{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Gå eller vente? {{forumTopicSubject}}

Her i dag da jeg var ude med Chili, kom der en hund løbende mod os og gav sig til at leget med Chili, hvilket var fint nok.
Da jeg synes at de have leget længe nok gik jeg. Men hunden fulgte efter, og ejeren var ikke til at se. Jeg besluttede mig for at vandre lidt rundt på det græsareal hvor vi nu var, hvis ejerne ville komme.
Desværre fulgte hunden os overalt, hvilket vil sige at vi heller ikke kunne gå hjem... smiley Men ejerne kom ikke. Og der stod jeg så i godt 20 min. og ventede...
Hundens halsbånd var heller ikke til at få fat i, da hunden virkede ret sky overfor mennesker, så jeg kunne heller ikke ringe efter ejeren. Efter godt yderligere 10 min, kom en mand hen til mig, da han havde set hundes ejer... så han tog hunden og (forhåbentligt) afleverede den. smiley

Men hold da op hvor er det træls sådan noget, og især når man har lidt små travlt. smiley

Nå mit spørgsmål er så:
Hvad gør I hvis en hund ikke gider at gå igen når I går tur, og når ejer bare går videre, uden at hunden går med. (eller når der slet ikke er en ejer?) smiley går I, eller venter I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå eller vente?
  • #1   15. nov 2014 Kan jeg ikke få fat i den, så bliver den jaget væk. Og er den aggressiv, så fortryder den det.

• #2   15. nov 2014 har heldigvis aldrig oplevet at der slet ikke kom en ejer.
    men da lucky var lille bitte hvalp, kom der en kæmpe sort hund løbende hen til os, jeg havde hørt dens ejer lege med den omme på boldbanen (vi gik på den anden side af et skæl.. Nå men jeg tager lucky op, vil ikke risikere at give den lille fyr en dårlig oplevelse, og han er ikke til at få med sig hvis han vil snakke med hunde.. og så gik vi, ligeså stille videre.. Kunne høre ejer kalde, men de kom ikke for at hente hunden. da vi var gået 10-20 meter bestemte hunden sig for at vende om og smutte tilbage til ejeren.. ellers havde den fået lov til at følge os til ejeren kom..

• #3   15. nov 2014 En gang har jeg taget en sådan hund med hjem, del dressurlinen mellem to hunde og snor i den fremmede.
    Den virkede sød og fredelig, og mine to andre jeg havde med, var helt ok med den.

• #4   15. nov 2014 Jeg vil ikke komme i den situation, hvor hunden "ikke gider at gå igen", for den er da godt nok skræmt langt væk hvis den kommer for tæt på Freja smiley Hvis jeg møder så dum en ejer der ikke er opmærksom på hunden, ja så er det desværre hunden der tager konsekvensen for ejerens dumhed, hvis den kommer for tæt på.

• #5   15. nov 2014 De gange jeg har oplevet det har det heldigvis været søde hunde og jeg har taget dem med hjem. De er så efterfølgende blevet hentet af deres ejere der alle gange har været ude og lede efter dem.
    Den ene var en tysk hund (springer spaniel) på ferie i DK der var smuttet ud af en sommerhushave, den anden var en meget ung schæfer der lige havde skiftet hjem og var blevet væk på første tur. Den anden var en labrador mix der var blevet skræmt af fyrværkeri og stukket af fra ejer. Den var med sele, flexline og det hele..

• #6   15. nov 2014 Jeg har faktisk oplevet, at en ejer til en lille coton bare gik videre, og åbenbart troede at hunden fulgte med uden at kigge sig tilbage. Den blev jo så bare stående over for Freja - og hun æder altså bare sådanne små, hvide hunde. Hold op, jeg var tæt på at råbe af den ejer smiley

• #7   15. nov 2014 Jeg 'sender hunden hjem', dvs med dyb stemme fortæller den, at den ikke skal være ved os. Det plejer at virke, hvorefter den går ud og finder sin fører. De kære hunde ved jo tit hvor ejeren er henne. Det er bare ejeren der ikke ved hvor hunden er!
    Øvelsen 'send hund hjem' læres tit på hvalpehold, og bruges til de hunde, der ikke kommer når ejer beder om det. Så snart hvalpen søger de andre hunde, skal man sende den hjem, dvs fortælle den, at der ikke er sjovt at være hos en fremmed. Samtidigt skal ejer selvfølgelig være overglad, lokkende og positiv.

• #9   15. nov 2014 Det er heldigvis ikke noget jeg har oplevet -normalt har ejer ikke været langt væk... FOR langt måske, men ikke længere end at h*n er dukket op ret hurtigt.
    Og løse hunde er der heldigvis ret få af hvor jeg går -typisk den samme hver gang, hvis der da ikke er tale om en der ved et uheld er stukket af hjemmefra (altså brudt ud af have e.l.).

Men umiddelbart tænker jeg at jeg ville prøve at "sende den hjem", dur det ikke, så prøve at få fat i den, og er det osse umuligt, må man jo vente eller simpelthen lade den følge efter en hjem, hvor det så forhåbentligt er muligt at få den fanget og afleveret til politi/fremlyst

• #11   15. nov 2014 Normalt vil jeg prøve at få fat i hundens halsbånd og ringe til ejer
    Eller tage den med hjem hvis den ikke er aggressiv
    Men stod jeg og havde travlt (fx skulle hente mine børn)
    Så ville jeg gå
    Gik den med ville jeg prøve at jage den væog gik den med var det jo bare ærgeligt

• #12   15. nov 2014 Da jeg 4 - 5 gange havde mødt den samme hund , som fulgte efter os..... ejeren ikke i nærheden ... men kunne høre ham råbe på hunden .....
    Hver gang blev jeg stående Lææænge og ventede ( omkring 5 - 10 - 15 minutter ) , før ejer endelig dukkede op.

Så mødte jeg igen den samme hund ... og besluttede at så måtte den sgu bare gå med os.... så jeg fortsatte rundt om søen med mine hunde og " gæstehunden " bagefter.
    Så kunne jeg godt høre ejer råbe igen .... men jeg fortsatte bare i lidt hurtigt tempo... og da jeg var næsten halvvejs rundt om søen ...... kom ejeren fræsende i bare tæer... underhylere ... og åbenstående morgenkåbe.... og indhentede os ... ha ha ha . smiley ........
    Møder dem ikke mere , da de er flyttet .... smiley

• #13   15. nov 2014 Jeg har for et par år siden prøvet at en lille puddel-pige fulgte mig og min hund. Hun løb ud foran bussen ogvirkede meget utryg. Tilsidst fik hun den anden ende af hundesnoren på , og vi gik hjem. Der var intet hundetegn , så jeg gik en tur rundt i byen med hende , men ingen ville kendes ved hende. Vi satte et opslag op i brugsen - men fik ingen respons. (vi bor i en lille landsby) Efter 2 dage kontaktede jeg politiet og kørte efter aftale , hunden på internat. Fik senere at vide at der ikke var nogen der havde afhentet hende , så hun havde fået en ny familie.

Kommentér på:
Gå eller vente?

Annonce