Når "far" ikke er hjemme.... {{forumTopicSubject}}
Her hos os er det sådan, at til dagligt er "far" ikke hjemme. Kun fredag, lørdag og søndag. Til hverdag er det altså "mor" der træner og bestemmer. Jeg har nu gennem længere tid obseveret, at når "far" er hjemme dur "mor" ikke. Forstået på den måde, at vapsen ikke ved, hvem han skal priorierer først. "hvem skal jeg gå med, hvis den ene går" Og han vælger altså sin "far" !!Hvis vi går tur sammen kan jeg gøre hvad, jeg vil, hvis far bare er få skridt foran !! Vapsen bliver i tvivl - Skal jeg følges med far eller mor ??
Vi har nu besluttet, at når far er hjemme, er det far, der "styrer" - for at vapsen ikke skal blive alt for forvirret. Vapsen skal selvfølgelig - og gør det også - lystre os alle sammen - Men jeg sidder med en sær lille følelse af, at det er da dæleme irriterende (og uretfærdigt), at JEG træner, motiverer og motionerer, og så kan manden bare komme hjem og "høste" af alle disse gode frugter, jeg har opnået til hverdag (lidt misundelig :-).
Dette er skrevet med et smil om læben, for jeg syntes, det er KANON at vores vaps accepterer 2 "førerhunde" og kan skelne hverdag fra week-end.
Er der andre, der har erfaring med "week-end-far" kontra førerroller.
okt 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 801
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 139
sep 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 588 Svar: 5.757
Det var på samme måde - han kom hjem og høstede frugten i weekenden og mandag, første dag jeg stod alene med dem alle - var det totalt kaos - specielt ungerne altså. Vores tæve viste udmærket godt hvad hun måtte og ikke måtte for mig. Hvor min man er meget mere blød og eftergivende både overfor hunden og ungerne - det kan de stadig blive totalt forvirrede over - at reglerne ikke altid er ens. Det er måske lidt hårdt at sige det - men det var faktisk nemmere i hverdagen (mandag undtaget - de skulle lige tilbage til hverdagen igen) at være alene med 2 børn og 1 hund, end det var at være 2 voksne i weekenden. (forstår godt hvad pædagoer mener med mandagsbørn;o)
sep 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 588 Svar: 5.757
Når "far" ikke er hjemme....