875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Flytning Flytning

Mig og vuffen skal snart flytte og vil i den forbindelse gerne høre om folks erfaringer.
Vi flytter i juleferien, så vi begge har lidt tid til at vænne os til det nye.
Men skal hunden være til stede når vi flytter? Eller er det bedst hvis han kommer hjem til mine forældre, så han ik evt bliver stresset over det hele.
Træner man alene hjemme ligesom med en lille hvalp?
Jeg regner med at tage ham med derned et par gange inden vi flytter, og gå nogle ture ned ham.
Eller nogle gode råd i har lyst til et dele?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytning
  • #1   28. nov 2007 Hold da k**t en sprogspasser:o)
    Ved sidste linje skal der stå:
    Har i ellers nogle gode råd, som i har lyst til at dele?

• #2   28. nov 2007 jeg har ikke lagt så meget i det da jeg flyttede med noah... han var med i den nye lejlighed et par gange og så var det ellers det.... men jeg ville nok ikke have hunden med når der skulle flyttes... der er ikke nogen grund til at stresse den

• #3   28. nov 2007 Hejsa..

Jeg har lige stået i det samme sted sammen med Noah og jeg gjorde det at jeg havede ham med derop når det var muligt og om aften turen der endte vi også deroppe og jeg gik rundt og tjekkede lidt ting osv og han fik lov til at snuse rundt jeg havede fra første dag et af hans tæpper med derop og de dage vi malede havede jeg ham med og så lagde han sig hen på sit tæppe og på den måde kan jeg føle på ham at han er tryk ved at være der nu ..

• #4   28. nov 2007 Jeg mener at det er vigtigt at "genlære" alene hjemme, da usikkerheden omkring det hele kan få hunden til at "glemme".

Jeg har altid haft min hund med under flytningen, da jeg ikke har haft et valg. Ofte har den været i førerummet i flyttebilen, da det stressede både den og os at vi rendte med kasser FRA den så det blev en skrigekoncert hver gang een af os forlod boligen.

Jeg har haft 9 flytninger med hund. Den 10. måske på vej

Det lyder som en god ide at tage hunden ud i det nye et par gange. Jeg havde James med ude at male den nye lejlighed med det resultat at han hurtigt faldt til ro

• #5   28. nov 2007 Jeg er også begybdt forfra med alene hjemme træning for en sikkerheds skyld ..

Og der har intet været med ham overhovedet han ved nu hvor vi bor selv om det kun er et par opgange fra den gamle lejlighed

• #6   28. nov 2007 Patricia- jeg mener om han skal være herhjemme når vi tømmer den nuværende lejlighed:o)

Kristina- vi flytter til en anden by, så det er ik muligt bare lige at gå forbi:o)

Bianca- Så det skal i princippet bare trænes som ved en hvalp?
    Kan bare ik helt forstå det, for selvfølgelig skal hunden lære at være tryk det nye sted, men troede egentlig alene hjemme kom af sig selv, når den var det.

• #7   28. nov 2007 Kristina- det gør det måske også lidt lettere at hunden allerede kender området:o)

• #8   28. nov 2007 ja det er selv rigtig ...

• #9   28. nov 2007 De gange vi er flyttet har hundene været med fra det gamle til det nye den dag vi flyttede. Der har ingen problemer været med at lære at være alene hjemme det nye sted.

Hunde har den egenskab at der hvor ens ejer bor, der bor den også, og så tænker den ikke ret meget over om det er et nyt sted. Det er i hvert fald min erfaring, og nogle af de "kloge" mener det samme, har jeg læst mig til.

• #10   28. nov 2007 Det kommer nok til at tage kortere tid end som hvalp, men jeg vil bruge samme fremgangsmåde - og bare gøre det for en sikkerheds skyld. Det er SÅ ærgerligt at få ødelagt al den fortidige træning fordi man ikke vil spilde et par dage.

I mit tilfælde skete der rigtig mange ting i månederne før vi flyttede, så flytningen blev dråben for James. Jeg stod pludseligt med en hund som ikke ANEDE hvad det vil sige at være alene, mens jeg blev tvunget hjemmefra pga behandling, så jeg havde ikke muligheden for at starte forsigtigt op med træningen...

• #11   28. nov 2007 Gitte- Så du har også trænet alene hjemme forfra?

• #12   28. nov 2007 Bianca- altså det betyder ik noget for mig om vi skal træne alene hjemme, hellere det end en hund der ik er glad for art være alene.
    Men vi har jo ik uanede oceaner af tid til det.

• #13   28. nov 2007 Det er netop derfor jeg ville gøre det.

Det tager ikke mere end en weekend når den først har lært det og ikke glemt det igen som min James gjorde det. Jeg vil gå rimelig hurtigt frem - det er bare vigtigt at de første par gange ikke er for lang tid. De skal bare være sikre på at vi kan finde hjem igen smiley

• #14   28. nov 2007 Bianca- nå okay troede vi snakkede flere uger:o)

• #15   28. nov 2007 Team Lalleglad: Overhovedet ikke. Måske jeg er sluppet nemt om ved det fordi jeg har flere hunde. De har hinanden.

• #16   28. nov 2007 Gitte- ja det har jo sikkert noget at sige:o)

Tror bare jeg gør det for en sikkerheds skyld, vil helst ik risikere noget.
    Jeg kan jo også hurtigt se hvad hans reaktion er på at blive "forladt" det nye sted

• #17   28. nov 2007 Team lalleglad - der er ikke en opskrift på hvad der er bedst. Du skal gøre det du synes er bedst for din hund og dig selv.

Held og lykke med flytningen.

• #18   28. nov 2007 Gitte- tak:o)
    Nej det er rigtigt, men det er altid rart at høre folks erfaringer

• #20   28. nov 2007 Det er jeg glad for at høre. Jeg ved godt at mit tilfælde har været ekstremt, men jeg er bare så ked af at høre hvor mange hunde der lider fordi deres ejere ikke tænker sig om.

I vores tilfælde har vi desværre ikke haft nogle chancer for at forbyggelse, da der både har været en formindskning af familien, menneskeligt som hundemæssigt, et biluheld som kunne have slået os begge ihjel, og sygdom hos os begge samtidig med at hormonerne slog til hos den bette og vi måtte flytte.

5md efter flytningen får James stadig baldrian for at hjælpe ham. Han græder ikke mere når han er alene og han er begyndt at sove når jeg kommer hjem så det går i den rigtige retning (han KAN tage et stykke papir og lave konfetti, men jeg er ikke sikker på at det er fordi han er ked af det da han godt kan finde på at gøre det om natten også) men det er ikke noget jeg vil byde andre...

• #21   28. nov 2007 Bianca- åh nej da i har været meget igennem

Pia- det lyder som en god ide at hundens ting allerede er der når den kommer.
    Jeg ville ik have samvittighed til at forlade min hund allerede mandag morgen.....jeg har 3 ugers juleferie, så der skulle være god mulighed for at han kan falde til.
    Ved dog ik helt præcist hvornår jeg får nøglen.

• #22   28. nov 2007 Kommer an på hvordan hunden er.
    Daisy har flyttet 4 gange og 5 på mandag uden problemer.
    Hun er til stede under hele flytningen.
    Min GD blev desværre stresset over flytningen og det og fik en mavedrejning :o(

• #23   28. nov 2007 Anita- Åhh nej da.
    Det er også derfor jeg er i tvivl, for der skal ik så meget til at stresse min hund.

• #24   28. nov 2007 Så synes jeg bestemt du skal lade ham blive passet hvis du har mulighed for det.
    Tror selvfølgelig ikke din hund lige får en mavedrejning som min Balta, men der er jo ingen grund til at han bliver stresset over situationen :o)

• #25   28. nov 2007 Nej det er jo også det, for der sker jo i forvejen meget nyt.
    Tror mine forældre begge skal hjælpe med at flytte, men han kan sagtens være hos dem imens.
    Ellers bliver min mor hyret til at passe ham

Kommentér på:
Flytning

Annonce