{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Hvalp i løb + de første 'trusser' {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der synes at tævens svulmede legeme er ret frastødende at ha' plantet overalt i hele hytten INCL sofaen ?!

Laura er som jeg skrev i en tråd igår kommet i løbetid som 5 mdrs.... bare en baby så skal lige forholde mig til det hele smiley

Har været vant til tæve i løbetid i 11 år, men det er en del år siden så kan åbenbart ikke huske 'synet' ....

Var oppe og købe et par hylere til hende.....
Og hun var pænt utilfreds for at sige det mildt....
Hun fes rundt i halvpanik med totalt buet ryg og kunne ikke forstå hvad det var der pludselig sad fast på hende..... Hun lavede skiftevis små rejehop og satte sig så ned helt på røven og kiggede meget anklagende på mig.....
På et tidspunkt sad hun med helt bøjet hoved, lange mundvige og lukkede øjne.. Helt stille.... Det var virkelig et syn af en hvalp der var mæt af dage........
Derefter lagde hun sig til at sove i sofaen med RYGGEN til os... Plejer hun aldrig....
Senere var hun oppe i køkkenet og da vi kom derop, havde hun skidt 2 gange på gulvet...
Spørg mig ikke hvordan med de trusser på, men det var åbenbart gået fint......

Har taget dem af for i aften og givet hende pause til imorgen for hun stressede pænt meget over dem......
Men kan bare ikke holde blodpletter alle vegne ud.. Specielt ikke når vi har en søn der stadig er i kravlestadiet og skal pille ved alt og ha' alt i munden !!


Hvor lang tid gik der før jeres hunde vænnede sig til løbtrusser ?
( altså jer der bruger det til hundene )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp i løb + de første 'trusser'
  • #1   7. nov 2007 Logger af for i aften, så det er ikke fordi at jeg ikke gider at svare !!

  • #2   7. nov 2007 Følger lige med, da jeg gerne selv vil vide lidt på området smiley

  • #4   7. nov 2007 Selvom det self ikke er lækkert med blodpletter over det hele, ville jeg nok alligevel prøve at give hende lidt mere tid, for at se om hun ikke selv finder ud af at holde sig ren.
    De fleste (men self ikke alle) bliver faktisk ganske gode til det. Mine forældres tæve afsløres kun af en lille bitte blodplet når hun har sovet, ellers er der intet at se:o)

    Men ellers er det jo et spørgsmål om at det er dejligt at have underbukser på. Altså ros og evt guffer når hun får dem på. Lav noget med hende hun synes er sjovt osv indtil hun har fundet ud af at det altså ikke er den ondeste straf i verden fra en meget dum mor;o)


  • #5   7. nov 2007 jeg syntes, det er synd at give dem trusser på, det forhindre dem i at gøre sig rene og som du selv beskriver det er det en stressende oplevelse for din hund. at lukke dem væk fra der de er vant til at komme, er faktisk også synd, da de for de flestes vedkommende bliver meget kontaktsøgende og helst vil være så tæt på som muligt.
    jeg syntes ikke det er frastødende.
    men mit bedste råd vil nok være at der hvor hunden ikke må være i mens den er i løb, der skal den heller ikke være ellers. kan godt se det er et problem for Inge J.

    men syntes i virkelig det er så slemt?
    vores er overalt imens de er i løb og gør rent efter sig,
    opdager næsten ikke at de bløder. og bagdelen er godt gemt væk i hvid pels


  • #6   7. nov 2007 Stine-hvis du synes en lille tæppetisser er frastødende, så skulle du se en bullmastiff i løb ;O))) adr

  • #7   7. nov 2007 Connie -osse lidt min tanke. Self er der tæver der bæøder meget. Men de tæver vi har haft i familien har alle været supergode til at holde sig rene allerede efter de første 1-2 løbetider.

    Og man VED da at det hører med til at have tæve.
    Bryder mig ikke om de trusser mankan få. 1. de kan ikke holde sig rene, 2. de stresser ofte over dem/skammer sig, 3. ofte kommer de til at lugte når de går med trusser på (osse selvom de skiftes jævnligt.



  • #8   7. nov 2007 Hah - derfor jeg valgte en han hund smiley :D Tilgengæld havde jeg så grønne klatter over alt 24/7 indtil han fik klippet pladerne.. Blod ville nok ikke genere mig så meget som forhudsbetændelse gjorde.

  • #9   7. nov 2007 Jeg kigger lige med....
    Thea kan ikke holde sig ren, pga skade på tungen men har endnu ikke haft givet hende noget på. Har dog kraftigt overvejet det.


  • #10   7. nov 2007 Rilou's -LOL nej det er dælme osse ulækkert. Synes jeg hører om flere og flere hanhunde med det problem, er der virkelig så mange der døjer med det?

    -har selv kun kendt en enkelt hund nemlig, og inden jeg kom her ind troede jeg egentlig ikke det var noget stort problem.


  • #11   7. nov 2007 Det var et stort problem herhjemme.. SÅ ulækkert! Der hang altid noget og dryppede... Det gik væk i en overgang da han fik tomat hver dag, men så glemte jeg det igen..

  • #12   7. nov 2007 Tomat??? Hvad dælen hjælper det *G*

  • #13   7. nov 2007 No shit - det hjælper sgu smiley Det var et tip jeg fik fra en der råfodrede - og det virker smiley Dem jeg har givet rådet videre til, har også tilbagemeldt en virkning! En tomat er en fantastisk grønsag

  • #14   7. nov 2007 Jamen det vil jeg da lige skrive mig bag ørerne til evt senere brug. Min den næste bliver jo en hanhund, så man kunne jo være uheldig og få brug for det

  • #15   7. nov 2007 Nu ved jeg jo ikke størrelsen på din næste hund, men en halv tomat om dagen virkede til mig 30 kgs hund smiley

  • #16   7. nov 2007 min tidl hun var en tæve odg det er meget svært for hunden at gøre sig ordenligt rent,men er det meget hun drypper kan du jo selv klippe et par uderbusker og et hul til halen og et bind i det gjore jeg og nogle gange om dagen skiftede jeg det- så fik hun mulighed for 3 gange dagligt at gøre sig rent,men da det sidder stramt for at holde buksen oppe, kan det give betændelse i underlivet på der bliver dannet bakterier når hunden ikke gør sig rent , det sagde min dyrlæge til mig

  • #17   7. nov 2007 undskyld de sjuskefejl, hvor jeg dog hader de små bogstaver

  • #18   8. nov 2007 Ved at du giver hende bukser på, får hun ikke rigtig chancen for at lære at holde sig selv ren. Luna lærte det aldrig, men vores gamle lab var rigtig god.

    Ja, jeg er bestemt heller ikke tilhænger af løbetidsbukser..


  • #19   8. nov 2007 Tak for alle jeres svar smiley

    Fik dog aldrig svar på mit spørgsmål :-|
    Hvor lang tid der gik før jeres vænnede sig til det.....

    Svarer jer lige alle på een gang... Prøver smiley

    Kan godt se det med at de ikke lærer at gøre sig rent, men når der er udsmurt blød i sofaen og på gulvet og min søn kravler rundt og skal undersøge alt så er min tålmodighed altså ikke specielt stor...
    Hun var af egen fri vilje oppe i køkkenet og kunne selv gå ned hvis hun ville, så hun var ikke lukket væk...

    Jeg har ikke mulighed for at lukke hende væk fra de steder hun ikke må bløde på, da hun så skulle være i gangen alle de dage hun bløder og det ville være meget mere synd end at smække et par trusser på hende..... smiley

    Hvor er alle her der bruger trusserne og kan fortælle hvor lang tid der gik før jeres hund vænnede sig til dem....
    Synes det drukner lidt i 'det er synd for hunden' kommentarer ( hvilket i jo er i jeres fulde ret til at fortælle om !!! )
    Men jeg har ingen planer om at hun skal være bundløs når hun er i løb alligevel.... smiley


Kommentér på:
Hvalp i løb + de første 'trusser'

Annonce