{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en steriliseret hund udstilles?
  • #1   13. nov 2007 det tror jeg godt du kan ., men ikk sikker .,

  • #2   13. nov 2007 Det kan man godt ;0)

  • #3   13. nov 2007 Ja, det kan den sagtens.

  • #4   13. nov 2007 je - det tror jeg sagtens du kan - man kan jo ikke se det på hunden - og hvis det er godt eksemplar du har - tror jeg da også kennelen hvor du har købt hende vil sætte pris på det - det fremmer jo navnet :-))

  • #5   13. nov 2007 Hvis det er helt rigtig må man vist ikke, kender ikke 100% reglerne omkring det, men man kan læse om det inde på dansk kennel klubs hjemmesider.
    men så igen der er jo ingen der kan se om hun er blevet sterilliseret eller ej, det er jo værre med hanhundene, de mangler ligesom noget syneligt og der skal man have en dyrlæge attest med på at han har haft begge kugler.


  • #6   13. nov 2007 evt. ring og spørg din opdrætter smiley

  • #7   13. nov 2007 Det er jeg temmelig sikker på man ikke må

  • #8   13. nov 2007 Det lyder ikke til at folk kan blive enige *griner* så jeg må vidst hellere gå ind og finde det på DKK. Jeg forstår dog ikke helt det med at man kan skjule det....det er da ikke moralsk rigtigt. Tak for svarene.

  • #9   13. nov 2007 Visse kategorier af hunde kan dog ikke udstilles: Tæver med hvalpe under 8 uger samt synligt drægtige tæver kan ikke udstilles. Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på normal plads). For kastrerede hanhunde, der ikke tidligere har været udstillet minimum 2 gange i officiel klasse på en DKK-anerkendt udstilling, som har fået bortopereret en eller begge testikler, kræves der doku-mentation i form af DKK’s dyrlægeattest for, at hunden har haft to normale testikler efter, at hunden er fyldt 8 måneder. Hunden kan ikke opnå avlsret. For kastrerede hanhunde, der tidligere har været udstillet minimum 2 gange i officiel klasse på en DKK-anerkendt udstilling, kræves der udover dyrlægeattest som nævnt ovenfor dokumentation i form af EDB-udskrift, som bekræfter, at hunden før indgrebet har opnået præmiering i officiel klas-se på to FCI-anerkendte udstillinger. Hunde, der er blinde, døve eller bidske, hunde der mangler legemsdele, eller hunde, hvis eksteriør er ændret, så oprindelige eksteriørfejl ikke længere med samme tydelighed kan konstateres kan ikke udstilles. Hunde, hvis pels er blevet behandlet med midler, der har ændret pelsens farve og/eller struktur, kan ikke udstilles. (Stikprøvekontrol foretages). Dog kan hvide terriere børstes og renses med kridt, når dette er udbørstet, inden hunden går til bedømmelse.

  • #10   13. nov 2007 Man må godt udstille en kastarert hund, man skal bare have skriftlig bekræftelse fra sin dyrlige om at alle løgene var i posen om man så må sige:-)

    Ivan er udstillet og han bliver udstillet på DKK udstilinger uden problemer.


  • #11   13. nov 2007 Der står ikke noget om steriliserede tæver, med mindre det er med i 'manglende legemsdele'... (c;

  • #13   13. nov 2007 Hunden kan ikke opnå avlsret.

    Det er vist ikke noget problem hvis den er kasteret eller?


  • #14   13. nov 2007 Når der nu ikke står noget om steriliserede tæver, men at man godt må have kastererede handhunde med, så må man gå ud fra at man også må tage en tæve med.....
    Så blev jeg da så klog.


  • #15   13. nov 2007 Gitte B du må godt udstille steraliserede tæver, kender een, der lige har fået en DKKRacevinder 2007 og er dansk champion - ingen problemer med det, så held og lykke

  • #16   13. nov 2007 Lars M - det er en tæve, der spørges om

  • #17   13. nov 2007 Man udstiller jo for at fremme avlen, så er det ikke forkert at man evt. må udstille kastrater..
    Sys det er langt ude at man må udstille kastrater i katteverden smiley


  • #18   13. nov 2007 Tina >>
    Næeh, jeg kender da også et par stykker der udstiller, selvom hundene har så dårlig HD-status, at de aldrig vil kunne godkendes til avl. Men de har en hyggelig dag alligevel og render ofte med en masse præmier.

    Så det er ikke nødvendigvis pga. avlgodkendelsen at folk udstiller - dybest set ville der jo så heller ikke være nogen grund til at udstille en champion, da den jo ikke kan "nå længere"


  • #19   13. nov 2007 Man kan godt udstille steriliserede tæver..

  • #20   13. nov 2007 man kan godt udstille en steriliserede tæve men ikke en kastereret hanhund da de skal ha begge sten.
    Vi udstiller hund der skal bruges til avl og hunde der ikke skal bruges fordi det er hyggeligt, man vil jo gerne vise sine fine hunde frem, og når man skal af sted kan man ligeså godt tage dem alle med.


Kommentér på:
Kan en steriliseret hund udstilles?

Annonce