{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Dement hund {{forumTopicSubject}}

Kl 17.30 var mine to maltesere med mig i haven. Da vi skulle ind, var Bonnie pist væk.
Bonnie er næsten 16 år, dement, hører og ser dårligt, lukkes ikke ud i blæsevejr.

Jeg ledte overalt i haven - og i omgivelserne. Efter at have ledt i omkring en time, blev hun efterlyst hos politiet.

Da jeg igen gik en runde kl 21, kunne jeg høre en lille hund gø, og efter en del søgen rundt ved skolen (vi bor i en gammel lærerbolig), fandt jeg en meget træt Bonnie.
Kræet blev tjekket, og bortset fra at hun var træt og våd, fejlede hun ikke noget.

Så måtte jeg jo lige ringe til de søde damer hos politiet og fortælle, at min demente hund var fundet i god behold.
De søde damer var lige så glade som os for at hunden var hjemme igen i god behold.

Kommentarer på:  Dement hund
  • #1   31. okt Godt hun er ok smiley Og du også! Det må have været noget af en forskrækkelse smiley

• #2   31. okt Puha, det er ikke en rar oplevelse smiley Godt at hun er okay.

• #3   31. okt Det var rigtig dejligt at Bonzo dukkede op igen.
    Jeg var godt nok bange for, at jeg ikke fandt hende i live.

Det var blevet en lang nat.

• #5   31. okt Tak til jer alle 3.
    Nu kan jeg nok ikke sove - af ren og skær glæde smiley

• #6   31. okt Åh hvor dejligt at den gamle dame kom godt hjem igen smiley smiley smiley

• #7   31. okt Tak Isabelle.

• birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 36 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.512
    #8   31. okt smiley

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 2.195
    #9   1. nov Åhh hvor godt, hun kom hjem

Fik helt ondt i maven

• #10   1. nov Godt at hun.blev fundet.
    Er haven ikke hegnet ind?

Jeg turde ikke lukke min ud uden opsyn, selvom han ikke er dement.

• #11   1. nov Fantastisk at hun selv gav lyd og derfor blev fundet.
    Jeg vil anbefale en indhegning, hun kan luftes i sikkert fremover. Hvis det bare er til tissetur i mørket, behøver den ikke være ret stor.

• #12   1. nov Tak.

Hele haven er hegnet ind, men der må jo være et hul et eller andet sted.

Pga Bonzos tilstand, har hundene en helt lukket gård under halvtaget ved bryggerset. Denne gård har de altid adgang til, men de kommer ud på tisse/snuseture i haven under opsyn, dvs jeg er med, og sørger for, at Bonzo kommer med ind igen. Sådan gik det så ikke i aftes.

Det var heldigt, at hun gav lyd. Hendes søster, som døde for et år siden, var så sikker på, at vi nok skulle komme og lukke hende ind, at hun bare satte sig helt roligt ved døren og ventede, hvis man fik lukket døren, inden hun var klar til at komme med ind.

• #13   1. nov Åh det var godt du fandt hende i god behold man kan nå at blibe rigtig bange for hvad der kan ske dem smiley

Da Cleo blev gammel kunne man også mærke på hende at hun blev dement. Hun kunne komme i tvivl om hvilken siden af døren hun skulle ud af og en dag vi var på tur i skoven (vi gik en rute vi have gået i 15 år) og pludselig var hun væk. Jeg kunne med det samme mærke panikken og frygten for at det ikke skulle ende godt. Efter en times søge efter Cleo var jeg tilbage ved bilen og hvem sad der og ventede på mig - Cleo. Hun mente åbenbart at nu ville hund hjem....

profilbillede
  • #14   1. nov Tak.
    Ja, jeg er ikke i tvivl om, at Bonzo er dement, hun kan stå i den ene ende af haven, uden at vide, hvor hun skal gå hen, for at komme ind.
    Derfor kommer hun heller ikke i haven, uden at jeg er med.
    Selvom hun elsker at snuse rundt i haven, holder jeg øje med hende, så jeg kan få hende ind, inden hun bliver kold.

Jeg tænker tit på Cleo, hun var en fantastisk hund smiley

• #15   1. nov Uhh man bliver så forskrækket og ked af det når man pludselig mangler en hund smiley Godt at hun blev fundet så hurtigt smiley

• #16   1. nov Tak Mette.
    Tiden gik meget langsomt i aftes, og et øjeblik ønskede jeg, at mine hunde havde en helt anden størrelse smiley

• #17   1. nov Måske jer med demente hunde skulle overveje at sætte en gps på dem.

• #18   1. nov Ha, ha Anni.
    Bonzo har altid været meget tynd, og jeg tænker, at hun vejer omkring 2 kg i dag, en GPS vil derfor nærmest være et overgreb.
    Bonzo kommer normalt ikke ud af den indhegnede have (ca 1200 m2). Ikke fordi hun plejer at gå væk fra mig, men mere fordi hun hører dårligt, og en stor løs hund ville være en katastrofe. Jeg synes faktisk, at jeg tager alle forholdsregler.
    Så kan man spørge sig selv, hvorfor jeg så ikke får aflivet hunden. Tja det er min mands hund, og både manden og hunden er demente, hunden kan man få aflivet, det går nok ikke med manden smiley

• #19   1. nov Lise - Lotte, mit forslag var ikke for at klandre dig for noget.
    Det var bare et forslag til jer med demente hunde som måske kunne give lidt ro i sindet.
    Jeg mener hellere ikke at hunden skal aflives. Det er der jo ingen grund til, hvis ikke den fejler andet.

GPS'er i dag er ikke særlig store, de findes i Chijushua str

• #20   1. nov Undskyld Anni, hvis mit svar kunne opfattes forkert. Jeg synes, at GPS'en er en fin ting smiley

Min gamle hund skal bare ikke udstyres med hverken hslsbånd eller GPS. Det vil helt sikkert forvirre hende endnu mere.

Så kommer jeg lige med noget, der i den grad undrer mig: hvordan kan det være, at gps' er til dyr virker (det fornemmer jeg da at de gør), mens mange af dem, som man bruger til demente mennesker ikke virker - ikke virker optimalt?

Jeg har læst, at man flere steder i landet har droppet gps' er til demente, fordi de er alt for unøjagtige.
    Det er også en erfaring, som jeg selv har gjort. Jeg har nemlig prøvet flere forskellige til min mand, mens han stadig kunne tage bussen.
    De viste fx at han var på et sted, hvor hverken han eller gps' en havde været.
    Jeg prøvede selv flere af gps' erne, og de viste altid meget forkert, og tit steder, hvor jeg ikke havde været - ikke engang Post Nord havde været der smiley

Men jeg skulle måske bare have købt sådan en kæledyrs-gps til ham smiley

• #21   1. nov Der burde ikke være forskel på dem til mennesker og dem til dyr.
    Min nabo et par huse ned af vejen har en på sin hund, den viser max 30 - 40 meter forkert.
    Den jeg har i bilen viser endnu mere præcist.

Jeg ved ikke hvorfor dem til demente ikke virker optimal. Måske, fordi personalet på plejehjemmene ikke passer hvornår de skal oplades.

Jeg har en hundebekendt, hvis demente far forsvandt fra sit plejehjem for 6 år siden
    Han havde gps på og blev fundet død på en mark en uge efter.
    Personalet havde ikke opladet hans gps

• #22   1. nov De GPS'en som jeg har prøvet til min mand, har været sådan nogle ure, som man også kunne ringe op til, og ringe op fra.
    Ingen af dem har vist en bare nogenlunde korrekt position.
    Det er simpelthen bare ikke godt nok.

• #23   1. nov Utrolig dårlig.
    Hvad skal man med en GPS som ikke virker

• #24   1. nov puh, man kan næsten mærke det der sug man får i maven når hunden er væk ...

Godt I fandt hinanden igen ...

Kommentér på:
Dement hund

x