Straf for en få hund væk? Straf for en få hund væk?
Her hvor jeg bor, befinder der sig rigtig mange kvinder med løse hystade terrier og andre små hunde, som kommer hen til mine, selvfølgelig efterfulgt af kommentaren ''Den gør ikke noget!''.
Men jeg ved, at min ene ikke kan med hysteriske hanhunde, og med den latterlig hundelov vi har, er jeg bange for at han en dag skal forsvare sig, når man bliver overfaldet/angrebet, vel at mærke selvom han er i snor (max. 50 cm med løs terrie + kvinde i syne).
Disse hunde er desværre ofte så småt begavede, at de ikke fatter et inderligt ''SKRID''. Ejerne gør selvfølgelig heller intet, for at få fat i deres hund.
Nogle der ved hvad en evt. straf for at sparke folks uopdragne dyr væk, hvis ejerne ikke har i sinde at få dem væk selv?
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Emner: 242 Svar: 9.474
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 111
Den med lopper osv. er rigtig god faktisk. Så må man prøve den som udgangspunkt, og ellers sparke deres fine DKK stambogshunde i åen. Så bliver den jo våd og beskidt, og så kan de egocentrerede ejere måske passe bedre på deres hunde..
jul 2006
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
Bortset fra det så bruger jeg ordet "ræveskab" overfor ejerne..
maj 2007
Om der løber løse hunde hen til mig med DKK stambog, ingen ting eller stambog fra andet, er jeg fuldstændig ligeglad med, det kan gå ud over mine hunde uanset hvad
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
Generelt er ræveskab en god kommentar.
maj 2007
maj 2007
maj 2007
Hvis bare det blev den andens ansvar hvis løs hund løb over til hund i snor, og løs hund blev bidt, ville alt være dejligt. Men sådan er det vist desværre ikke
maj 2007
Om vi er blevet snydt aner jeg ikke, det er 11 år siden. Jeg ved, at nogle af dem der også købte hunde fra kuldet, fik stamtavle, men det melder jeg da pas om.
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Jeg plejede at råbe retur at mine hunde ikke kan lide fremmede....
Nu råber jeg at mine hunde heller ikke gør noget, men at jeg har svære psykiske problemer og at jeg efter min seneste volds-dom, har talt meget med min psykiater om at lære at holde afstand til fremmede, så jeg ikke ender i spjældet igen. S
å om de ikke er søde at holde lidt afstand, HVIS nu min medicin ikke virker helt efter hensigten
Har afprøvet den 3 gange i dag og HOLY SHIT, det er effektivt
Der var endda en der samlede en lort op, bare fordi jeg stirrede lidt intenst på hende, da hun var ved at gå fra den
Det er altså ret fedt at være selvudnævnt volds-psykopat
maj 2007
jul 2006
okt 2012
Så din flabede pony-unge, kan du så arte dig
Kan da ikke ha at søde og velopdragene unge mennesker, kommer herind og pisser territorium af
Volds-psykopat er vejen frem
Min mor og hendes Chihuahua, har jeg udstyret med 2 kopier af VagtTårnet og når folk så ikke kalder deres hunde til sig, så er hun instrueret i at skrabe vovse op på armen og gå HELT tæt på, alt i mens, hun vifter med vagttårnet og vrøvler om at forkynde budskaber..
Status på den taktik, er at folk flygter MED DERES HUNDE I SNOR, når de ser hende
> og undskylder straks til alle JH'er der måtte blive forarget OG takker for deres grundige indsats, så lille Nemo slipper for at lege tandtråd
maj 2004
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Han var desværre for langt væk til man kunne råbe efter ham. Vinden susede om ørene osv. Jeg sagde til DSG "PUUUH Kan du SÅ komme væk" med en meget streng stemme og stillede mig foran mine hunde og bøjede mig lidt ned over den. Og væk var den
Bliver simpelthen nødt til det hvis ikke jeg kan få kontakt til ejeren for Tia går helt amok
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Jeg har kun mødt en enkelt der var helt udenfor pædagogisk rækkevidde og der var jeg klar til at losse den en, hvilket heldigvis ikke blev nødvendigt.
maj 2007
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 210
Men det er de færreste der spejler den adfærd. Hvis en løs hund kommer mod os, tager jeg altid Milo over på den side der vender væk mod den løse hun, så det er tydeligt han ikke vil snakke. Og så kommer der en forfjamsket ejer løbende efter sin hund han ikke har kontrol over og råber, "den gør ingenting".
Det skal lige siges at Milo ikke har noget imod fremmede hunde og han tøffer ofte bare videre efter et lille snif, men jeg kan ikken vide hvordan den fremmede hund er. Jeg må ærligt indrømme at når jeg høre dem sige at den ikke gør noget, så siger jeg tørt at det gør min, og så får de travlt med at få fat i deres hunde.
Jeg ved ikke om det gør en forskel hos ejeren med den løse hund, men man kan lige så godt prøve
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 164
Hvis jeg derimod møder hunde der lufter sig selv så råber jeg efter dem 'GÅ VÆK' det plejer og være nok. Er det ikke tilfældet så får den lov at smage en skosål.
Og når folk ikke opfatter der nævnes kennelhoste så plejer jeg gerne og råbe efter ejer at de skal få fat i deres hund(e) før Cosmo laver dem om til et pudslespil. SÅ sker der noget
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 267
jeg har snart været i ret menge diskotioner med et par kællinger der ikk har haft en skid styr på deres løse hunde der kommer helt over til mine 3 i snor som bestemt ikk kan li fremmede, den ene dag fik jeg afvide jeg bare kunne gå et andet sted når mine nu var så hidsige, nøj jeg var tosset, det kan ikk være rigtigt jeg ikk kan gå en tur hvor jeg har lyst, ville selvfølgelig aldrig gå i hundeskov..
Min dsg passer på mine 2 små chihuahua og hvis der kommer fremmede for tæt så vil hun farer i hovedet på den, det kan da ikk være rigtigt kun ikk må forsvarer sig selv
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.078
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.796
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
Er kræet der kommer i mod og aggressiv og udviser truende adfærd så kommer støvlen altså i brug, mine hunde skal ikke bruges som tyggeting eller tandtråd.
Skulle der komme en bøde, så tager jeg den med hellere det end at mine hunde skal risikere at skulle aflives fordi andre ikke har styr på deres hunde, og mine hunde skal ikke føle de skal forsvare sig det skal jeg nok klare for dem.
Men jeg vil altid vælge den mildeste måde muligt, en lalleglad legesyg hund der viser den ikke har grimme hensigter vil "bare" blive fulgt tilbage til ejeren, eller hvis ejeren er ligeglad så fortsætter jeg bare min tur med hunden på "slæb" så kan de stå der og råbe og skrige forgæves. når de så indhenter os tja så kan de sgu få en opsang af rang.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 14
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 742
For den føler nemlig meget mere smerte ved at jeg sparker den væk, end den gør når 2 af mine 5 hunde sætter tænderne gevaldigt grundigt i den..
Eller noget...
okt 2012
Jeg er jo en af de der " terrier-tosser" som TS, nævner i starten og jeg har jo samme problem, så faktisk handler den her tråd jo om at vi NETOP står sammen om at forsøge at råbe de fattesvage op..
For en time siden da jeg luftede hunde, benyttede jeg mig af den med " volds-psykopat", hvorefter vovse blev kaldt tilbage og kom i snor- efter 15 minutters dansen rundt om mig og mine hunde
Den skumsvedte hunde-ejer ( træn din køter, klaphat) spurgte efterfølgende ind til, hvorfor jeg da råbte sådan noget, når det nu ikke passede..
Jeg forklarede ham meget roligt, at hvis HANS løse hund var skyld i at en af mine blev aflivet i henhold til skambidnings-paragraffen, så kunne han være HELT sikker på at jeg blev indehaver af en volds-dom fordi jeg havde gennemtævet HAM, i en sådan grad at han fremover ikke var i stand til at ha hund, medmindre den kom fra BR
Som jeg sagde " JEG RISKIKERERE AT MISTE DET KÆRESTE JEG HAR, FORDI DU ER FOR DOVEN TIL AT TRÆNE DIN HUN/ HOLDE DEN I SNOR"
Og om han selv mente det var fair...
Jeg elsker dyr, men kommer valget i mellem at jeg tæver en fremmed hund, får en bøde på 500 kr ELLER at jeg gør ingenting og ender med at få leveret min hund i en papkasse, så får den løse hund altså tæv...
Simple as that
okt 2012
Camilla, fair nok at du er så overskuds-agtig at du har tid til at vurdere harmløs osv. Her i firmaet, stopper det pædagogiske i det sekund at den ikke reagerer på kommando-brølet " GÅ HJEM"
Derefter vil jeg sådan set skide på om den ser sød og rar ud. Den udgør en potentiel risiko for mine hunde, ergo, får den en pedal..
Det er da smadder-synd for vovse at den har en ejer der ikke magter opgaven, men med vores nuværende hundelov, så tager jeg INGEN chancer..
Min ene, kan i øvrigt ikke fordrage andre hunde når han er i snor- pga et overfald af en " hilsetosse" og uanset hvor meget jeg så træner den del, så er det sådan han har det.. Ergo er det min opgave som hans ejer at beskytte ham i mod andre hunde når han er i snor..
Hvilket jeg gerne gør, både med kommando-brøl og en velplaceret pedal.. Hellere mig end ham..
okt 2012
Jeg kan også sagtens hundesprog.. Det jeg IKKE har en kina-mands chance for at regne ud, er hvordan den fremmede hund reagerer HVIS den kommer så tæt på at min hund i snor, føler sig truet..
Min er i snor og får IKKE lov til at lave udfald mod den fremmede, men hele hans "kropssprog" vil formodentligt sige " FUCK AF, ELLER JEG NAKKER DIG"..
Skal jeg så virkelig tage chancen med en hund, der ikke en gang er trænet godt nok til at lystre på et indkald?
NOT GONNA HAPPEN
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.611
Det kan gå en gang imellem, hvor han ikke siger fra, men jeg ved da godt, hvem der vinder, hvis Finns fede labrador bliver sur på min hund for at sige fra overfor den.
Og ja, hvis ejer ikke reagerer, og Vaks er ude af den, så sparker jeg glædeligt en hund i bagdelen, hvis den ikke fatter et SKRID.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
jun 2009
Og det ville absolut også kun være, hvis jeg ikke kunne få Vaks op eller væk, og hunden bare ikke ville fatte et skrid med kropssprog og stemme.
Så kan det godt være, at det er modbydeligt, men så må folk lære at holde deres hunde væk. Vaks er IKKE glad for hunde, når han er i snor, og han skal ikke presses derud, hvor han skal sige fra mere end få gange overfor en hund. Det er mere synd for min hund, end at den anden hund får en str. 36 let i måsen, det synes jeg altså. Kan alligevel ikke sparke hårdt nok til, at hunden får ondt.
okt 2012
Du er heldig at du har hunde der er ligeglade.. Min omplacerings-vovse er desværre ikke sådan og hvis jeg ikke vil risikere at han ender i en papkasse på mit dørtrin, så er jeg nødt til at være intolerant og potentielt voldelig over for en fremmed hund..
Heldigvis er mit kommando-brøl ret effektivt og jeg har heldigvis ikke stået i situationen endnu, men jeg er helt afklaret, med hvordan jeg ville handle..
Og jeg tager gerne 5 sting i benet for det, hvis hunden vælger at bide mig.
Bare den holder sig fra mine vovser i snor, som har et indkald der virker og ALTID kommer i snor når jeg ser andre på stien INCL fodgængere, cyklister OG børn..
jun 2009
jun 2009
okt 2012
Det er ikke alle der er pjattede med hunde, ergo viser jeg på denne måde at jeg respekterer andres valg og tager ansvar for MINE hunde...
Jeg kan ikke forvente god opførsel/ respekt fra andre, hvis jeg ikke selv udviser dette..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.958
jun 2009
Ja undskyld, men den udtalelse der gør mig faktisk pænt irriteret.
okt 2012
Må håbe at din hund aldrig bliver udsat for et overfald der sætter sig så voldsomt, at det ikke er til at træne væk..
Før du har stået i den situation og følt dig så magtesløs over andres lemfældige omgang med DIN hunds liv, så får du lov til at ha dine holdninger i fred
jun 2009
Det er ikke din uenighed, jeg er irriteret over. Det er dit syn på hundenes sprog. Alle hunde er åbenbart, ifølge dig, aggressive, hvis de af, whatever the reason may be, ikke vil have en hund flyvende op i fjæset på dem, og det irriterer mig, fordi det er SÅ forkert.
- Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke håber, at du nogensinde får en angst-plaget hund.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Min veninde vidste så hvor hun boede og fik sendt dyrlægeregningen til hende (hun var også jkendt af dyrlægen), for hendes hund fik sår, som skulle renses og vist en stivkrampe eller antibiotika.
Jo, hellere sparke hunden væk fremfor at risikere det der er værre. Tror i de fleste tilfælde, at man kan slippe for bøde, idet man agerer i selvforsvar. (Burde man i hvert fald!)
jun 2012
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 186
aug 2007
Det med den form for stamtavleføring, som DRU engang praktiserede (ved ikke om de stadig gør) synes jeg i den grad er useriøst.
jun 2012
Så når nu mine tæver bliver parret af umulige hankøtere som folk ikke magter at holde i snor, i MIN skov hvor der er skiltet med snorepåbud, så betaler du vel lystigt udgifterne i forbindelse dermed...
Og du overtager vel også uden videre hvalpene hvis ikke jeg kan komme af med dem?
Så lover jeg at jeg nok fremover skal lade være med at sparke lystige hanhunde hvis ejere ikke fatter at de skal holde deres køtere væk....
aug 2007
aug 2007
jun 2012
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 186
jun 2012
Og jeg har 4 tæver der går i løb på samme tid, så der er bare ikke andre muligheder for mig end at råbe voldsomt, og hvis ikke det hjælper, så får hunden altså et los.
Og jeg losser så hårdt det skal til, for at den fatter det. Så hvis et lille los ikke er nok, så får den altså gerne et så den flyver..
For du mener vel ikke helt seriøst at jeg på min egen matrikkel skal finde mig i ikke at kunne lufte mine hunde som det passer mig?
Og i omtalte skov er der 3 indgange og ved alle tre er der store skilte der fortæller at ALLE hunde uden undtagelse skal føres i snor ALTID...
Desværre må jeg ikke hegne arealet inde, for ellers var det længe gjort, og så en låge med en "mother-fucker-stor-kæde-med-hængelås" på.
Men jeg skal alligevel mindst en gang hver uge gøre folk opmærksomme på at skiltene også gælder for deres hunde.....
maj 2004
De glade hunde kan også gøre skade.
Og nu er det ikke alle racer der er født lykkelige for andre hunde.
maj 2007
Men når der nu kommer en løs AGGRESSIV (dvs. at hunden ikke blot vil hilse), og jeg ved min ene ikke kan med aggressive hunde, hvad vil i så have jeg skal gøre, når nu vuffi ikke forstår den ikke er velkommen, og ejer er ligeglad?
Vente glædeligt på at min store hakker igen, og vente på en anmeldelse og en aflivet hund, og sige ''Neeeej hvor er det hyggeligt med uopdragne dyr''.?
Er det en glad hund, hvor ejer kommer løbende efter, holder jeg min sære hund (hvis særhed netop skyldes overfald af løse hunde) tilbage, og får løs hund til at få fokus på ham, som kan med alt. Derefter et undskyld for ejerens side, og så er den jo ligesom ude af verden.
Men hvorfor skal jeg acceptere, at min hund bliver overfaldet, og det er MINE HUNDE, der kan blive straffet for andres uduelighed?
maj 2007
Men hvad havde DU så gjort? Synes selvfølgelig ikke det er fedt at skulle sparke en hund, men langt hellere det, end at miste min egen.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Nu havde jeg så heldigvis en tæve, der reagerede helt rigtigt på truslen - min ellers hundedominante tæve tog et blik ham og smed sig på ryggen, så det blev heldigvis ikke nødvendigt at gøre andet end at vente på ejer fik snøvlet sig sammen til at hente sin hund. Fuldstændig uansvarligt at lade en så egetkønsaggressiv hund løbe frit, når hun ikke kunne kalde den til sig.
Så nej, jeg har aldrig sparket en hund, og har ikke for vane at sparke andres løse hunde, men er det et spørgsmål om at beskytte min hund, så vil jeg gøre hvad der skal til - ikke mere, ikke mindre. Forhåbentlig kommer jeg aldrig i sådan en situation.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Svar: 6
Straf for en få hund væk?