8.632 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Snik snak sladder"
Snik snak, sladder og ævl, vol. 48
Vi fortsætter i ny tråd - konkurrencen om gavekort til hundesvømning gælder stadig, og Lumi og Aslan står lige <3 Dorit gider fanme ikke det pis, så hun har nakket et græskar, eller noget :P
Vi fortsætter i ny tråd - konkurrencen om gavekort til hundesvømning gælder stadig, og Lumi og Aslan står lige <3 Dorit gider fanme ikke det pis, så hun har nakket et græskar, eller noget :P
Skrevet af: Anne med Tykke, Kukkeren og Kampkatten - 23. okt 2024
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
- Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
- rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
- nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
- Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.205
aug 2024
Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 167
sep 2017
Følgere: 559 Emner: 166 Svar: 11.327
aug 2024
nov 2024
Følger: 15 Følgere: 51 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 32 Svar: 721
sep 2017
okt 2023
Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.393
nov 2024
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.348
okt 2023
- Og så stødte jeg lige på en annonce med american bully til salg. Forældredyrene var af den voldsomt deforme ("extreme pocket") type. Pris for sådan en hvalp: 45.000 kr
feb 2011
det der med ekstreme hunde, jeg fatter det ikke .. endnu et eksempel på hvad jeg har tænkte i den senere tid, mennesket er faktisk det dummeste dyr der findes ...
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.823
Det er så sygt, at man kan bringe en krig, der foregår så langt væk, ind og lade den få indflydelse på en fredelig fodboldkamp imellem BØRN !
Og hvor er det tragisk, at vi ikke lærer mere af historien end at vi er vidne til at antisemitismen er i fuld flor og omsiggribende - og at vi tilsyneladende accepterer dette uden de store problemer ....
Hitler havde været stolt ...
aug 2024
Det er de "billige" brugshunde, som man ikke har tankerne bag 'investeringen'...
Så jeg ser næsten hellere at folk spare sammen og køber sådan et grimt monster end at skulle redde endnu en håndfuld Maller fordi en eller anden har avlet 'for sjov' ...
okt 2023
Jeg hænger mig heldigvis ikke i et savn af Kenia - giver bare mig selv lov til at tænke "æv, at jeg ikke kan have hende hos mig", lige når hun er taget hjem. Jeg er på intet tidspunkt i tvivl om, at min beslutning om at lade exmanden få hende var og er absolut bedst for begge hunde.
Jeg er SÅ enig, Martine. De danske jøder har ingen andel i Israels afskyelige opførsel - og da slet SLET ikke børnene.
Sådan kan man selvfølgelig også se det, C.B.
feb 2011
jeg er enig Martine .... men børnene i Gaza betaler også prisen for Hama´s beslutninger ... i det hele taget hvor er voksne mennesker dumme .. og hvor er det "nemt" at tage en beslutning om terror eller krig når man ikke er den der reelt rammes ...
Det er, tilsyneladende uendeligt ufatteligt lidt magtens mennesker tænker over tingene ... men igen de og deres er nok i sikkerhed, det anet er jo bare "brikker, mennesker " ikke nogen der regnes for noget.. og få siger fra...
respekt for en droneforsker på Odense Universitet som forleden sagde sin stilling op, som han sagde, da han startede drejede droner sig om at være et middel til gode løsninger på nogle problemer .. nu var de konstant under pres for at udvikle dem til krig ..
feb 2011
og så summer jeg lidt over om ikke antisemitisme ikke "bare" er et andet ord for racisme ? og hvis hvorfor har man så et ord der gælder kun for jøder ?
jan 2006
De befinder sig i en krigszone - det gør de danske jødiske børn ikke - der er en forskel.
jeg er egentlig lidt nysgerrig på om den der fodbold/sportsklub kun optager Jøder ... eller er alle velkomne ..
Ville det gøre en forskel ?
sep 2017
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.464
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.788
Jeg glæder migt til at følge den lille Åse
okt 2023
Ville det gøre en forskel ?"
Det kan virke lidt mærkeligt at have en religiøs sportsklub.
"og så summer jeg lidt over om ikke antisemitisme ikke "bare" er et andet ord for racisme ? og hvis hvorfor har man så et ord der gælder kun for jøder ?"
Antisemitisme er en bestemt form for racisme.
Der findes faktisk også et ord for racisme overfor sigøjnere: antiziganisme.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 4.490
HR i praksis
jan 2006
Nåå - du mener som FDF ???
feb 2011
Det er så svært st skrive uden det misforstås af nogle ... for ingen, som i ingen kan stå inde for hvad det skete mod jøderne i 2. verdenskrig ... men hvor længe skal Israel have særbehandling af det internationale samfund ... det er jo virkelig en problematik er trækker tråde verden rundt ... det viser weekendens aflysning jo i den grad ..
forstår ikke hvorfor racisme ikke bare skal hedde racisme ... som om noget racisme er værre end andet ..
jan 2006
Jeg synes, at der er en form for "blåstempling" på at det er OK at de danske jøder (formentlig også et par stykker andre også), bliver nødt til at leve under konstant overvågning, at der er steder i Danmark, hvor de ikke skal bevæge sig hen, at de er nødt til at skjule deres kalot, at deres mindehøjtidelighed blev aflyst ...
Så jeg er ikke helt enig mht at de får særbehandling - ihvertfald ikke herhjemme ...
feb 2011
og ærligt mine tanker stritter i alle retninger, men vil voksne i fx DK sætte sig ud over alt dette så skulle man måske også "bare" danne fodboldklubber, sportsklubber mm og så går man til fodbold ... med alle afskygninger af etnicitet og tro ... ikke definere sig på det plan ud fra om man er jøde, muslim, kristen osv ... netop vise børnene at der samles man om noget andet, en interesse for en sport fx og man udelader andre særegenskaber som den livsstil ens tro fx ....
Er (uden nogen viden) ret sikker på der næppe i den fodboldklub ikke spiller børn som ikke er jøder ... men man kan jo håbe ..
jan 2006
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 8.180
I Aarhus har der i alt den tid jeg kan huske været klubber, hvor der er hold, hvor spillerne primært består af mennesker der bekender sig til en bestemt tro eller tilhører en bestemt gruppe studerende.
Jeg kan huske min mand har spillet imod et hold, hvor modstanderne altid startede med at bede fadervor inden de gik på banen, vist nok et hold fra Hasle. I det vestlige Aarhus er der også flere hold, som primært består af muslimer og mange af fakulteterne på Aarhus universitet, har deres egne mere eller mindre lukkede hold.
Det har aldrig været et problem og bør ikke være det, alle vil jo dybest set bare spille fodbold, og når kampen er i gang, er det spillet, som er i centrum, ikke hvad der foregår udenfor banen.
sep 2017
Min ene hundefører blev danmarksmester i C-klassen i weekenden, og en anden fik en 3. plads i B-klassen
Klubben tog også både danmarksmesterskabet og 2. pladsen i rally.
Vi havde i alt 14 hundeførere med til DM (ud af 300 deltagere), så det var absolut godkendt
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.757
okt 2023
Er FDF en sportsklub?
jan 2006
okt 2023
Det er uhyggeligt og grotesk, at Israel får lov til at udradere en befolkningsgruppe, mens omverdenen ser mere eller mindre passivt til - og støtten fra USA fortsætter som vanligt.
feb 2011
jun 2007
Tænk endelig på os en anden gang
sep 2017
Jeg har lige spist den første velfærdshakkebøf, og den smagte himmelsk
jun 2007
okt 2023
"siger Charlie, der blev tildelt kønnet pige ved fødslen."
Tildelt?
Det er grotesk. Kønnet bestemmes, når sædcelle møder ægcelle. Har sædcellen et X eller et Y med sig? DET bestemmer kønnet - ikke andet eller andre.
Men men - det er en gammel diskussion
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.021
sep 2017
okt 2023
Jeg ved heller ikke helt, hvad kønsløs opdragelse går ud på, men jeg gætter på, at piger ikke får dukker og drenge ikke brandbiler - eller noget i den retning
Da mine to ældste var små, var det meget oppe i tiden, at man ikke skulle gå rundt og PÅVIRKE børnene mht køn. Min datter fik biler (og dukker) og ejede vist ikke en kjole. Min søn fik en dukke (og biler), og gik i rosa joggingtøj som lille - arvet efter storesøster. Det ændrede ikke rigtig på noget. Dvs børnene ændrede ikke egen kønsopfattelse af den grund. Min søn var stadig den forsigtige - der foretrak at lege med biler og spille fodbold. Min datter var stadig den vilde og modige - der foretrak at lege med dukker og klatre i træer.
Det groteske, A-S, er at bruge ordet "tildelt" om det køn, barnet fødes med.
jul 2009
På vores tur mødte vi først 2 piger og en pædagog, de ville rigtig gerne nusse, og Sia ville (surprice) rigtig gerne nusses.
Vi fik så snakket lidt om, at hvis Sia består testen til læsehund, så kommer hun på besøg på skolen. Både børn og pædagog glæder sig
Derefter mødte vi to store drenge, som vist havde "opsyn" med en mindre dreng. Den lille ville gerne nusse med Sia, men modsat pigerne, havde han ikke rigtig fornemmelse for hunde. Drengen var meget "flyvsk", og det sprog forstod Sia som en opfordring til leg, så vi valgte ret hurtigt at gå videre.
Men det var lidt sjovt at se Sia reaktion på de forskellige børn.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.754
De plejer at blive hentet af Daka når de dør.
jun 2011
Anne, du har ret i et dårligt ordvalg fra min side, kønsneutral er mere korrekt:)
Isabelle: jeg synes det er voldsomt ordvalg om noget så harmløst, derfor min kommentar...
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.225
feb 2013
@45: Det er kun de malkekøer, der af en eller anden årsag (sygdom eller tilskadekomst) dør på bedriften, der bliver hentet af DAKA. Langt de fleste ender deres liv på slagteriet. Og ja, det er dem man hyppigst finder i køledisken som hakket kød
jun 2007
Frk ... Da jeg var anlægsgartner passede vi blandt andet et slagteri på sjælland. Jeg lover dig, at det var udtjent malkekvæg der oftest kom kørende i de åbne kreaturvogne..
aug 2008
Og så kan egne dyr, bare ikke sammenlignes med det fra køledisken.
okt 2010
Han har næsten fanget den med godbid på, han sætter poten på knappen, men mangler lige at trykke, så den siger noget
aug 2008
Joken herhjemme er blevet, du skal ikke vende det blinde øje til.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.170
Den udsigt her kan bare noget
mor/datter aften soppetur
feb 2011
Hold nu op hun er nuser hende Rita ,,,
nov 2024
okt 2018
Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 399
Jeg har en dreng og en pige - begge fik tildelt pigekøn ved fødsel, men den ene er i dag en dreng.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 2.359
okt 2018
Forstår ikke hvorfor det gør så ondt i røven på gamle forstokkede mennesker.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 217 Svar: 2.666
jan 2019
aug 2024
Ja en lille grå mule
Han er heldigvis kun 6år....
sep 2017
Det er altså ikke et udtryk for at være gammel, forstokket, hadsk eller snæversynet. Men din reaktion på den debat, viser netop hvorfor det her emne ikke kan debatteres - fordi noget altid ryger op på højeste klinge, og derfor lukker for fornuften.
Men lad mig spørge dig - kan det af dine børn, som er født pige, men nu er dreng, føde børn? Menstruere? Eller kan han procedere sædceller? Har han et Y kromosom, eller to X kromosomer?
Uanset hvor meget han føler sig som en dreng, så ændrer det ikke på, at han blev født som pige. Det er faktum. Det er ikke tildelt, og man kan ikke vælge og vrage. Han kan leve som mand, han kan fysisk få en fremtoning som en mand. Men han kan aldrig få et Y kromosom. Men det er heldigvis heller ikke dét der afgør resten af livet - men det er nu engang dét man starter med som nyfødt.
okt 2010
Hvor forældrene måtte vælge hvad de syntes barnet var mest.
Men det har været meget få tilfælde, da selv ved hermafroditter er der somregel et køn der er dominerende.
sep 2017
At mennesket så er så komplekse, at de kan føle sig fanget i en forkert krop eller kan have en seksualitet, der biologisk set ikke giver mening (det er kluntet formuleret, I know, men der er intet fordømmende i det) skal holdes adskilt fra de biologiske køn. For genetikken ændrer sig ikke.
Jeg ville sådan ønske, at det var muligt at gå ind i en samtale om biologiske køn, uden at det skal mudres og uden at man skal kaldes forstokket, fordi man holder på biologien. Jeg kan ikke sige hvordan andre har det med transkønnede, transseksuelle, homoseksuelle m.m., men for mit vedkommende, er jeg aldeles rummelig over for tanken om, at man kan være født i den forkerte krop. Men netop dét er jo også en forudsætning for at tale om “den forkerte krop”, altså at man er født som ét køn, men føler sig som det andet køn. Det er ikke tildelt, det er bare det køn man er født som, og det behøver ikke være det rigtige, selvom det som regel er det. Helt uden at være forstokket, gammel, sur eller skinger
nov 2024
jun 2007
feb 2011
sep 2017
Selvfølgelig skal drenge have lov at gå i kjole, og piger skal klatre i træer og skyde med luftgeværer. Men derfra og til at gå over i, at man er født i den forkerte krop, er non-binær osv., er der langt. Jeg er ikke forælder, og ved derfor ikke hvordan man skal balancere det, men jeg kan se at det er vigtigt at holde jordforbindelsen, og at de nærmeste er nysgerrige og realistiske. For i dag ér det mere reglen end undtagelsen, at en ung ikke er homoseksuel, men i stedet udforsker sine grænser. Og at en ung ikke nødvendigvis er transkønnet, fordi kønsidentiten udforskes. Mange, mange, MANGE unge oplever at føle sig forkert, og beder om at blive tiltalt med en andet pronomen og navn, end det biologiske køn, for så at vende tilbage til cis. Og det udvander lidt hvor alvorligt det er, for dem der vitterligt føler sig født i den forkerte krop. For i forhold til dem, er det en grundfølelse af at være forkert. Det er ikke nysgerrighed eller kedsomhed, men en helt ægte følelse (som i øvrigt kan ses i PET-scanninger af hjernen).
Men hvis debatten altid skal afspores til at handle om gamle, forstokkede mennesker, så tror jeg at det ender med at gøre mere skade end gavn. Vi ser allerede nu, at personer har fortrudt et gennemført kønsskifte - fordi det simpelthen ikke blev undersøgt nok, og fordi der ikke blev talt nok om forskellen på grundfølelser og nysgerrighed (eller måske endda nogle gange kedsomhed).
Jeg tror vitterligt på, at genetikken kan tage fejl, og komme til at give det forkerte kromosom. Og de mennesker skal have alle muligheder for at få rettet op på fejlen. Men det skal i sagens natur være noget der er gennemtænkt 1000 gange, for bordet fanger altså.
Folk må gøre hvad de vil med deres seksualitet, og det skal ikke blandes sammen med kønsidentiteten. Og at man har en flydende seksualitet, er (heldigvis) ikke ensbetydende med at man er født som det forkerte køn.
jan 2019
Det hele kammer alt for hurtigt over, synd for dem som har problemer!
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.508
sep 2017
Og hvis man insisterer på at der er 23, 25, 26 eller 28 køn, så skal man måske overveje konsekvenserne for dem, der "bare" er cis og hetero, for pludselig er de "forkerte".
Er det i alle arter, eller kun mennesker, at der er så mange køn? Og hvad definerer "køn" i de mutationer? Kan alle køn formere sig, eller er en del af mutationen at kønnet er infertilt?
nov 2024
feb 2013
Som udgangspunkt er det kun dem der har det for arten normale antal og den normale fordeling af kønskromosomer, der er fertile og kan få afkom. Hos pattedyr er det X og Y kromosomerne der bestemmer kønnet. Fisk, insekter og planter har slet ikke kønskromosomer (normalvis - der er selvfølgelig undtagelser). Fugle har ZZ og ZW som kønskromosomer. Flere krypdyr har heller ikke kønskromosomer; her bestemmes kønnet af temperaturen i reden.
Om dyr kan føle at de er født i en forkert krop kan vi af gode grunde ikke rigtigt få at vide.
Jeg har lige købt det der hedder en 'tyrekvie'. Hun er en fin lille kvie men hun er tvilling med en tyr. Hun er med 95% sansynlighed steril (hun er købt til slagtning). Når køer har en tvillingedrægtighed vokser moderkagerne sammen og dermed deler fostrene blod. Det medfører at tyrekalvens hormoner kommer ind i kviekalvens blod og hæmmer udviklingen af hendes indre kønsorganer. Det sker ikke den anden vej. Udenpå ligner hun en normal kvie, men hun har ikke fungerende kønsorganer. Hvad hun føler sig som kan være lidt svært at sige, men hun opfører sig meget kvieagtigt.
Jeg arbejder med data fra kliniske forsøg og ofte er det faktisk ret vigtigt hvad det biologiske køn er. Fx er der forskellige reference ranges for forskellige blodparameter afhængigt af om man har XY eller XX. Dvs. noget er normalt for XX men abnormalt for XY. Vigtig viden når man kigger på fx bivirkninger. Vi oplever at det er ved at blive ret kontroversielt at spørge til folks biologiske køn. Og vi får jævnligt forespørgsler på om vi ikke kan inkludere alle 'køn' i vores dataindsamling. Det er så omkring 70 køn nu
jun 2011
nov 2024
aug 2024
jan 2019
Næste uge skal jeg til OUH og have lavet en permanent cvk, det kan gøres ambulant
Lige nu ser det ud som om at jeg faktisk udnytter noget af det almindelige mad jeg spiser, håbet er at jeg på sigt vil kunne undvære mere af den kunstige ernæring og måske på sigt kunne spise næsten normalt;)
Jeg krydser fingrer;)
okt 2010
sep 2017
sep 2017
I mandags gik mor Kitti i opblokning. Da det blev tirsdag aften, var der stadig ikke sket noget, og trods presseveer kom der ingen hvalp. Så opdrætter kørte til vagtdyrlæge. Der bliver taget røntgen og de ser at der er én hvalp. Den ligger i fødselskanalen, med med røven først. De scanner, og hvalpen har fin hjertelyd. Ret hurtigt bliver de enige om at hvalpen skal tages ved kejsersnit, men imens de får gjort klar til operation, får Kitti en række veer, og ud over en tyk lille tæve
Åse er sund og rask, stærk og tyk. Hun æder og æder (det er jo nemt når man er alene i mælkebaren), og første døgn tog hun 25 gram på.
Mor Kitti er en sød og kærlig førstegangsmor, og både hun og Åse har det godt
Ved alle andre ville jeg takke nej til en singleton. Men jeg kender den her opdrætter, og kender de andre hunde, hun har i sin flok, og jeg er helt rolig ift. at Åse for en god hvalpetid.
Hun er min skæbnehvalp
jun 2007
Hun er en ener på flere punkter. Glæder mig til at følge hende
jul 2009
jun 2011
(At helbredet så haltede var en anden sag...)
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.553
Mht singletonhvalp, min Sunshine var singleton, og jeg havde enormt meget glæde af hende i knap 13 år. Hun var virkelig velfungerende med andre hunde, og det er vel det, man mest er nervøs for.
Hvis hvalpen kommer fra et opdræt med andre velfungerende hunde, og en opdrætter, som man har tillid til, ville jeg ikke være så nervøs for en singleton. Held og lykke med hende.
feb 2011
feb 2011
læste til gengæld et sted at selv Trump mener at grænsen for Israels opførsel i Gaza er nok nu ... spændende
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.747
Kitty kommer til at passe helt perfekt hos dig!
jan 2006
Pirat vokser som ukrudt og jeg vil gerne have lidt billeder, inden han bliver helt stor.
Jeg fik det her billede af Esh og fik pludselig øje på, hvor grå han er blevet.
Jeg har egentlig ikke tænkt over det, men det billede fik lige et par tanker sat i gang.
Esh er ikke “ung” mere - og det gik op for mig i går.
Elsker den lille hund til døde og han skal bare blive her i mange år endnu
feb 2013
feb 2013
okt 2010
Min mor hed Åse og slægter hun hende på, bliver hun en bestemt og viljefast dame med masser af humor
Martine - Han er fin med det grå
Mine gråner jo ret hurtigt, her Akka henholdsvis 1 år og knap 4
feb 2013
jan 2006
Moon var grå allerede da kæresten købte ham - og der var Moon 1½ år - så jeg ved godt at de kan blive det i en ung alder.
Som sagt var det blot fordi, at det gav en reminder om, at Esh ikke er HELT ung mere
- og ja, Kirsten, han er edderkær med det grå
sep 2017
Min mormor hed Åse, og hun var ret meget som din mor
feb 2011
aug 2007
KÆFT det er altså sjovt, at fugle bytter køer!!!
feb 2013
... den havde jeg slet ikke set
jan 2006
Den nyeste er en ung tæve på et år - som også er drægtig, var fyldt med orm og ret undervægtig, da den kom.
Der skrives så, at "negative" kommentarer bliver slettet - og der kommer en hel masse kommentarer, flest med ros af denne her (imo) komplet uansvarlige ejer, fordi "det er SÅ svært at række ud efter hjælp" - og "endnu sværere at overlade sit kæreste eje" ..
- og jeg sidder tilbage med den der - jeg synes eddermame at det er skarpt klaret at man på ca 10 måneder kan formå, BÅDE at lade sin hund blive inficeret så meget af orm, at den bliver underernæret, at lade sin hund ude af syne længe nok til at den bliver parret PLUS, ikke engang være klar over det, før det er for sent til en abort-sprøjte, så at hunden i en så ung alder, skal igennem fødsel og at ligge med hvalpe.
Jeg har ikke sådan rigtigt de her "aj, en sej ejer, at h*n (hvis det altså er et af de to køn, sorry hvis nogen føler sig stødt over at jeg ikke skriver de resterende mange andre på) indleverer sin drægtige, underernærede og ormeinficerede hund på et internat.
AL min empati ligger hos hunden - og ja, det er da godt at de fik vedkommende overtalt til at overlade hunden til dem, men ... det havde formentlig været bedre, hvis vedkommende IKKE havde købt hunden fra start af !
feb 2011
hvad hedder gruppen
sep 2017
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Men foreningen har brug for, at ejere samarbejder, i sådanne tilfælde, så jeg valgte at ignorere og bare være glad for, at den hund får hjælp nu, men samtidig, er er de hvalpe vel ulovlige (som jeg forstår det), så hvalpene burde vel være aflivet, mens tæven blev steriliseret?
jul 2009
Konceptet er sgu lidt spøjst: dagen/aftenen før jagten får man tilsendt koordinaterne. Så kører man hen i en skov og mødes med en flok fremmede
jan 2006
Hvorfor er hvalpene ulovlige ?
jan 2006
Det lyder da super - god fornøjelse
nov 2024
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
sep 2017
Vi mødte så mange af Ellies hundevenner undervejs, kom forbi alle de gode badesteder og så var der et rend af mus på markvejen, så det skulle der også bruges tid på
Nu har jeg en glad og tilfreds lille hund, som tager sin en velfortjent lur, og jeg overvejer at gøre hende kunsten efter
jul 2009
Der blev fundet trøfler på dagens jagt. Finderen var begge gange en pensioneret narkohund.
Sia og jeg havde en pragtfuld skovtur i det fine vejr, og Sia fandt de trøffelbolde, som vores træner gravede ned flere steder i skoven.
okt 2014
Jeg savner mine lange ture med hundene.
For nylig fik jeg diskusprolaps nr. 3 i nakken (ja der er 3 på én gang) + der er diverse andre problematikker i nakken, så jeg kan ikke så meget i øjeblikket pga smerter og føleforstyrrelser.
Jeg er indstillet til operation, så må vi se hvornår det bliver.
sep 2017
jan 2006
Det er en CC hund - de er jo ikke på listen. Hvor kan du se, hvem farhunden er ?
Den her forstår jeg ikke helt ?
men mener de her alder alene?
nov 2024
Bagefter tog jeg manden, barn og hund med i skoven i det her dejlige vejr. Vi reddede aftensmaden på maccen drive in.
Hold op det var tortur for hunden at skulle sidde i sit bur ved siden af barnets nuggets og fritter uden at få. Han lød som om han virkelig led (hvilket jeg tror hans synes han gjorde)
okt 2014
Men mon ikke alle overlever - trods alt.
feb 2011
sep 2017
Weekenderne har været helt fyldt op af enten hund eller veninden, som kørte galt for nogle uger siden, så jeg har hele tiden følt at jeg var bagud i mit liv, og at jeg ikke fik slappet af, sådan rigtigt. Så denne weekend er ryddet for aftaler
Det kan noget, det med bare at flade ud og have tid
okt 2014
Havde du skrevet det herinde, var det ikke sikkert jeg havde set det.
Jeg har været lidt væk herfra, da jeg ikke har haft det store overskud ovenpå de nye diagnoser og den situation jeg er i pt.
Jeg er på 5 forskellige slags smertestillende og nogle dage ligger jeg mere end jeg er oppe.
feb 2011
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1276 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.362
Jeg er en anelse udkørt for tiden i form af at være højgravid (39+5 i dag) og så også være "på" ift. Carls diabetes i børnehaven.
De sidste par dage har min skønne mor boet her hos os for at blive kørt ind ift. Carls pumpe, kulhydrattælling mm., så hun kan tage over, når det er tid. Hun har virkelig dedikeret sin tid til os og det er så værdsat, men det er også meget at være sammen.
I nat har jeg så ikke sovet særlig meget grundet plukkeveer, at skulle op og tisse 3 gange og en pumpe, der har givet advarsler, så var virkelig lav på energi her til morgen - og en lur hjalp ikke. Samtidig holder svigerinden fødselsdag i dag, men jeg orkede bare ikke at være social.
Så nu har jeg "fået lov" til at være alene hjemme - drengene og Berta er sendt til fødselsdag, og min mor er hjemme og vende.
(Jeg har andre i nærheden, jeg kan tage fat i, hvis nu der skulle ske noget)
okt 2014
feb 2011
sep 2017
Har du overvejet om din mand skal søge tabt arbejdsfortjeneste for at få styr på Carls sygdom? Det behøver jo ikke være mange timer eller en lang periode, men når I om lidt står med en nyfødt, kan det måske godt blive lidt overvældende for jer.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.117
aug 2012
Han har søgt tabt arbejdsfortjeneste ifm. den første måned efter Carl fik diagnosen. Men det kan være, at det bliver aktuelt igen, når der kommer en lille ny.
Altså, han er jo tilbage i børnehaven, men der er stadig meget kontakt med dem hver dag (hvilket vi selv opfordrer dem til i tilfælde af tvivl) plus jeg nok selv følger (for meget) med på sidelinjen i, hvordan hans blodsukker ligger i løbet af dagen. Så mentalt er jeg for meget på.
jan 2006
sep 2017
5 dage gammel, begyndende pigmentering på snuden og nu knap 600 gram
sep 2017
jul 2007
aug 2012
sep 2017
Hun har været lidt utidig, sådan træningsmæssigt, fordi jeg har sløset og pjækket. Så den sidste uge har jeg trappet op, og vi har været i klubben nogle gange for at få styr på tingene.
I dag havde vi en GOD træning, og fejrede det med en tur rundt om Egå Engsø, og halvvejs rundt slog det mig, at min hund gik pænt i snor
aug 2008
nov 2024
okt 2014
feb 2011
Trump siges at have godkendt, eller overvejer at godkende at Ukraine kan få pg må bruge langtrækkende raketter der kan ramme mål i Rusland ... hvilken reaktion vil det medføre fra Putin ? jeg frygter han så sender "ting" mod andre lande som straf ..
Imo var det bedre at finde på noget der styrker Ukraines mulighed for at slå russerne tilbage ... men ikke noget der giver direkte angreb ind i Rusland ...
Men på positivlisten, tillykke til Moldova der har modstået det russiske forsøg på at købe sig til pro-russisk styre .. de har valgt dn pro-europæiske linie til ....
sep 2017
Problemet er, at hver gang jeg folder dem ind/ud (for at fragte dem til/fra kontoret i det dertil indrettede etui), kommer mine fingre i klemme, og jeg får klemmelus på hænder og fingre
feb 2011
https://www.webapoteket.dk/medicare/handsker/fingerhaetter/eksplorationshaetter-til-finger-p-225745?gad_source=1&gad_campaignid=22263045313&gbraid=0AAAAADj9pGoILtvgiv6wgzyHS-RvMGnhy&gclid=Cj0KCQjw3OjGBhDYARIsADd-uX6lrNcrRzqZxPcS8s1nKBeUiQKx_HVEXb4HFjVeK3eZvWWWUIJGxUkaAlHKEALw_wcB
jul 2007
feb 2011
de kunne så måske afhjælpe at fingre kastreres ...
sep 2017
Jeg er mest nysgerrig på hvordan du endte med at finde dem
jul 2007
Ok ...Det er godt nok flere år siden , jeg sidst har været på hundeudstilling....Men mon ikke de er der endnu ?
jun 2011
feb 2011
jun 2007
jan 2006
Faldt over det her - nej, jeg er ikke just Helena Christensen lige her, men det er SÅ godt fanget af min Esh - og viser præcis hvordan han er i lydighed. Han arbejder solen sort, bliver ved og ved, er KUN på mig og elsker det.
Fine lille Esh
sep 2017
Det er et pisse godt billede!!!
sep 2017
Jeg var ude for at træne eftersøgning på spande. Den hund løber som en vild, og mit største problem i træning er, at hun løber for hurtigt, og at jeg derfor ikke få afstand nok mellem udslagene. Det betyder jo alt andet lige, at hunden skal løbe flere udslag i hver side, for at vi får dækket de 250 skridt. Men hun løber lige, hun søger flot og hun er lydig. Spørgsmålet er så hvor lydig hun er, når der hverken er mennesker eller spande i hvert udslag
Vi fik trænet død genstand, for dét har hun pludselig glemt hvordan man gør. Tilbage i sandkassen, line på, boldkanon i den døde, mange gentagelser. Jeg må se om min feberredning er nok til at hun husker det på lørdag, men det er helt sikkert en ting der er noteret på listen over øvelser, der skal have lidt opmærksomhed hen over vinterpausen
jan 2006
Med alle de år du har at øve dig i inden, er jeg sikker på at du klare det
Og enig - fedt fedt billede
sep 2017
jul 2007
aug 2008
Håber at vise nogle stykker, er ok. Ellers spring dem over.
aug 2008
aug 2008
aug 2008
aug 2008
aug 2008
feb 2013
sep 2017
8 dage gammel og med en kampvægt på 756 gram
sep 2017
Så kørte vi i skoven og trænede på spande igen. Det er nok noget jeg skal gentænke, for ungen løber glad ud og tager legetøj fra flere spande, og så er hun egentlig ret ligeglad med at der efterfølgende er tomme udslag. Måske skal jeg overveje noget med piv i, så jeg kan høre når hun rammer belønningen, så jeg kan kalde hende hjem, uden at hun plyndrer flere spande
feb 2013
jan 2019
Så jeg tager hul på den næste måned gerne uden indlæggelse tak
feb 2011
nov 2024
Men mon ikke kræet overlever
okt 2023
nov 2024
jun 2007
Jeg er imponeret Pernille
okt 2010
Louise - Vi har 6 whippets i soveværelset, det er ikke dem, der vækker os. Min mand står typisk op kl. 5.30, alle hundene bliver liggende, jeg står op mellem 8 og 9, stadig intet liv, men når klokken er mellem 10 og 11 kommer de trissende på skift
Skal jeg ud af døren og tidligt op, skal de nærmest sparkes ud af sengen og forsøger man sig med en morgentur matriklen rundt, er man heldig, hvis to af dem følger med hele vejen, de andre smutter ind under dynen igen. Selv Curie på 13 uger har lært at sove længe
sep 2017
Vi skal til klubmesterskab på lørdag, og for hver gang jeg tjekker vejrudsigten, kommer der bare mere regn
Mine regnbukser er dårlige, gamle og hullede. Så jeg gik i Spejdersport, fik hjælp til at finde nogle hvor min skinne kan være, prøvede nogle forskellige og fik hjælp til at vælge de rigtige. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har prøvet tøj i en fysisk forretning og fået hjælp til at vælge dét der er mest rigtigt til mine behov, men i guder, hvor var det lækkert! Så jeg besluttede på stedet, at det vil jeg gøre mere i
Jeg fik købt et par bukser som er tynde og med stretch, med inderfor så de beholder åndbarheden og uden velcro ved anklerne (for det går ALTID i stykker, så man drøner rundt i skov og på stubmarker). De er bløde og knitrer ikke, og nu er jeg sådan "bare kom an, regn"
nov 2024
feb 2011
okt 2014
Vores har været vant til at jeg altid er stået op allersenest kl 5 (oftest 3.30/4.00) så de plejer at gå morgentur omkring det tidspunkt og derefter morgenmad - og selvom jeg nu går sygemeldt og ikke skal afsted, så holder hundene fast i at 5.30 altså er det absolut seneste at stå op.
Men det er jo mig selv der har vænnet dem til det, så... men okay, så tager jeg en tidlig kop morgenkaffe og lidt dyne-på-sofa-hygge, inden jeg tager næste kop kaffe.
jan 2006
Jeg kan ikke bruge til noget, at mine hunde er vant til at stå op på et bestemt tidspunkt, er vant til at få mad kl det og det .. og kun kan fungere på bestemte tidspunkter også.
I de store konkurrencer, kan man komme til at skulle spor, lydighed, forsvar fra alt fra 6.30 til ved 20-tiden ...
Så dur det ikke at stå med en Fido med vaner - så jeg gør så meget ud af aldrig at gøre tingene på samme tid.
Og så accepterer jeg ganske enkelt ikke, at en hund vækker mig kl. kvalme, hvis jeg har haft aftenvagt og først er kommet i seng ved 1-2 tiden.
Kan den ikke af sig selv finde ud af at være rolig, så ryger den i enten trailer eller hundegård.
Så ond er jeg nemlig ...
jan 2006
Jeg har efter at have brugt så mange penge på regntøj, der alligevel ikke er vandtæt kapituleret - og har købt mig et i neongul med reflekser og af gummi sæt - i Biltema. Det kostede omkring 400 kroner tror jeg.
Og det VIRKER - siden jeg købte det, har det ikke regnet, når jeg har trænet hund
okt 2023
jan 2006
Det er også Esh´ s fremgangsmåde
Men kun hvis jeg er vågen - ellers er han rolig, og kommer ikke for at vække mig.
Tænker at han ikke gider at ligge i traileren ..
aug 2008
Jeg gider simpelthen ikke hunde der driver mig til vanvid fordi det er nu vi skal på tur eller nu vi skal have mad.
Det fede ved det er, at hundene feks sover når jeg sover og er vågne når jeg er det.
Uanset tid på døgnet, går jeg ind og tager en lur, så har jeg 3 hunde der også tager en lur. Går jeg tidligt i seng, går alle 3 tidligt i seng, og sover jeg længe, sover de længe. De får heller aldrig mad på bestemte tidspunkter, nogen dage får de mad/godbidder over hele dagen, dagen efter får de måske 2 måltider.
Det gør det SÅ meget nemmere.
Og nu er det altså 3 unge "brugshunde" jeg har, men det kan altså lade sig gøre.
okt 2023
feb 2011
okt 2014
Jeg vågner jo også selv der, så jeg kan ikke rigtig bebrejde hundene.
De dage vi skal noget, sker der ikke noget ved det - vi kan fx sagtens køre mod Jylland kl 4 om morgenen.
Det er mere det at sove længe der er et "problem".
I hverdagene har jeg mine faste rutiner ift hunde og heste, for at jeg kan komme afsted til tiden; det er bare lidt anderledes pt. og det er svært at forklare de små.
jan 2006
Prøv
jan 2006
Min måde er jo ikke en regel - vi gør allesammen, som passer os bedst
okt 2010
især den ene har en skinger killinge-piv.. Og nej står ikke op før af den grund, de må vente
okt 2023
https://www.facebook.com/reel/785779864192756
jun 2007
Louise da jeg var anlægsgartner stod vi altid op kl 5. Vores første Sealy blev 14,.5 år. Han stod altid op kl 5. Hver evig eneste dag.... Det var virkelig underligt, da han ikke var her mere.
Kirsten jeg må have Whippets
sep 2017
Dorit havde et meget sundt sovehjerte, og de sidste par år skulle jeg tit vække hende et par gange, før hun endelig stod op
Når Åse lander, bliver det jo et par uger med natteroderi, og så kommer der til at være nogle MEGET strukturerede morgener, når jeg skal tilbage på job. Men mon ikke hun også lærer at sove lidt længe, i løbet af et par år
nov 2024
jan 2006
"Lyder" det meget fint
Beklager da, hvis det provokerer dig at jeg har beskrevet hvordan JEG gør med MINE hunde .. bevares
okt 2023
I dag får jeg en mail fra Norlys om, at jeg har til- eller fravalgt nogle ekstraservices på et mobilnummer, jeg ikke kender.
Det viser sig at være et nummer tilhørende min router, men jeg har ikke til- eller fravalgt noget.
Jeg synes, det er en smule ubehageligt med to af den slags fejl på to dage.
feb 2011
Telia mobil er opkøbt af Norlys, i Telia mobil havde man nogle tillægs fordele bl.a har jeg kunnet læse bestemte ugeblade for en lille mer pris pr måned i FLERE ÅR ... efter det er blevet til Norlys har jeg så fået en mail om at de services stopper 30/9 .... i går fik jeg så den samme mail du beskriver om at jeg har fravalgt de services NEJ JEG HAR EJ ... og er pisse sur for jeg kunne godt lide dem jeg havde ... men men det er bare en standard mail de åbenbart sender ud nu de stopper de tilvalg ...
okt 2023
okt 2010
"Min måde er jo ikke en regel - vi gør allesammen, som passer os bedst"
Det tror jeg også og det der passer til vores livsstil afspejler sig jo også i vores valg af race
Vi har heller aldrig haft faste rutiner på klokkeslæt i forhold til hundene. Vi har begge altid har haft arbejde med varierende arbejdstider, min mand som pædagog og jeg som enten selvstændig eller handicaphjælper med 16-24 timers vagter.
Det er mere regelmæssigt nu, hvor vi ingen hjemmeboende børn har, men mens alle tre sønner boede hjemme, var det vigtigt, at hundene kunne klare et hus med lidt kaos
I dag er det eneste, der er nogenlunde sikkert, at de får 3 måltider fordelt over døgnet, det trives de bedst med, og kan de selv bestemme, bliver der sovet længe. I morgen skal et par af dem med på udstilling, så bliver de to selvfølgelig hevet ud af fjerene før.
Jeg måtte omplacere en whippet for år tilbage, som simpelthen ikke kunne leve i det kaos, der nu engang var i huset dengang, hun er lige blevet 12 og lever i bedste velgående i et hjem, hvor dagene er meget forudsigelige.
feb 2013
Selv har jeg for det meste ret faste rutiner omkring hvornår vi står op, hvornår vi går ture, fordre osv osv osv. MEN der er så dage hvor rutinerne ikke duer. Jeg har egentlig aldrig oplevet at det er noget problem i forhold til mine hunde. Jeg vågner fx som regel 5:30 hver evig eneste dag uanset hvornår jeg er kommet i seng eller om det er hverdag, week-end eller ferie. Jeg skal simpelthen bare altid tisse kl 05.30
Det eneste tidspunkt hvor Clinton kan blive lidt småirriterrende er når det bliver lyst tidligt om morgenen; der er altid lige et par dage i maj måned, hvor han skal have at vide at 'NEJ - vi står ikke op kl 04.00 bare fordi det er lyst udenfor og fuglene synger'
aug 2024
Jeg undres oprigtigt
aug 2008
jan 2019
okt 2023
okt 2010
aug 2008
aug 2024
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.170
sep 2017
Vi gik en tur rundt om engsøen bagefter, og så hjem for at pakke ALT mit regntøj i bilen, alle Ellies dækkener, håndklæder, en tør vetbed, et tørt sæt tøj til mig og nogle plastiksække til alt det, der kommer til at drive af vand i løbet af i morgen
Rally har aflyst deres klubmesterskab, for man kan åbenbart ikke gå rally i regnvejr (det var Dorit så fuldstændig enig i, dengang hun levede
nov 2024
sep 2017
Katten har været ude tre gange siden jeg er stået op, for hun har en regel om, at hvis hun har været ude i regnvejr, skal hun trøstes med snacks når hun kommer ind. Måske burde hun også få et regndækken
okt 2023
Selv Vilma gider ikke gå ud i haven - men i skoven gider hun sikkert gerne
okt 2023
jan 2006
Det gjorde et vist indtryk, at ham, der kommer fra omkring Hornbæk, kunne fortælle at han holdt stille på Helsingørmotorvejen, grundet væltede træer - og at der på FB stod, at Greve schæferhundekreds havde aflyst træning pga vejret !!
Det er også bare voldsomt - men i dag finder jeg ud af, om mit regntøj nu også ER vandtæt
okt 2023
okt 2023
Trump aner (som så ofte før) ikke, hvad han taler om (fx landet "Abberraijan"). Bemærk manden til højre
Se bare de første 40 sekunder af klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=FZArvK68VlA
- Og så tager Albaniens premierminister pis på Trump - på at han angiveligt skulle have standset en krig, der ikke var der
https://www.facebook.com/reel/1223834409507252
aug 2012
jul 2007
jan 2006
okt 2023
jul 2009
jul 2009
Sia tog både børn og voksne med storm, og hun hilste pænt på de andre hunde.
Det var dog lidt svært at komme ud igen, da vi skulle igennem biblioteket, og der var godt nok mange børn, som lige skulle hilse på Sia, og høre, hvad hun lavede på biblioteket.
okt 2010
sep 2017
sep 2017
Klubmesterskabet i dag blev aflyst. Helt, for mit vedkommende, og delvist for B-klassen (de udsatte sporene). C-klassen og K-klassen (ultrabegynderne) fik gennemført deres
Vores spormarker blev harvet og sået i onsdags, og de var simpelthen så oversvømmede, at vi ikke kunne gå der. Og eftersøgning i skoven kunne ikke gennemføres, fordi der selvfølgelig var risiko for væltede træer. Jeg véd jo godt at det ikke var en mulighed at gennemføre, men jeg blev SÅ ærgerlig! Jeg har virkelig forberedt mig til i dag - har trænet, tænkt øvelserne igennem, lagt en plan B og C for de svære ting.Men lige vejret er vi ikke herre over, og ingen skal slås til plukfisk, bare fordi jeg gerne ville have haft min hund i eftersøgning. Indtil videre har vi udsat til fredag.
Dagens gode nyhed - Åse spiser godt
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
Min søn er på FDF lejr med 700 andre børn som alle er pissevåde...
Ååh jeg er lidt træt af vejret.
Herhjemme går 6 hunde og bliver idioter af at være inde, 2 af dem er i løb og en tredje er en han (på 13 år!) og den ene er en hvalp.
Vi glæder os til bedre vejr!
Hvalpen var til træning i formiddags, dog indendørs. Så hun har kunnet slappe af.
Vi har KÆMPE have, men ingen af hundene vil ud i den i sådan et møgvejr. Og jeg følte bestemt intet behov for en lang tur i skoven
sep 2017
Det er ikke fordi jeg er vild med at lufte i regnvejr, men jeg ved at jeg tørrer igen, og hunden får dækken på hvis det er helt skidt (for at jeg får lidt mindre mudder i huset), men ud skal de jo. På en dag som i dag tager jeg ikke i skoven, men så bliver det bare lufteture uden risiko for at få træer i hovedet
aug 2008
5 min på stien hos mine forældre og jeg havde 3*tis og 3×lort og en Hundeprut der selv hoppede ind i bilen igen.
jul 2009
Det må virkelig være træls, når man har forberedt sig til noget, som så ikke kan gennemføres.
Men hvor er det skønt, at Fede Åse tager så fint på
jun 2007
jan 2006
Det stod ned i stænger, det stormede, så hundene blev blæst "sidelæns" .. men det generer dem på ingen måde at være ude i sådan noget vejr.
Jeg havde gummistøvler og det nye regnsæt (som holdt tæt), min kasket og hætten fra regnsættet udover.
På en eller anden skør måde, kan jeg faktisk godt lide det
Jeg bruger Siccaro dækner og var lidt spændt på om piraten kunne passe det - det er jo Tjab der brugte det sidst.
Det kunne han !!!! - han er ikke nogen lille hvalp mere - og fik det på da vi kom hjem. Ville ikke lade ham sidde med det i buret, hvis han pludselig fandt ud af at han ikke gad at have det på.
Men det generede ham tilsyneladende ikke, så han var næsten helt tør, da jeg satte ham i hundegård og kørte på arbejde
sep 2017
På trods af at jeg jo går med skinne under regnbukserne (som kan lave en lidt sær folk på buksebenet), og på trods af at jeg stod ude i pisøseregn i omkring halvanden time, var der ikke så meget som det mindste tegn på noget vådt inde i regnbukserne. Heller ikke den der klamme sved, der kommer inde i regntøj. Jeg havde min billige pu-regnjakker fra Engelsons på, og den klamsvedte jeg i
feb 2011
Det er nogle dage siden jeg tænkte på Anni .. og nej hun har ikke skrevet herinde længere tid end normalt tænker jeg
Jeg aner intet om at få fat på hende, mener det er Susanne eller Frk Jensen der har hendes tlf nummer
okt 2010
jul 2009
okt 2023
"Jeg var gravid, skulle føde og forhåbentlig amme, men jeg var ikke en kvinde"
- og jeg tænker: Holder en rose op med at være rose, hvis vi kalder den en tulipan?
feb 2011
kunne du prøve at ringe op på et tidspunkt, altså kun hvis du har lyst ?
Jeg er i sommerhus de næste 2 uger og kan slet ikke huske hvordan jeg fik sporet hende dengang hun var indlagt ...
nov 2008
Til gengæld er de næsten aldrig alene hjemme, max 1-2 timer hver dag.
Vi er bare sammen, og de bruger energi på leg med hinanden eller nogen af os 7 mennesker de bor sammen med, eller leg med de gæstehunde som ofte besøger os.
Når vi går tur elsker de det. Men der er ingen faste gåture til hverdag. Omkring vores hjem har vi kun landeveje, og skal vi i skoven kræver det biltur. Og bilen har ikke plads til 4 hunde så det er altid nogle af dem, som kommer med og nogle som ikke gør.
Men i regnvejr vil de slet ikke med, selv hvis jeg fandt på at tilbyde en tur. Vil jeg gå tur i regnvejr kan jeg værsgo gøre det helt alene! Det gør jeg så ind imellem.
sep 2017
Det bliver altså rigeligt woke for mig, når vi ikke engang må konstatere, at det at føde, amme og menstruere, er noget der hører til en cis-kvinde
sep 2017
jul 2009
Hvis Anni ikke selv er i stand til at besvare min sms, vil hun sikkert også have svært ved at tale i telefon, og jeg ønsker ikke at sætte hende i forlegenhed.
aug 2024
Til gengæld er de næsten aldrig alene hjemme, max 1-2 timer hver dag."
Det er da en ny undskyldning jeg endnu ikke har hørt før - det er da alle gode grunde til at lufte hund.
Min er aldrig alene, han er med mig overalt (arbejde osv.) og selv efter 12timers vagt eller flere dages øvelse - så ynder jeg da at lufte hunden uanset vind og vejr......
At man ikke gider (vejret) - eller hundene trives i den livsstil er jo helt fint for dine hunde
jan 2019
Vi har forskellige måder at have hund på:) sådan må det jo være, men gad vide hvad hunden ville fortrække hvis den blev spurgt:)
sep 2017
12 HA er god plads, men med de samme dufter hver dag, må det blive lidt ensformigt. Jeg kan da mærke på min, at når vi har gået 5 km i snor på et nyt sted, er hun tilfreds på en måde, men når hun får lov at blæse rundt på vores 55 HA marker, er hun tilfreds på en anden måde. Jeg ville aldrig nøjes med det ene alternativ
jan 2019
sep 2017
Men ja, det er sådan du har hund, og det fungerer for dig
jan 2019
Men du har ret, her fungerer det strålende, og jeg mener slet ikke at mine hunde på nogen måde vil have gavn af spadseretur i snor;) det er jo egentlig humlen af det hele, vi har hund på forskellig måde, jeg syntes egentlig ikke det er op til andre at kommentere, ikke med mindre der er tale om reel dyremishandling;) og at en hund ikke går tur i snor dagligt er efter min mening da så afgjort ikke dyremishandling:)
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 255
Men hunde er selvfølgelig også forskellige
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 255
okt 2010
Til gengæld har de også højst 2 dage om ugen, hvor de er alene og da jeg er udemenneske tilbringer vi flere timer ude om dagen, næsten uanset vejr (heldagsregn og storm undtaget)
Jeg har sjældent alle med på tur, men tager 2-3 stykker ad gangen, de vil gerne med, men jeg oplever ikke at få mere trætte hunde med hjem, når vi har travet tur i snor, end når de har blæst rundt på matriklen og leget, gravet efter mus, eller lavet fodersøg på træer og buske.
Mine er grundet deres jagtinstinkt aldrig i snor udenfor matriklen, enkelte ture til stranden undtaget. Jeg er ret sikker på, at mine ikke vil bytte med det liv de havde, mens vi boede i bymæssig bebyggelse, hvor hverdagen bestod af flere daglige gåture i snor og så ca. ½ times frit løb på et egnet areal.
okt 2023
Øhhhhhh
okt 2023
okt 2010
jun 2007
nov 2008
Jeg har ikke behov for at forsvare noget, men skriver blot på forum
jan 2006
Får dine hunde lov til at jage pindsvin ?
aug 2024
sep 2017
okt 2010
jun 2007
Nej selvfølgelig gør de da ikke det!! Men da vi har en ok stor grund, så kan jeg ikke rende rundt med en lommelygte og cleare hele grunden for pindsvin, inden hundene lukkes ud. Jeg ville da ønske, at de ikke valgte at tage turen igennem haven trods tæt hegn og hække. Pindsving skal da ikke slåes ihjel, men nu har jeg terriers, og de har trods alt nogle stærke instinkter. De har svært ved at selektere i deres bytte. Det er møg ærgerligt og jeg bliver eddike sur, men jeg kan ikke gøre noget ved det. Jeg lufter ikke mine hunde i snor i haven. Det eneste jeg kan trøste mig lidt ved er, at de dør lige med det samme.
Ser vi et pindsvin, bliver det selvfølgelig båret ud af haven,.men de er utrolig territoriale,.og vi kan nogle gange være det samme pindsvin ud af haven hver eneste aften.
jan 2006
Så svaret på mit spørgsmål er ... Ja
Men tak for din lange og meget interessante fortælling .. eller noget
nov 2024
Puh der er gang i den
Vi har også en ret stor have men bor i alm villa-kvarter. Jeg ville ikke have hund hvis ikke jeg ville/kunne gå med den min 2 gange om dagen.
Jeg forstår ikke man har hund hvis ikke man vil gå tur.. det hører da med. Uanset hvor meget grund man har.
jul 2007
Jeg er helt sikker på , at vi hver især gør med vores hunde , hvad vi synes der er bedst for dem.
okt 2023
Altid?
okt 2023
Frøken Vilma har kun fået én tur i dag (løs, 45 minutter), for vi har haft gæster, Vilma og mig, og så var der faktisk ikke tid til flere ture. Jeg håber, at min stakkels hund klarer, at det ikke blev til mere i dag. Undskyld Vilma
okt 2023
sep 2017
Nu forsøger jeg at finde en elektriker, som kan rykke ud i morgen og fikse lortet (og måske dræbe nogle af edderkopperne på loftet)
jun 2007
Det er pudsigt, at du altid lige skal finde et eller andet at bore i, på en provokerende måde. Jeg er da ikke et sekund i tvivl om, at du ikke bryder dig om min tilgang til hunde, da du ofte stiller spørgsmålstegn, men at spørge om jeg tillader at mine hunde slår pindsvin ihjel, det er godt nok mærkeligt.
jan 2006
Tolkning ?
Tja, tror det er ret ligegyldigt for pindsvinet at vide, at du bare "ikke rigtigt kan gøre noget" - men at det altså ikke er med din gode vilje at det bliver smasket af dine hunde ... eller noget ...
Du gør jo ikke noget for at forhindre at dine hunde slår pindsvin ihjel - det ER da det samme som at tillade det.
At du så oveni købet mener, at dine terriers "passer bedst til dig" er da fuldstændig sort, når du samtidig skriver, at dine evner til at begrænse dem, ikke er tilstækkelige.
Men fair nok - egoismen længe leve ...
Undskyld at du finder det jeg skriver "provokerende" .. men helt seriøst - det er ikke mig, af os to, der tillader at mine hunde slår diverse dyr ihjel .. det er imo langt mere "provokerende" ..
Du kan skrive - til du bli´r blå - at du ikke "tillader" det .. men når du ikke gør noget for at forhindre det, tja, så er det altså det, du gør .. tillader det ...
jun 2007
okt 2023
Det ER da et dilemma, for ja, du tillader dine hunde at slå pindsvin ihjel, Louise - men dit alternativ er at lade være med at have hundene løse i haven efter mørkets frembrud, og det er jo en trist løsning - for hundene.
Kunne du evt pindsvinesikre et lille stykke have, som hundene så kan være i om aftenen?
okt 2010
jun 2007
okt 2023
1. Tjek haven efter, inden hunden slippes løs.
2. Er der pindsvin i haven, kan du prøve at lære hunden – ikke
at gøre pindsvinet noget. Mange hunde er lærenemme – og
hvis du ved gentagne gange siger med en bestemt stemme:
"Nej – det må du ikke" … eller: "Nej, det er vores pindsvin,
og den må godt være der", så kan de fleste hunde godt
lære det og få respekt for pindsvinets færden i haven.
3. Nogle hunde har dog svært ved det – og så er det en god
idé at lufte hunden i snor om aftenen, når den skal ud på sin
sidste "tisse-tur". Skulle I så møde et pindsvin, er chancen
der jo for, at hunden lærer at acceptere pindsvinet.
4. Løber hunden rundt i haven hele dagen, og véd du, at der
er pindsvinereder – så prøv at lave en forhindring for
hunden til at nærme sig reden. Og brug så råd nr. 3 om
aftenen
Der er også muligheden at give hundene mundkurv på, når de er løse i haven om aftenen i "pindsvinesæsonen".
JA, det lyder voldsomt - men pindsvin er et fredet dyr, og det er så trist at tænke på, at de bliver bidt ihjel én efter én i jeres have.
jan 2006
Helt enig !
jun 2007
I øvrigt står vores dør jo ofte åben, så hundene render ud og ind.
jan 2006
Det bestemmer du naturligvis helt selv - om du gider deltage i "mine" diskussioner.
Men hvad er det du mener jeg "mistolker"?
Du skriver direkte, at du ikke evner at forhindre at dine hunde - som du passer SÅ godt til - slår pindsvin ihjel.
Det er hele esensen i dit skriv .. og dine patetiske forsøg på at skrive, at du bestemt ikke "giver dine hunde lov" .. øh jo du gør !
Du forhindrer dem ikke i det - resultat = dødt pindsvin.
Om du bifalder det eller ej, ændrer desværre ikke noget for pindsvinene.
Jeg synes det er tåkrummende at læse, at "sådan er det jo bare med terriers" .. nej, gu er det da ej .. sådan er det med ejere, der ikke tager de nødvendige forholdsregler .. og i yderste konsekvens gør som Isabelle skriver - smider mundkurv på sine fido´er, så de ikke KAN bide pindsvinene ihjel.
Du har IKKE gjort nok for at forhindre, at pindsvin bliver slagtet af dine hunde .. det er beskæmmende og egoistisk !!!
jan 2006
Uoverskueligt ???
Seriøst ???????
jul 2009
De sidste par år, har der dog ikke været pindsvin i min have. De forsvandt et par år før Sia flyttede ind.
Det er lidt en skam, for pindsvinene æder jo snegle, og dem havde vi da masser af, indtil jeg fik bestanden til at skrumpe.
Mine hunde har aldrig fået lov til at jage pindsvin. Udover klamme snegle, rotter, mus, flåter, myg o.lign., skal der være plads til os alle.
jul 2009
jun 2011
Selv var jeg så heldig at Coco fandt dem SUPER mærkelige og når de stak hende på den meget forsigtigt fremsatte snude, så trak hun forsigtigt rundt om dem.
Men hvad gør andre, som har hunde, som kan finde på at tage smådyr i haven, for at undgå det med pindsvin?
jul 2007
sep 2017
Jeg har aldrig haft hunde med udpræget dræberinstinkt, men med jagtinstinkt. Og der er pindsvin jo nemme, fordi de er så relativt langsomme, og derfor ikke trigger jagtinstinktet. Da Dorit var hvalp havde jeg en pindsvinemor med 2 unger som boede i haven, og Dorit fandt lynhurtigt ud af, at pindsvin=lækker tørfoder. Så hele sit liv gøede hun begejstret når der var pindsvin, for så var det jo tid til lækker mad. Ellie blev “opdraget” af Dorit på det punkt, og i den første sensommer/efterår som Ellie oplevede, mødte vi ret mange pindsvin på vores morgentur. Og igen havde jeg kattemad i lommen, og så fik grisen en håndfuld og hundene fik et par smagsprøver. Så Ellie er også svært begejstret for pindsvin
Igen, ingen af de to har været dræbere, men dog rovdyr med jagtinstinkt. Men ja, de er (var) hunde som så altid er kommet uden for matriklen, er blevet motioneret og trænet i det omfang de nu har (haft) brug for det.
Jeg “lader” mine hunde tage mus og rotter, men sådan er det nødt til at være her hvor jeg bor. Alt andet skal man lade være, indtil man får lov. Og det er meget sjældent man får lov til at nakke andet
jan 2006
Lærer dem, at pindsvin er no-go .. som med alle andre ting .. træner
Det hjælper naturligvis, hvis man har gjort sig den lille ulejlighed, at lære sin hund en solid nej-kommando .. men det er vist ikke ret populært i disse tider ...
jan 2006
nov 2024
Ærligt, jeg synes det er noget svineri. Man har et ansvar uanset hvilken type hund man har
okt 2010
Underligt nok, har det ikke været så svært at lære whipperne at holde snuden fra dem, måske fordi jeg lader vore hvalpe snuse til dem ret tidligt, så de finder ud af, at de har pigge og stikker.
Jasmina min næstyngste, kan finde på at gø, når hun møder et pindsvin, men hendes gøen er anderledes end over for alt andet, så hun bliver bare kaldt hjem. Svigter hørelsen henter jeg hende og sætter en snor på hende.
De øvrige er fuldstændig ligeglade med pindsvinene
Vi har gjort meget for at der er skjulesteder og grenbunker, hvor de kan overvintre. Jeg elsker pindsvin, de er nyttedyr og skal være på matriklen
Får jeg en whippet, der ikke vil lade dem være i fred, må den have mundkurv på ude.
Mus og rotter må de gerne jage og jeg kan heller ikke hidse mig op over, at der ryger en fasan i ny og næ her på egen matrikel. Vi har store gårde i nærheden, der sætter et hav af opdrættede fasaner ud her om efteråret og de er nærmest håndtamme og ikke særligt bange for hundene.
okt 2010
Nu har min mand sat volierenet op på det nederste stykke af vores vildthegn, det bukker så det også dækker ca, 30 cm. af jorden nedenfor hegnet. I første omgang var det for at holde en ræv ude, og whipperne inde, men det har haft den sidegevinst, at der ingen overkørte pindsvin har været i år.
Det er kun på det stykke af hegnet, der vender ud mod den mest trafikerede vej, at det er sat, så de kan stadig slippe væk igennem hegnet, der vender mod markerne omkring os.
okt 2018
Kun rotter og mus.
Det opnår man ved Ganske almindelig træning.. ligesom at den ikke må tisse på gulvet eller stjæle mad fra bordet
okt 2023
"Vores virker meget mere tilfredse og trætte efter en halv times musen rundt eller fulge-/pindsvinejagt på matriklen,"
Altså mere tilfredse og trætte end hvis hundene blev luftet. Hmmmm. Fuglene kan flyve væk, hvis de ikke føler for at underholde hundene. Pindsvinene?
Ærgerligt, at man ikke bare kan sætte et skilt op med "pindsvin ingen adgang"
feb 2011
Man kan fint være uenige og give udtryk for det, og på en måde så ingen lades i tvivl.. men at hagle folk ned er imo unødvendigt
jun 2011
Der tror jeg altså at mange hunderacer har for meget oprindeligt instinkt til at man kan træne det væk?
Ift pindsvin i haven, man kan få vildthegn som er meget smalt i bunden, det har vi omkring sommerhuset, så kommer der ikke pindsvin eller lign str dyr ind (og større self, vi har primært hegnet for at undgå dådyr i haven). Så det kan også være en løsning:)
sep 2017
Du holdt dig heller ikke tilbage i tråden om at slå og misrøgte børn. Det gjorde ingen. Heldigvis.
feb 2013
Men jeg har også prøvet at have en hund hvor det ikke lykkedes mig at lære den ikke at jage. Min Daffyhund havde et fuldstændigt alt overdøvende jagtinstinkt. Hun jagtede alt med puls. Jeg prøvede både med positiv forstærkning for at afstå fra at jage og med straf for at jage. Hun var komplet ligeglad med begge dele når hun fik fært af noget så var det kun det der eksisterede i hendes hoved. Vi endte med at sige OK så får hun lov at bruge sit jagtinstinkt til at jage rotter på hølofter, i udhuse og i stalde. Og tog vi ellers bare vores forholdsregler så ikke hun slog alt muligt ihjel hun ikke skulle slå ihjel. Jeg gik fx med ud når hundene skulle ud og nattisse i sommerperioden og ind i efteråret; det var jo på det tidspunkt at chancen for at møde fx pindsvin var størst. Den anden Irske Terrier jeg havde sammen med Daffy kunne man tage med ind i hønsegården uden at der skete noget. Han var nem nok at lære at høns, katte, pindsvin osv osv var ikke lovligt bytte.
Det er nemt med hunde der er som fx Penny og Clinton og jeg gider ikke have en der er så tændt på jagt som min gamle Daffyhund igen. Ganske enkelt for bøvlet
okt 2023
Boring? Hvorfor skal der bores? nåede jeg lige at tænke
"Kan godt forstå ærlighed har trange kår"
Hvis ens dyr mishandler andre dyr, forstår jeg sådan set også godt dem, der undlader at være ærlige om det. Men måske er det ikke helt det, du mener, Hanne
jul 2009
Skolen skal lige have tingene på plads, og jeg venter på at børneattesten går igennem, så vi regner med at starte op efter efterårsferien.
Det er dejlig nemt at blive læsehund, når man bor på skolens sportsplads
okt 2023
jul 2009
aug 2007
HVORFOR er det, at folk stoler mere på foderproducenterne end på deres egne øjne????
jan 2019
feb 2011
Vi kender ikke hver især hvad vi ellers er oppe mod i at gå hverdagene til at hænge sammen derfor tænker jeg at hagle folk ned ikke er nødvendigt ..
okt 2023
- Og jeg tror faktisk, at Louise, efter denne debat, vil prøve at sikre havens pindsvin fremover
sep 2017
Jeg ville vildt gerne have en schæfer mere, gerne fra det kuld Ellies mor laver lige om lidt. Og jeg ville vildt gerne have en corgi fra et kuld, som kommer til verden om 6-7 uger. Det ville så give mig 4 hunde og 1 kat, og det véd jeg at jeg ikke kan overkomme. Og det ville betyde at flere af mine "fantasihunde" ville skulle undertrykke behov og ikke få dét de har brug for i hverdagen. Derfor skal jeg kun have én corgi, og nul schæfere, så jeg lige om lidt har 2 hunde. Det ved jeg at jeg kan overkomme, rent tidsmæssigt, sådan at begge hunde bliver trænet, opdraget og stimuleret.
Man må have alle de dyr man overhovedet gider, men kan man ikke overkomme dem, skal man overveje om det er den bedste løsning for dyrene. I Louises tilfælde kan/vil hun ikke opdrage eller på anden vis sikre at pindsvin ikke dræbes, og så er min holdning, at man enten har for mange hunde, at man har den forkerte type hund eller at man er ligeglad.
Jeg véd at Louise ikke er ligeglad, og jeg er for så vidt også ret sikker på at hun synes hun har et passende antal hunde og af den rigtige type. Jeg er bare uenig. Og det kan jeg være lige så tosset jeg vil, for jeg bestemmer ikke over Louise eller nogen andre
Hvordan ville du gå til debatten med at hunde ikke forhindres i at nakke pindsvin, uden samtidig at "gå til" personen, der ikke forhindrer hundene i det?
jan 2006
Den har det allerbedst, når den får lov til at løbe frit, så den kan løbe over til en masse hunde .. den kommer så op at slås med dem som oftest- men altså, det ER jo en terrier ting og ja, det kan man ikke få den til rigtigt at lade være med..
Vis mig EN ENESTE herinde, der ikke vil reagere!
Og hvad ville der være forkert i at mene, at ejeren nok skulle have købt en hund/race, som vedkommende kunne styre??
Erstat “andre hunde” med “pindsvin” …
Hvad er så forskellen?
Bortset fra at imellem de “andre hunde” er individer, der kan klare sig- det kan pindsvin desværre ikke.,
Jeg kan SLET ikke se, at man på nogen måde kan se det anderledes???
Og Hanne - nu var det louise der skrev at hendes hunde fik lov til at jagte pindsvin (altså hun er ikke glad for at de gør det, men det er åbenbart alt alt for indviklet at få det til ikke at ske, så deeet)
- så naturligvis er det hende jeg retter mine indlæg til - men det er måske hendes hunde jeg skal adressere?
Jeg kommer aldrig til at forstå, at andre dyr eller mennesker skal lide under at folk køber hunde, de ikke kan styre.
Ja, fejl sker - hele tiden - men det der var sq ingen fejl !!!
jul 2007
Men det ligger åbenbart "nogen" / flere ? her på HG meget naturligt ....... Er det ikke den ene det det går ud over ... så er det den anden.
Ja ... et pindsvin ser nuttet ud og vi skal passe på dem .... men slap dog lige af.
Ja ... rotter er klamme og skal udryddes ... men det er også dyr og kan også lide , hvis de " kun " bliver gnasket i .
Og fugle lider også hvis en kat bare " leger " lidt for meget med dem .
Men det er jo noget heeeelt andet ... for pindsvin er jo fredede og såååå nuttede .... eller ?
Rotter kan nu en gang ikke gøre for de er født som rotter.
Men derfor kan vi mennesker godt tale pænt til andre .
okt 2023
Det er lidt æv, at "moralpolitiet" gerne føler for at løfte pegefingeren, hvis der er uenighed her på HG - uenighed der ikke er smurt ind i glatte formuleringer og et par hjerter
Jamen hvor ER det, at der ikke bliver talt pænt?
Rotter og fugle har OK muligheder for at stikke af fra katte og hunde. Pindsvinet er langsomt og har ikke samme chance for at slippe væk. P.gr.af pindsvinets pigge sker det, såvidt jeg kan læse mig til, desværre også jævnligt, at det bare bliver bidt hul i. Dette giver spyfluer mulighed for at lægge æg i såret, og fluens larver vil så æde pindsvinet indefra
Jeg så sådan et pindsvin som barn. Det var hæsligt, og jeg glemmer aldrig synet
jul 2007
Så fyr bare løs ... jeg håber dem det går ud over nu ... har en PYT-KNAP .
okt 2023
Dvs jeg kan godt huske, at jeg har været uenig med flere, men det er jo ikke så mærkeligt, hvis man har en holdning og står op for den. Jeg er også jævnligt uenig med mine børn og venner - også indimellem om, hvordan man behandler dyr faktisk.
okt 2023
aug 2024
Jeg kunne have fundet på at skrive det meget grimmere - men det behøves ikke når andre har påpeget at det ikke er ok...
sep 2017
sep 2017
Når vi er til træning på våde og kolde dage, synes jeg ikke at hverken tørredækken, vinterdækkene eller fleecedækken HELT gør dét, jeg synes et dækken skal kunne, når hun skal ligge i flere timer efter at have givet fuld gas. Hundlands var på tilbud hos superhund, så jeg købte.
Og Ellie ELSKER sit dækken. Som i at da hun fik det på første gang, ville hun ikke have det af igen. Da vi havde gået tur i regnvejr i går, og hun skulle have det på inden hun kom i bilen, blev hun helt begejstret da jeg tog dækkenet frem. Hun logrede og hoppede frem og stak hovedet ind i dækkenet
Hun er altså lidt sød, når der er dækkener hun godt kan lide
Snik snak, sladder og ævl vol. 20