Sommerferie i Tyskland (Harzen) med hund Sommerferie i Tyskland (Harzen) med hund
Som overskriften indikerer, overvejer vi på at tage på sommerferie til Tyskland, nærmere bestemt Harzen, og jeg tænker på at tage Berta med (12-årig mops) for første gang på ferie. Normalt ville hun komme på pension, men det vil jeg ikke, nu hvor hun er blevet enehund.
Vi vil formentlig gøre det som kør-selv-ferie. Vi har også vores 4-årige dreng med, så vi kommer i forvejen til at holde stop.
Vores ferie kommer nok til at bestå af "små" oplevelser - prøve damptog, gå ture i de hyggelige byer og kigge lidt på butikker, gå lidt ture i naturen, se miner osv. vi tænker at tage Berta med i hendes taske, der hvor vi kan, og så selvfølgelig finde hotel(ler), hvor hunde er velkomne, hvor hun evt. kan være tilbage i kortere tid, alternativt med i bilen, hvis det ikke er for varmt. Temperaturen skulle vist være omkring 15-23 grader i juli måned, så ikke glohedt.
Jeg synes at have læst, at Tyskland skulle være ret hundevenlige ift. at have med ude, på restauranter osv. er det rigtig husket? Og er der evt. nogen af jer, der har erfaringer med hund med i det område? Og er der andet jeg skal være obs på?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.733
Godt vi havde blæser med og våde håndklæder. Men vi boede med en kæmpe skov i baghaven og vi nød aftenturene.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.928
Synes generelt det er nemt at have hund med syd for grænsen.
I kunne overveje en lille klapvogn der kan klappes sammen .. måske du kan finde en brugt på nettet ...
Flåtbehandling inden afgang
Går ud fra I har styr på vacciner og hundepas ..
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.761
Det vil absolut være undtagelsen, hvis der er et hotel der ikke tillader hunde. Og det vil ikke være et problem at lade hende være alene på hotellet - hvis altså hun er ok med det
Jeg tror også at en klapvogn vil være en god ide, frem for en taske. Måske kan hun og jeres søn deles om en klapvogn
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1270 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.294
Det vil nok være mere optimalt at have hende på hotelværelset frem for i bilen, hvis vi nu ikke kan have hende med. Vi vil nok tage en klapvogn med til Carl, den kan Berta også sidde i nedenunder.
(på billedet har hun ikke lagt sig helt på plads og ser lidt "mast" ud)
Ift. vacciner kan jeg se, at hun skal have afsluttet rabies senest 21 dage inden og have et EU-pas
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.323
Vi har flere hvalpekøbere, der ofte tager til Tyskland inkl Harzen. De fortæller alle hvor nemt og fint det er. Det ene par har endda haft deres hund med på en Michelin-restaurant. Det var ikke sket i Danmark. Tyskerne tager gerne selv deres hunde med på ferie. Kender du denne her?
https://www.hundeurlaub.de/
nov 2023
Følgere: 91 Svar: 326
Det er den bedste ferie jeg har haft
Vi boede på hotel og de var også enormt hunde venlig derover.
Der var en hundepark tæt på hotellet hvor vi luftede om morgen med en lille indhegning.
Det var bare så fedt at ha ham med<3
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.541
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 360 Svar: 14.481
Jeg er en del i Tyskland i forbindelse med konkurrencer med hund, og kan kun stemme i med de andres oplevelser. Der er endda nogle tjenere på restauranter, der spørger, om jeg dog ikke vil have min hund med ind, når han sidder i bilen
God ferie - den bliver I glade for
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1270 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.294
Louise, tak for tip om hjemmeside. Den kigger jeg nærmere på
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.928
Og ja så samler man selvfølgelig op efter sin hund ...
måske en sammenklappelig vandskål der nemt kan være med under vognen ...
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.761
Og i den uge de var på ferie, var alle personaler henne og kramme med vovse, og når de bevægede sig rundt i nærområdet, var der mange som hviskede at det var hunden med "krebs" som var på sin sidste ferie. Da de rejste hjem, blev vovse kysset og krammet af personalerne, og et par stykker fældede en tåre.
Min veninde satte enormt stor pris på den respekt der var om hendes hund og hans sygdom, selvom hun til tider også syntes det stak lidt af for dem
nov 2024
Følger: 14 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 432
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.996
På et af hotellerne var hunde egentlig ikke tilladt i restauranten, men tjenerne sagde at vores fire var så stille og velopdragne, at de var velkomne.
Jeg har heller aldrig oplevet problemer med at have hund med i hverken Østrig, Tjekkiet, Holland, Italien eller Ungarn. Sverige er også en del mere hundevenligt end DK.
Her fra en fantastisk ferie i Schwarzwald, hvor vi var afsted med 4 whippets i 3 uger, der tager jeg gerne ned igen.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.541
Sommerferie i Tyskland (Harzen) med hund