Gå eller vente? {{forumTopicSubject}}
Her i dag da jeg var ude med Chili, kom der en hund løbende mod os og gav sig til at leget med Chili, hvilket var fint nok.
Da jeg synes at de have leget længe nok gik jeg. Men hunden fulgte efter, og ejeren var ikke til at se. Jeg besluttede mig for at vandre lidt rundt på det græsareal hvor vi nu var, hvis ejerne ville komme.
Desværre fulgte hunden os overalt, hvilket vil sige at vi heller ikke kunne gå hjem...
Men ejerne kom ikke. Og der stod jeg så i godt 20 min. og ventede...
Hundens halsbånd var heller ikke til at få fat i, da hunden virkede ret sky overfor mennesker, så jeg kunne heller ikke ringe efter ejeren. Efter godt yderligere 10 min, kom en mand hen til mig, da han havde set hundes ejer... så han tog hunden og (forhåbentligt) afleverede den.
Men hold da op hvor er det træls sådan noget, og især når man har lidt små travlt.
Nå mit spørgsmål er så:
Hvad gør I hvis en hund ikke gider at gå igen når I går tur, og når ejer bare går videre, uden at hunden går med. (eller når der slet ikke er en ejer?)
går I, eller venter I?
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.737
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.340
men da lucky var lille bitte hvalp, kom der en kæmpe sort hund løbende hen til os, jeg havde hørt dens ejer lege med den omme på boldbanen (vi gik på den anden side af et skæl.. Nå men jeg tager lucky op, vil ikke risikere at give den lille fyr en dårlig oplevelse, og han er ikke til at få med sig hvis han vil snakke med hunde.. og så gik vi, ligeså stille videre.. Kunne høre ejer kalde, men de kom ikke for at hente hunden. da vi var gået 10-20 meter bestemte hunden sig for at vende om og smutte tilbage til ejeren.. ellers havde den fået lov til at følge os til ejeren kom..
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Den virkede sød og fredelig, og mine to andre jeg havde med, var helt ok med den.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
Den ene var en tysk hund (springer spaniel) på ferie i DK der var smuttet ud af en sommerhushave, den anden var en meget ung schæfer der lige havde skiftet hjem og var blevet væk på første tur. Den anden var en labrador mix der var blevet skræmt af fyrværkeri og stukket af fra ejer. Den var med sele, flexline og det hele..
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.904
Øvelsen 'send hund hjem' læres tit på hvalpehold, og bruges til de hunde, der ikke kommer når ejer beder om det. Så snart hvalpen søger de andre hunde, skal man sende den hjem, dvs fortælle den, at der ikke er sjovt at være hos en fremmed. Samtidigt skal ejer selvfølgelig være overglad, lokkende og positiv.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Og løse hunde er der heldigvis ret få af hvor jeg går -typisk den samme hver gang, hvis der da ikke er tale om en der ved et uheld er stukket af hjemmefra (altså brudt ud af have e.l.).
Men umiddelbart tænker jeg at jeg ville prøve at "sende den hjem", dur det ikke, så prøve at få fat i den, og er det osse umuligt, må man jo vente eller simpelthen lade den følge efter en hjem, hvor det så forhåbentligt er muligt at få den fanget og afleveret til politi/fremlyst
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.060
Eller tage den med hjem hvis den ikke er aggressiv
Men stod jeg og havde travlt (fx skulle hente mine børn)
Så ville jeg gå
Gik den med ville jeg prøve at jage den væog gik den med var det jo bare ærgeligt
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.117
Hver gang blev jeg stående Lææænge og ventede ( omkring 5 - 10 - 15 minutter ) , før ejer endelig dukkede op.
Så mødte jeg igen den samme hund ... og besluttede at så måtte den sgu bare gå med os.... så jeg fortsatte rundt om søen med mine hunde og " gæstehunden " bagefter.
Så kunne jeg godt høre ejer råbe igen .... men jeg fortsatte bare i lidt hurtigt tempo... og da jeg var næsten halvvejs rundt om søen ...... kom ejeren fræsende i bare tæer... underhylere ... og åbenstående morgenkåbe.... og indhentede os ... ha ha ha .
Møder dem ikke mere , da de er flyttet ....
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.167
Gå eller vente?