{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

hvilken race?? {{forumTopicSubject}}

Nå, jeg går og leger med tanken om en hund mere.. Og dermed ikke sagt at det skal være lige nu. Vil gerne have en renracet, da jeg vil kunne gå til udstilling. Den må gerne være egnet til agility. Den skal være mindre end Buddy.. Hmm.. ellers er der vist ikke så meget..

Jeg tænker selv på en Whippet, men kæresten er ikke helt med på ideen..

Nogen ideer?? Det er bare for sjovs skyld, så kom gerne med dit bud, og begrundelsen for racen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken race??
  • #1   14. nov 2007 Jeg kan kun anbefale en Border Collie *GG*
    Verdens bedste hund.... set med mine øjne.

• #2   14. nov 2007 for at vælge race, skal du først kigge hvad kan du tilbyde en.
    motion
    træning
    alene timer
    og så videre....

• #3   14. nov 2007 Renracet og egnet til agility, mindre end buddy... hm...
    Umiddelbart er der jo rigtigt mange racer der passer den beskrivelse.

Cavalier, Sheltie, DSG, DP, næsten alle former for terrier, for lige at nævne nogle

• #4   14. nov 2007 Whippet og agility passer ikke SÅ godt sammen, men Kooikerhondje er et rigtig godt bud, border er jo også en super agilityhund, eller en aussie som jeg har er også et godt valg til en brugs/udstillings race. Sheltien bliver for lille i forhold til Buddy synes jeg, og borderterrieren også, det er ellers også nogle gode bud. Hvis i gerne vil have en med kort pels, så vil en Cattledog eller en Corgie måske være noget.. Ja jeg er jo meget til hyrdehunde som du kan se... (-;

• #5   14. nov 2007 Cavalieren, egner sig bestemt til begge dele, jeg venter pt selv på en hvalp smiley

• #6   14. nov 2007 Du må da have nogle flere ønsker til hund nr 2?

Jeg har svært ved at se en whippet i agility... det jeg har hørt om dem er at de er ret så dovne mht udendørs aktiviteter, jo de kan spurte rundt i 10 min og så er de klar til at ligge foran brændeovnen igen. Men igen, det er kun hvad jeg har hørt fra et par ejere.

• #7   14. nov 2007 Du er nød til at lave en "liste" over hvilke egenskaber du ønser hos en hund, og så lave en liste over hvad du kan tilbyde hunden, og når du har gjort det, så kan du kigge i hundebøger osv, og lave en liste over hunde som passer til dine ønsker.

Det er ok at spørge andre til råds, du kan bare ikke bruge deres mening til så meget, for den hund der passer til mig, passer jo ikke nødvendigvis til min nabo, hvis du forstår hvad jeg mener.

Jeg ved ikke hvor du bor, men hvis du er varm på whippet, så synes jeg at du skal tage din kæreste under armen, og "forlange" at han møder whippet's inden han afviser smiley

Hvis du bor her i nordjylland, så kan vi let finde en dagthvor I kan møde vores whippets, og ellers så skal jeg gerne henvise til en whippet ejer/avler inærheden af hvor I bor.

• #8   14. nov 2007 Ha ha Mia, ja de er da ret seje... det har jeg så aldrig set før... nu mangler jeg bare at se en Whippet i aktion (-:

• #9   14. nov 2007 * Miss Fich *

Det er godtnok første gang jeg har været ude for, at nogen har kaldt whippets for dovne.

Jeg fik min første whippet da jeg var 11 år gammel, og jeg har endnu ikke kendt en doven whippet.

Den whippet jeg havde da jeg var barn elskede agility.

• #10   14. nov 2007 Det undrer mig meget, at der er så mange der har så enormt mange forkerte informationer om whippets.

• #11   14. nov 2007 Jamen jeg har læst stolpe op og stolpe ned om forskellige racer og jeg har været på udstillinger og klappet og stillet spørgsmål.

Jeg går min. 2 ture hver dag, min. 1 hvor der løbes frit. Alenetiden ligger omkring 8 timer. Hundene er sammen med os når vi er hjemme.

Jeg vil IKKE have en hund der er vagtsom. Buddy har et eller andet med mænd og det ville vi gerne være foruden , men vi kan godt lide ham alligevel smiley

Buddy elsker at lege - vi har endnu ikke set ham få nok - han bliver bare ved!

Jeg klikkertræner, går til hundetræning i DcH.

Åhh, ved ikke hvad jeg mere skal skrive.. jo, jeg kan godt lide at have en hund der skiller sig lidt ud.. skiller mig måske egentlig også lidt ud. Har faktisk tænkt på Collie (de forskellige der nu er), men jeg er bange for at de kræver for meget motion..

• #12   14. nov 2007 vedr. fransk:
    er der så ikke mange helbredproblemer...?

"shæferhundene" er for store synes jeg. Har tænkt på cavalier, men tror måske Buddy vil være for vild..

• #13   14. nov 2007 Jeg har lige sendt en privatbesked til dig smiley

• #14   14. nov 2007 Mia:

Ok. Men tror måske Buddy ville være for voldsom...

Gad på en måde godt at man kunne få en boxer i miniudgave smiley

• #15   14. nov 2007 han leger og leger.. hopper og springer.. Men han er meget god til det med andre hunde og de signaler de sender... Han har leget med en beagle og det gik fint...

• #16   14. nov 2007 Mette S

Sheltier er altså større (højere) end corgier og vejer omkring det samme

• #17   14. nov 2007 Dværg Pinscher smiley

• #18   14. nov 2007 Hvad med en boston terrier?

• #19   14. nov 2007 Undskyld Lise, men det er hvad jeg er fortalt af 2 forskellige whippet ejere, det var ikke en generalisering, som jeg skrev var det bare hvad jeg er fortalt.

Men ellers ville jeg gøre som Lise allerede har foreslået, lave lister over dine forventninger og krav til hunden samt en liste over hvad du (realistisk) kan tilbyde hunden, og derefter gå på jagt i alverdens hunde leksikon for at finde nogle racer der passer ind, og så gå efter udelukkelses metoden.

• #20   14. nov 2007 Min sheltie han vejer 5,9 kilo, og corgier er langt mere robuste, og vejer mere end en gennemsnitlig sheltie, nogle vejer omkring 16-17 kilo, men det behøver vi vil ikke diskutere da det ikke er det tråden handler om..

• #21   14. nov 2007 Jeg har selv haft en amerikansk collie, og de er meget arbejdssomme, jeg brugte ham kun til lydighedstræning og konkurrencer, men jeg er overbevist om at de ville være kanon til agility.
    Collien kan anbefales, men pas på hvor du får dem fra, og at de er præget ordentligt, min måtte jeg desværre af med, da han hyrdede os for meget, han bed efter flere når de ville ind og besøge os, og det går ikke når man har små børn, ikke at han ville gøre vores piger noget, men måske deres små venner når de kommer uanmeldt, den sidste han bed var kun en stor dreng som var for tæt på vores stakit.
    Men jeg elskede ham trods alt, og han var super at træne med og rigtig god socialt med andre hunde og til konkurrencer tog han alt i stiv arm, ikke spec. nervøs.

Kommentér på:
hvilken race??

Annonce