679 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Sommerferie i Tyskland (Harzen) med hund Sommerferie i Tyskland (Harzen) med hund

Som overskriften indikerer, overvejer vi på at tage på sommerferie til Tyskland, nærmere bestemt Harzen, og jeg tænker på at tage Berta med (12-årig mops) for første gang på ferie. Normalt ville hun komme på pension, men det vil jeg ikke, nu hvor hun er blevet enehund.

Vi vil formentlig gøre det som kør-selv-ferie. Vi har også vores 4-årige dreng med, så vi kommer i forvejen til at holde stop.

Vores ferie kommer nok til at bestå af "små" oplevelser - prøve damptog, gå ture i de hyggelige byer og kigge lidt på butikker, gå lidt ture i naturen, se miner osv. vi tænker at tage Berta med i hendes taske, der hvor vi kan, og så selvfølgelig finde hotel(ler), hvor hunde er velkomne, hvor hun evt. kan være tilbage i kortere tid, alternativt med i bilen, hvis det ikke er for varmt. Temperaturen skulle vist være omkring 15-23 grader i juli måned, så ikke glohedt.

Jeg synes at have læst, at Tyskland skulle være ret hundevenlige ift. at have med ude, på restauranter osv. er det rigtig husket? Og er der evt. nogen af jer, der har erfaringer med hund med i det område? Og er der andet jeg skal være obs på?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommerferie i Tyskland (Harzen) med hund
  • #1   4. maj Der har vi været med Manfred inden vi fik børn, dog i campingvogn. Vi havde ham med over alt, desværre ramte der en kæmpe hedebølge den gang, så jeg måtte lufte kl mellem 4-5 om morgen og kl 24 om aften:(

Godt vi havde blæser med og våde håndklæder. Men vi boede med en kæmpe skov i baghaven og vi nød aftenturene.

profilbillede
  • #2   4. maj huske 20 grader ude hvis solen skinner ned på bilen, så bliver der hurtigt meget mere end 20 grader inde i bilen .., desuden har der jo generelt været varmere end normalt sydpå de senere år.. jeg ville aldrig lade hund være inde i bil om sommeren.. er hun luftet godt af så hellere på hotellet og så skilt på døren så ingen går derind..
    Synes generelt det er nemt at have hund med syd for grænsen.

I kunne overveje en lille klapvogn der kan klappes sammen .. måske du kan finde en brugt på nettet ...
    Flåtbehandling inden afgang

Går ud fra I har styr på vacciner og hundepas ..

• #3   4. maj Tyskland er ekstremt hundevenlige, og særligt når det gælder mindre og ældre hunde smiley De må komme med alle steder, også på restauranter, og hvis I fortæller at hun er en ældre dame, vil de sandsynligvis komme rendende med ekstra puder og snacks til hende smiley

Det vil absolut være undtagelsen, hvis der er et hotel der ikke tillader hunde. Og det vil ikke være et problem at lade hende være alene på hotellet - hvis altså hun er ok med det smiley

Jeg tror også at en klapvogn vil være en god ide, frem for en taske. Måske kan hun og jeres søn deles om en klapvogn smiley

• #4   4. maj Dejligt, at de er så hundevenlige smiley det lyder bare godt!

Det vil nok være mere optimalt at have hende på hotelværelset frem for i bilen, hvis vi nu ikke kan have hende med. Vi vil nok tage en klapvogn med til Carl, den kan Berta også sidde i nedenunder.
    (på billedet har hun ikke lagt sig helt på plads og ser lidt "mast" ud)

Ift. vacciner kan jeg se, at hun skal have afsluttet rabies senest 21 dage inden og have et EU-pas

profilbillede
  • #5   5. maj Ja det er rigtigt med vacciner og pas.
    Vi har flere hvalpekøbere, der ofte tager til Tyskland inkl Harzen. De fortæller alle hvor nemt og fint det er. Det ene par har endda haft deres hund med på en Michelin-restaurant. Det var ikke sket i Danmark. Tyskerne tager gerne selv deres hunde med på ferie. Kender du denne her?

https://www.hundeurlaub.de/

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 91 Svar: 326
    #6   5. maj Jeg var i Holland med Marko forrige år..
    Det er den bedste ferie jeg har haft smiley
    Vi boede på hotel og de var også enormt hunde venlig derover.
    Der var en hundepark tæt på hotellet hvor vi luftede om morgen med en lille indhegning.
    Det var bare så fedt at ha ham med<3

profilbillede
  • #7   5. maj Jeg kan også kun anbefale Tyskland som feriedestination hvis man har hund med. I kan så tilføje England til listen af hundevenlige destinationer smiley

• #8   5. maj Min bror og hans eks var på ferie i Harzen, med eksens whippet - KUN rosende ord om det.

Jeg er en del i Tyskland i forbindelse med konkurrencer med hund, og kan kun stemme i med de andres oplevelser. Der er endda nogle tjenere på restauranter, der spørger, om jeg dog ikke vil have min hund med ind, når han sidder i bilen smiley

God ferie - den bliver I glade for smiley

• #9   5. maj Det lyder altså bare dejligt, hvor hundevenlige de er! Det gør det jo en del nemmere. Mange tak. Glæder mig til at få hende med.

Louise, tak for tip om hjemmeside. Den kigger jeg nærmere på

• #10   5. maj vores hunde har været med i Tyskland, Østrig (eneste krav er mundkurv i off.transport), Italien, Frankrig, Kroatien ... vi oplever ingen problemer, man orienterer sig jo bare mod hundevenlige steder og dem er der mange af ..
    Og ja så samler man selvfølgelig op efter sin hund ...

måske en sammenklappelig vandskål der nemt kan være med under vognen ...

• #11   5. maj Jeg har en veninde, som havde sin hund med på ferie i Schwarzwald for en 7-8 år siden. Vovse havde fået konstateret kræft, men havde det egentlig fint, bortset fra at han af og til lækkede lidt urin. De havde tjekket med hotellet inden, og det var slet ikke noget problem. De fik bare et hundeværelse med gulve uden tæpper, og så lå der vetbeds over alt i værelset smiley De fik stillet et særligt bord til rådighed i hotellets restaurant, hvor der også var en vetbed ved bordet, og så vovse ikke skulle trækkes igennem hele restauranten. Han skulle jo ikke ligge alene på værelset, når han havde "krebs" smiley

Og i den uge de var på ferie, var alle personaler henne og kramme med vovse, og når de bevægede sig rundt i nærområdet, var der mange som hviskede at det var hunden med "krebs" som var på sin sidste ferie. Da de rejste hjem, blev vovse kysset og krammet af personalerne, og et par stykker fældede en tåre.

Min veninde satte enormt stor pris på den respekt der var om hendes hund og hans sygdom, selvom hun til tider også syntes det stak lidt af for dem smiley

• #12   6. maj Arj det lyder mega hyggeligt smiley

• #13   6. maj Vi har flere gange holdt ferie i Tyskland og haft mellem 3 og 5 whippets med, intet problem overhovedet, de fleste steder er enormt hundevenlige.

På et af hotellerne var hunde egentlig ikke tilladt i restauranten, men tjenerne sagde at vores fire var så stille og velopdragne, at de var velkomne.

Jeg har heller aldrig oplevet problemer med at have hund med i hverken Østrig, Tjekkiet, Holland, Italien eller Ungarn. Sverige er også en del mere hundevenligt end DK.

Her fra en fantastisk ferie i Schwarzwald, hvor vi var afsted med 4 whippets i 3 uger, der tager jeg gerne ned igen.

profilbillede
  • #14   7. maj Jeg har også været i Schwarzwald smiley Virkelig et kønt område. Vi boede i en uge med to hunde på et gasthaus i Buchenbach. Totalt hyggelig område smiley

Kommentér på:
Sommerferie i Tyskland (Harzen) med hund

Annonce