{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Ang rottweiler /amstaff bla.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg søger oplysninger omkring denne race bla da jeg står i et meget svært sted

Der er en veninde til en af mine venner som står og skal af med en hund af denne bla men jeg vil så gerne vide hvordan og hvor ledes folk tolker det som en go bla eller en man bare skal holde sig fra har kendskab til begge racerne men er stadig lidt usikker da jeg ikke har mødt en hund af den blanding den er mellem 4 og 6 mdr og passet med alt og sku være så dejlig ..

Men mangler hjælp så håber på lidt hjælp herinde fra smiley

Hilsen Kristina ..

(Det er overhovedet ikke sikkert jeg skal have hund nr to men vis ikke så skal jeg have fundet et godt hjem til den og derved skal den jo være hos mig indtil da )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang rottweiler /amstaff bla..
  • #1   14. nov 2007 Det er også lidt den jeghar men det er bare utolig svært da jeg så gerne vil hjælpe den..''


    Men det er også derfor jeg søger hjælp jo smiley

    er glad for du siger din mening omkring det ..


  • #2   14. nov 2007 jeg vil sige hvis du bare er det mindste i tvivl så lad være der er stods alt mange år du skal have den hvis det er....

    jeg vil heller ikke lige umiddelbart mene den blanding er en godt cocktail...
    men tænk over det nogen gange kan man bare ikke hjælpe alle... sagde hender der alligevel gør en ihærdigt forsøg :O)


  • #3   14. nov 2007 det væreste er at jeg ikke har mødt en af denne bla før og derved ikke umidlbart kan sige jeg har prøvet at have en i hænderne og ikke har haft mulighed for at mærke den bka..

    Men tænker og tænker og skal nok møde den i morgen ..
    Men jeg har overhovedet ikke besluttet mig da kæresten også skal være enig i dette ..


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #4   14. nov 2007 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32494

    Rocky Mao er af den blanding og han virker da bestemt til at være en super hund. Se bla. alle videoerne med ham. Men han er jo nok blevet så god gennem god og kærlig træning.


  • #5   14. nov 2007 Jeg mener nu heller ikke det er en skide smart blandning, og jeg ville nok melde pas.

    Jeg ville ikke anskaffe mig en hund fordi jeg mente det var synd for den.. så hellere vente til den rigtige ejer dukker op..ss..

    Du kunne jo evt bare passe den og sørge for den indtil du fandt den rigtige ejer til sådan en hund / blanding..


  • #6   14. nov 2007 uha, min veninde og hendes kæreste har den blanding.. han er noget af det mest skønneste der kan gå her på 4 ben... Han er så fantastisk.... smiley sender et link til dem, til dig i en PB så kan du prøve at sende dine spørgsmål til dem smiley

  • #7   14. nov 2007 Bambi det er jeg godt klar over og derfor skrev jeg dette sammen med mit spørgsmål :
    (Det er overhovedet ikke sikkert jeg skal have hund nr to men vis ikke så skal jeg have fundet et godt hjem til den og derved skal den jo være hos mig indtil da )

    charlotte :
    Ja jeg vil også først og fremmest møde den og så se den an og vis det går godt skal han møde Noah og det er alt afgørende havede planlagt at tage den til mig som en slags prøve os for at se hvordan og hvorledes den egner sig som familie hund og om den kan klare de daglige rytmer osv og så finde den det rigtige hjem..



  • #8   14. nov 2007 Hvilket køn er det?

    Kan se du tidligere har haft en han, som ikke kunne med din nuværrende hun.



  • #9   14. nov 2007 kristina >> kan du huske tyson fra træffene.. han var en han der legede meget... han var en bl. ast og rotte..
    kan du huske ham..?


  • #10   14. nov 2007 Hmm generelt ikke en blanding jeg er meget for. Jeg bryder mig ikke om hyrdehunde blandet med kamphunde.
    Har dog selv en inde på livet, trunte som bor hos mimn mor og venter på det rette hjem dukker op.


  • #11   14. nov 2007 Rikke:
    Det var Hector der regerede volmsom over for andre han hunde der var ikke disideret et problem mellem de to men når hector blev tosset så gjorde Noah os.
    Men det var ikke udelukkende derfor jeg gik af med Hector (det er lidt for personligt)
    Jeg er ikke helt sikker på kønnet da min ven ikke kunne huske det men det får jeg afvide i morgen..

    kimie ja ham kan jeg godt huske han var dejlig smiley

    Vivi ja det er netop det det er jo ikke samme bla som Noah som er ene hyrdehunde og det er faktisk det der er skræmmede ..


  • #12   15. nov 2007 Der er desværre bare ret menge rotte hanner der er temmelig dominante. Så hvis det er et gen den har "avet", ville jeg ikke tage chancen. Men man ved jo ikke hvordan hunden bliver, før den er 2-3 år.

  • #13   15. nov 2007 Nej det er nemlig rigtig min gamle rotte han var også dominant nemlig ..



  • #14   15. nov 2007 Den blanding ville jeg personligt gå langt uden om........

  • #15   15. nov 2007 Vi har 2 af den blanding, og har kontakt til de andre hvalpe fra kuldet...
    Jeg vil sige, der er MEGET stor forskel på de forskellige hunde.

    Dixie er en meget forsigtig tæve. Virkelig kærlig og rolig.Ligner faktisk hverken hendes mor eller far i sind....
    Harley er fuld af krudt, men også meget kærlig. Han minder en del om hans far (amstaff) i sind. Begge hunde er vokset op samme sted, så der er intet forskelligt i deres prægning, og dog er de forskellige som nat og dag...

    Jeg vil bestemt ikke sige, det er en dårlig blanding.


  • #16   15. nov 2007 tja - du kunne jo overveje at kastrere den imens den ikke er så gammel - min Balou blev kastreret da han var 7 mdr og han er ihvertilfælde ikke specielt dominant :-))
    Men skal jo da heller ikke bruge den blanding til nogen som helst form for alv.
    Jeg tror da godt den kunne blive en dejlig hund smiley


  • #17   15. nov 2007 Det var ikke lige en blanding jeg ville anskaffe mig, af principper, mener det er avl med hovedet i busken at blande de to racer.

    Jeg tvivler der findes frygtelig mange kompetente hundeejere der vil være villige til at tage en sådan blanding.

    Jeg forstår godt din træng til at hjælpe, men måske vil den største hjælp være aflivning?

    Under alle omstændigheder bør hunden kastereres så man er sikker på at undgå en upser men også for at snyde lidt, få dæmpet hormonerne inden den kommer for godt igang.

    Man kan også vælge at indlevere hunden til et kompetent formidlingssted, hvor hunden bliver 'testet' så at sige, så man får en bedre idé om hvad hunden indeholder og hvilken slags ejer den kræver.



  • #18   15. nov 2007 Enig med Miss Fich..

    Jeg ville ikke røre ved sådan en blanding..

    Syntes det er en sprængfarlig cocktail


  • #19   15. nov 2007 hvorfor er det lige man skal aflive en sund og rask hund ?
    Den kan da ikke gøre for at et eller anden klaphat synes det var sjovt at lave netop den kombination !
    Se den an - er den sød og rar - så få den kasteret - det kan da godt blive en rigtig god hund - med den rette opdragelse


  • #20   15. nov 2007 Som jeg skrev... MÅSKE vil den største hjælp være aflivning.

    Den er 4-6 mdr gammel nu, de fleste hunde uanset race eller blanding er sgu da søde og dejlige i den alder, men ingen ved hvad den har med sig i form af arv og miljø.

    Selvfølgelig kan man kasterere og håbe på det bedste, håbe at den får et roligt stabilt hjem resten af sine dage, men livet kommer ikke med garantier, og igen, hvor mange kompetente hundekyndige ejere vil være villig til at tage en sådan blanding til sig?

    Nej de racer burde aldrig blandes, og jo, nu er det sket og hvalpen er sød og dejlig, men hvad med de næste 2-3 år frem i tiden... ?


  • #21   15. nov 2007 det er en han hund har jeg fundet ud af i dag og uanset hvad så bliver den kasteret om enten den skal være hos miog eller ej ..

    jeg har ikke haft mulighed for at se den i dag alligevel og har derfor ikke taget en beslutning..

    men uanset hvad skal den ikke aflives m,ed mindre den er skør oven i hovedet .
    men da den kun er mellem 4 og 6 mdr så kan man stadig nå at præge den .. (efter min mening ) og dyrelægen vil komme til at sku bedømme ham os .


  • #22   15. nov 2007 Okey.

    Jeg ville nok hellere få en adfærds dims til at bedømme hunden end en dyrlæge, (eller en der udfører mentaltests på evt ast eller rottweilere) det er trods alt dyrlæger der siger til folk at deres 10 mdr hvalp sagtens kan klare blive 'mor' bl.a.
    Når det kommer til sådanne sager er de ikke uddannet godt nok, ligesom en alm praktiserende læge ikke kan tage sig af folks mentale problemer.


  • #23   15. nov 2007 Jeg har en bekendt til familien der er hunde træner for ti'ende år hun må vel også kunne bedømme det ?

    Ja kan godt se det med dyrelægen ikke er så smart alligevel men han vil helt sikekr blive tjekket i hovede og røv vil være sikker på ham og vil vide 110% om jeg kan stole på ham ..

    Men det er langt fra afgjort endnu


  • #24   15. nov 2007 Jeg er sikker på en sådan blanding kan være en nøjagtig ligeså god hund som alle andre....
    Har selv 2 og de er sq jordens bedste;-)


  • #25   15. nov 2007 Selvfølgelig kan den det BC, men den kan også ende med det modsatte...

  • #26   15. nov 2007 Kristina : vi har selv en af denne bla. og vi har sldrig haft probler medham ALDRIG, han er god som dagen er lang.

    Og du skal være meget velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål om noget ...

    *miss fich* ALLE hunde kan ende agrasive og farlige, så syntes ikke rigtig man kan ligge det ud på den måde .


  • #27   15. nov 2007 Ja en mynde kan gøre lige så stor skade som en ast eller rotte... selvfølgelig ?

    Der er så stor forskel på de 2 racer at de aldrig burde blandes, jeg forstår det simpelthen ikke.

    Det er sådan lidt mynde-mastiff... hmmm det kan da kun ende godt agtigt.

    Det skader altså ikke at man tager sine forholdsregler ang en sådan blanding, tvert imod, mange flere burde gøre det med de blandinger de anskaffer sig.

    Jeg siger ikke at det VIl gå galt, at den er syg i roen el.l. jeg siger hun skal være påpasselig... det er der vel ikke noget galt i?



  • #28   15. nov 2007 Og det vil jeg også være der vil blive stilt en masse krav til den hund og vis den ikke kan gå igennem det jamen så er det ikke i mit hjem den skal være..

    Har Noah som jeg også skal tænke på ..



  • #29   15. nov 2007 miss fich '

    Syntes det er underlig måde du ligger tingene op på... sorry men det syntes jeg .

    Kender du en amstaff / rottweiler bla?



Kommentér på:
Ang rottweiler /amstaff bla..

Annonce