{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

hund nr 2 - nu eller senere. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål. Vi vil gerne have 2 hunde, men var fast besluttet på ikke at få en mere før Pepsi var 2 år, meeen nu er en af hans kuld søstre til salg og jeg er i tvivl om det har den samme betydning, hvis det ikke er en lille hvalp, men en jævnaldrene vi får.
De er 10 måneder nu og jeg er klar over det er et stort arbejde med to i den alder, omvendt er jeg også parat til at ligge kræfterne i, jeg vil bare ikke have det går ud over Pepsi hvis vi får en mere nu.

Det med at vente til de er et par år - er det mest hvis det er en hvlap man får? og hvad synes i om at anskaffe sig en søster? Vi får jo ikke lige chancen for det igen og Pepsi er bare den skønneste hund, så hvis søsteren er faldet ud som ham, kan vi jo ikke ønske os mere....

Please help

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund nr 2 - nu eller senere.
  • #1   23. okt 2009 Som jeg skriver: HVIS søsteren er faldet ud som ham.....
    Selvfølgelig er der ingen garanti for det og selvfølgelig skal vi da møde hende og se hendes personlighed og alle de ting man normalt vil gøre inden man vælger en hund, der er klart.
    Det jeg mest er interesseret i er om det er ok at få hund nr 2, når Pepsi kun er 10 måneder og om det i så fald er bedre for ham med en jævnaldrene.
    Så naiv - tjaa - hvis du synes. Jeg synes nu det er klogt nok lige at spørge om folks erfaringer.

• #2   23. okt 2009 ja ja selvfølgelig - men jo det bliver ikke noget problem med løbetid osv, det er der masser andre der klarer, når de har en tæve og en han sammen smiley

• #3   23. okt 2009 nej nej det er fint... er altså ik sur. Rolig nu. Men du skrev altså det er naivt at tro de er ens fra samme kuld og ville bare gøre opmærksom på at jeg selvfølgelig ikke bare henter en hund, før at have undersøgt om de matcher osv osv - men at det jeg var mest interesseret i, var mht til alderen og hund nr 2

• #4   23. okt 2009 nu har vi ikke hund nr. 2, men kender nogen som har, og de har fået hund nr 2 da den første var en 2-4 år. Det tror jeg også jeg villle foretrække for den første hunds opdragelse smitter af på den nye. De kommer snart i lømmelalderen og to på samme tid tror jeg bliver et stort arbejde. smiley

• #5   23. okt 2009 siger som Stine

to hunde i lømmelaldren er ikke kun dobbelt men måske 3 dobbelt for de lære jo også af hinanden. det gælder både de positive og negative ting.

hvis du derimod venter til den første hund er voksen, så vil den lære den nye en masse positive ting og gøre det lettere for dig

• #6   23. okt 2009 Her vil jeg give Connie ret. Det kan gå godt men også nemt det modsatte.
    Jeg har selv prøvet med to jævnalderne hvalpe. og ja det gik godt , men jeg har ikke lyst og prøve igen.

• #7   23. okt 2009 Jeg vil absolut heller ikke anbefale det. Det er virkelig hårdt arbejde at have én teenagehund, og det er næsten umenneskeligt hårdt at have to (der er kun 6 ugers forskel på Aqui og Qimmit, så vi har været igennem det) smiley

• #8   23. okt 2009 Pyha.....Man skal have et enormt overskud og nerver af stål, tror jeg. JEG ville ikke forsøge det på trods af min rimeligt store erfaring med hunde/hvalpe (eller måske netop derfor??):-)
    Lotus var 3½ da vi fik Kaido og det har været suverent:-)

• #9   23. okt 2009 Åhh ja jeg hører hvad i siger og havde nok også frygtet det ville være svarerne.... Og grunden til vi overvejer det netop nu er jo også kun fordi vi er SÅ glade for Pepsi - altså virkelig - vi eeeelsker den hund og tanken om at få en søster til ham er jo skøn, meen ja, måske er det bedst at vente. Kunne bare SÅ se det for mig:-)

Se lige hende den skønne:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62776096

• #11   23. okt 2009 Hun er totalt ligeså dejlig som ham at se på og jeg har snakket i telefon med hendes ejer i 40 min. Hun er totalt ked af at skulle af med hende, men jeg forstår hendes beslutning, hvis man ikke føler har tid - ens hunde må ikke blive ens dårlige samvittighed:-)
    Jeg lod hende forklare om Lukka som den hedder og alt hvad hun sagde var næsten præcis som at høre en beskrivelse af Pepsi....
    Min kæreste og jeg vi drøfter det helt igennem nu her når han har fri kl 14, så må vi se. Jeg vil også være helt sikker på at det er det rigtige hvis vi vælger hende. Både for hendes nuværende ejers skyld, for Lukka og for os og Peppe.

Tak for alle jeres tanker....
    Det er dælme svært -- men det er jo ikke en beslutning man udelukkende kan ta med hjertet.

• #13   23. okt 2009 ok altså vi har haft gravhunde der var søskende uden problemer, men det kan selvfølgelig også være et tilfælde... Det vil jeg se nærmere på.

• #15   23. okt 2009 Vi forsøgte her i sommer med Kia og hendes søster, men det gik ikke. De røg i totterne på henanden i tide og utide. Var de ikke blevet adskildt igen havde der sket skade på den begge.

Kommentér på:
hund nr 2 - nu eller senere.

Annonce