660 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Bange... Bange...

Hej...

Vi har en west higlander whte terrie på 1.5 år. Hun har aldrig før virket til at være alene hjemme. Men nu er hun begyndt at være bange, når hun er alene hjemme. Vi fandt ud af det, ved at kigge ind at vinduere, for at se hvordan hun opførte sig. Hun gik rundt og græd og lagde ørnene helt tilbage. Hun hev stolepuden ned og vile til at bide i den. Det var den min kæresten havde sat på. Så vi gav hende en trøje, som min kæresten havde haft på. Da hun så havde lugten af os. Men nej, den hev hun ud af kurven og græd videre. Hvad gør vi...? Hun kan ikke være alene hjemme, da hun ødelægger alt...! Graver i væggene og bider panlerne i stykker....!

Hvad gør vi...???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange...
  • #1   17. nov 2007 Vi har prøvet det med at gå og så komme igen efter 10 min. og rose hende og så stige ligeså langsomt op af. Men det er ligesom at det ikke virker helt optilmalt....!

• #2   17. nov 2007 Måske starte på alene hjemme træning helt fra start igen...
    Måske er hun blevet bange for noget???
    Måske ville en radio kørende i baggrunden være en ide??
    Nogle gange er det også en god ide og give dem noget at tygge i fx en kong med noget i eller noget andet, det kan mine godt li det slapper de af på, mens nogen bliver alt for aktive af det, men man kan jo prøve sig frem...
    I kan evt filme hende for at se hvornår det starter, for måske kan hun mærke /lugte i er udenfor og derfor reagere hun sådan....

• #3   17. nov 2007 Hun har aktiveringsbolde hvor hendes mad kommer i... Og et stort tyggeben.

Men metoden at lære hende at være alene hjemme, er det ikke den vi har prøvet... Altså gå i 10 min. komme tilbage og rose hende, og så ligeså langtsom stige op ad.

• #4   17. nov 2007 This Og Trine:

Hun er normalt alene hjemme 8 timer ad gangen, pga. arbejde.

Vi er pyldret med hende, hverken når vi skal afsted eller kommer hjem.

• #5   17. nov 2007 Nogle gange kan en aktiveringsbold også gøre hunden mere aktiv fordi den er ivrig for at få godbidderne ud...

Jeg vil sige at når du starter alene hjemme træning på ny, kan det de første gange godt være du kun skal gå 10sek og så stille og rolig arbejdt dig op, til de 10min...

For er hun utruk så kan 10min alene jo være rigtig slemt for hende, evt øve at du går i andre rum, lukker døren efter dig er der inde 10sek(bare til at starte med) og så kom ud igen, selvfølgelig ikke hvis hun piver så må du sætte tiden ned eller vente til hun falder lidt til ro og ikke piver, og så går du ud, bare så hun ikke vænner sig til at løbe efter dig hele tiden(ved jeg selvfølgelig heller ikke om hun gør:o))

• #6   17. nov 2007 OBS:... Vi er IKKE pyldret med hende....!

• #7   17. nov 2007 Altså hun løber bagefter én af os, f.eks. går én på toilettet, jamen så følger hun trofast med og ligger på gulvet foran en og venter på én.

• #8   17. nov 2007 Louise P.
    Det er lige netop det hun "ikke må" eller det må hun godt når hun har lært at være alene...
    Men tror som Theis og trine sagde, det er seperationsangst, og der starter i bare på ny med alene hjemmetræning, og som jeg skrev prøv at træn at hun ikke altid skal følge efter jer, så skal hun nok lære at være alene:o)

• #9   17. nov 2007 Men problemet er at hun jo er utryg allerede nu...! Og man får så ondt i maven når man tager på arbejde, fordi man ved at er utryg. Og man kommer først hjem 8 timer senere.... Men hun bliver jo nød til at være alene, indtil hun lærer at der ikke sker noget... Eller hvad...?

• #10   17. nov 2007 Oki, så lukker vi døren efter os...

smiley

• #11   17. nov 2007 Louise P...
    Ja det ville jo være super godt hvis du kanne holde fri en uges tid og træne, men så heldige er man jo sjældent, måske hvis du havde en veninde eller forældre der kunne være ved hende den tid du ikke er hjemme kunne jo også være skønt, eller hun blev passet ved en bedste forældre som havde tid, og så du træner når du kommer hjem, tror jeg rimelig hurtig du vil se resultat...

• #12   17. nov 2007 Jamen det må vi jo arbejde hen imod så...!

• #13   17. nov 2007 Jeg startede med 1-2 minutter.. alene hjemme træning mener jeg.. Måske er 10 minutter for længe?

• #14   17. nov 2007 Hej Louise

Prøv at kigge lidt på denne side..

(link fjernet)

Kommentér på:
Bange...

Annonce