{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Vente eller nu? {{forumTopicSubject}}

Så ja, det skal gøres lige meget hvad. Det er indret problem med to gange til dyrlæge.

Zitta er 14 måneder og vi har bestilt tid til røntgen (og vac) men hun er i løbetid på tidspunktet. Hendes anden gang. Har hørt man helst skal vente 8 uger efter løb for at homoer ikke påvirker.

Så vente til november eller få dem taget nu? Der er købt revision hos dkk men det betyder vist ikke så meget hvis det ikke bliver på den pågældende dato?

I for lige et billede af flødebollen.

Hos skal også have taget blodprøver og øjne. Men vi har også et skue 2 uger efter den bestilte tid. Så tænkte ikke lige at hun skulle mangle pels mit på benet til skuet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vente eller nu?
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.393
    #1   28. aug Jeg har aldrig hørt om, at knogler skulle blive påvirket af hormoner, så jeg ser intet problem i at røntgenfotografere, når der er løbetid.

• #2   28. aug Jeg har heller ikke hørt det. Men har læst det i flere grupper og google. For at være på den sikre side har vi fået den flyttet. Så kan få også få et par guffer når hun bliver vac. Man er vil labrador… og så har vi fået tid til røgten klokken 8 i november.

• #3   28. aug Det er en skrøne. Det er faktisk kun hvis tæven er drægtig, at ledbånd osv bliver løsere. Under løb sker der intet.

Bed dyrlægen tage blodprøve uden at barbere. Når vi får taget progesterontests, så barberer dyrlægen aldrig.

• #4   29. aug Med en labrador og hunde af samme størrelse er leddene under udvikling frem til 18 mdr. Jeg tager derfor altid først HD/AD så sent som muligt, for at få et helt stabilt og retvisende billede.
    Løbetid er underordnet. Den hormonelle forandring påvirker ikke ledbåndene så meget at en forskel kan ses på røntgen.

• #5   29. aug Ej, jeg havde hørt at det skulle ske mellem 1 år og 1,5. Nå ja men man lære jo! Mange tak, så ved jeg det til næste hund jeg skal have. Dog er jeg ret glad for at jeg kan give hende et par godbidder når hun skal have vac. Vil også gerne have taget blodprøver af hende vi plejer at komme ind hos, hun er virkelig god til Molly (zitta har mest været ved dyrlægen for at vejes)

Jeg syndes også det lyd vildt at det kunne påvirke så meget. Tænker man kan se på hofter om de har født før?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.393
    #6   7. sep Jeg har selv fået taget - og bedt mine hvalpekøbere få taget røntgenbilleder af hofter og albuer, når hundene har været mellem 18 og 24 måneder.

Kommentér på:
Vente eller nu?

Annonce