"få den væk...." "få den væk...."
Her sidder jeg og er lige kommet hjem efter en gåtur med Joker, Hailey og Nala (am.bull) somogså er herinde... Jeg ryster mildest talt og er fyldt med koldsved...
Vi havde været ovre på en nærliggende mark og med hundene så de rigtigt kunne få tumlet. Vi tager vores hunde i snor og går hjemad. På vejen hjem går vi over en stor vej hvor der ligger en lille stig og inde bag ved stien ligger der nogle skure hvor der bor en masse drukkenbolde osv.. de har også en masse hunde. Pludselig springer en stor akita-inu lignende hund springende ud mod os. Den løber direkte hen til Nala og morten og springer på Nala, men morten får så fat i dens halsbånd som bare ryger af.. Jeg går i et raskt tempo væk for jeg er mildest talt skide bange da Joker blev overfaldet og bidt af sønnen til denne hund sidste sommer.. Jeg hiver og trækker i begge hunde og stakkels hailey bliver nærmest slæbt afsted, for jeg tør ikke at stoppe op og tage hende op, for så indhender den os jo... Morten råber at vi skal gå op til hans bil og han får smidt nala ind. Da jeg vil til at proppe mine hunde ind er den helt henne ved Joker og så begynder jeg næsten at græde, men jeg får da fremstammet: "Morten, vær sød at få den væk......" Hulk Hulk... Jeg var simpelthen så bange.... Morten stiller sig i mellem hunden og Joker og siger "gå hjem med dig" osv... Pludselig kigger den helt gennemborende på morten og der bliver helt stille. De 2 står bare og stirrer på hinanden. Jeg tænker at nu springer den på ham. Men morten viser ingen svaghedstegn og så vender den om og løber hjem...
Vi har længe prøvet at få deres hunde fjernet, men der sker ikke en skid. Vi ringede til politiet men de gør jo ingenting ved det. Jeg ved at bider den hund en af mine hunde, så... Jamen så ved jeg ikke hvad jeg gør, men jeg vil ikke finde mig i at jeg skal være bange... -For at lufte mine hunde. Jeg ved at de selvfølgelig ingen forsikring har på deres hund, så hvad vil der ske næste gang den rigtig får fat i en hund...?
Jeg er bare lidt rystet endnu.... Okay.....
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 66 Svar: 1.915
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Kan godt forstå at du er bange. Men jeg ville nok reagere som Morten. Jeg bliver stærk som 10 heste, hvis nogle vil gøre mine hunde noget.
Men sikken en grim oplevelse. Det er synd at Hailey skulle opleve det.
I burde have en kølle eller en kæde med, til at slå den anden hund med, hvis den springer på jer. Så kan I kun håbe at ejeren (bumsen) dukker op, og tager ansvar for den.
Jeg ville intet have imod at tæve en hund, der gik til angreb på min.
feb 2005
Følger: 120 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 259 Svar: 2.852
Pernille: Ja, det duer bare ikke. Og det duer slet ikke at der ikke bliver gjort noget ved det!
mar 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 103
feb 2005
de skulle ikke have lov til at holde hund
jan 2005
Følger: 28 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 505
Har selv lidt problemer her hvor jeg bor med et par hunde, da jeg bor lige ved siden af christiania, er der mange løse hunde der går tur med sig selv, vilket godt kan være et stort problem, da der ikke er nogen til at stoppe den anden hund, hvis det går galt.
Luna blev også overfaldet ret voldsomt sidste sommer af 3 staffordshire bullterrier, det var en forfærdelig oplevelse og jeg er meget bange for at møde de 3 hunde nu, da de går lige på Luna når de ser hende. Hun har aldrig gjort dem noget, de kom bare bagfra og angreb.
Det skal lige siges at jeg ikke har noget mod denne race gennerelt, kender mange søde, men lige de 3 her har bare en idiot til ejer, der ikke kan styrer dem og aldrig har dem i snor.
feb 2005
Vicky: Jamen det er jo det jeg også gerne vil frem til, at der ikke bliver gjort noget ved det. Har I haft ringet til politiet? Det har vi nemlig gjort i hvertfald 5 gange og det er sjovt nok de samme hunde som laver den samme ballade hver gang... Der bliver ikke gjort en skid fra politiets side af... Uhyggeligt.
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Utrolig flot af Morten, at være så stærk og selvsikker. Et stort skulderklap til ham, og også til dig, for den store forskrækkelse.
Jeg håber der vil blive gjort noget ved det. Da Mille også er blevet angrebet 2 gange af samme hund går vi aldrig den vej, hvor den bor. Det er 100. Den har angrebet flere hunde, men ejeren gør ikke noget ved det. Hvis så bare de ville indhegne haven. Det er ikke altid nok bare at betale dyrlægeregninger. Man må tage ansvar for sin/e hund/e!
mar 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 103
apr 2005
Min søster gik med vore familie hund, hvor hun blev rusket lidt. Men hun havde jakke på, og der skete intet. Vi snakkede også med ejeren, der var ikke noget i det.
Alle de hunde der bor heromkring er rolige. Og når Bella stikker af og løber hen til dem, er ejerne heldigvis altid flinke og tage fat i hende, så jeg kan fange hende. Uden nogle sure miner. Nu har jeg dog købt en 10 meter lang sporline, som jeg vil træne hende i at være fri med. Og bruger den også, så hun kan ligge udefor og stadig være bundet herinde.
apr 2005
Super godt tænkt ;o)
feb 2005
Fie og dennis: Præcist. det koster jo tid og penge, den slags...
Tina: Ja du har været heldig :0)
Marie: det lyder som en god idé for den har bidt en hvalp på 5 mdr... Og været tæt på andre hunde som eksempelvis vores.. Så den skal bare væk inden at det går ud over flere!
jan 2005
Følger: 28 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 505
Luna kommer tit i problemer med andre hunde nu, da hun jo selv er blevet meget bange og er meget hurtig til at bide fra sig nu, hvis hun føler sig truet:(
apr 2005
Jeg blir bare SÅ gal i skralden, når jeg hører om sådanne ting. Kællinger som hende, skulle hænges i øjenvipperne og tvinges til at blinke!
Havde det været mig, havde jeg sørget for, at finde ud af hvor hun boede. -Og havde politiet intet gjort, så havde jeg selv.
Uuuh jeg blir så hidsig...
apr 2005
Det er ogs mit største mareridt, at min lille Bella bliver overfaldet. Hun ville aldrig have en chance.
Men ja man blir skræmt, og reagerer nogle gange på måde hvor man bare vil væk. Min søster blev engang bidt i låret af en schæfer hund, som var i snor. Manden med hunden stod bare og så på.
Syge mennesker!
apr 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 91
jul 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 6
"få den væk...."