges tid. Tænker om han ikke vil gøre det hyppigere hvis det skulle være tegn på at analkirtlerne skal tømmes?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 104 Emner: 29 Svar: 3.377
    #22   29. mar Jeg følges dagligt med en Balder og hans menneske. Balder kører rumpen henad skovstien en gang sådan hver tredje/femte dag. Han er tjekket flere gange hos dyrlægen, og intet ser ud til at være galt. Måske GØR nogle hunde bare sådan??? smiley

Kommentér på:
Analkirtel Byld

Annonce