820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

nu eller senere ? nu eller senere ?

hej alle i gode hunde-folk

jeg står i den super svære situation at jeg skal aflive min elskede baby :'(... jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv uden hund i huset... hvor hurtigt efter tabet af en hund fik i hund igen og hvad er bedst, hurtigt efter eller vente efter jeres mening?

tror det bliver pisse svært at gå uden hund men vil heller ik virke som om min skat ikke betød noget... hvad syntes i jeg skal gøre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nu eller senere ?
  • #1   15. dec 2012 Er ked af at høre du står og skal aflive din hund - må jeg spørge hvorfor? smiley

Mht. at få en ny hund med det samme eller vente så er det meget forskelligt fra person til person, og du skal gøre hvad du selv føler er det rette. Bare husk et det netop er en ny hund du får og ikke din gamle hund du får tilbage i en ny hund.

• #2   15. dec 2012 Du skal først og fremmest ikke tænke på om andre synes det er for tidligt og måske derfor mener din baby ikke betød noget.
    Jeg mener at hvis man kan tilbyde en hund hvad den har brug for, så skal man have hund, når man vil.......
    Jeg ventede 1 uge fra Benjii døde til jeg begyndte at kigge efter ny hund, mine børn på hhv. 10 og 12 år mente at det var for tidligt, at de ikke var færdige med at sørge over den gamle, men JEG kunne ikke undvære hund i huset, jeg kunne slet ikke få min hverdag til at hænge sammen, så derfor gik der kun lidt over 1 måned hvor jeg ikke havde hund.

Bare husk ikke at blive fristet af en hurtig billig hund, der måske ikke lever helt op til dine krav. Gør dig klar over hvad du vil have og gå efter dét. Lidt ligesom når man kun handler efter en indkøbs liste smiley

• #3   15. dec 2012 Ked af at høre din hund skal aflives smiley

Men ingen her kan give dig svaret. For svaret er: når DU er klar. Om der går en dag eller et år har ingen betydning for hvor meget du elskede den forgående.

• #4   15. dec 2012 Jeg aflivede min dreng D. 2. april, og jeg har valgt at vente i nogen tid, før jeg skal have hund igen, mest fordi jeg ved at får jeg hund igen nu, vil jeg lede efter ligheder med Cody, og komme til at bruge sætninger som " det kunne Cody aldrig finde på" eller " Cody elskede jeg gjorde sådan" og det er ikke meningen at en ny skal erstatte ham, eller tage hans plads, alle hunde er jo forskellige, på hver deres dejlige måde..

Jeg har brug for tid, hvor jeg kan komme mig over tabet, han var hele mit liv, i den korte tid han levede, og det var et enormt tab for mig..

Men du ved bedst slev hvad der ville være bedst for dig.. Det gør mig ondt at du må lade din hund aflive..

• #7   15. dec 2012 Jeg tror det er meget forskelligt fra person til person.
    Jeg fik min lille pige aflivet d. 17. nov, og jeg savner hende hver dag. Jeg har stadig min anden hund, så på den måde er der ikke helt tomt.
    Til februar får jeg hund nummer 2 igen, og jeg glæder mig meget, så er der gået lige omkring 3 måneder.

Ville helst ikke gøre det alt for hurtigt, men det var mere fordi jeg vidste at JEG ikke var klar til ansvaret for en ny hund, det er jeg nu og endnu mere til februar.

Det gør mig ondt at høre med din hund, hvorfor skal hun have fred? smiley

• #9   15. dec 2012 tak for de dejlige svar... er desværre kommet der til hvor jeg ikke stoler 100 % på ham.. han er MEGET dominerende, bider efter dyrlægen og springer frem og gør voldsomt mod folk på gaden han ser som truende... han har også bidt mig dog ikke voldsomt endnu.. men vil ikke risikere at der er nogen der kommer til skade...

• #10   15. dec 2012 Jeg fik Reiki samme dag Møffe blev aflivet. Det var så ikke sådan det var planlagt -Reiki skulle have været hund nr to.

Jeg overvejede at ringe og udskyde afhentning af Reiki, men besluttede at jeg gerne ville hente ham med det samme alligevel, og det er jeg rigtigt glad for jeg gjorde.

Men folk er jo forskellige, og hvad der er rigtigt for nogen, er det ikke for andre.

Håber du finder en god løsning, der passer til dig, det gør mig rigtigt ondt at du er nødt til at aflive din hund, selvom det er tid og den helt rigtige beslutning, er det bare ikke rart smiley

• #12   15. dec 2012 Aflivede en fredag og var oppe og besøge hvalpe søndag aften.

Kæmpe kontraster, men ville gøre det samme igen

• #13   15. dec 2012 ja det gør det nok... har i hvert fald gjort ALT hvad jeg kunne men han hører mig stadig ikke når vi er ude... er jo desværre nok blevet snydt da jeg så hans forældre

• #14   15. dec 2012 Føl efter inde i dig og følg dit eget svar

• #15   15. dec 2012 Min Lucas blev aflivet sidste vinter kun to år gammel.
    Jeg har hele tiden haft lyst til ny hund, men har ikke følt mig klar før nu. især fordi jeg ikke var forberedt på at miste så tidligt.
    Jeg tager stadig mig selv i at tænke at den nye skal det og det, fordi det gjorde Lucas og jeg, men man skal huske at det ikke bliver det sammen..
    Måske bliver det endnu bedre smiley
    Vi har netop betalt depositum til en ny hvalp af samme race, og jeg glæder mig meget. Vi havde snakket om at kalde den nye hvalp Lucas, men jeg er blevet enig med mig selv om at det ikke går.. Jeg vil ikke pålægge hverken hund eller mig selv at leve op til det vi havde den gang.
    Derfor starter vi helt forfra med nyt navn og udstyr.

Held og lykke med det smiley

• #17   17. dec 2012 Jeg sammenligner ofte Trunte med Benjii, men det synes jeg nu er meget hyggeligt og normalt:
    Benjii lå under dynen hele natten, Trunte vil kun putte 10 minutter, så ligger hun sig væk
    Benjii løb altid væk fra mig når vi gik ture, Trunte går ikke længere end 10 meter og kigger ofte tilbage på mig.
    Trunte vælter alt på bordet med sin hale, Benjii kunne ikke nå bordet.
    Trunte gør af folk fordi de skal komme og sige "hej" Benjii gøede af folk (rigtig meget) fordi de skulle gå væk!

Det gør ikke at jeg ikke holder lige så meget af Trunte, det gør blot at jeg har mulighed for a huske min gamle hund på den gode måde og samtidig dele mit liv med et af jordens dejligste væsener: hunden.

• #18   17. dec 2012 At sammenligne på den måde er der heller ikke noget problem i, men bliver man irriteret på den nye hund fordi det ville den gamle aldrig have gjort, så er problemet der jo.
    Jeg kan også stadig godt tænke med et smil på læben: "Sådan ville Dina have gjort" eller "Sådan ville Dina OGSÅ have gjort". På nogen punkter er de SÅ forskellige, på andre SÅ ens. Synes det sjovt at se hvor forskellige og alligevel ens de egentlig kan være :o)

• #19   19. dec 2012 nemlig smiley

Jeg mener bare at hvis man tror man kan vente længe nok med at få hund, så man ikke kommer til at sammenligne med den/de forrige hund/e, så tager man fejl... smiley Man vil altid på et eller andet punkt sammenligne.

Kommentér på:
nu eller senere ?

Annonce