{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

At vende sin kammerat ang hundevalg ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alleammen

Nu har jeg jo den søde Luciano.. Jeg mener jo jeg kan klare sådan en hund eftersom vi har haft Rottweiler og Beagler mange år (Beagler = hård træning, hehe)
Plus vi de sidste mange år har haft jagthune hjemme hvor jeg bl.a er gået til træning osv med dem.. dvs lidt forstand på træning har man jo efter alt det slid..

MEN.. Min kammerat som syntes Luciano er så skide sød, kan ikke forstå hvorfor sådan en hund er så meget sværer end en labrador og ha.. har sagt til ham en masse gange at ligemeget hvad vi laver er det med træning igennem leg.. selv når vi går tur osv.. Det kan han slet ikke forstå, for den kan jo passe sig selv..
Når han så kommer herhjem vil han jo gerne kæle hunden.. men han får nok af ham i løbet af 1½ minut.. og så klapper han hunden ligesom Benny Hill klapper en mand på hovedet.. Dvs, som jeg ser det aner han ikke hvordan han skal håndtere en hund.. han sender den væk når den kommer hen osv.. Han er vokset op i et hjem der aldrig har haft hund.. hans kærestes familie har en gammel gammel labrador tæve som passer sig selv hele dagen..
Så fortælte jeg ham at det er jo ikke "Bare lige" og ha sådan en hund for den skal aktiveres og meget mere hele tiden.. så fik jeg lige afvide af ham, at hvis jeg gad træne min lidt, så blev han også stille og rolig.. say WHAT ?!?!?! Der blev jeg lidt muggen må jeg nok indrømme..
Og så gudhjælpemig om drengen ikke siger at nu når de skal flytte sammen vil de ha en Amstaff hvalp.. han er typen der ikke orker NOGET når han kommer hjem fra arbejde.. Man kan allerede se nu inden de har fået hunden at når den fylder 1år og er i lømmelalderen og ikke den søde lille hvalp de købte, så vil de skaffe sig af med den.. og det er jo skide synd..
Så idag sad vi og kiggede på nettet (Faktisk på hundegalleri) faldt vi over en der havde 3 amstaff's liggende i stuen.. så siger han "Det er noget svineri og ha 3 af dem"
Så svarede jeg "Hvorfor dog det ?"
"Jo fordi så passer man dem ikke ordentligt"

^^ Haha jamen okey.. og hvorfor man ikke gjorde kunne han ikke lige svare på..

I kan godt se holdningerne er helt hen i vejret.. ikke ?

Til sidst opgav jeg og sagde "Så køb dog køteren så du kan sælge den om 1 år"
og så blev han fornærmet.. Men jeg har det sådan.. selv om jeg opgav sntes jeg ikke han skal gøre det for hunden vil konstant gå og passe sig selv og det kal den jo ikke.. hvordan vender jeg ham til ikke og skal ha hun og hvis han endelig skal så find en super let hun der for det meste kan passe sig selv ? (Jeg ved godt ingen hunde hverken kan eller skal psse sig selv, men håber i ved hvad jeg mener)

^^ Stavefejl og vulapyk er gratis smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vende sin kammerat ang hundevalg ?
  • #1   31. dec 2008 Hmm ja jeg går ud fra du har vist ham de utallige annoncer med hunde på 6 mdr og op der er billigt tilsalg fordi folk ikke magter dem eller har tid (allergi) osv
    Alene den blå avis er uhyggelig i sig selv - og der er da masser eksempler herinde fra at tage af. Desværre!


  • #2   31. dec 2008 Jeg har prøvet ALT snart.. Vist ham annoncer, vist ham indlæg med folk der flytter pga lejlighed osv osv osv.. altså alle hvalpe mellem 6mdr og 2 år.. og han tror jo fuldt og fast på det folk skriver i annoncerne.. fordi "Det kan jo ikke være så svært og ha sådan en hund"

    Det kan virkelig pisse mig af sådan noget smiley


  • #3   31. dec 2008 Tja jeg har 5. Men har både pladsen og tiden til dem.
    Og de bliver dæleme uartige hvis de ikke bliver aktiveret!


  • #4   31. dec 2008 Nemlig.. og jeg VED allerede på forhånd at den vil passe sig selv, og så bliver den irriterende og så skiller de sig af med den.. dvs de første 5-6mdr af hundens liv er "ødelagt" pga for lidt omsorg..

  • #5   31. dec 2008 prøv at sige til ham at han må være med en uge på alle gå turer og træning hunden skal have.. slæb ham op tidlig om morgen før arbeid/skole osv og tag ham med på tur , også alle de andre ture efter arbeid og fortælle ham at den første tid med hund skal den trænes til at blive renlig hjemme og ud hver 1,5 time alle tider døgnet.... måske det kan endre indstillingen hams hvis han er en som ikke gidder noget efter arbeid osv....

  • #6   31. dec 2008 God ide Marianne

  • #7   31. dec 2008 Nu er min heldigvis renlig.. selv efter +10 timer gør han intet på gulvet.. dvs min han skal bare ud og tisse når han nu kommer hen og prikker til mig smiley så går vi en laaaang tur, kaster pind, tisser og det hele, fjoller rundt osv.. og så ind igen.. så plejer han og gå kold på sin pude og så ved aftensmad tid får han mad igen.. og så går der somregelt en lille time til halvanden, så er det tid igen.. der går vi dog kun ud i haven og klare det hele.. hehe..

    Men så som du selv siger.. så når den er helt lille hvalp, så er det jo hver 1½ time den skal ud.. plus han mener jo at den sagtens kan være alene hjemme selv når den er lille for "den skal jo lære det".. korrekt.. men det er ikke måden og lære den det på..

    Han er jo talentløs..


  • #8   31. dec 2008 Christian jeg sidder med samme problem lige nu, jeg har en gammel veninde/bekendt der pludselig ringede til mig for nu ville hun have hund, i alle de år jeg har kendt hende har jeg ikke set hende kæle med Gizmo en eneste gang (hun har ikke set Fluffy) hun er typen der går i byen hver torsdag, fredag og lørdag og det er ikke til kl. 1 men derimod kl7-8 hver morgen, hun har selv sukkersyge og kan ikke engang finde ud af at styre det. Men hun regnede med at hvis hun nu fik en hund så ville hun nok ikke gå så meget i byen, hmm ja klart, når den har tisset på hendes gulv 2 gange eller vækket hende om natten ja så er den 100% til salg igen. Og 5 min efter hun har snakket hund begynder hun at fortælle at hun til sommer vil 2 måneder til USA og rejse rundt... og da jeg så spørger hvad hun vil gøre med hunden imens ja så siger hun at den må hun jo så finde nogen der kan passe.... Åhh jeg håber virkelig jeg fik snakket hende fra det for hun har virkelig ikke dyre tække.... Tvært imod.


    Jeg håber også det lykkes for dig Christian for det ville da være synd for hunden.


  • #9   31. dec 2008 Tja - han kan risikere at lange ture ikke er nok - at den også skal mentaltrænes.

  • #10   31. dec 2008 Christian...
    Sig til din ven at han skal tage ud på internatet i Rødovre, og kigge på en Amstaff.
    Jeg ved med sikkerhed, at hvis han ligger en ansøgning at han vil blive afvist på grund af manglende erfarring. Da jeg ved at de går op i, at en hund der skal omplaceres skal ud til nogle med erfarring, så hunden ikke bliver kastet rundt. Det kan måske være at hvis han høre det fra nogle andre end dig at man kan trænge igennem til ham... Bare et forslag smiley


  • #12   31. dec 2008 Havde godtnok også fået meget lange kasser af at skulle høre på ham !!
    Mega irriterende at folk ikke lytter når man faktisk ved noget om det man prøver at forklare ...

    Min gamle Rottweiler, han skulle da også aktiveres i hoved og røv - Ellers vandrede han hvileløst rundt i lejligheden..
    Den stod på 4 ture om dagen hvoraf den ene var en 2 timers tur hvor han var løs det meste af turen...

    Jeg drømmer om den dag jeg skal ha' Rottweiler igen, men der er en grund til at jeg ikke valgte Rottweiler denne gang da jeg har små børn at tage mig af og derfor ikke ville ha' det nødvendige overskud og tid til en Rottweiler !
    Så det bliver minimum om 5 år jeg får min Rotte igen...

    Så kan udmærket forstå dig, det er så belastende at prøve at nå igennem til folk der tror at de ved det hele - Og så bare er SÅ forkert på den !!!

    Og du har desværre nok ret i at den kommende hund ryger afsted igen om et lille års tid ...
    Det er frygteligt at Amstaff er modehunde, for terriere er ikke bare en hund der kan nøjes med en tis-tur i haven...


  • #13   31. dec 2008 Problemet ligger måske også lidt i at du ved at sige "du kan ikke klare en amstaff" Uden at sige det ordret, også siger "jeg er bedre end dig"...
    Måske det er der skoen trykker lidt?
    I stedet for at forsøge at vise ham, han ikke er god nok til den hund. Hvad med så at se det fra den positive side, og se om i kan finde en hunderace, han både har lyst til og passer sammen med?
    Ser på de gode resurcer han har, og hvad det ville være godt sammen med smiley
    Så får han også et indtryk af at hunderacer er forskellige, og derfor er det ingen skam ikke at passe til ønske hunden eller til de hundetyper ens venner har.


  • #14   31. dec 2008 ja det er sgu synd hvis han anskaffer sig sådan en. Man kan være heldig at det er en hund der ikke har brug for så meget aktivering, feks mine, en lab og en rottweiler, de er godt tilfredse hvis de kommer lidt ud sammen med mig i værkstedet, de løber en tur i haven hvis de skal ud og tisse, ellers ligger de bare og dovner den. Jeg snakker så også konstant med dem og klapper dem og leger, men inde i huset :o) jeg kan slet ikke lade dem være for de er bare så dejlige he he man har bare lyst til at kramme dem he he. har før i mine tidligere år haft hunde som har splittet hele huset ad, skidt, pisset over det hele, og fejlen er der kun en der har. Man skal ikke bare have en hund, men få en fordi man har overskuddet og lysten til at få en ny ven. Tror hvis din kammi skal have en hund, kan det godt være en muskelhund, de skal bare have samme aktivitets niveu, det skal være en lidt doven en, og ikke en med krudt i røven, og så er det bedre at få en der er over 1,5 år. da det værste hvalpe stadie er overstået. Men alt i alt, ville det være det bedste at få ham til at indse at han skal vente et par år til han selv er parat og har overskud til dette.

    bare mit synspunkt.


  • #15   1. jan 2009 Ginne * : Du har ret, og det er ganske bevidst jeg siger sådan.. for på det punkt ER jeg bedre end ham.. det kan alle og enhver jo se ud fra simple specs..

    Mig :
    Haft 12 Beagler (7 af dem var hvalpe fra vores ene tæve)
    Haft Rottweiler (Vagthunde-trænet)
    Haft Labrador (Jagthunde-trænet)
    Haft Dansk-Svensk gårhund (hyggehund)
    Haft hun hele mit liv og har selv trænet en del på dem (Pånær beagler smiley haha)

    Ham :
    Hverken hans mor, far, søskende eller noget har nogensinde haft hund
    Han gider ikke klappe eller kæle en hund mere end 5 min
    Han gider ikke gå med hunden mere end ned af vejen og tilbage igen (for det er jo vinter og ret koldt)
    Han bliver sur når hunden er super glad når der kommer andre
    Han forstår sig slet ikke på at give hunden den kærlighed den skal ha (Jeg siger nej til byture osv hvis jeg f.eks ikke har haft så meget tid til min hunden i løbet af ugen, kun for at bruge en weekend sammen med ham, og min kammerat syntes det er totalt hul i hovedet for det er jo bare en hund.. så sent som idag lå jeg og nussede ham i søvn fordi de skød krudt af igen og jeg VED han er herre bange)

    ^^ Så hvis i læser dem igennem og bedøm selv smiley Har sagt til ham at jeg siger jo ikke han ikke kan, men at han ikke forstår hvor meget der skal ske.. han er jo stensikker på min har overstået lømmelalderen i en alder af ca 9mdr.. der har jeg prøvet og fortælle ham at den er slet ikke begyndt endnu.. og det med min æder en ledning engang imellem, det er jo min skyld siger han.. jeg kan jo bare lære ham og lade vær, det kan jo ikke være så svært.. jeg har det sådan at jeg ville virkelig gerne låne ham Luciano bare 14 dage.. men så igen.. jeg vil ikke udsætte min hund for den slags..


Kommentér på:
At vende sin kammerat ang hundevalg ?

Annonce