{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dement
  • #1   16. sep Er sikker på min Manfred var det til sidst.

• Birgit O
    Birgit O Tilmeldt:
    dec 2023

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   16. sep Ansofie. Fik den det konstanteret hos dyrlægen

• #3   16. sep Nej, arbejde med folk med demens. Så den måde han reagerede på ting. Som at gå ind i rum og gå i stå. Og bare blive stående. Eller gå lidt i panik fordi han ikke kunne finde mig, selv om han lige havde ligget med mig sofaen og jeg sad der endnu.

• Birgit O
    Birgit O Tilmeldt:
    dec 2023

#4   16. sep Hun vil næsten aldrig med ud af bilen mere,hvis jeg holder nogen steder, for at gå tur, også selv om vi har været der mange gange., men den løber ud til bilen,og hopper glad ind, men holder vi nogen steder, vil hun ikke med ud

• #5   16. sep Kida fik konstateret demens af dyrlægen for ca. halvandet år siden. Hun glemte ting, vandrede om natten, var forvirret, stirrede ind i væggen osv.
    Efter en stribe behandlinger med KST ser vi næsten intet til det mere.

• #6   16. sep Jeg er ret sikker på min Fie hund var dement til sidste..
    Hun gik hvileløs rundt hele natten.
    Hun bed i ting, kun ikke rigtigt være alene.
    Opførte sig som en hvalp ind i mellem

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 399
    #7   17. sep Hvor gammel er hunden?
    Er du helt sikker på den ikke har smerter siden den ikke vil ud af bilen?

• #8   17. sep Demens kan kun endeligt konstateres ved en scanning af hjernen. Men der er nogle tests du selv kan lave, for at se om hunden har nogle kognitive udfordringer.

Demens kan ikke kureres - det er hjernen der fysisk skrumper. Så ingen behandling kan hjælpe, men der findes medicin der kan få sygdommen til at udvikle sig langsommere.

Jeg aflivede min hund for lidt over en måned siden, fordi hun både var dement og havde en slidt krop smiley

• Birgit O
    Birgit O Tilmeldt:
    dec 2023

#9   17. sep Hun er konstanteret hos dyrlægen, og hun får 2 tabletter om dagen, som skulle hjælpe. Jeg ville bare gerne høre hvad der venter mig

• #10   18. sep Det går jo desværre kun én vej. Mit bedste råd til dig er, at det KUN er dig, der kender dig hund og som oplever den døgnet rundt. Så det er kun dig, der kan se de små tegn, og som er der til at vurdere hvornår det bliver for meget.

Jeg aflivede min hund på et tidspunkt hvor meget, meget få kunne forstå hvorfor det var tid. Fordi det var summen af mange små ting, som til sammen gjorde at hverken hunden eller jeg kunne trives smiley Det er absolut det sværeste jeg nogensinde har gjort, og jeg har brugt meget tid på at tvivle, selvom jeg egentlig godt ved at jeg gjorde det rigtige.

Jeg håber at I får mange gode stunder sammen, og jeg håber at du slipper for den tvivl, som jeg stod med.

• #11   30. sep Det havde min gamle hanhund også til sidst, han fik dog ikke medicin fra dyrlægen - tror der gik ca. 6mdr med det, så fik han oveni kræft i snuden m.v., et sprængt korsbånd, og var en ældre herre, som fik fred.

Men det var meget tydeligt til sidst hans demens, og når han fik et af de momenter hvor han blev forvirret og bange var det sgu synd for ham. Han har jo haft det i længere tid end vi reelt har opdaget, det kommer lidt snigende.

Kommentér på:
Dement

Annonce