{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Når hanhunden spiller op {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige netop kommet hjem fra en noget anderledes luftetur i regnvejret.
Vi tog lige samme rute som vi plejer, rundt om "blokken" (som i virkeligheden er flere, men det er en detalje). Det er sådan at når man kommer ned for enden, så er der altså hverken ret meget fortvov eller lys. Her var der så en flok unge (12-13-14 år?) som stod og snakkede/hang ud, eller hvad det nu hedder nu om stunder, og den ene pige havde hvad jeg gætter på er en DSG.
Den var rigtig hurtig til at ile over til Watson, som kvitterede med at snuse, trække sig lidt tilbage, og gå fuldstændig bananas. Meget underligt... Det var så jeg kunne mærke helt op i hånden hvordan han brummede... Der var også meget skraben i jorden, en smule gøen og trækken fremad (ingen tænder så vidt jeg kunne se).
Jeg samlede ham op og satte ham ned lidt længere væk, men han trak stadig mod den anden hund indtil jeg fik beordet ham fremad.

Nu nærmer han sig jo også de 2 år, så hormoner kan vel have noget med det at gøre, men da det ikke ligger til racen, og jeg ikke har oplevet ham sådan før (jo, han puster sig altid op overfor hanhunde, men her var han altså farlig) har jeg en lidt anden teori.

Mit gæt er at han har følt sig truet af at der har stået så mange (unge og larmende) mennesker, der var mørkt, og hunden havde ekstremt høj haleføring (sådan en der krøller over ryggen.. kan DSG egentlig ha det?). Det kan selvfølgelig også bare være at de havde dårlig kemi, lugtede mærkeligt eller noget helt tredie som jeg ikke lige kan komme i tanke om.

Spørgsmålet er så om jeg skal være glad for at have en hund som vil forsvare mig, eller om jeg bør være "bekymret" (alt med måde selfølgelig).. Vinteren er jo som bekendt mørk, og det er da for trist at have en mørkeræd hund... *GG* (hele afsnittet er retorisk og behøver ikke konkret besvarelse)

Han har som sagt ikke problemer med andre hunde generelt og bor til dagligt med en anden hanhund, som ikke altid luftes samtidigt.

Er der nogen der har en tanke omkring dette eller har oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hanhunden spiller op
  • #1   17. nov 2007 Som altid er der godt gang i min tråd.. *GG*

    ... Jæs... Det er altså hårdt at være så populær...


  • #2   17. nov 2007 Ja Søster....har oplevet en indskudt anderledes og ´farlig´ opførsel hos Sakki to gange og oven i købet på selv samme luftetur.
    Vi havde Lise Ø. med Zif på besøg i nogle dage og vi gik en aftentur - 3 pers. samt Zif og Sakki.
    Er du da vild et chok jeg fik, da Sakki gjorde udfald mod to hunde, der ellers så nogenlunde fredelige ud. Han var GAL sir jeg dig. På samme tur gjorde han det en gang mere....osse i forbindelse med to fremmede hunde. Sakki var iøvrigt lige blevet 2 år.

    Vi har senere mødt de samme hunde på alm. lufter....Sakki og jeg...ingen udfald, ingen knurren....ingenting. Lise og mit gæt er, at Sakki i situationen følte sig ansvarlig for den store flok, som havde sovet sammen....måske osse fordi Zif har født to kuld...
    Vi har hverken før eller siden haft lignende opførsel ;O)


  • #3   17. nov 2007 Jeg tror at du har ret i din teori.. Unge mennesker, måske ikke helt ædru/fri for stoffer.. En fremmed hanhund med en lidt truende adfærd... Du bliver måske lidt usikker og så skal han passe på dig. Det er vist ikke unormalt:-))

  • #4   17. nov 2007 Jeg synes alle mine hunde har været og er mere på stikkerne når det er mørkt. Og det er generalt, altså både overfor mennesker og dyr.

    Begge mine ville stensikkert have reageret som dit lille "bæst" ;o), og jeg går ikke og spekulerer over det.............


  • #5   17. nov 2007 Cool. Jeg tænkte det nu nok... Vi skulle da nødigt have at kræet rent faktisk tror på at han er kampræv..

Kommentér på:
Når hanhunden spiller op

Annonce