HJÆÆLP {{forumTopicSubject}}
Jeg har en masse spørgsmål som jeg virkelig håber at nogen kan hjælpe med.
Jeg har længe ønsket mig en hund. og nu får jeg en. om to uger. jeg har altid været sikker på det skulle være en ren amstaff fordi jeg er helt vild med den lækre hund.
.. men men men det blev en amstaff blandet med en collie. den ligner en amstaff meget men har meeeeget store øre i forhold til en amstaff. Er det nogen der ved om den overhovedet får noget collie look bortset fra dens øre ?
Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme godt i gang ?
Bla. Er det bedst med chip eller øremærke ?
Håber virkelig i kan hjælpe
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har brug for en masse hjælp :s
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Hvordan den kommer til at se ud er nærmest umuligt at spå om. Der kan være store forskelle på udseende selv hvis du tager to hunde fra samme kuld når det er blandinger.
Jeg ville nok vælge at få chippet, men der er stadig folk der får tatoveret.
-og tillykke med den lille i øvrigt:o)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.587
Chip - tror faktisk ikke man bruger det andet mere ???
Komme godt i gang...hmmmm....har du læst om de to racer som din hvalp er en blanding af? Jeg vil anbefale dig at melde dig på et hvalpetræningshold hvis du ikke allerede har gjort det....
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
det var da godt nok en pervers blanding, undskyld jeg siger det..
Sofie, du er 17 år, hvor er dine forældre i dette køb? Hvor meget har du overvejet og undersøgt om hunde før du købte den hund her?
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
vi købte vores første hund som blanding, gud hvor han ændrede sig.
du kan sagtens regne med den pludselig får meget længere pels end amstaffen, pga collien i den, der er mange ting, selv om den ligner en amstaff nu, er det ikke sikkert den kommer til det om 6 måneder
håber du bliver glad for din hund lige meget hvad, for går du efter udseende så køb ikke en blanding. så køb en ren racet. man hører desværre om mange der sælger hundene videre fordi de ikke endte ud som de håbede.
ville klart chippe den, ikke ret mange øretatoverer hunde mere.
men sjov blanging ellers, amstaff og collie. den har jeg ikke hørt før
maj 2007
nov 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 97
maj 2007
Hvis du er meget fokuseret på hendes endelige udseende når hun er udvokset - skal du nok lige overveje en blanding en gang til, for som der skrives af flere så kan man ikke forudsige det....Det kan falde til "alle" sidder.
Er det din egen hund? Er det din første hund?
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
Jeg ved ikke om den får mere collie look, men har dog en masse gode råd, jeg synes personligt at chipning er det bedste, men det er min mening.
gode råd til når du får hvalpen hjem:
1. Gi hvalpen et par dage til lige at vende sig til dig og sit nye hjem.
2. børste tænder på den hverdag, så vender den sig hurtig til det fra starten af.
3. Tør poterne efter du har været ude, hvergang så bliver rengøring lidt nemmere for dig nu når vi når en våd vinter.
4. rør ved hundens poter og øre, tag fingrene i munden på den, dog ikke hele tiden men gør det roligt et par gange om dagen.
Men ellers hvis du har nogle specifikke spørgsmål, er du da velkommen til at skrive dem så svare jeg gerne hvodan og hvorledes jeg har arbejdet med det.
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
2. hyrde/kamphund shit siger jeg bare. Hvem er dog så syg at lade sådanne hvalpe komme til verden?
maj 2007
nov 2007
men lige nu ser hun rigtig rigtig sød ud
jan 2007
Men vil håbe Sofie ved hvad hun (måske) er gået ind til.
maj 2007
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
gør han måske stadig lidt, men grin han er ikke ligefrem den smukkeste hund jeg har set. selv om min kæreste ikke vil indrømme at han ikke er smuk, men han har ændret sig meget, og fået pletter/fregner alle vegne nu, og har den mest irriterende pels, fordi den er nr længere end en ab´s fælder han så meget, og fordi hårene er sådan nogle små nogle, sidder de i alt vores tøj konstant.
virkelig irriterende
men ja det er jo ikke det vigtigste han er super dejlig, har et godt sind, en rigtig nusse hund. som bare er en stor sød bamse som elsker alle.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Hvordan en blanding kommer til at se ud, er ikke til at sige.... Samtidig er det vel også meget svært at SPÅ om deres temperament!! Jeg TROEDE også at jeg skulle have en labrador med stamtavle - Men det blev en blanding af golden og labrador! - en blanding jeg ikke synes er "helt hen i vejret", da de begge indeholder mange af de samme egenskaber!
Den blanding som du får, er (i hvert fald for mig) lidt uhyggelig, da jeg opfatter hyrdehunde (collien) som hunde, der har STORT behov for aktivering, og let bliver umulig, hvis den ikke får dens behov dækket (ret mig endelig hvis jeg tager fejl). Amstaffen kræver også meget aktivering OG motion, og bliver også umulig, og "tænder" mere, når den ikke får sine behov dækket - Så mit bedste råd er: Sørg for at starte til træning - liiiige efter du har fået den og LÆS om de to hunderacer - og husk - selvom den ligner en amstaff, kan det være den har en coliies sind - og omvendt!!!
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
Syntes nu det er lidt sjovt det du siger med ørene, en collie har altså normalt ikke ret store øre, er du 100% sikker på at det er en "ren" collie/amstaff blanding og at der ikke er blandet flere "sjove" ting i???
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Der er her tale om en race som har tendens til nervøsitet/signalfølsomhed blandet med en hund som ikke bakker ned eller giver op.. Det kan betyde en ekstremt letantændelig hund... og det tror jeg ærlig talt ikke du er udstyret til når du vælger hund ud fra udseendet...
Jeg mener det ganske oprigtigt, og ikke for at være en sur kælling, men jeg er så enig med Mie, Vivi og Rie i at det a) ikke er en god idé, b) kommer til at kræve træning i højere grad end "normalt" fra dag 1
nov 2007
Jeg vælger en ren amstaff i stedet. mange tak
Og der er også blandet en hund mere ind i det hele som ingen ved hva er for en race. Så jeg holder mig langt væk fra hunden nu selvom det var såan en fin lille hund. Men er der så nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal få mine penge tibage ?
I har været en kæmpe hjælp
nov 2007
Jeg aner ikke hvordan jeg svarer til en speciel person. men tak for hjælpen ;p
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Præcis sådan som du lige gjorde der.
Dette forum er (desværre/heldigvis) ikke så teknisk at der er så mange funktioner.
Du får både en stor rygklapper og et endnu større kram fordi du kunne tage kritikken som konstruktiv. Desværre ved jeg ikke om dit depositum står til at redde, da mange ikke giver den tilbage (selvom det vist nok ikke er helt lovligt.. men hæng mig ikke op på det)...
En ny tråd i morgen, og jeg er sikker på at folk vil kunne komme med nogle ideer til hvad du kan gøre..
Nu smutter jeg i seng.. Kan du sove godt..
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
Som flere var inde på er collien en følsom race - flere af lidt mindre bevidst avl har tendens til nervøsitet.
Og at blande det sammen med en lettændelig og stærk race er simpelthen hul i hovedet.
De hvalpe burde aldrig være lavet.
jan 2007
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 4
HJÆÆLP