1.549 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hmm.. Pedigree! Hmm.. Pedigree!

Okay, her for noget tid siden var der en tråd om hvad man kunne gøre hvis ens hund fælder meget, og der kom vi så ind på at det også kunne have noget at gøre med foder etc.. Så skete der det at Cali begyndte at klø sig meget bestemte steder, dog har hun ikke udslet eller hårtab, plus hendes pels var begyndt at være meget ”ru” og ikke særlig pæn, og oveni det, ja så var hun begyndt at få skæl. Jeg kontaktede vores dyrlæge, og fortalte hende om alle disse ting, og det første hun sagde var ”Pedigree? Det er da det værste du kan give din hund”.. Hun fortalte at mange hunde faktisk ikke kan tåle Pedigree, og nogle hunde endda kan risikere at få kæmpe udslet af det..

Så hun anbefalede mig at skifte foderet, hvilket jeg gjorde – Cali har nu fået Royal Canin i 10 dages tid, og jeg kan allerede se forskellen på hende.. Hun fælder ikke så meget som hun plejede, hun klør sig næsten ikke, hendes pels er blevet mere blød og pæn igen, samt så skinner den som den plejede at gøre.

Jeg blev frarådet af folk her på HG at give Pedigree, og derefter af min dyrlæge – og så er det jeg bare vil lave denne tråd til alle de mange nye hundeejere, (har lagt mærke til at der er mange tråde fra nye hundeejere der vælger pedigree, da de tror det er super godt).
Så denne tråd er bare en lille advarsel, til dem der enten bruger Pedigree eller har problemer med jeres hund enten ved kløe eller fældning.. Se lige på hvilket foder i bruger, det er desværre ikke alle der er lige gode..

Og sidst men ikke mindst, tak til jer herinde fra der gav mig rådet!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmm.. Pedigree!
  • #1   18. nov 2007 Jeps Pedigree er junkfood.. Som McD eller Burger King er for os.. smiley

• #2   18. nov 2007 Pedigree er snart det eneste foder jeg ALDRIG har brugt på mine hunde (og kommer heller aldrig til det). Jeg ved egentlig ikke hvorfor. Tror bare at det ser så "kunstigt" ud... Jeg er meget rationel..*LOL*

• #3   18. nov 2007 Og det lyder dejligt, at du kan se resultat allerede:-)

• #4   18. nov 2007 Afhængig af hunde...: Synes det er utroligt at foder som dyrlæger fraråder, kan være på hylderne.. Hmm..
    Da Caliv var lille fik hun ikke Pedigree, men det var da jeg på et tidspunkt var syg og skulle indlægges at min mor så havde valgt (da vi hun var løbet tør for hundemad) at give Cali pedigree istedet, og Cali syntes jo det smagte godt.. så jeg valgte at fortsætte.. Men havde jeg vidst at det var sådan et L**** produkt, så havde jeg aldrig gjort det! Suk smiley

• #5   18. nov 2007 Pedigree er et discount foder *s*

Godt du fulgte dyrlægens råd, det bliver sikkert også billigere i den anden ende, når hunden(e) bliver fodret, så de får og optager de proteiner, vitaminer og mineraler de har behov for *s*

• #7   18. nov 2007 Enig med Pinky Babs.
    Alle hunde er forskellige. Jeg har fodret 2 hunde op på Royal Canin Croc, som købes i Bilka. Begge hunde med super pels, afføring og A på hofter og 0 på albuer. Så ikke ALT billigt er skidt:-))

• #8   18. nov 2007 Nogle dyrlæger fraråder også BARF... Det kan man (heldigvis) stadig fodre sin hund med uden at blive set ned på..

Fodret kommer meget an på hunden.. Min svigerforældres 14 årige gamle blandingshund er fodret med madrester, pedegree, foder fra aldi osv hele dens liv... Den har det - alderen taget i betragtning - meget godt =)

• #9   18. nov 2007 Pinky Babs: Du har helt ret, alle hunde er ikke ens.. Og hvis du kun har gode erfaringer med det, så er det jo fint.. Nu har jeg bare i min tid på HG hørt meget dårligt om det, plus har nu selv set hvad foderet kan gøre ved ens hund.. Thats why smiley

• #11   18. nov 2007 Vores gamle lab, Bonnie (1986-1997) blev fodret med Brugsen's det bedste.. Og havde aldrig problemer

• #12   18. nov 2007 Med det billige foder har de også meget mere afføring

• #13   18. nov 2007 Pernille:

Ikke nødvendigvis. Det havde mine 2 ikke, da...

• #14   18. nov 2007 Pinky babs: Der er vi så forskellige, jeg synes det er super at der er steder som HG der taler om de forskellige foder typer, og folk der kommer med deres erfaringer af diverse produkter. Jeg siger ikke at folk skal skifte deres foder hvis de er glade for pedigree, for som vi jo er enige i, så er alle hunde ikke ens.. Jeg vil dog til hver en tid, hellere læse folks erfaringer og så vælge produkter efter det, end at tro på hvad firmaet skriver på pakken.. Og det gælder med de fleste produkter jeg køber, og ikke kun foder.

• #15   18. nov 2007 Hvis hunden fungere på et foder så er det vel ok.
    Nogle hunde fungere ikke på et dyrt foder og andre ikke på et billigt foder

• #16   18. nov 2007 Det undrer mig ik at dyrlægen har sagt sådan.....men husk lige på at dyrlægen ik tjener penge på at sige at supermarkeds foder er super godt

• #17   18. nov 2007 Det eneste rigtige at gøre er at finde det foder som hunden og en selv har det bedst med - uanset hvad der så står på indpakningen...
    Vores den gamle har fået pedigree og andre billige mærker det meste af hendes voksende alder (og madrester), Hun har bestemt stortrivedes på det, og har ikke haft mange sygedage smiley
    Så vurder selv hvad den enkelte hund kører bedst på - istedet for at tage en masse advarsler og formaninger som eneste rigtige smiley

• #18   18. nov 2007 jeg har akdrig forstået hvordan en pose fode rhos dyrelægen kan koste knapå og vel 800 kr *SS* og så det det enda hills

• #19   18. nov 2007 Team lalleglad: Tja.. Nu tjente min dyrlæge ikke på at sige det til mig, for det var ikke hos hende jeg købte foderet. Og selvom hun er en af dem der sælger Hills, ja så anbefalede hun mig andre produkter også som de ikke sælger (bland andet Royal Canin, som jeg valgte).. Så alle dyrlæge er ikke pengegriske personer som du får det til at lyde som.

• #20   18. nov 2007 Jeg kan se at det er noget der skal afprøves Zeus fælder utroligt meget, og vi har netop idag siddet og talt om det var mærkeligt, han får også pedegree, vi må hellere prøve noget andet,

• #21   18. nov 2007 Så tror jeg bestemt du har oplevet noget der er et særsyn....
    Jeg ville aldrig selv købe pedigree, men gider heller ik have ondt i r**** over at andre bruger det.
    Jeg bryder mig bestemt ik om alle de biprodukter der er i.
    Men på den anden side vil jeg heller aldrig købe foder med BHA og BHT i.
    Vores foder er fri for kunstige konserveringsmidler, og det har jeg det bedst ,med

• #22   18. nov 2007 Næ de er da ik mere pengegriske end folk i en dyrehandel der vil sælge deres foder.
    Men klart de ofte anbefaler det de har kendskab og tillid til

• #23   18. nov 2007 Jeg bruger kun noget foder der hedder ProFormance. Min kæreste er forhandler af det.
    Jeg kunne aldrig finde på at give mine hunde Pedigree. End ikke deres snaks til hunde.

• #24   18. nov 2007 Jeg bruger noget der hedder Gamedog, nogle der kender det

• #25   18. nov 2007 MS- deres snacks er ik dårlige end meget andet på markedet.....med mindre man køber tørrede ting, som kallun

Kommentér på:
Hmm.. Pedigree!

Annonce