820 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
nu eller senere ? nu eller senere ?
hej alle i gode hunde-folk
jeg står i den super svære situation at jeg skal aflive min elskede baby :'(... jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv uden hund i huset... hvor hurtigt efter tabet af en hund fik i hund igen og hvad er bedst, hurtigt efter eller vente efter jeres mening?
tror det bliver pisse svært at gå uden hund men vil heller ik virke som om min skat ikke betød noget... hvad syntes i jeg skal gøre?
0 synes godt om
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Mht. at få en ny hund med det samme eller vente så er det meget forskelligt fra person til person, og du skal gøre hvad du selv føler er det rette. Bare husk et det netop er en ny hund du får og ikke din gamle hund du får tilbage i en ny hund.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 191
Jeg mener at hvis man kan tilbyde en hund hvad den har brug for, så skal man have hund, når man vil.......
Jeg ventede 1 uge fra Benjii døde til jeg begyndte at kigge efter ny hund, mine børn på hhv. 10 og 12 år mente at det var for tidligt, at de ikke var færdige med at sørge over den gamle, men JEG kunne ikke undvære hund i huset, jeg kunne slet ikke få min hverdag til at hænge sammen, så derfor gik der kun lidt over 1 måned hvor jeg ikke havde hund.
Bare husk ikke at blive fristet af en hurtig billig hund, der måske ikke lever helt op til dine krav. Gør dig klar over hvad du vil have og gå efter dét. Lidt ligesom når man kun handler efter en indkøbs liste
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
Men ingen her kan give dig svaret. For svaret er: når DU er klar. Om der går en dag eller et år har ingen betydning for hvor meget du elskede den forgående.
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 123
Jeg har brug for tid, hvor jeg kan komme mig over tabet, han var hele mit liv, i den korte tid han levede, og det var et enormt tab for mig..
Men du ved bedst slev hvad der ville være bedst for dig.. Det gør mig ondt at du må lade din hund aflive..
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
Jeg fik min lille pige aflivet d. 17. nov, og jeg savner hende hver dag. Jeg har stadig min anden hund, så på den måde er der ikke helt tomt.
Til februar får jeg hund nummer 2 igen, og jeg glæder mig meget, så er der gået lige omkring 3 måneder.
Ville helst ikke gøre det alt for hurtigt, men det var mere fordi jeg vidste at JEG ikke var klar til ansvaret for en ny hund, det er jeg nu og endnu mere til februar.
Det gør mig ondt at høre med din hund, hvorfor skal hun have fred?
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 111
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Jeg overvejede at ringe og udskyde afhentning af Reiki, men besluttede at jeg gerne ville hente ham med det samme alligevel, og det er jeg rigtigt glad for jeg gjorde.
Men folk er jo forskellige, og hvad der er rigtigt for nogen, er det ikke for andre.
Håber du finder en god løsning, der passer til dig, det gør mig rigtigt ondt at du er nødt til at aflive din hund, selvom det er tid og den helt rigtige beslutning, er det bare ikke rart
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Kæmpe kontraster, men ville gøre det samme igen
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 111
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg har hele tiden haft lyst til ny hund, men har ikke følt mig klar før nu. især fordi jeg ikke var forberedt på at miste så tidligt.
Jeg tager stadig mig selv i at tænke at den nye skal det og det, fordi det gjorde Lucas og jeg, men man skal huske at det ikke bliver det sammen..
Måske bliver det endnu bedre
Vi har netop betalt depositum til en ny hvalp af samme race, og jeg glæder mig meget. Vi havde snakket om at kalde den nye hvalp Lucas, men jeg er blevet enig med mig selv om at det ikke går.. Jeg vil ikke pålægge hverken hund eller mig selv at leve op til det vi havde den gang.
Derfor starter vi helt forfra med nyt navn og udstyr.
Held og lykke med det
jun 2007
Benjii lå under dynen hele natten, Trunte vil kun putte 10 minutter, så ligger hun sig væk
Benjii løb altid væk fra mig når vi gik ture, Trunte går ikke længere end 10 meter og kigger ofte tilbage på mig.
Trunte vælter alt på bordet med sin hale, Benjii kunne ikke nå bordet.
Trunte gør af folk fordi de skal komme og sige "hej" Benjii gøede af folk (rigtig meget) fordi de skulle gå væk!
Det gør ikke at jeg ikke holder lige så meget af Trunte, det gør blot at jeg har mulighed for a huske min gamle hund på den gode måde og samtidig dele mit liv med et af jordens dejligste væsener: hunden.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Jeg kan også stadig godt tænke med et smil på læben: "Sådan ville Dina have gjort" eller "Sådan ville Dina OGSÅ have gjort". På nogen punkter er de SÅ forskellige, på andre SÅ ens. Synes det sjovt at se hvor forskellige og alligevel ens de egentlig kan være :o)
jun 2007
Jeg mener bare at hvis man tror man kan vente længe nok med at få hund, så man ikke kommer til at sammenligne med den/de forrige hund/e, så tager man fejl...
nu eller senere ?